* *
Pontos idő: 2024.03.28. 10:21

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 69 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: E60 E61 Diesel hofok
HozzászólásElküldve: 2018.07.02. 05:58 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2011.12.19. 22:09
Hozzászólások: 982
Tartózkodási hely: Vác/United Kingdom
Adott köszi: 61 alkalommal
Kapott köszik: 180 alkalommal
Széria kód: E53
Motor tipusa: 30D M57N2
Évjárata: 2005
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (0)
Kaya írta:
Sziasztok!





Egy olyan kérdéssel fordulok a közösséghez, amit még az autószerelők is találgatnak. 530d-t vezetek. Arra lettem figyelmes, hogy a gumi vízcsövek eléggé kemények. Ez önmagában még nem volna probléma, hiszen nyomás alatt lévő rendszer.

Viszont az én csöveim szerintem túl kemények és leállítás után hallom a hűtősapkában lévő szelepet sziszegni, a nyomást leengedni. Összehasonlítottam másik ugyanilyen autóval és nála a cső nem keményedett be ennyire, ebből gondoltam,hogy valami hiba mégis lehet. A benzineseknél 2Bar, a dizelnél 1,4Bar van a sapkára írva. Tehát a hűtőkör simán ennél többet kibír és nem is durrant még el soha. Nem megy olaj a vízbe, víz az olajba. Nem füstöl se kéken se fehéren. Sőt, a városi araszolás után a pályán az első gyorsításkor kilőtt pamacstól eltekintve semennyire. A szerviz menü szerint 83-86 C fokon jár a motor és nagyon 90 fölé sem megy. Én hengerfej hibára gyanakodtam de több szerelőt is kikérdezve szinte egyik sem hallott még hengerfejes 30d motorról. A vízpumpa forgatja a vizet mert a kupak alatt szépen pisil a kis cső és gázadáskor is rákeményít a csövekre. Azt mondják, hogy ha hengerfej hiba lenne, az égéstermék látszana a fagyálló folyadékon. Ez nálam olyan tiszta, ha elém raknák málnaszörpnek, meginnám. Tegnap szintén baráti tanácsra kikötöttem és egy csővel áthidaltam az egr hűtőt, hátha abban van egy hajszál repedés és ott mehet nyomás a vízkörbe. Hiába. Pár melegen megtett kilométer után ismét kőkemény csővel találtam magam szemben. A csövek reggelre sem engedik el a nyomást. Másik autónkkal ellentétben kemények maradnak. Cseréltem már két kölcsön hűtősapkát is. az egyiknél ami hibás is lehetett, nem autón volt, gejzír volt a végeredmény, a másik sapka pedig a puha csövű Bmw-ről származott, ugyanúgy keményedtünk. Már olyan ötletelések is voltak a baráti körben, hogy egy pici csőben dugulás lehet valahol és ott kiforr a víz ami megemeli a nyomást de ezt leszámítva minden rendben van.



Remélem nem toltam túl hosszúra.



Előre is köszönöm a válaszokat

92 fole kell menyen a viz,83-86 ha tartos akkor valamelyik termosztat haldoklik.csereld ki mind a 2t.Es csak is gyarira.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

_________________
Tedd vagy ne tedd de ne próbáld :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: E60 E61 Diesel hofok
HozzászólásElküldve: 2018.07.02. 10:34 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2007.10.15. 00:00
Hozzászólások: 206
Tartózkodási hely: Budapest, Csepel
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Blog: Blog megtekintése (0)
Neked mennyire kemények a vízcsövek ?
kézzel könnyedén nyomod be vagy nagyon nehezen ?

_________________
"libabőrös lesz tölem az aszfalt"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60 E61 Diesel hofok
HozzászólásElküldve: 2020.08.24. 20:05 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2010.11.26. 01:00
Hozzászólások: 829
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 146 alkalommal
Kapott köszik: 109 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M47N2
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Ez mennyire gyakori hogy onnan szivárog a hűtőfolyadék,ahonnan a képen jelöltem a piros nyíllal?
Azon a pici lyukon csordogál szépen.Először azt hittem a tömítésnél,de ha megnyomkodom a vízcsövet,akkor szépen szemerkél kifelé.
Mi a pontos neve ennek az alkatrésznek?Eddig nem találtam meg.Ez maga az EGR termosztát?
(M47N2)

Köszönöm!

Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60 E61 Diesel hofok
HozzászólásElküldve: 2020.08.24. 20:29 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.10.01. 00:00
Hozzászólások: 3638
Tartózkodási hely: BUDAPEST Pestlőrinc
Adott köszi: 728 alkalommal
Kapott köszik: 799 alkalommal
Széria kód: F11
Motor tipusa: 530xd
Évjárata: 2011
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
Johny540 írta:
Sziasztok!

Ez mennyire gyakori hogy onnan szivárog a hűtőfolyadék,ahonnan a képen jelöltem a piros nyíllal?
Azon a pici lyukon csordogál szépen.Először azt hittem a tömítésnél,de ha megnyomkodom a vízcsövet,akkor szépen szemerkél kifelé.
Mi a pontos neve ennek az alkatrésznek?Eddig nem találtam meg.Ez maga az EGR termosztát?
(M47N2)

Köszönöm!

Kép

Általában nem jut el eddig, mert ki szoktuk cserélni a víz visszahűlése miatt . Viszont amelyik már elment 300.000.-km ert, annak szerintem megbocsátható. Azoknál igen, szokott elöregedni a műanyag.

_________________
http://www.muha.hu
Nyitva: H-P 8-tól 17-ig Sz.,V, Zárva.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek muhaati az itt látható tagok köszönték meg: Johny540
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60 E61 Diesel hofok
HozzászólásElküldve: 2020.08.24. 21:31 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2010.11.26. 01:00
Hozzászólások: 829
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 146 alkalommal
Kapott köszik: 109 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M47N2
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
muhaati írta:
Johny540 írta:
Sziasztok!

Ez mennyire gyakori hogy onnan szivárog a hűtőfolyadék,ahonnan a képen jelöltem a piros nyíllal?
Azon a pici lyukon csordogál szépen.Először azt hittem a tömítésnél,de ha megnyomkodom a vízcsövet,akkor szépen szemerkél kifelé.
Mi a pontos neve ennek az alkatrésznek?Eddig nem találtam meg.Ez maga az EGR termosztát?
(M47N2)

Köszönöm!

Kép

Általában nem jut el eddig, mert ki szoktuk cserélni a víz visszahűlése miatt . Viszont amelyik már elment 300.000.-km ert, annak szerintem megbocsátható. Azoknál igen, szokott elöregedni a műanyag.

Köszönöm!
Akkor cserélem.
Ebbe már jóval több van mint 300000Km.De mindennek ellenére elég rendbe van.
Sajnos éjjel pályán ért a meglepetés.Jelezte hogy alacsony a hűtőfolyadék szintje.
Nem láttam semmit,kétszer töltöttem rá 5-6dl-t,de szerencsére haza tudtam jönni vele kíméletesen.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60 E61 Diesel hofok
HozzászólásElküldve: 2020.08.28. 19:19 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2010.11.26. 01:00
Hozzászólások: 829
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 146 alkalommal
Kapott köszik: 109 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M47N2
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Figyelgettem a napokba a titkos menübe a vízhőfokot.
Úgy gondolom zárt rendszerben normális....de
Nyugtassatok meg hogy araszolásnál normális a 97C°. :roll:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60 E61 Diesel hofok
HozzászólásElküldve: 2020.08.29. 14:31 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Johny540 írta:
Sziasztok!

Figyelgettem a napokba a titkos menübe a vízhőfokot.
Úgy gondolom zárt rendszerben normális....de
Nyugtassatok meg hogy araszolásnál normális a 97C°. :roll:


Persze!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: Johny540
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60 E61 Diesel hofok
HozzászólásElküldve: 2020.10.03. 12:03 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2010.11.26. 01:00
Hozzászólások: 829
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 146 alkalommal
Kapott köszik: 109 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M47N2
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Tegnap azt a szokatlan dolgot tapasztaltam,hogy első elindulás után pár Km-el (amellett hogy a szokásosnál szemmel láthatóan is gyorsabban ment fel) a kis skála ami a fordulatszámmérő körül van,a képen látható módon továbbment a szokásosnál.A felső nyíllal az eddig megszokottat jelöltem üzemmelegen,az alsóval a tegnapi egyszeri állapotot,az alsó nyíl hegyéig ment fel.
Ezután para,titkos menü ezerrel,de pár Km-el utána tudtam félreállni,de még akkor is 71C°-t mutatott.Következő elindulás után (kb. 1óra) minden a megszokott volt.Sokat mentem utána még vele,de semmi rendellenes nem volt.Minden rendbe van látszólag,minden a helyén van.Mi lehet ennek az oka?Kinek hol áll egyébként?Ugyanilyen motorral szerelt autó lenne a mérvadó :roll:

Kép

6 nap elteltével is minden rendben.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60 E61 Diesel hofok
HozzászólásElküldve: 2020.10.28. 16:32 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2010.11.26. 01:00
Hozzászólások: 829
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 146 alkalommal
Kapott köszik: 109 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M47N2
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Johny540 írta:
Sziasztok!

Tegnap azt a szokatlan dolgot tapasztaltam,hogy első elindulás után pár Km-el (amellett hogy a szokásosnál szemmel láthatóan is gyorsabban ment fel) a kis skála ami a fordulatszámmérő körül van,a képen látható módon továbbment a szokásosnál.A felső nyíllal az eddig megszokottat jelöltem üzemmelegen,az alsóval a tegnapi egyszeri állapotot,az alsó nyíl hegyéig ment fel.
Ezután para,titkos menü ezerrel,de pár Km-el utána tudtam félreállni,de még akkor is 71C°-t mutatott.Következő elindulás után (kb. 1óra) minden a megszokott volt.Sokat mentem utána még vele,de semmi rendellenes nem volt.Minden rendbe van látszólag,minden a helyén van.Mi lehet ennek az oka?Kinek hol áll egyébként?Ugyanilyen motorral szerelt autó lenne a mérvadó :roll:

Kép

6 nap elteltével is minden rendben.

Még mindig előfordul,nem mindennapos.Mindenki csak húzgálja a szemöldökét akinek megemlítem :)
Ha 3 percre rá indítom újra,akkor is azonnal helyreáll.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 69 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator