2012.07.18. 20:09
2012.07.18. 21:49
madrian írta:Nem nagyon pörög ez a topik -szerencsére, ez azt jelenti hogy megbízhatóak az e60-as automaták? esetleg valamilyen javítási tapasztalat tavaly óta?
2012.07.19. 19:57
2012.07.19. 20:07
kzolee írta:240 ezer kilómétrnél 204d1 Miki javaslatára lecseréltem a váltóolajat. AlpinaFan-nak ezúton is köszönöm az olaj és egyéb alkatrészek beszerzésben nyújtott segítséget!
A váltóolajcsere egy kuplungszett cserével is egybeesett, most olyan a váltás érzetre, mintha új lenne az autó. A kéziváltóban sem tűnik örök életűnek a "Lifetime" olajfeltöltés, szerintem érdemes. A kettős tömegű lendkereket nem volt szükséges cserélni, egyenlőre hibátlanul teszi a dolgát, nem mutat rendellenes működésre utaló jeleket.
Ilyenkor, ha már lent van a váltó, érdemes cserélni a hátsó főtengelyszimmeringet, illetve a váltó kapcsolótengely szimmeringjét, így újabb 200 ezer kilóméterre nyugodt vagyok
2012.07.19. 20:12
kzolee írta:240 ezer kilómétrnél 204d1 Miki javaslatára lecseréltem a váltóolajat. AlpinaFan-nak ezúton is köszönöm az olaj és egyéb alkatrészek beszerzésben nyújtott segítséget!
A váltóolajcsere egy kuplungszett cserével is egybeesett, most olyan a váltás érzetre, mintha új lenne az autó. A kéziváltóban sem tűnik örök életűnek a "Lifetime" olajfeltöltés, szerintem érdemes. A kettős tömegű lendkereket nem volt szükséges cserélni, egyenlőre hibátlanul teszi a dolgát, nem mutat rendellenes működésre utaló jeleket.
Ilyenkor, ha már lent van a váltó, érdemes cserélni a hátsó főtengelyszimmeringet, illetve a váltó kapcsolótengely szimmeringjét, így újabb 200 ezer kilóméterre nyugodt vagyok
2012.07.19. 20:39
2012.07.19. 20:42
Padre540 írta:kzolee írta:240 ezer kilómétrnél 204d1 Miki javaslatára lecseréltem a váltóolajat. AlpinaFan-nak ezúton is köszönöm az olaj és egyéb alkatrészek beszerzésben nyújtott segítséget!
A váltóolajcsere egy kuplungszett cserével is egybeesett, most olyan a váltás érzetre, mintha új lenne az autó. A kéziváltóban sem tűnik örök életűnek a "Lifetime" olajfeltöltés, szerintem érdemes. A kettős tömegű lendkereket nem volt szükséges cserélni, egyenlőre hibátlanul teszi a dolgát, nem mutat rendellenes működésre utaló jeleket.
Ilyenkor, ha már lent van a váltó, érdemes cserélni a hátsó főtengelyszimmeringet, illetve a váltó kapcsolótengely szimmeringjét, így újabb 200 ezer kilóméterre nyugodt vagyok
Milyen olaj került bele?Az enyémbe ilyet raktam:
2012.07.19. 20:52
2012.07.20. 07:41
2013.07.23. 16:45
2013.07.23. 19:35
MPowerPH írta:ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?
2013.07.23. 20:40
hamoriarpi írta:MPowerPH írta:ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?
Fel lett tanítva olajcsere után?
2013.07.23. 20:54
MPowerPH írta:hamoriarpi írta:MPowerPH írta:ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?
Fel lett tanítva olajcsere után?
Fogalmam sincs, még az előző tulaj csináltatta. Eladás előtti nagy szerviz. Egyébként eddig jó volt, tegnap előtt vettem észre, hogy valami nem kóser, és kicsit nagyobb RPM kell neki a felváltáshoz.
2013.07.23. 21:16
hamoriarpi írta:MPowerPH írta:hamoriarpi írta:MPowerPH írta:ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?
Fel lett tanítva olajcsere után?
Fogalmam sincs, még az előző tulaj csináltatta. Eladás előtti nagy szerviz. Egyébként eddig jó volt, tegnap előtt vettem észre, hogy valami nem kóser, és kicsit nagyobb RPM kell neki a felváltáshoz.
Első körben szintet ellenőriztetnék. Ha minden ok, akkor alacsony az olajnyomás vagy szolenoid hiba, ami biztosan zsebbenyúlós. Specialistával tárgyalj!
2013.08.01. 23:04
MPowerPH írta:hamoriarpi írta:MPowerPH írta:ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?
Fel lett tanítva olajcsere után?
Fogalmam sincs, még az előző tulaj csináltatta. Eladás előtti nagy szerviz. Egyébként eddig jó volt, tegnap előtt vettem észre, hogy valami nem kóser, és kicsit nagyobb RPM kell neki a felváltáshoz.
2013.09.06. 11:15
2013.09.06. 11:21
2013.09.06. 12:06
stukker1987 írta:Sziasztok BMW tulajok!
Nemrégiben vásároltam(1 hónapja) egy BMW 525D 2005-ös automata gépszörnyet! (240.000km)
Azóta átolvastam nagyon sok fórumot,természetesen ezt is.
Eddig negatív tapasztalatom nincs,viszont egy dolog nem hagy nyugodni!
Az automata váltó olajcsere kérdése!
Itt pár ember azon az állásponton van,hogy magas kilométerállásnál árthat a dolog,de igazából nem értem hogyan!
Ha ezt valaki elmagyarázná nagyon hálás lennék!
Esetleg van-e tt valaki,aki negatív gyakorlati tapasztalatokról tud beszámolni és nem csak hallott róla?
Az én véleményem alapesetben az hogy egy 5-9 éves használt olaj és teli koszos szűrőnél minden csak jobb lehet....
2013.09.06. 12:25
stukker1987 írta:Sziasztok BMW tulajok!
Nemrégiben vásároltam(1 hónapja) egy BMW 525D 2005-ös automata gépszörnyet! (240.000km)
Azóta átolvastam nagyon sok fórumot,természetesen ezt is.
Eddig negatív tapasztalatom nincs,viszont egy dolog nem hagy nyugodni!
Az automata váltó olajcsere kérdése!
Itt pár ember azon az állásponton van,hogy magas kilométerállásnál árthat a dolog,de igazából nem értem hogyan!
Ha ezt valaki elmagyarázná nagyon hálás lennék!
Esetleg van-e tt valaki,aki negatív gyakorlati tapasztalatokról tud beszámolni és nem csak hallott róla?
Az én véleményem alapesetben az hogy egy 5-9 éves használt olaj és teli koszos szűrőnél minden csak jobb lehet....
2013.09.06. 12:51
nagy.matyika írta:stukker1987 írta:Sziasztok BMW tulajok!
Nemrégiben vásároltam(1 hónapja) egy BMW 525D 2005-ös automata gépszörnyet! (240.000km)
Azóta átolvastam nagyon sok fórumot,természetesen ezt is.
Eddig negatív tapasztalatom nincs,viszont egy dolog nem hagy nyugodni!
Az automata váltó olajcsere kérdése!
Itt pár ember azon az állásponton van,hogy magas kilométerállásnál árthat a dolog,de igazából nem értem hogyan!
Ha ezt valaki elmagyarázná nagyon hálás lennék!
Esetleg van-e tt valaki,aki negatív gyakorlati tapasztalatokról tud beszámolni és nem csak hallott róla?
Az én véleményem alapesetben az hogy egy 5-9 éves használt olaj és teli koszos szűrőnél minden csak jobb lehet....
A forumon e39 5er topicban található erről a témáról egy altopic. Évek óta folyamatosan vesézik ezt témát. Igazából nem az olajcsere árt a váltónak, hanem ennek a helytelen elvégzése. Az a probléma, hogy általában sima olajleengedés történik és ilyenkor a váltóban található olaj 5/9 ede távozik. A maradék pedig keveredik a friss olajjal, valamint az évek során lemorzsolódott fémszemcsékkel. Ilyenkor következik be az a jelenség, hogy a mindenféle helyről előkerült fémszemcsék tönkre teszik a váltót. A helyes eljárás a váltó komplett kiszerelése és szétszedése. Ilyenkor a wandlerből is eltávolítható a maradék olaj. Szépen ki kell pucolni mindent és utána mehet is vissza a helyére a friss olajjal. Ezután pedig be kell tanítani a váltót. Ez teljes szakértelmet kíván, na meg a megfelelő anyagiakat. Ilyen esetben van értelme a váltó olajcseréjének! Olvass bele a fent említett topicba. Sok érvet/ellenérvet olvashatsz, valamint megtalálod a bevált szakemberek elérhetőségeit. Minden jót!