* *
Pontos idő: 2024.03.28. 20:33

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 213 hozzászólás ]  Oldal ElÅ‘zÅ‘  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  KövetkezÅ‘
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.11.01. 21:56 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
A napokban kicsit fejleszteni fogom ezt a topikot, a Tudásbázisba beteszek reményeim szerint némi kis új infót. :hangos:
Remélem nem csak nekem új a probléma, mert én az elmúlt hetekben szembesültem ezzel.

Nos a hibajelenség manuális váltónál jelentkezik, mégpedig kétféle jelenségként fordul elő:

1.) a hátramenet nehezen kapcsolható
vagy
2.) a váltót 5. sebességből kivéve nem ugrik vissza a 3-4 fokozat síkjába, hanem megmarad az 5.fokozat síkjában.

A jelenség a 2.)esete azzal a következménnyel is jár, hogy 2-ből 3-ba váltáskor néha 5.fokozatba sikerült fölkapcsolni. :doglotlo:

1997.szeptember és 2002. december közötti váltókat érint (E46 E36, E39, E38 und E53)amelyek az ún. C- oder F-Getriebe-vel lettek szerelve.
2003.januárjától a BMW a hibát kijavította a kéziváltókon.

Bár nekem E46-nál jelentkezett, mivel a fórum alapvetően az E39-ről szól, ezért az alábbi motorokkal szerelt típusokat érinti:
M47, M57, M52TU/B28 (Touring), M54/B25 (Touring), M52TU/B28, M54/B30 és M62/B35.

Ebben a topikban le van írva, hogyan lehet a váltókat lötyögést (málnakeverő jelleget) megszüntetni, ezért első körben én is ezzel kezdtem az autómon.
Mivel volt van 3cm mozgása a váltókarnak jobbra - balra, ezért nem is tűnt fel a fent említett hiba, főleg annak az ismeretében, hogy a hideg idő beálltával a jelenség erősödik.

Ma elkészült az autóm, kicserélve a kopó - forgó - morgó alkatrészek a váltókarnál, de a kar kint marad az 5. fokozat síkjában. :facepalm:

A rosszhír: a váltót le kell venni a javításhoz és célszerszám is kell a javítószett beütéshez, a szettet pedig magába a váltóházba kell beütni. :(
A jóhír: nem kell bontott váltó, viszonylag olcsó alkatrész, a javítás a váltó hibátlan lesz. :D

Egyenlőre ennyit, majd képekkel, további leírással illusztrálom a továbbiakat, ha van rá igény. :wink:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kovessyroli az itt látható tagok köszönték meg: 2 lacir1, rockolo77
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.11.02. 08:29 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 368 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
kovessyroli írta:
A napokban kicsit fejleszteni fogom ezt a topikot, a Tudásbázisba beteszek reményeim szerint némi kis új infót. :hangos:
Remélem nem csak nekem új a probléma, mert én az elmúlt hetekben szembesültem ezzel.

Nos a hibajelenség manuális váltónál jelentkezik, mégpedig kétféle jelenségként fordul elő:

1.) a hátramenet nehezen kapcsolható
vagy
2.) a váltót 5. sebességből kivéve nem ugrik vissza a 3-4 fokozat síkjába, hanem megmarad az 5.fokozat síkjában.

A jelenség a 2.)esete azzal a következménnyel is jár, hogy 2-ből 3-ba váltáskor néha 5.fokozatba sikerült fölkapcsolni. :doglotlo:

1997.szeptember és 2002. december közötti váltókat érint (E46 E36, E39, E38 und E53)amelyek az ún. C- oder F-Getriebe-vel lettek szerelve.
2003.januárjától a BMW a hibát kijavította a kéziváltókon.

Bár nekem E46-nál jelentkezett, mivel a fórum alapvetően az E39-ről szól, ezért az alábbi motorokkal szerelt típusokat érinti:
M47, M57, M52TU/B28 (Touring), M54/B25 (Touring), M52TU/B28, M54/B30 és M62/B35.

Ebben a topikban le van írva, hogyan lehet a váltókat lötyögést (málnakeverő jelleget) megszüntetni, ezért első körben én is ezzel kezdtem az autómon.
Mivel volt van 3cm mozgása a váltókarnak jobbra - balra, ezért nem is tűnt fel a fent említett hiba, főleg annak az ismeretében, hogy a hideg idő beálltával a jelenség erősödik.

Ma elkészült az autóm, kicserélve a kopó - forgó - morgó alkatrészek a váltókarnál, de a kar kint marad az 5. fokozat síkjában. :facepalm:

A rosszhír: a váltót le kell venni a javításhoz és célszerszám is kell a javítószett beütéshez, a szettet pedig magába a váltóházba kell beütni. :(
A jóhír: nem kell bontott váltó, viszonylag olcsó alkatrész, a javítás a váltó hibátlan lesz. :D

Egyenlőre ennyit, majd képekkel, további leírással illusztrálom a továbbiakat, ha van rá igény. :wink:

Ne haraguj!
:franko:


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára bendegúz 2016.11.02. 13:26-kor.

Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.11.02. 10:15 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bendegúz írta:

Rossz hír, a váltót le kell venni, jó hír, nem kell hozzá semmilyen célszerszám, mert csak egy rugó van, valószínűleg, eltörve.
Ez:23311224935 a 11-es:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=23_0229
A 9-10-es is kell hozzá, de a 14-es amit macerás kivenni, nem is érdemes, legalábbis 370k km-után olyan volt mint az új.
Ha már ott van az ember akkor még a 13-es rugót érdemes.
Ezek cseréje után tök jó lett a váltóm. Ugyan ez volt a gondom, az ötödik síkjában maradt a kar.
:franko:


Tudtok mindent :taps:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.11.02. 13:27 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 368 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
kovessyroli írta:
bendegúz írta:

Rossz hír, a váltót le kell venni, jó hír, nem kell hozzá semmilyen célszerszám, mert csak egy rugó van, valószínűleg, eltörve.
Ez:23311224935 a 11-es:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=23_0229
A 9-10-es is kell hozzá, de a 14-es amit macerás kivenni, nem is érdemes, legalábbis 370k km-után olyan volt mint az új.
Ha már ott van az ember akkor még a 13-es rugót érdemes.
Ezek cseréje után tök jó lett a váltóm. Ugyan ez volt a gondom, az ötödik síkjában maradt a kar.
:franko:


Tudtok mindent :taps:

Elnézést Doktor Úr! :oops:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.11.02. 16:09 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bendegúz írta:

Elnézést Doktor Úr! :oops:


Ezt most nem nagyon értem :roll:
Miért kértél elnézést? :roll:
vagy olvastad a facebookon az egyik bogárhátús hangember írását rólam, akivel volt egy vitám bizonyos adásvételi ügyben, amit én úgy zártam, hogy majd máshogy elintézem, ami nálam a törvényes utat jelentette, ő meg arra gondolt, hogy megveretem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: nyugi, nálad nem lesz házkutatás :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Miért törölted ki a hozzászólásod?
Ráadásul tök jó volt, mert megspóroltál nekem egy kis pénzt, mert a betéteket nem rendeltem meg, csak a rugókat és a fedődugókat.
:kösz


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.11.02. 18:27 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 368 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
kovessyroli írta:
bendegúz írta:

Elnézést Doktor Úr! :oops:


Ezt most nem nagyon értem :roll:
Miért kértél elnézést? :roll:
vagy olvastad a facebookon az egyik bogárhátús hangember írását rólam, akivel volt egy vitám bizonyos adásvételi ügyben, amit én úgy zártam, hogy majd máshogy elintézem, ami nálam a törvényes utat jelentette, ő meg arra gondolt, hogy megveretem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: nyugi, nálad nem lesz házkutatás :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Miért törölted ki a hozzászólásod?
Ráadásul tök jó volt, mert megspóroltál nekem egy kis pénzt, mert a betéteket nem rendeltem meg, csak a rugókat és a fedődugókat.
:kösz

Az a helyzet, hogy félreértettem a "tudok mindent, taps kombót.
Véletlenül sem kioktatni, vagy okoskodni akartam, és eleve féltem attól, hogy úgy fogod érteni. Ezért.
De ha nem így van akkor örülök.
A nyáron estem át ezen a felújításon, ezért próbáltam átadni a tapasztalatot.
Egyébként kell célszerszám, ha a 28-as készletet akarod cserélni, ott is a perselyt nem lehet kivenni, a többi kijön. De nem is érdemes mert az sem kopik el talán soha. Ott is csak a reteszt és a rugóját cseréltem ki.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=23_0229
Azt írtad, hogy a hátramenetet nehéz kapcsolni, na most már nekem is, a rugócsere előtt volt, hogy egyes helyett rüki lett.
Azt mondja a szerelőm ilyennek kell lennie, neki e46 20d-je van, az övé is ilyen nehéz.
:wink:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.11.02. 20:54 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1427 alkalommal
Kapott köszik: 1376 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
Beírhattok mindketten egy köszit az ellenőrzőbe. ;)

Hasznos leírás ez. Fotók azért tetszenének mindenkinek.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.11.02. 21:20 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 368 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
kzolee írta:
Beírhattok mindketten egy köszit az ellenőrzőbe. ;)

Hasznos leírás ez. Fotók azért tetszenének mindenkinek.

A fotókkal már elkéstem, de majd a Roli. :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.11.06. 13:18 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Megjöttek pénteken a rugók, és a kis dugók a váltóhoz, olajat is beszereztem a cseréhez. :roker:
A váltóm viszont megjavult :arrow: nem ragad kint az 5.sikjában :arrow: javítást kicsit elhalasztom :wink:
Arra viszont nem jövök rá, hogy mitől működik most jól :roll:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.11.06. 14:05 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.10.01. 00:00
Hozzászólások: 3638
Tartózkodási hely: BUDAPEST Pestlőrinc
Adott köszi: 728 alkalommal
Kapott köszik: 799 alkalommal
Széria kód: F11
Motor tipusa: 530xd
Évjárata: 2011
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
kovessyroli írta:

Arra viszont nem jövök rá, hogy mitől működik most jól :roll:


Azért ,mert melegebb lett az idő. Kicsit hidegebb lesz, reggel megint hisztizni fog.

_________________
http://www.muha.hu
Nyitva: H-P 8-tól 17-ig Sz.,V, Zárva.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.11.06. 19:43 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 368 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
muhaati írta:
kovessyroli írta:

Arra viszont nem jövök rá, hogy mitől működik most jól :roll:


Azért ,mert melegebb lett az idő. Kicsit hidegebb lesz, reggel megint hisztizni fog.

Úgy van! Az enyém is pontosan ezt csinálta! :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.12.20. 00:12 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.29. 09:13
Hozzászólások: 56
Tartózkodási hely: Budaörs
Adott köszi: 9 alkalommal
Kapott köszik: 10 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54B25
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Itt egy oldal szerintem pont ide illik.
Jó szerelést mindenkinek!
LINK


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek handgeschaltet az itt látható tagok köszönték meg: 3 kovessyroli, kzolee, lacir1
Értékelés: 14.29%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.12.20. 08:26 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 368 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
handgeschaltet írta:
Itt egy oldal szerintem pont ide illik.
Jó szerelést mindenkinek!
LINK

Na ez egy tökéletes link! Pontosan mutatja mit merre! :taps: :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.12.23. 14:50 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.06.24. 22:05
Hozzászólások: 8
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!
Tudna esetleg valaki mondani nekem a bmw e39 540i-hez egy manuális váltó számot? (10 jegyű szám). Bármilyen évjáratú manuális váltó száma jó lenne ehhez a típushoz.
Nagy segítség lenne.. Köszönöm


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.12.23. 16:07 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.15. 00:00
Hozzászólások: 2704
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület.
Adott köszi: 461 alkalommal
Kapott köszik: 514 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 204D4
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
chauffeur írta:
Sziasztok!
Tudna esetleg valaki mondani nekem a bmw e39 540i-hez egy manuális váltó számot? (10 jegyű szám). Bármilyen évjáratú manuális váltó száma jó lenne ehhez a típushoz.
Nagy segítség lenne.. Köszönöm


Ha a 11 jegyű gyári cikkszámra gondolsz:23007508410

_________________
http://www.kekfeher.hu

Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2016.12.23. 22:15 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.06.24. 22:05
Hozzászólások: 8
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Köszönöm a gyors választ! Azt hallottam, hogy 10 jegyű számnak kellene lennie és az 5. számjegy 5-ös, de lehet tévedett aki ezt mondta.
Igazság szerint bontott (6 gangos) manuális váltót keresek ehhez a típushoz (e39 540i). Nagyon ritka kincs az ilyen.. Van esetleg itt olyan, akinek van eladó? Vagy tanács, hogy kinél érdemes próbálkozni?? (a bmw bontók 99%-a nem nem foglalkozik ezzel az alkatrésszel).


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2017.09.07. 01:07 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2014.03.11. 18:40
Hozzászólások: 21
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
handgeschaltet írta:
Itt egy oldal szerintem pont ide illik.
Jó szerelést mindenkinek!
LINK



Sziasztok!

A link már sajnos nem él. Esetleg nem mentette le valaki valamilyen formában?
Vagy ez volt az, csak másik linken?

http://www.eatsleeptinker.com/2013/10/2 ... hift-pins/

_________________
2001 525d Touring.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2019.12.09. 18:33 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.06. 21:20
Hozzászólások: 285
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 3 alkalommal
Kapott köszik: 10 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: M57D30TU2
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok, felélesztem a topicot, váltókérdéssel de lehet nem is az hanem valami csapágy. 1.9 benzin melletti kézi váltó. Nem e39, de az a topiccsoport halottabb mint ez.
Egyszer jött elő az alábbi gond anno, aztán elmúlt, el is felejtettem. Most hétvégén nagyobb táv után jött elő megint, az alábbi furcsaság.
Menve megyegetve városi, főúti részen bizonyos sebességekbe kapcsolva iszonyat zajos valami alul. Nem a motor, mert az szépen megy, meg csak 1-1 sebességekbe. És az elmúlt napokban más-másban. Pénteken asszem 3asban, szombaton hol 3 hol 4, tegnap meg ma 2-es. Minden más sebességbe át vagy visszakapcsolva teljesen kuss van. Amint kapcsolok és rálépek a gázra, olyan hangja van mintha R-be mennék 4 ezres fordulattal, süvít. Vesz mindent, nem kerreg, nem recseg, csak ez a süvítés. Nem tudom láttatok-e M3 GTR-es onboard videókat, kb mikor ott tolja neki az a hang :D csak csúnyább. Mitől lehet? Dzsuva megakad a fogak közt? Valami elállítódik? Miért változik? Ma pl kevésbé volt 2esben mint tegnap, kb 10-20% hangerővel. A váltó maga is ki tudja mikor volt hozzányúlva belülről, én még nem bontattam fel, nem is volt vele semmi baj... eddig. Napok óta kutatom a netet de semmi támasz.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2019.12.09. 23:03 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
zoley88 írta:
...A váltó maga is ki tudja mikor volt hozzányúlva belülről, én még nem bontattam fel, nem is volt vele semmi baj... eddig. Napok óta kutatom a netet de semmi támasz.

Ebben a részben van a lényeg! A motorolaj cserét mindenki szajkózza, bezzeg a váltóolaj és diffiolaj legtöbbeknél valami peremvidék. Pedig manuálisnál szinte fillérekből és könnyen megoldható.
Szóval már valószínű, hogy késő, mert valami végletesen szétkopott benne. Kíváncsi lennék mennyi és milyen állapotú olaj van most benne.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Kézi váltó felújítása
HozzászólásElküldve: 2019.12.11. 20:15 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.06. 21:20
Hozzászólások: 285
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 3 alkalommal
Kapott köszik: 10 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: M57D30TU2
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
zoley88 írta:
...A váltó maga is ki tudja mikor volt hozzányúlva belülről, én még nem bontattam fel, nem is volt vele semmi baj... eddig. Napok óta kutatom a netet de semmi támasz.

Ebben a részben van a lényeg! A motorolaj cserét mindenki szajkózza, bezzeg a váltóolaj és diffiolaj legtöbbeknél valami peremvidék. Pedig manuálisnál szinte fillérekből és könnyen megoldható.
Szóval már valószínű, hogy késő, mert valami végletesen szétkopott benne. Kíváncsi lennék mennyi és milyen állapotú olaj van most benne.

Persze, bár én felújítani nem fogom már. Érdekes módon azóta megszűnt és ugyanolyan mint előtte...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 213 hozzászólás ]  Oldal ElÅ‘zÅ‘  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  KövetkezÅ‘

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot], Google [Bot] valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator