2018.05.24. 18:04
MArpad írta:Gallaca írta:bzsoltie írta:Gallaca írta:Inkább azon kellene agyalni, hogy miért megy vissza annyi koksz a motorba. Ott nyilván nincs minden rendben az égéssel. Szét kellene nézni porlasztó, légtömegmérő, turbó, turbó-EGR vezérlés fronton. Ha jól működik a motor nem kormol, így visszaszívni sincs mit.
El kell keserítselek. Még az egészséges dízelmotor is kormol. EGR-rel pedig mégjobban.
Tényleg elkeserítettél, akkor a feleségem kocsijában motort kell cserélnem! Ugyanitt hibás porlasztókat keresek, rossz légtömegmérőt, lyukas vákuumcsöveket és motorbakokat. Na ez vicc volt, remélem te is annak szántad...
Természetesen nem hegyilevegőt termel egyik sem, de ha egészséges, semmiképp nem termel annyi kokszot, hogy el kelljen csodálkozni, hogy mennyi retek van a szívósorban mint ahogy feljebb olvasom. Hidd el, hogy átment a kezemben már pár száz ilyen motor, egyik sem volt jó, kivétel nélkül javításra szorult (volna) mindegyik!
Köszönöm a választ, értem a marketinget csupán nem ez volt a kérdés. Írtad hogy több száz motor átszaladt a kezed alatt, egy olyan esettel se találkoztál ahol le lett volna dugózva az EGR? Gondolom azért csak van különbség illetve ha diagról beszélünk akkor csak van valami tapasztalatod nem? Szerintem ha vissza olvasol a fórumban és látod a fórumtársak véleményét akik szabadidejükben EGR szelepet tisztogatnak akkor valószínűleg mindenki autójával problémák lehetnek. Én 1-szer szedtem le eddig kb. olyan koromlerakodás volt az EGR szelepen illetve a szívóban amit simán féktisztítóval tudtam takarítani, nem volt összeállt koksz illetve nem kellett beáztatnom és igen eléggé meglepő volt. Szerintem neked ez természetes. Mondjuk csak térjünk vissza a kályhához, barátomnak Audi 80 1,6-os TD-je van, nincs EGR és patika szívósor tehát azért ne mondjuk már azt hogy jót tesz a motornak... a kipufogógázban van korom nekem ne mond hogy nincs. A környezetvédelmi megközelítést értem és igen ha tehetném akkor egy Teslában ücsörögnék de nem tehetem.
2018.05.24. 19:14
MArpad írta:Gallaca írta:bzsoltie írta:Gallaca írta:Inkább azon kellene agyalni, hogy miért megy vissza annyi koksz a motorba. Ott nyilván nincs minden rendben az égéssel. Szét kellene nézni porlasztó, légtömegmérő, turbó, turbó-EGR vezérlés fronton. Ha jól működik a motor nem kormol, így visszaszívni sincs mit.
El kell keserítselek. Még az egészséges dízelmotor is kormol. EGR-rel pedig mégjobban.
Tényleg elkeserítettél, akkor a feleségem kocsijában motort kell cserélnem! Ugyanitt hibás porlasztókat keresek, rossz légtömegmérőt, lyukas vákuumcsöveket és motorbakokat. Na ez vicc volt, remélem te is annak szántad...
Természetesen nem hegyilevegőt termel egyik sem, de ha egészséges, semmiképp nem termel annyi kokszot, hogy el kelljen csodálkozni, hogy mennyi retek van a szívósorban mint ahogy feljebb olvasom. Hidd el, hogy átment a kezemben már pár száz ilyen motor, egyik sem volt jó, kivétel nélkül javításra szorult (volna) mindegyik!
Köszönöm a választ, értem a marketinget csupán nem ez volt a kérdés. Írtad hogy több száz motor átszaladt a kezed alatt, egy olyan esettel se találkoztál ahol le lett volna dugózva az EGR? Gondolom azért csak van különbség illetve ha diagról beszélünk akkor csak van valami tapasztalatod nem? Szerintem ha vissza olvasol a fórumban és látod a fórumtársak véleményét akik szabadidejükben EGR szelepet tisztogatnak akkor valószínűleg mindenki autójával problémák lehetnek. Én 1-szer szedtem le eddig kb. olyan koromlerakodás volt az EGR szelepen illetve a szívóban amit simán féktisztítóval tudtam takarítani, nem volt összeállt koksz illetve nem kellett beáztatnom és igen eléggé meglepő volt. Szerintem neked ez természetes. Mondjuk csak térjünk vissza a kályhához, barátomnak Audi 80 1,6-os TD-je van, nincs EGR és patika szívósor tehát azért ne mondjuk már azt hogy jót tesz a motornak... a kipufogógázban van korom nekem ne mond hogy nincs. A környezetvédelmi megközelítést értem és igen ha tehetném akkor egy Teslában ücsörögnék de nem tehetem.
