Utolsó előtti programpontnak szántam a porlasztók diagnosztikai vizsgálatát. Korrekciós értékeket figyelmen kívül hagytam, mivel azok semmilyen információt nem adnak a porlasztók állapotáról. Csak abban segítenek ezek a számok, ha pl. magas résolaj miatt melegen nem indul egy motor, akkor pontosan rá lehet bökni a bűnösre. Saját korrekcióim 0 körüliek voltak. Motor egyenletesen járt. Ami miatt kiszedettem minden porlasztót az egy enyhe, alig hallható becsörrenés volt, ami alapjáraton klímát kapcsolva, illetve az autót D-be rakva volt hallható.
2 műhely jött szóba:
Bosch Kecel
Dieselspecial Nagysáp
204d1NagyMiki egyértelmű és kifejezett ajánlása alapján a 2. műhelyre került a választás. ifj. Nagy István (Steef) főműsoridőben a BMW Budapest Motors szerelőgárdáját erősíti, így nagy tapasztalattal rendelkezik a márkát illetően. Saját műhelyük, családi vállakozás, kifejezetten porlasztók és adagolók szervizelésére specializálódott. Biztos voltam benne, hogy azt fogom kapni, amit szeretnék.
Istvánnal történt előzetes egyeztetés után pénteken megérkeztem a műhelybe. Bemutatkozás, majd gyorsan a lényegre tértünk. Steef meghallgatta a járgányt. Mondta, hogy hallja a csilingelés, amire gondolok, de közel sem vészes, viszont ilyen becsepegés a dugattyútetőre is veszélyes. Jeleztem, hogy nincs visszaút, mindenképp tökéleteset akarok. Gondos szétszerelés, porlasztóegységek kivétele, pad.
Sajnos már az első injektornál látszott, hogy nem jöttem hiába. Résolajat kivéve minden érték referenciatartományon kívüli volt. Befecskendezési kép: pocsék. Ismét jelzem - 0-hoz közeli korrekció mellett!
Injektorok szétszerelése, ultrahangos tisztítás, teljes ház, golyófészek vizsgálata mikroszkóp alatt. Mikrométeres mérések. Szerencsére a fej, a golyósfészek és a hüvely minden értéke gyári. A csúcsok adták meg magukat, vagyis a porlasztók kitűnő prognózissal, még hosszú időre menthetőek, ahogyan ez az Euro4-es és Euro5-ös Bosch porlasztókkal általában lenni szokott.
Az M57-es motorokban lévő Eu 3-as injektoroknál már árnyaltabb a kép a magas Km-teljesítmény és a háznál használt, kevésbé ellenálló anyag miatt. Itt sokkal gyakrabban fordul elő magas résolajveszteség, ami megkérdőjelezi a porlasztók felújíthatóságát.
Istvánt folyamatosan a kérdéseimmel bombáztam, minden részletre válaszolt, nagyon segítőkész volt.
Szombat kora délutánra készült el az autó. Porlasztócsúcsok, golyó, teflon lett cserélve. Injektorok behangolása, hézagolása padon, kód generálás, majd illesztés. A mérési jegyzőkönyv szerint minden porlasztó tökéletes lett. Az összes érték a referenciatartomány közepén.
Csörrenés teljesen eltűnt, motor járása finomabb lett, bár természetesen maradt 4 hengeres.
Nagyon elégedett vagyok az elvégzett munkával. Ár/érték arányban is verhetetlen szerintem. Bárkinek adagoló/porlasztó problémája adódik - melegen ajánlom ezt a kis, egyállásos műhelyt és István alaposságát és szakértelmét.
www.dieselspecial.hu Már csak az 5. ajtóba menő, törött antennaerősítő kábel javítása van hátra és az autót tökéletesnek mondhatom.