* *
Pontos idő: 2024.03.28. 15:53

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2014.06.18. 21:45 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Haminda írta:
cszsolti írta:

Mindenképpen ledugózom,pár napig ugy marad tesztelésre! De ha már itt tartunk mire szolgál a másik cső ha megtudhatom? 8)

Szépen magyarul: Onnan jön az Auspuff Gas/Exhaust Gas Recirkulációra-innen a szelep neve.

Tapatalk-kal küldve az én LT26i-el

Lehet, hogy nem pont erre gondolt, a TDS EGR vákuumdobján 2 db cső van, az egyik a konverterről jön, a másik valahonnan elölről a hengerfej aljától. Olyan, mintha ellen tudna dolgozni, a membrán 2 oldala.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2014.06.19. 07:59 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.03.08. 06:47
Hozzászólások: 95
Tartózkodási hely: Kecel
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 25 TDS
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Haminda írta:
cszsolti írta:

Mindenképpen ledugózom,pár napig ugy marad tesztelésre! De ha már itt tartunk mire szolgál a másik cső ha megtudhatom? 8)

Szépen magyarul: Onnan jön az Auspuff Gas/Exhaust Gas Recirkulációra-innen a szelep neve.

Tapatalk-kal küldve az én LT26i-el

Lehet, hogy nem pont erre gondolt, a TDS EGR vákuumdobján 2 db cső van, az egyik a konverterről jön, a másik valahonnan elölről a hengerfej aljától. Olyan, mintha ellen tudna dolgozni, a membrán 2 oldala.

Igy van,pontosan! Ezert is voltam bizonytalan,hogy melyik mi mert amit eddig lattam azon csak 1 cso volt...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2014.06.19. 08:08 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.06.08. 23:12
Hozzászólások: 1669
Tartózkodási hely: Budapest, Budaörs, Kassa, Prága
Adott köszi: 210 alkalommal
Kapott köszik: 353 alkalommal
Széria kód: E39
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (3)
cszsolti írta:
Gallaca írta:
Haminda írta:
cszsolti írta:

Mindenképpen ledugózom,pár napig ugy marad tesztelésre! De ha már itt tartunk mire szolgál a másik cső ha megtudhatom? 8)

Szépen magyarul: Onnan jön az Auspuff Gas/Exhaust Gas Recirkulációra-innen a szelep neve.

Tapatalk-kal küldve az én LT26i-el

Lehet, hogy nem pont erre gondolt, a TDS EGR vákuumdobján 2 db cső van, az egyik a konverterről jön, a másik valahonnan elölről a hengerfej aljától. Olyan, mintha ellen tudna dolgozni, a membrán 2 oldala.

Igy van,pontosan! Ezert is voltam bizonytalan,hogy melyik mi mert amit eddig lattam azon csak 1 cso volt...

Bocsánat az értetlenkedesemért, nem tudtam hogy a tds szelepe más.

Tapatalk-kal küldve az én LT26i-el


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2014.06.19. 12:28 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2010.11.11. 01:00
Hozzászólások: 4234
Tartózkodási hely: Brisbane, QLD, AU
Adott köszi: 542 alkalommal
Kapott köszik: 774 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525i
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Lehet, hogy nem pont erre gondolt, a TDS EGR vákuumdobján 2 db cső van, az egyik a konverterről jön, a másik valahonnan elölről a hengerfej aljától. Olyan, mintha ellen tudna dolgozni, a membrán 2 oldala.

Érdekes! Az én TDS-emen csak egy ilyen cső van. :shock:

Gondolom a 4-esről beszélünk. :roll:
Az nekem nincs. Miért? És mit okoz ennek a hiánya?
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2014.06.19. 21:43 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.03.08. 06:47
Hozzászólások: 95
Tartózkodási hely: Kecel
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 25 TDS
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Jerry írta:
Gallaca írta:
Lehet, hogy nem pont erre gondolt, a TDS EGR vákuumdobján 2 db cső van, az egyik a konverterről jön, a másik valahonnan elölről a hengerfej aljától. Olyan, mintha ellen tudna dolgozni, a membrán 2 oldala.

