2008.01.05. 19:02
2008.01.05. 20:12
voidnull írta:Sziasztok,
520i - manual, '98
átolvastam a topikot mielőtt írnék, az elején még egyértelmünek látszott ez a termosztát, most így a végefelé már nem annyira.
Amíg kint a levegő átlag 10 fok fölött van semmi gondom nincs, a mutató kökeményen beáll középre és kicsit sem mozdul, viszont ahogya hőmérséklet 10 fok alatt van különösen most hogy stabilan -4, -6 között mozog a mutató megáll a kék és a középső vonal között. Ha városban vagyok és sokat lámpázok akkor kicsit feljebb megy, pályán visszább kúszik.
Mit is kellene cserélnem?
(ladák előtt láttam régebben ilyen vászonburkolót az segít? ... na jó ezt csak viccnek szántam)
köszi előre is a véleményt.
ui. fűtéssel nem szoktam babrálni, mindig 24c auto -n van, hamar bemelegszik
2008.01.05. 20:16
2008.01.05. 20:35
voidnull írta:Köszi a gyors választ, ez az EGR bizonytalanított el ez előző hozzászólásokban. Honnan lehet ilyet beszerezni és honnan tudom hogy tényleg gyárit akarnak-e rámsózni?
Egyébként milyen károsodás lehet, ha így közlekedek?
2008.01.06. 02:09
szilagyi írta:Sziasztok!
1999 530da nincs benne AGR termosztát alvázszám alapján sincs. Bármilyen alkatrészt vásároltok, alvázszám alapján ki lehet keresni. (autósbolt).A visko alapjáraton valóban nem sokat fúj de álltalában minimum kb. alapjárat kétszeresén közlekedünk.Igy már jelentős hűtést okoz. A hűtőcsövek tapogatásához (ha nem szereted az extrém sportot)lekell állítani a motort! Motorháztető felnyit jobbra fent a meleg cső, ez mindig a motor hőfokával megeggyező, mivel a vékony cső a kiegyenlítővel van összekötve (légtelenítési és vízpumpa tehermentesítési funkció).Balra lent a visszatérő hideg víz. Ha 75c hűtőviznél meleg akkor rossz a termosztát, ha hideg akkor jó! Hú most nézem egy kicsit össze zsúfoltam több témára reagáltam.
2008.03.19. 21:57
2008.03.20. 13:21
2008.03.20. 14:13
szilagyi írta:Ennyi erővel a kérdést is feltehetted volna itt. Lehet hogy a válaszadónak nincs 530d-je, de naponta javítja mások autóját.
2008.04.24. 20:45
2008.04.24. 21:03
evient írta:Ma dugóban állva kb 20 perc alatt majdnem felforrt a vízem, amikor indult a sor 1 perc alatt visszaállt középre a mutató. Rátettem a fűtést is de csak melegedett. Ez termosztát hiba? vagy mi?????????
Sos
2008.04.24. 21:25
Honi írta:evient írta:Ma dugóban állva kb 20 perc alatt majdnem felforrt a vízem, amikor indult a sor 1 perc alatt visszaállt középre a mutató. Rátettem a fűtést is de csak melegedett. Ez termosztát hiba? vagy mi?????????
Sos
Hali!
Sztem nem termosztát lesz a bűnös, az épp az ellenkezőjét produkálja, a hidegben nem melegszik fel a víz (mondjuk az lehet ,hogy nem nyit ki rendesen). Sztem első körbe nézd meg a hűtőket, hogy nincsennek-e telerakodva bogarakkal vagy bármilyen más szennyeződéssel. Sajna csak a klíma hűtőút tudod megnézni bontás nélkül, mert a vizhűtö mögötte van és szinte teljesen körbe van burkolva. De a takarításhoz mindenképp bontásra van szükség.
2008.04.24. 21:46
2008.04.25. 07:00
2008.04.25. 10:48
Brumi írta:Szerintem a kiegészítő ventilátor (az elektromos a hűtő elején) nem működik, hiszen dugóban melegszik csak, menet közben nem!
De az látszik is szemből a veséken keresztül. Ha nem kapcsol be (lassan kellene forognia, ha be van kapcsolva a klíma), akkor alapjáraton járó motornál fel tud melegedni a motor!
2008.04.25. 11:48
evient írta:Brumi írta:Szerintem a kiegészítő ventilátor (az elektromos a hűtő elején) nem működik, hiszen dugóban melegszik csak, menet közben nem!
De az látszik is szemből a veséken keresztül. Ha nem kapcsol be (lassan kellene forognia, ha be van kapcsolva a klíma), akkor alapjáraton járó motornál fel tud melegedni a motor!
Köszi! Ezt is megnézem, bár a klímát nem működtettem amikor melegedett.
2008.04.25. 20:18
strobi írta:evient írta:Brumi írta:Szerintem a kiegészítő ventilátor (az elektromos a hűtő elején) nem működik, hiszen dugóban melegszik csak, menet közben nem!
De az látszik is szemből a veséken keresztül. Ha nem kapcsol be (lassan kellene forognia, ha be van kapcsolva a klíma), akkor alapjáraton járó motornál fel tud melegedni a motor!
Köszi! Ezt is megnézem, bár a klímát nem működtettem amikor melegedett.
Ha melegszik alapból akkor ne is kapcsoldd be a klimádat... mert a klima a kocsiban csinálja a hideget rendületlenűl,de a klimahűtőd adja le a hőt és az mégjobban segit a motor melegedésében...
A kolléga arra gondolt szerintem,hogy ha melegszik a motorod akkor elektromosan kapcsolnia kellene a segédventillátorodnak "klimaventillátor" is bizonyos hőfoknál...,hogy segitsen a hűtésben...
ha ez nem kapcsol akkor lehet,hogy a ventillátor hőgombája ment tönkre... rosszabb esetben maga a ventillátor!
2008.04.26. 22:07
2008.04.28. 18:42
2008.04.28. 21:56
2008.04.29. 08:28
fogy egyáltalán a vized?