* *
Pontos idő: 2024.03.28. 10:12

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2557 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2018.11.02. 23:03 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2014.09.03. 19:53
Hozzászólások: 234
Tartózkodási hely: Kiskőrös
Adott köszi: 118 alkalommal
Kapott köszik: 55 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
dawwe írta:
Szerintem "kis penzert" kaphato ujonnan BMW-töl, pld http://www.leebmann24.de


Ja bitte morgenfrühstück , de ha picit konkrétabban... :shock: :nyelves:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
HozzászólásElküldve: 2018.11.02. 23:05 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
NagySándor írta:
Sziasztok,

leszedtem a szívósort izzítógyertya miatt és láttam, hogy a gumis alátétből hiányzik két darab. (Nem én ejtettem el :wink: ) Azt szeretném kérdezni, hogy ha ezt a kettőt elosztva kihagyom az gondot jelenthet?
(A képen hiányzik egy harmadik is, de az megvan, én vettem ki.) Nem találok ilyen tömítést sehol a neten. :oops:

A szokásos, hiányzik ez-az... :facepalm:
Szóval az itt a 08-as számú tömítés, a darabszám alapján a 06 és 07-es elemekkel áll kapcsolatban:
RealOem link
1700.- körül van az ára és úgy fest, hogy csak gyári van belőle.
Bemész egy hozzád közeli Unix-ba és hoznak neked.
Amúgy "rubber mounting" elemekhez tartozik, vagyis inkább rezgéscsillapító és távtartó szerepe van, ha kihagyod nem vészes.
:franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.11.02. 23:28 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
dawwe írta:
Szerintem "kis penzert" kaphato ujonnan BMW-töl, pld http://www.leebmann24.de

Igen, ennek itt megvan a magyar alcége is, ha az, a BMWalkatrész24.hu
Meg az országosan legelterjedtebb hálózata az Unix-nak van, aki gyári anyagokat is hoz, ami a szállítási díjak miatt észszerű választás.
Ott nálatok van fórum élet az otthoni szerelések miatt?
Vagy inkább mindenki szervizbe jár?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.11.03. 15:34 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.09.11. 22:34
Hozzászólások: 21
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 8 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi: Sokkan itten otthon/maguk szerelni ha öregebb a kocsi. Ha BMW hivatalos szervibe visszed az autot akkor itt Stockholmba a munakdij orankent olyan 1800 SEK, az forintba olyan 55000. Akinek "ujabb" BMW van (sokszor ceges auto) mondjuk max 6-7 eves az valoszinu BMW hivatalos hoz adja le, de van több kisebb nem hivatalos muhely akik elsö osztalyu munkat vegeznek, pld az a muhely ahova en szoktam leadani autoimat (nem szervizre ha nem mondjuk kipufogo rendszer epites ami multkor volt, 6 oraig veszödtek a beilesztesel stb a Fox kipufogo rendszerel, ezert feketen kert 3000 de mivel barat kapott 3500, ha hivatalason fizetem volna akkor 5500 lett volna. Igy mindketten jol jartunk). Akinek öregebb BMW van mondjuk 8-9 eves es öregebb az marha ha BMW hez viszi, csak ellopjak a penzet es adig cserelgetnek alkatreszeket amig "jo", de neked kell mindent kifizetni. Es amikor kiderul hogy valoban csak utolso alkatresz volt a hibas akkor persze nem lehet mar a hasznalt elöbb beszerelt uj alkatreszeket vissza adni. Mar arra is volt pelda hogy BMW hivatalos szerviz amikor nem tudta megcsinalni a kocsit (Vanos problem M5 E39) pont egy ilyen kisebb specialista BMW muhelynek adta a kocsit. Ök 3 ora alat meg talaltak a hibat (egy jelado "fogoskerek" tul nagyon billeget), de ezelött mar a hivatalos BMW kicserelte mind a ketö Vanost eleg durva penzert.

Nalunk is van sok forum, en sokat irogatok a http://www.m5portal.com es http://www.autopower.se, mind kettö oldalon Dawwe a nevem. Az utolso oldal az eleg elö, az elsö inkabb olyan mint ez a oldal, ugy ertve nem tul sok törten a forumokba.

En csak egyszer voltam hivtalos BMW szervizbe az M5 E34-el, de csak azert mert ingynes viszgaelötti atnezes-re hivtak meg (ugy gondoltak ami hibat talalnak az majd veluk javitatom meg...). Talaltak egy nagy hibat a szenyedezesel összes kipufoga gaz adat rossz volt (CO=1,4 CO2500=1,0 Lambda=1,07 HC=300). A teknikustol kerdeztem ez vajon mi lehet? Azt mondta "Valoszinyu hengerfej mert nagyon magas a HC". En erre mondtam "Nem lehet talan az oxygen-szenszor?". Azt mondtam: "Nem mert minden adat tulsagosan rossz". Najo en megis (magam) kicsereltem a oxygen-szenszort es mentem a viszgara. Hirtelen összes adat jol lett, es azota se volt vele semilyen gond. Ha enyire erte a hivatalos BMW szerviz a sajat markajahoz akkor en oda nem megyek az tuti.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek dawwe az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.11.04. 09:36 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.09.11. 22:34
Hozzászólások: 21
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 8 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Na kis "felni proba" volt, Style 65 felniket akartam az E34 felszerelni. Elvileg perfektul kell nekik paszolni, es ugy is lett volna ha nem lett volna az hogy nagyobb fek-tarcsak es fekpofakat szereltem ra kocsimra. Elöl pont ra ment a felni, de csak 2 mm volt a felnihez, es mivel meg nem voltak a felnik ki egyensulyozva es ezek egyensulyok pont oda kerulnek ahol csak 2mm van igy nem lehetseges. Ezen kivul hatul a fekpofak pont erintetek a felni belsö reszet. Mondjuk ha elöl 20mm spacert teszek es hatul 30mm akkor menne, de enyi spacer kizart. Fojtatom a mostan 19" felnikel.

Elöl:
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép
Kép

Hatul:
Kép

19":
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.11.04. 09:58 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
dawwe írta:
Na kis "felni proba" volt, Style 65 felniket akartam az E34 felszerelni. Elvileg perfektul kell nekik paszolni, es ugy is lett volna ha nem lett volna az hogy nagyobb fek-tarcsak es fekpofakat szereltem ra kocsimra. Elöl pont ra ment a felni, de csak 2 mm volt a felnihez, es mivel meg nem voltak a felnik ki egyensulyozva es ezek egyensulyok pont oda kerulnek ahol csak 2mm van igy nem lehetseges. Ezen kivul hatul a fekpofak pont erintetek a felni belsö reszet. Mondjuk ha elöl 20mm spacert teszek es hatul 30mm akkor menne, de enyi spacer kizart. Fojtatom a mostan 19" felnikel.

Elöl:

Hatul:


19":


A fékbővítés kapcsán mindig felmerül bennem a kérdés, hol nem volt elég a gyári? Gyári tárcsa+gyári betét került fel nyáron az autóra, 225 széles Vredestein Sportrac 5 gumival még sehol nem volt kevés. Párszor lepróbáltam (egy közeli Autobahnon) 190-200ról 100ra fékezni, nem éreztem hogy ennél nagyobb kell. Ha meg a gyári szett tudja blokkolni a gumit, akkor tökmindegy meddig bővíted a féket, akkor is a gumi lesz a határ.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.11.04. 10:19 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.09.11. 22:34
Hozzászólások: 21
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 8 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Nem arrol volt itt szo. "Szep" fekeket akkartam. Es igen ezek "olcso" fekek (K-Sport). Sokkan lecsesztek "Miert nem vettel AP-Racing?". Erra a valasz az hogy AP-Racing nem lett volna sokkal dragabb, de ott kellet volna sok dolgot magam gyartani stb, es ehez nem volt kedvem se tudas, es valakit talalni aki tudna profi modon segiteni nem olyan egyszeru. Olyant akkartam amihez minden megvan es passzol egyböl es csak kissebb modifikaciok kellenek, pld hatul lekellet a fektarcsa vedönek a peremet vagni mivel 356mm nem fert el peremel. De ezen kivul minden passzolt gond nelkul. Na es hogy fekeznek? Sokkal jobban, es ez olyan ertelembe hogy sokkal jobban tudod "adagolni" a fek eröt. Igy kisse ismerös autoszerelö nagyon mondta "Ezek a fekek nagy szar". Mondtam neki "Vezesd meg es talan meg se anyira rossz". Jol meghajtota kocsit es amikor vissza jött mondta "Igazan jok, sokkal jobb mint valaha gondoltam volna". Es pont az adagols es a "hö alas" volt az orias kulömbseg, azt mondta ilyen fekel talan közel 1.5 masodpercel gyorsabban tudna körul egy "hires" sved verseny palyan hajtani (ö szokot ilyen vereseny palya talalkozokra jarni). Amit magam eszre vettem az hogy nagyon jol harapnak, 7-8 "leblokkoltam" 220 felett röl, minnel melegebb lettek minnel jobban haraptak (semmi kulönleges extrem betet van, csak K-Sport "Sport" betet). Az eredeti vel mar 3-4 "blokkolas" utan erezted hogy "csuszik a fek". Igaz jobb lett volna többe hö-alo betetel mert a E39 EBC Yellow Stuff van az eredeti fekrendszerhez es azok nagyon jol brijak a höt, de ott is pont az a "problema" mint az E34, nem lehet olyan jol adagolni a fekeket mint az ember talan akkarna....

Es persze hogy megvan meg az eredeti fekrendszer, fekpofak tisztara felujitva es szepen elcsomagolva mert tudom elfog jönni az a idö amikor megunom a 19" tarcsakat meg ezeket a nagy fekeket es szeretnem az autot ujra "olyan eredti-re mint csak lehet".
Kép
Kép
Kép
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek dawwe az itt látható tagok köszönték meg: attila94
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.11.04. 12:53 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2014.09.03. 19:53
Hozzászólások: 234
Tartózkodási hely: Kiskőrös
Adott köszi: 118 alkalommal
Kapott köszik: 55 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
NagySándor írta:
Sziasztok,

leszedtem a szívósort izzítógyertya miatt és láttam, hogy a gumis alátétből hiányzik két darab. (Nem én ejtettem el :wink: ) Azt szeretném kérdezni, hogy ha ezt a kettőt elosztva kihagyom az gondot jelenthet?
(A képen hiányzik egy harmadik is, de az megvan, én vettem ki.) Nem találok ilyen tömítést sehol a neten. :oops:

A szokásos, hiányzik ez-az... :facepalm:
Szóval az itt a 08-as számú tömítés, a darabszám alapján a 06 és 07-es elemekkel áll kapcsolatban:
RealOem link
1700.- körül van az ára és úgy fest, hogy csak gyári van belőle.
Bemész egy hozzád közeli Unix-ba és hoznak neked.
Amúgy "rubber mounting" elemekhez tartozik, vagyis inkább rezgéscsillapító és távtartó szerepe van, ha kihagyod nem vészes.
:franko:


Köszi szépen! :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.11.04. 16:14 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
dawwe írta:
Nem arrol volt itt szo. "Szep" fekeket akkartam. Es igen ezek "olcso" fekek (K-Sport)...

Na, ma is tanultam valamit. Nem gondoltam, hogy a style 21 felni ilyen félig dísztárcsás forma. :shock:

Azért egy ilyen "olcsó" fék készletet sokan szeretnének itt a kocsijukon látni. :)

És ott a műszakin átengedik ezekkel a fékekkel?
Mert itt nem. Kell hozzá műszaki átalakítási terv benyújtás. Hiába jó és szakszerű, meg erős, nem engedik át vele.
Volt itt Debrecenben egy tuning figura és az A4-es Audiján Lamborghini fékek voltak, de a műszakira át kellett mindig szerelnie a gyárit. Ne kérdezzétek miért kellett rá olyan és, hogy honnan szerezte, nem tudom. Furán is nézett ki vele...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.11.04. 18:50 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.09.11. 22:34
Hozzászólások: 21
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 8 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Mielött megvettem beszeltem a sveg viszgazo cegel, egy viszga mernökel. Azt mondta "Ha szakszeruen van felszerelve es minimum egyforma jol muködik mint az eredeti akor nincs ok ahoz hogy ne engedni at. De persze hogy atmegy vagy nem azt nem tudom igy garantalni azt a viszagan levö teknikus dönti el". Na ez azt jelenti hogy talan at megy, talan nem. Eddig (2009 be szereltem ra) szo nelkul at ment. Elsö vizsganal nezegetek többen milyen cucc de semmi kifogas. Jol fekeztek stb. De az is benne van hogy a következö viszgan a teknikusnak olyan napja van hogy kijelenti hogy "nem jo". Leföl szerelgetni minden evbe azt nem tennem, csak a fekrendszer legtelenitese volt egy "erdekes" munka amig jol sikkerult mivel tiszta ures lett a rendszer a cserenel.

