* *
Pontos idő: 2024.04.18. 18:06

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2669 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127 ... 134  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.01.25. 13:57 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2017.01.02. 22:52
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

A véleményetekre lennék kíváncsi!
Arra gondoltam, hogy kicsit modernizálnám a kalaptartóban levő, elég vérszegény hangszórókat.

Ez lenne a kiszemelt:

https://edigital.hu/hangszoro/hertz-dcx ... cm-p360893

Nem akarok brutál, csak inkább tisztább hangzást.

Urak, vélemény?

Köszi!
Gábor


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.01.25. 14:36 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2014.10.19. 23:51
Hozzászólások: 454
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Adott köszi: 124 alkalommal
Kapott köszik: 40 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: S62
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
nyergesvontato írta:
Sziasztok!

A véleményetekre lennék kíváncsi!
Arra gondoltam, hogy kicsit modernizálnám a kalaptartóban levő, elég vérszegény hangszórókat.

Ez lenne a kiszemelt:

https://edigital.hu/hangszoro/hertz-dcx ... cm-p360893

Nem akarok brutál, csak inkább tisztább hangzást.

Urak, vélemény?

Köszi!
Gábor

Én a kalaptartóba rakott ,akár gyári akár maszek megoldást elhagynám. A kocsiban a zene sztereo, az ajtókban lévőt "piszkálnám" inkább, a többit meg lekötném a 'csába. Kivéve ha nincs állandó hátsó hallgatóság. De csodát ne várj,az igaz viszont ,hogy sokkal jobban szólna mint a gyári fos nokia tizenpáréves cucc.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bor3sz az itt látható tagok köszönték meg: nyergesvontato
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.01.25. 15:52 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bor3sz írta:
nyergesvontato írta:
Sziasztok!

A véleményetekre lennék kíváncsi!
Arra gondoltam, hogy kicsit modernizálnám a kalaptartóban levő, elég vérszegény hangszórókat.

Ez lenne a kiszemelt:

https://edigital.hu/hangszoro/hertz-dcx ... cm-p360893

Nem akarok brutál, csak inkább tisztább hangzást.

Urak, vélemény?

Köszi!
Gábor

Én a kalaptartóba rakott ,akár gyári akár maszek megoldást elhagynám. A kocsiban a zene sztereo, az ajtókban lévőt "piszkálnám" inkább, a többit meg lekötném a 'csába. Kivéve ha nincs állandó hátsó hallgatóság. De csodát ne várj,az igaz viszont ,hogy sokkal jobban szólna mint a gyári fos nokia tizenpáréves cucc.


Így van. Teljesen borulna a színpadkép. Megfelelő egyensúly esetén a kalaptartóban lévő hangszórók, csak a hátul ülőnek szólnak.

Hogy a védelmére szóljak a gyári hifinek, régen hozta az elvárt szintet, de ezek a papírmembrános hangszórók öregszenek sajnos, rájuk fér a renoválás.

Ha magadat szeretnéd szórakoztatni, akkor felejtsd el a hátsó traktust és előre koncentrálj. Cseréld le az ajtóban helyet foglaló mélyközepeket, illetve az A oszlop tövében lévő magasakat is. Eleve ezt a komponens szett szarságot nem is értem, amikor hátul van mélyközép van, mert az ajtóban van magas?! Ha gyári fejegység marad, akkor érdemes lehet még kábelezést cserélni, illetve utólagos hangváltókon elgondolkodni.

További, a témához nem kapcsolódó gondolat, ami esetleg releváns lehet:

Én őszintén megmondom, hogy a fejet nem bántanám, mert nem annyira szűk keresztmetszet, mint a hangszórók és egy dension gateway segítségével a kor szellemének megfelelő multimédiás támogatást is meg lehet oldani. Esetleg hátra be lehet tenni még egy mélynyomót külön erősítővel.

Előre is elnézést kérek Gallaca, hogy a nevedet szóba hozom! Szóval az előbb említett klubtárs nagyon jó kis, átgondolt hifit épített az autójába Visaton hangszórók segítségével, ami azért ezekhez a kommersz bolti márkákhoz képest komoly minőséget képvisel. Próbálj meg itt ebben a topicban visszakeresni, hogyha pedig nem megy, akkor remélhetőleg Gallaca egy privát üzenet formájában segít neked annyit, hogy el tudj indulni. :wink:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: nyergesvontato
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.01.26. 00:37 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2017.01.02. 22:52
Hozzászólások: 19
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Köszönöm a segítségetek, és a véleményetek kifejtését!Egyelőre akkor még nem bontok.Az első hangzással, nincs sok gondom.Talán a magasat hiányolom kicsit...A kárpitokat majd akkor akarom bontani, ha a szükség úgy kívánja(esetleges hiba).Csak feltételeztem, a hátsók cseréjével nagy ugrás lehet az összhangzásban... :D
Kapott egy Dension MP3 as kiegészítőt, azzal most elvagyok egy darabig. :p
Alszom még rá egy párat...


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.01.26. 09:58 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
nyergesvontato írta:
Köszönöm a segítségetek, és a véleményetek kifejtését!Egyelőre akkor még nem bontok.Az első hangzással, nincs sok gondom.Talán a magasat hiányolom kicsit...A kárpitokat majd akkor akarom bontani, ha a szükség úgy kívánja(esetleges hiba).Csak feltételeztem, a hátsók cseréjével nagy ugrás lehet az összhangzásban... :D
Kapott egy Dension MP3 as kiegészítőt, azzal most elvagyok egy darabig. :p
Alszom még rá egy párat...


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével


Valóban nagy ugrás lenne. Abszolút felborulna az egész hangzás, főleg a linkelt hangszórókészlettel. :D Nem szabad azt elkövetned.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: nyergesvontato
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.02.01. 09:29 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.07. 10:36
Hozzászólások: 949
Tartózkodási hely: Ingolstadt / Budapest
Adott köszi: 194 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:

Hogy a védelmére szóljak a gyári hifinek, régen hozta az elvárt szintet, de ezek a papírmembrános hangszórók öregszenek sajnos, rájuk fér a renoválás.

....

További, a témához nem kapcsolódó gondolat, ami esetleg releváns lehet:

Én őszintén megmondom, hogy a fejet nem bántanám, mert nem annyira szűk keresztmetszet, mint a hangszórók és egy dension gateway segítségével a kor szellemének megfelelő multimédiás támogatást is meg lehet oldani. Esetleg hátra be lehet tenni még egy mélynyomót külön erősítővel.


Bocs, de nem ertek egyet. Szerintem regen sem hozta a szintet... Legalabbis mar tobb korabeli nem premium autoval talalkoztam, amik ezerszer jobbak voltak, mint az E39 hifije (az alap hifirol beszelek). Az tuti, hogy nem art, ha kicsereled a papir membranost, mert lehet, mar el van szakadva, stb. De lenyegesen nem lesz jobb a hangzas.
En pont, hogy azt gondolom, hogy a fejegyseg az egyik leggyengebb pontja a hifinek, egy jobb fejegyseg meg ezekbol a papirmembranos szarokbol is tobbet hozna ki. Mivel a legtobben nem szeretnenk a gyari fejet lecserelni, igy a legjobb megoldas egy erosito....

Azzal viszont egyetertek, hogy a hatso hangszorok cserejenek nincs sok ertelme. A koax hangszorokat meg ugy, ahogy van kerulni kene, mert tul sok lesz a magas.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek dreizwanzig az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.02.01. 16:31 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
dreizwanzig írta:
NagyMatyas írta:

Hogy a védelmére szóljak a gyári hifinek, régen hozta az elvárt szintet, de ezek a papírmembrános hangszórók öregszenek sajnos, rájuk fér a renoválás.

....

További, a témához nem kapcsolódó gondolat, ami esetleg releváns lehet:

Én őszintén megmondom, hogy a fejet nem bántanám, mert nem annyira szűk keresztmetszet, mint a hangszórók és egy dension gateway segítségével a kor szellemének megfelelő multimédiás támogatást is meg lehet oldani. Esetleg hátra be lehet tenni még egy mélynyomót külön erősítővel.


Bocs, de nem ertek egyet. Szerintem regen sem hozta a szintet... Legalabbis mar tobb korabeli nem premium autoval talalkoztam, amik ezerszer jobbak voltak, mint az E39 hifije (az alap hifirol beszelek). Az tuti, hogy nem art, ha kicsereled a papir membranost, mert lehet, mar el van szakadva, stb. De lenyegesen nem lesz jobb a hangzas.
En pont, hogy azt gondolom, hogy a fejegyseg az egyik leggyengebb pontja a hifinek, egy jobb fejegyseg meg ezekbol a papirmembranos szarokbol is tobbet hozna ki. Mivel a legtobben nem szeretnenk a gyari fejet lecserelni, igy a legjobb megoldas egy erosito....

Azzal viszont egyetertek, hogy a hatso hangszorok cserejenek nincs sok ertelme. A koax hangszorokat meg ugy, ahogy van kerulni kene, mert tul sok lesz a magas.

Pedig igaza van Mátyásnak! Amikor ezek az autók bejöttek, valahogy épp autóhifivel foglalkoztam. Bújtam a szaksajtót, annyi ilyen magazinom volt mint állat, benne rendszeres tesztekkel, autentikus tesztelőktől, stúdiókörülmények közt tesztelve, monitorhangdobozokkal. Ezek a Becker gyári motyók simán pariban voltak, illetve rendre leverték a neves gyártók utólagos csúcsrádióit is. Na nem hangerőben, hanem hangzásban, színpadképben, stb. Emlékeim szerint Alpine-val nem nagyon bírtak, de sajnos ezirányú lexikális tudásom erősen megkopott az évek alatt. Azóta 2x költöztem, sajnos szanálni kellett, így nem tudom kiszkennelni belőle ezeket. :(
Ezekben az autókban a hangszórók a leggyengébb láncszemek, illetve a beépítésük módja. Én már építettem be előre 70 rugós Emphaser szettet, nagyot dobott a hangzáson még a gyári helyen is! De subláda nélkül ezek sem értek sokat. DSP rendszer beépítése miatt kerültek ki, DE azokat a hangszórókat is kicseréltem Visaton hangszórókra. Viszont teszteltem már felső középkategóriás Denon erősítővel, felső kategóriás Cd játszóval, a gyári hangszórókat bent a lakásban,(mind a 3 félét) bátran állíthatom, hogy sz@r hangjuk van. Inkább csendben visszakötöttem a Tannoyokat. Ebben az iparban fokozottan igaz, hogy minél drágább egy komponens, annál jobb,(márkán belül is!) ezzel nincs mit tenni.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.02.07. 10:26 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2014.04.20. 21:14
Hozzászólások: 9
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Nem segitett sokat a forum kereso, de azert lehet, hogy olyat kerdezek, ami mar volt.
Elso hangszorok lecserelve, hatsok kikotve, csomagtartoban erosito es melylada, kesztyutartoban bluetooth a CD valto helyere kotve. Nem en voltam a tulaj, amikor ez az atalakitas tortent, de az utasterben a kabelezes nem tunik veszesen igenytelen munkanak (= nem latszik az egeszbol semmi).
Fekvorendorok/katyuk utan a jobb oldal neha meghal, ujabb katyu utan visszajon.
3 honapja varom a kicsit jobb idot, illetve egy szabad napot amikor raerek vegre foglalkozni vele, de most mar tele van a mindenem.

A kerdes: van ajanlott audios kollega Budapesten, akinel jo szivvel otthagyhatom az autot (ha debug/szereles miatt karpitot is kell bontani nem barbartepkedes lesz, fejegyseget a kornyek karcolasa nelkul szedi ki stbstb.), es vallal ilyen jellegu diagnosztikat/javitast?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.02.07. 11:29 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
dreizwanzig írta:

Bocs, de nem ertek egyet. Szerintem regen sem hozta a szintet... Legalabbis mar tobb korabeli nem premium autoval talalkoztam, amik ezerszer jobbak voltak, mint az E39 hifije (az alap hifirol beszelek). Az tuti, hogy nem art, ha kicsereled a papir membranost, mert lehet, mar el van szakadva, stb. De lenyegesen nem lesz jobb a hangzas.
En pont, hogy azt gondolom, hogy a fejegyseg az egyik leggyengebb pontja a hifinek, egy jobb fejegyseg meg ezekbol a papirmembranos szarokbol is tobbet hozna ki. Mivel a legtobben nem szeretnenk a gyari fejet lecserelni, igy a legjobb megoldas egy erosito....

