Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

2007.01.15. 11:22

Buzat86 írta:Hahó!
Tartana nekem egy hozzáértő "bajtárs" egy kiselőadást az ASC vezérlőegységről (1999 528i)??
Nagy valószinűséggel az enyém megadta magát (km óra, ABS, ASC - de néhány sorral ezelőtt már ezt leirtam)...
Egyáltalán hol van ez elrejtve, hogy néz ki, mitől mehet tönkre, javitható-e, ha nem, akkor mennyiért lehet másikat venni bele, esetleg bontottat érdemes-e beszerelni??

Bocs, hogy ennyire hülye vagyok hozzá, meg hogy ennyit kérdezek, de rohadtul idegesit, hogy fogalmam sincs, mennyivel megyek...


Hali!

Akkor sorjában ...

Hogy néz ki, hol van: Motortérben ( :-) ) Ha kiindulsz a főfékhengertől a csöveket követve talar találsz egy kb kocka alakú vasat, amibe egy csomó drót és kb hat cső van bekötve. Nah ő az ...

A régebbi típusokon a vezérlő és a hidraulikai egység külön volt , 98'-tól általában olyan t használtak amiben egyben van az egész.
Maga a vezérlő elég ritkán adja meg magát , jelemző inkább a szenzorhiba. Ezt vagy a szezor csatlakozó vezetéként a keréknél széthúzva tudod mérni ( ha induktív a szenzorod, PL TEVES MK 20 ASC-nél ) vagy a vezérlőről lehúzott csatlakozón. ( kb 1060 -1200 ohm , a megfelelő kereket mérés közben megforgatva ennek változnia kell. ) Csatlakozó kiosztáshoz lásd kézikönyv... Itt megadják, hogy hol kell mérni pl 1 és 2 , 5. 6., 19 és 21 , 23 és 22 között ( E36 1998, Teves ASC ). Ha ezeken a potokon megfelelő a jel , akkor kell csak tovább keresgélni...

Ha jeladót cserélsz a 2. öntesznél ( kb 25 km/h-nál ) javul meg az ABS/ ASC.

A ritka eset amikor a vezérlő megadja magát :

( Ezeket egy hivatásos szerelő soha nem fogja megcsinálni, komplett egységet fog cserélni , a BMW márkaszervíz pedig miután ezt csak megemlíted, kisterilizáltatja az épületet és valszeg egy ördögűzőt is ki fog hívni miután elmentél )

A diagnosztikával kiolvasva "szivattyúmotor nem működik" az alaphelyzet.

1. Ezt a hibát egy mezei konstrukciós hiba okozza, a vezérlő NYÁK lemezére merőlegesen két, kb 8 centis fémrúd vezeti át a ménküt a szivattyúmotorhoz. Ezek meg ugye tudják a fizikát és hőtágulnak , jóval nagyobbat mint a NYÁK-lemez 2 milliméteres műanyag rögzítése. A sok melegedés-hülés ciklus hatására a NYÁK meg görbülget és a forrasztás pedig megadja magát. Szétszedve és újraforrasztva tökéletes...
( ezek okozhatják pl a "csak meleg/hideg motornál van/nincs ABS" jelenséget )

2. Motornál a szénkefe fennakad, cserélni macerás de olcsóbb mint a bontott komplett kütyü ... ( szénkefe kb 300 ft )


Jeladók megmérve jók, mégis "jeladó hiba" jön ki a hibakódot kiolvasva ...

A forrasztás elengedett a NYÁK lemezen... ( ritkább )



Mennyiért : Lásd Vatera , E-bay ... nem kis összeg, de létezik külön javító-szet is...

Bontott: Zsákban lévő kistermetű házi ragadozó... , de olcsóbb mint a kb 1000€-s új ....


... és végül ...

Annak viszont nem javaslom a házilagos bütykölést aki nem rendelkezik elektronikai alapismeretekkel, és nem tudja korrektül lelégteleníteni az ABS/ASC egységet, ha arra kerül a sor .... ( elég macerás )

Szal a szakember viszonylag "drága", de azért fizetsz neki, hogy értsen hozzá...

Üdv


WTC

2007.01.15. 14:13

WTC klubtárs!

BRAVÓ!!!!!!!!!! :franko: :taps:

2007.01.15. 19:19

VZoltan írta:WTC klubtárs!

BRAVÓ!!!!!!!!!! :franko: :taps:


Én most cseréltem DSC III vezérlőt 528IA 2000 év.
A régire azt írta ki a diag. kimenő szelep game over.....
Most zsír új van benne

2007.01.15. 21:41

Szia WTC!
Ez tényleg kimerítő volt!

Üdv :franko: :taps:

2007.01.16. 18:06

Köszönjük a kiselőadást! Sokat segitettél!
Még egy apróság: az ABS-ASC egyáltalán nem működik. A km-óra az ami hideg motornál forog, melegnél meg nem. :x

2007.01.17. 11:20

Buzat86 írta:Köszönjük a kiselőadást! Sokat segitettél!
Még egy apróság: az ABS-ASC egyáltalán nem működik. A km-óra az ami hideg motornál forog, melegnél meg nem. :x


Hali!

Valószínüleg összefügg a hiba , ha ilyened van :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=20

Első lépésként a csatlakozónál ( Fekete rögzítőt óvatosan felfelé húzod a csatit pedig finiman nyomod hátrafelé , majd amikor lejött "kezelhető" állapotba bűvölöd ( ahol lehet mérni). Leméred a fent leírt lábakon a jeladók ellenállást... ( másfajta az ASC a bekötés megvan a Service Manualban, ott megtalálod az érzékelők pontos bekötését )
Igy látatlanban valószinűsítem hogy az 5 és 6 lábaknál van valami kontakthiba... ( ez találgatás )
Szal ha kimérted és ok, akkor esetleg még a 21-es lábon ( ami az ABS-t köti össze a motorés egyébb elektronikával ) lehet még valami kontakthiba...

Viszont kellene mit is ír az a nagytudású hibatároló ... Anélkül az egész csak kb annyira hatásos mintha fekete macska szőrét égetnéd mellette éjfélkor ...( Állítólag hatásos tuning, ettől +9.856 %-nyi lóerő költözik a motorba ::-D )

Ha nicns kontakthiba "kint" és a hibatároló egyértelmüsíti a jeladóhibát, akkor vagy vaskocka csere, vagy "műtét" és újraforrasztás ...

( Ha lesz időm dobok fel képet az ABS vezérlő belsejéről, majd bekarikázom a "tönkremenős" helyeket.. ( vigyázat, csak erős idegzetűeknek :-D ) )

Üdv


WTC

2007.01.17. 11:42

gratula WTC klubtárs ezt a profizmus hozzáértést csak pislogtam nagyon gratula :D 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O

2007.01.17. 11:54

pappkari írta:gratula WTC klubtárs ezt a profizmus hozzáértést csak pislogtam nagyon gratula :D 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O


Egyáltalán nem profizmus .... Egyszerüen beleszaladtam egy röhögnivalóan orbitális sz*pásba... Amatőr módon megvettem egy E36-ot , hazaautóztam vele és csak otthon tűnt fel, hogy " mé nem ég az ABS meg az ASC amikor ráadom a gyújtást?" ..... Megoldás : ki volt csavarva a két visszajelzőlámpa kilométerórában ...
Becsavartam, oszt a 2 napja vett autóról kiderült, hogy gáz van ... ( ABS/ASC )

Természetesen a szerelő komplett egységet akart cserélni ( Német típusú autószerelés ), ezt meg úgy alapból nem csipem ( Minek motort cserélni, ha csak a karburátor koszos? :-D ) Szal jött a net, alapinfó hegyek összed ( nem volt még BMW-m, ezért most kellettek a rajzok, kódok, ETK stb ) ... Utána meg a "műtét".
Autószerelő + elektroműszerész + informatikus mérnök szakmával nemá hogy ne álljak neki :-D :-D

ÜDV

WTC

2007.01.19. 10:29

Nah megvannak a képek ...

A továbbiak csak 18 éven felülieknek, mivel a nyugalom megzavarására alkalmas képeket tartalmaznak ...

Az áldozat :
http://www.e39.hu/keptar/displayimage.p ... =127&pos=4

A lebontott elektronikus egység, ( vigyázat spec E4-es kulcs kell hozzás ) Ez a két csati megy a "pumpenmotor" nevezetű állathoz ...
http://www.e39.hu/keptar/displayimage.p ... =127&pos=0

A forrasztási hibák esetleges előfordulási helyei.
http://www.e39.hu/keptar/displayimage.p ... =127&pos=3

És a horror ... Nah ennek a hibának a kijavításáért hagy ott az ember százezreket. Tök jól látszik a tönkrement forrasztás..

http://www.e39.hu/keptar/displayimage.p ... =127&pos=1

Ha neked ilyent cseréltek már, és most éppen rágod a vakolatot, légy nyugodt .... megértelek :-D


Üdv


WTC

2007.03.05. 00:49

WTC írta:Nah megvannak a képek ...

A továbbiak csak 18 éven felülieknek, mivel a nyugalom megzavarására alkalmas képeket tartalmaznak ...

Az áldozat :
http://www.e39.hu/keptar/displayimage.p ... =127&pos=4

A lebontott elektronikus egység, ( vigyázat spec E4-es kulcs kell hozzás ) Ez a két csati megy a "pumpenmotor" nevezetű állathoz ...
http://www.e39.hu/keptar/displayimage.p ... =127&pos=0

A forrasztási hibák esetleges előfordulási helyei.
http://www.e39.hu/keptar/displayimage.p ... =127&pos=3

És a horror ... Nah ennek a hibának a kijavításáért hagy ott az ember százezreket. Tök jól látszik a tönkrement forrasztás..

http://www.e39.hu/keptar/displayimage.p ... =127&pos=1

Ha neked ilyent cseréltek már, és most éppen rágod a vakolatot, légy nyugodt .... megértelek :-D


Üdv


WTC


Feléleszteném a topicot... :(
WTC klubtárs gyönyörűen leirta, hogyan kell megműteni a modult, beszereztem mindent, ami kell (köztük egy ügyeskezű szerelőt is), merthogy az én bajomon már csak ez segit.. Na de mit vettem észre? Na mit? Na mit? Hát azt, hogy az én átkozott ABS/ASC modulom nem olyan mint a fent emlitett... :evil:
Na most, gondoltam irok, ha valaki tudja hogy egy hasonló műveletet hogyan kell lezavarni egy ilyen

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=20

modulon, az kérem ne tartsa vissza a tapasztalatait...
Előre is köszönöm..

2007.06.30. 15:40

Buzat86 írta:Hali!
Pontosan ez a problémám: ABS, ASC, KM-óra...
Viszont nálam ennél bonyolultabb a helyzet... Reggelente, hideg motornál működik a KM-órám (ABS, ASC világit), de amikor a viz hőmérséklete eléri az üzemi hőmérséklet kb. felét és közben megállok (egy piros lámpánál, vagy egy kereszteződésnél, járó motorral), induláskor már nem mozdulnak a mutatók... Ha nem kell sehol megállni, akkor motorleállitásig működik az óra...

Ez mind megjavul egy "bal hátsó" cserével, vagy ez valami komolyabb?



Sziasztok!
Nekem is ez a problémám,de nekem nem hideg motornál van km óra,hanem össze-vissza,hol van hol nincs.És ha van egy erőssebb fékezésnél elmegy minden.Nekem 15ezret mondtak rá

2007.07.03. 19:32

sziasztok,

nekem olyan gondom van, hogy száraz úton kampányszerűen, gyorsításnál, jellemzően 3.ban, elkezd tiltani a kipörgésgátló, és nem tudok gyorsítani, ilyenkor ki szoktam kapcsolni, és megyek tovább, de gondolom nem ez a megoldás. Van, hogy kanyarban jelentkezik ez a probléma, az még kellemetlenebb. Emelett semmilyen más hibakódot nem jelez. A kocsi 525d és minden gyári rajta.
Várom az ötleteket: köszi

abs.kipörgésgátló

2007.07.11. 17:47

hali!
nekem rendszertelen idöközönként kigyulad az abs. és kipörgésgátló
ilyenkor nemis müködik az abs. és a kipörgés gátlo gombját is hiába
nyomkodom.tehát valami tiltás vagy egyszerüen nem müködik
aztán 4-5 inditás után megint elalszik a kontrol és müködik is
na ez mitöl lehet ?
elörre is köszönöm a segitségeteket!!!

Re: abs.kipörgésgátló

2007.07.11. 20:15

jojo írta:hali!
nekem rendszertelen idöközönként kigyulad az abs. és kipörgésgátló
ilyenkor nemis müködik az abs. és a kipörgés gátlo gombját is hiába
nyomkodom.tehát valami tiltás vagy egyszerüen nem müködik
aztán 4-5 inditás után megint elalszik a kontrol és müködik is
na ez mitöl lehet ?
elörre is köszönöm a segitségeteket!!!


Ez kezdodo haldoklas... Vagy egy jelado, vagy a komplett modul... Zsebbenyulos.. :cry:

Re: abs.kipörgésgátló

2007.07.11. 21:05

Buzat86 írta:
jojo írta:hali!
nekem rendszertelen idöközönként kigyulad az abs. és kipörgésgátló
ilyenkor nemis müködik az abs. és a kipörgés gátlo gombját is hiába
nyomkodom.tehát valami tiltás vagy egyszerüen nem müködik
aztán 4-5 inditás után megint elalszik a kontrol és müködik is
na ez mitöl lehet ?
elörre is köszönöm a segitségeteket!!!


Ez kezdodo haldoklas... Vagy egy jelado, vagy a komplett modul... Zsebbenyulos.. :cry:


számitógépre csatlakoztatás kiirja,hogy melyik a két hiba közül?

Re: abs.kipörgésgátló

2007.07.11. 21:56

mentoslaci írta:
Buzat86 írta:
jojo írta:hali!
nekem rendszertelen idöközönként kigyulad az abs. és kipörgésgátló
ilyenkor nemis müködik az abs. és a kipörgés gátlo gombját is hiába
nyomkodom.tehát valami tiltás vagy egyszerüen nem müködik
aztán 4-5 inditás után megint elalszik a kontrol és müködik is
na ez mitöl lehet ?
elörre is köszönöm a segitségeteket!!!


Ez kezdodo haldoklas... Vagy egy jelado, vagy a komplett modul... Zsebbenyulos.. :cry:


számitógépre csatlakoztatás kiirja,hogy melyik a két hiba közül?


Szia Laci!

Igen, még azt is ki írja, hogy melyik keréknél!
Én a jobb hátsóra tippelek!

2007.07.15. 19:30

Sziasztok !

Nekem ugyan ez volt a probléma egyszer kétszer gyujtás le és megint működött.
De kb 3 hét után már nem segített neki és egyre ritkábban működött a dolog.
Elmentem kiméretni és meg lett állapítva, hogy a jobb hátsó adta meg magát ! :(
Elmentem bontóba valóban 8000 Ft meg is vettem hogy kicseréljem.

Na ma eljött az idő. 8)
Írtátok hogy a csavar beletörik amatőrök vagytok én az egész jeladót beletőrtem !! :lol: :P
A csavar hála istennek simán kijött mivel írtátok hogy nehezen jön ki ugy is álltam hozzá (csavar lazító nyugodt fej :) ) A csavar ovatos ki és betekerésével(nem tudom máshogy leírni) megindúlt a csavar. Szerintem ne probáljátok ugy hogy kerék mögé nyulva hanem vagy felemelni a tipust vagy aknárol és akkor belülröl jobban látni mit csinálsz.
A jeladót kiszedni nem volt egyszerü dolog :( de kis fúróval megfurkáltam és csavarhúzóval kiszedtem a darabokat kb fél óra alatt megvolt. Ja fúrásnál figyelni hogy nehogy hosszú legyen a fúró ezt belűlről lehet látni hogy hol a jeledó hegye nehogy belefurjatok a "tengejbe".
Lyukat faszán kitakarítottam és bele raktam az ujj (bontott) jaladót. Kicsit nehezen megy bele egy kicsit megcsiszoltam a jeladót körbe, bedugtam ameddig bement utánna rátettem a touring fogot a kis peremre és ovatosan beütöttem a jeladót a helyére. Arra figyeljetek hogy a csavar ha lehet már legyen bent vagy legalábbis legyen a jaladó lyukra állítva mert uttánna nem lehet tekergetni mert szorúl és félő hogy letörik.

Na szóval meg csináltam a cserét örűltem hogy sikerült . :D (remélem érthető voltam és tudtam segíteni :))

Nem aladt el a gyujtás rátátelénél a dolog mentem kb 10 km elkönyveltem hogy nem lett jó de mikor ott leállított és késöbb elindultam akkor gyujtás ráadás után elaludt ahogy kell !! :P
Örültem mint állat hogy milyen fasza gyerek vagyok de örömöm nem tartott sokáig mert kb 35 km után menet közben egy fékezésnél rugott egyet a pedál és kigyulladt megint mind két lámpa !!! :cry:

Na most jön a kérdésem hogy mi lehet a hiba ??
A bontós azt mondta hogy kicseréli a jeladót ha rossz de nem hiszem hogy az lenne a baja vagy mégis ?! :(

ABS javítás !

2007.07.29. 11:17

Sziasztok !

Esetleg én tudok segíteni az újabb (001, stb) ABS vezérlők javításában.

Ha valakit érdekel, keressen nyugodtan.

Az esetek 80%-a javítható.

Üdv

Sleco

2007.07.29. 21:31

Ez most érdekes beírás volt ?! :roll:

Aki ide ír azért kérdezi mert nem tudja hogy mi a baj ! :P

Akkor én kérném hogy segíts !!! :lol:

2007.08.07. 22:53

Miben kell segíteni ?

Ha kérdezel - és tudok - akkor válaszolok.
Ha meg kell javítani, akkor keress meg és megoldjuk.

Üdv

Sleco
Hozzászólás küldése

VigLink badge