2018.07.09. 18:55
2018.07.09. 19:05
Smekon írta:Sziasztok!
Két kérdésem lenne:
Ha az autóban cserélek turbónyomás szabályzót, akkor kell tanítani, beállítani ?
A másik kérdésem pedig, hogy sajnos nem találok, sehol se 3,5 mm-es vákuum csövet, viszont találtam minőségi 3,2mm-est, jelent problémát az 0,3 mm különbség ?
2018.07.09. 19:35
Gallaca írta:Smekon írta:Sziasztok!
Két kérdésem lenne:
Ha az autóban cserélek turbónyomás szabályzót, akkor kell tanítani, beállítani ?
A másik kérdésem pedig, hogy sajnos nem találok, sehol se 3,5 mm-es vákuum csövet, viszont találtam minőségi 3,2mm-est, jelent problémát az 0,3 mm különbség ?
Nem kell tanítani. Miért nem találsz csövet? Gyári jó lesz? http://www.kekfeher.hu/index.php?inc=su ... menu_id=17
2018.07.09. 22:16
Smekon írta:Sziasztok!
Két kérdésem lenne:
Ha az autóban cserélek turbónyomás szabályzót, akkor kell tanítani, beállítani ?
A másik kérdésem pedig, hogy sajnos nem találok, sehol se 3,5 mm-es vákuum csövet, viszont találtam minőségi 3,2mm-est, jelent problémát az 0,3 mm különbség ?
2018.07.10. 00:15
atesz155 írta:Smekon írta:Sziasztok!
Két kérdésem lenne:
Ha az autóban cserélek turbónyomás szabályzót, akkor kell tanítani, beállítani ?
A másik kérdésem pedig, hogy sajnos nem találok, sehol se 3,5 mm-es vákuum csövet, viszont találtam minőségi 3,2mm-est, jelent problémát az 0,3 mm különbség ?
Egy normálisabb minőségű (Gates) 3.2mm-es résolajcsővel az egész vákuumrendszered nyugodtan újra csövezheted.
2018.07.10. 00:40
Smekon írta:Gallaca írta:Smekon írta:Sziasztok!
Két kérdésem lenne:
Ha az autóban cserélek turbónyomás szabályzót, akkor kell tanítani, beállítani ?
A másik kérdésem pedig, hogy sajnos nem találok, sehol se 3,5 mm-es vákuum csövet, viszont találtam minőségi 3,2mm-est, jelent problémát az 0,3 mm különbség ?
Nem kell tanítani. Miért nem találsz csövet? Gyári jó lesz? http://www.kekfeher.hu/index.php?inc=su ... menu_id=17
Igen! Már néztem csak nem láttam, hogy milyen méretű és ugye 2 méret kell.
Hány méter kell belőle ?
2018.07.10. 08:44
Gallaca írta:Néhány hónap múlva pedig leválik a harisnya, elhasad a gumi és kezdheti újra. Nem arra való, tapasztalat.
2018.07.10. 09:45
atesz155 írta:Gallaca írta:Néhány hónap múlva pedig leválik a harisnya, elhasad a gumi és kezdheti újra. Nem arra való, tapasztalat.
Offra tettem régen harisnyásat, az tényleg szétmálott, de nem is volt egy nagy márka. Mikor megvettem a bmw-t, 3 éve, akkor cseréltem rajta az összes vákuumcsövet ilyen gatesre:
azóta ugyan olyan az állapota, mint ahogy feltettem, még a turbó környékén is.
De egyébként tényleg mindenből a gyári a jobb
2018.07.10. 20:12
Gallaca írta:atesz155 írta:Gallaca írta:Néhány hónap múlva pedig leválik a harisnya, elhasad a gumi és kezdheti újra. Nem arra való, tapasztalat.
Offra tettem régen harisnyásat, az tényleg szétmálott, de nem is volt egy nagy márka. Mikor megvettem a bmw-t, 3 éve, akkor cseréltem rajta az összes vákuumcsövet ilyen gatesre:
azóta ugyan olyan az állapota, mint ahogy feltettem, még a turbó környékén is.
De egyébként tényleg mindenből a gyári a jobb
Ja igen, ez tényleg nem mállik szét, viszont nem is klasszikus résolajcső, hanem üzemanyagcső. Találkoztam már autón vele. Hátránya, vastag a fala, merev mint a fagyott kutya lába, rossz vele dolgozni. Viszont aránylag olcsó.
2018.07.10. 23:34
Smekon írta:Gallaca írta:atesz155 írta:Gallaca írta:Néhány hónap múlva pedig leválik a harisnya, elhasad a gumi és kezdheti újra. Nem arra való, tapasztalat.
Offra tettem régen harisnyásat, az tényleg szétmálott, de nem is volt egy nagy márka. Mikor megvettem a bmw-t, 3 éve, akkor cseréltem rajta az összes vákuumcsövet ilyen gatesre:
azóta ugyan olyan az állapota, mint ahogy feltettem, még a turbó környékén is.
De egyébként tényleg mindenből a gyári a jobb
Ja igen, ez tényleg nem mállik szét, viszont nem is klasszikus résolajcső, hanem üzemanyagcső. Találkoztam már autón vele. Hátránya, vastag a fala, merev mint a fagyott kutya lába, rossz vele dolgozni. Viszont aránylag olcsó.
Viszont ha te is azt mondod Gallaca, hogy ez jó minőségű és bírja, akkor ezt használnám fel, mivel bevásároltam belőle 4 métert és a szerelő a turbótól jövőt kicserélte gyári harisnyásra.
Az aggodalmam inkább, most már az, hogy az a 0,2 mm átmérő különbség, okoz-e valamilyen anomáliát a rendszerben ?
Illetve kíváncsiságomból fakadóan felmerült bennem még egy kérdés a turbónyomás szabályzóval kapcsolatban. Ugye van rajta a bemenő illetve a kimenő ág, plusz van rajta egy harmadik, ami le van fedve. Egyszerű a kérdés, ez mire való ? ( mondjuk ellenőrzésre ? )
2018.07.12. 21:46
2018.07.12. 21:58
Csongi írta:Sziasztok!
Ma újrahúztam a vákumcsöveket. NE VEGYETEK 3,2-ES ÜZEMANYAGCSÖVET!!!! Nagy nehezen, de felment minden egyes "csöcsre" . A gondom, hogy 3-as, 4-es, 5-ösben alacsony fordulattól, kb 1500-tól még mindig torpan a gép. Gázadás után 1 másodperc majd felugrik a fordulat 1000-et és megy, ahogy kell. Légtömegmérő cserélve, turbó nyomásszabályzó cserélve és az említett vákumrendszer is újrahúzva. Egyedül az EGR nyomás szabályzóját nem cseréltem még, ami tudtommal ugyanaz mint a turbóé. Okozhat ilyen problémát, vagy máshol keressem az okot?
2018.07.12. 22:01
Gallaca írta:Csongi írta:Sziasztok!
Ma újrahúztam a vákumcsöveket. NE VEGYETEK 3,2-ES ÜZEMANYAGCSÖVET!!!! Nagy nehezen, de felment minden egyes "csöcsre" . A gondom, hogy 3-as, 4-es, 5-ösben alacsony fordulattól, kb 1500-tól még mindig torpan a gép. Gázadás után 1 másodperc majd felugrik a fordulat 1000-et és megy, ahogy kell. Légtömegmérő cserélve, turbó nyomásszabályzó cserélve és az említett vákumrendszer is újrahúzva. Egyedül az EGR nyomás szabályzóját nem cseréltem még, ami tudtommal ugyanaz mint a turbóé. Okozhat ilyen problémát, vagy máshol keressem az okot?
Én mondtam!
Jól tudod, ugyanaz a konverter! Igen okozhat, több bajt tud okozni mintha a turbóé lenne rossz!
2018.07.12. 22:04
Gallaca írta:Csongi írta:Sziasztok!
Ma újrahúztam a vákumcsöveket. NE VEGYETEK 3,2-ES ÜZEMANYAGCSÖVET!!!! Nagy nehezen, de felment minden egyes "csöcsre" . A gondom, hogy 3-as, 4-es, 5-ösben alacsony fordulattól, kb 1500-tól még mindig torpan a gép. Gázadás után 1 másodperc majd felugrik a fordulat 1000-et és megy, ahogy kell. Légtömegmérő cserélve, turbó nyomásszabályzó cserélve és az említett vákumrendszer is újrahúzva. Egyedül az EGR nyomás szabályzóját nem cseréltem még, ami tudtommal ugyanaz mint a turbóé. Okozhat ilyen problémát, vagy máshol keressem az okot?
Én mondtam!
Jól tudod, ugyanaz a konverter! Igen okozhat, több bajt tud okozni mintha a turbóé lenne rossz!
2018.07.12. 22:19
Csongi írta:Gallaca írta:Csongi írta:Sziasztok!
Ma újrahúztam a vákumcsöveket. NE VEGYETEK 3,2-ES ÜZEMANYAGCSÖVET!!!! Nagy nehezen, de felment minden egyes "csöcsre" . A gondom, hogy 3-as, 4-es, 5-ösben alacsony fordulattól, kb 1500-tól még mindig torpan a gép. Gázadás után 1 másodperc majd felugrik a fordulat 1000-et és megy, ahogy kell. Légtömegmérő cserélve, turbó nyomásszabályzó cserélve és az említett vákumrendszer is újrahúzva. Egyedül az EGR nyomás szabályzóját nem cseréltem még, ami tudtommal ugyanaz mint a turbóé. Okozhat ilyen problémát, vagy máshol keressem az okot?
