Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Futómű

2017.06.06. 18:08

:shock:

Végezetül a fentebb tárgyalt, engem érintő hasmagassági problémára egy utolsó hosszabb szösszenet:

1.:
Megoldódott a magassági gond!
:D :D :D
Amint a kocsi megmozdult és lépett pár centit, látványosan leereszkedett az eleje!
Ez azt jelenti, hogy a teljesen szétszedett futómű, újra összerakás után feszül mindenhol és súly alatt be kell mozognia.
A két lengőkar, szilent felőli csavarjait még hagyom kicsavarva, jövő hétre lesz rámpa, majd azon meghúzom, addig is nyomódik lefelé.

Továbbá agyaltam ennek fényében, hogy a Bimmerfest-ről fentebb linkelt, szintén magassági gond miből adódhatott.
Szerintem az lehet az ok, hogy ott egy széria rugó volt benyomva egy sport csillapítóba, ezért nem engedte ki a rúd eléggé a rugót, ezért alacsony volt az eleje. Szervízben kicserélték a sport csillapítót szériára és a rugó beállt széria magasságra. Ez lett feltűnő a gazdinak. Merthogy három hónap után azért illik befáradni akármilyen rugónak, de ez nem tette meg. Kár, hogy nem folytatta a topikot, hogy mi lett a vége...

2.: :D
A gép 9 !!! hónap állás után pöccre beindult!
Féltem és remélni sem mertem, a számra sem mertem emelni ezt a félelmemet.
Indítás előtt öntöttem bele 3-4 dl olajat, hogy fentről folyva kicsit olajozzon itt-ott, ahova bejut.
:franko:

Köszi mindenkinek az eszmecserét a dologról!
Legalább most is megtudtunk ezt-azt a futóművekről!
:franko:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bandi1978 2017.06.06. 19:34-kor.

Re: Futómű

2017.06.06. 18:32

attila94 írta:Kép


Még 1 utolsó:

Amit Gallaca írt ehhez a hozzászóláshoz az tényleg úgy van! Miszerint ez a rugóstag nincs jól összerakva, vagy valamiért elcsúszott a rugó a tányéron, mert az alsó gumibetét is fel van gyűrődve, és a rugóösszenyomónak kialakított horony felett egyenesen fut, pedig ott kellene felfelé indulnia. (Most, hogy aprólékosabban megtekintettem a képet.) Lehet meg kellene nézetned vagy nézned, hogy mi van vele. :oops:

Re: Futómű

2017.06.06. 18:46

Bandi1978 írta:
attila94 írta:Kép


Még 1 utolsó:

Amit Gallaca írt ehhez a hozzászóláshoz az tényleg úgy van! Miszerint ez a rugóstag nincs jól összerakva, vagy valamiért elcsúszott a rugó a tányéron, mert az alsó gumibetét is fel van gyűrődve, és a rugóösszenyomónak kialakított horony felett egyenesen fut, pedig ott kellene felfelé indulnia. (Most, hogy aprólékosabban megtekintettem a képet.) Lehet meg kellene nézetned vagy nézned, hogy mi van vele. :oops:


Amióta nálam van ilyen szerintem, az első gumiszerelésnél tűnt fel a gumitányér állapota, a rugót akkor nem tudtam. Tavaly nyáron mutattam Muha Atinak, azt mondta ne foglalkozzak vele amig nem kell cserélni.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű

2017.06.06. 20:32

Sziasztok!
Szeretnék beszerezni egy pár hátsó gyári lengéscsillapítót rugóval együtt,nem baj,ha fel kell újítani a gátlót,csak gyári legyen. A rugó legyen nagyon jó állapotú,a többit meg lehet javítani.
Kit keressek ez ügyben? (Schnitzer?)

Várom a segítségetek. VIN: BR18609

Esetleg még bal oldali Axiál csukló valakinek-kicsit kotyog már az is nekem.

Köszönöm!

Re: Futómű

2017.06.07. 09:16

novi68 írta:Sziasztok!

Kit keressek ez ügyben? (Schnitzer?)


Igen, vagy személyesen neked Gallaca sokkal közelebb van.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Imco az itt látható tagok köszönték meg: novi68
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű

2017.06.07. 15:25

sziasztok ! tudna valaki adni valami tanácsot mikor megyek lehuzott ablakkal a jobb első kerék felől mikor megyek roszabb utón ilyen fémes hangot hallok mintha kettétört volna valami fém és az forogna nem tudom máshogy leírni mi lehet ez ?

Re: Futómű

2017.06.07. 16:45

fsoul írta:sziasztok ! tudna valaki adni valami tanácsot mikor megyek lehuzott ablakkal a jobb első kerék felől mikor megyek roszabb utón ilyen fémes hangot hallok mintha kettétört volna valami fém és az forogna nem tudom máshogy leírni mi lehet ez ?

Ilyen tünetekkel csak elballagnék egy szerelőhöz és alánéz/et/nék.
Még az is lehet, hogy kettétört valami fém. :)
Dehogy a gatyám tele lenne az biztos! :) ;)

Re: Futómű

2017.06.07. 16:53

Imco írta:
fsoul írta:sziasztok ! tudna valaki adni valami tanácsot mikor megyek lehuzott ablakkal a jobb első kerék felől mikor megyek roszabb utón ilyen fémes hangot hallok mintha kettétört volna valami fém és az forogna nem tudom máshogy leírni mi lehet ez ?

Ilyen tünetekkel csak elballagnék egy szerelőhöz és alánéz/et/nék.
Még az is lehet, hogy kettétört valami fém. :)
Dehogy a gatyám tele lenne az biztos! :) ;)

Csak az nem mindegy hogy mivel van tele ;) egy 20cmsel elol vagy egy 20cms Barna Macival hatul ;)


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Re: Futómű

2017.06.07. 17:01

novi68 írta:Sziasztok!
Szeretnék beszerezni egy pár hátsó gyári lengéscsillapítót rugóval együtt,nem baj,ha fel kell újítani a gátlót,csak gyári legyen. A rugó legyen nagyon jó állapotú,a többit meg lehet javítani.
Kit keressek ez ügyben? (Schnitzer?)

Várom a segítségetek. VIN: BR18609

Esetleg még bal oldali Axiál csukló valakinek-kicsit kotyog már az is nekem.

Köszönöm!

En most nem rontani akarom egyik ajanlot kollega boltjat sem,de gondolom hogy azert keresel olyant amit felujitani is kell mert keves a zse,mert most veszel bontot cucokat es felujitod ugyan ott vagy mintha vennel ujat.A masik axialt parban cserelik,es nem egy nagy oszeg ujban.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Ezt a hozzászólást a szerzőnek rockerekhu az itt látható tagok köszönték meg: 2 Bandi1978, novi68
Értékelés: 9.52%

Re: Futómű

2017.06.07. 18:47

rockerekhu írta:
novi68 írta:Sziasztok!
Szeretnék beszerezni egy pár hátsó gyári lengéscsillapítót rugóval együtt,nem baj,ha fel kell újítani a gátlót,csak gyári legyen. A rugó legyen nagyon jó állapotú,a többit meg lehet javítani.
Kit keressek ez ügyben? (Schnitzer?)

Várom a segítségetek. VIN: BR18609

Esetleg még bal oldali Axiál csukló valakinek-kicsit kotyog már az is nekem.

Köszönöm!

En most nem rontani akarom egyik ajanlot kollega boltjat sem,de gondolom hogy azert keresel olyant amit felujitani is kell mert keves a zse,mert most veszel bontot cucokat es felujitod ugyan ott vagy mintha vennel ujat.A masik axialt parban cserelik,es nem egy nagy oszeg ujban.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Adtam már neki elég jó árajánlatot a gátlókra, de nem válaszolt, még annyit sem, hogy kösz nem. :roll: :(

Re: Futómű

2017.06.07. 18:51

Imco írta:
fsoul írta:sziasztok ! tudna valaki adni valami tanácsot mikor megyek lehuzott ablakkal a jobb első kerék felől mikor megyek roszabb utón ilyen fémes hangot hallok mintha kettétört volna valami fém és az forogna nem tudom máshogy leírni mi lehet ez ?

Ilyen tünetekkel csak elballagnék egy szerelőhöz és alánéz/et/nék.
Még az is lehet, hogy kettétört valami fém. :)
Dehogy a gatyám tele lenne az biztos! :) ;)


Szerintem féklemez. :D

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű

2017.06.08. 07:41

bendegúz írta:
rockerekhu írta:
novi68 írta:Sziasztok!
Szeretnék beszerezni egy pár hátsó gyári lengéscsillapítót rugóval együtt,nem baj,ha fel kell újítani a gátlót,csak gyári legyen. A rugó legyen nagyon jó állapotú,a többit meg lehet javítani.
Kit keressek ez ügyben? (Schnitzer?)

Várom a segítségetek. VIN: BR18609

Esetleg még bal oldali Axiál csukló valakinek-kicsit kotyog már az is nekem.

Köszönöm!

En most nem rontani akarom egyik ajanlot kollega boltjat sem,de gondolom hogy azert keresel olyant amit felujitani is kell mert keves a zse,mert most veszel bontot cucokat es felujitod ugyan ott vagy mintha vennel ujat.A masik axialt parban cserelik,es nem egy nagy oszeg ujban.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Adtam már neki elég jó árajánlatot a gátlókra, de nem válaszolt, még annyit sem, hogy kösz nem. :roll: :(

Úgy tudom Gallacának van! :roker:

Re: Futómű

2017.06.08. 18:43

bendegúz írta:
rockerekhu írta:
novi68 írta:Sziasztok!
Szeretnék beszerezni egy pár hátsó gyári lengéscsillapítót rugóval együtt,nem baj,ha fel kell újítani a gátlót,csak gyári legyen. A rugó legyen nagyon jó állapotú,a többit meg lehet javítani.
Kit keressek ez ügyben? (Schnitzer?)

Várom a segítségetek. VIN: BR18609

Esetleg még bal oldali Axiál csukló valakinek-kicsit kotyog már az is nekem.

Köszönöm!

En most nem rontani akarom egyik ajanlot kollega boltjat sem,de gondolom hogy azert keresel olyant amit felujitani is kell mert keves a zse,mert most veszel bontot cucokat es felujitod ugyan ott vagy mintha vennel ujat.A masik axialt parban cserelik,es nem egy nagy oszeg ujban.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Adtam már neki elég jó árajánlatot a gátlókra, de nem válaszolt, még annyit sem, hogy kösz nem. :roll: :(



Szia Bendegúz!

Nem néztem a privátokat,elnézést. Köszönöm az ajánlatod,tényleg nem rossz.... :franko: Azért próbálok gyárit szerezni első körben,mert eddig minden eredeti volt benne-kivéve a hátsó gátlókat... Nem a pénzszűke miatt döntöttem így-ahogy egyik márkatárs megjegyezte-hanem mindenből az eredetit szeretném. Nem nagy pénz a felújítás azért. Axiált meg rendeltem Alpina-éktól. Még egyszer bocs,hogy nem válaszoltam,nem mindig jutok gépközelbe.

Re: Futómű

2017.07.05. 15:42

Sziasztok!
Egy olyan problémával fordulok hozzátok aminek okára már tudok magyarázatot találni.
Autóm (e39 525i sedan)
Kb. 90-120km/h tartományban rázza a kormányt. Nem durván, csak épp annyira hogy allergiás legyek rá. :)
Futómű kb. 2 éve lett felújítva, kerekek 2x centírozva. Mai nap rázópadon átnézve. Szilentek, gömbfejek épek nem lógnak. Stabpálcák rendben. Féktárcsák nem hullámosak.
A hiba annyiból még furcsa hogy előfordul néha, hogy fékezésnél erősebben szitál.
Tárcsa+betét zimmermann körbe.
Mi lehet a hiba? Mit lenne érdemes még megnézni?

Előre is köszönöm!

cseptomi1211

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről

Re: Futómű

2017.07.05. 16:53

cseptomi1211 írta:Sziasztok!
Egy olyan problémával fordulok hozzátok aminek okára már tudok magyarázatot találni.
Autóm (e39 525i sedan)
Kb. 90-120km/h tartományban rázza a kormányt. Nem durván, csak épp annyira hogy allergiás legyek rá. :)
Futómű kb. 2 éve lett felújítva, kerekek 2x centírozva. Mai nap rázópadon átnézve. Szilentek, gömbfejek épek nem lógnak. Stabpálcák rendben. Féktárcsák nem hullámosak.
A hiba annyiból még furcsa hogy előfordul néha, hogy fékezésnél erősebben szitál.
Tárcsa+betét zimmermann körbe.
Mi lehet a hiba? Mit lenne érdemes még megnézni?

Előre is köszönöm!

cseptomi1211

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről


Futóműbeállítás ellenőrízve volt?

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: cseptomi1211
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű

2017.07.05. 17:53

attila94 írta:
cseptomi1211 írta:Sziasztok!
Egy olyan problémával fordulok hozzátok aminek okára már tudok magyarázatot találni.
Autóm (e39 525i sedan)
Kb. 90-120km/h tartományban rázza a kormányt. Nem durván, csak épp annyira hogy allergiás legyek rá. :)
Futómű kb. 2 éve lett felújítva, kerekek 2x centírozva. Mai nap rázópadon átnézve. Szilentek, gömbfejek épek nem lógnak. Stabpálcák rendben. Féktárcsák nem hullámosak.
A hiba annyiból még furcsa hogy előfordul néha, hogy fékezésnél erősebben szitál.
Tárcsa+betét zimmermann körbe.
Mi lehet a hiba? Mit lenne érdemes még megnézni?

Előre is köszönöm!

cseptomi1211

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről


Futóműbeállítás ellenőrízve volt?

Ha tényleg minden futómű alkatrész jó, akkor futómű beállítás, és kérd meg az embert, hogy a max. összetartást állítsa.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bendegúz az itt látható tagok köszönték meg: cseptomi1211
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű

2017.07.05. 20:15

bendegúz írta:
attila94 írta:
cseptomi1211 írta:Sziasztok!
Egy olyan problémával fordulok hozzátok aminek okára már tudok magyarázatot találni.
Autóm (e39 525i sedan)
Kb. 90-120km/h tartományban rázza a kormányt. Nem durván, csak épp annyira hogy allergiás legyek rá. :)
Futómű kb. 2 éve lett felújítva, kerekek 2x centírozva. Mai nap rázópadon átnézve. Szilentek, gömbfejek épek nem lógnak. Stabpálcák rendben. Féktárcsák nem hullámosak.
A hiba annyiból még furcsa hogy előfordul néha, hogy fékezésnél erősebben szitál.
Tárcsa+betét zimmermann körbe.
Mi lehet a hiba? Mit lenne érdemes még megnézni?

Előre is köszönöm!

cseptomi1211

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről


Futóműbeállítás ellenőrízve volt?

Ha tényleg minden futómű alkatrész jó, akkor futómű beállítás, és kérd meg az embert, hogy a max. összetartást állítsa.

Futómű beállítása kb. 1,5 éve történt. Tavaly is éreztem a rázást de nem volt ennyire zavaró.
Viszont téli kerekekkel nem érzem a szitálást. Bár az 4cm-rel keskenyebb oldalanként a nyárinál ami 235/45r17.
De a futóművet megnézetem akkor.

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről

Re: Futómű

2017.07.05. 23:51

cseptomi1211 írta:
bendegúz írta:
attila94 írta:
cseptomi1211 írta:Sziasztok!
Egy olyan problémával fordulok hozzátok aminek okára már tudok magyarázatot találni.
Autóm (e39 525i sedan)
Kb. 90-120km/h tartományban rázza a kormányt. Nem durván, csak épp annyira hogy allergiás legyek rá. :)
Futómű kb. 2 éve lett felújítva, kerekek 2x centírozva. Mai nap rázópadon átnézve. Szilentek, gömbfejek épek nem lógnak. Stabpálcák rendben. Féktárcsák nem hullámosak.
A hiba annyiból még furcsa hogy előfordul néha, hogy fékezésnél erősebben szitál.
Tárcsa+betét zimmermann körbe.
Mi lehet a hiba? Mit lenne érdemes még megnézni?

Előre is köszönöm!

cseptomi1211

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről


Futóműbeállítás ellenőrízve volt?

Ha tényleg minden futómű alkatrész jó, akkor futómű beállítás, és kérd meg az embert, hogy a max. összetartást állítsa.

Futómű beállítása kb. 1,5 éve történt. Tavaly is éreztem a rázást de nem volt ennyire zavaró.
Viszont téli kerekekkel nem érzem a szitálást. Bár az 4cm-rel keskenyebb oldalanként a nyárinál ami 235/45r17.
De a futóművet megnézetem akkor.

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről

az hogy 1,5 éve volt beálitva az nem jelent semmit szar utak után alitanak :D meg ha télivel nem rázot és a nyárival ráz akkor vagy centir vagy futó nincs jól beálitva mivel különbözö méretüek a gumijaid igy minden cserénél viheted futó álitásra,Bmwnek elég érzékeny a futója

Re: Futómű

2017.07.06. 14:48

rockerekhu írta:
cseptomi1211 írta:
bendegúz írta:
attila94 írta:
cseptomi1211 írta:Sziasztok!
Egy olyan problémával fordulok hozzátok aminek okára már tudok magyarázatot találni.
Autóm (e39 525i sedan)
Kb. 90-120km/h tartományban rázza a kormányt. Nem durván, csak épp annyira hogy allergiás legyek rá. :)
Futómű kb. 2 éve lett felújítva, kerekek 2x centírozva. Mai nap rázópadon átnézve. Szilentek, gömbfejek épek nem lógnak. Stabpálcák rendben. Féktárcsák nem hullámosak.
A hiba annyiból még furcsa hogy előfordul néha, hogy fékezésnél erősebben szitál.
Tárcsa+betét zimmermann körbe.
Mi lehet a hiba? Mit lenne érdemes még megnézni?

Előre is köszönöm!

cseptomi1211

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről


Futóműbeállítás ellenőrízve volt?

Ha tényleg minden futómű alkatrész jó, akkor futómű beállítás, és kérd meg az embert, hogy a max. összetartást állítsa.

Futómű beállítása kb. 1,5 éve történt. Tavaly is éreztem a rázást de nem volt ennyire zavaró.
Viszont téli kerekekkel nem érzem a szitálást. Bár az 4cm-rel keskenyebb oldalanként a nyárinál ami 235/45r17.
De a futóművet megnézetem akkor.

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről

az hogy 1,5 éve volt beálitva az nem jelent semmit szar utak után alitanak :D meg ha télivel nem rázot és a nyárival ráz akkor vagy centir vagy futó nincs jól beálitva mivel különbözö méretüek a gumijaid igy minden cserénél viheted futó álitásra,Bmwnek elég érzékeny a futója


Nekem is hasonlóan a télivel nem volt gond, de a nyárival kóválygott az úton. Muha mester kicserélte a két első stab pálcát és beállíttatta maxra az összetartást. Azóta mintha kicserélték volna a kocsit. Ég és föld.

Re: Futómű

2017.07.07. 07:22

rockerekhu írta:
cseptomi1211 írta:
bendegúz írta:
attila94 írta:
cseptomi1211 írta:Sziasztok!
Egy olyan problémával fordulok hozzátok aminek okára már tudok magyarázatot találni.
Autóm (e39 525i sedan)
Kb. 90-120km/h tartományban rázza a kormányt. Nem durván, csak épp annyira hogy allergiás legyek rá. :)
Futómű kb. 2 éve lett felújítva, kerekek 2x centírozva. Mai nap rázópadon átnézve. Szilentek, gömbfejek épek nem lógnak. Stabpálcák rendben. Féktárcsák nem hullámosak.
A hiba annyiból még furcsa hogy előfordul néha, hogy fékezésnél erősebben szitál.
Tárcsa+betét zimmermann körbe.
Mi lehet a hiba? Mit lenne érdemes még megnézni?

Előre is köszönöm!

cseptomi1211

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről


Futóműbeállítás ellenőrízve volt?

Ha tényleg minden futómű alkatrész jó, akkor futómű beállítás, és kérd meg az embert, hogy a max. összetartást állítsa.

Futómű beállítása kb. 1,5 éve történt. Tavaly is éreztem a rázást de nem volt ennyire zavaró.
Viszont téli kerekekkel nem érzem a szitálást. Bár az 4cm-rel keskenyebb oldalanként a nyárinál ami 235/45r17.
De a futóművet megnézetem akkor.

Tapatalkkal küldve az én PLK-L01 eszközömről

az hogy 1,5 éve volt beálitva az nem jelent semmit szar utak után alitanak :D meg ha télivel nem rázot és a nyárival ráz akkor vagy centir vagy futó nincs jól beálitva mivel különbözö méretüek a gumijaid igy minden cserénél viheted futó álitásra,Bmwnek elég érzékeny a futója


Hát szar út az van bőven kis hazánkban. :D
A gondom egyenlőre csak az, hogy mikor rákérdezek, hogy műterhelést használnak e futómű állításnál akkor kb. hülyének vagyok nézve. :facepalm: (szerintük nem kell bele...itt megjegyzem, nem a legújabb Beissbarth gépük van, hogy tényleg így legyen)
Ahogy itt a fórumon olvasgattam, igencsak jó lenne ha használnák a műterheléseket, ha már a bajorok így találták ki.
Bár egytől egyik az összes futóműves akivel beszéltem itt Székesfehérváron, centírozás problémát mondott telefonban, de nem zárták ki a futóművet ők sem.
Hozzászólás küldése

VigLink badge