2018.04.23. 20:49
leslie írta:A szokásos és mostanában egyre többször előkerülő kérdés tárgyalása van ismét: új VS. régi/klasszikus (E39).
Mindkettőnek van előnye/hátránya. Az E39-ek lassan pénztemetők, az új vasak viszont alapból drágábbak, viszont van bennük NightVision, távtartó (/sávtartó) tempomat, SoftClose, első lökösban oldalsó kamerák, holttér figyelés, stb.
Nekem marhára tetszenek az E39 touring-ok is, viszont egy F10 touring.....Azért na.... (ugyanakkor azokban is az e39-et látom, de valahogy mai stílusban) Én is azt vallom, hogy el kell engedni az E39 kezét, még ha fáj is.
2018.04.26. 16:43
kanyobence írta:Sziasztok, Dömsödi úr zöld utat adott a talinak, de még a formalitásokat végig kell tolni a képviselő testületnél.
Tudom-tudom most kicsit, laposan fut a dolog, és van elmaradásom pár dologgal, kezdem utolérni magam!
Egyre közelebb kerülünk, ahhoz, hogy jó hangosan, 100% biztossággal kihirdessem a dolgot! (azaz kezembe legyen a szerződés aláírva)
Türelmeteket köszönöm!
2018.04.26. 19:15
attila94 írta:Én megveszem a gyári alkatrészt az E39-be, de E60-at nem vennék.
Normálisan szervizelni egy E39-et is luxus, de az E6X az már egy másik dimenzió. Havi 1 millás fizu alatt nem javaslom senkinek, ezt tapasztalatból mondom. Mondjuk, ha valaki a végén abba akar lakni, vagy azt akarja, hogy rámenjen a magánélete, akkor minimálbérből is bele lehet vágni, csak akkor sokat kell várni, hogy néha néha egyáltalán menjen.
De a belsejét, amiben ülnék, na azt nem tudnám megszokni.
Kategóriákkal jobb anyagokból van összerakva a belseje, gyakorlatilag az ablakemelő kapcsolókon kívül semmi nem amortizálódik, hogyha nem pusztítja le erőnek erejével az ember. Nem repednek a díszlécek, nem törik el a szellőző rostély, nem esnek ki a gombok, nem esik szét az ajtókárpit, nem törik el az ülés.
2018.04.26. 19:44
NagyMatyas írta:attila94 írta:Én megveszem a gyári alkatrészt az E39-be, de E60-at nem vennék.
Normálisan szervizelni egy E39-et is luxus, de az E6X az már egy másik dimenzió. Havi 1 millás fizu alatt nem javaslom senkinek, ezt tapasztalatból mondom. Mondjuk, ha valaki a végén abba akar lakni, vagy azt akarja, hogy rámenjen a magánélete, akkor minimálbérből is bele lehet vágni, csak akkor sokat kell várni, hogy néha néha egyáltalán menjen.
De a belsejét, amiben ülnék, na azt nem tudnám megszokni.
Kategóriákkal jobb anyagokból van összerakva a belseje, gyakorlatilag az ablakemelő kapcsolókon kívül semmi nem amortizálódik, hogyha nem pusztítja le erőnek erejével az ember. Nem repednek a díszlécek, nem törik el a szellőző rostély, nem esnek ki a gombok, nem esik szét az ajtókárpit, nem törik el az ülés.
2018.04.26. 20:38
attila94 írta:NagyMatyas írta:attila94 írta:Én megveszem a gyári alkatrészt az E39-be, de E60-at nem vennék.
Normálisan szervizelni egy E39-et is luxus, de az E6X az már egy másik dimenzió. Havi 1 millás fizu alatt nem javaslom senkinek, ezt tapasztalatból mondom. Mondjuk, ha valaki a végén abba akar lakni, vagy azt akarja, hogy rámenjen a magánélete, akkor minimálbérből is bele lehet vágni, csak akkor sokat kell várni, hogy néha néha egyáltalán menjen.
De a belsejét, amiben ülnék, na azt nem tudnám megszokni.
Kategóriákkal jobb anyagokból van összerakva a belseje, gyakorlatilag az ablakemelő kapcsolókon kívül semmi nem amortizálódik, hogyha nem pusztítja le erőnek erejével az ember. Nem repednek a díszlécek, nem törik el a szellőző rostély, nem esnek ki a gombok, nem esik szét az ajtókárpit, nem törik el az ülés.
A dizájnra gondoltam a belső kapcsán, nekem sok a műanyag.
Egy grammal nincs több műanyag benne, és minden felület jobb anyagból van.
Nem kötözködni akarok, de nem repedtek a díszlécek, nálam nem tört el szellőzőrostély, gomb se esett még ki, az ülés eltöréshez alkatilag alkalmatlan vagyok.
Jó neked, nálam 8 éves korában ezeket már produkálta az E39 200 ezer km-rel. (Nem, nem volt tekert, üzlettárstól lett véve.)
Amiket soroltál, szerintem pont a napi használatú (vagy 'családi') autóknál jönnek ki amire nem tartom alkalmasnak az E39-cet napjainkban.
Örömforrásnak már jó pár éve nem jók ezek az autók. Olyat, ami nem megy hetente az ember idegeire a problémáival és lehet önfeledten használni nagyon sok sok euróért mérnek. Sajnos ezek az autók elfáradtak, ennyit tudtak.
2018.04.27. 14:42
PeterE39 írta:kanyobence írta:Sziasztok, Dömsödi úr zöld utat adott a talinak, de még a formalitásokat végig kell tolni a képviselő testületnél.
Tudom-tudom most kicsit, laposan fut a dolog, és van elmaradásom pár dologgal, kezdem utolérni magam!
Egyre közelebb kerülünk, ahhoz, hogy jó hangosan, 100% biztossággal kihirdessem a dolgot! (azaz kezembe legyen a szerződés aláírva)
Türelmeteket köszönöm!
Remélem megszáradt már a pöcsét azon a szerződésen.
Dömsödi Gábor úgy összeveszett a pásztói testülettel, hogy mindenki lemondott
2018.04.27. 17:24
Bor3sz írta:PeterE39 írta:kanyobence írta:Sziasztok, Dömsödi úr zöld utat adott a talinak, de még a formalitásokat végig kell tolni a képviselő testületnél.
Tudom-tudom most kicsit, laposan fut a dolog, és van elmaradásom pár dologgal, kezdem utolérni magam!
Egyre közelebb kerülünk, ahhoz, hogy jó hangosan, 100% biztossággal kihirdessem a dolgot! (azaz kezembe legyen a szerződés aláírva)
Türelmeteket köszönöm!
Remélem megszáradt már a pöcsét azon a szerződésen.
Dömsödi Gábor úgy összeveszett a pásztói testülettel, hogy mindenki lemondott
olvastam én is , kurvajódolog ez a politika
2018.04.28. 21:39
2018.04.29. 12:36
PapaBoss írta:Közvélemény-kutatási gyorskérdés
F11 530XD (258hp, 8as váltó) vagy X5 E70 35d (286hp, régi 6os váltó) ?
Hajlok az X5-re, mert a 2 méteres adottságaimmal jobb beülni, magasabban vezénylem mozdonyt, de a formát kezdi koptatni az idő, tartok tőle, hogy meglátom benne ugyanazt a "öreg" dizájnt mint annó az E53-amban hátulról. Viszont egy M csomagos F11 qrva dögösen néz ki minden irányból, és vadul retrofittelhető (digitális tacho, ledcsíkos headlight, stb ) Modernebb, frissebb, érezhetően van köztük egy generáció (E -> F)
2018.04.29. 13:39
nekem nagyon tetszik az e70, de kicsit tularazottnak tartom. Gondolkodtam az e61 es az e70 kozott es vegul arra jutottam, hogy tudasban kb ugyanaz. Akkor meg miert fizetnek erte tobbet? Szoval itt meg az van, hogy nem sokkal tobbert sokkal modernebb autot tudsz venni...PapaBoss írta:Közvélemény-kutatási gyorskérdés
F11 530XD (258hp, 8as váltó) vagy X5 E70 35d (286hp, régi 6os váltó) ?
Hajlok az X5-re, mert a 2 méteres adottságaimmal jobb beülni, magasabban vezénylem mozdonyt, de a formát kezdi koptatni az idő, tartok tőle, hogy meglátom benne ugyanazt a "öreg" dizájnt mint annó az E53-amban hátulról. Viszont egy M csomagos F11 qrva dögösen néz ki minden irányból, és vadul retrofittelhető (digitális tacho, ledcsíkos headlight, stb ) Modernebb, frissebb, érezhetően van köztük egy generáció (E -> F)
2018.05.02. 14:32
PapaBoss írta:Közvélemény-kutatási gyorskérdés
F11 530XD (258hp, 8as váltó) vagy X5 E70 35d (286hp, régi 6os váltó) ?
Hajlok az X5-re, mert a 2 méteres adottságaimmal jobb beülni, magasabban vezénylem mozdonyt, de a formát kezdi koptatni az idő, tartok tőle, hogy meglátom benne ugyanazt a "öreg" dizájnt mint annó az E53-amban hátulról. Viszont egy M csomagos F11 qrva dögösen néz ki minden irányból, és vadul retrofittelhető (digitális tacho, ledcsíkos headlight, stb ) Modernebb, frissebb, érezhetően van köztük egy generáció (E -> F)
2018.05.02. 20:38
PapaBoss írta:Közvélemény-kutatási gyorskérdés
F11 530XD (258hp, 8as váltó) vagy X5 E70 35d (286hp, régi 6os váltó) ?
Hajlok az X5-re, mert a 2 méteres adottságaimmal jobb beülni, magasabban vezénylem mozdonyt, de a formát kezdi koptatni az idő, tartok tőle, hogy meglátom benne ugyanazt a "öreg" dizájnt mint annó az E53-amban hátulról. Viszont egy M csomagos F11 qrva dögösen néz ki minden irányból, és vadul retrofittelhető (digitális tacho, ledcsíkos headlight, stb ) Modernebb, frissebb, érezhetően van köztük egy generáció (E -> F)
2018.05.02. 22:22
2018.05.02. 22:36
fghx írta:S. O. S.!!!
Üdv!
BMW 525d, 2001-es autóval kapcsolatban tapasztaltak segítségét kérem:
Az autó a következőt produkálja:
indítás után az alapjárat azonnal ingadozó (de inkább ki-ki marad, mint alacsony és magas fordulat között mozogna). Fordulatot talán, mint ha kicsit lassabban venné. Füstje is van, mely nem bődületesen sok és nem határozottan fekete, inkább szürkés.
Az ide vonatkozó hibakódok:
légtömegmérő, kipufogó gáz visszavezetés (szakadt áramkör), izzítás vezérlés (szakadt áramkör), ha jól emlékszem, ennyi.
Alapjáraton a motor szinte ugrál jobbra-balra a motortérben. Különös zörej nem hallatszik.
Volt valakinek hasonló problémája? Valaki tud megoldást, vagy tipp esetleg?
Ha tényleg csak légtömegmérő, akkor azzal kinek mi a tapasztalata? Ez azért kérdés, mert volt már egy X5 4.4-em, abban is légtömegmérő volt hiba a diagnosztikában, meg ezer más. Megrendeltem a gyári Bosch (eredeti volt) légtömegmérőt, kicseréltük, nem lett jó. Ezután 2,5 M Ft-ot költöttem az autóra, menve a diagnosztikai és autószerelők által vélt hibákon végig. Mire elköltöttem az összes pénzem, meguntam és bementem egy BMW szalonba, ahol ezt mondták:
hiába vettél cikkszámon is azonos(!) Bosch légtömegmérőt, mert annak a házába nincs belesütve a BMW jel. Tehát, amit a BMW-nél veszek, ugyanaz a cikkszámú Bosch légtömegmérő, csak egy BMW jel is van belesütve a Bosch felirat mellé. Viszont állítólag még egy apró különbség van: a BMW logós Bosch-ba van egy 5 Ft-os bizbasz építve (pl ellenállás), ami közforgalomban nem kapható, de ettől működik, még a sima Bosch-ban nincs, és nem is megy vele az autó normálisan.
Hittem is meg nem is a dolgot, a Bosch 60.000 Ft volt, a BMW-Bosch meg 150.000 Ft volt a szalonban, beszereléssel. Állították, hogy jó lesz az autó, így az eddigi kálvária után rááldoztam, beszerelték és láss csodát, az autó működött, méghozzá tökéletesen.
Tehát a kérdésem az, hogy 525d vagy 530d esetében is ez van, hogy csak gyári BMW légtömegmérővel működik rendesen?
Ha egyáltalán az a probléma. Tippek?
Előre is köszönöm a segítséget.
2018.05.02. 22:47
Gallaca írta:
2018.05.03. 02:03
fghx írta:Gallaca írta:
Ennél a motornál ilyet nem produkál a légtömegmérő, max erőtlen lesz, vagy kormol, vagy mindkettő.
Nyúlj hátra a szívósor mögé, a közös nyomócső végébe szerelt nyomásérzékelő vezetékéhez és mozgasd meg járó motornál. Változik-e? Valószínűleg fog. Az eredményt légyszi írd be ide!
Mondjuk a távdiagnosztikához a legjobb az volna, ha csinálnál egy videót róla, és belinkeled ide.
2018.05.03. 10:59
Gallaca írta:fghx írta:Gallaca írta:
Ennél a motornál ilyet nem produkál a légtömegmérő, max erőtlen lesz, vagy kormol, vagy mindkettő.
Nyúlj hátra a szívósor mögé, a közös nyomócső végébe szerelt nyomásérzékelő vezetékéhez és mozgasd meg járó motornál. Változik-e? Valószínűleg fog. Az eredményt légyszi írd be ide!
Mondjuk a távdiagnosztikához a legjobb az volna, ha csinálnál egy videót róla, és belinkeled ide.
Megpróbálom, de az autó vétele előtt állok, nem akarnám a kereskedőt rávezetni a megoldásra, és az idegeire menni sem (a jó alkupozíció miatt). Nem tudom, mi lehet a hiba és így mennyit adhatnék érte.
Beszámították egy nagy benzinesbe, tehát az előző tulaj nyilván futott vele pár kört eredmény nélkül, mire úgy döntött, az egyébként szép, gyárias állapotú autót a dieseles hibák miatt egy nagy benzinesre cseréli.
Van tipped, hogy mi lehet a hiba (és ezáltal a költség, megközelítőlegesen)?
2018.05.03. 12:14
fghx írta:Gallaca írta:fghx írta:Gallaca írta:
Ennél a motornál ilyet nem produkál a légtömegmérő, max erőtlen lesz, vagy kormol, vagy mindkettő.
Nyúlj hátra a szívósor mögé, a közös nyomócső végébe szerelt nyomásérzékelő vezetékéhez és mozgasd meg járó motornál. Változik-e? Valószínűleg fog. Az eredményt légyszi írd be ide!
Mondjuk a távdiagnosztikához a legjobb az volna, ha csinálnál egy videót róla, és belinkeled ide.
Megpróbálom, de az autó vétele előtt állok, nem akarnám a kereskedőt rávezetni a megoldásra, és az idegeire menni sem (a jó alkupozíció miatt). Nem tudom, mi lehet a hiba és így mennyit adhatnék érte.
Beszámították egy nagy benzinesbe, tehát az előző tulaj nyilván futott vele pár kört eredmény nélkül, mire úgy döntött, az egyébként szép, gyárias állapotú autót a dieseles hibák miatt egy nagy benzinesre cseréli.
Van tipped, hogy mi lehet a hiba (és ezáltal a költség, megközelítőlegesen)?
Van. Ha az a baja amire gondolok, akkor 7500ft az anyag. Ezt a hibát a Wallisban sem tudják elhárítani, többszörös tapasztalat, többen les...pták már magukat ettől. Ha esetleg nem az, akkor nagynyomású szelep, ez vadiújban 40e ft. De biztosat video, illetve hallás nélkül nem tudok mondani.
De ezzel a hibával a csillagos eget le lehet alkudni, ez esetben a világért se nyúlj oda, csak videózz, vagy készíts hangjegyzetet! .
2018.05.03. 13:28
leslie írta:Ha bele lehet szólni az oldalvonalról, akkor:
Szerintem engedd el. Mire mindent megcsinálsz rajta, elmegy a kedved a kocsitól és még a rozsda is jobban el fog terjedni/csúnyább lesz.
Inkább nézz olyat, ami egy kicsit jobb állapotú.
2018.05.03. 18:00
fghx írta:Gallaca írta:fghx írta:Gallaca írta:
Ennél a motornál ilyet nem produkál a légtömegmérő, max erőtlen lesz, vagy kormol, vagy mindkettő.
Nyúlj hátra a szívósor mögé, a közös nyomócső végébe szerelt nyomásérzékelő vezetékéhez és mozgasd meg járó motornál. Változik-e? Valószínűleg fog. Az eredményt légyszi írd be ide!
Mondjuk a távdiagnosztikához a legjobb az volna, ha csinálnál egy videót róla, és belinkeled ide.
Megpróbálom, de az autó vétele előtt állok, nem akarnám a kereskedőt rávezetni a megoldásra, és az idegeire menni sem (a jó alkupozíció miatt). Nem tudom, mi lehet a hiba és így mennyit adhatnék érte.
Beszámították egy nagy benzinesbe, tehát az előző tulaj nyilván futott vele pár kört eredmény nélkül, mire úgy döntött, az egyébként szép, gyárias állapotú autót a dieseles hibák miatt egy nagy benzinesre cseréli.
Van tipped, hogy mi lehet a hiba (és ezáltal a költség, megközelítőlegesen)?
Van. Ha az a baja amire gondolok, akkor 7500ft az anyag. Ezt a hibát a Wallisban sem tudják elhárítani, többszörös tapasztalat, többen les...pták már magukat ettől. Ha esetleg nem az, akkor nagynyomású szelep, ez vadiújban 40e ft. De biztosat video, illetve hallás nélkül nem tudok mondani.
De ezzel a hibával a csillagos eget le lehet alkudni, ez esetben a világért se nyúlj oda, csak videózz, vagy készíts hangjegyzetet! .