2018.02.11. 17:06
TÖREKI33 írta:Muhati kollégát kérdezném , mi a dda tároló ???
2018.02.11. 22:11
2018.02.12. 07:50
TÖREKI33 írta:muhaati írta:TÖREKI33 írta:megkérném a klub tagokat , hogy ha nem tudnak a kérdésre válaszolni akkor ne irjanak marhaságokat !!!
a kérdés világit a sárga asc lámpa 130-nál és nem gyorsul tovább , gáz vissza 3sec és gyorsul tovább , miért ?????
Megkérném a klubtagokat, hogy egy ilyen hibával kapcsolatban ne tegyenek fel megválaszolhatatlan kérdéseket. Amíg nincs kiolvasva a DDE, és az ABS tároló, csak a találgatások fognak megjelenni, aminek semmi értelme.
azt még elfelejtettem mondani , hogy az egr ki van kötve ,köszönöm előre is az értelmes válaszokat................
2018.02.12. 09:56
attila94 írta:TÖREKI33 írta:muhaati írta:TÖREKI33 írta:megkérném a klub tagokat , hogy ha nem tudnak a kérdésre válaszolni akkor ne irjanak marhaságokat !!!
a kérdés világit a sárga asc lámpa 130-nál és nem gyorsul tovább , gáz vissza 3sec és gyorsul tovább , miért ?????
Megkérném a klubtagokat, hogy egy ilyen hibával kapcsolatban ne tegyenek fel megválaszolhatatlan kérdéseket. Amíg nincs kiolvasva a DDE, és az ABS tároló, csak a találgatások fognak megjelenni, aminek semmi értelme.
azt még elfelejtettem mondani , hogy az egr ki van kötve ,köszönöm előre is az értelmes válaszokat................
Talán itt kellene kezdeni. Gallaca írt olyasmit régebben, hogy a motorvezérlő “tud” az egr kiiktatásról és megpróbálja korlátozni a károsanyagkibocsájtást.
2018.02.12. 16:11
bzsoltie írta:attila94 írta:TÖREKI33 írta:muhaati írta:TÖREKI33 írta:megkérném a klub tagokat , hogy ha nem tudnak a kérdésre válaszolni akkor ne irjanak marhaságokat !!!
a kérdés világit a sárga asc lámpa 130-nál és nem gyorsul tovább , gáz vissza 3sec és gyorsul tovább , miért ?????
Megkérném a klubtagokat, hogy egy ilyen hibával kapcsolatban ne tegyenek fel megválaszolhatatlan kérdéseket. Amíg nincs kiolvasva a DDE, és az ABS tároló, csak a találgatások fognak megjelenni, aminek semmi értelme.
azt még elfelejtettem mondani , hogy az egr ki van kötve ,köszönöm előre is az értelmes válaszokat................
Talán itt kellene kezdeni. Gallaca írt olyasmit régebben, hogy a motorvezérlő “tud” az egr kiiktatásról és megpróbálja korlátozni a károsanyagkibocsájtást.
Egy szimplán lekötött/lefalazott EGR-t nem ismer fel a motorvezérlő. 130-nál és felette már amúgy is zárva van az EGR szelep, szóval szerintem ez nem befolyásolhatja. Ráadásul miköze lenne a károsanyagkibocsájtásnak az ASC lámpához?
2018.02.12. 23:00
TÖREKI33 írta:Muhati kollégát kérdezném , mi a dda tároló ???
2018.02.13. 00:04
Gallaca írta:bzsoltie írta:attila94 írta:TÖREKI33 írta:
azt még elfelejtettem mondani , hogy az egr ki van kötve ,köszönöm előre is az értelmes válaszokat................
Talán itt kellene kezdeni. Gallaca írt olyasmit régebben, hogy a motorvezérlő “tud” az egr kiiktatásról és megpróbálja korlátozni a károsanyagkibocsájtást.
Egy szimplán lekötött/lefalazott EGR-t nem ismer fel a motorvezérlő. 130-nál és felette már amúgy is zárva van az EGR szelep, szóval szerintem ez nem befolyásolhatja. Ráadásul miköze lenne a károsanyagkibocsájtásnak az ASC lámpához?
Ezt roppant rosszul tudod!
2018.02.13. 02:19
bzsoltie írta:Gallaca írta:bzsoltie írta:attila94 írta:TÖREKI33 írta:
azt még elfelejtettem mondani , hogy az egr ki van kötve ,köszönöm előre is az értelmes válaszokat................
Talán itt kellene kezdeni. Gallaca írt olyasmit régebben, hogy a motorvezérlő “tud” az egr kiiktatásról és megpróbálja korlátozni a károsanyagkibocsájtást.
Egy szimplán lekötött/lefalazott EGR-t nem ismer fel a motorvezérlő. 130-nál és felette már amúgy is zárva van az EGR szelep, szóval szerintem ez nem befolyásolhatja. Ráadásul miköze lenne a károsanyagkibocsájtásnak az ASC lámpához?
Ezt roppant rosszul tudod!
Valóban tévedtem, elnézést kérek. Bár vártam volna egy kis magyarázatot is, ha már ilyen nagy az indulat... Mivel nem kaptam, utánanéztem magam. Az EDC15C típusú motorvezérlőben tényleg találni bizonyos feltételeket, amik alapján érzékelheti a lefalazott/lekötött EGR-t, ami alapján pedig letilthatja annak szabályozását.
A következő történik: a motor aktuális munkapontjától függően (a következő tényezők függvénye: motorfordulatszám, befecskendezési mennyiség, levegő hőmérséklet, hűtővíz hőmérséklet, atmoszférikus nyomás) a motorvezérlő meghatározza az AGR ráta tervezett (soll) és tényleges (ist) értékét. A tervezett érték számítása tárolt jellegmezők és jelleggörbék alapján, a tényleges értéké légmennyiség/löket illetve korrigált töltőnyomás mért-számított értékek alapján történik. Ha a kettő közötti eltérés a beállított határértéket átlépi, az ECU dönthet úgy, hogy az EGR szabályozást lekapcsolja. Egyébként elég sok input van még emellett, ami az EGR-t letilthatja. A teljesség igénye nélkül néhány:
- a motor több ideje jár üresjáraton, mint a határérték
- tranziens-üzem (meghatározott grádiens)
- motorfék üzem (nincs befecskendezés)
- állítószerkezet hiba
- légtömegmérő hiba/töltőnyomás érzékelő hiba/töltőnyomás-szabályzó hiba/hűtővíz hőmérséklet szenzor hiba (-> eltérés nem számítható)
- akkufeszültség határérték alatt
- motorindítás
- fordulatszám alsó/felső határérték túllépés
- atmoszférikus nyomás alsó határérték alatt
- hűtővíz alsó/felső határérték túllépés
- töltőlevegő hőmérséklet alsó/felső határérték túllépés.
Bár a kalibrált értékeket nem tudom kiolvasni a motorvezérlőből, régebben mikor az EGR működését figyeltem a fordulatszámtól függően, úgy rémlik 2000rpm felett már nem nyitogatta. Érdekesség egyébként, hogy alapjáraton is csak néhány percig működik. Valószínűleg mindkettőnek az oka az, hogy az emissziós típusvizsgálatoknál használt menetciklus az ezeken kívül eső területeket nem méri, így nem kell hatásfokot rontani a NOx kibocsátás miatt.
130-nál még lock-upolt 5. fokozatban is 2000rpm felett van a fordulat, tehát itt már amúgy sem lenne kipufogógáz visszavezetés. Ezek alapján én nem vonnék párhuzamot a lekötött EGR, és a 130-nál megtorpanás között.
Ami viszont továbbra is foglalkoztat, hogy hogyan tudjátok összefüggésbe hozni ezt az egészet az ASR-rel.
2018.02.13. 20:06
2018.02.14. 12:08
2018.02.14. 14:04
2018.02.14. 14:34
Szilar6d írta:Gallaca írta:bzsoltie írta:Ami viszont továbbra is foglalkoztat, hogy hogyan tudjátok összefüggésbe hozni ezt az egészet az ASR-rel.
Indulat nem volt! Megállapítás igen. Nem hiszem, hogy ismét le kellene írnom, hogy mi újság a lefalazott EGR-el. Már kb 2x megtettem. Falra hányt borsó. Annyit azért idehányok ismét, hogy amint észreveszi a motorvezérlő az AGR szelep hibáját, márpedig észreveszi, a turbógeometria vezérlését is hanyagolja. Ennyit erről, meg az lefalazós tuningmesterekről. A kérdezőn kívül senki nem emlegette az ASC-t, kivéve egy hibatároló kiolvasási javaslatot.
Ez addig igaz amíg nem íratod ki az egr-t a motorvezérlőből! Mert gondolom aki lefalazza az ki is íratja!!
2018.02.14. 23:48
Gallaca írta:Szilar6d írta:Gallaca írta:bzsoltie írta:Ami viszont továbbra is foglalkoztat, hogy hogyan tudjátok összefüggésbe hozni ezt az egészet az ASR-rel.
Indulat nem volt! Megállapítás igen. Nem hiszem, hogy ismét le kellene írnom, hogy mi újság a lefalazott EGR-el. Már kb 2x megtettem. Falra hányt borsó. Annyit azért idehányok ismét, hogy amint észreveszi a motorvezérlő az AGR szelep hibáját, márpedig észreveszi, a turbógeometria vezérlését is hanyagolja. Ennyit erről, meg az lefalazós tuningmesterekről. A kérdezőn kívül senki nem emlegette az ASC-t, kivéve egy hibatároló kiolvasási javaslatot.
Ez addig igaz amíg nem íratod ki az egr-t a motorvezérlőből! Mert gondolom aki lefalazza az ki is íratja!!
Dehogy! Ez így lenne jó. De! Nyomnak bele egy csavart a vákuumcsőbe, vagy egy lemezt a csonkba, aztán csodálkoznak. Nagyon ritka aki kiíratja.
2018.02.15. 16:26
2018.02.15. 16:39
A fek is mas, de nem tudom ez mennyiben befolyasolja a forgalomba helyezest.Gabze írta:Sziasztok!
Tudjátok esetleg hogy az USA és EU e39,e53 különbözik e bármiben az EU-s tól? Kell bármi átalakítást végezni, hogy forgalomba helyezhessem? A fényeken gondolkodtam, ami eltérés lehet, más nemigen jut eszembe.
Köszi!
Gabze
2018.02.18. 09:09
2018.02.19. 20:24
2018.02.19. 21:17
kbhont írta:Ezt dobta:
Standardleder/aubergine - N6AI
2018.02.19. 21:48
Bandi1978 írta:kbhont írta:Ezt dobta:
Standardleder/aubergine - N6AI
Ez amolyan bordós, barnás árnyalatú feketének tűnik a monitoron.
Volt már itt szó valamikor erről a bőrfestés témáról és ha jól emlékszem nem volt valami meggyőző az eredmény annak aki csinálta.
Elég korrekt ár 2,5dl-ért.
2018.02.19. 23:32