2018.05.25. 18:47
MArpad írta:Gallaca írta:bzsoltie írta:Gallaca írta:Inkább azon kellene agyalni, hogy miért megy vissza annyi koksz a motorba. Ott nyilván nincs minden rendben az égéssel. Szét kellene nézni porlasztó, légtömegmérő, turbó, turbó-EGR vezérlés fronton. Ha jól működik a motor nem kormol, így visszaszívni sincs mit.
El kell keserítselek. Még az egészséges dízelmotor is kormol. EGR-rel pedig mégjobban.
Tényleg elkeserítettél, akkor a feleségem kocsijában motort kell cserélnem! Ugyanitt hibás porlasztókat keresek, rossz légtömegmérőt, lyukas vákuumcsöveket és motorbakokat. Na ez vicc volt, remélem te is annak szántad...
Természetesen nem hegyilevegőt termel egyik sem, de ha egészséges, semmiképp nem termel annyi kokszot, hogy el kelljen csodálkozni, hogy mennyi retek van a szívósorban mint ahogy feljebb olvasom. Hidd el, hogy átment a kezemben már pár száz ilyen motor, egyik sem volt jó, kivétel nélkül javításra szorult (volna) mindegyik!
Köszönöm a választ, értem a marketinget csupán nem ez volt a kérdés. Írtad hogy több száz motor átszaladt a kezed alatt, egy olyan esettel se találkoztál ahol le lett volna dugózva az EGR? Gondolom azért csak van különbség illetve ha diagról beszélünk akkor csak van valami tapasztalatod nem? Szerintem ha vissza olvasol a fórumban és látod a fórumtársak véleményét akik szabadidejükben EGR szelepet tisztogatnak akkor valószínűleg mindenki autójával problémák lehetnek. Én 1-szer szedtem le eddig kb. olyan koromlerakodás volt az EGR szelepen illetve a szívóban amit simán féktisztítóval tudtam takarítani, nem volt összeállt koksz illetve nem kellett beáztatnom és igen eléggé meglepő volt. Szerintem neked ez természetes. Mondjuk csak térjünk vissza a kályhához, barátomnak Audi 80 1,6-os TD-je van, nincs EGR és patika szívósor tehát azért ne mondjuk már azt hogy jót tesz a motornak... a kipufogógázban van korom nekem ne mond hogy nincs. A környezetvédelmi megközelítést értem és igen ha tehetném akkor egy Teslában ücsörögnék de nem tehetem.
2018.05.25. 21:44
Gallaca írta:Mindenki ezen a kokszvisszaszíváson rugózik. Örömet okoz, hogy tiszta a szívósor vagy miért lényeges? Szerintetek a korom honnan kerül a kipufogóba, EGR-be? Külön tartályból adagolva, vagy amúgy felrobban a HENGERBEN az üzemanyag és ott keletkezik? Ja igen, az utóbbi, tehát eleve ott van a hengerben, ezt megakadályozni egy módon tudod, ha nem fordítod el a kulcsot! Ha nincs rendben a motor, szarok a porlasztók, vezérlőszelepek stb. akkor több korom keletkezik.
Végezetül, én már szedtem szét 495e km-t futott 25d motort, a hónolás hibátlanul látszott a hengerfalon, a dugattyún is a megmunkálás nyoma. Az EGR rendszer még véletlenül sem volt kiiktatva. Azért lett vége a motornak mert beszívott egy pillangót a szívósorból. Nem a koromtól! Akkor most miről értekezünk itt?
2018.05.26. 02:29
bzsoltie írta:Gallaca írta:Mindenki ezen a kokszvisszaszíváson rugózik. Örömet okoz, hogy tiszta a szívósor vagy miért lényeges? Szerintetek a korom honnan kerül a kipufogóba, EGR-be? Külön tartályból adagolva, vagy amúgy felrobban a HENGERBEN az üzemanyag és ott keletkezik? Ja igen, az utóbbi, tehát eleve ott van a hengerben, ezt megakadályozni egy módon tudod, ha nem fordítod el a kulcsot! Ha nincs rendben a motor, szarok a porlasztók, vezérlőszelepek stb. akkor több korom keletkezik.
Végezetül, én már szedtem szét 495e km-t futott 25d motort, a hónolás hibátlanul látszott a hengerfalon, a dugattyún is a megmunkálás nyoma. Az EGR rendszer még véletlenül sem volt kiiktatva. Azért lett vége a motornak mert beszívott egy pillangót a szívósorból. Nem a koromtól! Akkor most miről értekezünk itt?
Azért arról ne feledkezzünk meg, hogy az EGR valóban fokozza a koromrészecske képződést.
Ezt nevezik NOx-PM trade-offnak. Ha az egyik kibocsátás javul, a másik romlik, és fordítva.
Senki ne ringassa magát olyan álomba, hogy az EGR-nek köszönhetően számottevően környezetbarátabb lesz a járműve. Tudjuk, hogy csak alapjáraton pár percig, és kis fordulaton részterhelésnél aktív csak, mert a hatósági engedélyeztetéskor az NEDC ciklushoz ez kellett. Minden más tartományban pedig okádja az összes károsanyag-fajtát amit csak el lehet képzelni.
2018.05.27. 02:04
bzsoltie írta:Gallaca írta:Mindenki ezen a kokszvisszaszíváson rugózik. Örömet okoz, hogy tiszta a szívósor vagy miért lényeges? Szerintetek a korom honnan kerül a kipufogóba, EGR-be? Külön tartályból adagolva, vagy amúgy felrobban a HENGERBEN az üzemanyag és ott keletkezik? Ja igen, az utóbbi, tehát eleve ott van a hengerben, ezt megakadályozni egy módon tudod, ha nem fordítod el a kulcsot! Ha nincs rendben a motor, szarok a porlasztók, vezérlőszelepek stb. akkor több korom keletkezik.
Végezetül, én már szedtem szét 495e km-t futott 25d motort, a hónolás hibátlanul látszott a hengerfalon, a dugattyún is a megmunkálás nyoma. Az EGR rendszer még véletlenül sem volt kiiktatva. Azért lett vége a motornak mert beszívott egy pillangót a szívósorból. Nem a koromtól! Akkor most miről értekezünk itt?
Azért arról ne feledkezzünk meg, hogy az EGR valóban fokozza a koromrészecske képződést.
Ezt nevezik NOx-PM trade-offnak. Ha az egyik kibocsátás javul, a másik romlik, és fordítva.
Senki ne ringassa magát olyan álomba, hogy az EGR-nek köszönhetően számottevően környezetbarátabb lesz a járműve. Tudjuk, hogy csak alapjáraton pár percig, és kis fordulaton részterhelésnél aktív csak, mert a hatósági engedélyeztetéskor az NEDC ciklushoz ez kellett. Minden más tartományban pedig okádja az összes károsanyag-fajtát amit csak el lehet képzelni.
2018.05.29. 19:44
Valóban van egy gázpedálgyorsulást figyelő feltétel a deaktiválásra, de nem az az egyetlen a sok közül.NagyMatyas írta:Konkrétan addig aktív, amíg le nem padlózod az autót.
Nem mondom hogy dísznek van, de nem is a valós használat melletti károsanyagkibocsátás-csökkentésre van kihegyezve.NagyMatyas írta:Akkor dísznek van?
Amit ISTÁ-ban állítasz, az nem marad ám úgy, csak addig amíg folyik a teszt. Szép is lenne, ha a motorvezérlő jellegmezőit csak úgy át lehetne írogatni egy diagnosztikai szoftverrelNagyMatyas írta:Szerk: Eszembe jutott még az is, hogy pl Ista-ban van lehetőség finomhangolni az EGR működését. (Több, vagy kevesebb kipufogógáz legyen visszavezetve)
Ne érts félre, én sem bánom ha működik, de azért túlmisztifikálni sem kell a jelentőségét.NagyMatyas írta:Nem olyan buta rendszer ez, nem árt, ha működik.
2018.05.29. 21:38
bzsoltie írta:Valóban van egy gázpedálgyorsulást figyelő feltétel a deaktiválásra, de nem az az egyetlen a sok közül.NagyMatyas írta:Konkrétan addig aktív, amíg le nem padlózod az autót.
Pl. nézd meg,
2800-as fordulat felett mennyit van nyitva,
vagy 15p alapjárati üzem után, mennyit van nyitva,
vagy hogy a hidegindítási üzemhez képest bemelegedve mennyit van nyitva.
...Meg fogsz lepődni.Nem mondom hogy dísznek van, de nem is a valós használat melletti károsanyagkibocsátás-csökkentésre van kihegyezve.NagyMatyas írta:Akkor dísznek van?Amit ISTÁ-ban állítasz, az nem marad ám úgy, csak addig amíg folyik a teszt. Szép is lenne, ha a motorvezérlő jellegmezőit csak úgy át lehetne írogatni egy diagnosztikai szoftverrelNagyMatyas írta:Szerk: Eszembe jutott még az is, hogy pl Ista-ban van lehetőség finomhangolni az EGR működését. (Több, vagy kevesebb kipufogógáz legyen visszavezetve)Ne érts félre, én sem bánom ha működik, de azért túlmisztifikálni sem kell a jelentőségét.NagyMatyas írta:Nem olyan buta rendszer ez, nem árt, ha működik.
2018.05.30. 18:48
NagyMatyas írta:bzsoltie írta:Valóban van egy gázpedálgyorsulást figyelő feltétel a deaktiválásra, de nem az az egyetlen a sok közül.NagyMatyas írta:Konkrétan addig aktív, amíg le nem padlózod az autót.
Pl. nézd meg,
2800-as fordulat felett mennyit van nyitva,
vagy 15p alapjárati üzem után, mennyit van nyitva,
vagy hogy a hidegindítási üzemhez képest bemelegedve mennyit van nyitva.
...Meg fogsz lepődni.Nem mondom hogy dísznek van, de nem is a valós használat melletti károsanyagkibocsátás-csökkentésre van kihegyezve.NagyMatyas írta:Akkor dísznek van?Amit ISTÁ-ban állítasz, az nem marad ám úgy, csak addig amíg folyik a teszt. Szép is lenne, ha a motorvezérlő jellegmezőit csak úgy át lehetne írogatni egy diagnosztikai szoftverrelNagyMatyas írta:Szerk: Eszembe jutott még az is, hogy pl Ista-ban van lehetőség finomhangolni az EGR működését. (Több, vagy kevesebb kipufogógáz legyen visszavezetve)Ne érts félre, én sem bánom ha működik, de azért túlmisztifikálni sem kell a jelentőségét.NagyMatyas írta:Nem olyan buta rendszer ez, nem árt, ha működik.
Uhh uhh és uhh.
E60 9 perc alapjárati üzem után kapcsolja le, de pl mennyire gyakran állsz 9 perceket alapjáraton megmozdulás nélkül? -> dugóban végig működik
Bemelegedve is folyamatosan működik, kivéve, amikor padló gázt nyomok.
2800-as fordulat fölött valószínűleg minden adott ahhoz, hogy ne legyen városon belüli környezetszennyezésed ÉS! konstans haladásnál nem 650 fokos a kipufogógáz szóval nincs olyan súlyos NOx kibocsátás.
Szép is, mert arra való, hogy úgy maradjon, addig amíg újra nem módosítod. Rengeteg lehetőség van ISTA-ban az autó finomhangolására, csak, hogy párat említsek:
- alapjárat állítás
- visszavezetett kipufogógáz mennyiség állítás
- befecskendezett üzemanyag mennyiség állítás (1 százalékonként lehet finomhangolni)
- indításkor befecskendezett üzemanyag mennyiség
Ezek a lehetőségek az újabb fajta motorvezérlős E39 25 és 30d-ben is elérhetőek!
Ha össze tudod ezeket fejbe rakni, akkor gyakorlatilag rájössz, hogy bizony egy picit már langyosabb motor karakterisztikáját lehet viszonylag egészségessé tenni ilyen módon. Nem kevés órát túrtam már az ISTA-t, probálgattam az autót, élő adatokat vettem fel videóra és néztem vissza, úgyhogy amit leírtam, azt veheted szentírásnak is, ha pedig nem tetszik, akkor ezen a ponton engedjük el a témát, mert tudom, hogy helytálló a tudásom, minden áron pedig nem szeretnélek téged meggyőzni róla.
2018.05.30. 21:40
attila94 írta:Ha automatával araszolsz a fékkel játszva a dugóban úgyis pörög a 9perc?
2018.05.31. 15:41
NagyMatyas írta:attila94 írta:Ha automatával araszolsz a fékkel játszva a dugóban úgyis pörög a 9perc?
Nem, akkor nem pörög. 9 feltétele van a lekapcsolásnak, majd, ha legközelebb valami miatt kézbe kell vennem a diagot, akkor lementem és pontosítom.
2018.05.31. 22:50
bzsoltie írta:NagyMatyas írta:attila94 írta:Ha automatával araszolsz a fékkel játszva a dugóban úgyis pörög a 9perc?
Nem, akkor nem pörög. 9 feltétele van a lekapcsolásnak, majd, ha legközelebb valami miatt kézbe kell vennem a diagot, akkor lementem és pontosítom.
Nem téged akarlak meggyőzni, mert tudom hogy neked rendíthetetlen a tudásod.
Infó a többieknek: 9-nél egy kicsit több feltétele van a lekapcsolásnak. Katt.
2018.05.31. 23:41
NagyMatyas írta:bzsoltie írta:NagyMatyas írta:attila94 írta:Ha automatával araszolsz a fékkel játszva a dugóban úgyis pörög a 9perc?
Nem, akkor nem pörög. 9 feltétele van a lekapcsolásnak, majd, ha legközelebb valami miatt kézbe kell vennem a diagot, akkor lementem és pontosítom.
Nem téged akarlak meggyőzni, mert tudom hogy neked rendíthetetlen a tudásod.
Infó a többieknek: 9-nél egy kicsit több feltétele van a lekapcsolásnak. Katt.
Írtam, hogy pontosítom. Ista-ban konkrétan 9 rémlik valamiért, de lehet, hogy csak 7, ettől még nem dőlök kardba sorry.
Felőlem mindenki úgy öli meg rossz ómenként az EGR-t, ahogy akarja. Én nem fogom a könnyebb végét megfogni a dolgoknak.
2018.06.01. 08:23
Gallaca írta:NagyMatyas írta:bzsoltie írta:NagyMatyas írta:attila94 írta:Ha automatával araszolsz a fékkel játszva a dugóban úgyis pörög a 9perc?
Nem, akkor nem pörög. 9 feltétele van a lekapcsolásnak, majd, ha legközelebb valami miatt kézbe kell vennem a diagot, akkor lementem és pontosítom.
Nem téged akarlak meggyőzni, mert tudom hogy neked rendíthetetlen a tudásod.
Infó a többieknek: 9-nél egy kicsit több feltétele van a lekapcsolásnak. Katt.
Írtam, hogy pontosítom. Ista-ban konkrétan 9 rémlik valamiért, de lehet, hogy csak 7, ettől még nem dőlök kardba sorry.
Felőlem mindenki úgy öli meg rossz ómenként az EGR-t, ahogy akarja. Én nem fogom a könnyebb végét megfogni a dolgoknak.
Igazából nekem Zsolti célja a lexikonozással még nem jött át, de eléggé hasonlít anyósomra, ő a 400 oldalas kötetekkel a hóna alatt futkosva szokta bizonygatni az igazát mikor valamire rárepül. Mikor megkérdezem, hogy oké, de mi a cél....köze van-e az alapkérdéshez, lényeghez.... akkor ő De legalább elfoglalja magát.
2018.06.01. 18:08
bzsoltie írta:A célom az, hogy alátámasszam valamivel amit állítok, ne csak a levegőbe beszéljek. Hitelesebbnek tartom mint a nekemvanigazaméskészmertcsak módszert.
2018.06.05. 20:43
NagyMatyas írta:bzsoltie írta:A célom az, hogy alátámasszam valamivel amit állítok, ne csak a levegőbe beszéljek. Hitelesebbnek tartom mint a nekemvanigazaméskészmertcsak módszert.
Hol állítottam valótlant, amikor azt mertem mondani, hogy nem csupán különböző mérési ciklusokon történő megfeleléshez kell az EGR, hanem igenis van a való életben haszna?
2018.06.05. 21:52
Gallaca írta:NagyMatyas írta:bzsoltie írta:A célom az, hogy alátámasszam valamivel amit állítok, ne csak a levegőbe beszéljek. Hitelesebbnek tartom mint a nekemvanigazaméskészmertcsak módszert.
Hol állítottam valótlant, amikor azt mertem mondani, hogy nem csupán különböző mérési ciklusokon történő megfeleléshez kell az EGR, hanem igenis van a való életben haszna?
Tessék B+ rg szűrő vagy mi a f...om
2018.06.06. 15:45
2018.06.06. 19:10
hamoriarpi írta:Ez most komoly?
2018.06.06. 19:20
kzolee írta:hamoriarpi írta:Ez most komoly?
Biztosan, viccnek durva lenne.