2018.09.07. 07:11
osztin írta:Segítséget szeretnék kérni, szeretném megoldani a xenon lámpás kálváriám ami egy éve kezdődött...
2018.09.07. 08:48
osztin írta:Segítséget szeretnék kérni, szeretném megoldani a xenon lámpás kálváriám ami egy éve kezdődött, igyekszem majd nem kihagyni semmit és összeszedni, hogy mi a helyzet, amire megoldást, vagy legalább olyan embert keresek, aki meg tudja oldani.
Vettem tavaly november végén egy 1996-os 528i-t, aminek faceliftesített eleje van. A lámpák gyári faceliftes Hella lámpák. Az elején gyenge volt a fénye, foncsorcsere, izzócsere megvolt, de ha melegen kapcsolgattam a lámpát, akkor volt hogy csak az egyik oldalt kapcsolta fel az autó, véletlenszerű volt, hogy melyiket. Kikapcsolt állapotban bedobta a kiégett izzó hibajelet a műszerfalra, de ahogy felkapcsoltam a lámpákat ezek eltűntek. Az első szervizelés alkalmával a szerelőm gondolt egyet és az egyik trafót cserélte, dt-xenonnál kapható 25.000 forintos utángyártottra, mert szerinte ez volt a baj, igaz, nekem pont ugyanazt csinálta ezután is, tehát szerintem kidobott pénz volt, azt leszámítva, hogy eltűnt a jobb oldalról a kiégett izzó hiba. Így használtam jó sokáig, majd nemrégiben nyaralás alkalmával hazafele út előtt úgy tűnt, a jobboldali kiégett, ha felkapcsoltam, csak a balt, vagy egyiket se kapcsolta fel (melegen kapcsolgatás ugye), kicsit meg is voltam lepve, hogy egy erős fél évet bír egy Hella xenon izzó 10 ezerért... Hazajöttünk így, majd utána tesztként gondoltam, mielőtt vennék izzót, felcserélem a kettőt, hátha. A csere után láss csodát: mindkettő ismét világított, a szokásos kapcsolgatáskori betegséggel, hogy hol egyik, hol másik sötét. Most egy hete kb. ismét a jobboldalon levő nem kapcsol semmikor és be is dobja a hibát, ha felkapcsolom (addig csak baloldalra teszi). Talán nem is kell melegnek lennie, elég lehet akár kapcsolgatni is és akkor csinálja ezt az össze-vissza felkapcsolást.
Plusz kiegészítő infó, hogy mikor felcseréltem a két xenon izzót, akkor kicseréltem a karikák halogén izzóit a kínai 7W-os, fehér műanyagházas LED izzókra, ezeknél azt vettem most észre, hogy ha elindítom az autót, akkor teljesen lekapcsolt világítás esetén össze-vissza villog, nem tudom, ez összefügg-e, vagy külön a LED-es szar hibája.
Szeretnék végre megoldást, rengeteget költöttem az eddigi rendbe rakásra és eléggé elszomorít, hogy még mindig ilyen hisztijei vannak az autónak. Xenon trafókat kell cserélni? LCM-et? Mi lehet a rossz?
2018.09.07. 10:50
attila94 írta:osztin írta:Segítséget szeretnék kérni, szeretném megoldani a xenon lámpás kálváriám ami egy éve kezdődött...
Alakísd vissza gyárira, a mostani szettet meg add el. Még +ba jössz ki... Ezek a korai gépek nem tolerálják az átalakításokat (LCM, stb.)
A LED buzériát sose fogom megérteni. H7-es izzóval, helyes fényszóróbeállítással, jó foncsorral, tiszta plexivel éjszaka nyugodtan autózok.
2018.09.07. 11:28
attila94 írta:osztin írta:Segítséget szeretnék kérni, szeretném megoldani a xenon lámpás kálváriám ami egy éve kezdődött, igyekszem majd nem kihagyni semmit és összeszedni, hogy mi a helyzet, amire megoldást, vagy legalább olyan embert keresek, aki meg tudja oldani.
Vettem tavaly november végén egy 1996-os 528i-t, aminek faceliftesített eleje van. A lámpák gyári faceliftes Hella lámpák. Az elején gyenge volt a fénye, foncsorcsere, izzócsere megvolt, de ha melegen kapcsolgattam a lámpát, akkor volt hogy csak az egyik oldalt kapcsolta fel az autó, véletlenszerű volt, hogy melyiket. Kikapcsolt állapotban bedobta a kiégett izzó hibajelet a műszerfalra, de ahogy felkapcsoltam a lámpákat ezek eltűntek. Az első szervizelés alkalmával a szerelőm gondolt egyet és az egyik trafót cserélte, dt-xenonnál kapható 25.000 forintos utángyártottra, mert szerinte ez volt a baj, igaz, nekem pont ugyanazt csinálta ezután is, tehát szerintem kidobott pénz volt, azt leszámítva, hogy eltűnt a jobb oldalról a kiégett izzó hiba. Így használtam jó sokáig, majd nemrégiben nyaralás alkalmával hazafele út előtt úgy tűnt, a jobboldali kiégett, ha felkapcsoltam, csak a balt, vagy egyiket se kapcsolta fel (melegen kapcsolgatás ugye), kicsit meg is voltam lepve, hogy egy erős fél évet bír egy Hella xenon izzó 10 ezerért... Hazajöttünk így, majd utána tesztként gondoltam, mielőtt vennék izzót, felcserélem a kettőt, hátha. A csere után láss csodát: mindkettő ismét világított, a szokásos kapcsolgatáskori betegséggel, hogy hol egyik, hol másik sötét. Most egy hete kb. ismét a jobboldalon levő nem kapcsol semmikor és be is dobja a hibát, ha felkapcsolom (addig csak baloldalra teszi). Talán nem is kell melegnek lennie, elég lehet akár kapcsolgatni is és akkor csinálja ezt az össze-vissza felkapcsolást.
Plusz kiegészítő infó, hogy mikor felcseréltem a két xenon izzót, akkor kicseréltem a karikák halogén izzóit a kínai 7W-os, fehér műanyagházas LED izzókra, ezeknél azt vettem most észre, hogy ha elindítom az autót, akkor teljesen lekapcsolt világítás esetén össze-vissza villog, nem tudom, ez összefügg-e, vagy külön a LED-es szar hibája.
Szeretnék végre megoldást, rengeteget költöttem az eddigi rendbe rakásra és eléggé elszomorít, hogy még mindig ilyen hisztijei vannak az autónak. Xenon trafókat kell cserélni? LCM-et? Mi lehet a rossz?
Alakísd vissza gyárira, a mostani szettet meg add el. Még +ba jössz ki... Ezek a korai gépek nem tolerálják az átalakításokat (LCM, stb.)
A LED buzériát sose fogom megérteni. H7-es izzóval, helyes fényszóróbeállítással, jó foncsorral, tiszta plexivel éjszaka nyugodtan autózok.
2018.09.07. 11:30
Bandi1978 írta:osztin írta:Segítséget szeretnék kérni, szeretném megoldani a xenon lámpás kálváriám ami egy éve kezdődött...
A led a "hidegteszt" miatt villog. A régi LCM-es gépeket ezért nem lehet kívül ledesíteni. Az újabb LCM-eknél ezeket a funkciókat ki lehet kapcsolni pipálgatással egy diagnosztikai eszközzel. Nálam ugyanez van, a led rendszámtábla világítást ezért nem tudtam berakni, próbáltam a távolságiba és helyzetjelzőbe is ledet tesztelni, de nem lehet a villogás miatt. Belül nem okoz gondot a led világítótest.
2018.09.07. 14:48
osztin írta:Bandi1978 írta:osztin írta:Segítséget szeretnék kérni, szeretném megoldani a xenon lámpás kálváriám ami egy éve kezdődött...
A led a "hidegteszt" miatt villog. A régi LCM-es gépeket ezért nem lehet kívül ledesíteni. Az újabb LCM-eknél ezeket a funkciókat ki lehet kapcsolni pipálgatással egy diagnosztikai eszközzel. Nálam ugyanez van, a led rendszámtábla világítást ezért nem tudtam berakni, próbáltam a távolságiba és helyzetjelzőbe is ledet tesztelni, de nem lehet a villogás miatt. Belül nem okoz gondot a led világítótest.
Tehát régi LCM-mel meg kell szokni a villogást indítás után egy ideig, vagy csere vissza halogénre, de legalább ez "normális" működés, ennyivel beljebb vagyok, köszi.
2018.09.07. 15:00
attila94 írta:osztin írta:Bandi1978 írta:osztin írta:Segítséget szeretnék kérni, szeretném megoldani a xenon lámpás kálváriám ami egy éve kezdődött...
A led a "hidegteszt" miatt villog. A régi LCM-es gépeket ezért nem lehet kívül ledesíteni. Az újabb LCM-eknél ezeket a funkciókat ki lehet kapcsolni pipálgatással egy diagnosztikai eszközzel. Nálam ugyanez van, a led rendszámtábla világítást ezért nem tudtam berakni, próbáltam a távolságiba és helyzetjelzőbe is ledet tesztelni, de nem lehet a villogás miatt. Belül nem okoz gondot a led világítótest.
Tehát régi LCM-mel meg kell szokni a villogást indítás után egy ideig, vagy csere vissza halogénre, de legalább ez "normális" működés, ennyivel beljebb vagyok, köszi.
Létezik LCM-hez rendszámtáblavilágítás/helyzetjelző stb. egy elektronika átveri a tesztet. Nekem nincs Angel Eye, de miért alakítja át mindenki LED-esre amikor egy 5W izzó kb 50-100Ft? Ugyanez a rendszámtáblavilágítással.
2018.09.07. 15:02
2018.09.17. 14:10
2018.09.17. 20:17
osztin írta:Gondoltam leírom, hogy van némi fejleményem, jelenleg a jobboldali xenonom felkapcsolt ugyan, de másodpercekkel később lekapcsolt és hibát dobott a műszerfalra. Elmentem egy xenonnal foglalkozó szakihoz és kiderült, hogy a DT-Xenonnál vásárolt, 9 hónapos utángyártott trafóm a szar, a csatlakozónál látszik, hogy beázott, valószínűleg minimálisan eltér a hézag a gyárihoz képest, forrósodott is. Kapott ismét egy használt, garanciás gyári Hellát, így összesen az előző szerelőmnek egy 45.000 forintos kört köszönhetek (25 volt a feleslegesen vett utángyártott trafó, 20 a mostani használt Hella).
Arra tudtok megoldást, hogy miért dob be hibát a műszerfalra a gyári trafóval a xenon? LCM? Konkrétan eddig is bal oldalra betette, amíg nem kapcsoltam fel a tompítottat, de most, hogy az utángyártott helyére visszakerült a gyári trafó, ott is megjelent a hibajel. Arra gondolok, hogy az utángyártott valahogy "átveri" az autót és ezért nincs hiba, de nem tudom, mit kellene kezdeni vele, jobb lenne az összkép nélküle. (Nem a LED-es angel eye teszi be, ha esetleg valakinek visszaolvasva ez lenne az ötlete, előtte is így volt.)
2018.09.17. 20:21
atti523i írta:osztin írta:Gondoltam leírom, hogy van némi fejleményem, jelenleg a jobboldali xenonom felkapcsolt ugyan, de másodpercekkel később lekapcsolt és hibát dobott a műszerfalra. Elmentem egy xenonnal foglalkozó szakihoz és kiderült, hogy a DT-Xenonnál vásárolt, 9 hónapos utángyártott trafóm a szar, a csatlakozónál látszik, hogy beázott, valószínűleg minimálisan eltér a hézag a gyárihoz képest, forrósodott is. Kapott ismét egy használt, garanciás gyári Hellát, így összesen az előző szerelőmnek egy 45.000 forintos kört köszönhetek (25 volt a feleslegesen vett utángyártott trafó, 20 a mostani használt Hella).
Arra tudtok megoldást, hogy miért dob be hibát a műszerfalra a gyári trafóval a xenon? LCM? Konkrétan eddig is bal oldalra betette, amíg nem kapcsoltam fel a tompítottat, de most, hogy az utángyártott helyére visszakerült a gyári trafó, ott is megjelent a hibajel. Arra gondolok, hogy az utángyártott valahogy "átveri" az autót és ezért nincs hiba, de nem tudom, mit kellene kezdeni vele, jobb lenne az összkép nélküle. (Nem a LED-es angel eye teszi be, ha esetleg valakinek visszaolvasva ez lenne az ötlete, előtte is így volt.)
a géped gyárilag nem xenonos,96-ban nem volt még xenon.gondolom ha bekapcsolod elalszik a hibajel.
2018.09.17. 21:08
osztin írta:atti523i írta:osztin írta:Gondoltam leírom, hogy van némi fejleményem, jelenleg a jobboldali xenonom felkapcsolt ugyan, de másodpercekkel később lekapcsolt és hibát dobott a műszerfalra. Elmentem egy xenonnal foglalkozó szakihoz és kiderült, hogy a DT-Xenonnál vásárolt, 9 hónapos utángyártott trafóm a szar, a csatlakozónál látszik, hogy beázott, valószínűleg minimálisan eltér a hézag a gyárihoz képest, forrósodott is. Kapott ismét egy használt, garanciás gyári Hellát, így összesen az előző szerelőmnek egy 45.000 forintos kört köszönhetek (25 volt a feleslegesen vett utángyártott trafó, 20 a mostani használt Hella).
Arra tudtok megoldást, hogy miért dob be hibát a műszerfalra a gyári trafóval a xenon? LCM? Konkrétan eddig is bal oldalra betette, amíg nem kapcsoltam fel a tompítottat, de most, hogy az utángyártott helyére visszakerült a gyári trafó, ott is megjelent a hibajel. Arra gondolok, hogy az utángyártott valahogy "átveri" az autót és ezért nincs hiba, de nem tudom, mit kellene kezdeni vele, jobb lenne az összkép nélküle. (Nem a LED-es angel eye teszi be, ha esetleg valakinek visszaolvasva ez lenne az ötlete, előtte is így volt.)
a géped gyárilag nem xenonos,96-ban nem volt még xenon.gondolom ha bekapcsolod elalszik a hibajel.
Igen, így van, de miért ne lett volna xenon 96-ban? Tudtommal volt facelift előtt is, csak az még más trafóval ment.
2018.09.23. 11:55
2018.09.23. 13:48
Gallaca írta:Át kell állítani az LCM-et Xenonra és nem lesz hibajel.
2018.09.23. 14:44
kbhont írta:Gallaca írta:Át kell állítani az LCM-et Xenonra és nem lesz hibajel.
Na ez engem is érdekelne!
Nekem azt gondolom, hogy nem világított rosszul a fényszóróm, de azért a LED 4szeres fényerőt produkál és vizes aszfalton is lenyűgöző!
Szóval én örömmel áldoznék akár egy modernebb LCM-re is, ha az a megoldás!
Simán lemondanék az első lámpák "hidegtesztjéről" is!!
Kihez lenne célszerű fordulnom?
2018.09.23. 14:46
Gallaca írta:kbhont írta:Gallaca írta:Át kell állítani az LCM-et Xenonra és nem lesz hibajel.
Na ez engem is érdekelne!
Nekem azt gondolom, hogy nem világított rosszul a fényszóróm, de azért a LED 4szeres fényerőt produkál és vizes aszfalton is lenyűgöző!
Szóval én örömmel áldoznék akár egy modernebb LCM-re is, ha az a megoldás!
Simán lemondanék az első lámpák "hidegtesztjéről" is!!
Kihez lenne célszerű fordulnom?
Gallacához!
2018.09.23. 17:03
Gallaca írta:osztin írta:atti523i írta:osztin írta:Gondoltam leírom, hogy van némi fejleményem, jelenleg a jobboldali xenonom felkapcsolt ugyan, de másodpercekkel később lekapcsolt és hibát dobott a műszerfalra. Elmentem egy xenonnal foglalkozó szakihoz és kiderült, hogy a DT-Xenonnál vásárolt, 9 hónapos utángyártott trafóm a szar, a csatlakozónál látszik, hogy beázott, valószínűleg minimálisan eltér a hézag a gyárihoz képest, forrósodott is. Kapott ismét egy használt, garanciás gyári Hellát, így összesen az előző szerelőmnek egy 45.000 forintos kört köszönhetek (25 volt a feleslegesen vett utángyártott trafó, 20 a mostani használt Hella).
Arra tudtok megoldást, hogy miért dob be hibát a műszerfalra a gyári trafóval a xenon? LCM? Konkrétan eddig is bal oldalra betette, amíg nem kapcsoltam fel a tompítottat, de most, hogy az utángyártott helyére visszakerült a gyári trafó, ott is megjelent a hibajel. Arra gondolok, hogy az utángyártott valahogy "átveri" az autót és ezért nincs hiba, de nem tudom, mit kellene kezdeni vele, jobb lenne az összkép nélküle. (Nem a LED-es angel eye teszi be, ha esetleg valakinek visszaolvasva ez lenne az ötlete, előtte is így volt.)
a géped gyárilag nem xenonos,96-ban nem volt még xenon.gondolom ha bekapcsolod elalszik a hibajel.
Igen, így van, de miért ne lett volna xenon 96-ban? Tudtommal volt facelift előtt is, csak az még más trafóval ment.
Át kell állítani az LCM-et Xenonra és nem lesz hibajel.
2018.09.23. 20:40
kbhont írta:Nekem azt gondolom, hogy nem világított rosszul a fényszóróm, de azért a LED 4szeres fényerőt produkál és vizes aszfalton is lenyűgöző!
2018.09.23. 20:54
491523 írta:kbhont írta:Nekem azt gondolom, hogy nem világított rosszul a fényszóróm, de azért a LED 4szeres fényerőt produkál és vizes aszfalton is lenyűgöző!
Lehet hogy félreértettem. Nem a helyzetjelzőt (angeleye) cserélted le ledes fényforrásra hanem a "tompított/városi" és "reflektor/távolsági" fényszórókat?
2018.09.23. 20:54
491523 írta:kbhont írta:Nekem azt gondolom, hogy nem világított rosszul a fényszóróm, de azért a LED 4szeres fényerőt produkál és vizes aszfalton is lenyűgöző!
Lehet hogy félreértettem. Nem a helyzetjelzőt (angeleye) cserélted le ledes fényforrásra hanem a "tompított/városi" és "reflektor/távolsági" fényszórókat?