Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

PARTICULATE FILTER

2007.08.21. 17:21

Azt írja az autóm, hogy 3 ezer km múlva esedékes a cseréje a részecske szűrőnek.
Megkérdeztem hát hogy mennyibe is fog ez nekem fájni, mivel kalkuláljak. Aszonták 366366Ft :? És ez csak maga a szűrő!

Vajon mi alapján kalkulál az elektronika, kizárolag a megtett km alapján, vagy esetleg más paramétereket is figyelembe vesz?

Azt olvastam ezekről a filterekről, hogy 500-1000km-enként kiégeti magából a korom szemcséket használattól függően. Ennek a módja több féle típustól függően. Az egyik adalék anyag segítségével égeti ki magát, és ezt az adalék anyagot időnként pótolni kell egy tartályba, a másik fajta egybe van építve a katalizátorral, és a motorhoz közelebb van elhelyezve hogy könnyebben elérje a kívánt hőmérsékletet, itt a motorvezérlő elektronika segít az elégetésben, dúsabb keveréket ad, így a motor hatásfoka nagyon leromlik, de el tud égni a többlett gázolaj segítségével a korom. Itt meg a fogyasztás nő meg ilyenkor... Csak azt nem tom hogy mi öregszik el benne?

Ha mindent figyelembe veszünk, elég nagy ráfizetés ez az EURO4, eleve kénmentest kell tankolnod, ezek szerint a fogyasztásod is magassabb lehet egy ugyanolyan EURO3-hoz képest, ráadásul még cserélgetni is kell néha ezt a szűrőt. :cry:

Az állam meg mivel támogat, hogy ilyen környezetbarátok vagyunk? Módositották a sulyadót teljesitményadóvá, és valahogy eltünt a környezetvédelmi besorolás miatti adókedvezmény... Talán a regisztrációs díjban van egy kis kedvezmény.

Na mindegy ez csak úgy eszembe jutott... Minden esetre ha valakinek van már ilyen részecske szűrős tapasztalata, ossza meg a nagyérdeművel!

Re: PARTICULATE FILTER

2007.08.21. 20:01

geisz írta:Azt írja az autóm, hogy 3 ezer km múlva esedékes a cseréje a részecske szűrőnek.
Megkérdeztem hát hogy mennyibe is fog ez nekem fájni, mivel kalkuláljak. Aszonták 366366Ft :? És ez csak maga a szűrő!

Vajon mi alapján kalkulál az elektronika, kizárolag a megtett km alapján, vagy esetleg más paramétereket is figyelembe vesz?

Azt olvastam ezekről a filterekről, hogy 500-1000km-enként kiégeti magából a korom szemcséket használattól függően. Ennek a módja több féle típustól függően. Az egyik adalék anyag segítségével égeti ki magát, és ezt az adalék anyagot időnként pótolni kell egy tartályba, a másik fajta egybe van építve a katalizátorral, és a motorhoz közelebb van elhelyezve hogy könnyebben elérje a kívánt hőmérsékletet, itt a motorvezérlő elektronika segít az elégetésben, dúsabb keveréket ad, így a motor hatásfoka nagyon leromlik, de el tud égni a többlett gázolaj segítségével a korom. Itt meg a fogyasztás nő meg ilyenkor... Csak azt nem tom hogy mi öregszik el benne?

Ha mindent figyelembe veszünk, elég nagy ráfizetés ez az EURO4, eleve kénmentest kell tankolnod, ezek szerint a fogyasztásod is magassabb lehet egy ugyanolyan EURO3-hoz képest, ráadásul még cserélgetni is kell néha ezt a szűrőt. :cry:

Az állam meg mivel támogat, hogy ilyen környezetbarátok vagyunk? Módositották a sulyadót teljesitményadóvá, és valahogy eltünt a környezetvédelmi besorolás miatti adókedvezmény... Talán a regisztrációs díjban van egy kis kedvezmény.

Na mindegy ez csak úgy eszembe jutott... Minden esetre ha valakinek van már ilyen részecske szűrős tapasztalata, ossza meg a nagyérdeművel!



szia!

én ugy tudom kb 200-220 ezernél kell kicserélni ,na most ha a tiedében ennél lényegesen kevesebb van érdemes lenne Mászikával megvizsgáltatni az autod tényleges futás teljesitményét,hát ha trükköztek vele...

ird meg hogy mennyi pénzben állt meg a csere!!!

Re: PARTICULATE FILTER

2007.08.22. 15:03

mentoslaci írta:
geisz írta:Azt írja az autóm, hogy 3 ezer km múlva esedékes a cseréje a részecske szűrőnek.
Megkérdeztem hát hogy mennyibe is fog ez nekem fájni, mivel kalkuláljak. Aszonták 366366Ft :? És ez csak maga a szűrő!

Vajon mi alapján kalkulál az elektronika, kizárolag a megtett km alapján, vagy esetleg más paramétereket is figyelembe vesz?

Azt olvastam ezekről a filterekről, hogy 500-1000km-enként kiégeti magából a korom szemcséket használattól függően. Ennek a módja több féle típustól függően. Az egyik adalék anyag segítségével égeti ki magát, és ezt az adalék anyagot időnként pótolni kell egy tartályba, a másik fajta egybe van építve a katalizátorral, és a motorhoz közelebb van elhelyezve hogy könnyebben elérje a kívánt hőmérsékletet, itt a motorvezérlő elektronika segít az elégetésben, dúsabb keveréket ad, így a motor hatásfoka nagyon leromlik, de el tud égni a többlett gázolaj segítségével a korom. Itt meg a fogyasztás nő meg ilyenkor... Csak azt nem tom hogy mi öregszik el benne?

Ha mindent figyelembe veszünk, elég nagy ráfizetés ez az EURO4, eleve kénmentest kell tankolnod, ezek szerint a fogyasztásod is magassabb lehet egy ugyanolyan EURO3-hoz képest, ráadásul még cserélgetni is kell néha ezt a szűrőt. :cry:

Az állam meg mivel támogat, hogy ilyen környezetbarátok vagyunk? Módositották a sulyadót teljesitményadóvá, és valahogy eltünt a környezetvédelmi besorolás miatti adókedvezmény... Talán a regisztrációs díjban van egy kis kedvezmény.

Na mindegy ez csak úgy eszembe jutott... Minden esetre ha valakinek van már ilyen részecske szűrős tapasztalata, ossza meg a nagyérdeművel!



szia!

én ugy tudom kb 200-220 ezernél kell kicserélni ,na most ha a tiedében ennél lényegesen kevesebb van érdemes lenne Mászikával megvizsgáltatni az autod tényleges futás teljesitményét,hát ha trükköztek vele...

ird meg hogy mennyi pénzben állt meg a csere!!!


Akkor nagyjából stimmel 2 kiló körül tartok, elég sokat megyek... Körbejárom a kérdést, majd megírom mennyiből fordulok ki.

Re: PARTICULATE FILTER

2007.08.22. 15:22

geisz írta:
mentoslaci írta:
geisz írta:Azt írja az autóm, hogy 3 ezer km múlva esedékes a cseréje a részecske szűrőnek.
Megkérdeztem hát hogy mennyibe is fog ez nekem fájni, mivel kalkuláljak. Aszonták 366366Ft :? És ez csak maga a szűrő!

Vajon mi alapján kalkulál az elektronika, kizárolag a megtett km alapján, vagy esetleg más paramétereket is figyelembe vesz?

Azt olvastam ezekről a filterekről, hogy 500-1000km-enként kiégeti magából a korom szemcséket használattól függően. Ennek a módja több féle típustól függően. Az egyik adalék anyag segítségével égeti ki magát, és ezt az adalék anyagot időnként pótolni kell egy tartályba, a másik fajta egybe van építve a katalizátorral, és a motorhoz közelebb van elhelyezve hogy könnyebben elérje a kívánt hőmérsékletet, itt a motorvezérlő elektronika segít az elégetésben, dúsabb keveréket ad, így a motor hatásfoka nagyon leromlik, de el tud égni a többlett gázolaj segítségével a korom. Itt meg a fogyasztás nő meg ilyenkor... Csak azt nem tom hogy mi öregszik el benne?

Ha mindent figyelembe veszünk, elég nagy ráfizetés ez az EURO4, eleve kénmentest kell tankolnod, ezek szerint a fogyasztásod is magassabb lehet egy ugyanolyan EURO3-hoz képest, ráadásul még cserélgetni is kell néha ezt a szűrőt. :cry:

Az állam meg mivel támogat, hogy ilyen környezetbarátok vagyunk? Módositották a sulyadót teljesitményadóvá, és valahogy eltünt a környezetvédelmi besorolás miatti adókedvezmény... Talán a regisztrációs díjban van egy kis kedvezmény.

Na mindegy ez csak úgy eszembe jutott... Minden esetre ha valakinek van már ilyen részecske szűrős tapasztalata, ossza meg a nagyérdeművel!



szia!

én ugy tudom kb 200-220 ezernél kell kicserélni ,na most ha a tiedében ennél lényegesen kevesebb van érdemes lenne Mászikával megvizsgáltatni az autod tényleges futás teljesitményét,hát ha trükköztek vele...

ird meg hogy mennyi pénzben állt meg a csere!!!


Akkor nagyjából stimmel 2 kiló körül tartok, elég sokat megyek... Körbejárom a kérdést, majd megírom mennyiből fordulok ki.


várom az infokat!!!

2008.04.03. 16:46

Végül is kicseréltem...
Kiderült hogy a csonk is repedt (E60-on már nem hagyományos öntvényből van, hanem vastag lemezből. Könnyebb lett, de ezzel együtt sikerült a BMW-nek egy tipushibát beépíteni) az is csere +85 ropi.

2008.08.23. 16:09

Sziasztok! E60 2004 525D-m van lassan esedékes nekem is a részecskeszűrő csere, hallottam valahol hogy ki lehet iktatni.Van valakinek erről infója?

2008.08.23. 20:10

penny525d írta:Sziasztok! E60 2004 525D-m van lassan esedékes nekem is a részecskeszűrő csere, hallottam valahol hogy ki lehet iktatni.Van valakinek erről infója?


Ki lehet herélni, de ha az autót hosszabb távon meg akarod tartani a legjobb megoldás a csere...

2008.08.24. 05:53

Szia geisz!Köszönöm a gyors választ, leírnád bővebben, hogy mit értesz "kiherélés" alatt és mennyiért csinálják, kell e programozni stb... . Miért nem ajánlod hosszú távon? Füstölni fog az autó?köszi

2008.08.24. 17:44

penny525d írta:Szia geisz!Köszönöm a gyors választ, leírnád bővebben, hogy mit értesz "kiherélés" alatt és mennyiért csinálják, kell e programozni stb... . Miért nem ajánlod hosszú távon? Füstölni fog az autó?köszi


Szia.

Egész egyszerűen leszedik a kipuff rendszeredet, a 25d-n a második dob a particulate filter melynek felvágják a tetejét, kidobják a közepét, majd visszavarják. kipuff rendszer vissza. Ezt bármelyik kipuffogó klinikán elvégzik...

1. Az autód ez után ugyan úgy fog kormolni mint egy EURO3-as autó.
2. A kipuffogó rendszer folytása nagy mértékben le fog csökkenni, ezáltal a motorod élettartalma lerövidül.
3. Műszaki vizsga bukta.
4. Eladáskor meg magyarázkodhatsz, mert elsumákolni nem fogod tudni.


Hidd el körbe jártam a témát mert nekem is fájt az a 350-400ezer, de én inkább a gyári megoldások híve vagyok. Nem utolsó sorban, soha nem volt lelkifurdalásom egyetlen egy autómnál sem, hogy átvágtam volna a vevőmet.

2008.08.24. 18:18

uram apám ez rettentő drága! 8O
ahhoz képest, hogy ilyet Magyarországon gyártanak.... .... nincs után gyártott belőle?

2008.08.24. 18:33

geisz írta:
penny525d írta:Szia geisz!Köszönöm a gyors választ, leírnád bővebben, hogy mit értesz "kiherélés" alatt és mennyiért csinálják, kell e programozni stb... . Miért nem ajánlod hosszú távon? Füstölni fog az autó?köszi


Szia.

Egész egyszerűen leszedik a kipuff rendszeredet, a 25d-n a második dob a particulate filter melynek felvágják a tetejét, kidobják a közepét, majd visszavarják. kipuff rendszer vissza. Ezt bármelyik kipuffogó klinikán elvégzik...

1. Az autód ez után ugyan úgy fog kormolni mint egy EURO3-as autó.
2. A kipuffogó rendszer folytása nagy mértékben le fog csökkenni, ezáltal a motorod élettartalma lerövidül.
3. Műszaki vizsga bukta.
4. Eladáskor meg magyarázkodhatsz, mert elsumákolni nem fogod tudni.


Hidd el körbe jártam a témát mert nekem is fájt az a 350-400ezer, de én inkább a gyári megoldások híve vagyok. Nem utolsó sorban, soha nem volt lelkifurdalásom egyetlen egy autómnál sem, hogy átvágtam volna a vevőmet.


Miért rövidül le a motor élettartama?
Szívó benzines motoroknál esetleg beéghet egy idő után a kipuff szelep, azt aláírom, de ott egyébként is sokkal magasabb hőmérsékletek vannak.
Turbós motornál viszont a turbó lapátjai igencsak nagy folytást adnak. Szinte az összes tuningolt tdi-n végig csak egy üres cső van dob nélkül, mégse történik semmi a motorral...

2008.08.24. 20:29

Köszi geisz a kimerítő választ, még egy dolog érdekelne, irtad valahol hogy kitoltátok 30000 km-el a cserét.Azt szoftveresen csináltátok?Nekem még 3500km-t ir a gép, ha ez lejár utána vész-módba kapcsol az autó?köszi. üdv

2008.08.25. 21:57

Sziasztok!

Labi

Sajnos nem létezik utángyártott... :cry:

atiTDI

Ezt a fojtás dolgot már kiveséztük egy párszor több topicban is nem akarok vitatkozni, mert lehet hogy igazad van, de nem véletlenül méretezik a kipuffogó rendszer fojtását a motorhoz, és ha ezen változtatunk, elég sok paraméter változik, amiket egy tuningnál nyilván korrigálnak.

penny525D

Ezt a szerelőm követte el, bejegyzett egy cserét annélkül, hogy fizikailag megtörtént volna, ezután lecsökkentette a 200ezer km-et 30ezerre. Ennek az a hátránya, hogy az autó jegyzi a cserék számát, amit nem lehet törölni... Egyébként ekkor már túlmentem rajta, és nem kapcsolt "vészüzembe".

2009.04.01. 21:29

hol tudod megnézni hogy mennyi km van még a cseréig???

2009.04.01. 21:58

[quote="pappkari"]hol tudod megnézni hogy mennyi km van még a cseréig???[/quote
Hello pappkari
Ráadod a gyujtást a képernyö alap funkcióra áll az idrive gombot egyszer megnyomod lefelé
feljönnek a menük -azon belül megkeresed hogy SERVICE az idrivel okézol (lenyomás)
és ott megtalálsz mindent az elsö-hátso fékbetét ,olajcsere..stb a megtehetö kilometer mellé
van irva
üdv zoli

2009.04.01. 22:59

köszi az infót ezt kiprobálom majd a talin még mutogathatod majd a trükköket:D

2009.04.01. 23:25

pappkari írta:köszi az infót ezt kiprobálom majd a talin még mutogathatod majd a trükköket:D

Helo pappkari
Amiben tudok segitek :roll:
üdv zoli

2009.04.15. 19:51

geisz írta:
penny525d írta:Szia geisz!Köszönöm a gyors választ, leírnád bővebben, hogy mit értesz "kiherélés" alatt és mennyiért csinálják, kell e programozni stb... . Miért nem ajánlod hosszú távon? Füstölni fog az autó?köszi


Szia.

Egész egyszerűen leszedik a kipuff rendszeredet, a 25d-n a második dob a particulate filter melynek felvágják a tetejét, kidobják a közepét, majd visszavarják. kipuff rendszer vissza. Ezt bármelyik kipuffogó klinikán elvégzik...

