Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.09. 14:23

FuReady írta:Sziasztok!

A nyár-őszi hosszabb (kb. 2x1400 km) útjaimon vettem észre a következőket: az első után hazaérve kiírta a board, hogy ellenőrizzem az olajszintet. Oké, alacsony volt, rátöltöttem kb. fél-1 litert, majd jött a következő út.

Ekkor az első 700 km után megint jött az üzenet, ellenőriztem, de nem volt vele gond. Visszafelé viszont menet közben az autópályán írta ki ismét, és egy benzinkútnál megállva tényleg alig volt már valami nyoma a nívópálcán. Gyorsan vettem egy litert, azt bele is nyomtam, majd hazaérve hívtam a szerelőmet.

Ő azt mondta, hogy nagy valószínűség szerint szelepszár szimering bajom van, és hogy töltögessem szépen az olajat, majd a következő olajcserekor megoldjuk.
Jó, tökéletesen beállítottam az olajszintet, majd jött egy újabb út. Kettő személy, nem voltunk megpakolva. Hazaérve ellenőriztem a dolgokat, és semmi, azaz semmi olajfogyás nem volt tapasztalható.

És nem értem: az utolsó utam országúton volt, az olajfogyósok meg autópályán, 4-5 emberrel a fedélzeten.
Hogy van ez: terhelés mellett (autópályán) kajálja az olajat, két emberrel (országúton) meg nem?
Tényleg szelepszár szimeringre utalnak a hibák? Legközelebb tavasszal lesz az olajcsere, akkor kipróbálom majd a másik topikba olvasott-ajánlott Motul olajat (eddig BMW jóváhagyott Castrol olajat kapott).

Jah, és még egy utolsó kérdés: ha szelepszár szimering baj van, az okozhat-e üzemanyag fogyasztás növekedést? Mert városba kicsit megemelkedett egy ideje ez is... :roll:


A karterszellőztető szeleppel kezdeném. Ha jól tudom az M52/TU-nál is működik az, hogy leveszed a betöltőkupakot és bután kell járnia. (ekkor jó a szelep)

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: FuReady
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.10. 23:22

Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy baj e ha a szélvédő alatti levélrács gumia ell van öregedve ,és helyenként hiányos? Azt még nem szedtem szét nem tudom mi van alatta. Ha kell kicserélem még a esős havas idő előtt ,de ha nem okoz problémát akkor egy picit elhalasztanám ezt a dolgot. Köszönöm

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.11. 02:55

Hapcii írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy baj e ha a szélvédő alatti levélrács gumia ell van öregedve ,és helyenként hiányos? Azt még nem szedtem szét nem tudom mi van alatta. Ha kell kicserélem még a esős havas idő előtt ,de ha nem okoz problémát akkor egy picit elhalasztanám ezt a dolgot. Köszönöm

Ez most valami kínai alkatrész, vagy tényleg így tanultad az iskolában? :piroslap :facepalm: :shock: :doglotlo: :pisztolyos :lovoldozos :blowie :shoot

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.11. 07:12

Gallaca írta:
Hapcii írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy baj e ha a szélvédő alatti levélrács gumia ell van öregedve ,és helyenként hiányos? Azt még nem szedtem szét nem tudom mi van alatta. Ha kell kicserélem még a esős havas idő előtt ,de ha nem okoz problémát akkor egy picit elhalasztanám ezt a dolgot. Köszönöm

Ez most valami kínai alkatrész, vagy tényleg így tanultad az iskolában? :piroslap :facepalm: :shock: :doglotlo: :pisztolyos :lovoldozos :blowie :shoot

Ez most mi kérdés vagy válasz kijelentés?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.11. 12:28

attila94 írta:
FuReady írta:Sziasztok!

A nyár-őszi hosszabb (kb. 2x1400 km) útjaimon vettem észre a következőket: az első után hazaérve kiírta a board, hogy ellenőrizzem az olajszintet. Oké, alacsony volt, rátöltöttem kb. fél-1 litert, majd jött a következő út.

Ekkor az első 700 km után megint jött az üzenet, ellenőriztem, de nem volt vele gond. Visszafelé viszont menet közben az autópályán írta ki ismét, és egy benzinkútnál megállva tényleg alig volt már valami nyoma a nívópálcán. Gyorsan vettem egy litert, azt bele is nyomtam, majd hazaérve hívtam a szerelőmet.

Ő azt mondta, hogy nagy valószínűség szerint szelepszár szimering bajom van, és hogy töltögessem szépen az olajat, majd a következő olajcserekor megoldjuk.
Jó, tökéletesen beállítottam az olajszintet, majd jött egy újabb út. Kettő személy, nem voltunk megpakolva. Hazaérve ellenőriztem a dolgokat, és semmi, azaz semmi olajfogyás nem volt tapasztalható.

És nem értem: az utolsó utam országúton volt, az olajfogyósok meg autópályán, 4-5 emberrel a fedélzeten.
Hogy van ez: terhelés mellett (autópályán) kajálja az olajat, két emberrel (országúton) meg nem?
Tényleg szelepszár szimeringre utalnak a hibák? Legközelebb tavasszal lesz az olajcsere, akkor kipróbálom majd a másik topikba olvasott-ajánlott Motul olajat (eddig BMW jóváhagyott Castrol olajat kapott).

Jah, és még egy utolsó kérdés: ha szelepszár szimering baj van, az okozhat-e üzemanyag fogyasztás növekedést? Mert városba kicsit megemelkedett egy ideje ez is... :roll:


A karterszellőztető szeleppel kezdeném. Ha jól tudom az M52/TU-nál is működik az, hogy leveszed a betöltőkupakot és bután kell járnia. (ekkor jó a szelep)

A karterszellőztető szelep alatt mit értesz? A kartergáz szűrőt? Mert az tavaly az összes csövével együtt cserélve lett. :roll:
Amúgy a kocsi diag alapján hibakód mentes, egy apró LCM hiba van csupán. :roll:

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.11. 15:05

rockerekhu írta:
Gallaca írta:
Hapcii írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy baj e ha a szélvédő alatti levélrács gumia ell van öregedve ,és helyenként hiányos? Azt még nem szedtem szét nem tudom mi van alatta. Ha kell kicserélem még a esős havas idő előtt ,de ha nem okoz problémát akkor egy picit elhalasztanám ezt a dolgot. Köszönöm

Ez most valami kínai alkatrész, vagy tényleg így tanultad az iskolában? :piroslap :facepalm: :shock: :doglotlo: :pisztolyos :lovoldozos :blowie :shoot

Ez most mi kérdés vagy válasz kijelentés?
A kérdés az lett volna hogy van e a műanyag alatt olyan alkatrész?? Aminek árt ha egy kicsit több vizet kap?? Nem ez a szakmám és nem szerelek minden nap ilyet, bocsi ha hülye a kérdés.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.11. 15:16

Hapcii írta:
rockerekhu írta:
Gallaca írta:
Hapcii írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy baj e ha a szélvédő alatti levélrács gumia ell van öregedve ,és helyenként hiányos? Azt még nem szedtem szét nem tudom mi van alatta. Ha kell kicserélem még a esős havas idő előtt ,de ha nem okoz problémát akkor egy picit elhalasztanám ezt a dolgot. Köszönöm

Ez most valami kínai alkatrész, vagy tényleg így tanultad az iskolában? :piroslap :facepalm: :shock: :doglotlo: :pisztolyos :lovoldozos :blowie :shoot

Ez most mi kérdés vagy válasz kijelentés?
A kérdés az lett volna hogy van e a műanyag alatt olyan alkatrész?? Aminek árt ha egy kicsit több vizet kap?? Nem ez a szakmám és nem szerelek minden nap ilyet, bocsi ha hülye a kérdés.
Egyik oldalon a fekfohenger/vakumdob paros, masik oldalon meg a motorvezerlo es valtovezerlo van (ez utobbi csak automataknal). Mindket oldalin van alul kifolyo (ha nincs eltomodve) plusz a vezerlok egy muanyag hazban vannak. Ettol eltekintve nem art ha nem folyik be a viz, plusz ugye az utasterbe is bejuthat ahol meg tobb elektronika van a tuzfalon.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.11. 15:23

morv írta:
Hapcii írta:
rockerekhu írta:
Gallaca írta:
Hapcii írta:Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy baj e ha a szélvédő alatti levélrács gumia ell van öregedve ,és helyenként hiányos? Azt még nem szedtem szét nem tudom mi van alatta. Ha kell kicserélem még a esős havas idő előtt ,de ha nem okoz problémát akkor egy picit elhalasztanám ezt a dolgot. Köszönöm

Ez most valami kínai alkatrész, vagy tényleg így tanultad az iskolában? :piroslap :facepalm: :shock: :doglotlo: :pisztolyos :lovoldozos :blowie :shoot

Ez most mi kérdés vagy válasz kijelentés?
A kérdés az lett volna hogy van e a műanyag alatt olyan alkatrész?? Aminek árt ha egy kicsit több vizet kap?? Nem ez a szakmám és nem szerelek minden nap ilyet, bocsi ha hülye a kérdés.
Egyik oldalon a fekfohenger/vakumdob paros, masik oldalon meg a motorvezerlo es valtovezerlo van (ez utobbi csak automataknal). Mindket oldalin van alul kifolyo (ha nincs eltomodve) plusz a vezerlok egy muanyag hazban vannak. Ettol eltekintve nem art ha nem folyik be a viz, plusz ugye az utasterbe is bejuthat ahol meg tobb elektronika van a tuzfalon.
Nagyon szépen köszönöm a válaszodat akkor kicserélem.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.12. 10:15

Sziasztok.

Ha nem jól mutatja az óra a átlag fogyasztást, akkor azt be lehet állítani ügye a rejtett menübe, olvastam a leírásokat de nem értem, hogy hogyan kell kiszámítani! Három jegyű számot kell be állítani! Valaki meg tudná mondani?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.12. 11:44

Hapcii írta:Azt szeretném kérdezni, hogy baj e ha a szélvédő alatti... Nagyon szépen köszönöm a válaszodat akkor kicserélem.



Nem árt ha felkészülsz arra, hogy néhány környező alkatrész és rögzítőelem is jócskán elöregedhetett.
Az alábbi ábrán a 9-es darab is általában szépen porlik, mire a szélvédőkeret alsó burkolata reped és foszlik.
Továbbá kelleni fog egy ablaktörlőkar lehúzó célszerszám is a cserénél.

RealOEM link

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.12. 11:53

Bandi1978 írta:
Hapcii írta:Azt szeretném kérdezni, hogy baj e ha a szélvédő alatti... Nagyon szépen köszönöm a válaszodat akkor kicserélem.



Nem árt ha felkészülsz arra, hogy néhány környező alkatrész és rögzítőelem is jócskán elöregedhetett.
Az alábbi ábrán a 9-es darab is általában szépen porlik, mire a szélvédőkeret alsó burkolata reped és foszlik.
Továbbá kelleni fog egy ablaktörlőkar lehúzó célszerszám is a cserénél.

RealOEM link
Igen, gondoltam hogy nehéz lesz leszedni az ablaktörlő lapátokat ,ezért is kérdezem ,mi van alatta mert nekem nincs ilyen célszerszámom ,és hogy mire számithatok. Köszönöm az ábrát ez alapján beszerzek mindent.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.12. 14:55

Gallaca írta:Neked mi az összefüggés a buborékos üzemanyag és a turbó között? :shock: A szelepfedélről: ez nem zsiguli. (nem kezdem el magyarázni, új tömítés kell) VDO-t vegyél. 15-re kb. 20 kell, hogy biztosan elinduljon.


A fehér füsttől ijedtem meg, és azért csekkoltam le :) attól féltem hogy a kipufogóban áll az olaj.
végül 5 literrel beindult, a kútig ki is tartott :)

Vettem rá új olajlecsapatót, az új fajtát gyárit, és az nem zárt rendesen, tehát nem szelepfedél tömítés. tapasztaltattok már ilyesmit? azt tanácsolta itt helyben az egyik elismert srác, hogy vegyek rá inkább a régi fajtát a szűrőset. tömítést természetesen cseréltem, előtte a kitudja milyen márka szűrős, és mikor rendesen tömített.


szeretném kikérni a véleményeteket. kicsit hosszú és bonyolult.. mint én.
van a 30d-m amiben a karosszéria nem képvisel értéket. ebből kimentettem mindent a gyorsba vett 525dbe.
szeretnék egy erős autót, xenonnal. a többit már össze raktam amire vágytam, vagy legalább is nem jelent nagy gondot a cseréjük, pl fekete ajtó/ablakkeretek. mennyibe kerül egy gyári xenon beépítés? a lámpatestek kivételével, azt építek evox-r-ből.
meddig lehet optimalizálni a 25d-t? 30d turboval, esetleg később egy gt2260. nem szeretnék e60 535d injektorokat és magasnyomásút. mindenhol a 30dről írnak, azokat elolvastam.

a kaszni mondhatni jó, ívek jók, alja jó, az emelési pontok még jók, de a rozsda lé már felfedezhető, ennek javítása hozzávetőlegesen 130e+áfa ha mind a 4 pontot kell javítani, fényezéssel. plusz hozzá a 2 balos ajtó(200€), és a csomagtérajtó(~200€). ja meg az előző gazdától kapott egy rendes pofont az első futómű, valamire rá ugrattak, a váltótartó öntvényből is letört egy darab, az egyik első kerék 1,5-2 centit előrébb/hátrébb van. sajnos a vásárlásnál nem vettem észre. meg tudom házilag mérni mi ment el? mennyi egy gépi mérés? az összes lengőkar stabi nyomtáv új elől. lehet szerencsém? "csak a bölcső ment el?

plusz szeretnék kormányszög érzékelőt gyárit, mert akkor a IBUS appal lehet "kanyarkövető" ködlámpa funkciót kapcsolni. tudom lógok még a videóval róla, de a ressler chipet még mindig nem forrasztottam be.. anélkül meg csak sima rádió. mennyi lehet a beépítés?
ajánlatok jöhetnek privátban is, ha nem publikusak.

korrekció alapján 2 injektor cserés, 4db -0,5; 2db +0,5; üzemi hőmérsékleten.

a pdc-t is át kéne még építeni a 30dből


vagy a másik lehetőség, hogy eladom, és veszek egy 30d amiben mindez benne van, és kezdem újra kb.
nagyturbot neki, kb 200le keréken a vége. és még ott a dsc is, ami talán előny, bár a 30d nél meg mindig azt kívántam bár lenne kicsit megengedőbb az elektronika :)
viszonyításképp a 25d 1400€ volt, egy 30d ezüst/szürke/világos színben manuális, nem tetőablakos, xenonos min 3000€ és pont ezért lett a 25d mert egyben általában nincs elég pénzem egy jóra ami inkább 4től felfelé. nameg azért mert nagyon gyorsan kellett valami, miután a főnököm mondta h jövő héttől nem járhatok tovább a cégessel haza.
alternatíva lehetne még motor vagy váltóhibás autó, mivel az van "raktáron".
mire leírtam talán meg is válaszoltam magamnak, de ettől függetlenül kíváncsi vagyok mások hogy látják.

köszi Tibi

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.12. 19:51

ST1 írta:Vettem rá új olajlecsapatót, az új fajtát gyárit, és az nem zárt rendesen, tehát nem szelepfedél tömítés. tapasztaltattok már ilyesmit? azt tanácsolta itt helyben az egyik elismert srác, hogy vegyek rá inkább a régi fajtát a szűrőset. tömítést természetesen cseréltem, előtte a kitudja milyen márka szűrős, és mikor rendesen tömített.

Nem szokott a lecsapatóval gond lenni akkor sem, ha ellenőrzésképp lekapom és ugyanazzal a tömítéssel visszateszem a házat.
ST1 írta:korrekció alapján 2 injektor cserés, 4db -0,5; 2db +0,5; üzemi hőmérsékleten.

Ez kb. akkor cserés, ha +-4.0 a korrekció. Ne bántsd.
ST1 írta:lehet szerencsém? "csak a bölcső ment el?

Szerintem más nem nagyon tud, szerintem bölcsőcsere megoldja. Kb. 10e egy jó állapotú bontott, kapásból kicserélném.
ST1 írta:plusz szeretnék kormányszög érzékelőt gyárit,

Ez a DSC beépítésével lehetséges, abba a vezérlőbe van bekötve.
ST1 írta:akkor a IBUS appal lehet "kanyarkövető" ködlámpa funkciót kapcsolni

Nekem ez a megoldás "low budget" kategóriás kocsikat idézi... De persze nem vagyunk egyformák.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: ST1
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.13. 20:14

Szilar6d írta:Sziasztok.

Ha nem jól mutatja az óra a átlag fogyasztást, akkor azt be lehet állítani ügye a rejtett menübe, olvastam a leírásokat de nem értem, hogy hogyan kell kiszámítani! Három jegyű számot kell be állítani! Valaki meg tudná mondani?

Nem tudod kiszámítani, próbálgatni kell. Nálam mindig kevesebbet írt a ténylegesnél amit teletanktól -teletankig mértem, a KVBR-t állítgatva nekem 1080-nál mutat valósat.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.15. 03:42

Hali

Nekem olyan kérdésem lenne, hogy alacsonyabb hőmörsékletnél előjön a szokásos figyelmeztető hang és a műszerfalon a celcius villog vagy 2x 3x. Útközben nem figyelmeztet többet. Általában ilyen 3 - 2,5 C vagy alatt szokott. Ez esetleg valami probléma figyelmeztető vagy felhívja a figyelmet a hidegre vagy mi?
Előre is köszi :)

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.15. 09:10

lipkovicsa írta:Hali

Nekem olyan kérdésem lenne, hogy alacsonyabb hőmörsékletnél előjön a szokásos figyelmeztető hang és a műszerfalon a celcius villog vagy 2x 3x. Útközben nem figyelmeztet többet. Általában ilyen 3 - 2,5 C vagy alatt szokott. Ez esetleg valami probléma figyelmeztető vagy felhívja a figyelmet a hidegre vagy mi?
Előre is köszi :)

Csak figyelmeztet, hogy esetleg már csúszhat az út.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bendegúz az itt látható tagok köszönték meg: lipkovicsa
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.15. 12:21

bendegúz írta:
lipkovicsa írta:Hali

Nekem olyan kérdésem lenne, hogy alacsonyabb hőmörsékletnél előjön a szokásos figyelmeztető hang és a műszerfalon a celcius villog vagy 2x 3x. Útközben nem figyelmeztet többet. Általában ilyen 3 - 2,5 C vagy alatt szokott. Ez esetleg valami probléma figyelmeztető vagy felhívja a figyelmet a hidegre vagy mi?
Előre is köszi :)

Csak figyelmeztet, hogy esetleg már csúszhat az út.


Én ezt a csipogást úgy szoktam kivédeni, hogy télen átállítom Fahrenheitre a kijelzőt, és akkor sohasem esik 3 alá
:arrow: :arrow: :arrow: így nem is csipog.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.15. 16:22

kovessyroli írta:
bendegúz írta:
lipkovicsa írta:Hali

Nekem olyan kérdésem lenne, hogy alacsonyabb hőmörsékletnél előjön a szokásos figyelmeztető hang és a műszerfalon a celcius villog vagy 2x 3x. Útközben nem figyelmeztet többet. Általában ilyen 3 - 2,5 C vagy alatt szokott. Ez esetleg valami probléma figyelmeztető vagy felhívja a figyelmet a hidegre vagy mi?
Előre is köszi :)

Csak figyelmeztet, hogy esetleg már csúszhat az út.


Én ezt a csipogást úgy szoktam kivédeni, hogy télen átállítom Fahrenheitre a kijelzőt, és akkor sohasem esik 3 alá
:arrow: :arrow: :arrow: így nem is csipog.


Mert 3 Fahrenheitnél nem csúszik az út? :D

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.16. 00:14

Köszönöm a válaszokat! :)

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.11.19. 22:42

Sziasztok!
Mai napon tortent a kovetkezo (kek fust): Kiallok a garazsbol az autoval elmentem a boltig leallitottam semmi problema nem volt, viszont amikor masodjara inditottam be kb. 1 km mulva azt vettem eszre a tukorbol, hogy keken fustol az auto egyszer jobban egyszer kevesbe es ez kb. 30 percen at tartott utana egyszeruen elmult es az ota se csinalta! Tegnap Pesten jartam vele semmi problemat nem tapasztaltam utkozbe.
Valaki talalkozott mar ilyen problemaval?
(Elnezest az ekezetek miatt telefonrol pottyogtem be)
Hozzászólás küldése

VigLink badge