Az autó napok óta érezhetően gyengébbé és gyengébbé vált. Gázreakciói kezdtek olyanok lenni, mintha a gázpedál jeladója morse-távírón keresztül egy Kamcsatkán lévő DDE-vel tartana kapcsolatot. Kezdetben a melegnek tudtam be és egy relatíve kis coolernek. Múlt csütörtökön viszont éreztem, hogy nagyobb gond van. Reggeli indítás után a mélygarázs rámpáján alig tudtam vele felvánszorogni. Aznap még elmentem dolgozni, majd haza. A Fillér utca és a Gábor Áron megmászása is komoly akadályt jelentett.
Hívtam Muhaatit, aki már a telefonban pedzegette, hogy DPF-gyanús a történet.
Érkezésem után rácsattintottuk a KTS-t (a saját K+D-Can kábelem telepítésére még mindig nem volt elég időm). DDE-ben 8 hiba. Mind DPF. Hőszenzor áramkör szakadás, túlnyomások minden szinten. Hibatörlés, tesztkör, majd újabb diag. Minden hiba visszaírva.
Élő adatokban néztünk egy alapjárati, majd egy terhelt ellennyomást.
Alapjárat: 282 mBar (20-ig jó)
Fordulat: 700-900 mBar
Gyakorlatilag az átjárhatatlanságig eltömődött a részecskeszűrő. Miért is ne tette volna, hisz minden paraméter adott volt hozzá. A hőmérő hibája miatt regeneráció eleve nem történhetett volna, de sajátos, öreguras vezetési profilom miatt még hibátlanul működő rendszer mellett sem tisztult volna ki városban a koromszűrő.
Ati jelezte, hogy DPF-tisztításra nincs berendezkedve, úgyhogy próbáljak valakit felkutatni. Call 204d1: Azonnal üljek kocsiba és padlógázon nyomjam manuál állásban, minden fokozatot sírásig leforgatva. Mondanom sem kell, hogy 6 órától szobafoglalásunk volt a Balatonon. A telefonhíváskor volt pont 10 óra. Szinte éreztem, hogy lehetetlen időben visszaérkeznem. Biztonság kedvéért megkérdeztem Mikit, hogy mennyi idő egy ilyen beavatkozás - szűrő kihűtése, leszedés, áztatás, tisztítás, szárítás, vissza, stb... Válasz: Te kihúzod a fogakat gyökérkezeléshez?
Nem értettem egyből a célzást.
NEM KELL LESZEDNI
INDULJ EL ÉS NYOMD A GÁZT
Mondom ok.
Közben az autó pénteki Üllői úti dugózás miatt visszafelé már 50-re alig bírt felgyorsulni. M3 Nyíregyháza felé kivezető szakaszán kínkeservvel tudtam a 80-akba éppen belecsapni. Mindenki dudált, villogott még a külső sávban is. Irtó ciki volt.
30 Km után érezhetően elkezdett menni a gép, simán tudtam vele akár 130-al is száguldani
Fogyasztás: 10+ Liter...
Mikihez érkezve egyből szenzor csere, diag, hibatörlés, majd varázslás.
Szondacsövön keresztül befecskendezésre került egy teljes flakon DPF tisztító folyadék, majd padlógázas kínzás autópályán. Másodpercről másodpercre erősebb lett a gép, miközben okádta a kormot magából. 20-25 perc után visszaérkezés a műhelybe, majd élő adatok előhívása ismét:
Alapjárati ellennyomás: 0.0 mBar. Itt valami gond lesz. Biztosan lecsúszott a szondacső a nyomásmérőről. Miki felállt ellenőrizni. Minden ok, cső a helyén volt végig.
2000 fordulat/perces részterhelés: 27 mBar
Leszab. fordulaton: 52 mBar.
Ezek gyakorlatilag gyári, új szűrőre jellemző adatok és magukért beszélnek.
Visszafelé jövet, rövddel az autópályára történő felhajtást követően éreztem, hogy elindult az automatikus regeneráció is. Pár percig hallottam a jellemzően búgó, kiöblösödő hangot a motorból és magam alól is. Ciklus lefutott, mindenki örül.
Az autó azóta is úgy megy, mint amit egy 30d-vel tolnak pluszban hátulról
.
Egy ilyen történet után egyértelművé vált számomra, hogy mindenképp kell egy előrehozott olajcsere-szervízt is csinálni az autón, biztos ami biztos alapon, ami azóta (tegnap) meg is történt. Közeledünk a kitűzött cél felé, vagyis egyre kevesebb a teendő.