Azzal viszont egyetertek, hogy a hatso hangszorok cserejenek nincs sok ertelme. A koax hangszorokat meg ugy, ahogy van kerulni kene, mert tul sok lesz a magas.


Egy hangszóró bizonyos kor felett fárad. Ez a papírmembránosokra fokozattan igaz. Legérzékenyebb része a membrán, de a többi komponense is egy idő után nyugdíjba vonul. Továbbá, ugyan nem tudom, hogy a hangváltás, hogy van megoldva gyárilag, de ha tartalmaz kondit, akkor azok is fáradnak az évek során. Nem tudom, te mikor hallottál E39 hifit, de amikor 8 éves korában hozzám került a 28i, akkor még jó volt a hifije, amikor pedig elérte a 15 éves kort, akkor már nagyon nem. Mélye szinte semmi nem maradt és a magasak is tolakodtak.

13 cm-es mélyközéptől csodát nem kell várni, 16, de inkább 17 cm, ahonnan már van számottevő mély. Az alatt erősen indokolt egy sub beépítése. A gyári hangszóróknak egyébként a középtartománya is kásás és nem is jól vannak váltva a magasakkal. 100x jobbat lehet építeni bele.

Nekem is hobbim a szobai hifi. Van is egy módosított Preludium B32, hangfalam, amit bármilyen mai 150 ezer forintos hangfal mellé oda mernék tenni. A pár mindkét tagja majdnem 100%-ban lineáris átvitelű most, 2 dB-es esés mérhető mindössze. Szeretem az értő, igényes zenehallgatást. :wink:

Egyébként, ha már Gallaca megemlítette a dolgot, akkor hangsúlyozom én is, hogy mérés nélkül nem lehet értelmes hifit építeni. A gyáriak meg sem merem tippelni, hogy hány órát tölthettek azzal, hogy mérték a dolgokat. Ezek után bármi ami utólagos csorbítja a színpadképet. :wink: Persze lehet, hogy ez majd valakinek jobban tetszik a saját szájíze szerint, DE értő fülnek biztos, hogy nem.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.02.08. 00:20 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
NagyMatyas írta:
hangváltás, hogy van megoldva gyárilag,

Sima stereo rendszerben: Mélyközép telibe, magas előtt bipolár elkó. Hifi, tophifiben hangszórónként jön az erősítőkből a vezeték.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.02.08. 10:27 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
NagyMatyas írta:
hangváltás, hogy van megoldva gyárilag,

Sima stereo rendszerben: Mélyközép telibe, magas előtt bipolár elkó. Hifi, tophifiben hangszórónként jön az erősítőkből a vezeték.


Akkor lehet min dolgozni :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.02.14. 15:16 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2013.03.17. 13:28
Hozzászólások: 32
Tartózkodási hely: Kecskemét
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Tegnap beszereltem egy Dension Gateway Lite 3-at.
Ezután a rádió csatornákat alig-alig találja meg.
Többször kiszereltem, ellenőriztem az antenna csatlakozást, minden rendben volt.

Volt már valakinek ilyen tapasztalata? Valakinek valami ötlete?

Első körben kipróbálnám a Dension és a rádió közötti kábel cseréjét, mert ha magát a Densiont lehúzom, változatlan.
Esetleg volna valakinek próbára?

Köszi előre is.

Üdv.: Gyuri


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.03.10. 18:43 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2014.03.05. 14:51
Hozzászólások: 21
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 6 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 256S4
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!
2000-es évjáratú E39 Touringom van. A hátsó hangszórók a tetőkárpitba vannak beszerelve.
Tud valaki abban segíteni, hogy miképpen essek neki a kibontásnak, ha ki szeretném cserélni ezeket?
Arra is kíváncsi lennék, tudja-e valaki, hogy a 16,5cm átmérőjű hangszóró esetén milyen mélységű fér el a tetőkárpitban?
A segítséget előre is köszönöm!
Üdv:
Mex


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.03.10. 19:20 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2009.12.01. 01:00
Hozzászólások: 8419
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 955 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Mex írta:
Sziasztok!
2000-es évjáratú E39 Touringom van. A hátsó hangszórók a tetőkárpitba vannak beszerelve.
Tud valaki abban segíteni, hogy miképpen essek neki a kibontásnak, ha ki szeretném cserélni ezeket?
Arra is kíváncsi lennék, tudja-e valaki, hogy a 16,5cm átmérőjű hangszóró esetén milyen mélységű fér el a tetőkárpitban?
A segítséget előre is köszönöm!
Üdv:
Mex

A rácsot le kell "tépni". Meghúzod lefelé. 2 vagy 3 müa. tüske van ami be van szorítva.
Egyenletesen kell húzni. Egyet egyet mindig letörök. :D
Hangzás miatt ne szereld ki. Nem lesz jobb. Sok írás van róla.

_________________
:szerintem
Üdv! Imco
A közlekedők csak akadály, amit le kell küzdeni! /from Kopa/


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.03.14. 12:07 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2016.01.06. 16:12
Hozzászólások: 255
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 26 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 520i
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
gosgyo írta:
Sziasztok!

Tegnap beszereltem egy Dension Gateway Lite 3-at.
Ezután a rádió csatornákat alig-alig találja meg.
Többször kiszereltem, ellenőriztem az antenna csatlakozást, minden rendben volt.

Volt már valakinek ilyen tapasztalata? Valakinek valami ötlete?

Első körben kipróbálnám a Dension és a rádió közötti kábel cseréjét, mert ha magát a Densiont lehúzom, változatlan.
Esetleg volna valakinek próbára?

Köszi előre is.

Üdv.: Gyuri


Ha Dension nélkül sincs vétel, akkor valszeg máshol lesz a baj :)
Én hamarosan készülök ilyet venni,de a BT-set.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.03.16. 13:02 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2017.03.06. 15:30
Hozzászólások: 4
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d, M57
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok Klubtársak!

Pár hónapja boldog e39 tulaj lettem :D Az autó műszaki helyreigazítása után nekilátok a kényelmi/élvezeti dolgok rendbe rakásához/fejlesztéséhez. Sajnos a hifim nagyon gyengén szól, 4db 13cm-es magyar gyártmányú hangszórót és 2 csipogót találtam a kocsiban (2002-es Touring). A fejegység alap, nem DSP, VIN szerint: S650 CD player, S661 Radio BMW Business (C43).
A csomagtartóban bal hátul van (volt) vmi, ebben kérném a segítségeteket, hogy mi lehetett ott? Honnan jöhetnek ezek a vezetékek?

Köszönöm előre is,
Laci

Kép Kép Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.03.16. 13:25 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2010.03.30. 00:00
Hozzászólások: 1408
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 133 alkalommal
Kapott köszik: 408 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B25
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
Laci86 írta:
Sziasztok Klubtársak!
Pár hónapja boldog e39 tulaj lettem :D Az autó műszaki helyreigazítása után nekilátok a kényelmi/élvezeti dolgok rendbe rakásához/fejlesztéséhez. Sajnos a hifim nagyon gyengén szól, 4db 13cm-es magyar gyártmányú hangszórót és 2 csipogót találtam a kocsiban (2002-es Touring). A fejegység alap, nem DSP, VIN szerint: S650 CD player, S661 Radio BMW Business (C43).
A csomagtartóban bal hátul van (volt) vmi, ebben kérném a segítségeteket, hogy mi lehetett ott? Honnan jöhetnek ezek a vezetékek?
Köszönöm előre is,
Laci

Csak tippelni lehet, mert ez nem gyári kábelezés.
Ránézésre lehetne akár egy utólagos erősítő-mélyláda kombó kábelezése is lehetne, de neked egyszer végigbogarászni, mivel csak így lehet kideríteni.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.03.16. 13:34 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2017.03.06. 15:30
Hozzászólások: 4
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d, M57
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
PeterE39 írta:
Laci86 írta:
Sziasztok Klubtársak!
Pár hónapja boldog e39 tulaj lettem :D Az autó műszaki helyreigazítása után nekilátok a kényelmi/élvezeti dolgok rendbe rakásához/fejlesztéséhez. Sajnos a hifim nagyon gyengén szól, 4db 13cm-es magyar gyártmányú hangszórót és 2 csipogót találtam a kocsiban (2002-es Touring). A fejegység alap, nem DSP, VIN szerint: S650 CD player, S661 Radio BMW Business (C43).
A csomagtartóban bal hátul van (volt) vmi, ebben kérném a segítségeteket, hogy mi lehetett ott? Honnan jöhetnek ezek a vezetékek?
Köszönöm előre is,
Laci

Csak tippelni lehet, mert ez nem gyári kábelezés.
Ránézésre lehetne akár egy utólagos erősítő-mélyláda kombó kábelezése is lehetne, de neked egyszer végigbogarászni, mivel csak így lehet kideríteni.


Köszi a gyors választ! Ha úgy alakul, hétvégén neki is látok. Kicsit még örülök is neki, mert ahogy a fórumot olvasgattam a szép mély hangok előcsalogatása másképp nem lehetséges. (Az utastérben szeretném megőrizni az autó gyári kinézetét.)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.05.01. 12:24 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 203
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 22 alkalommal
Kapott köszik: 53 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Most jutottam el odáig, hogy valamit kezdeni szeretnék a zenével. Eddig győzködtem magam, hogy nem is olyan rossz, majd megbarátkozok vele, de sajnos nem megy, ez botrány.
Nem voltam rest, átrágtam magam az összes hozzászóláson. Eddig is tudtam, hogy szívás gyári cuccot fejleszteni, de most legalább nagyjából megtudtam, hogy pontosan miért.

A kiindulási alapom: Business fejegység 10+1 hangszórós Hifivel touringban. A célom a fejlesztéssel, hogy a könnyűzenei számok hallgathatóbban szóljanak.

A 10 hangszóróhoz és a hozzá tartozó erősítőhöz egyelőre nem szeretnék hozzányúlni.
Ennek oka, hogy úgy látom kizárólag a hangszórókat kicserélni nincs értelme, ugyanis a gyári méretben és impedanciával csak nagyon drága hangszórókkal lehetne értékelhető javulást elérni.
A hangszórók lecserélését a gyári erősítő erősebbre cserélésével szintén nem tartom alternatívának, mivel az egész rendszert újradrótozni semmiképp nem szeretném, és az új erősítő+hangszórók költsége is túlmutat a fejlesztésre szánt büdzsén. És a rendelkezésre álló méretek és térfogatok miatt amúgy sem lehet sokkal többet kihozni a dologból, ahogy sokan tapasztaltátok.

Amit az olvasottak alapján tenni szeretnék az ügy érdekeben, az a következő:
1. szeretném lecserélni a fejegységem Businessről Professionalra. Csodát nem várok tőle, de némi javulást igen.
2. a gyári mélynyomót (micsodááát?) szeretném offolni, és egy normális hangzású fa mélynyomót beüzemelni. Amiket kinéztem:
a) Alpine SBG-844BR mélynyomó Alpine MRV-M250 erősítővel és előrevezethető potméterrel. Ez a megoldás azért tetszene, mert a későbbiekben könnyen átmenthető lenne egy másik autóba.
b) ugyanaz mint az előző, azzal a különbséggel, hogy a mélynyomó egy ilyen beépítőkeretbőlés egy Alpine SWG-1044 hangszóróból (adatlap) állna. Ez a megoldás azért tetszene, mert nem látszana az egészből semmi, de tartok tőle, hogy nem is lenne túl produktív. (és ahogy nézem mélységét tekintve el sem férne benne normálisan a kinézett hangszóró)

Mivel sajnos nem túlzottan értek a témához, szeretném kikérni a véleményetek. Milyennek értékelitek a koncepciót? Valakinek van esetleg tapasztalata az említett cuccokkal? Hozná a várt hatást? Jelet honnan kéne venni? Milyen sallangok kellenek még? Valaki tudna segíteni a telepítésben és a beállításban?
Természetesen más opciót is szívesen meghallgatok mélyláda+erősítő ügyben. De az feltétlenül szempont, hogy ne legyen drágább az általam vázoltnál, elölről tudjam szabályozni az erősséget, és hogy beférjen a láda a csomagtér roló konzolja alá.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: HI-FI
HozzászólásElküldve: 2017.05.01. 13:20 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
Most jutottam el odáig, hogy valamit kezdeni szeretnék a zenével. Eddig győzködtem magam, hogy nem is olyan rossz, majd megbarátkozok vele, de sajnos nem megy, ez botrány.
Nem voltam rest, átrágtam magam az összes hozzászóláson. Eddig is tudtam, hogy szívás gyári cuccot fejleszteni, de most legalább nagyjából megtudtam, hogy pontosan miért.

A kiindulási alapom: Business fejegység 10+1 hangszórós Hifivel touringban. A célom a fejlesztéssel, hogy a könnyűzenei számok hallgathatóbban szóljanak.

A 10 hangszóróhoz és a hozzá tartozó erősítőhöz egyelőre nem szeretnék hozzányúlni.
Ennek oka, hogy úgy látom kizárólag a hangszórókat kicserélni nincs értelme, ugyanis a gyári méretben és impedanciával csak nagyon drága hangszórókkal lehetne értékelhető javulást elérni.
A hangszórók lecserélését a gyári erősítő erősebbre cserélésével szintén nem tartom alternatívának, mivel az egész rendszert újradrótozni semmiképp nem szeretném, és az új erősítő+hangszórók költsége is túlmutat a fejlesztésre szánt büdzsén. És a rendelkezésre álló méretek és térfogatok miatt amúgy sem lehet sokkal többet kihozni a dologból, ahogy sokan tapasztaltátok.

Amit az olvasottak alapján tenni szeretnék az ügy érdekeben, az a következő:
1. szeretném lecserélni a fejegységem Businessről Professionalra. Csodát nem várok tőle, de némi javulást igen.
2. a gyári mélynyomót (micsodááát?) szeretném offolni, és egy normális hangzású fa mélynyomót beüzemelni. Amiket kinéztem:
a) Alpine SBG-844BR mélynyomó Alpine MRV-M250 erősítővel és előrevezethető potméterrel. Ez a megoldás azért tetszene, mert a későbbiekben könnyen átmenthető lenne egy másik autóba.
b) ugyanaz mint az előző, azzal a különbséggel, hogy a mélynyomó egy ilyen beépítőkeretbőlés egy Alpine SWG-1044 hangszóróból (adatlap) állna. Ez a megoldás azért tetszene, mert nem látszana az egészből semmi, de tartok tőle, hogy nem is lenne túl produktív. (és ahogy nézem mélységét tekintve el sem férne benne normálisan a kinézett hangszóró)

Mivel sajnos nem túlzottan értek a témához, szeretném kikérni a véleményetek. Milyennek értékelitek a koncepciót? Valakinek van esetleg tapasztalata az említett cuccokkal? Hozná a várt hatást? Jelet honnan kéne venni? Milyen sallangok kellenek még? Valaki tudna segíteni a telepítésben és a beállításban?
Természetesen más opciót is szívesen meghallgatok mélyláda+erősítő ügyben. De az feltétlenül szempont, hogy ne legyen drágább az általam vázoltnál, elölről tudjam szabályozni az erősséget, és hogy beférjen a láda a csomagtér roló konzolja alá.


Ezt is átrágtad?

viewtopic.php?f=1&t=640&p=32938&hilit=visaton#p32938

Én eképpen járnék el. (Muszáj hozzányúlni a hangszóróidhoz, mert azok jelentik a szűk keresztmetszetet leginkább.) Százszor többre tartom az ilyen hangszórókat, mint a boltban megvásárolható "márkás" társakat. Legnagyobb baj azokkal, hogy gyakorlatilag 95%-ban hamisított mérési jegyzőkönyv társul hozzájuk és nem tudják azt amit a papíron írnak. Mélynyomók esetében pl. sokszor annyira eltér a műszaki adatlapon található adatoktól a valóság, hogy kínszenvedés őket a gyáriak alapján méretezett dobozban behangolni.

Szerintem ezeket a hangszórókat építtesd be előre, utána pedig hogyha nem vagy elégedett, akkor jöhet hátra egy erősítő, amiről meghajtod az első szettet, illetve egy mélynyomót. Nem kell félni a 25 cm-nél kisebb mélynyomótól sem, szóval, ha kell simán el tudod majd dugni.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2669 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127 ... 134  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot] valamint 31 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator