Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Motorolajok

2016.07.06. 08:36

Gallaca írta:
Zo78 írta:
novi68 írta:Sziasztok!
Olvasgatom a fórumot,de hiába,még mindig tanácstalan vagyok olaj ügyben... Van ugye a gyári olaj (2300-3000 ft) és nézegetem a Motul-t is. Ebből melyik lehet az én autómba való? 1996-os 528i automata. X-cess,X-clean, 5W-30, 5W-40? Melyiket ajánlanátok és milyen viszkozitásút? Ezerszer feltett kérdés,elnézést érte,kérlek benneteket segítsetek ebben nekem. :oops: Castrol teljesen kizárva a hamisítási botrány óta?
Köszönöm!

habonynorbi az oldal tetején feltette a kérdést, választ is kapott rá. :wink:
Mi több, mindketten B28 tulajok vagytok.

Neki más a színe! :facepalm:

Ej, úgy látom, tegnap este bal lábbal készültél nyugovóra térni... :lol:

Re: Motorolajok

2016.07.13. 12:58

Sziasztok!

M54-ben cserélnék olajat. Azt néztem ki, hogy az Agip/Eni i-Sint 5w-40 tudja az LL-01 szabványt. Van bárkinek véleménye erről az olajról? Normális áron van, talán nem hamisítják :) Várnék pro-contra érveket.

köszi!

Re: Motorolajok

2016.07.13. 13:20

blueboi69 írta:Sziasztok!

M54-ben cserélnék olajat. Azt néztem ki, hogy az Agip/Eni i-Sint 5w-40 tudja az LL-01 szabványt. Van bárkinek véleménye erről az olajról? Normális áron van, talán nem hamisítják :) Várnék pro-contra érveket.

köszi!


Nem tartom jó olajnak. Motult vagy LM-t tegyél bele :)

Re: Motorolajok

2016.07.13. 14:22

NagyMatyas írta:
blueboi69 írta:Sziasztok!

M54-ben cserélnék olajat. Azt néztem ki, hogy az Agip/Eni i-Sint 5w-40 tudja az LL-01 szabványt. Van bárkinek véleménye erről az olajról? Normális áron van, talán nem hamisítják :) Várnék pro-contra érveket.

köszi!


Nem tartom jó olajnak. Motult vagy LM-t tegyél bele :)


Van is vele tapasztalat vagy csak előítélet?
Mobil és Repsol is kiváló olajak szerintem, Gulf-nak is van jó szériája. LiquiMoly is jó valóban, viszont ezek kb 2x annyiba kerülnek.

Régebben évekig Castrol-t használtam, még 10éve jó volt, aztán valahogy mintha változott volna a minősége. Bemelegedéskor pisivé higult + felkapott lett a hamisítási botrány is.

Viszont az Agip jó áron lenne, itt megtalált listában is bmw ajánlás. (bár ez utóbbi is jópár éves)

Még megrágom a dolgot, nem feltétlenül szeretnék spórolni, de ha elvileg tudja az ajánlás szerinti minőségi szintet... mégsem egy GM olaj :)

Ezt a hozzászólást a szerzőnek blueboi69 az itt látható tagok köszönték meg: jlsazlo75
Értékelés: 4.76%

Re: Motorolajok

2016.07.13. 14:28

blueboi69 írta:
NagyMatyas írta:
blueboi69 írta:Sziasztok!

M54-ben cserélnék olajat. Azt néztem ki, hogy az Agip/Eni i-Sint 5w-40 tudja az LL-01 szabványt. Van bárkinek véleménye erről az olajról? Normális áron van, talán nem hamisítják :) Várnék pro-contra érveket.

köszi!


Nem tartom jó olajnak. Motult vagy LM-t tegyél bele :)


Van is vele tapasztalat vagy csak előítélet?
Mobil és Repsol is kiváló olajak szerintem, Gulf-nak is van jó szériája. LiquiMoly is jó valóban, viszont ezek kb 2x annyiba kerülnek.

Régebben évekig Castrol-t használtam, még 10éve jó volt, aztán valahogy mintha változott volna a minősége. Bemelegedéskor pisivé higult + felkapott lett a hamisítási botrány is.

Viszont az Agip jó áron lenne, itt megtalált listában is bmw ajánlás. (bár ez utóbbi is jópár éves)

Még megrágom a dolgot, nem feltétlenül szeretnék spórolni, de ha elvileg tudja az ajánlás szerinti minőségi szintet... mégsem egy GM olaj :)


Igen tapasztalatból mondom, hogy mind autó, mind pedig motorkerékpár jobban ette, mint a Motult vagy Castrol-t. Nem véletlenül annyi, amennyi.

Castrol nekem is dettó ugyan ez. Beleöntöttem a kocsiba, 500 km múlva már lehet hallani, hogy hangosabban jár. Eddig ilyet nem tapasztaltam, de úgy gondolom, hogy többet Castrol-t nem fogok választani. Én továbbra is tartom, hogy LM vagy Motul ízlés szerint. Esetleg ELF? Azt is baromira dicsérik.

Re: Motorolajok

2016.07.13. 15:08

NagyMatyas írta:
Igen tapasztalatból mondom, hogy mind autó, mind pedig motorkerékpár jobban ette, mint a Motult vagy Castrol-t. Nem véletlenül annyi, amennyi.

Castrol nekem is dettó ugyan ez. Beleöntöttem a kocsiba, 500 km múlva már lehet hallani, hogy hangosabban jár. Eddig ilyet nem tapasztaltam, de úgy gondolom, hogy többet Castrol-t nem fogok választani. Én továbbra is tartom, hogy LM vagy Motul ízlés szerint. Esetleg ELF? Azt is baromira dicsérik.



Köszi a véleményt!

Tényleg Elf ="el is felejtettem". :D Az emlékeim szerint a Renault gyárija. Megnézem azt is. :wink:

Re: Motorolajok

2016.07.15. 15:29

Total mellett döntöttem, itt a topikban nem köpködte senki, majd referálok a tapasztalatokkal. (Agip-ot más is mondta, hogy inkább kerüljem, így lehet hinni a gyári minőségi szintnek, papír mindent elbír...)

Poén, hogy a szervízkönyv szerint 25ezrenként cseréltek benne olajat, bár németeknél LiquiMoly-t öntöttek bele, itthon meg Castrol-t. Én 10ezernél többet nem megyek egy olajjal. Régen nagy Castrolhívő voltam, de az utóbbi néhány évben nincs jó tapasztalatom véle, így azt kerülni akartam. LM,Motul árát most picit drágállom, majd kerítek rá valami forrást, de már nem akarom tovább halogatni az olaj és szűrőcseréket.

Re: Motorolajok

2016.07.15. 18:47

blueboi69 írta:Total mellett döntöttem, itt a topikban nem köpködte senki, majd referálok a tapasztalatokkal. (Agip-ot más is mondta, hogy inkább kerüljem, így lehet hinni a gyári minőségi szintnek, papír mindent elbír...)

Poén, hogy a szervízkönyv szerint 25ezrenként cseréltek benne olajat, bár németeknél LiquiMoly-t öntöttek bele, itthon meg Castrol-t. Én 10ezernél többet nem megyek egy olajjal. Régen nagy Castrolhívő voltam, de az utóbbi néhány évben nincs jó tapasztalatom véle, így azt kerülni akartam. LM,Motul árát most picit drágállom, majd kerítek rá valami forrást, de már nem akarom tovább halogatni az olaj és szűrőcseréket.


Szia ez érdekes, BMW márkaszervizben cseréltek 25 ezrenként olajat? Nekem 96-os autóm van, 2011-ig körülbelül 15 ezrenként cserélték, márkaszervizben. E39-re a gyári előírás is 15 ezer tudtommal, a műszerfal zöld kockái is úgy adják ki.

Re: Motorolajok

2016.07.15. 20:16

attila94 írta:
blueboi69 írta:Total mellett döntöttem, itt a topikban nem köpködte senki, majd referálok a tapasztalatokkal. (Agip-ot más is mondta, hogy inkább kerüljem, így lehet hinni a gyári minőségi szintnek, papír mindent elbír...)

Poén, hogy a szervízkönyv szerint 25ezrenként cseréltek benne olajat, bár németeknél LiquiMoly-t öntöttek bele, itthon meg Castrol-t. Én 10ezernél többet nem megyek egy olajjal. Régen nagy Castrolhívő voltam, de az utóbbi néhány évben nincs jó tapasztalatom véle, így azt kerülni akartam. LM,Motul árát most picit drágállom, majd kerítek rá valami forrást, de már nem akarom tovább halogatni az olaj és szűrőcseréket.


Szia ez érdekes, BMW márkaszervizben cseréltek 25 ezrenként olajat? Nekem 96-os autóm van, 2011-ig körülbelül 15 ezrenként cserélték, márkaszervizben. E39-re a gyári előírás is 15 ezer tudtommal, a műszerfal zöld kockái is úgy adják ki.


A műszerfal zöld kockái használattól függően jelzik az inspekció idejét.

Re: Motorolajok

2016.07.16. 07:43

attila94 írta:
blueboi69 írta:Total mellett döntöttem, itt a topikban nem köpködte senki, majd referálok a tapasztalatokkal. (Agip-ot más is mondta, hogy inkább kerüljem, így lehet hinni a gyári minőségi szintnek, papír mindent elbír...)

Poén, hogy a szervízkönyv szerint 25ezrenként cseréltek benne olajat, bár németeknél LiquiMoly-t öntöttek bele, itthon meg Castrol-t. Én 10ezernél többet nem megyek egy olajjal. Régen nagy Castrolhívő voltam, de az utóbbi néhány évben nincs jó tapasztalatom véle, így azt kerülni akartam. LM,Motul árát most picit drágállom, majd kerítek rá valami forrást, de már nem akarom tovább halogatni az olaj és szűrőcseréket.


Szia ez érdekes, BMW márkaszervizben cseréltek 25 ezrenként olajat? Nekem 96-os autóm van, 2011-ig körülbelül 15 ezrenként cserélték, márkaszervizben. E39-re a gyári előírás is 15 ezer tudtommal, a műszerfal zöld kockái is úgy adják ki.

25000 a gyari eloiras de jol teszed ha 15000 utan csereled.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Motorolajok

2016.07.16. 13:03

atesz155 írta:
attila94 írta:
blueboi69 írta:Total mellett döntöttem, itt a topikban nem köpködte senki, majd referálok a tapasztalatokkal. (Agip-ot más is mondta, hogy inkább kerüljem, így lehet hinni a gyári minőségi szintnek, papír mindent elbír...)

Poén, hogy a szervízkönyv szerint 25ezrenként cseréltek benne olajat, bár németeknél LiquiMoly-t öntöttek bele, itthon meg Castrol-t. Én 10ezernél többet nem megyek egy olajjal. Régen nagy Castrolhívő voltam, de az utóbbi néhány évben nincs jó tapasztalatom véle, így azt kerülni akartam. LM,Motul árát most picit drágállom, majd kerítek rá valami forrást, de már nem akarom tovább halogatni az olaj és szűrőcseréket.


Szia ez érdekes, BMW márkaszervizben cseréltek 25 ezrenként olajat? Nekem 96-os autóm van, 2011-ig körülbelül 15 ezrenként cserélték, márkaszervizben. E39-re a gyári előírás is 15 ezer tudtommal, a műszerfal zöld kockái is úgy adják ki.


A műszerfal zöld kockái használattól függően jelzik az inspekció idejét.


Egyszer kiszámoltam a km függvényében, és nekem egyenletesen fogynak a kockáim. 12 valamennyi van az olajban és 3 kocka aludt ki eddig, van még 2 kockám. Nekem 3 ezrenként fogyott mindig a kocka, mindegy hogy városban használtam vagy sok országút/pálya volt benne. Egyébként én a 10 ezres periódust próbálom tartani, 2 héten belül kap új olajat nem várom meg míg elfogynak a kockák. :D

Re: Motorolajok

2016.07.16. 14:24

attila94 írta:
blueboi69 írta:Total mellett döntöttem, itt a topikban nem köpködte senki, majd referálok a tapasztalatokkal. (Agip-ot más is mondta, hogy inkább kerüljem, így lehet hinni a gyári minőségi szintnek, papír mindent elbír...)

Poén, hogy a szervízkönyv szerint 25ezrenként cseréltek benne olajat, bár németeknél LiquiMoly-t öntöttek bele, itthon meg Castrol-t. Én 10ezernél többet nem megyek egy olajjal. Régen nagy Castrolhívő voltam, de az utóbbi néhány évben nincs jó tapasztalatom véle, így azt kerülni akartam. LM,Motul árát most picit drágállom, majd kerítek rá valami forrást, de már nem akarom tovább halogatni az olaj és szűrőcseréket.


Szia ez érdekes, BMW márkaszervizben cseréltek 25 ezrenként olajat? Nekem 96-os autóm van, 2011-ig körülbelül 15 ezrenként cserélték, márkaszervizben. E39-re a gyári előírás is 15 ezer tudtommal, a műszerfal zöld kockái is úgy adják ki.



Igen, Németországban, 2-3szervízbe vitték az autót rendszeresen és a szervízkönyvben is szinte pontosan 25ezrenként vannak a bejegyzések 2-3ezer km szórással.

Re: Motorolajok

2016.07.16. 16:45

blueboi69 írta:
attila94 írta:
blueboi69 írta:Total mellett döntöttem, itt a topikban nem köpködte senki, majd referálok a tapasztalatokkal. (Agip-ot más is mondta, hogy inkább kerüljem, így lehet hinni a gyári minőségi szintnek, papír mindent elbír...)

Poén, hogy a szervízkönyv szerint 25ezrenként cseréltek benne olajat, bár németeknél LiquiMoly-t öntöttek bele, itthon meg Castrol-t. Én 10ezernél többet nem megyek egy olajjal. Régen nagy Castrolhívő voltam, de az utóbbi néhány évben nincs jó tapasztalatom véle, így azt kerülni akartam. LM,Motul árát most picit drágállom, majd kerítek rá valami forrást, de már nem akarom tovább halogatni az olaj és szűrőcseréket.


Szia ez érdekes, BMW márkaszervizben cseréltek 25 ezrenként olajat? Nekem 96-os autóm van, 2011-ig körülbelül 15 ezrenként cserélték, márkaszervizben. E39-re a gyári előírás is 15 ezer tudtommal, a műszerfal zöld kockái is úgy adják ki.



Igen, Németországban, 2-3szervízbe vitték az autót rendszeresen és a szervízkönyvben is szinte pontosan 25ezrenként vannak a bejegyzések 2-3ezer km szórással.

Fritzeknél nem ritka a 30 ezres csereperiódus. Nem akarok általánosítani, de ott senki nem cserél 10-15 ezernél olajat szinte.

Re: Motorolajok

2016.07.16. 17:09

hamoriarpi írta:
blueboi69 írta:
attila94 írta:
blueboi69 írta:Total mellett döntöttem, itt a topikban nem köpködte senki, majd referálok a tapasztalatokkal. (Agip-ot más is mondta, hogy inkább kerüljem, így lehet hinni a gyári minőségi szintnek, papír mindent elbír...)

Poén, hogy a szervízkönyv szerint 25ezrenként cseréltek benne olajat, bár németeknél LiquiMoly-t öntöttek bele, itthon meg Castrol-t. Én 10ezernél többet nem megyek egy olajjal. Régen nagy Castrolhívő voltam, de az utóbbi néhány évben nincs jó tapasztalatom véle, így azt kerülni akartam. LM,Motul árát most picit drágállom, majd kerítek rá valami forrást, de már nem akarom tovább halogatni az olaj és szűrőcseréket.


Szia ez érdekes, BMW márkaszervizben cseréltek 25 ezrenként olajat? Nekem 96-os autóm van, 2011-ig körülbelül 15 ezrenként cserélték, márkaszervizben. E39-re a gyári előírás is 15 ezer tudtommal, a műszerfal zöld kockái is úgy adják ki.



Igen, Németországban, 2-3szervízbe vitték az autót rendszeresen és a szervízkönyvben is szinte pontosan 25ezrenként vannak a bejegyzések 2-3ezer km szórással.

Fritzeknél nem ritka a 30 ezres csereperiódus. Nem akarok általánosítani, de ott senki nem cserél 10-15 ezernél olajat szinte.

szerintem nem foglalkoznak vele,150-250e km-nél eladja.

Re: Motorolajok

2016.07.19. 13:57

Sziasztok, pár oldallal előbb felmerült, h a DPF-es olajok jók vagy nem annyira, a nem részecskeszűrős motorokba. Pl. az M57-be (sok másikba is) a gyártó engedélyezi az DPF olajok használatát. Ám nem vagyok meggyőződve arról, h ez hasznos... Amit hamoriarpi is említett. Mivel a C3 lényegesen alacsonyabb SAPS szintet enged meg a normál olajokhoz képest. Valószínű, h nem árt, legalábbis nem olyan mértékben, de a kén, a szulfáthamu és a foszfor komponensek csökkentése, végül is a "kenésből lop el picit". Igaz a DPF miatt szükséges ez a kompromisszum, ám a nem részecskeszűrős motorokba nem biztos, h a legjobb választás.
Ezért szerintem egy nem DPF olaj, pl. a 8100 X-CESS 5W40 jó választás lehet.

Re: Motorolajok

2016.07.25. 16:27

hamoriarpi írta:
blueboi69 írta:
attila94 írta:
blueboi69 írta:Total mellett döntöttem, itt a topikban nem köpködte senki, majd referálok a tapasztalatokkal. (Agip-ot más is mondta, hogy inkább kerüljem, így lehet hinni a gyári minőségi szintnek, papír mindent elbír...)

Poén, hogy a szervízkönyv szerint 25ezrenként cseréltek benne olajat, bár németeknél LiquiMoly-t öntöttek bele, itthon meg Castrol-t. Én 10ezernél többet nem megyek egy olajjal. Régen nagy Castrolhívő voltam, de az utóbbi néhány évben nincs jó tapasztalatom véle, így azt kerülni akartam. LM,Motul árát most picit drágállom, majd kerítek rá valami forrást, de már nem akarom tovább halogatni az olaj és szűrőcseréket.


Szia ez érdekes, BMW márkaszervizben cseréltek 25 ezrenként olajat? Nekem 96-os autóm van, 2011-ig körülbelül 15 ezrenként cserélték, márkaszervizben. E39-re a gyári előírás is 15 ezer tudtommal, a műszerfal zöld kockái is úgy adják ki.



Igen, Németországban, 2-3szervízbe vitték az autót rendszeresen és a szervízkönyvben is szinte pontosan 25ezrenként vannak a bejegyzések 2-3ezer km szórással.

Fritzeknél nem ritka a 30 ezres csereperiódus. Nem akarok általánosítani, de ott senki nem cserél 10-15 ezernél olajat szinte.


Azt hiszem ez a friss cikk válasz mindenre:

http://totalcar.hu/magazin/technika/201 ... olajcsere/

Én maradok a 10ezrenkénti cserénél, abból baj nem lehet.

Re: Motorolajok

2016.07.25. 20:46

blueboi69 írta:
hamoriarpi írta:
blueboi69 írta:
attila94 írta:
blueboi69 írta:Total mellett döntöttem, itt a topikban nem köpködte senki, majd referálok a tapasztalatokkal. (Agip-ot más is mondta, hogy inkább kerüljem, így lehet hinni a gyári minőségi szintnek, papír mindent elbír...)

Poén, hogy a szervízkönyv szerint 25ezrenként cseréltek benne olajat, bár németeknél LiquiMoly-t öntöttek bele, itthon meg Castrol-t. Én 10ezernél többet nem megyek egy olajjal. Régen nagy Castrolhívő voltam, de az utóbbi néhány évben nincs jó tapasztalatom véle, így azt kerülni akartam. LM,Motul árát most picit drágállom, majd kerítek rá valami forrást, de már nem akarom tovább halogatni az olaj és szűrőcseréket.


Szia ez érdekes, BMW márkaszervizben cseréltek 25 ezrenként olajat? Nekem 96-os autóm van, 2011-ig körülbelül 15 ezrenként cserélték, márkaszervizben. E39-re a gyári előírás is 15 ezer tudtommal, a műszerfal zöld kockái is úgy adják ki.



Igen, Németországban, 2-3szervízbe vitték az autót rendszeresen és a szervízkönyvben is szinte pontosan 25ezrenként vannak a bejegyzések 2-3ezer km szórással.

Fritzeknél nem ritka a 30 ezres csereperiódus. Nem akarok általánosítani, de ott senki nem cserél 10-15 ezernél olajat szinte.


Azt hiszem ez a friss cikk válasz mindenre:

http://totalcar.hu/magazin/technika/201 ... olajcsere/

Én maradok a 10ezrenkénti cserénél, abból baj nem lehet.

hát ezek a totalcarosok se nem mérnökök, de még csak nem is mondanám őket igazán hozzáértőnek. beszélnek itt összevissza, hogy a mérnökök hogyan fejlesztettek ilyen meg olyan dolgokat, de valójában ők is csak a saját véleményüket írják le. kb annyira éri meg sztem totalcarról tájékozódni, mint a gyakorikerdesek.hu-ról :D

Re: Motorolajok

2016.07.25. 21:12

dreizwanzig írta:hát ezek a totalcarosok se nem mérnökök, de még csak nem is mondanám őket igazán hozzáértőnek

Göbölyössel nem kicsit mellélőttél.

Re: Motorolajok

2016.07.25. 22:32

PeterE39 írta:
dreizwanzig írta:hát ezek a totalcarosok se nem mérnökök, de még csak nem is mondanám őket igazán hozzáértőnek

Göbölyössel nem kicsit mellélőttél.


Nem kicsit.
Ő ráadásul mérnök, gyakorló vw typ1 motor tuner, és én úgy tudom, hogy a hazai KTM-nél is elég magas beosztásban van, vagy volt.
2110 ccm-es szívó léghűtéses bogármotort épített 160le körülire. :shock:
A bogarhatu fórumon olyanok a kommentjei, mint a szentírás.

A saját videója, a saját - már eladott- kocsijával :

Re: Motorolajok

2016.08.25. 21:02

Mit jelent ha büdös az olaj

Ha valakit érdekel a téma, a mostani Égéstér podcast adást érdemes meghallgatni. Minőségi kontent.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kzolee az itt látható tagok köszönték meg: bendegúz
Értékelés: 4.76%
Hozzászólás küldése

VigLink badge