2019.11.06. 23:07
Bandi1978 írta:FuReady írta:Egyébként ha már témánál vagyunk: létezik olyan utángyártott fényszóró, ami jó minőségű? (KLOKKERHOLM, VAN WEZEL stb.)
Nem nagyon. Én Depo búrát szereltem gyári dobozra, jól néz ki, de az illeszkedő felületek kissé sorjásak voltak, azt kezelni kellett, beszerelve nem tűnik másodosztályúnak. És a tömítés (csak gyári van) mindig cserélendő ilyenkor, mert párásodni fog ha esernyőnek van használva a kocsi vagy kint lakik.
Ha azt vetted amit linkeltél és ott, akkor a lentihez még egy ütős fehér izzókészlet is kijött volna abban az árban.
A Schmiedmann amúgy is elég drága cég.
Sajnos van néhány dolog ami máshol nincs Magyarországon talán csak náluk, én például célszerszámot vettem tőlük (viszkó és főtengelycsavar lazításhoz ellentámasztó kulcsok), de gyári alkatrészeknél még az Unix árait is túllövi sokszor, plusz a szállítás.
Nemhogy egy ilyet vettél volna, ráadásul ez nem a gürüszemes idióta kiskarikás béna kivitel és gyűjtőlencsés, jól néz ki élőben is:
DevilTuning link
2019.12.05. 10:37
FuReady írta:attila94 írta:FuReady írta:Sziasztok!
Szükségem lenne egy szakértő segítségére, mert valamit nem értek: van ez az úgynevezett Johns fényszóró, ami elvileg egy német cég, akik gyártanak lámpákat.
Ez eddig tiszta, gondoltam, rendelek egy új pár fényszórót a kocsimhoz, mert a mostani is utángyártott (mint később kiderült, az volt benne a turpisság, hogy a búra volt Hella, de a belseje TYC), meg is jöttek, majd jött a meglepetés: a doboz, amiben vannak, Depo...
Na most én vagyok a fogalmatlan, és a Johns az egyenlő a Depo-val, vagy mi a megfejtés? Mert a dobozokon ott van a Johns cikkszám és matrica, de nekem a Depo az nem Johns.
Világosítson már fel valaki légyszi!
- Offtopic :
- Azt, hogy német cég nem értem miért lenne német gyártású...
A gyár pár 400 körül van a Schmiedmann-ban az talán német gyártású. Egy utángyártott lámpa árfekvését (200/db->50/db) ismerve csak tajvani lehet. Szerintem a TYC, Johns, Depo egykutya, E-betű legyen az a lényeg.
Nekem gyári lámpatest van Depo búrával szerintem ez is megfontolandó kombináció mert gyári a foncsor, a lámpamagasságállító, a csatlakozók, stb a búra ami egy kopó eszköz ami kb 25 ezer ft-ból cserélhető ha kifakul, kap egy kavicsot stb...
Most már mindegy, mert küldöm vissza a feladónak: megpróbáltam berakni a helyére, de az alsó beépítő kerete nélkül is feszül, így a csavarok helye sincs rendben, és én nem fogom ebben a formában beleaplikálni. (érdekes módon a TYC ház - és mondhatjuk már, hogy full TYC fényszóró, mert a Hella búra is TYC-re lett cserélve - gyönyörűen bemegy, mondhatni befekszik)
Iskolapéldának jó volt, tanulság: ne vegyél sz.rt.
Egyébként ha már témánál vagyunk: létezik olyan utángyártott fényszóró, ami jó minőségű? (KLOKKERHOLM, VAN WEZEL stb.)
2019.12.06. 10:09
2019.12.06. 12:05
kanyar írta:Sziasztok! 2003-as ?E39-hez milyen akkumulátor töltőt vegyek, mert mostanában nehezen indul, pedig az akku, egy éves és öt hónapos.
Az az igazság, hogy mostanában nem sokat járunk vele.
A másik kérdésem, hogy szerintetek a multimédiás egységet cseréljem-e ki egy új érintőképernyős egységre?
Előre is köszönöm a segítségeteket!
2019.12.06. 13:50
attila94 írta:kanyar írta:Sziasztok! 2003-as ?E39-hez milyen akkumulátor töltőt vegyek, mert mostanában nehezen indul, pedig az akku, egy éves és öt hónapos.
Az az igazság, hogy mostanában nem sokat járunk vele.
A másik kérdésem, hogy szerintetek a multimédiás egységet cseréljem-e ki egy új érintőképernyős egységre?
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Én Bosch C1-et használok, de mostanában volt a Lidl-ben is csepptöltő.
Nagyon sokan hypeolják az érintőképernyős egységeket, de a gyári kinézet eldobását gondold meg.
2019.12.06. 18:05
2019.12.07. 23:05
2019.12.13. 09:41
2019.12.13. 19:14
Azt hiszem a balkormanyosokon a kalyha csovenel is van egy legtelenito a bal oldali pollenszuro alatt.lac77 írta:Sziasztok! E39 530d, 2003.évj.... hűtőrendszert feltölteném,légteleníteném. Hűtőtől külön van a kiegyenlítő tartály. Egy légtelenítő csavar van a az egr termosztáton. A kiegyenlítőn van egy kis vékony cső ahol kidolgozza a felesleget és gondolom a levegőt is. Amire én gondoltam: egr termo csavar kicsavar, tartályba addig töltöm a vizet, míg az egr termonal nem folyik ki. Kiegyenlitő es egr termo lezár, gyújtas rá, fűtes maxra. Inditok es amikor melegszik a víz, egr termo csavarjat kicsit kiengedem es addig hagyom folyni a vizet ott, míg buborékmentes lesz.
Hidegen majd utántöltök.
Jó ez így vagy az elején írt feltöltes utan használat közben légteleníti magát a rendszer es csak hidegen utántölteni kell?
2019.12.14. 18:29
2019.12.14. 18:37
Bandi1978 írta:Üdv minden olvasónak!
Van valakinek rálátása, illetve tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy E39-nél (de egyébként bármilyen gépkocsinál) lehet-e tölteni akkut a kocsiba bekötött állapotában ezekkel a manapság terjedőben lévő intelligens (csepp) töltőkkel? (Bosch C3 vagy bármilyen más)
2019.12.18. 00:02
2019.12.18. 09:22
2019.12.18. 12:15
Szinkod a motorterben vagy hasznalj vin dekodert. Van aljatresz kereso es kinalo topik, azokban nezz korul.Janika13 írta:Üdv klub társak. Bal elso sarvedot keresnek metal kek sotet vagy nem tudom mi a pontos szin.milyen kék.hol talalok?
2019.12.18. 14:09
Papi írta:Sziasztok,
Azt szeretném megkérdezni, valakinek van-e már eme pár nap alatt tapasztalata az új összetételű benzinnel kapcsolatban?
Visszajelzéseteket köszönöm
2019.12.21. 16:03
polip írta:Bandi1978 írta:Üdv minden olvasónak!
Van valakinek rálátása, illetve tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy E39-nél (de egyébként bármilyen gépkocsinál) lehet-e tölteni akkut a kocsiba bekötött állapotában ezekkel a manapság terjedőben lévő intelligens (csepp) töltőkkel? (Bosch C3 vagy bármilyen más)
Igen, sima töltés mehet lekötés nélkül, ha van recond mód a töltőn és ezt a módot választod ki, ekkor ajánlatos lekötni.
2019.12.22. 17:42
Bandi1978 írta:polip írta:Bandi1978 írta:Üdv minden olvasónak!
Van valakinek rálátása, illetve tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy E39-nél (de egyébként bármilyen gépkocsinál) lehet-e tölteni akkut a kocsiba bekötött állapotában ezekkel a manapság terjedőben lévő intelligens (csepp) töltőkkel? (Bosch C3 vagy bármilyen más)
Igen, sima töltés mehet lekötés nélkül, ha van recond mód a töltőn és ezt a módot választod ki, ekkor ajánlatos lekötni.
Megosztom a tapasztalatomat a fenti kérdéssel kapcsolatban:
Igen, lehet tölteni intelligens töltővel az autóból ki nem szerelt és le nem kötött akkumulátort!
"Nevenincs" és márkás darabbal is!
Egy multiméter kíséretében csak rászántam magam, mert határozott információt nem igazán tudtam összeszedni sehonnan, a kocsi meg már 3 hete áll a trutymós idő miatt.
A töltőt rákötöttem az akkura, majd egy multimétert is rákapcsoltam a körre, mert igencsak kíváncsi voltam a töltési metódus adataira.
A töltő bekapcsolása előtt 11,2v.
Töltő bekapcsolása után nem volt hirtelen feszültség emelkedés, nagyon lassan 0,1v-os léptékben, 30 percen keresztül emelkedett a feszültség 13,4v-ig.
Ez stabilan maradt kb. még 30 percig, majd ismét elkezdett emelkedni a feszültség 14,6v-ig lassan, szintén 0,1v-os lépésekben.
Ez órákig ennyi is maradt ezután... Az egész töltési teszt kb. 4 óra volt.
A töltés végét nem vártam meg idő hiányában, mikor is a töltőn kivillanhatott volna a "full" felirat, amúgy is ki tudja mikor lett volna vége.
A gépkocsi rendszereit semmilyen károsodás nem érte, nem kellett lekötni az akkut, nem felejtett el semmit, nem pezsgett, nem szikrázott!
Amint lesz időm csinálok egy napokig tartó tesztet is, hogy "téli" üzemmódban hogy viselkednek ezek a ketyerék.
(Bottari Smart-BC / Bosch C3)
2019.12.22. 18:08
attila94 írta:Projektként ki van írva egy "köldökzsinór", mint a mentőautóknál hogy ne kelljen mindig a csipeszekkel szenvedni.
2019.12.24. 15:01
2020.02.08. 22:52