Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2015.09.14. 10:50

stupeki69 írta:A napfénytetősnél mind a négy sarka felé van egy egy levezető cső ha az el van dugulva akkor is befolyhat a víz de az nagyon minimális mert a tető gumija körül átengedett vízet vezeti el az pedig nagyon kevés. Nekem újra kellett ragasztatni a szélvédőt mert ott ázott be. Kivülről slaggal locsoltasd és bent figyeld hol ázik be de úgy hogy csak az ajtókeretre menjen a víz majd a szélvédő aljától felfelé haladva és szép lassan mert a víz lassan találja meg a réseket!!


szia!köszönöm a tanácsot! de valoszinü a szélvédőnél ázik be majd azt kell cserélni és akkor remélhetőleg megszünik :)

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2018.06.08. 11:35

hali.

19.7ben nézve 105-106 fokon ketyeg a motor, ez kissé magas üzemi hőmérsékletnek tűnik nekem. Se a menetszél, se a klímaventi nem viszi lejjebb, régebben ezek hamar levitték a meleg motor hőmérsékletét. A hűtők között kipucoltam, de nem nagyon volt dzsuva, nem változott semmi.
Télen került bele egy febi termosztát (azóta nem nagyon néztem titkosba hőfokot), én arra gondolok hogy ez dolgozik magasabb hőfokon (elvileg 92es..). Feljebb nem nagyon ment a hőfok, de nem hinném hogy ez az egészséges neki. Mi a legvalószínűbb probléma? köszi

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2018.06.08. 13:04

awh írta:hali.

19.7ben nézve 105-106 fokon ketyeg a motor, ez kissé magas üzemi hőmérsékletnek tűnik nekem. Se a menetszél, se a klímaventi nem viszi lejjebb, régebben ezek hamar levitték a meleg motor hőmérsékletét. A hűtők között kipucoltam, de nem nagyon volt dzsuva, nem változott semmi.
Télen került bele egy febi termosztát (azóta nem nagyon néztem titkosba hőfokot), én arra gondolok hogy ez dolgozik magasabb hőfokon (elvileg 92es..). Feljebb nem nagyon ment a hőfok, de nem hinném hogy ez az egészséges neki. Mi a legvalószínűbb probléma? köszi

ebben a melegben nekem is ennyit mutat a titkos,szerintem ez normális.97-23i.nálam új a hűtő,ráadásul a drágábbik behr,nem az olcsó kínai meg a kínai nissens,viszkó jól teker,a termosztátom gyári 92-es.

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2018.06.08. 13:19

atti523i írta:
awh írta:hali.

19.7ben nézve 105-106 fokon ketyeg a motor, ez kissé magas üzemi hőmérsékletnek tűnik nekem. Se a menetszél, se a klímaventi nem viszi lejjebb, régebben ezek hamar levitték a meleg motor hőmérsékletét. A hűtők között kipucoltam, de nem nagyon volt dzsuva, nem változott semmi.
Télen került bele egy febi termosztát (azóta nem nagyon néztem titkosba hőfokot), én arra gondolok hogy ez dolgozik magasabb hőfokon (elvileg 92es..). Feljebb nem nagyon ment a hőfok, de nem hinném hogy ez az egészséges neki. Mi a legvalószínűbb probléma? köszi

ebben a melegben nekem is ennyit mutat a titkos,szerintem ez normális.97-23i.nálam új a hűtő,ráadásul a drágábbik behr,nem az olcsó kínai meg a kínai nissens,viszkó jól teker,a termosztátom gyári 92-es.


hmmm... de mi lehet a magyarázat arra hogy a klímaventi meg a menetszél se viszi le egy fél fokot se? Tavaly ha már 50-60al mentem vagy rányomtam a klimaventit (nekem direkt 2es fokozatba van kötve) , akkor hamar visszament 95 környékére. Légtelenítve volt, járó motornál csak víz jön a csavaroknál. Vagy ettől még lehet valahol levegős?

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2018.06.08. 15:20

awh írta:
atti523i írta:
awh írta:hali.

19.7ben nézve 105-106 fokon ketyeg a motor, ez kissé magas üzemi hőmérsékletnek tűnik nekem. Se a menetszél, se a klímaventi nem viszi lejjebb, régebben ezek hamar levitték a meleg motor hőmérsékletét. A hűtők között kipucoltam, de nem nagyon volt dzsuva, nem változott semmi.
Télen került bele egy febi termosztát (azóta nem nagyon néztem titkosba hőfokot), én arra gondolok hogy ez dolgozik magasabb hőfokon (elvileg 92es..). Feljebb nem nagyon ment a hőfok, de nem hinném hogy ez az egészséges neki. Mi a legvalószínűbb probléma? köszi

ebben a melegben nekem is ennyit mutat a titkos,szerintem ez normális.97-23i.nálam új a hűtő,ráadásul a drágábbik behr,nem az olcsó kínai meg a kínai nissens,viszkó jól teker,a termosztátom gyári 92-es.


hmmm... de mi lehet a magyarázat arra hogy a klímaventi meg a menetszél se viszi le egy fél fokot se? Tavaly ha már 50-60al mentem vagy rányomtam a klimaventit (nekem direkt 2es fokozatba van kötve) , akkor hamar visszament 95 környékére. Légtelenítve volt, járó motornál csak víz jön a csavaroknál. Vagy ettől még lehet valahol levegős?


A Febi termosztát lesz a gond.
Itt a fórumon már többször ki lett vesézve, hogy akárhogy is, de csak a gyári termosztát a megfelelő paraméterű.
Ez is azon alkatrészek egyike, amiből csak a gyári a jó választás.
Valahogy az utángyártottakat nem tudják belőni rendesen, nyilván speciális anyagösszetétel kell a pontos működéshez.
Hidegebb időben ez nem olyan feltűnő, de trópusi időjárásnál bizony kiütközik.
Persze a megfelelő légtelenítés is elengedhetetlen.
:szerintem

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2018.06.08. 16:07

nekem elötte volt benne gates márkáju egy rövid ideig,de nem jött be.

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2018.06.11. 09:28

Bandi1978 írta:A Febi termosztát lesz a gond.
Itt a fórumon már többször ki lett vesézve, hogy akárhogy is, de csak a gyári termosztát a megfelelő paraméterű.
Ez is azon alkatrészek egyike, amiből csak a gyári a jó választás.
Valahogy az utángyártottakat nem tudják belőni rendesen, nyilván speciális anyagösszetétel kell a pontos működéshez.
Hidegebb időben ez nem olyan feltűnő, de trópusi időjárásnál bizony kiütközik.


Manuál módzserrel ellenőrizve kb 95nél kinyitott tegnap. A hűtő nem elég hatékony ezekszerint, nem tudom azt mi befolyásolja, de mivel csöpög, úgyis csere.

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2018.06.17. 09:46

Én csak annyit tennék hozzá hogy nekem is 108-110 fok körül mozog, de nem aggodom mert a gyári adat szerint 102 fok az üzemi hőmérséklet. Bár a termosztátot adom. Én a viszko ventivel küzdök. Ahogy eléri az üzemi értéket egyből kapcsol és nem kapcsol ki. E34-es 520-asomon csak akkor kapcsolt ha már túlment egy osztást. Bárdiban vettem ott azt irták hogy sivatagi kivitel. Kérdés most akkor jó vagy nem? Nálatok is egyből kapcsol?

Üdv


A világ a Nők és a BMW körül forog.....

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2018.06.17. 19:55

Lehet változtattak ezen-azon az évek során, '96/7 autóban, gyári viszkóval, gyári termosztáttal, gyári hűtővel, jó külső ventilátorral 100fok alatt van járó motorral. Amikor megszűnik a keringés akkor titkosban felmegy 103-107 fokra de ahoz nagyon durva kánikula kell.

-A hűtő-kondenzátor (alias klímahűtő) a levegő számára átjárható, a flepnik akadálymentesen engedik be a levegőt a menetszélnek. (Hűtő 2010-es évjáratú gyári - így vettem, kondi Nissens 3 éves)

-A viszkó sokat megy, de ez a dolga... fordulaton (3000-3500 felett) leold. (gyári, ezzel vettem)

-Gyári termosztát, SKF vízpumpa. (Előbbivel vettem, utóbbi 3 éves)

-A külső ventilátor kettes fokozata csak minősített esetben kapcsol, egyébként a viszkó+egyes fokozat ami a klímával kapcsol be 100 fok alatt tartja.

-Pálya nyáron 89-93 fok, város (dugó, araszolás) 90-97 fok, elindulásnál, folyamatos haladásnál lentebb megy. - klímával.

-Motor nem hengerfejes, nem eszi a vizet, olajat, jó állapotúnak mondanám, csak Shell 100-ast kap ha ez számít.

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2018.06.17. 19:56

Parduc írta:Én csak annyit tennék hozzá hogy nekem is 108-110 fok körül mozog, de nem aggodom mert a gyári adat szerint 102 fok az üzemi hőmérséklet. Bár a termosztátot adom. Én a viszko ventivel küzdök. Ahogy eléri az üzemi értéket egyből kapcsol és nem kapcsol ki. E34-es 520-asomon csak akkor kapcsolt ha már túlment egy osztást. Bárdiban vettem ott azt irták hogy sivatagi kivitel. Kérdés most akkor jó vagy nem? Nálatok is egyből kapcsol?

Üdv


A világ a Nők és a BMW körül forog.....

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: Parduc
Értékelés: 4.76%

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2018.06.18. 10:39

Közben nekem történt egy hűtőcsere (behr) és rájöttünk hogy a sapka is szar (vadiúj febi volt --> kuka), vernetet kaptam , úgy tűnik az jó, de jön rá a gyári, biztos ami biztos.
A hőfok állandó 106-107ről lement állandó 100 körülre, de a menetszél még mindig nem mozgatja semerre, ami nekem furcsa. Legközelebb ha lesz rá érkezésem akkor megy bele egy uj vizpumpa meg a gyári termosztát, de a 100at már nem gondolom vészesen soknak.

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2018.06.18. 10:45

awh írta:Közben nekem történt egy hűtőcsere (behr) és rájöttünk hogy a sapka is szar (vadiúj febi volt --> kuka), vernetet kaptam , úgy tűnik az jó, de jön rá a gyári, biztos ami biztos.
A hőfok állandó 106-107ről lement állandó 100 körülre, de a menetszél még mindig nem mozgatja semerre, ami nekem furcsa. Legközelebb ha lesz rá érkezésem akkor megy bele egy uj vizpumpa meg a gyári termosztát, de a 100at már nem gondolom vészesen soknak.

Hogy légtelenítettétek a rendszert, leírnád nekem?
Köszi!
Mármint, ha nem szereldében csináltattad.

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2018.06.18. 10:57

Bandi1978 írta:
awh írta:Közben nekem történt egy hűtőcsere (behr) és rájöttünk hogy a sapka is szar (vadiúj febi volt --> kuka), vernetet kaptam , úgy tűnik az jó, de jön rá a gyári, biztos ami biztos.
A hőfok állandó 106-107ről lement állandó 100 körülre, de a menetszél még mindig nem mozgatja semerre, ami nekem furcsa. Legközelebb ha lesz rá érkezésem akkor megy bele egy uj vizpumpa meg a gyári termosztát, de a 100at már nem gondolom vészesen soknak.

Hogy légtelenítettétek a rendszert, leírnád nekem?
Köszi!
Mármint, ha nem szereldében csináltattad.

Használd a keresőt, sokszor le van már írva!
Pl. viewtopic.php?f=1&t=201&p=135277&hilit=l%C3%A9gtelen%C3%ADt%C3%A9s+menete#p135277

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: BMW 528i motorhűtési problémák

2018.06.18. 11:11

Gallaca írta:Használd a keresőt, sokszor le van már írva!

Jogos! :oops:
Olvasgattam is, és megpróbálom összeolvasni a sokféle menetet, mert olyan ez a légtelenítés néhány emberben, mintha valami mumus lenne, mint mondjuk egy hengerfejtömítés csere vagy vezérműlánc csere.
Pedig nem hiszem, hogy egy megoldhatatlan művelet.
Minden esetre rövidesen meglátom magam is.
Köszi!
:franko:
Hozzászólás küldése

VigLink badge