* *
Pontos idő: 2024.03.28. 10:23

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2650 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 133  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.05.29. 17:36 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.05.29. 22:19
Hozzászólások: 218
Tartózkodási hely: Németország
Adott köszi: 40 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 2.5 D
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
szepy írta:
A szilent kép beillesztése persze nem sikerült, de próbálkozom:
Kép


Sziasztok Beszállok a kommunikációba. :) A kiszedéshez ne képzelj el nagyon bonyolult dolgot. Esztergálni kell egy tárcsát, ami átfér a szilentnek a helyén éppen, a kihúzásnál. A nagyobbik oldalhoz keresni kell egy vascsövet olyan hosszúságban , hogy a szilentet bele tudd húzni, aztán ide is csinálj egy tárcsát ami elfedi a csövet. Jóféle acélos 16-os menetesszár kell hozzá , nem ilyen szar bóvli,mert azzal nem fog menni és még anyák. Én aztán megmelegítettem kicsit az alumíniumot gázégővel, de csak óvatosan azért, felolvasztani nem kell, :lol: és a tanknál is vigyázz, tarts oda valami lemezt, nehogy kiolvaszd a tartályt :) még wd 40 kell, aztán szépen ki fog jönni. A beszereléshez én szappanos vizet használtam, jó sűrűt ez nem bántja a gumit.. A méreteket sajnos nem tudom , én az új szilentről méreteztem be. Visszaszereléshez természetesen ezek a tárcsák nem jók, kell csinálni ehhez a művelethez is külön, de gondolom ezt már ki fogod tudni logikázni. Remélem hasznos voltam. Sok sikert :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.05.29. 17:53 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.05.29. 22:19
Hozzászólások: 218
Tartózkodási hely: Németország
Adott köszi: 40 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 2.5 D
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Srácok nem járt valaki esetleg hasonlóképpen, mint én ? Pár nappal ezelőtt belefutottam egy hatalmas esőbe jó sokáig kb 10 centis vízben autóztam, jó mondjuk lehet kevesebb volt :D Ami a lényeg , hogy azóta kiszáradt és valami nyikorog az autóban a hátsó futóműnél, jobb, bal oldalon egyaránt,pláne ha ilyen rosszabb úton megyek,vagy ha megmozgatom a kocsit kézzel, vagy éppen ha kiszállok belőle akkor is. De sajnos magam nem jövök rá honnan jön a hang, ezért kérnék egy kis segítséget hátha van valakinek ötlete.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.05.29. 17:56 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.07. 10:36
Hozzászólások: 949
Tartózkodási hely: Ingolstadt / Budapest
Adott köszi: 194 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
csikes77 írta:
Srácok nem járt valaki esetleg hasonlóképpen, mint én ? Pár nappal ezelőtt belefutottam egy hatalmas esőbe jó sokáig kb 10 centis vízben autóztam, jó mondjuk lehet kevesebb volt :D Ami a lényeg , hogy azóta kiszáradt és valami nyikorog az autóban a hátsó futóműnél, jobb, bal oldalon egyaránt,pláne ha ilyen rosszabb úton megyek,vagy ha megmozgatom a kocsit kézzel, vagy éppen ha kiszállok belőle akkor is. De sajnos magam nem jövök rá honnan jön a hang, ezért kérnék egy kis segítséget hátha van valakinek ötlete.


Csak egy tipp, de en ugy hallottam, hogy ITT a 2-es es 4-es alkatresz hibajabol adodoan tud nyikorogni a futomu.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek dreizwanzig az itt látható tagok köszönték meg: csikes77
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.05.29. 19:14 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
dreizwanzig írta:
csikes77 írta:
Srácok nem járt valaki esetleg hasonlóképpen, mint én ? Pár nappal ezelőtt belefutottam egy hatalmas esőbe jó sokáig kb 10 centis vízben autóztam, jó mondjuk lehet kevesebb volt :D Ami a lényeg , hogy azóta kiszáradt és valami nyikorog az autóban a hátsó futóműnél, jobb, bal oldalon egyaránt,pláne ha ilyen rosszabb úton megyek,vagy ha megmozgatom a kocsit kézzel, vagy éppen ha kiszállok belőle akkor is. De sajnos magam nem jövök rá honnan jön a hang, ezért kérnék egy kis segítséget hátha van valakinek ötlete.


Csak egy tipp, de en ugy hallottam, hogy ITT a 2-es es 4-es alkatresz hibajabol adodoan tud nyikorogni a futomu.


Így van, és érdemes a 17-18-cal jelölt csavarral is készülni ha régen volt már bolygatva.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: csikes77
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.05.29. 21:02 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.03.19. 00:34
Hozzászólások: 28
Tartózkodási hely: Szekszárd
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
csikes77 írta:
szepy írta:
A szilent kép beillesztése persze nem sikerült, de próbálkozom:
Kép


Sziasztok Beszállok a kommunikációba. :) A kiszedéshez ne képzelj el nagyon bonyolult dolgot. Esztergálni kell egy tárcsát, ami átfér a szilentnek a helyén éppen, a kihúzásnál. A nagyobbik oldalhoz keresni kell egy vascsövet olyan hosszúságban , hogy a szilentet bele tudd húzni, aztán ide is csinálj egy tárcsát ami elfedi a csövet. Jóféle acélos 16-os menetesszár kell hozzá , nem ilyen szar bóvli,mert azzal nem fog menni és még anyák. Én aztán megmelegítettem kicsit az alumíniumot gázégővel, de csak óvatosan azért, felolvasztani nem kell, :lol: és a tanknál is vigyázz, tarts oda valami lemezt, nehogy kiolvaszd a tartályt :) még wd 40 kell, aztán szépen ki fog jönni. A beszereléshez én szappanos vizet használtam, jó sűrűt ez nem bántja a gumit.. A méreteket sajnos nem tudom , én az új szilentről méreteztem be. Visszaszereléshez természetesen ezek a tárcsák nem jók, kell csinálni ehhez a művelethez is külön, de gondolom ezt már ki fogod tudni logikázni. Remélem hasznos voltam. Sok sikert :franko:


Kösz, minden vélemény hasznos, én még csak most tanulom a dolgokat. :) Már eddig is kaptam számos fontos infót.
Ha megkapom az új szilenteket akkor talán közelebb leszek én is, bár nem én csinálom, hanem a kollégám :D
Viszont a célszerszámot meg én megtudom csináltatni.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.05.30. 18:52 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.15. 00:00
Hozzászólások: 2704
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület.
Adott köszi: 461 alkalommal
Kapott köszik: 514 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 204D4
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
AlpinaFan írta:
Padre540 írta:
Gallaca írta:
Egy kép sokat segítene! Van itthon 2db E38 perpill, de hátul nincs egyikben sem stabrúd.


Csak a légrugósban van hátsó stab. :franko:

E38-ast gyárilag nem szereltek légrugóval.


Akkor ezt nem értem,vagyis inkább kérdezem,hogy mi ez,még nem láttam ilyet:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=33_0456

http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxre ... series=E38

http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp ... g=33&sg=50

_________________
http://www.kekfeher.hu

Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.05.30. 19:13 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Padre540 írta:
AlpinaFan írta:
Padre540 írta:
Gallaca írta:
Egy kép sokat segítene! Van itthon 2db E38 perpill, de hátul nincs egyikben sem stabrúd.


Csak a légrugósban van hátsó stab. :franko:

E38-ast gyárilag nem szereltek légrugóval.


Akkor ezt nem értem,vagyis inkább kérdezem,hogy mi ez,még nem láttam ilyet:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=33_0456

http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxre ... series=E38

http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp ... g=33&sg=50

Cseles ez a selflevelling, nem törvényszerű a légpárna. Ez inkább hidraulikának tűnik.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Padre540
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.05.30. 19:25 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.15. 00:00
Hozzászólások: 2704
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület.
Adott köszi: 461 alkalommal
Kapott köszik: 514 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 204D4
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Cseles ez a selflevelling, nem törvényszerű a légpárna. Ez inkább hidraulikának tűnik.


Az,szintszabályzós,de nem légrugós.
Tehát szintszabályzós E38-ban van csak hátsó stabrúd.
Elnézést a félretájékoztatásért. :D :franko:

_________________
http://www.kekfeher.hu

Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.05.30. 21:42 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Ez a szintszabályzó hasonlít a Citroen által használt hidropneumatikus felfüggesztésre szerintem. Ült már valaki ilyennel szerelt BMW-ben? Magyarországon egyáltalán fut ilyen? :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.05.31. 19:13 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2006.02.20. 01:00
Hozzászólások: 472
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 28 alkalommal
Kapott köszik: 66 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: D10
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Padre540 írta:
Akkor ezt nem értem,vagyis inkább kérdezem,hogy mi ez,még nem láttam ilyet:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=33_0456

A szintszabályzós hátsó futómű stabilizátor rúdja, és annak elemei.

Padre540 írta:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=37211090631&series=E38

A szintszabályzós hátsó lengéscsillapítók nyomástartó "gömb"-jeinek felhasználhatósága típusonként.

Padre540 írta:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=GF83-USA---E38-BMW-740i&mg=33&sg=50

7' E38 740i hátsó futómű ábrái.

_________________
AlpinaFan
www.ap-trade.eu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.05.31. 19:17 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2006.02.20. 01:00
Hozzászólások: 472
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 28 alkalommal
Kapott köszik: 66 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: D10
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Padre540 írta:
Az,szintszabályzós,de nem légrugós.
Tehát szintszabályzós E38-ban van csak hátsó stabrúd.
Elnézést a félretájékoztatásért. :D :franko:

Ez így még mindig nem az igazi.
Mi újság a 815-ös és 816-os felszereltség kódokkal? Ott is van egy még vastagabb hátsó stabilizátor rúd.

_________________
AlpinaFan
www.ap-trade.eu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.05.31. 19:29 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2006.02.20. 01:00
Hozzászólások: 472
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 28 alkalommal
Kapott köszik: 66 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: D10
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
Ült már valaki ilyennel szerelt BMW-ben?
Igen.

attila94 írta:
Magyarországon egyáltalán fut ilyen? :D
Természetesen, nem volt egy ritka dolog.
Az összes V12 és iL kivitel gyárilag szintszabályozóval szerelt ( 728iL, 730iL, 735iL, 740iL, 750i, 750iL ).

_________________
AlpinaFan
www.ap-trade.eu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek AlpinaFan az itt látható tagok köszönték meg: attila94
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.01. 19:08 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem és aggodalmam:

A gépkocsi 8 hónapja áll, a rengeteg szétfáradt alkatrész cseréje miatt és az idővel való hadakozásom miatt.
Fel lett újítva az első futómű, a nyomtávrúd, csonkállvány és a rugó kivételével minden kicserélődött.
Ja, az abs-jeladó doboza és a felső rugótányérok is megmaradtak, de ez lényegtelen is.
A hátsó most jön, + kipufogó, + küszöbök, + hátsó ablakemelők, + hátsó elektromos roló... szóval van munka, de szeretem szerelni.
Persze a pufogó és küszöb nem az én kezem lesz.

Tehát, ma leengedtem a kocsit és jó 8 cm-rel magasabban áll.
A lengéscsillapító Koni Sport (citromsárga) volt és Bilstein B4 (fekete) lett.
Egymás mellé téve annyi a különbség, hogy a Koni 6 cm-rel alacsonyabb és 3 mm-rel keskenyebb rúddal szerelt (22mm ez is hihetetlen...), de a tubus egyforma.
És persze még új korában keményebb lehetett, de ez már a múlté volt.
Létezne, hogy a rugó "megpihent" és ezért még erősebben kitart?
Mert valamikor 6 hónapja kiszedtem, szétbontottam a rugóstagot és azóta nem volt terhelés alatt, még át is szintereztettem, mert a kavicsok itt-ott lelőtték róla a gyári porfestéket, de amúgy tuti állapotban volt, van.

Gyárilag M-sport I rugó (három világosbarna pötty egymás felett).
Mert amúgy a kocsi az átlagnál alacsonyabb állású volt és ezt nem szeretném elveszíteni.
Ráadásul amíg be nem ül a gép, addig a 2-2 lengőkart sem tudom meghúzni, mert így nem a normál, saját magasságában fog rögzülni a szilent.

Szóval idővel beigazodik majd a rugó?
Mert szerintem a hasmagasságot a rugó adja meg és a lengéscsillapítónak ebben nincs szerepe, csak ha eleve emelt tubusú vagy a toronycsapágy magasabb pár millivel (mert nem mind egyforma magas).
Valahol már régebben olvastam itt, hogy valaki már pánikolt ilyen miatt, akárcsak én most.

Köszi!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.01. 20:13 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem és aggodalmam:

A gépkocsi 8 hónapja áll, a rengeteg szétfáradt alkatrész cseréje miatt és az idővel való hadakozásom miatt.
Fel lett újítva az első futómű, a nyomtávrúd, csonkállvány és a rugó kivételével minden kicserélődött.
Ja, az abs-jeladó doboza és a felső rugótányérok is megmaradtak, de ez lényegtelen is.
A hátsó most jön, + kipufogó, + küszöbök, + hátsó ablakemelők, + hátsó elektromos roló... szóval van munka, de szeretem szerelni.
Persze a pufogó és küszöb nem az én kezem lesz.

Tehát, ma leengedtem a kocsit és jó 8 cm-rel magasabban áll.
A lengéscsillapító Koni Sport (citromsárga) volt és Bilstein B4 (fekete) lett.
Egymás mellé téve annyi a különbség, hogy a Koni 6 cm-rel alacsonyabb és 3 mm-rel keskenyebb rúddal szerelt (22mm ez is hihetetlen...), de a tubus egyforma.
És persze még új korában keményebb lehetett, de ez már a múlté volt.
Létezne, hogy a rugó "megpihent" és ezért még erősebben kitart?
Mert valamikor 6 hónapja kiszedtem, szétbontottam a rugóstagot és azóta nem volt terhelés alatt, még át is szintereztettem, mert a kavicsok itt-ott lelőtték róla a gyári porfestéket, de amúgy tuti állapotban volt, van.

Gyárilag M-sport I rugó (három világosbarna pötty egymás felett).
Mert amúgy a kocsi az átlagnál alacsonyabb állású volt és ezt nem szeretném elveszíteni.
Ráadásul amíg be nem ül a gép, addig a 2-2 lengőkart sem tudom meghúzni, mert így nem a normál, saját magasságában fog rögzülni a szilent.

Szóval idővel beigazodik majd a rugó?
Mert szerintem a hasmagasságot a rugó adja meg és a lengéscsillapítónak ebben nincs szerepe, csak ha eleve emelt tubusú vagy a toronycsapágy magasabb pár millivel (mert nem mind egyforma magas).
Valahol már régebben olvastam itt, hogy valaki már pánikolt ilyen miatt, akárcsak én most.

Köszi!


Be fog magától ülni. Nyomtávrúd nincs a sorhatos E39-ben. Nem értem mi az hogy nem tudod lehúzni a normál saját magasságában a két lengőkart? Annak mindig más lesz a magassága, benzintanktól függően, sofőrtől, utasoktól függően. Tudtommal megvan adva hogy felemelve vagy lábon kell-e lehúzni, és mekkora nyomatékra. A többit a futóműves elintézi.

Nekem is M-Sport I-es a futómű alatta, Realoem.com szerint van különbség a futóművek közt ami a rugóstagot illeti. A lengéscsillapító amit vettél való hozzá? Ha nagyon fos volt a lengéscsillapító, és került bele egy vadonatúj szokott olyat eredményezni, hogy peckesebben áll tőle az autó de ez több dologból tevődik össze.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.01. 20:43 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
Bandi1978 írta:
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem és aggodalmam:

A gépkocsi 8 hónapja áll, a rengeteg szétfáradt alkatrész cseréje miatt és az idővel való hadakozásom miatt.
Fel lett újítva az első futómű, a nyomtávrúd, csonkállvány és a rugó kivételével minden kicserélődött.
Ja, az abs-jeladó doboza és a felső rugótányérok is megmaradtak, de ez lényegtelen is.
A hátsó most jön, + kipufogó, + küszöbök, + hátsó ablakemelők, + hátsó elektromos roló... szóval van munka, de szeretem szerelni.
Persze a pufogó és küszöb nem az én kezem lesz.

Tehát, ma leengedtem a kocsit és jó 8 cm-rel magasabban áll.
A lengéscsillapító Koni Sport (citromsárga) volt és Bilstein B4 (fekete) lett.
Egymás mellé téve annyi a különbség, hogy a Koni 6 cm-rel alacsonyabb és 3 mm-rel keskenyebb rúddal szerelt (22mm ez is hihetetlen...), de a tubus egyforma.
És persze még új korában keményebb lehetett, de ez már a múlté volt.
Létezne, hogy a rugó "megpihent" és ezért még erősebben kitart?
Mert valamikor 6 hónapja kiszedtem, szétbontottam a rugóstagot és azóta nem volt terhelés alatt, még át is szintereztettem, mert a kavicsok itt-ott lelőtték róla a gyári porfestéket, de amúgy tuti állapotban volt, van.

Gyárilag M-sport I rugó (három világosbarna pötty egymás felett).
Mert amúgy a kocsi az átlagnál alacsonyabb állású volt és ezt nem szeretném elveszíteni.
Ráadásul amíg be nem ül a gép, addig a 2-2 lengőkart sem tudom meghúzni, mert így nem a normál, saját magasságában fog rögzülni a szilent.

Szóval idővel beigazodik majd a rugó?
Mert szerintem a hasmagasságot a rugó adja meg és a lengéscsillapítónak ebben nincs szerepe, csak ha eleve emelt tubusú vagy a toronycsapágy magasabb pár millivel (mert nem mind egyforma magas).
Valahol már régebben olvastam itt, hogy valaki már pánikolt ilyen miatt, akárcsak én most.

Köszi!


Be fog magától ülni. Nyomtávrúd nincs a sorhatos E39-ben. Nem értem mi az hogy nem tudod lehúzni a normál saját magasságában a két lengőkart? Annak mindig más lesz a magassága, benzintanktól függően, sofőrtől, utasoktól függően. Tudtommal megvan adva hogy felemelve vagy lábon kell-e lehúzni, és mekkora nyomatékra. A többit a futóműves elintézi.

Nekem is M-Sport I-es a futómű alatta, Realoem.com szerint van különbség a futóművek közt ami a rugóstagot illeti. A lengéscsillapító amit vettél való hozzá? Ha nagyon fos volt a lengéscsillapító, és került bele egy vadonatúj szokott olyat eredményezni, hogy peckesebben áll tőle az autó de ez több dologból tevődik össze.


Vagy akkor kormányösszekötő. Amin a kerékösszetartást állíthatjuk... és tekeri a kereket :D
Van aki axiálcsuklónak hívja, hát van pár neve, nem tudom melyik és mi a hivatalos mérnöki megnevezése.

A csillapító abszolút hozzá való, csak nem rövidített rudas, keményített, hanem széria jellegű.
Puhább és hosszabb a rúd.
Minden oké amúgy, csak picit magasabb a kelleténél.
De arra is gondoltam, hogy így első leengedésre még feszül az összes alkatrész, mivel ugye felemelésnél a kerekek alja befelé dől és a gumi a talajon nem enged annyit, hogy kényelmesen szétterpesszen.
Lehet, ha holnap megmozdítom, akkor az jót tesz majd neki.

A lengőkarokat azért írtam, mert ugye a saját súlyán kell meghúzni azokat. Bár sokan sokfélét mondanak. Miszerint tele kell ültetni az autót, ide-oda zsákokat rakni, vagy nem kell teljesen leengedni... olvastam már mindent.
Most akkor hogyan van ez? 110NM amúgy a két lengőkar szilent felőli csavarjainak (4db) ajánlott nyomatéka.

Hát az is trükkös lesz amikor csinálom, mert még a "lego" rámpám nincs kész...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.02. 01:11 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Bandi1978 írta:
attila94 írta:
Bandi1978 írta:
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem és aggodalmam:

A gépkocsi 8 hónapja áll, a rengeteg szétfáradt alkatrész cseréje miatt és az idővel való hadakozásom miatt.
Fel lett újítva az első futómű, a nyomtávrúd, csonkállvány és a rugó kivételével minden kicserélődött.
Ja, az abs-jeladó doboza és a felső rugótányérok is megmaradtak, de ez lényegtelen is.
A hátsó most jön, + kipufogó, + küszöbök, + hátsó ablakemelők, + hátsó elektromos roló... szóval van munka, de szeretem szerelni.
Persze a pufogó és küszöb nem az én kezem lesz.

Tehát, ma leengedtem a kocsit és jó 8 cm-rel magasabban áll.
A lengéscsillapító Koni Sport (citromsárga) volt és Bilstein B4 (fekete) lett.
Egymás mellé téve annyi a különbség, hogy a Koni 6 cm-rel alacsonyabb és 3 mm-rel keskenyebb rúddal szerelt (22mm ez is hihetetlen...), de a tubus egyforma.
És persze még új korában keményebb lehetett, de ez már a múlté volt.
Létezne, hogy a rugó "megpihent" és ezért még erősebben kitart?
Mert valamikor 6 hónapja kiszedtem, szétbontottam a rugóstagot és azóta nem volt terhelés alatt, még át is szintereztettem, mert a kavicsok itt-ott lelőtték róla a gyári porfestéket, de amúgy tuti állapotban volt, van.

Gyárilag M-sport I rugó (három világosbarna pötty egymás felett).
Mert amúgy a kocsi az átlagnál alacsonyabb állású volt és ezt nem szeretném elveszíteni.
Ráadásul amíg be nem ül a gép, addig a 2-2 lengőkart sem tudom meghúzni, mert így nem a normál, saját magasságában fog rögzülni a szilent.

Szóval idővel beigazodik majd a rugó?
Mert szerintem a hasmagasságot a rugó adja meg és a lengéscsillapítónak ebben nincs szerepe, csak ha eleve emelt tubusú vagy a toronycsapágy magasabb pár millivel (mert nem mind egyforma magas).
Valahol már régebben olvastam itt, hogy valaki már pánikolt ilyen miatt, akárcsak én most.

Köszi!


Be fog magától ülni. Nyomtávrúd nincs a sorhatos E39-ben. Nem értem mi az hogy nem tudod lehúzni a normál saját magasságában a két lengőkart? Annak mindig más lesz a magassága, benzintanktól függően, sofőrtől, utasoktól függően. Tudtommal megvan adva hogy felemelve vagy lábon kell-e lehúzni, és mekkora nyomatékra. A többit a futóműves elintézi.

Nekem is M-Sport I-es a futómű alatta, Realoem.com szerint van különbség a futóművek közt ami a rugóstagot illeti. A lengéscsillapító amit vettél való hozzá? Ha nagyon fos volt a lengéscsillapító, és került bele egy vadonatúj szokott olyat eredményezni, hogy peckesebben áll tőle az autó de ez több dologból tevődik össze.


Vagy akkor kormányösszekötő. Amin a kerékösszetartást állíthatjuk... és tekeri a kereket :D
Van aki axiálcsuklónak hívja, hát van pár neve, nem tudom melyik és mi a hivatalos mérnöki megnevezése.

A csillapító abszolút hozzá való, csak nem rövidített rudas, keményített, hanem széria jellegű.
Puhább és hosszabb a rúd.
Minden oké amúgy, csak picit magasabb a kelleténél.
De arra is gondoltam, hogy így első leengedésre még feszül az összes alkatrész, mivel ugye felemelésnél a kerekek alja befelé dől és a gumi a talajon nem enged annyit, hogy kényelmesen szétterpesszen.
Lehet, ha holnap megmozdítom, akkor az jót tesz majd neki.

A lengőkarokat azért írtam, mert ugye a saját súlyán kell meghúzni azokat. Bár sokan sokfélét mondanak. Miszerint tele kell ültetni az autót, ide-oda zsákokat rakni, vagy nem kell teljesen leengedni... olvastam már mindent.
Most akkor hogyan van ez? 110NM amúgy a két lengőkar szilent felőli csavarjainak (4db) ajánlott nyomatéka.

Hát az is trükkös lesz amikor csinálom, mert még a "lego" rámpám nincs kész...

Lengéscsillapítót beengedted a csonkállványba peremig? Tehát az alja az alatta levő gömbfejtől csak 1-2 centire van? 8cm az soknak tűnik.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.02. 06:35 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Persze, még egy 6-os imbuszkulcsból csiszoltam is egy finom szétfeszítő célszerszámot hozzá.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.02. 19:30 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.15. 21:33
Hozzászólások: 79
Tartózkodási hely: Szigetbecse
Adott köszi: 36 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok! Sajnos elfáradt a hátsó rugópárom,mindkettő el van törve. Cserélni szeretném és az első és hátsó lengéscsillapító is csereérett. Az elsőt felújíttatnám,mert gyári,a hátsó csere,mert Monroe. Milyen márkát keressek hátra rugóból és lengéscsillapítóból? A gyári mennyibe kerülhet? Köszönöm.

_________________
Ich bin Der Fünfer!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.02. 20:20 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.06.15. 21:33
Hozzászólások: 79
Tartózkodási hely: Szigetbecse
Adott köszi: 36 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Kellene még bal oldali Axiál csukló is az első futóműhöz....Hol érdemes beszereznem,csak a gyári minőség jöhet szóba minden esetben
Köszönöm!

_________________
Ich bin Der Fünfer!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Futómű
HozzászólásElküldve: 2017.06.02. 20:35 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 368 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
novi68 írta:
Kellene még bal oldali Axiál csukló is az első futóműhöz....Hol érdemes beszereznem,csak a gyári minőség jöhet szóba minden esetben
Köszönöm!

Ment Pü.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2650 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124 ... 133  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 36 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator