* *
Pontos idő: 2019.10.14. 22:11

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 26459 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1319, 1320, 1321, 1322, 1323
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.08.12. 12:30 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1842 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
assatum írta:
Sziasztok,

Reggel, amikor kitolattam a kertből, valami fennakadt a vasdarabon, ami a kétszárnyú kaput rögzíti a földön. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez? És mit jelent ez rövid illetve hosszú távon?
Sajnos nem igazán tudok alánézni, hogy honnan hiányzik.

Köszi és üdv:
assatum

Kép
Kép

Szervizablak takarója a hátsó, váltó alatti burkolatról.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: assatum
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.08.12. 12:36 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.01.16. 22:52
Hozzászólások: 67
Tartózkodási hely: Budakeszi
Adott köszi: 7 alkalommal
Kapott köszik: 6 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 520D
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
assatum írta:
Sziasztok,

Reggel, amikor kitolattam a kertből, valami fennakadt a vasdarabon, ami a kétszárnyú kaput rögzíti a földön. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez? És mit jelent ez rövid illetve hosszú távon?
Sajnos nem igazán tudok alánézni, hogy honnan hiányzik.

Köszi és üdv:
assatum

Szervizablak takarója a hátsó, váltó alatti burkolatról.


Köszi!
Akkor gondolom nem kritikus a dolog, vagy?
A jövő héten nyomnék vele így egy Horvátországot.

Üdv:
assatum


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.08.12. 12:43 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 458
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 293 alkalommal
Kapott köszik: 84 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
assatum írta:
Gallaca írta:
assatum írta:
Sziasztok,

Reggel, amikor kitolattam a kertből, valami fennakadt a vasdarabon, ami a kétszárnyú kaput rögzíti a földön. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet ez? És mit jelent ez rövid illetve hosszú távon?
Sajnos nem igazán tudok alánézni, hogy honnan hiányzik.

Köszi és üdv:
assatum

Szervizablak takarója a hátsó, váltó alatti burkolatról.


Köszi!
Akkor gondolom nem kritikus a dolog, vagy?
A jövő héten nyomnék vele így egy Horvátországot.

Üdv:
assatum

Nincs különösebb jelentősége.
Ezt leszedve lehet cserélni a motorolajat anélkül, hogy a teljes burkolatot el kellene távolítani.
Rendszerint idővel meghajlanak, ezért is akadhatott fenn az ütközőn.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: assatum
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.08.17. 12:50 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 458
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 293 alkalommal
Kapott köszik: 84 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
----


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Bandi1978 2019.08.19. 00:44-kor.

Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.08.18. 15:53 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.06.10. 09:28
Hozzászólások: 552
Adott köszi: 104 alkalommal
Kapott köszik: 116 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
sziasztok,
van valakinek valami tuti otthoni receptje koncentrált oldószerre/mosófolyadékra, ami az intenzív mosó tartályba mehet?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.08.18. 20:59 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1842 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
atesz155 írta:
sziasztok,
van valakinek valami tuti otthoni receptje koncentrált oldószerre/mosófolyadékra, ami az intenzív mosó tartályba mehet?

Van! De nem igazán otthoni! Gyári intenzív mosó folyadék, 0,5l, 800ft. Nálam!

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.08.27. 18:59 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.15. 21:33
Hozzászólások: 79
Tartózkodási hely: Szigetbecse
Adott köszi: 36 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok,nem tudom ide tartozik-e pontosan,amit leírok,de hátha....

Egy jó ideje keresem a választ,hogy miért eszik sokat az autóm és miért van az,hogy néha nem úgy megy,gyorsul,ahogy az elvárható egy 2,8 literes motortól...Szóval sok-sok gondolkodás után elővettem az autó vásárlásakor (6 éve) kiszedett eredeti BMW logós NGK gyertyákat,amik "csak" 2 pólusúak - szemben az eddigi 4 pólusú NGK Platinum gyertyákkal. Ami mindjárt furcsa volt,hogy a "gyári" gyertya kb 2-3 mm-el hosszabb,mint a másik 4 pólusú NGK....De ez csak az első meglepi volt,mert berakás után jött a többi,-simábban,halkabban jár és jobban gyorsul és a váltáskor eddig jelentkező "torpanás" is a múlté. Szinte nincs hangja 120-130-nál és a legfontosabb: kb 20 %-al kevesebbet fogyaszt..
Találkozott már valaki ilyen esettel?
Én nagyon örülök ennek,kell még keresgélni biztosan javítandó hibákat,de ez nagy előrelépés volt. Minden alkatrészből,bizbaszból csak eredeti BMW terméket veszek egyébként-és ez mindig beválik.

:D

_________________
Ich bin Der Fünfer!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.09.09. 15:38 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.03.04. 16:25
Hozzászólások: 8
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528i
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok Társak,

teljesen tanácstalan vagyok és hozzá nem értő egyben ezért megint csak Hozzátok fordulok.

Ki szeretném cserélni a szélvédőt, és ehhez keresek olyan szervízt, ahol ezt igényesen és profin meg tudják csinálni.
BMW márkaszervíz is szóba jöhet, csak csinálják neg profin.
Tud valaki esetleg ajánlani valamit?

Ezenkívül jó karroszéria lakatost plusz fényezőt is keresek.
Nincs nagy parám csak pár apróságot szeretnék kijavítani....

Köszönöm előre is a válaszotokat, üdv

d.balazs


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.09.09. 20:14 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 458
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 293 alkalommal
Kapott köszik: 84 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
d.balazs írta:
Sziasztok Társak!
Teljesen tanácstalan vagyok és hozzá nem értő egyben, ezért megint csak Hozzátok fordulok.
Ki szeretném cserélni a szélvédőt, és ehhez keresek olyan szervizt, ahol ezt igényesen és profin meg tudják csinálni.

A szélvédőt bármelyik szélvédős rendesen kicseréli, ha beviszed egy Pilkingtonhoz vagy partneréhez, nem lesz gond.
Kéderrel együtt érdemes, mert rendszerint az is romos.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.09.15. 14:50 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.10.12. 11:58
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Győr / Esztergom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok, az alábbi furcsa jelenség okát keresem: kizárólag 130 km/h sebességnél olyan dübögő hangot hallani az autómban, mintha le lenne húzva egyszerre mindket oldalt az ablak, viszont nincsenek lehúzva. 120-nál és alatta sem, illetve 135-től felfelé sem hallani semmit. Tapasztalt már ilyet valaki?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.09.16. 22:21 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 458
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 293 alkalommal
Kapott köszik: 84 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
GA0425 írta:
Sziasztok, az alábbi furcsa jelenség okát keresem: kizárólag 130 km/h sebességnél olyan dübögő hangot hallani az autómban, mintha le lenne húzva egyszerre mindket oldalt az ablak, viszont nincsenek lehúzva. 120-nál és alatta sem, illetve 135-től felfelé sem hallani semmit. Tapasztalt már ilyet valaki?

És ez a jelenség egyszer csak a semmiből megjelent?
Nem volt mostanában szerelve semmi a kocsin amihez köthető lenne?
Esetleg fekvőrendőr 60-nál, padka, kátyú?
Ha le van húzva az ablak, szélzaj van inkább, meg talán a (d)motor kerregését lehet hallani, de a dübögés azért más típusú hang.

Szóval, ha bizonyos sebességnél érezhető vagy hallható valami búgás, ritmusos dübögés, akkor általában a futómű forgó elemei jöhetnek szóba, mint a gumik, felnik, féktárcsák, féltengelyek, kerékcsapágyak.
Esetleg diffi vagy kardán...
Persze a fordulatszámmal is érdemes összevetni a jelenséget.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.09.18. 20:26 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.10.12. 11:58
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Győr / Esztergom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
GA0425 írta:
Sziasztok, az alábbi furcsa jelenség okát keresem: kizárólag 130 km/h sebességnél olyan dübögő hangot hallani az autómban, mintha le lenne húzva egyszerre mindket oldalt az ablak, viszont nincsenek lehúzva. 120-nál és alatta sem, illetve 135-től felfelé sem hallani semmit. Tapasztalt már ilyet valaki?

És ez a jelenség egyszer csak a semmiből megjelent?
Nem volt mostanában szerelve semmi a kocsin amihez köthető lenne?
Esetleg fekvőrendőr 60-nál, padka, kátyú?
Ha le van húzva az ablak, szélzaj van inkább, meg talán a (d)motor kerregését lehet hallani, de a dübögés azért más típusú hang.

Szóval, ha bizonyos sebességnél érezhető vagy hallható valami búgás, ritmusos dübögés, akkor általában a futómű forgó elemei jöhetnek szóba, mint a gumik, felnik, féktárcsák, féltengelyek, kerékcsapágyak.
Esetleg diffi vagy kardán...
Persze a fordulatszámmal is érdemes összevetni a jelenséget.


Szia, először is köszi, hogy írtál.

Nagyjából egy hónappal azután kezdtem felfigyelni a jelenségre, hogy fel lett újítva a manuális váltóm, új kuplung, kettőstömegű került be. Kapott a kardán új hátsó csuklót is.
Aztán tényleg nagyjából egy időben a hang megjelenésével ki lett cserélve elöl mind a négy lengőkar.

A fordulatszámot nézegettem, 130-nál 2500-at forog a motor, más sebességben 2500-ös fordulatnál - és más fordulaton sem - hallom. Próbálom figyelgetni a dolgot, és ha tapasztalok valamit, amivel tovább szűkíthető, írok.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.09.18. 21:08 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 517
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 80 alkalommal
Kapott köszik: 91 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
GA0425 írta:
Bandi1978 írta:
GA0425 írta:
Sziasztok, az alábbi furcsa jelenség okát keresem: kizárólag 130 km/h sebességnél olyan dübögő hangot hallani az autómban, mintha le lenne húzva egyszerre mindket oldalt az ablak, viszont nincsenek lehúzva. 120-nál és alatta sem, illetve 135-től felfelé sem hallani semmit. Tapasztalt már ilyet valaki?

És ez a jelenség egyszer csak a semmiből megjelent?
Nem volt mostanában szerelve semmi a kocsin amihez köthető lenne?
Esetleg fekvőrendőr 60-nál, padka, kátyú?
Ha le van húzva az ablak, szélzaj van inkább, meg talán a (d)motor kerregését lehet hallani, de a dübögés azért más típusú hang.

Szóval, ha bizonyos sebességnél érezhető vagy hallható valami búgás, ritmusos dübögés, akkor általában a futómű forgó elemei jöhetnek szóba, mint a gumik, felnik, féktárcsák, féltengelyek, kerékcsapágyak.
Esetleg diffi vagy kardán...
Persze a fordulatszámmal is érdemes összevetni a jelenséget.


Szia, először is köszi, hogy írtál.

Nagyjából egy hónappal azután kezdtem felfigyelni a jelenségre, hogy fel lett újítva a manuális váltóm, új kuplung, kettőstömegű került be. Kapott a kardán új hátsó csuklót is.
Aztán tényleg nagyjából egy időben a hang megjelenésével ki lett cserélve elöl mind a négy lengőkar.

A fordulatszámot nézegettem, 130-nál 2500-at forog a motor, más sebességben 2500-ös fordulatnál - és más fordulaton sem - hallom. Próbálom figyelgetni a dolgot, és ha tapasztalok valamit, amivel tovább szűkíthető, írok.


A kardánfelfüggesztőre jó lett volna ránézni. Kinyomott kuplunggal is nézd meg, esetleg próba erejéig tedd fel a téli kerekeket centírozás után ha külön van szerelve.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.09.20. 21:22 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.04.14. 20:36
Hozzászólások: 89
Adott köszi: 34 alkalommal
Kapott köszik: 17 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 30d
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
GA0425 írta:
fel lett újítva a manuális váltóm

hol csináltattad? szét szedték komplett? mit cseréltek benne és mennyibe állt meg? lassan nekem is érik a kuplung és talán érdemes lenne a belül is átnézetni, mint csak a kulisszát meg a reteszeket cserélni.

_________________
Aki kérdez hülye. Aki nem kérdez, az is marad.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.09.23. 11:02 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.10.12. 11:58
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Győr / Esztergom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
GA0425 írta:
Bandi1978 írta:
GA0425 írta:
Sziasztok, az alábbi furcsa jelenség okát keresem: kizárólag 130 km/h sebességnél olyan dübögő hangot hallani az autómban, mintha le lenne húzva egyszerre mindket oldalt az ablak, viszont nincsenek lehúzva. 120-nál és alatta sem, illetve 135-től felfelé sem hallani semmit. Tapasztalt már ilyet valaki?

És ez a jelenség egyszer csak a semmiből megjelent?
Nem volt mostanában szerelve semmi a kocsin amihez köthető lenne?
Esetleg fekvőrendőr 60-nál, padka, kátyú?
Ha le van húzva az ablak, szélzaj van inkább, meg talán a (d)motor kerregését lehet hallani, de a dübögés azért más típusú hang.

Szóval, ha bizonyos sebességnél érezhető vagy hallható valami búgás, ritmusos dübögés, akkor általában a futómű forgó elemei jöhetnek szóba, mint a gumik, felnik, féktárcsák, féltengelyek, kerékcsapágyak.
Esetleg diffi vagy kardán...
Persze a fordulatszámmal is érdemes összevetni a jelenséget.


Szia, először is köszi, hogy írtál.

Nagyjából egy hónappal azután kezdtem felfigyelni a jelenségre, hogy fel lett újítva a manuális váltóm, új kuplung, kettőstömegű került be. Kapott a kardán új hátsó csuklót is.
Aztán tényleg nagyjából egy időben a hang megjelenésével ki lett cserélve elöl mind a négy lengőkar.

A fordulatszámot nézegettem, 130-nál 2500-at forog a motor, más sebességben 2500-ös fordulatnál - és más fordulaton sem - hallom. Próbálom figyelgetni a dolgot, és ha tapasztalok valamit, amivel tovább szűkíthető, írok.


A kardánfelfüggesztőre jó lett volna ránézni. Kinyomott kuplunggal is nézd meg, esetleg próba erejéig tedd fel a téli kerekeket centírozás után ha külön van szerelve.


Szia, ellenőrizve lett, igazából úgy álltunk neki a dolognak, hogy váltó és kuplungozás, illetve minden probléma orvoslása, ami a szerelés során felmerül. Így lett a kardáncsukló is kicserélve, a felfüggesztő nem tűnt rossznak.

Ami viszont fejlemény, hogy a jelenség elmúlt, anélkül, hogy a megfigyelésen kívül bármit is csináltam volna vele. (remélem nem néztek teljesen hülyének...) Hétvégén kétszer is mentem az autóval pályán, volt lehetőség próbálkozni, és amilyen egyértelműen jelentkezett a hiba 130-nál, most annyira nem jelentkezik. Nem azt mondom, hogy megnyugtat, csak azt, hogy örülök, hogy most nincs.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.10.10. 16:27 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2011.12.31. 14:32
Hozzászólások: 79
Tartózkodási hely: Bp
Adott köszi: 12 alkalommal
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 523i M52
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!
Úgy néz ki visszafogok térni az E39-hez pár év kihagyás után. Most a touring-okkal szemezgetek.

Kérdésem. Az E39-be milyen típusú automata váltót tettek. Olvastam, hogy volt 4/5sebességes GM 4L30-E.
Milyen tipusú váltónak felel meg? Hidraulikus? CVT? stb. és nem utolsó sorban mire kell figyelni ill. hogyan kell tesztelni egy automata váltót.

Köszönöm!

_________________
"Tekintsünk el az udvariaskodástól...Mr.Wayne!"
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: 2019.10.11. 10:23 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 458
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 293 alkalommal
Kapott köszik: 84 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
depence írta:
Sziasztok!
Úgy néz ki visszafogok térni az E39-hez pár év kihagyás után. Most a touring-okkal szemezgetek.

Kérdésem. Az E39-be milyen típusú automata váltót tettek. Olvastam, hogy volt 4/5sebességes GM 4L30-E.
Milyen tipusú váltónak felel meg? Hidraulikus? CVT? stb. és nem utolsó sorban mire kell figyelni ill. hogyan kell tesztelni egy automata váltót.

Köszönöm!

Típusfüggő, hogy milyet tettek bele.
Kb. ötféle váltóval szerelték a sorozatot, a 20d-től a 40i-ig.
Amit írtál az egy GM váltó, 4 sebességes és hagyományos bolygókerekes, hosszanti irányú (longitudinális), hidrodinamikus váltó.
Mind ilyen rendszerű amit ezekbe a kocsikba szereltek. Régi technika, jó technika, bár a steptronic már egy fejlesztett formula, ezen régi alapokon.
A CVT nem BMW kategória, az elsőkerekeseknél megy, mert kicsi helyigényű.

De szerintem ez neked mind nem is lényeges, ha meg is kérdezted.
Inkább félsz tőle, hogy bele ne válassz egy gondozatlan automatába.
Az esetedben egy valamire figyelj (és ez szubjektív vélemény), hogy ZF legyen benne!
A tapasztalatok alapján ezek strapabíróbb és időtállóbb darabok, mint a GM gyártmányai.

Amondó vagyok, ha egy automata jól működik, azt menet közben érezni lehet.
Szépen, lökésmentesen vált.
Fék levételkor megindul, kúszik.
Ha lassabb gázadásnál kicsit "csúszik" (vinnyogósan vált el 1800-2000 körül) az első fokozatokban, az nem hinném, hogy szerkezeti probléma.
Ha tolatásnál dübben kicsit, az szintén lehet bak probléma. Akár motortartó is, nem csak váltótartó!

Én nem támogatom az olyan idétlen nepperes teszteket, mint:
-nyomod a gázt és a féket egyszerre, miközben "D"-ben vagy "R"-ben van a váltó.
-padlózás álló helyzetben.
(Meg sem engedném senkinek, hogy így gyötörje a kocsit, mert hallotta Jóskától meg Pistától, hogy ezt így kell, mert mondta valaki a kocsmában...)

Ami lényeges még, hogy egy olajfrissítést és egy szűrőcserét érdemes megtenni birtokbavétel után, hacsak az előző tulaj nem tette meg belátható időintervallumon belül.
Ha magad csinálod, akkor 30-ból megúszod, célszerszámmal együtt is megvan 40-ből, ha az esetleg nincs.
Egyébként szervizben lesz 80 legalább.
Az olajcsere meg több, mert az (illendően) egy alapos tisztítással is együtt járó átmosós művelet.
Direkt írtam külön a két folyamatot, mert nem egy a kettő, csak a laikusoknak!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: Ma, 14:23 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2011.12.31. 14:32
Hozzászólások: 79
Tartózkodási hely: Bp
Adott köszi: 12 alkalommal
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 523i M52
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
depence írta:
Sziasztok!
Úgy néz ki visszafogok térni az E39-hez pár év kihagyás után. Most a touring-okkal szemezgetek.

Kérdésem. Az E39-be milyen típusú automata váltót tettek. Olvastam, hogy volt 4/5sebességes GM 4L30-E.
Milyen tipusú váltónak felel meg? Hidraulikus? CVT? stb. és nem utolsó sorban mire kell figyelni ill. hogyan kell tesztelni egy automata váltót.

Köszönöm!

Típusfüggő, hogy milyet tettek bele.
Kb. ötféle váltóval szerelték a sorozatot, a 20d-től a 40i-ig.
Amit írtál az egy GM váltó, 4 sebességes és hagyományos bolygókerekes, hosszanti irányú (longitudinális), hidrodinamikus váltó.
Mind ilyen rendszerű amit ezekbe a kocsikba szereltek. Régi technika, jó technika, bár a steptronic már egy fejlesztett formula, ezen régi alapokon.
A CVT nem BMW kategória, az elsőkerekeseknél megy, mert kicsi helyigényű.

De szerintem ez neked mind nem is lényeges, ha meg is kérdezted.
Inkább félsz tőle, hogy bele ne válassz egy gondozatlan automatába.
Az esetedben egy valamire figyelj (és ez szubjektív vélemény), hogy ZF legyen benne!
A tapasztalatok alapján ezek strapabíróbb és időtállóbb darabok, mint a GM gyártmányai.

Amondó vagyok, ha egy automata jól működik, azt menet közben érezni lehet.
Szépen, lökésmentesen vált.
Fék levételkor megindul, kúszik.
Ha lassabb gázadásnál kicsit "csúszik" (vinnyogósan vált el 1800-2000 körül) az első fokozatokban, az nem hinném, hogy szerkezeti probléma.
Ha tolatásnál dübben kicsit, az szintén lehet bak probléma. Akár motortartó is, nem csak váltótartó!

Én nem támogatom az olyan idétlen nepperes teszteket, mint:
-nyomod a gázt és a féket egyszerre, miközben "D"-ben vagy "R"-ben van a váltó.
-padlózás álló helyzetben.
(Meg sem engedném senkinek, hogy így gyötörje a kocsit, mert hallotta Jóskától meg Pistától, hogy ezt így kell, mert mondta valaki a kocsmában...)

Ami lényeges még, hogy egy olajfrissítést és egy szűrőcserét érdemes megtenni birtokbavétel után, hacsak az előző tulaj nem tette meg belátható időintervallumon belül.
Ha magad csinálod, akkor 30-ból megúszod, célszerszámmal együtt is megvan 40-ből, ha az esetleg nincs.
Egyébként szervizben lesz 80 legalább.
Az olajcsere meg több, mert az (illendően) egy alapos tisztítással is együtt járó átmosós művelet.
Direkt írtam külön a két folyamatot, mert nem egy a kettő, csak a laikusoknak!


Köszönöm a tájékoztatást :)
Még annyit kérdeznék, hogy az E39 légrugós változatot hogy kell elképzelni? Mint a w220-as Mercinél ?

_________________
"Tekintsünk el az udvariaskodástól...Mr.Wayne!"
Kép


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára depence 2019.10.14. 16:48-kor.

Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kérdések-válaszok E39-ről?
HozzászólásElküldve: Ma, 15:44 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.10.12. 11:58
Hozzászólások: 50
Tartózkodási hely: Győr / Esztergom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
ST1 írta:
GA0425 írta:
fel lett újítva a manuális váltóm

hol csináltattad? szét szedték komplett? mit cseréltek benne és mennyibe állt meg? lassan nekem is érik a kuplung és talán érdemes lenne a belül is átnézetni, mint csak a kulisszát meg a reteszeket cserélni.


Szia,

Elnézést, hogy csak most írok. Ürömön Diósi Dénes csinálta, viszont nem lett maga a váltó szétszedve, csupán a "Kézi váltó felújítása" topic első hozzászólásaiban leírt javítások lettek elvégezve.

Az alábbiak lettek cserélve:

LUK Kettőstömegű lendkerék
LUK Kuplungszett
Nyelestengely vezető csapágy, FEBI
Váltóolaj, Motul Motyl Gear 75w-90
Váltó fokozat pin
Váltó fokozat pin görgővel
Rugók a váltóba
Rugófedél a váltóba
Seger gyűrű
Kulissza tartó gyűrű
Kulissza rudazat szilent
Hátsó kardáncsukló

Üdv!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek GA0425 az itt látható tagok köszönték meg: ST1
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 26459 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1319, 1320, 1321, 1322, 1323

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator