Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.11. 13:17

Sziasztok!

Csak most vettem észre az első fényszóró burák cseréjét követően (pre-facelift), hogy a jobb első lámpámban az elektromos (nem automatikus, hanem a műszerfali kapcsolós manuális) magasság állítás nem működik. :(
A bal oldali megy szépen, a jobb oldali viszont meg sem mozdul... Mi lehet ennek az oka? Szétszedtem, de minden állító pöcök ép, a csatlakozóját befújtam kontakt spray-el, ki-be dugdostam, de semmi.
Van ennek esetleg külön biztosítéka? A diag nem hozta hibára, már ha ez egyáltalán diagolható. (a "Quick test"-en a végén felkapcsolja a lámpákat és megmozgatja fel-le a motorokat, de a jobb oldali lámpában akkor sem történik semmi) :roll:
Eddig nem volt baja, szóval fogalmam nincs, mi történhetett. :(
A csatlakozót ki lehet mérni valahogyan?
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára FuReady 2017.09.11. 14:48-kor.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.11. 13:22

superbutt írta:Ennek a csőnek a kicserélése mennyire lenne bonyolult? Nem autószerelőként érdemes nekiállni vagy inkább bízzam a szakikra?
Ha nagyon nem kell megbontani a dolgokat, akkor en is nekiállok :)

Előre is köszönöm.

üdv.:
Tamas


Szerintem egy jó szilikon cső megoldja. De igazából bármi más is. :)
Megpróbálnám magamnak.

Bondex kft. Murányi utca Bp. Szilikon specialaista.
Haberkorn is segített már spéci csőben.
Elsőre autósbolt, vagy homasita, szerintem ott is megoldják.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.11. 13:52

Imco írta:
superbutt írta:Ennek a csőnek a kicserélése mennyire lenne bonyolult? Nem autószerelőként érdemes nekiállni vagy inkább bízzam a szakikra?
Ha nagyon nem kell megbontani a dolgokat, akkor en is nekiállok :)

Előre is köszönöm.

üdv.:
Tamas


Szerintem egy jó szilikon cső megoldja. De igazából bármi más is. :)
Megpróbálnám magamnak.

Bondex kft. Murányi utca Bp. Szilikon specialaista.
Haberkorn is segített már spéci csőben.
Elsőre autósbolt, vagy homasita, szerintem ott is megoldják.


Köszi a választ! Szerintem nekiugrok akkor. Valami robbantott ábrát kellene csak még keresnem hozzá, hogy tudjam mire számíthatok mielőtt nekikezdek :)

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.11. 14:12

superbutt írta:
Köszi a választ! Szerintem nekiugrok akkor. Valami robbantott ábrát kellene csak még keresnem hozzá, hogy tudjam mire számíthatok mielőtt nekikezdek :)


Sziasztok!

Én ilyennel helyettesítettem a szélvédő mosó csöveket, jól bírja a nyomást, a hideget, a meleget.

https://www.budastore.hu/upload/szamla/ ... 389-20.jpg

Üdv!

Peti

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.11. 14:45

conzales05 írta:
superbutt írta:
Köszi a választ! Szerintem nekiugrok akkor. Valami robbantott ábrát kellene csak még keresnem hozzá, hogy tudjam mire számíthatok mielőtt nekikezdek :)


Sziasztok!

Én ilyennel helyettesítettem a szélvédő mosó csöveket, jól bírja a nyomást, a hideget, a meleget.

https://www.budastore.hu/upload/szamla/ ... 389-20.jpg

Üdv!

Peti


Szia! Jónak néz ki ez a megoldás, de ahogy látom 50m-es dob-ban lehet venni. Egy 20-as meg nem terveztem kiadni vagy 2 méter csőért :/ Bár lehet valahol méterre is aruljak. :)

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.11. 14:50

superbutt írta:
Szia! Jónak néz ki ez a megoldás, de ahogy látom 50m-es dob-ban lehet venni. Egy 20-as meg nem terveztem kiadni vagy 2 méter csőért :/ Bár lehet valahol méterre is aruljak. :)


Szia!

Én pontosan ezt vettem, Obiban. A kép az előző posztomban csak hasonlított erre, de az csepegtető, ez meg nem :)

https://www.obi.hu/micro-drip-rendszere ... /p/1162916

Peti

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.11. 16:38

Sziasztok,

Adott egy első M-es lökös 51112494192 cikkszámmal és mellette 2013/9-i gyártási dátummal. A RealOEM ilyen cikkszámot nem ismer, az első M lökösnek egész más cikkszáma van, viszont keresés után pár német fórumban is volt ez a téma (gyári vagy sem), és ott amennyire értettem, nem jutottak dűlőre. Tud erről valaki bármit, vagy ez egyszerűen egy megtévesztő de utángyártott lökös?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.11. 20:20

superbutt írta:
conzales05 írta:
superbutt írta:
Köszi a választ! Szerintem nekiugrok akkor. Valami robbantott ábrát kellene csak még keresnem hozzá, hogy tudjam mire számíthatok mielőtt nekikezdek :)


Sziasztok!

Én ilyennel helyettesítettem a szélvédő mosó csöveket, jól bírja a nyomást, a hideget, a meleget.

https://www.budastore.hu/upload/szamla/ ... 389-20.jpg

Üdv!

Peti


Szia! Jónak néz ki ez a megoldás, de ahogy látom 50m-es dob-ban lehet venni. Egy 20-as meg nem terveztem kiadni vagy 2 méter csőért :/ Bár lehet valahol méterre is aruljak. :)

A gyári új cső 2500ft számlásan. Kár kókányolni. Bontottat is tudok adni, az drágább. :mrgreen:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 2 Bandi1978, ST1
Értékelés: 9.52%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.11. 20:37

Gallaca írta:
superbutt írta:
conzales05 írta:
superbutt írta:
Köszi a választ! Szerintem nekiugrok akkor. Valami robbantott ábrát kellene csak még keresnem hozzá, hogy tudjam mire számíthatok mielőtt nekikezdek :)


Sziasztok!

Én ilyennel helyettesítettem a szélvédő mosó csöveket, jól bírja a nyomást, a hideget, a meleget.

https://www.budastore.hu/upload/szamla/ ... 389-20.jpg

Üdv!

Peti


Szia! Jónak néz ki ez a megoldás, de ahogy látom 50m-es dob-ban lehet venni. Egy 20-as meg nem terveztem kiadni vagy 2 méter csőért :/ Bár lehet valahol méterre is aruljak. :)

A gyári új cső 2500ft számlásan. Kár kókányolni. Bontottat is tudok adni, az drágább. :mrgreen:


Igen, az szép fekete és egyből jó méretű lesz, csak veszel mellé két db szélvédőmosó csőtoldót, van egyenes és 90" is.
Amúgy igen, bármelyik bontóban vágnak neked bármennyit fillérekért.
Egy rakás kocsiban tök egyforma ez a cső.
Azután meg olló és némi bújkálás kell és kész is.
Talán ezt azt leszerelni, ha mélyebben van a törés.
Banális művelet, nyugodtan csináld magad.

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.13. 09:25

Bandi1978 írta:
Gallaca írta:
superbutt írta:
conzales05 írta:
superbutt írta:
Köszi a választ! Szerintem nekiugrok akkor. Valami robbantott ábrát kellene csak még keresnem hozzá, hogy tudjam mire számíthatok mielőtt nekikezdek :)


Sziasztok!

Én ilyennel helyettesítettem a szélvédő mosó csöveket, jól bírja a nyomást, a hideget, a meleget.

https://www.budastore.hu/upload/szamla/ ... 389-20.jpg

Üdv!

Peti


Szia! Jónak néz ki ez a megoldás, de ahogy látom 50m-es dob-ban lehet venni. Egy 20-as meg nem terveztem kiadni vagy 2 méter csőért :/ Bár lehet valahol méterre is aruljak. :)

A gyári új cső 2500ft számlásan. Kár kókányolni. Bontottat is tudok adni, az drágább. :mrgreen:


Igen, az szép fekete és egyből jó méretű lesz, csak veszel mellé két db szélvédőmosó csőtoldót, van egyenes és 90" is.
Amúgy igen, bármelyik bontóban vágnak neked bármennyit fillérekért.
Egy rakás kocsiban tök egyforma ez a cső.
Azután meg olló és némi bújkálás kell és kész is.
Talán ezt azt leszerelni, ha mélyebben van a törés.
Banális művelet, nyugodtan csináld magad.


Köszi a válaszokat! Próbálok egy csövet és 2 toldót szerezni es nekiugrok :)

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.13. 11:02

superbutt írta:Köszi a válaszokat! Próbálok egy csövet és 2 toldót szerezni es nekiugrok :)

Toldókra nem lesz szükséged, azok a gyári csövezésben benne vannak, ott is van a képeden az egyik, a másik meg maga a mosó motorján lévő csöcs.
Ellenben javasolnék pár apró bilincset, mert a gyári csövekkel ellentétben az új cső nem lesz rámelegítve, ezáltal sokkal lazábban fog kapcsolódni (főleg ha jól felmelegszik a motor mellett és kicsit kilágyul), és hajlamos szétcsúszni.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek PeterE39 az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.13. 16:23

PeterE39 írta:
superbutt írta:Köszi a válaszokat! Próbálok egy csövet és 2 toldót szerezni es nekiugrok :)

Toldókra nem lesz szükséged, azok a gyári csövezésben benne vannak, ott is van a képeden az egyik, a másik meg maga a mosó motorján lévő csöcs.
Ellenben javasolnék pár apró bilincset, mert a gyári csövekkel ellentétben az új cső nem lesz rámelegítve, ezáltal sokkal lazábban fog kapcsolódni (főleg ha jól felmelegszik a motor mellett és kicsit kilágyul), és hajlamos szétcsúszni.


Igen, ha a komplett csövet cseréled, akkor valóban nem kell toldó.
Ha viszont kis melóval akarod a törött részt áthidalni, akkor legalább 1 kell.
Bontóból úgy hozz csövet.
Mivel írtad, hogy csinálod magad, a komplett csőcsere a következőképp lehetséges:
1.: Kézifék be, kiékelni a másik oldalon (lehetőleg 2 ékkel vagy tégla, valami...), jobb első kerékcsavarokat lazítani, kocsit megemelni jobb oldalon.
(én ezt 2 emelővel szoktam, ne tekerje az alvázat a súly)
2.: Kerékcsavarokat kiszedni, kereket leszedni.
3.: Dobbetétet rögzítő összes csavart eltávolítani (vagy 10), alul a küszöbhöz is rögzíti 3 és a motor vagy váltóvédő pajzshoz is 2 vagy 3.
Az elülső kis dobbetét maradhat.
4.: Így a dobbetét kiszedhető, ki kell édesgetni a helyéről, különösen a sárvédő felső behajlított pereménél.
5.: Ezzel elérhető lesz az ablakmosó tartály, benne a 2 vagy 3 motorral, kinél mennyi van.

Innen már egyszerű a dolog.
Ha csak gyári emelőd van alaposan válassz helyet, hogy stabil legyen és a kereket fektesd az emelő mellé a küszöb alá!
Sőt, én tennék az első bölcső alá is bakot vagy deszkatömböt.
Így biztonságosan tudsz dolgozni.
:szerintem

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.13. 18:35

superbutt írta:Köszi a válaszokat! Próbálok egy csövet és 2 toldót szerezni es nekiugrok

Kép

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.15. 08:21

Bandi1978 írta:
PeterE39 írta:
superbutt írta:Köszi a válaszokat! Próbálok egy csövet és 2 toldót szerezni es nekiugrok :)

Toldókra nem lesz szükséged, azok a gyári csövezésben benne vannak, ott is van a képeden az egyik, a másik meg maga a mosó motorján lévő csöcs.
Ellenben javasolnék pár apró bilincset, mert a gyári csövekkel ellentétben az új cső nem lesz rámelegítve, ezáltal sokkal lazábban fog kapcsolódni (főleg ha jól felmelegszik a motor mellett és kicsit kilágyul), és hajlamos szétcsúszni.


Igen, ha a komplett csövet cseréled, akkor valóban nem kell toldó.
Ha viszont kis melóval akarod a törött részt áthidalni, akkor legalább 1 kell.
Bontóból úgy hozz csövet.
Mivel írtad, hogy csinálod magad, a komplett csőcsere a következőképp lehetséges:
1.: Kézifék be, kiékelni a másik oldalon (lehetőleg 2 ékkel vagy tégla, valami...), jobb első kerékcsavarokat lazítani, kocsit megemelni jobb oldalon.
(én ezt 2 emelővel szoktam, ne tekerje az alvázat a súly)
2.: Kerékcsavarokat kiszedni, kereket leszedni.
3.: Dobbetétet rögzítő összes csavart eltávolítani (vagy 10), alul a küszöbhöz is rögzíti 3 és a motor vagy váltóvédő pajzshoz is 2 vagy 3.
Az elülső kis dobbetét maradhat.
4.: Így a dobbetét kiszedhető, ki kell édesgetni a helyéről, különösen a sárvédő felső behajlított pereménél.
5.: Ezzel elérhető lesz az ablakmosó tartály, benne a 2 vagy 3 motorral, kinél mennyi van.

Innen már egyszerű a dolog.
Ha csak gyári emelőd van alaposan válassz helyet, hogy stabil legyen és a kereket fektesd az emelő mellé a küszöb alá!
Sőt, én tennék az első bölcső alá is bakot vagy deszkatömböt.
Így biztonságosan tudsz dolgozni.
:szerintem


Nagyon szépen köszönöm a részletes leírást! Óriási segítség egy informatikusnak ;) Igy szerintem már menni fog a dolog.
Meg1szer köszi!

:franko:

üdv.: Tamas

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.18. 13:55

Komfort index modult szerelt már be valaki, rá lehet kötni valahová?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.20. 08:24

FuReady írta:Sziasztok!

Csak most vettem észre az első fényszóró burák cseréjét követően (pre-facelift), hogy a jobb első lámpámban az elektromos (nem automatikus, hanem a műszerfali kapcsolós manuális) magasság állítás nem működik. :(
A bal oldali megy szépen, a jobb oldali viszont meg sem mozdul... Mi lehet ennek az oka? Szétszedtem, de minden állító pöcök ép, a csatlakozóját befújtam kontakt spray-el, ki-be dugdostam, de semmi.
Van ennek esetleg külön biztosítéka? A diag nem hozta hibára, már ha ez egyáltalán diagolható. (a "Quick test"-en a végén felkapcsolja a lámpákat és megmozgatja fel-le a motorokat, de a jobb oldali lámpában akkor sem történik semmi) :roll:
Eddig nem volt baja, szóval fogalmam nincs, mi történhetett. :(
A csatlakozót ki lehet mérni valahogyan?

Azt mondod nem töröttek az állítópöckök. Ez jó. És vajon a helyükön vannak? A gömb fejüknek be kell kattanniuk a félgömb műanyag fészkükbe. Ha az is a helyén van és a motor is működik (működik? Hallod, hogy próbálkozik?), akkor állítani fogja a magasságot.
Ha a motor nem megy, akkor ellenőrizd, hogy kap-e 12V-ot? Nem hinném, hogy oldalanként külön biztije lenne. Valahol a kábel lehet megfáradva vagy a csatlakozó a lámpánál vagy az LCM-nél. Ki kellene mérni.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Jerry az itt látható tagok köszönték meg: FuReady
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.20. 13:56

Jerry írta:
FuReady írta:Sziasztok!

Csak most vettem észre az első fényszóró burák cseréjét követően (pre-facelift), hogy a jobb első lámpámban az elektromos (nem automatikus, hanem a műszerfali kapcsolós manuális) magasság állítás nem működik. :(
A bal oldali megy szépen, a jobb oldali viszont meg sem mozdul... Mi lehet ennek az oka? Szétszedtem, de minden állító pöcök ép, a csatlakozóját befújtam kontakt spray-el, ki-be dugdostam, de semmi.
Van ennek esetleg külön biztosítéka? A diag nem hozta hibára, már ha ez egyáltalán diagolható. (a "Quick test"-en a végén felkapcsolja a lámpákat és megmozgatja fel-le a motorokat, de a jobb oldali lámpában akkor sem történik semmi) :roll:
Eddig nem volt baja, szóval fogalmam nincs, mi történhetett. :(
A csatlakozót ki lehet mérni valahogyan?

Azt mondod nem töröttek az állítópöckök. Ez jó. És vajon a helyükön vannak? A gömb fejüknek be kell kattanniuk a félgömb műanyag fészkükbe. Ha az is a helyén van és a motor is működik (működik? Hallod, hogy próbálkozik?), akkor állítani fogja a magasságot.
Ha a motor nem megy, akkor ellenőrizd, hogy kap-e 12V-ot? Nem hinném, hogy oldalanként külön biztije lenne. Valahol a kábel lehet megfáradva vagy a csatlakozó a lámpánál vagy az LCM-nél. Ki kellene mérni.

Első körben azt vettem észre, hogy a burán lévő csatlakozóban a fém tüskék egyikét mindig benyomja kábelvég (amit rá akarok dugni), pedig nem áll ferdén a tüske... Rendeltem egy kábelt (a lenti ábrán a 14-est), amint megérkezik, beszerelem és még szétszedett állapotában kipróbálom, hogy a motor működik-e vele. :roll: (mert most pl. hangja sincs)

Kép

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.20. 20:06

Helló!
Rendeltem egy Pierburg tankszivattyút a kocsimba, ma megjött, és egy Automotiv nevű Lengyel gyártmányú szivattyú volt a dobozban. Az alkatrészes azt állította, hogy kiadták a gyártást, de nem értem miért nem Pierburg név van az alkatrészen. Az nem érdekel hol gyártják, mert mindent gyártanak már mindenhol, de azért a neve legalább legyen az. Visszaküldtem, de azért szerettem volna Pierburgot.
Most egy VDO-t rendeltem, valakinek tapasztalata a minőséget tekintve?

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.20. 21:24

bendegúz írta:Helló!
Rendeltem egy Pierburg tankszivattyút a kocsimba, ma megjött, és egy Automotiv nevű Lengyel gyártmányú szivattyú volt a dobozban. Az alkatrészes azt állította, hogy kiadták a gyártást, de nem értem miért nem Pierburg név van az alkatrészen. Az nem érdekel hol gyártják, mert mindent gyártanak már mindenhol, de azért a neve legalább legyen az. Visszaküldtem, de azért szerettem volna Pierburgot.
Most egy VDO-t rendeltem, valakinek tapasztalata a minőséget tekintve?


Megvette a Pierburgot az Automotive. Kár volt visszaküldeni, a lehető legjobb választás lett volna. Tökéletes, hibátlan a Pierburgtól megszokott minőség.

( Ne csodálkozz, ha a VDO- ban Made In EU terméket fogsz találni.)

Miután a VDO Kienzle átszerveződése megtörtént, ennek az üzleti csoportnak a jelenlegi neve a Continental Automotive GmbH.

Ettől fogva bárki gyárthatja.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek muhaati az itt látható tagok köszönték meg: bendegúz
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E39-ről?

2017.09.21. 08:15

muhaati írta:
bendegúz írta:Helló!
Rendeltem egy Pierburg tankszivattyút a kocsimba, ma megjött, és egy Automotiv nevű Lengyel gyártmányú szivattyú volt a dobozban. Az alkatrészes azt állította, hogy kiadták a gyártást, de nem értem miért nem Pierburg név van az alkatrészen. Az nem érdekel hol gyártják, mert mindent gyártanak már mindenhol, de azért a neve legalább legyen az. Visszaküldtem, de azért szerettem volna Pierburgot.
Most egy VDO-t rendeltem, valakinek tapasztalata a minőséget tekintve?


Megvette a Pierburgot az Automotive. Kár volt visszaküldeni, a lehető legjobb választás lett volna. Tökéletes, hibátlan a Pierburgtól megszokott minőség.

( Ne csodálkozz, ha a VDO- ban Made In EU terméket fogsz találni.)

Miután a VDO Kienzle átszerveződése megtörtént, ennek az üzleti csoportnak a jelenlegi neve a Continental Automotive GmbH.

Ettől fogva bárki gyárthatja.

Köszönöm Attila! Még vissza sikerült szereznem! :franko: :taps:
Hozzászólás küldése

VigLink badge