Én mondtam!
Jól tudod, ugyanaz a konverter! Igen okozhat, több bajt tud okozni mintha a turbóé lenne rossz!
A több baj alatt leginkább teljesítményveszteségre gondolsz?
2018.07.12. 22:25
Gallaca írta:Csongi írta:Gallaca írta:Csongi írta:Sziasztok!
Ma újrahúztam a vákumcsöveket. NE VEGYETEK 3,2-ES ÜZEMANYAGCSÖVET!!!! Nagy nehezen, de felment minden egyes "csöcsre" . A gondom, hogy 3-as, 4-es, 5-ösben alacsony fordulattól, kb 1500-tól még mindig torpan a gép. Gázadás után 1 másodperc majd felugrik a fordulat 1000-et és megy, ahogy kell. Légtömegmérő cserélve, turbó nyomásszabályzó cserélve és az említett vákumrendszer is újrahúzva. Egyedül az EGR nyomás szabályzóját nem cseréltem még, ami tudtommal ugyanaz mint a turbóé. Okozhat ilyen problémát, vagy máshol keressem az okot?
Én mondtam!
Jól tudod, ugyanaz a konverter! Igen okozhat, több bajt tud okozni mintha a turbóé lenne rossz!
A több baj alatt leginkább teljesítményveszteségre gondolsz?
Igen, de valamiért inkább fent fogy el a motor ha az rossz, de lent is tud bajt okozni ha lassan zár-nyit.
2018.07.12. 23:45
Csongi írta:Gallaca írta:Csongi írta:Gallaca írta:Csongi írta:Sziasztok!
Ma újrahúztam a vákumcsöveket. NE VEGYETEK 3,2-ES ÜZEMANYAGCSÖVET!!!! Nagy nehezen, de felment minden egyes "csöcsre" . A gondom, hogy 3-as, 4-es, 5-ösben alacsony fordulattól, kb 1500-tól még mindig torpan a gép. Gázadás után 1 másodperc majd felugrik a fordulat 1000-et és megy, ahogy kell. Légtömegmérő cserélve, turbó nyomásszabályzó cserélve és az említett vákumrendszer is újrahúzva. Egyedül az EGR nyomás szabályzóját nem cseréltem még, ami tudtommal ugyanaz mint a turbóé. Okozhat ilyen problémát, vagy máshol keressem az okot?
Én mondtam!
Jól tudod, ugyanaz a konverter! Igen okozhat, több bajt tud okozni mintha a turbóé lenne rossz!
A több baj alatt leginkább teljesítményveszteségre gondolsz?
Igen, de valamiért inkább fent fogy el a motor ha az rossz, de lent is tud bajt okozni ha lassan zár-nyit.
Tehát ha rossz a szabályzó, attól még működik maga az AGR. A gondom egyébként a fent említett problémán kívül leginkább az, hogy fél gáz után hiába nyomom, ugyanúgy gyorsul az autó. Jól megy azzal nincs gond, csak több 30d után nekem más a gázreakció. Érzem, hogy még lenne benne erő, de fél gáz után hiába padlózom, nem reagál. Ugyanúgy gyorsul. Néha játszok is a gázzal, de hiába. Kicsit bonyolult így tudom. Mintha nálam fél gáz lenne a padlógáz. Remélem értitek.
2018.07.13. 07:55
2018.07.14. 08:38
2018.07.14. 15:38
mobala írta:Sziasztok,
Hosszú idő elérkezett sajnos az a pont, amikor valószínűleg cserélnem kell a turbót.
Kérdésem, hogy tudtok e ajánlani olyan szerelőt, aki a kezdetektől (diagolástól) a komponensek takarításán át, a hozzá tartozó alkatrészek cseréjével együtt, a teljes összerakásig tudja vállalni. Nem számít, ha ez 1-2 hétbe kerül. Tudom, hogy baromi pepecs munka, ahogy azt is, hogy nem 2 ft lesz a költség. Nem akarom olyanra bízni, aki nem ért hozzá. Az autóm állapota nem tökéletes, de nekem fontosabb az, hogy megbízható működése legyen.
Helyileg Budapesten vagyok, az autó a lábán tud menni.
Jelenség(ek):
- csövek olajosak, coolernél levéve mind a két oldalról szépen cseppen a földre az olaj
- nagyobb gyorsításkor erős sziszegő/fütyülő hang, fekete füst
Köszönöm.