Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: E60-as váltó

2012.07.18. 20:09

Nem nagyon pörög ez a topik -szerencsére, ez azt jelenti hogy megbízhatóak az e60-as automaták? :) esetleg valamilyen javítási tapasztalat tavaly óta?

Re: E60-as váltó

2012.07.18. 21:49

madrian írta:Nem nagyon pörög ez a topik -szerencsére, ez azt jelenti hogy megbízhatóak az e60-as automaták? :) esetleg valamilyen javítási tapasztalat tavaly óta?

Helo
Tavaly óta rendesen döcög a váltó ... 300-ezer kilométer .... majdnem normál körűlmények között :wink:

Re: E60-as váltó

2012.07.19. 19:57

240 ezer kilómétrnél 204d1 Miki javaslatára lecseréltem a váltóolajat. AlpinaFan-nak ezúton is köszönöm az olaj és egyéb alkatrészek beszerzésben nyújtott segítséget! :franko:

A váltóolajcsere egy kuplungszett cserével is egybeesett, most olyan a váltás érzetre, mintha új lenne az autó. A kéziváltóban sem tűnik örök életűnek a "Lifetime" olajfeltöltés, szerintem érdemes. A kettős tömegű lendkereket nem volt szükséges cserélni, egyenlőre hibátlanul teszi a dolgát, nem mutat rendellenes működésre utaló jeleket.

Ilyenkor, ha már lent van a váltó, érdemes cserélni a hátsó főtengelyszimmeringet, illetve a váltó kapcsolótengely szimmeringjét, így újabb 200 ezer kilóméterre nyugodt vagyok :D

Re: E60-as váltó

2012.07.19. 20:07

kzolee írta:240 ezer kilómétrnél 204d1 Miki javaslatára lecseréltem a váltóolajat. AlpinaFan-nak ezúton is köszönöm az olaj és egyéb alkatrészek beszerzésben nyújtott segítséget! :franko:

A váltóolajcsere egy kuplungszett cserével is egybeesett, most olyan a váltás érzetre, mintha új lenne az autó. A kéziváltóban sem tűnik örök életűnek a "Lifetime" olajfeltöltés, szerintem érdemes. A kettős tömegű lendkereket nem volt szükséges cserélni, egyenlőre hibátlanul teszi a dolgát, nem mutat rendellenes működésre utaló jeleket.

Ilyenkor, ha már lent van a váltó, érdemes cserélni a hátsó főtengelyszimmeringet, illetve a váltó kapcsolótengely szimmeringjét, így újabb 200 ezer kilóméterre nyugodt vagyok :D

Itt többen árakat is akarnak!

Re: E60-as váltó

2012.07.19. 20:12

kzolee írta:240 ezer kilómétrnél 204d1 Miki javaslatára lecseréltem a váltóolajat. AlpinaFan-nak ezúton is köszönöm az olaj és egyéb alkatrészek beszerzésben nyújtott segítséget! :franko:

A váltóolajcsere egy kuplungszett cserével is egybeesett, most olyan a váltás érzetre, mintha új lenne az autó. A kéziváltóban sem tűnik örök életűnek a "Lifetime" olajfeltöltés, szerintem érdemes. A kettős tömegű lendkereket nem volt szükséges cserélni, egyenlőre hibátlanul teszi a dolgát, nem mutat rendellenes működésre utaló jeleket.

Ilyenkor, ha már lent van a váltó, érdemes cserélni a hátsó főtengelyszimmeringet, illetve a váltó kapcsolótengely szimmeringjét, így újabb 200 ezer kilóméterre nyugodt vagyok :D


Milyen olaj került bele?Az enyémbe ilyet raktam:

Kép

Re: E60-as váltó

2012.07.19. 20:39

simi64 írta:Itt többen árakat is akarnak!


1,6 liter olaj megy a váltóba, most nem mennék bele hitvitába 100 Ft/liter különbség miatt. :roker:

A kapcsolótengely szimmering háromezer volt gyáriban.


Padre540 írta:
Milyen olaj került bele?Az enyémbe ilyet raktam:

Kép


Igen, gyári olaj került bele.

Re: E60-as váltó

2012.07.19. 20:42

Padre540 írta:
kzolee írta:240 ezer kilómétrnél 204d1 Miki javaslatára lecseréltem a váltóolajat. AlpinaFan-nak ezúton is köszönöm az olaj és egyéb alkatrészek beszerzésben nyújtott segítséget! :franko:

A váltóolajcsere egy kuplungszett cserével is egybeesett, most olyan a váltás érzetre, mintha új lenne az autó. A kéziváltóban sem tűnik örök életűnek a "Lifetime" olajfeltöltés, szerintem érdemes. A kettős tömegű lendkereket nem volt szükséges cserélni, egyenlőre hibátlanul teszi a dolgát, nem mutat rendellenes működésre utaló jeleket.

Ilyenkor, ha már lent van a váltó, érdemes cserélni a hátsó főtengelyszimmeringet, illetve a váltó kapcsolótengely szimmeringjét, így újabb 200 ezer kilóméterre nyugodt vagyok :D


Milyen olaj került bele?Az enyémbe ilyet raktam:

Kép


Ez biztos jó, mert még a Castrol is ezt ajánlja:

Castrol kalkulátor

Re: E60-as váltó

2012.07.19. 20:52

barbrady írta:
Ez biztos jó, mert még a Castrol is ezt ajánlja:

Castrol kalkulátor


Azért erre a kalkulátorra még ne vegyél mérget, az E61-emet még eltalálta, de az egyik E28-nál már hibázott. Tutit csak gyártási dátum alapján lehet, anno ugyanazon modelleket szerelték több féle Getrag illetve ZF kézi váltóval is, a szinkrongyűrűk anyagában is volt eltérés. Némely kéziváltóba ATF olaj való. A kalkulátor úgy gondolja, hogy nem így van, ezzel azonban ki is lehet nyírni a váltót....

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kzolee az itt látható tagok köszönték meg: barbrady
Értékelés: 4.76%

Re: E60-as váltó

2012.07.20. 07:41

Csak azért kérdeztem,mert a Castrol ATF és ez között semmi különbséget nem észleltem.A tapasztalatra lettem volna kíváncsi,de az új kuplunggal más a helyzet.

Re: E60-as váltó

2013.07.23. 16:45

ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?

Re: E60-as váltó

2013.07.23. 19:35

MPowerPH írta:ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?

Fel lett tanítva olajcsere után?

Re: E60-as váltó

2013.07.23. 20:40

hamoriarpi írta:
MPowerPH írta:ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?

Fel lett tanítva olajcsere után?


Fogalmam sincs, még az előző tulaj csináltatta. Eladás előtti nagy szerviz. Egyébként eddig jó volt, tegnap előtt vettem észre, hogy valami nem kóser, és kicsit nagyobb RPM kell neki a felváltáshoz.

Re: E60-as váltó

2013.07.23. 20:54

MPowerPH írta:
hamoriarpi írta:
MPowerPH írta:ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?

Fel lett tanítva olajcsere után?


Fogalmam sincs, még az előző tulaj csináltatta. Eladás előtti nagy szerviz. Egyébként eddig jó volt, tegnap előtt vettem észre, hogy valami nem kóser, és kicsit nagyobb RPM kell neki a felváltáshoz.

Első körben szintet ellenőriztetnék. Ha minden ok, akkor alacsony az olajnyomás vagy szolenoid hiba, ami biztosan zsebbenyúlós. Specialistával tárgyalj!

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: MPowerPH
Értékelés: 4.76%

Re: E60-as váltó

2013.07.23. 21:16

hamoriarpi írta:
MPowerPH írta:
hamoriarpi írta:
MPowerPH írta:ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?

Fel lett tanítva olajcsere után?


Fogalmam sincs, még az előző tulaj csináltatta. Eladás előtti nagy szerviz. Egyébként eddig jó volt, tegnap előtt vettem észre, hogy valami nem kóser, és kicsit nagyobb RPM kell neki a felváltáshoz.

Első körben szintet ellenőriztetnék. Ha minden ok, akkor alacsony az olajnyomás vagy szolenoid hiba, ami biztosan zsebbenyúlós. Specialistával tárgyalj!


Érdekes a dolog... Most elugrottam melóhelyre, meg guminyomást állítani, és minden ok volt. Az autó még 1 hónapig garanciális, szóval miután megjövünk a nyaralásból, és lesz vele valami probléma, akkor visszaviszem. Na meg otthon Atival ezt is csekkoltatom.

Re: E60-as váltó

2013.08.01. 23:04

MPowerPH írta:
hamoriarpi írta:
MPowerPH írta:ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?

Fel lett tanítva olajcsere után?


Fogalmam sincs, még az előző tulaj csináltatta. Eladás előtti nagy szerviz. Egyébként eddig jó volt, tegnap előtt vettem észre, hogy valami nem kóser, és kicsit nagyobb RPM kell neki a felváltáshoz.

Helo
A programozás lényerges dolog
Csak azt nem értem minek kellet váltóolajat cserélni :roll: :roll:

Re: E60-as váltó

2013.09.06. 11:15

Sziasztok BMW tulajok!

Nemrégiben vásároltam(1 hónapja) egy BMW 525D 2005-ös automata gépszörnyet! (240.000km) :franko:
Azóta átolvastam nagyon sok fórumot,természetesen ezt is.

Eddig negatív tapasztalatom nincs,viszont egy dolog nem hagy nyugodni!
Az automata váltó olajcsere kérdése!

Itt pár ember azon az állásponton van,hogy magas kilométerállásnál árthat a dolog,de igazából nem értem hogyan!
Ha ezt valaki elmagyarázná nagyon hálás lennék!

Esetleg van-e tt valaki,aki negatív gyakorlati tapasztalatokról tud beszámolni és nem csak hallott róla?

Az én véleményem alapesetben az hogy egy 5-9 éves használt olaj és teli koszos szűrőnél minden csak jobb lehet....

Re: E60-as váltó

2013.09.06. 11:21

Pont itt az első oldalon olvashatsz róla. :wink:

Re: E60-as váltó

2013.09.06. 12:06

stukker1987 írta:Sziasztok BMW tulajok!

Nemrégiben vásároltam(1 hónapja) egy BMW 525D 2005-ös automata gépszörnyet! (240.000km) :franko:
Azóta átolvastam nagyon sok fórumot,természetesen ezt is.

Eddig negatív tapasztalatom nincs,viszont egy dolog nem hagy nyugodni!
Az automata váltó olajcsere kérdése!

Itt pár ember azon az állásponton van,hogy magas kilométerállásnál árthat a dolog,de igazából nem értem hogyan!
Ha ezt valaki elmagyarázná nagyon hálás lennék!

Esetleg van-e tt valaki,aki negatív gyakorlati tapasztalatokról tud beszámolni és nem csak hallott róla?

Az én véleményem alapesetben az hogy egy 5-9 éves használt olaj és teli koszos szűrőnél minden csak jobb lehet....

Igazad van. Tapasztalat.

Re: E60-as váltó

2013.09.06. 12:25

stukker1987 írta:Sziasztok BMW tulajok!

Nemrégiben vásároltam(1 hónapja) egy BMW 525D 2005-ös automata gépszörnyet! (240.000km) :franko:
Azóta átolvastam nagyon sok fórumot,természetesen ezt is.

Eddig negatív tapasztalatom nincs,viszont egy dolog nem hagy nyugodni!
Az automata váltó olajcsere kérdése!

Itt pár ember azon az állásponton van,hogy magas kilométerállásnál árthat a dolog,de igazából nem értem hogyan!
Ha ezt valaki elmagyarázná nagyon hálás lennék!

Esetleg van-e tt valaki,aki negatív gyakorlati tapasztalatokról tud beszámolni és nem csak hallott róla?

Az én véleményem alapesetben az hogy egy 5-9 éves használt olaj és teli koszos szűrőnél minden csak jobb lehet....


A forumon e39 5er topicban található erről a témáról egy altopic. Évek óta folyamatosan vesézik ezt témát. Igazából nem az olajcsere árt a váltónak, hanem ennek a helytelen elvégzése. Az a probléma, hogy általában sima olajleengedés történik és ilyenkor a váltóban található olaj 5/9 ede távozik. A maradék pedig keveredik a friss olajjal, valamint az évek során lemorzsolódott fémszemcsékkel. Ilyenkor következik be az a jelenség, hogy a mindenféle helyről előkerült fémszemcsék tönkre teszik a váltót. A helyes eljárás a váltó komplett kiszerelése és szétszedése. Ilyenkor a wandlerből is eltávolítható a maradék olaj. Szépen ki kell pucolni mindent és utána mehet is vissza a helyére a friss olajjal. Ezután pedig be kell tanítani a váltót. Ez teljes szakértelmet kíván, na meg a megfelelő anyagiakat. Ilyen esetben van értelme a váltó olajcseréjének! Olvass bele a fent említett topicba. Sok érvet/ellenérvet olvashatsz, valamint megtalálod a bevált szakemberek elérhetőségeit. Minden jót!

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%

Re: E60-as váltó

2013.09.06. 12:51

nagy.matyika írta:
stukker1987 írta:Sziasztok BMW tulajok!

Nemrégiben vásároltam(1 hónapja) egy BMW 525D 2005-ös automata gépszörnyet! (240.000km) :franko:
Azóta átolvastam nagyon sok fórumot,természetesen ezt is.

Eddig negatív tapasztalatom nincs,viszont egy dolog nem hagy nyugodni!
Az automata váltó olajcsere kérdése!

Itt pár ember azon az állásponton van,hogy magas kilométerállásnál árthat a dolog,de igazából nem értem hogyan!
Ha ezt valaki elmagyarázná nagyon hálás lennék!

Esetleg van-e tt valaki,aki negatív gyakorlati tapasztalatokról tud beszámolni és nem csak hallott róla?

Az én véleményem alapesetben az hogy egy 5-9 éves használt olaj és teli koszos szűrőnél minden csak jobb lehet....


A forumon e39 5er topicban található erről a témáról egy altopic. Évek óta folyamatosan vesézik ezt témát. Igazából nem az olajcsere árt a váltónak, hanem ennek a helytelen elvégzése. Az a probléma, hogy általában sima olajleengedés történik és ilyenkor a váltóban található olaj 5/9 ede távozik. A maradék pedig keveredik a friss olajjal, valamint az évek során lemorzsolódott fémszemcsékkel. Ilyenkor következik be az a jelenség, hogy a mindenféle helyről előkerült fémszemcsék tönkre teszik a váltót. A helyes eljárás a váltó komplett kiszerelése és szétszedése. Ilyenkor a wandlerből is eltávolítható a maradék olaj. Szépen ki kell pucolni mindent és utána mehet is vissza a helyére a friss olajjal. Ezután pedig be kell tanítani a váltót. Ez teljes szakértelmet kíván, na meg a megfelelő anyagiakat. Ilyen esetben van értelme a váltó olajcseréjének! Olvass bele a fent említett topicba. Sok érvet/ellenérvet olvashatsz, valamint megtalálod a bevált szakemberek elérhetőségeit. Minden jót!



Ez nem lenne egy rossz magyarázat,de azért nem hiszem,hogy egy olajcseréhez szét kellene bombázni egy váltót.
Ez nagy FAIL,ha ilyen mutatvány....
Hozzászólás küldése

VigLink badge