Érdekes! Az én TDS-emen csak egy ilyen cső van. :shock:

Gondolom a 4-esről beszélünk. :roll:
Az nekem nincs. Miért? És mit okoz ennek a hiánya?
Kép

Igen,pontosan az a "4"-es számú cső az! Sajnos tegnap is meg ma is már csak sötétben tudtam bele kukkantani a motortérbe igy nem tudom hova megy pontosan,de a hengerfej oldalán tart elölre a kipufogo oldal felé,de nem sikerült kinéznem hova pontosan...Csak kiváncsi volnék mi az... :roker:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2014.06.20. 02:36 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Jerry írta:
Gallaca írta:
Lehet, hogy nem pont erre gondolt, a TDS EGR vákuumdobján 2 db cső van, az egyik a konverterről jön, a másik valahonnan elölről a hengerfej aljától. Olyan, mintha ellen tudna dolgozni, a membrán 2 oldala.

Érdekes! Az én TDS-emen csak egy ilyen cső van. :shock:

Gondolom a 4-esről beszélünk. :roll:
Az nekem nincs. Miért? És mit okoz ennek a hiánya?
Kép

Az ETK szerint sincs mindben. Az elülső pajzsban van a cső vége, egy kis csonkra csatlakoztatva. Van amelyikben a csonk helyén csak egy zárócsavar van. A robbantott ábrát nézve úgy tűnik, hogy kis cső, a turbo által felhordott olajat vezeti vissza a karterba.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2014.06.20. 10:38 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2010.11.11. 01:00
Hozzászólások: 4234
Tartózkodási hely: Brisbane, QLD, AU
Adott köszi: 542 alkalommal
Kapott köszik: 774 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525i
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
...A robbantott ábrát nézve úgy tűnik, hogy kis cső, a turbo által felhordott olajat vezeti vissza a karterba.

Ha ez igaz, akkor nagyon kéne nekem is, mert bizony össze-összegyűlik egy kis olaj időnként.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2014.07.31. 11:01 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.06.27. 17:13
Hozzászólások: 178
Tartózkodási hely: Komárom
Adott köszi: 35 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530D 184PS
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Mostanra már biztos klasszikus, de mit csinál a (dízel :nyelves: ) bmw-s, ha van 1 szabad órája? Agr-t takarít...

Kép


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zoomon 2014.08.02. 10:30-kor.

Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2014.08.01. 20:59 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1427 alkalommal
Kapott köszik: 1376 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
zoomon írta:
Mostanra már biztos klasszikus, de mit csinál a bmw-s, ha van 1 szabad órája? Agr-t takarít...


Nem mindegyik, van, akinek szívó benzinese van. :nyelves:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2014.08.01. 21:07 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.06.27. 00:00
Hozzászólások: 2350
Tartózkodási hely: Swindon(UK)
Adott köszi: 157 alkalommal
Kapott köszik: 312 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
kzolee írta:
zoomon írta:
Mostanra már biztos klasszikus, de mit csinál a bmw-s, ha van 1 szabad órája? Agr-t takarít...


Nem mindegyik, van, akinek szívó benzinese van. :nyelves:

Hahaha

_________________
Sting like a Beemer!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.22. 14:42 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.12.03. 23:36
Hozzászólások: 6
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

EGR ledugózással van valakinek tapasztalata? Készletre gondoltam és 525D-ről lenne szó.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.22. 20:52 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
MArpad írta:
Sziasztok!

EGR ledugózással van valakinek tapasztalata? Készletre gondoltam és 525D-ről lenne szó.

:facepalm:
DPF át van már fúrva?

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: bendegúz
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.22. 22:46 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.12.03. 23:36
Hozzászólások: 6
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
MArpad írta:
Sziasztok!

EGR ledugózással van valakinek tapasztalata? Készletre gondoltam és 525D-ről lenne szó.

:facepalm:
DPF át van már fúrva?


DPF? Én úgy tudom ebben nincs DPF, de alá nézek majd. Eddig még csak a szívósorban az örvénycsappantyúk lettek kiszedve és falazva a nyugodt alvás végett.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.23. 07:38 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 368 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
MArpad írta:
hamoriarpi írta:
MArpad írta:
Sziasztok!

EGR ledugózással van valakinek tapasztalata? Készletre gondoltam és 525D-ről lenne szó.

:facepalm:
DPF át van már fúrva?


DPF? Én úgy tudom ebben nincs DPF, de alá nézek majd. Eddig még csak a szívósorban az örvénycsappantyúk lettek kiszedve és falazva a nyugodt alvás végett.

Mi bajod az EGR-el?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.23. 10:47 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.12.03. 23:36
Hozzászólások: 6
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
bendegúz írta:
MArpad írta:
hamoriarpi írta:
MArpad írta:
Sziasztok!

EGR ledugózással van valakinek tapasztalata? Készletre gondoltam és 525D-ről lenne szó.

:facepalm:
DPF át van már fúrva?


DPF? Én úgy tudom ebben nincs DPF, de alá nézek majd. Eddig még csak a szívósorban az örvénycsappantyúk lettek kiszedve és falazva a nyugodt alvás végett.

Mi bajod az EGR-el?


EGR tökéletesen ellátja a szerepét, sajnos amikor levettem a szívósort szörnyű látvány fogadott. Én még ilyen kokszos szívósorral életemben nem találkoztam, ilyen lehet a kipufogó oldal... gondolj bele hogy ami a szivóba lerakódik az lerakodik a szelepek tetején is. Szerintem ez nem igazán egészséges. Persze tudjuk azt is hogy a gyár nem tervez ilyen hosszú időre egy motorral, én azért még szívesen beleraknék az autóba pár 100 ezer kilométert mivel most 230 ezer van benne. Persze mondták már hogy én agyalom túl a dolgokat minden téren, a magyar mentalitás igazából nem ez tudom. Én csupán arra lettem volna csak kíváncsi hogy valaki aki hasonló módon járt el az tapasztalt-e valami negatív hatást.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.23. 11:26 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
MArpad írta:
bendegúz írta:
MArpad írta:
hamoriarpi írta:
MArpad írta:
Sziasztok!

EGR ledugózással van valakinek tapasztalata? Készletre gondoltam és 525D-ről lenne szó.

:facepalm:
DPF át van már fúrva?


DPF? Én úgy tudom ebben nincs DPF, de alá nézek majd. Eddig még csak a szívósorban az örvénycsappantyúk lettek kiszedve és falazva a nyugodt alvás végett.

Mi bajod az EGR-el?


EGR tökéletesen ellátja a szerepét, sajnos amikor levettem a szívósort szörnyű látvány fogadott. Én még ilyen kokszos szívósorral életemben nem találkoztam, ilyen lehet a kipufogó oldal... gondolj bele hogy ami a szivóba lerakódik az lerakodik a szelepek tetején is. Szerintem ez nem igazán egészséges. Persze tudjuk azt is hogy a gyár nem tervez ilyen hosszú időre egy motorral, én azért még szívesen beleraknék az autóba pár 100 ezer kilométert mivel most 230 ezer van benne. Persze mondták már hogy én agyalom túl a dolgokat minden téren, a magyar mentalitás igazából nem ez tudom. Én csupán arra lettem volna csak kíváncsi hogy valaki aki hasonló módon járt el az tapasztalt-e valami negatív hatást.

Inkább azon kellene agyalni, hogy miért megy vissza annyi koksz a motorba. Ott nyilván nincs minden rendben az égéssel. Szét kellene nézni porlasztó, légtömegmérő, turbó, turbó-EGR vezérlés fronton. Ha jól működik a motor nem kormol, így visszaszívni sincs mit.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: bendegúz
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.23. 22:35 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 203
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 22 alkalommal
Kapott köszik: 53 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Inkább azon kellene agyalni, hogy miért megy vissza annyi koksz a motorba. Ott nyilván nincs minden rendben az égéssel. Szét kellene nézni porlasztó, légtömegmérő, turbó, turbó-EGR vezérlés fronton. Ha jól működik a motor nem kormol, így visszaszívni sincs mit.


El kell keserítselek. Még az egészséges dízelmotor is kormol. EGR-rel pedig mégjobban.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.23. 23:18 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
bzsoltie írta:
Gallaca írta:
Inkább azon kellene agyalni, hogy miért megy vissza annyi koksz a motorba. Ott nyilván nincs minden rendben az égéssel. Szét kellene nézni porlasztó, légtömegmérő, turbó, turbó-EGR vezérlés fronton. Ha jól működik a motor nem kormol, így visszaszívni sincs mit.


El kell keserítselek. Még az egészséges dízelmotor is kormol. EGR-rel pedig mégjobban.

Tényleg elkeserítettél, akkor a feleségem kocsijában motort kell cserélnem! :mrgreen: :doglotlo: :doglotlo: Ugyanitt hibás porlasztókat keresek, rossz légtömegmérőt, lyukas vákuumcsöveket és motorbakokat. :facepalm: Na ez vicc volt, remélem te is annak szántad...
Természetesen nem hegyilevegőt termel egyik sem, de ha egészséges, semmiképp nem termel annyi kokszot, hogy el kelljen csodálkozni, hogy mennyi retek van a szívósorban mint ahogy feljebb olvasom. Hidd el, hogy átment a kezemben már pár száz ilyen motor, egyik sem volt jó, kivétel nélkül javításra szorult (volna) mindegyik!

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 2 Bandi1978, bendegúz
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.24. 08:06 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 368 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Kiollóztam egy írást, aki akarja olvassa, aztán aki még mindig dugózni akar az dugózzon, de ott is ahol én gondolom! Lacinak pedig tök igaza van! Egyszerűbb dugózni, mint kijavítani a hibákat! :doglotlo:
Miért van szükség az EGR szelepre?

Nitrogén-oxidoknak nevezzük a nitrogén (N) és az oxigén (O) alkotta vegyületeket, így a nitrogénoxidot (NO), valamint a nitrogén-dioxidot (NO2) is. Ezekről a gázokról azt kell tudni, hogy igen nagy szerepük van a környezetszennyezésben, továbbá az emberi szervezetre is ártalmasok.

A nitrogénoxid légzőszervi megbetegedéseket okoz, míg nagyobb koncentrációban akár a tüdő szövetét is roncsolja, és a mérgező nitrogén-dioxid is káros ez emberi egészségére.

Mivel a forgalomban lévő autók száma évről évre nő, ezért mindenképp szükség van olyan megoldásokra, amik csökkentik a veszélyes gázok kibocsátását. Az EGR szelep feladata, hogy a kipufogógázt visszavezesse a motor égésterébe, ahonnan az újbóli égetés után már sokkal tisztább keverék távozik, olyan, aminek jóval kisebb a nitrogénoxid tartalma.

Az EGR szelep tehát egyrészt a környezet, és ezzel együtt az ember egészségének védelméért felel, másrészt az égéstérbe kerülő levegő hőmérsékletét is szabályozza.

Hogyan működik az EGR szelep?

Az EGR szelep a működésekor egy meghatározott mennyiségű kipufogógázt vezet vissza a motor égésterébe. Tulajdonképpen ez az alkatrész biztosít összeköttetést a kipufogócső, valamint a szívócső között, és eközben szabályozza a visszajuttatott gáz mennyiségét is.

Amikor a forró kipufogógáz visszakerül az égéstérbe, és ott vegyül a hidegebb, friss beszívott levegővel, jelentősen csökken az égési hőmérséklet. Ennek következtében csökken a nitrogénnel reakcióba léphető oxigén mennyisége, a folyamat eredménye pedig kevesebb nitrogénoxid, azaz kevésbé koncentrált kipufogógáz lesz.

Hogy hogyan? A magyarázat egyszerű: nitrogénoxidok hő hatására keletkeznek, amikor is a levegőben található nitrogén és oxigén reakcióba lép egymással. Minél magasabb a hőmérséklet, annál intenzívebb a reakció, így amikor a visszavezetett kipufogógáz lehűti az égésteret, a keletkező nitrogénoxidok mennyisége is csökken.

Az EGR szelep működése benzines és dízelüzemű autók esetén

Az EGR szelep működése eltér egymástól a benzines, valamint a dízelüzemű autók esetén.

A benzinmotoroknál üresjáraton az EGR szelep teljes mértékben zárva van. De még ha a szelep teljesen nyitva is van, akkor is csak maximum 5-10% kipufogógázt képes az égéstérbe visszajuttatni, ami nem nevezhető túl impozáns mennyiségnek.

A dízelüzemű autóknál ezzel szemben fordított a helyzet. Ezeknél a gépkocsiknál a szelep üresjárat esetén van teljesen nyitva, és akár 50%-nyi kipufogógázt is vissza tud juttatni az égéstérbe. Azzal párhuzamosan, ahogy a motor terhelését növeljük, csökken a visszavezetett kipufogógáz mennyisége is, egészen addig a pontig, amíg a teljes terhelést el nem érjük, ekkor ugyanis a szelep lezár.

A szelep még két további esetben is zárt állapotba kerül: ha a motor felmelegszik, vagy ha nagy a tengerszint feletti magasság, ahol az autót vezetjük.

Köszi, hogy elolvastad!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bendegúz az itt látható tagok köszönték meg: 4 attila94, Bandi1978, Gallaca, NagySándor
Értékelés: 19.05%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.
HozzászólásElküldve: 2018.05.24. 14:10 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.12.03. 23:36
Hozzászólások: 6
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
bzsoltie írta:
Gallaca írta:
Inkább azon kellene agyalni, hogy miért megy vissza annyi koksz a motorba. Ott nyilván nincs minden rendben az égéssel. Szét kellene nézni porlasztó, légtömegmérő, turbó, turbó-EGR vezérlés fronton. Ha jól működik a motor nem kormol, így visszaszívni sincs mit.


El kell keserítselek. Még az egészséges dízelmotor is kormol. EGR-rel pedig mégjobban.

Tényleg elkeserítettél, akkor a feleségem kocsijában motort kell cserélnem! :mrgreen: :doglotlo: :doglotlo: Ugyanitt hibás porlasztókat keresek, rossz légtömegmérőt, lyukas vákuumcsöveket és motorbakokat. :facepalm: Na ez vicc volt, remélem te is annak szántad...
Természetesen nem hegyilevegőt termel egyik sem, de ha egészséges, semmiképp nem termel annyi kokszot, hogy el kelljen csodálkozni, hogy mennyi retek van a szívósorban mint ahogy feljebb olvasom. Hidd el, hogy átment a kezemben már pár száz ilyen motor, egyik sem volt jó, kivétel nélkül javításra szorult (volna) mindegyik!


Köszönöm a választ, értem a marketinget csupán nem ez volt a kérdés. Írtad hogy több száz motor átszaladt a kezed alatt, egy olyan esettel se találkoztál ahol le lett volna dugózva az EGR? Gondolom azért csak van különbség illetve ha diagról beszélünk akkor csak van valami tapasztalatod nem? Szerintem ha vissza olvasol a fórumban és látod a fórumtársak véleményét akik szabadidejükben EGR szelepet tisztogatnak akkor valószínűleg mindenki autójával problémák lehetnek. Én 1-szer szedtem le eddig kb. olyan koromlerakodás volt az EGR szelepen illetve a szívóban amit simán féktisztítóval tudtam takarítani, nem volt összeállt koksz illetve nem kellett beáztatnom és igen eléggé meglepő volt. Szerintem neked ez természetes. Mondjuk csak térjünk vissza a kályhához, barátomnak Audi 80 1,6-os TD-je van, nincs EGR és patika szívósor tehát azért ne mondjuk már azt hogy jót tesz a motornak... a kipufogógázban van korom nekem ne mond hogy nincs. A környezetvédelmi megközelítést értem és igen ha tehetném akkor egy Teslában ücsörögnék de nem tehetem.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 168 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot] valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator