2017.11.09. 14:23
FuReady írta:Sziasztok!
A nyár-őszi hosszabb (kb. 2x1400 km) útjaimon vettem észre a következőket: az első után hazaérve kiírta a board, hogy ellenőrizzem az olajszintet. Oké, alacsony volt, rátöltöttem kb. fél-1 litert, majd jött a következő út.
Ekkor az első 700 km után megint jött az üzenet, ellenőriztem, de nem volt vele gond. Visszafelé viszont menet közben az autópályán írta ki ismét, és egy benzinkútnál megállva tényleg alig volt már valami nyoma a nívópálcán. Gyorsan vettem egy litert, azt bele is nyomtam, majd hazaérve hívtam a szerelőmet.
Ő azt mondta, hogy nagy valószínűség szerint szelepszár szimering bajom van, és hogy töltögessem szépen az olajat, majd a következő olajcserekor megoldjuk.
Jó, tökéletesen beállítottam az olajszintet, majd jött egy újabb út. Kettő személy, nem voltunk megpakolva. Hazaérve ellenőriztem a dolgokat, és semmi, azaz semmi olajfogyás nem volt tapasztalható.
És nem értem: az utolsó utam országúton volt, az olajfogyósok meg autópályán, 4-5 emberrel a fedélzeten.
Hogy van ez: terhelés mellett (autópályán) kajálja az olajat, két emberrel (országúton) meg nem?
Tényleg szelepszár szimeringre utalnak a hibák? Legközelebb tavasszal lesz az olajcsere, akkor kipróbálom majd a másik topikba olvasott-ajánlott Motul olajat (eddig BMW jóváhagyott Castrol olajat kapott).
Jah, és még egy utolsó kérdés: ha szelepszár szimering baj van, az okozhat-e üzemanyag fogyasztás növekedést? Mert városba kicsit megemelkedett egy ideje ez is...
2017.11.10. 23:22
2017.11.11. 02:55
Hapcii írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy baj e ha a szélvédő alatti levélrács gumia ell van öregedve ,és helyenként hiányos? Azt még nem szedtem szét nem tudom mi van alatta. Ha kell kicserélem még a esős havas idő előtt ,de ha nem okoz problémát akkor egy picit elhalasztanám ezt a dolgot. Köszönöm
2017.11.11. 07:12
Gallaca írta:Hapcii írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy baj e ha a szélvédő alatti levélrács gumia ell van öregedve ,és helyenként hiányos? Azt még nem szedtem szét nem tudom mi van alatta. Ha kell kicserélem még a esős havas idő előtt ,de ha nem okoz problémát akkor egy picit elhalasztanám ezt a dolgot. Köszönöm
Ez most valami kínai alkatrész, vagy tényleg így tanultad az iskolában?
2017.11.11. 12:28
attila94 írta:FuReady írta:Sziasztok!
A nyár-őszi hosszabb (kb. 2x1400 km) útjaimon vettem észre a következőket: az első után hazaérve kiírta a board, hogy ellenőrizzem az olajszintet. Oké, alacsony volt, rátöltöttem kb. fél-1 litert, majd jött a következő út.
Ekkor az első 700 km után megint jött az üzenet, ellenőriztem, de nem volt vele gond. Visszafelé viszont menet közben az autópályán írta ki ismét, és egy benzinkútnál megállva tényleg alig volt már valami nyoma a nívópálcán. Gyorsan vettem egy litert, azt bele is nyomtam, majd hazaérve hívtam a szerelőmet.
Ő azt mondta, hogy nagy valószínűség szerint szelepszár szimering bajom van, és hogy töltögessem szépen az olajat, majd a következő olajcserekor megoldjuk.
Jó, tökéletesen beállítottam az olajszintet, majd jött egy újabb út. Kettő személy, nem voltunk megpakolva. Hazaérve ellenőriztem a dolgokat, és semmi, azaz semmi olajfogyás nem volt tapasztalható.
És nem értem: az utolsó utam országúton volt, az olajfogyósok meg autópályán, 4-5 emberrel a fedélzeten.
Hogy van ez: terhelés mellett (autópályán) kajálja az olajat, két emberrel (országúton) meg nem?
Tényleg szelepszár szimeringre utalnak a hibák? Legközelebb tavasszal lesz az olajcsere, akkor kipróbálom majd a másik topikba olvasott-ajánlott Motul olajat (eddig BMW jóváhagyott Castrol olajat kapott).
Jah, és még egy utolsó kérdés: ha szelepszár szimering baj van, az okozhat-e üzemanyag fogyasztás növekedést? Mert városba kicsit megemelkedett egy ideje ez is...
A karterszellőztető szeleppel kezdeném. Ha jól tudom az M52/TU-nál is működik az, hogy leveszed a betöltőkupakot és bután kell járnia. (ekkor jó a szelep)
2017.11.11. 15:05
A kérdés az lett volna hogy van e a műanyag alatt olyan alkatrész?? Aminek árt ha egy kicsit több vizet kap?? Nem ez a szakmám és nem szerelek minden nap ilyet, bocsi ha hülye a kérdés.rockerekhu írta:Gallaca írta:Hapcii írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy baj e ha a szélvédő alatti levélrács gumia ell van öregedve ,és helyenként hiányos? Azt még nem szedtem szét nem tudom mi van alatta. Ha kell kicserélem még a esős havas idő előtt ,de ha nem okoz problémát akkor egy picit elhalasztanám ezt a dolgot. Köszönöm
Ez most valami kínai alkatrész, vagy tényleg így tanultad az iskolában?
Ez most mi kérdés vagy válasz kijelentés?
2017.11.11. 15:16
Egyik oldalon a fekfohenger/vakumdob paros, masik oldalon meg a motorvezerlo es valtovezerlo van (ez utobbi csak automataknal). Mindket oldalin van alul kifolyo (ha nincs eltomodve) plusz a vezerlok egy muanyag hazban vannak. Ettol eltekintve nem art ha nem folyik be a viz, plusz ugye az utasterbe is bejuthat ahol meg tobb elektronika van a tuzfalon.Hapcii írta:A kérdés az lett volna hogy van e a műanyag alatt olyan alkatrész?? Aminek árt ha egy kicsit több vizet kap?? Nem ez a szakmám és nem szerelek minden nap ilyet, bocsi ha hülye a kérdés.rockerekhu írta:Gallaca írta:Hapcii írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy baj e ha a szélvédő alatti levélrács gumia ell van öregedve ,és helyenként hiányos? Azt még nem szedtem szét nem tudom mi van alatta. Ha kell kicserélem még a esős havas idő előtt ,de ha nem okoz problémát akkor egy picit elhalasztanám ezt a dolgot. Köszönöm
Ez most valami kínai alkatrész, vagy tényleg így tanultad az iskolában?
Ez most mi kérdés vagy válasz kijelentés?
2017.11.11. 15:23
Nagyon szépen köszönöm a válaszodat akkor kicserélem.morv írta:Egyik oldalon a fekfohenger/vakumdob paros, masik oldalon meg a motorvezerlo es valtovezerlo van (ez utobbi csak automataknal). Mindket oldalin van alul kifolyo (ha nincs eltomodve) plusz a vezerlok egy muanyag hazban vannak. Ettol eltekintve nem art ha nem folyik be a viz, plusz ugye az utasterbe is bejuthat ahol meg tobb elektronika van a tuzfalon.Hapcii írta:A kérdés az lett volna hogy van e a műanyag alatt olyan alkatrész?? Aminek árt ha egy kicsit több vizet kap?? Nem ez a szakmám és nem szerelek minden nap ilyet, bocsi ha hülye a kérdés.rockerekhu írta:Gallaca írta:Hapcii írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy baj e ha a szélvédő alatti levélrács gumia ell van öregedve ,és helyenként hiányos? Azt még nem szedtem szét nem tudom mi van alatta. Ha kell kicserélem még a esős havas idő előtt ,de ha nem okoz problémát akkor egy picit elhalasztanám ezt a dolgot. Köszönöm
Ez most valami kínai alkatrész, vagy tényleg így tanultad az iskolában?
Ez most mi kérdés vagy válasz kijelentés?
2017.11.12. 10:15
2017.11.12. 11:44
Hapcii írta:Azt szeretném kérdezni, hogy baj e ha a szélvédő alatti... Nagyon szépen köszönöm a válaszodat akkor kicserélem.
2017.11.12. 11:53
Igen, gondoltam hogy nehéz lesz leszedni az ablaktörlő lapátokat ,ezért is kérdezem ,mi van alatta mert nekem nincs ilyen célszerszámom ,és hogy mire számithatok. Köszönöm az ábrát ez alapján beszerzek mindent.Bandi1978 írta:Hapcii írta:Azt szeretném kérdezni, hogy baj e ha a szélvédő alatti... Nagyon szépen köszönöm a válaszodat akkor kicserélem.
Nem árt ha felkészülsz arra, hogy néhány környező alkatrész és rögzítőelem is jócskán elöregedhetett.
Az alábbi ábrán a 9-es darab is általában szépen porlik, mire a szélvédőkeret alsó burkolata reped és foszlik.
Továbbá kelleni fog egy ablaktörlőkar lehúzó célszerszám is a cserénél.
RealOEM link
2017.11.12. 14:55
Gallaca írta:Neked mi az összefüggés a buborékos üzemanyag és a turbó között? A szelepfedélről: ez nem zsiguli. (nem kezdem el magyarázni, új tömítés kell) VDO-t vegyél. 15-re kb. 20 kell, hogy biztosan elinduljon.
2017.11.12. 19:51
ST1 írta:Vettem rá új olajlecsapatót, az új fajtát gyárit, és az nem zárt rendesen, tehát nem szelepfedél tömítés. tapasztaltattok már ilyesmit? azt tanácsolta itt helyben az egyik elismert srác, hogy vegyek rá inkább a régi fajtát a szűrőset. tömítést természetesen cseréltem, előtte a kitudja milyen márka szűrős, és mikor rendesen tömített.
ST1 írta:korrekció alapján 2 injektor cserés, 4db -0,5; 2db +0,5; üzemi hőmérsékleten.
ST1 írta:lehet szerencsém? "csak a bölcső ment el?
ST1 írta:plusz szeretnék kormányszög érzékelőt gyárit,
ST1 írta:akkor a IBUS appal lehet "kanyarkövető" ködlámpa funkciót kapcsolni
2017.11.13. 20:14
Szilar6d írta:Sziasztok.
Ha nem jól mutatja az óra a átlag fogyasztást, akkor azt be lehet állítani ügye a rejtett menübe, olvastam a leírásokat de nem értem, hogy hogyan kell kiszámítani! Három jegyű számot kell be állítani! Valaki meg tudná mondani?
2017.11.15. 03:42
2017.11.15. 09:10
lipkovicsa írta:Hali
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy alacsonyabb hőmörsékletnél előjön a szokásos figyelmeztető hang és a műszerfalon a celcius villog vagy 2x 3x. Útközben nem figyelmeztet többet. Általában ilyen 3 - 2,5 C vagy alatt szokott. Ez esetleg valami probléma figyelmeztető vagy felhívja a figyelmet a hidegre vagy mi?
Előre is köszi
2017.11.15. 12:21
bendegúz írta:lipkovicsa írta:Hali
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy alacsonyabb hőmörsékletnél előjön a szokásos figyelmeztető hang és a műszerfalon a celcius villog vagy 2x 3x. Útközben nem figyelmeztet többet. Általában ilyen 3 - 2,5 C vagy alatt szokott. Ez esetleg valami probléma figyelmeztető vagy felhívja a figyelmet a hidegre vagy mi?
Előre is köszi
Csak figyelmeztet, hogy esetleg már csúszhat az út.
2017.11.15. 16:22
kovessyroli írta:bendegúz írta:lipkovicsa írta:Hali
Nekem olyan kérdésem lenne, hogy alacsonyabb hőmörsékletnél előjön a szokásos figyelmeztető hang és a műszerfalon a celcius villog vagy 2x 3x. Útközben nem figyelmeztet többet. Általában ilyen 3 - 2,5 C vagy alatt szokott. Ez esetleg valami probléma figyelmeztető vagy felhívja a figyelmet a hidegre vagy mi?
Előre is köszi
Csak figyelmeztet, hogy esetleg már csúszhat az út.
Én ezt a csipogást úgy szoktam kivédeni, hogy télen átállítom Fahrenheitre a kijelzőt, és akkor sohasem esik 3 alá
így nem is csipog.
2017.11.16. 00:14
2017.11.19. 22:42