* *
Pontos idő: 2024.03.28. 18:32

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2650 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 133  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.05. 11:17 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.05.29. 22:19
Hozzászólások: 218
Tartózkodási hely: Németország
Adott köszi: 40 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 2.5 D
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
dreizwanzig írta:
csikes77 írta:
Srácok nem járt valaki esetleg hasonlóképpen, mint én ? Pár nappal ezelőtt belefutottam egy hatalmas esőbe jó sokáig kb 10 centis vízben autóztam, jó mondjuk lehet kevesebb volt :D Ami a lényeg , hogy azóta kiszáradt és valami nyikorog az autóban a hátsó futóműnél, jobb, bal oldalon egyaránt,pláne ha ilyen rosszabb úton megyek,vagy ha megmozgatom a kocsit kézzel, vagy éppen ha kiszállok belőle akkor is. De sajnos magam nem jövök rá honnan jön a hang, ezért kérnék egy kis segítséget hátha van valakinek ötlete.


Csak egy tipp, de en ugy hallottam, hogy ITT a 2-es es 4-es alkatresz hibajabol adodoan tud nyikorogni a futomu.


Így van, és érdemes a 17-18-cal jelölt csavarral is készülni ha régen volt már bolygatva.


Köszönöm szépen a segítséget megnézem akkor, remélem jó lesz ezután. :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.05. 19:51 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Halihó!

Közben én meg megfejtettem, ezt a lengéscsillapító csere utáni hasmagasság emelkedés problémát.
Hát nem túl jó a végkövetkeztetés... Ennek további tapasztalat és szerelgetés lesz a vége. :facepalm:

Nos, tehát adott egy gyárilag az átlagnál olyan 3-4 cm-rel alacsonyabbra kalibrált és kissé keményebbre hangolt rugóstag.
Merthogy feltehetőleg ez az alkatrész egység határozza meg a hasmagasságot.
És még a toronycsapágy is beleszól olyan 5-10 mm-t +/-, gyártótól függően.
A gyári "sport" lengéscsillapítót nem véletlenül rövidítik és nem véletlenül kerül bele egy rugó a belsejébe, ami a felütést hivatott gátolni.
A rugót, ha beletesszük egy széria csillapítóba, akkor eleve lágyabb lesz, mivel nincs összenyomva annyira, mint egy rövidített rudas csillapítóval.
A belső felütésgátló rugó pedig azért kellhet, mert amúgy a rugó folyton felütné a rudat és kopogna.

A széria rugóstag összerakva lesz mondjuk 80 cm, a "sport" rugóstag pedig lesz mondjuk 72-73 cm.
Így eleve alacsonyabbról indulunk, amikor a talajra eresztjük a gépet. Viszont a széria rugóstag esetében nem ereszkedik annyival alacsonyabbra a rugó. Magasabban marad és picit lágyabb lesz. Még széria és "sport" rugót nem láttam egymás mellett, de lehet nincs nagy különbség köztük, esetleg pár százalékkal keményebb lehet, talán alacsonyabb is.

Ez azért ütött szöget bennem, mert bár reménykedem, hogy a rugó megpihent és majd lentebb ül, de új korában amikor berakták, akkor volt egy megtervezett magassága, de ezt a mérnökök nem úgy adták meg, hogy majd 2 hét múlva fogja azt elérni, ha befárad a rugó a súlytól... :facepalm:

Úgyhogy a hasmagasságot szerintem az összerakott rugóstag határozza meg egyben, ami a "sport" vagyis rövidített rudasok esetében eleve majd 10 cm-rel alacsonyabb. És bár rövidebb a rugóút, de ha kintebb tudna ereszkedni a rugó, akkor fentebb nyomná a gépet. És ezért is van bent a tubusban egy ellenrugó, hogy ne üsse fel folyton a rudat, mert eleve mindig a felső végponton van nyugalomban.

Felteszem ezért jártak így páran a lengéscsillapítók cseréje után, bár lehet nem tűnt fel sokaknak, mert csak használják a kocsit és nem szeretik. Ráadásul ez a kasztni nem SUV, így idétlenül néz ki 20-25 cm-es hasmagassággal.

Szerintem.

De néhány nap múlva kiderül, hogy maradok-e az első futómű szerelésben bentragadva. Egyelőre olyan, mintha egy traktor szervizből hoztam volna ki, az utcára ki nem megyek vele így.
A végén beteszek egy állítható készletet, ha végleg kikészít. Merthogy egyelőre nem akar ereszkedni... :facepalm:

U.i.: Rövidített rudas csillapítóba csak ilyen rugóösszenyomóval lehet betenni a rugót, a felső tányérral együtt nyomva össze azt:
Kép

Minden esetre jó lenne, ha valaki megcáfolna tapasztalatok alapján.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.05. 21:15 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 522
Adott köszi: 84 alkalommal
Kapott köszik: 63 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
Halihó!

Közben én meg megfejtettem, ezt a lengéscsillapító csere utáni hasmagasság emelkedés problémát.
Hát nem túl jó a végkövetkeztetés... Ennek további tapasztalat és szerelgetés lesz a vége. :facepalm:

Nos, tehát adott egy gyárilag az átlagnál olyan 3-4 cm-rel alacsonyabbra kalibrált és kissé keményebbre hangolt rugóstag.
Merthogy feltehetőleg ez az alkatrész egység határozza meg a hasmagasságot.
És még a toronycsapágy is beleszól olyan 5-10 mm-t +/-, gyártótól függően.
A gyári "sport" lengéscsillapítót nem véletlenül rövidítik és nem véletlenül kerül bele egy rugó a belsejébe, ami a felütést hivatott gátolni.
A rugót, ha beletesszük egy széria csillapítóba, akkor eleve lágyabb lesz, mivel nincs összenyomva annyira, mint egy rövidített rudas csillapítóval.
A belső felütésgátló rugó pedig azért kellhet, mert amúgy a rugó folyton felütné a rudat és kopogna.

A széria rugóstag összerakva lesz mondjuk 80 cm, a "sport" rugóstag pedig lesz mondjuk 72-73 cm.
Így eleve alacsonyabbról indulunk, amikor a talajra eresztjük a gépet. Viszont a széria rugóstag esetében nem ereszkedik annyival alacsonyabbra a rugó. Magasabban marad és picit lágyabb lesz. Még széria és "sport" rugót nem láttam egymás mellett, de lehet nincs nagy különbség köztük, esetleg pár százalékkal keményebb lehet, talán alacsonyabb is.

Ez azért ütött szöget bennem, mert bár reménykedem, hogy a rugó megpihent és majd lentebb ül, de új korában amikor berakták, akkor volt egy megtervezett magassága, de ezt a mérnökök nem úgy adták meg, hogy majd 2 hét múlva fogja azt elérni, ha befárad a rugó a súlytól... :facepalm:

Úgyhogy a hasmagasságot szerintem az összerakott rugóstag határozza meg egyben, ami a "sport" vagyis rövidített rudasok esetében eleve majd 10 cm-rel alacsonyabb. És bár rövidebb a rugóút, de ha kintebb tudna ereszkedni a rugó, akkor fentebb nyomná a gépet. És ezért is van bent a tubusban egy ellenrugó, hogy ne üsse fel folyton a rudat, mert eleve mindig a felső végponton van nyugalomban.

Felteszem ezért jártak így páran a lengéscsillapítók cseréje után, bár lehet nem tűnt fel sokaknak, mert csak használják a kocsit és nem szeretik. Ráadásul ez a kasztni nem SUV, így idétlenül néz ki 20-25 cm-es hasmagassággal.

Szerintem.

De néhány nap múlva kiderül, hogy maradok-e az első futómű szerelésben bentragadva. Egyelőre olyan, mintha egy traktor szervizből hoztam volna ki, az utcára ki nem megyek vele így.
A végén beteszek egy állítható készletet, ha végleg kikészít. Merthogy egyelőre nem akar ereszkedni... :facepalm:

U.i.: Rövidített rudas csillapítóba csak ilyen rugóösszenyomóval lehet betenni a rugót, a felső tányérral együtt nyomva össze azt:
Kép

Minden esetre jó lenne, ha valaki megcáfolna tapasztalatok alapján.

szevasz! nem tudom mi lehet a gond nálad.nálam a bilstein b4 az eibach pro kittel,ami a gyári sport megfelelője,csere után szépen áll.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek atti523i az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.05. 22:12 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Bandi1978 írta:
Minden esetre jó lenne, ha valaki megcáfolna tapasztalatok alapján.

Összerakott sima és "M-packet2" gólyaláb között nincs 10 cm eltérés lefektetve egymás mellé. Pár centi csak.
Nekem elöl gyári sachs supertouring gátló van "M" rugóval, lent van ahogy kell. Hátul valami piros sportrugó van gyári sima gátlóval, ez így hátul lejjebb van az "M" futóműnél is. Tökéletesen áll, szebben mint a gyári mpacek. Így vettem az autót, nekem a gyári "M-packet2 kirázza a lelkem, lenne lehetőségem lecserélni, de így marad. Nordschleifére nem járok, utcára meg így megfelelő.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 08:52 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Itt lesz pár kép:

Ez volt a helyzet a szerelés előtt és remélem vissza is áll:

Kép

Itt van az összerakott rugóstag, látszik is, hogy a rövidebb felütközésgátló van benne, de a rugó eléggé kinyomja a rudat, lévén olyan 6-7 cm-rel hosszabb:

Kép

Kép

Kép

Az összerakásnál mindent precizen átnéztem, lazított csonkállvány-bilincs csavarnál leengedtem a kocsit, hogy még szorítsa beljebb a saját súlya is a gátlót, utána lent feküdve picit meghúztam, azután a kereket kiszedve erősen is...
Egy ilyen kis szerszám szettet is csináltam hozzá, az egyik egy 6-os imbuszkulcsból csiszolt szétfeszítő (létezik egyébként ilyen hivatalos célszerszám is 1/2 collos dugókulcs formában), amit vékony alu lapokkal használtam, hogy ne sértse meg a csonkállvány anyagát. A másik egy amolyan kis molnár-kocsi, amivel betoltam a helyére az összerakott futóművet, így nem kellett egy kézzel illesztgetni, a másikkal pedig tartani és csavarokat behelyezni:

Kép

Kép

Kép

Kép

És találtam egy külföldi oldalon egy hasonló panaszt képekkel illusztrálva, miszerint 3 hónapja cseréltette csak a gátlókat elől és magas maradt a kocsi, pont ugyanez a gondom, bár itt nem tudjuk részletesen, hogy mi volt benne és mi lett berakva, meg elég szlengesen is írnak, nehézkes fordítani:

LINK

Bár mindezt a Javítás szerelgetés topikba szántam, de így is a tárgynál vagyunk végülis. :oops:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 09:22 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Szerintem a rugónál rontottál el valamit. Pont van egy menetirány szerinti jobb első képem a rugóstagról. Nekem az alsó rugótányérra teljesen másképp fekszik fel a rugó, szemre a hossz stimmel.

Az, hogy a gátló való-e M-es futóműhőz még mindig kérdéses számomra.

Tényleg elég traktor amit linkeltél, Én azt hittem ez a "kelet-európai" futómű. :D

Kép
Kép
Kép
Első
Kép
Hátsó
Kép


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára attila94 2017.06.06. 10:04-kor.

Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 09:30 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.06.10. 09:28
Hozzászólások: 556
Adott köszi: 104 alkalommal
Kapott köszik: 117 alkalommal
Széria kód: E87
Évjárata: 2005
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok,

a 6-os alkatrész cseréjének mi a menete? Arra gondolok, hogy a kereket kell-e tehermentesíteni, esetleg utánna kell-e futóműállítás, ilyesmi :)

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=33_0524

Guiding suspension link w rubber mount 33326777424


köszi


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 09:58 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi!
A kép alapján nem látom teljesen jól, de az a rugó rendesen bele van fordítva a tányérba alul?
Nekem úgy tűnik, mintha 180'-kal el lenne fordulva.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 10:15 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 522
Adott köszi: 84 alkalommal
Kapott köszik: 63 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
kovessyroli írta:
Bandi!
A kép alapján nem látom teljesen jól, de az a rugó rendesen bele van fordítva a tányérba alul?
Nekem úgy tűnik, mintha 180'-kal el lenne fordulva.

az a rugó fordítva lett berakva.a menetemelkedésnek balra kellene elindulni,plusz nincs a helyén a tányérnál.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 11:00 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
atesz155 írta:
Sziasztok,

a 6-os alkatrész cseréjének mi a menete? Arra gondolok, hogy a kereket kell-e tehermentesíteni, esetleg utánna kell-e futóműállítás, ilyesmi :)

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=33_0524

Guiding suspension link w rubber mount 33326777424


köszi

Kicseréled, leengedett autónál meghúzod a belső csavart, elkocogsz a futóműveshez, beállíttatod, ő remélhetőleg leengedett autónál fogja ismét meghúzni. Az ott pont egy excenteres futómű állítócsavar,(a hetes alkatrész) ha szeded szét szigorúan csak az anyát tekerd, ellenkező esetben eltörik a csavar. Be szokott a szilentbe gyógyulni, türelem kell hozzá míg kilazul.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 2 atesz155, Bandi1978
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 11:10 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 203
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 22 alkalommal
Kapott köszik: 53 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
atesz155 írta:
Sziasztok,

a 6-os alkatrész cseréjének mi a menete? Arra gondolok, hogy a kereket kell-e tehermentesíteni, esetleg utánna kell-e futóműállítás, ilyesmi :)

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=33_0524

Guiding suspension link w rubber mount 33326777424


köszi

Kicseréled, leengedett autónál meghúzod a belső csavart, elkocogsz a futóműveshez, beállíttatod, ő remélhetőleg leengedett autónál fogja ismét meghúzni. Az ott pont egy excenteres futómű állítócsavar,(a hetes alkatrész) ha szeded szét szigorúan csak az anyát tekerd, ellenkező esetben eltörik a csavar. Be szokott a szilentbe gyógyulni, türelem kell hozzá míg kilazul.


Nekem az egyik oldali 1 óra türelem után flex-szel jött le. :facepalm:

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bzsoltie az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 11:14 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Na, itt egy Monroe által a dokumentumtárba tett kép, amin ezen típus első rugóbeépítése van. A szétszerelése előtti képeken is így van, azokat is letanulmányoztam. Csak ott jobban össze van szorulva a rugó, mert rövidebb a rúd.
Így kell helyesen berakni a rugót, az alsó tányéron a rugóösszenyomónak kiöblösített pont mögül kell indulnia kb. 3 cm-rel, ráadásul az alsó tányér formáját követi a rugó alja így nem is nagyon lehet elnézni, mert a terhelés odafordítja, ha picit elcsúszna. Újkorában volt rajta jelölés is, de az már a szinterezés előtt sem volt látható.

Kép

Úgy gondolom két lehetőség okozza a jelenséget:

1.: A megpihent rugó jobban szétterpeszt és majd visszafárad.

2.: A hosszabb csillapítórúd miatt a gátló jobban kiengedi az erősebb rugót. Plusz a Sachs toronycsapágy 1 cm-rel magasabb annál ami benne volt, ami Febi vagy JP-group lehetett a fazonja alapján.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 11:28 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
atti523i írta:
kovessyroli írta:
Bandi!
A kép alapján nem látom teljesen jól, de az a rugó rendesen bele van fordítva a tányérba alul?
Nekem úgy tűnik, mintha 180'-kal el lenne fordulva.

az a rugó fordítva lett berakva.a menetemelkedésnek balra kellene elindulni,plusz nincs a helyén a tányérnál.

:D Nem tudod fordítva betenni. A rugó alsó menete tojás alakú, a tojás "csúcsa" egybe kell vágjon a gátló alsó tányérjával, ami szintén tojás alakú. Ezen van egy bevágás is, szintén a csúcson. ezzel elvágólag van rendszerint a rugón a színjelölés is. Az attila94 által beillesztett képen ez kb 90 fokkal el van fordulva, tehát a rugó nála nem áll jól.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 11:34 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
atesz155 írta:
Sziasztok,

a 6-os alkatrész cseréjének mi a menete? Arra gondolok, hogy a kereket kell-e tehermentesíteni, esetleg utánna kell-e futóműállítás, ilyesmi :)

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=33_0524

Guiding suspension link w rubber mount 33326777424


köszi



Itt egy jó videó:

Youtube link

Stabilan kell felemelni a kocsit, én a dobbetétet is ki fogom venni és az excenteres csavarral és a gömbcsap anyacsavarával is készülök a cserénél, mert nálam ez a lengőkar nagyon ramatyul néz ki, felteszem a csavar is szét van, ahogy az előzőekben már megtapasztaltam mindenhol a kocsin. Kell egy másik emelő is az új beillesztésénél, mert lehet lentebb ugrik picit a futómű egység amikor kijön és kézzel ezt nem lehet visszaemelni. Az excenteres csavarról szerintem érdemes egy fotót csinálni a kiszerelésnél meg megjelölni egy alkoholos filccel, mert a csavar állását így te is be tudod állítani. Van ennek egy geometriája az határozza meg a hátsó kerékdőlést. Tuning bajnokok ezzel és a 20-as csavarral szokták lehetetlenül bedönteni a kereket ha széles a gumi vagy csak amolyan Japan Racing forma csodát akarnak villantani. Persze ez nem ajánlott! És igen, ahogy Gallaca írta, csak az anyát tekerjük!


A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Bandi1978 2017.06.06. 11:44-kor.

Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 11:35 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
bzsoltie írta:
Gallaca írta:
atesz155 írta:
Sziasztok,

a 6-os alkatrész cseréjének mi a menete? Arra gondolok, hogy a kereket kell-e tehermentesíteni, esetleg utánna kell-e futóműállítás, ilyesmi :)

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=33_0524

Guiding suspension link w rubber mount 33326777424


köszi

Kicseréled, leengedett autónál meghúzod a belső csavart, elkocogsz a futóműveshez, beállíttatod, ő remélhetőleg leengedett autónál fogja ismét meghúzni. Az ott pont egy excenteres futómű állítócsavar,(a hetes alkatrész) ha szeded szét szigorúan csak az anyát tekerd, ellenkező esetben eltörik a csavar. Be szokott a szilentbe gyógyulni, türelem kell hozzá míg kilazul.


Nekem az egyik oldali 1 óra türelem után flex-szel jött le. :facepalm:

Jaa akartam is írni, hogy nem árt egy 7-es számú csavarral mindjárt készülni. Sokan jönnek délutánonként ilyenért SOS-be. :D :D

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 2 atesz155, Bandi1978
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 11:58 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
bzsoltie írta:
Gallaca írta:
atesz155 írta:
Sziasztok,

a 6-os alkatrész cseréjének mi a menete? Arra gondolok, hogy a kereket kell-e tehermentesíteni, esetleg utánna kell-e futóműállítás, ilyesmi :)

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=DP81-EUR-05-2002-E39-BMW-530d&diagId=33_0524

Guiding suspension link w rubber mount 33326777424


köszi

Kicseréled, leengedett autónál meghúzod a belső csavart, elkocogsz a futóműveshez, beállíttatod, ő remélhetőleg leengedett autónál fogja ismét meghúzni. Az ott pont egy excenteres futómű állítócsavar,(a hetes alkatrész) ha szeded szét szigorúan csak az anyát tekerd, ellenkező esetben eltörik a csavar. Be szokott a szilentbe gyógyulni, türelem kell hozzá míg kilazul.


Nekem az egyik oldali 1 óra türelem után flex-szel jött le. :facepalm:

Jaa akartam is írni, hogy nem árt egy 7-es számú csavarral mindjárt készülni. Sokan jönnek délutánonként ilyenért SOS-be. :D :D


Ehhez a lengőkarhoz egy komlett kétoldali csavar készlet 7000.- körül van, anyával, mindennel. Speciális darabok, csak gyári jöhet szóba.
Ja és leengedve csak aknából lehet rendesen meghúzni a csavart vagy "álkerék adapterrel", ami egy 15-16 cm átmérőjű műanyag vagy fém esztergálmány, a kerékcsavarokkal rögzíthető és bakra helyezhető. Ezt azért írtam, mert már megterveztem ezt a célszerszámot, mivel nálam is cserés lesz ez az alkatrész és simán talajon elég nehéz meghúzni ezt az excenteres anyát. Ha meg aláemelünk a futómű tömbnek félő, hogy kitolódik a saját súlyától az emelőről a kocsi. Van aki a féktárcsánál emelte meg a gépet így :facepalm: Hát ez főleg nem ajánlott. Épp tegnap böngésztem anyagot erről.

Mindent összegezve kell szerszámozottság ehhez a művelethez is, hiába csak két csavar fogja az alkatrészt!

Itt a féktárcsa alá emelő amerikai kolléga. :facepalm:
A kerékcsavarokat meg becsavarta teljesen, hogy a kézifék alkatrészeken megakadva ne forduljon le a kerék az emelőről! :facepalm:
De ír jó dolgokat is, pl. meghúzási nyomatékokat:

Bimmerfest link

:franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 14:15 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 522
Adott köszi: 84 alkalommal
Kapott köszik: 63 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
atti523i írta:
kovessyroli írta:
Bandi!
A kép alapján nem látom teljesen jól, de az a rugó rendesen bele van fordítva a tányérba alul?
Nekem úgy tűnik, mintha 180'-kal el lenne fordulva.

az a rugó fordítva lett berakva.a menetemelkedésnek balra kellene elindulni,plusz nincs a helyén a tányérnál.

:D Nem tudod fordítva betenni. A rugó alsó menete tojás alakú, a tojás "csúcsa" egybe kell vágjon a gátló alsó tányérjával, ami szintén tojás alakú. Ezen van egy bevágás is, szintén a csúcson. ezzel elvágólag van rendszerint a rugón a színjelölés is. Az attila94 által beillesztett képen ez kb 90 fokkal el van fordulva, tehát a rugó nála nem áll jól.

bocs,akkor ezt benéztem. :facepalm:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 15:04 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Nem baj! Erre való az eszmecsere! Meg itt meglesz a fórumon képekkel illusztrálva is.
:franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 15:27 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 203
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 22 alkalommal
Kapott köszik: 53 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Az autót alulról finoman kézzel a pótkeréküregnél "emelgetve" a hídszilentek mennyire mozoghatnak? Nekem függőlegesen ujjnyi kilengésük van. (3 hónapja kerültek bele az autóba – ami egy touring) Mélyebb kátyuba belemenve mintha kicsit "odébb úszna" az autó hátulja. Lehet összefüggés?

Első futóműben szinte minden (lengőkargömbfejek, lengőkarszilentek, kormányösszekötők, toronyszilentek) cserélve, egyúttal fékek Zimmermann lyuggatott tárcsákra és Textar betétekre cserélve, BMW szervízben futómű beállítva. Néhány hónappal előtte kerékcsapágyak cserélve, féknyergek karmantyúzva, kormánymű zsírozva. 3-4ezer km múltán, fékezéskor finoman ráz (hidegen nem, csak néhány fékezés után). Mi az istentől lehet?

:facepalm: :facepalm: :facepalm:

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.06. 17:28 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
Az autót alulról finoman kézzel a pótkeréküregnél "emelgetve" a hídszilentek mennyire mozoghatnak? Nekem függőlegesen ujjnyi kilengésük van. (3 hónapja kerültek bele az autóba – ami egy touring) Mélyebb kátyuba belemenve mintha kicsit "odébb úszna" az autó hátulja. Lehet összefüggés?

Első futóműben szinte minden (lengőkargömbfejek, lengőkarszilentek, kormányösszekötők, toronyszilentek) cserélve, egyúttal fékek Zimmermann lyuggatott tárcsákra és Textar betétekre cserélve, BMW szervízben futómű beállítva. Néhány hónappal előtte kerékcsapágyak cserélve, féknyergek karmantyúzva, kormánymű zsírozva. 3-4ezer km múltán, fékezéskor finoman ráz (hidegen nem, csak néhány fékezés után). Mi az istentől lehet?

:facepalm: :facepalm: :facepalm:


Hát nekem ez elsőre féktárcsa deformációra utal.
Ettől én is félek amúgy, mert frissek a tárcsák és betétek, meg egy rakás cucc.
Nem is merem azonnal műszakira vinni, mert ott meg a friss fékrendszert szétgyepálhatják.
Össze kell előbb szokni az alkatrészeknek.

De lesz itt még olyan aki többet látott és biztosabban azonosíthatja a jelenséget, rám ne hallgass.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2650 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 133  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot], Google [Bot] valamint 15 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator