2007.09.15. 22:28
drg67 írta:Qwerti írta:Sziasztok!
Óriási problémám van az autómmal (96-os 528iA) azt vetten észre h elkezdte enni az olajat. Az utóbbi 1000km-en már 3,5 litert töltöttem bele, és most nézem h megint hiányzik belőle kb 0.5liter (úgy 150km-t mentem vele). Azt gondoltam h elfolyik valahol, de nem látni sehol hogy olajos lenne, vagy olajfolt lenne alatta. Arra gondoltam, ha elégne az olaj egy része a benzinnel együtt akkor füstölnie kéne, de füstöt sem látni.
Van esetleg valami tippettek hogy hová tűnhet el ennyi olaj belőle?
Előre is köszönöm a segítséget!
Szia Qwerti!
lehet,hogy későn reagálok, de eddig 1éb okok miatt nem tudtam. Nekem is 528i van, '97-es 190Ekm-rel. Ugyanilyen oilfogyásom volt füstölés nélkül(na 1 kicsi hidegen, de az is csak 5-10 másodpercig) A kompresszió 7-8 közötti volt. Most jutottam el odáig, hogy szét van húzva a motor. A felső gyűrű két vége között 4mm a hézag úgy,hogy dugattyúról levéve és visszaillesztve a hengerbe. Állítólag fél mm-nek kellene lenni. ennyire meg van kopva. Valószínű ok,hogy 1x meg lett főzve(termosztátház elrepedt és kifújta a vizet) és a gyűrűk kilágyultak. Az alublokkos motorok hengerfala nem kopik könnyen a qrva kemény nicasil réteg miatt, így a gyűrű a hunyó. Gyűrűgarnitúra(Goetze), hajtókarcsapágy garn(Kolbenschmidt), szelepszár szimmering, szelepvezetők,klíma és generátorszíj,szívó és kipuf. sortöm., szelepfedél-hengerfej és karter tömítés,olaj és levegőszűrő ami cserélve lesz. Ez 86E ft kedvezményesen. Jövőhét végén lesz összerakva,majd megírom az eredményt. Ha a tiéd ezidő alatt már megoldódott volna akkor légyszi írd már meg a fejleményeket, ha mégsem és alkatrészt csak drágábban tudnál beszerezni,akkor szívesen segítek. Üdv. SORSTÁRS
2007.09.16. 09:25
2007.09.16. 11:21
drg67 írta:Helló Qwerti!
Örülök,hogy megoldódott a gondod,habár nem értem, hogy ekkora olajfogyasztás 1 szimpla olajcserével hogy tud megoldódni Az enyémmel sajna nem történt ilyen csoda és nem úszom meg 1 olajcserével Ami az olaj le vagy nem lecserélését illeti, lehet, hogy cserélve lett, csak a szervízintervallumot nem nullázták. Mindenesetre érdekes az egész. Sok sikert
2007.09.18. 09:09
2007.09.27. 16:47
2007.09.27. 18:14
Morello írta:Sziasztok,
érdekelne, hogy van-e valakinek tapasztalata Castrol Edge 10w-60-as olajról. Olajcsere előtt állok és a szerelőm azt mondta, hogy ez a legjobb olaj az 528i-mhez
2007.09.27. 21:12
g4400 írta:Morello írta:Sziasztok,
érdekelne, hogy van-e valakinek tapasztalata Castrol Edge 10w-60-as olajról. Olajcsere előtt állok és a szerelőm azt mondta, hogy ez a legjobb olaj az 528i-mhez
Terhelésfüggő:
Olajdoki 1
Olajdoki 2
Olajdoki 3
2007.09.30. 09:10
2007.09.30. 13:28
528 írta:Neten reklámoznak gyári BMW olajat 2500Ft/liter áron tud valaki valamit mondani ezekről az olajakról be lehet tölteni vagy maradjak a Castrolnál vagy a Mobil 1 nél.
2007.09.30. 18:53
528 írta:Neten reklámoznak gyári BMW olajat 2500Ft/liter áron tud valaki valamit mondani ezekről az olajakról be lehet tölteni vagy maradjak a Castrolnál vagy a Mobil 1 nél.
2007.10.01. 11:10
2007.10.01. 13:57
drg67 írta:Szia Qwerti!
lehet,hogy későn reagálok, de eddig 1éb okok miatt nem tudtam. Nekem is 528i van, '97-es 190Ekm-rel. Ugyanilyen oilfogyásom volt füstölés nélkül(na 1 kicsi hidegen, de az is csak 5-10 másodpercig) A kompresszió 7-8 közötti volt. Most jutottam el odáig, hogy szét van húzva a motor. A felső gyűrű két vége között 4mm a hézag úgy,hogy dugattyúról levéve és visszaillesztve a hengerbe. Állítólag fél mm-nek kellene lenni. ennyire meg van kopva. Valószínű ok,hogy 1x meg lett főzve(termosztátház elrepedt és kifújta a vizet) és a gyűrűk kilágyultak. Az alublokkos motorok hengerfala nem kopik könnyen a qrva kemény nicasil réteg miatt, így a gyűrű a hunyó. Gyűrűgarnitúra(Goetze), hajtókarcsapágy garn(Kolbenschmidt), szelepszár szimmering, szelepvezetők,klíma és generátorszíj,szívó és kipuf. sortöm., szelepfedél-hengerfej és karter tömítés,olaj és levegőszűrő ami cserélve lesz. Ez 86E ft kedvezményesen. Jövőhét végén lesz összerakva,majd megírom az eredményt. Ha a tiéd ezidő alatt már megoldódott volna akkor légyszi írd már meg a fejleményeket, ha mégsem és alkatrészt csak drágábban tudnál beszerezni,akkor szívesen segítek. Üdv. SORSTÁRS
2007.10.01. 15:12
2007.10.01. 15:27
efer írta:megoldotta a problémát a gyűrűcsere? csak mert korábban volt egy olyan konklúzió, hogy a nicasilt a magas kéntartalmú benzin (ami itthon talán nem olyan ritka...) teljesen jól megeszi, és lehet, hogy a hengerfal tünt el.
2007.10.01. 15:39
efer írta:drg67 írta:Szia Qwerti!
lehet,hogy későn reagálok, de eddig 1éb okok miatt nem tudtam. Nekem is 528i van, '97-es 190Ekm-rel. Ugyanilyen oilfogyásom volt füstölés nélkül(na 1 kicsi hidegen, de az is csak 5-10 másodpercig) A kompresszió 7-8 közötti volt. Most jutottam el odáig, hogy szét van húzva a motor. A felső gyűrű két vége között 4mm a hézag úgy,hogy dugattyúról levéve és visszaillesztve a hengerbe. Állítólag fél mm-nek kellene lenni. ennyire meg van kopva. Valószínű ok,hogy 1x meg lett főzve(termosztátház elrepedt és kifújta a vizet) és a gyűrűk kilágyultak. Az alublokkos motorok hengerfala nem kopik könnyen a qrva kemény nicasil réteg miatt, így a gyűrű a hunyó. Gyűrűgarnitúra(Goetze), hajtókarcsapágy garn(Kolbenschmidt), szelepszár szimmering, szelepvezetők,klíma és generátorszíj,szívó és kipuf. sortöm., szelepfedél-hengerfej és karter tömítés,olaj és levegőszűrő ami cserélve lesz. Ez 86E ft kedvezményesen. Jövőhét végén lesz összerakva,majd megírom az eredményt. Ha a tiéd ezidő alatt már megoldódott volna akkor légyszi írd már meg a fejleményeket, ha mégsem és alkatrészt csak drágábban tudnál beszerezni,akkor szívesen segítek. Üdv. SORSTÁRS
megoldotta a problémát a gyűrűcsere? csak mert korábban volt egy olyan konklúzió, hogy a nicasilt a magas kéntartalmú benzin (ami itthon talán nem olyan ritka...) teljesen jól megeszi, és lehet, hogy a hengerfal tünt el.
2007.10.01. 15:57
ytse írta:efer írta:megoldotta a problémát a gyűrűcsere? csak mert korábban volt egy olyan konklúzió, hogy a nicasilt a magas kéntartalmú benzin (ami itthon talán nem olyan ritka...) teljesen jól megeszi, és lehet, hogy a hengerfal tünt el.
http://www.bmwworld.com/engines/nikasil.htm
itt azt írják, hogy ez elsősorban az USA-ban és Nagy-Britanniában szokott előfordulni, máshol nem jellemző ilyen probléma a benzinnel... meg azt is, hogy a Nikasil "elfogyásának" csomó más jele is van, például a rángató alapjárat és a nehézkes hidegindítás
ettől függetlenül persze előfordulhat hogy ez a gond
2007.10.01. 17:37
vaszarig írta:Sziasztok!
525TDS-ben manuális váltóban is kell olajat cserélni? Ha igen, mennyi időközönként és milyen olajat érdemes belerakni?
Választ előre is köszi!
2007.10.01. 18:06
PMiki írta:vaszarig írta:Sziasztok!
525TDS-ben manuális váltóban is kell olajat cserélni? Ha igen, mennyi időközönként és milyen olajat érdemes belerakni?
Választ előre is köszi!
Szerintem manuális váltóban valóban Lifetime a Lifetime olaj így nem is kell cserélni.
PMiki
2007.10.01. 18:31
drg67 írta:Szerintetek km-ig, és mennyire kíméletesen kell járatni a gyűrű és hajtókarcsapágy cserés motort
2007.10.02. 21:15
g4400 írta:drg67 írta:Szerintetek km-ig, és mennyire kíméletesen kell járatni a gyűrű és hajtókarcsapágy cserés motort
Csak ahogy a sündisznók szeretkeznek..: Naaaaaagyon óvatosan...
Komolyra fordítva: A terhelést és a fordulatot fokazatosan növelve szerintem kábé 4-5000 km-ig.
Autódoktor
(Az Autódoki egyszer 5000-et ír, de írt már 10000-et is... Keress rá a Totalcar-on a "bejáratás"-ra...)