1. Az autód ez után ugyan úgy fog kormolni mint egy EURO3-as autó.
2. A kipuffogó rendszer folytása nagy mértékben le fog csökkenni, ezáltal a motorod élettartalma lerövidül.
3. Műszaki vizsga bukta.
4. Eladáskor meg magyarázkodhatsz, mert elsumákolni nem fogod tudni.


Hidd el körbe jártam a témát mert nekem is fájt az a 350-400ezer, de én inkább a gyári megoldások híve vagyok. Nem utolsó sorban, soha nem volt lelkifurdalásom egyetlen egy autómnál sem, hogy átvágtam volna a vevőmet.

Helo
Még annyit szeretnék hozzá szólni, mint utolag kiderült a Völgyhidon kigyuladt E60-as éppen ennek a cseréje elmulasztása miatt történt TULMELEGEDETT
üdv zoli

2009.04.15. 19:55

lepke írta:
geisz írta:
penny525d írta:Szia geisz!Köszönöm a gyors választ, leírnád bővebben, hogy mit értesz "kiherélés" alatt és mennyiért csinálják, kell e programozni stb... . Miért nem ajánlod hosszú távon? Füstölni fog az autó?köszi


Szia.

Egész egyszerűen leszedik a kipuff rendszeredet, a 25d-n a második dob a particulate filter melynek felvágják a tetejét, kidobják a közepét, majd visszavarják. kipuff rendszer vissza. Ezt bármelyik kipuffogó klinikán elvégzik...

1. Az autód ez után ugyan úgy fog kormolni mint egy EURO3-as autó.
2. A kipuffogó rendszer folytása nagy mértékben le fog csökkenni, ezáltal a motorod élettartalma lerövidül.
3. Műszaki vizsga bukta.
4. Eladáskor meg magyarázkodhatsz, mert elsumákolni nem fogod tudni.


Hidd el körbe jártam a témát mert nekem is fájt az a 350-400ezer, de én inkább a gyári megoldások híve vagyok. Nem utolsó sorban, soha nem volt lelkifurdalásom egyetlen egy autómnál sem, hogy átvágtam volna a vevőmet.

Helo
Még annyit szeretnék hozzá szólni, mint utolag kiderült a Völgyhidon kigyuladt E60-as éppen ennek a cseréje elmulasztása miatt történt TULMELEGEDETT
üdv zoli


Zöldkártyán is néznek furcsán.

2009.04.15. 20:17

lepke írta:
geisz írta:
penny525d írta:Szia geisz!Köszönöm a gyors választ, leírnád bővebben, hogy mit értesz "kiherélés" alatt és mennyiért csinálják, kell e programozni stb... . Miért nem ajánlod hosszú távon? Füstölni fog az autó?köszi


Szia.

Egész egyszerűen leszedik a kipuff rendszeredet, a 25d-n a második dob a particulate filter melynek felvágják a tetejét, kidobják a közepét, majd visszavarják. kipuff rendszer vissza. Ezt bármelyik kipuffogó klinikán elvégzik...

1. Az autód ez után ugyan úgy fog kormolni mint egy EURO3-as autó.
2. A kipuffogó rendszer folytása nagy mértékben le fog csökkenni, ezáltal a motorod élettartalma lerövidül.
3. Műszaki vizsga bukta.
4. Eladáskor meg magyarázkodhatsz, mert elsumákolni nem fogod tudni.


Hidd el körbe jártam a témát mert nekem is fájt az a 350-400ezer, de én inkább a gyári megoldások híve vagyok. Nem utolsó sorban, soha nem volt lelkifurdalásom egyetlen egy autómnál sem, hogy átvágtam volna a vevőmet.

Helo
Még annyit szeretnék hozzá szólni, mint utolag kiderült a Völgyhidon kigyuladt E60-as éppen ennek a cseréje elmulasztása miatt történt TULMELEGEDETT
üdv zoli

Túlmelegedett, de mert benzint tankolt az idióta bérlője. Autópiacban van a cikk.
Hozzászólás küldése

VigLink badge