Egy ismerösnek egy 500 LE Seat Leon 1.8T van, azt se szabadna atengedni a viszagan elvileg. A vizsganal modtak neki "Milyen nagy Turbo van", es ha nagyon ismertek volna a kocsit akkor lattak hogy pld a beszivo csö az pont "tukkör forditott volt". Persze eszrevettek hogy eleg jol ugrik ez a 180 LE Leon, de mivel a szenyezes gazok rendbe voltak atengedtek. De ez is egy olyan dolog hogy a teknikuson mulik, ha 100% korrekt lett volna akkor a Seat tilos atengedni, de szerencsere at ment. Következö vizsganal egesz mas lehet az eredmeny :facepalm: . Ez Leon ugy megy mint az alat, felelmetes gyors es egesz 8000-ig kipörög de az orias turbo olyan 4300-nel ebred fel, a loerö levan merve 396 a kerekeken, 4 kerek hajtas igy durvan azt lehet mondani 500 körul van a lendkereken. Persze neki es van nagyobb fek, ö "markas buzi" igy ö draga StopTech 330mm 6-hengeres fekeket szerelt elöre (enyem 356mm es 8-hengeres elöl es 6 hengeres hatul :D ) azokal anyira törödtek mint az en fekeimel, mas szoval korrekten van felszerelve es jol muködnek igy nagyobb ok nem engedni at nincs.

A gyerek szeret ilyen gyorsito versenyre menni es egyszer ketszer menten velem ezel a kocsival a forgalomba, neha neha jött valami speci Porsche mit tudom en de amint elerte a motor 4000 fordulatot olyan mint egy lorugas es megörult a kocsi. Sokkan mondtak neki jobban belehetne allitani es tulsagosan nagy turbo van rajta. Egy masik ceg bealitotta neki jobban (ott mertek le 396 loerö a kerekeken es akkor elvileg korabban ebredt fel es nem olyan hirtelen mint elöbb). Sajnos az törtent vele hogy hirtelen rosszul kezdett menni egyszer, es kiderult hogy egyik gyertyabol a porcelan resz felig letört. Ezota al a kocsi, de elindul uj gyertjakal de meg a tulajdonos nem 100% hogy nincs belsö karosodas es ha 100% megy a motor, igy azert minimum meg kell a kompresziot merni es bizni hogy minden rendbe. Szerintem meguszta gyertja cserevel de meg nem 100%, mert amikor ez a kis motor-töres volt (lassan 4 eve) akkor kicsit megunta a kocsit hisszen alig tudott vele 5000 km menni az uj motor-al es ez törtent.

Ö nem maga epitete a motort hanem a sved "Stertman" ceg, nalunk ismert VAG tuning ceg, de rohadt dragak, amenyit ö fizetet ezert az 500 LE motor-ert egy BMW turbo epitö illetve ö aki az en BMW szerelgeti ha olyan munkarol van szo hogy kell emelöpad vagy hegeszteni kipufogot stb (volt neki egy maga epitet 900 LE M5 E34 3.6, de most mar eladta es egy MB 500E W124 van amibe lesz AMG 6.3 motor duppla turboval, csak idejen nincs mert sok a munkaja az autoszerelö cegjebe...) ismerösöm tudot volna neki 750 LE epiteni.

Ami fura hogy a Stertman ceg azert a durva penzert mint a motorepites kerult (25000€) meg nem is szereltek ki a motort hanem bent hagytak a kocsiba. Persze mas dugatyuk meg hajtokarak stb de enyi penzert nem szerelni ki es minimum "honingozni" a blokkot + egyensulyozni mindent azt nem ertem meg. Es arrol se beszelve hogy menyivel tovabb tartot es alitolag dragabb is lett mint megbeszelve az epites es hogy több dolog nem ugy lett megcsinalva mint megbeszeltek, persze ezek a dolgok csak akkor latszotak amikor a tulajdonos levette a motor alatti burkolatokat...Lett belöle kis balhe, es meg is ertem ha mar enyit fizett valaki akkor legyen minden rendesen megcsinalva ahogy megbeszeltek es terveztek.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.11.04. 22:30 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
dawwe írta:
Nem arrol volt itt szo. "Szep" fekeket akkartam. Es igen ezek "olcso" fekek (K-Sport)...

Na, ma is tanultam valamit. Nem gondoltam, hogy a style 21 felni ilyen félig dísztárcsás forma. :shock:

Azért egy ilyen "olcsó" fék készletet sokan szeretnének itt a kocsijukon látni. :)

És ott a műszakin átengedik ezekkel a fékekkel?
Mert itt nem. Kell hozzá műszaki átalakítási terv benyújtás. Hiába jó és szakszerű, meg erős, nem engedik át vele.
Volt itt Debrecenben egy tuning figura és az A4-es Audiján Lamborghini fékek voltak, de a műszakira át kellett mindig szerelnie a gyárit. Ne kérdezzétek miért kellett rá olyan és, hogy honnan szerezte, nem tudom. Furán is nézett ki vele...


Hát azért a Lambó fék az Audin nem olyan egyszerű történet. Ha a futómű nincs megerősítve több kárt is okozhat mint hasznot...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2018.12.11. 20:28 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.04.16. 21:28
Hozzászólások: 271
Tartózkodási hely: Pécs
Adott köszi: 177 alkalommal
Kapott köszik: 74 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52/TU
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Egy érdekes problémát és megoldását osztom meg most veletek: történt ugyanis, hogy ebben a téli hamarabb sötétedős időszakban azt vettem észre, hogy a jobb első lámpám egyik nap felfelé világít, másik nap lefelé. (pedig nem is állítottam)
Ez az magasságállító pöcök eltörésére utalt, viszont annyiban érdekes volt a szituáció, hogy tekergetve a pozicionálót, ment felfele és lefele is a lámpám képe.
Megnéztem (és mivel facelift előtti lámpám van, egyszerű dolgom volt), valóban nem volt eltörve, csupán a megfelelő beállításnál annyira könnyen lehetett tekerni a tekerőt, hogy öntudatára ébredt, és egy-egy hepehupa után oda világított, ahová akart.
Nos, mit tehet ilyenkor az ember? Én a "józan paraszti eszemet" használva, egyszerűen a tekerőre rátekertem egy postázó gumit. :mrgreen:
Már jópár hete alkalmazom a technikát, és eddig bevált, fixen tartja magát. :)
(gondolkoztam, hogy mégis hogyan máshogy lehetne még megoldani - ragasszam be valami gyenge ragasztóval? - de hirtelen ez jutott az eszembe)

Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.02.09. 11:15 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.01.18. 09:11
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Orosháza/Békéscsaba
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 6 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Úgy alakult, hogy le kell szedni a csonkállvány(okat). A kérdésem, hogy a kézifék bovdent hogy a legegyszerűbb kiszedni? Hogy kellene kijönnie? Nem nagyon találtam erről semmit a neten sajnos...

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 962322.jpg

Köszönöm!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.02.09. 16:51 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
lackosor6 írta:
Sziasztok!

Úgy alakult, hogy le kell szedni a csonkállvány(okat). A kérdésem, hogy a kézifék bovdent hogy a legegyszerűbb kiszedni? Hogy kellene kijönnie? Nem nagyon találtam erről semmit a neten sajnos...

Köszönöm!

Azért nem találtál róla infót, mert ez az egyik legelhanyagoltabb alkatrész a sok "igényes" tulajdonos miatt.
Alapvetően be van csak nyomva a helyére és ki kell(ene) húzni, nem menetes, kb 12-15mm mélyen van.
A kardánbox felől rendszerint nincs vele gond, de a csonkállvány oldalán... :facepalm:
És mivel úgy látom nálad ez még a gyári darab, így szépen be is van rohadva és a rozsda meg aluoxid párosa nagyon erősen fogja.
Nekem kikalapálni sem sikerült.
Kiszerelt csonkállványnál egy 18"-os csőfogóval, majd 32cm-es vízpumpafogóval sem tudtam megmozdítani, hozzáférni sem egyszerű a lengéscsillapító rögzítőpont miatt, így levágtam, majd kifúrtam, úgy jött ki.
Csak ezzel vigyázni kell, apránként kell tágítani a furatot, mert könnyen elmegy a középpontból és akkor kitágulhat a foglalat, de ez alapvetően nem is nagy gond, mert eleve befeszülő alkatrész.
Majd az új alá érdemes valami kenőanyagot tenni, bár valószínűtlen, hogy még egyszer cserére kerülne ez az alkatrész a kocsi(d) életében.
Persze ha nem akarod cserélni (mint sokan :? ), akkor a fent említett fogós elveket megpróbálhatod, hátha megmozdul.

Szóval BMW... :facepalm:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.02.10. 16:06 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.01.18. 09:11
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Orosháza/Békéscsaba
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 6 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
lackosor6 írta:
Sziasztok!

Úgy alakult, hogy le kell szedni a csonkállvány(okat). A kérdésem, hogy a kézifék bovdent hogy a legegyszerűbb kiszedni? Hogy kellene kijönnie? Nem nagyon találtam erről semmit a neten sajnos...

Köszönöm!

Azért nem találtál róla infót, mert ez az egyik legelhanyagoltabb alkatrész a sok "igényes" tulajdonos miatt.
Alapvetően be van csak nyomva a helyére és ki kell(ene) húzni, nem menetes, kb 12-15mm mélyen van.
A kardánbox felől rendszerint nincs vele gond, de a csonkállvány oldalán... :facepalm:
És mivel úgy látom nálad ez még a gyári darab, így szépen be is van rohadva és a rozsda meg aluoxid párosa nagyon erősen fogja.
Nekem kikalapálni sem sikerült.
Kiszerelt csonkállványnál egy 18"-os csőfogóval, majd 32cm-es vízpumpafogóval sem tudtam megmozdítani, hozzáférni sem egyszerű a lengéscsillapító rögzítőpont miatt, így levágtam, majd kifúrtam, úgy jött ki.
Csak ezzel vigyázni kell, apránként kell tágítani a furatot, mert könnyen elmegy a középpontból és akkor kitágulhat a foglalat, de ez alapvetően nem is nagy gond, mert eleve befeszülő alkatrész.
Majd az új alá érdemes valami kenőanyagot tenni, bár valószínűtlen, hogy még egyszer cserére kerülne ez az alkatrész a kocsi(d) életében.
Persze ha nem akarod cserélni (mint sokan :? ), akkor a fent említett fogós elveket megpróbálhatod, hátha megmozdul.

Szóval BMW... :facepalm:


Köszönöm szépen! Nem cserélni akarom, kétoldali kerékcsapágy cserében szenvedek kb. egy hete. Nem az enyém az autó, egy ismerősömnek csinálom. Viszont úgy begyógyult a féltengely (és a csapágy is) a helyére, hogy semmivel sem tudtam széthúzni, konkrétan egy csapágy lehúzó már szétszakadt rajta...A következő terv, hogy leszedem a csonkállványt és kinyomjuk préssel. Ezért kellene a kéziféket kihúzni felőle. "Hokizóm" nincs, de erősen elgondolkodtam már rajta, hogy veszek egyet és megpróbálom azzal kiszedni a kerékagyat és a csapágyat a helyéről, de már arra sem látok garanciát, hogy azzal lejönne...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.02.10. 17:22 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
lackosor6 írta:
...kétoldali kerékcsapágy cserében szenvedek kb. egy hete. Nem az enyém az autó, egy ismerősömnek csinálom. Viszont úgy begyógyult a féltengely (és a csapágy is) a helyére, hogy semmivel sem tudtam széthúzni, konkrétan egy csapágy lehúzó már szétszakadt rajta...A következő terv, hogy leszedem a csonkállványt és kinyomjuk préssel. Ezért kellene a kéziféket kihúzni felőle. "Hokizóm" nincs, de erősen elgondolkodtam már rajta, hogy veszek egyet és megpróbálom azzal kiszedni a kerékagyat és a csapágyat a helyéről, de már arra sem látok garanciát, hogy azzal lejönne...

Akkor a szokásos formában van az a futómű is... :?
Ezek szerint nem tettek alá rézpasztát a valamikori összerakásnál, pedig azt érdemes.
Legfeljebb valami jó csavarlazítóval be lehet fújni (gondolom ez már megvolt), az bemászik amennyire tud és talán lazul valamennyit.
Én az alábbi szerszámmal húztam le annó, vagyis felszereltem rá és próbáltam, de hamar kiderült, hogy feleslegesen készültem túl, mert be volt pasztázva és simán kézzel kijött.
Ellenben a tengelyanyákhoz nyomatéksokszorozó kellett úgy rá volt rohadva...
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.02.10. 19:42 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.01.18. 09:11
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Orosháza/Békéscsaba
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 6 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
lackosor6 írta:
...kétoldali kerékcsapágy cserében szenvedek kb. egy hete. Nem az enyém az autó, egy ismerősömnek csinálom. Viszont úgy begyógyult a féltengely (és a csapágy is) a helyére, hogy semmivel sem tudtam széthúzni, konkrétan egy csapágy lehúzó már szétszakadt rajta...A következő terv, hogy leszedem a csonkállványt és kinyomjuk préssel. Ezért kellene a kéziféket kihúzni felőle. "Hokizóm" nincs, de erősen elgondolkodtam már rajta, hogy veszek egyet és megpróbálom azzal kiszedni a kerékagyat és a csapágyat a helyéről, de már arra sem látok garanciát, hogy azzal lejönne...

Akkor a szokásos formában van az a futómű is... :?
Ezek szerint nem tettek alá rézpasztát a valamikori összerakásnál, pedig azt érdemes.
Legfeljebb valami jó csavarlazítóval be lehet fújni (gondolom ez már megvolt), az bemászik amennyire tud és talán lazul valamennyit.
Én az alábbi szerszámmal húztam le annó, vagyis felszereltem rá és próbáltam, de hamar kiderült, hogy feleslegesen készültem túl, mert be volt pasztázva és simán kézzel kijött.
Ellenben a tengelyanyákhoz nyomatéksokszorozó kellett úgy rá volt rohadva...
Kép


Írtam privátban!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.09.06. 00:23 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2019.07.31. 22:06
Hozzászólások: 2
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy 23i-m van, és kicsit vérszegénynek érzem az alsóbb tartományokban. Hallottam róla, hogy B28 szívósorral+konfiggal kipréselhető belőle még némi szufla. Mit kell pontosan cserélni és milyenre, hogy működjön a dolog ?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.09.22. 07:13 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.11.26. 09:30
Hozzászólások: 45
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok.
520 d 2003 ból.

Enyhe vizfolyást észleltem a motorblok első oldaláról ezért ugy döntöttem lebontom és kicserélem a vizpumpát ugy sem volt még és szerintem az lessz a ludas.
Viszko..burkolat lent van..a két szij levétele következne...
A hosszabik felaiztásához kérnék segitséget mert videót nem találtam..és a rezgéscsilapitó egységemből 11282247175 mintha egy darab le lenne törve. Ezért is nem akarok találgatni. Megnézem a görgöket is és ha kell cserélem azokat is.
Ha már szerelgetés megkérdezném tölletek azt is , hogy a vákumrendszer csöveit is le akarom cserélni, mintha olvastam volna itt hogy javitó készlet kapható hozzá. Ha tudtok segiteni ezt is megköszönném... Valahol szerintem szökhet a vákumom mert ha álló helyzetben többször kitaposom a féket az alapjárat elkezd dadogni + füst az Egr miatt, ha ledugozva járok minden oké.
Ami még érdekesség számomra ha jól láttam a vákumrendszer egészen lemegy a két motortartó bak alá.....miért is????

Köszönöm hogy meghallgattatok ha tud valaki segithet...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.09.22. 09:20 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
520d2003 írta:
Enyhe vizfolyást észleltem a motorblok első oldaláról ezért ugy döntöttem lebontom és kicserélem a vizpumpát ugy sem volt még és szerintem az lessz a ludas.
Viszko..burkolat lent van..a két szij levétele következne...
A hosszabik felaiztásához kérnék segitséget mert videót nem találtam..és a rezgéscsilapitó egységemből 11282247175 mintha egy darab le lenne törve. Ezért is nem akarok találgatni. Megnézem a görgöket is és ha kell cserélem azokat is.


Szia!

Ez a diagrammod, ha jól olvasom:
RealOEM
Ez amolyan rugós-olajos automata szíjfeszítő, ha jól emlékszem a csavar meghúzási irányába kell lazítani.
Ha nehézkesen is megy, de meg kell lazulnia. De ha rendesen rálátsz, némi áttekintés után látható is a geometriai irány, amerre lazítani lehet.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2557 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot], Google [Bot] valamint 35 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator