Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.07.13. 09:22

Nem kísérleteznék a helyedben. Fel kell rakni egy rávaló ATE szettet és nem fog többet más igény felmerülni benned. Egyszerűen mindig van benne tartalék. Drága, de cserébe fog és nem fogsz a szokásos problémákkal se küzdeni.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: velencei75
Értékelés: 4.76%

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.07.13. 13:31

Vagy gyárit. Szintén nem olcsó, de tartós és a legjobb.

Tapatalk-kal küldve az én D6503-el

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.07.13. 15:24

Nem tudom a gyárit ki gyártja, de az ATE nagyon bejött. 15 ezer körül lehet benne most. Nagyon szépen kopik, viszont ennek ellenére nem nagyon fogy. 300 mm fölött nem egy embertől hallotta már, hogy csak az ATE-t ajánlották nyugodt szívvel. Itt 99.9%, hogy nem lesz rázás, ha jó a futómű és nyugodtan lehet vele rövid féktávokat venni :taps:

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.07.13. 16:58

nagy.matyika írta:Nem tudom a gyárit ki gyártja, de az ATE nagyon bejött. 15 ezer körül lehet benne most. Nagyon szépen kopik, viszont ennek ellenére nem nagyon fogy. 300 mm fölött nem egy embertől hallotta már, hogy csak az ATE-t ajánlották nyugodt szívvel. Itt 99.9%, hogy nem lesz rázás, ha jó a futómű és nyugodtan lehet vele rövid féktávokat venni :taps:

A gyárit -féktárcsa/betét esetén- maga a gyár készíti. Az ATE is nagyon jó, pl. az E39 fékrendszere konkrétan általuk lett megtervezve, ETK/TIS-ben is van utalás rá.

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.07.13. 17:01

Tehát, akkor ott ez esetben nincs gyári beszállító? :)

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.07.13. 17:24

nagy.matyika írta:Tehát, akkor ott ez esetben nincs gyári beszállító? :)

Így van, "kerítésen belül" készül. Nem véletlen esküsznek sokan a gyári fékre. Nyilván anyagiak kérdése is, bár azért léteznek a Kollégák által többször is ecsetelt elfogadható kompromisszumok.

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.08.03. 10:34

Halihó, E60 van M5 hűtött lyukas tárcsával elől és hátul, nincs kivállasodva, És a betétek legalább még 1 centisek. Viszont nagy sebessegről való fekézeskor vagy intenzív fekézeskor kellemetlenül zilál a kocsi, olyan mint mikor megvan vetemedve a tárcsa, de nem ráz a kormány és a kaszni sem remeg csak a pedál üt vissza nem erősen, de kellemetlen. Amit megtudtam még figyelni hogy fekézeskor a vezető oldali kerektől, nem köszörülő hanem furcsa éles hangot ad. Valaki esetleg tapasztalat?

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.08.03. 21:51

windisel1979 írta:Halihó, E60 van M5 hűtött lyukas tárcsával elől és hátul, nincs kivállasodva, És a betétek legalább még 1 centisek. Viszont nagy sebessegről való fekézeskor vagy intenzív fekézeskor kellemetlenül zilál a kocsi, olyan mint mikor megvan vetemedve a tárcsa, de nem ráz a kormány és a kaszni sem remeg csak a pedál üt vissza nem erősen, de kellemetlen. Amit megtudtam még figyelni hogy fekézeskor a vezető oldali kerektől, nem köszörülő hanem furcsa éles hangot ad. Valaki esetleg tapasztalat?

A beteteket kivul-belul ellenorizted mindket oldalon? Maga a betet is hoelvezetokent funkcional, es van az a vastagsag (vekonysag), amikor ezen funkciojanak mar nem tud maradektalanul eleget tenni.

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.08.03. 22:08

windisel1979 írta:Halihó, E60 van M5 hűtött lyukas tárcsával elől és hátul, nincs kivállasodva, És a betétek legalább még 1 centisek. Viszont nagy sebessegről való fekézeskor vagy intenzív fekézeskor kellemetlenül zilál a kocsi, olyan mint mikor megvan vetemedve a tárcsa, de nem ráz a kormány és a kaszni sem remeg csak a pedál üt vissza nem erősen, de kellemetlen. Amit megtudtam még figyelni hogy fekézeskor a vezető oldali kerektől, nem köszörülő hanem furcsa éles hangot ad. Valaki esetleg tapasztalat?


Az E60 az egy M5 vagy valahogy fel lettek erőltetve a 374mm-es tárcsák valami másra?

Gyári tárcsa vagy utángyártott? Gumik, felnik, futómű, guminyomás rendben?

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.08.26. 12:53

SvidronyA írta: "kerítésen belül" készül.


Ezt milyen információ alapján feltételezed? :)

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.08.26. 21:21

Úgy emlékszem, hogy valahol olvastam róla, valamint nemrég beszélgettünk Alpinával, s mintha megerősítette volna; ez utóbbira azért nem vennék mérget. Ha lesz egy kis időm, utána nézek. Annak apropóján jött a dolog, hogy kb az év vége felé tárcsákat és betéteket is kell majd cserélni, s elkezdtem utána nézni az ATE vs. Zimmermann vs. gyári árakra, véleményekre.

Tapatalk-kal küldve az én D6503-el

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.11.21. 10:56

Hali
Na még ilyet nem tapasztaltam
Nagyobb autópályás tempónál erősebb fékezésnél balra megíndul a kocsi eleje, picit rákel tartani
nem vészes de elég kellemetlen.
Hasonlít a jelenség még Ladás időszakból mikor nem egyformára sikerült a légtelenítés.

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.11.21. 17:03

lepke írta:Hali
Na még ilyet nem tapasztaltam
Nagyobb autópályás tempónál erősebb fékezésnél balra megíndul a kocsi eleje, picit rákel tartani
nem vészes de elég kellemetlen.
Hasonlít a jelenség még Ladás időszakból mikor nem egyformára sikerült a légtelenítés.

Szia Zoli! Nagy valószínűséggel vagy a dugattyúd vagy a nyeregcsúszkád szorul.

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.11.21. 19:47

hamoriarpi írta:
lepke írta:Hali
Na még ilyet nem tapasztaltam
Nagyobb autópályás tempónál erősebb fékezésnél balra megíndul a kocsi eleje, picit rákel tartani
nem vészes de elég kellemetlen.
Hasonlít a jelenség még Ladás időszakból mikor nem egyformára sikerült a légtelenítés.

Szia Zoli! Nagy valószínűséggel vagy a dugattyúd vagy a nyeregcsúszkád szorul.

Hali
Jövő héten megnézetem mert elég zavaró

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.11.21. 22:11

lepke írta:Hali
Na még ilyet nem tapasztaltam
Nagyobb autópályás tempónál erősebb fékezésnél balra megíndul a kocsi eleje, picit rákel tartani
nem vészes de elég kellemetlen.
Hasonlít a jelenség még Ladás időszakból mikor nem egyformára sikerült a légtelenítés.

Tekeri a kormányt is, vagy csak elhúz simán?

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.11.22. 00:17

Gallaca írta:
lepke írta:Hali
Na még ilyet nem tapasztaltam
Nagyobb autópályás tempónál erősebb fékezésnél balra megíndul a kocsi eleje, picit rákel tartani
nem vészes de elég kellemetlen.
Hasonlít a jelenség még Ladás időszakból mikor nem egyformára sikerült a légtelenítés.

Tekeri a kormányt is, vagy csak elhúz simán?

Hali
A kormányt nem tekeri fékezéskor,
lehetséges hogy a bal oldalt hamarabb fog :roll: :roll:

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.11.22. 02:13

lepke írta:
Gallaca írta:
lepke írta:Hali
Na még ilyet nem tapasztaltam
Nagyobb autópályás tempónál erősebb fékezésnél balra megíndul a kocsi eleje, picit rákel tartani
nem vészes de elég kellemetlen.
Hasonlít a jelenség még Ladás időszakból mikor nem egyformára sikerült a légtelenítés.

Tekeri a kormányt is, vagy csak elhúz simán?

Hali
A kormányt nem tekeri fékezéskor,
lehetséges hogy a bal oldalt hamarabb fog :roll: :roll:

Lehetséges, de akkor előfordul, hogy húzza a kormányt is. Nekem a napokban az első futóműben a hátsó lengőkar gömbfeje volt elpusztulva, ugyanaz volt a jelenség mint nálad. Fék hibátlan volt, lengőkar csere után szűnt meg a jelenség.
Kollégám X5-ében is hasonló volt mikor megvettük neki, de az azzal cifrázta, hogy fékezésnél balra ment, ha gázt adtam jobbra. Ott is a lengőkarok cseréje oldotta meg. Mindkét esetben M0-tempón, vagy afelett volt érezhető.
Dobd rá egy fékpadra, kiderül.

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2015.11.25. 22:32

Gallaca írta:
lepke írta:
Gallaca írta:
lepke írta:Hali
Na még ilyet nem tapasztaltam
Nagyobb autópályás tempónál erősebb fékezésnél balra megíndul a kocsi eleje, picit rákel tartani
nem vészes de elég kellemetlen.
Hasonlít a jelenség még Ladás időszakból mikor nem egyformára sikerült a légtelenítés.

Tekeri a kormányt is, vagy csak elhúz simán?

Hali
A kormányt nem tekeri fékezéskor,
lehetséges hogy a bal oldalt hamarabb fog :roll: :roll:

Lehetséges, de akkor előfordul, hogy húzza a kormányt is. Nekem a napokban az első futóműben a hátsó lengőkar gömbfeje volt elpusztulva, ugyanaz volt a jelenség mint nálad. Fék hibátlan volt, lengőkar csere után szűnt meg a jelenség.
Kollégám X5-ében is hasonló volt mikor megvettük neki, de az azzal cifrázta, hogy fékezésnél balra ment, ha gázt adtam jobbra. Ott is a lengőkarok cseréje oldotta meg. Mindkét esetben M0-tempón, vagy afelett volt érezhető.
Dobd rá egy fékpadra, kiderül.

Hali
Keréknyomás jelző hiba volt a bűnös ami nem működött, a guminyomás elszökött a bal kerékből 1,1 bár maradt csak benne.
A fékprobléma megoldódott

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2016.07.31. 15:31

Eredeti, gyári BMW fékbetétek kerültek legutóbbi cserénél előre. Így, hogy egymás után használtam sárga Textart és gyári BMW betétet - azt kell mondjam, hogy nekem összességében jobban tetszik a gyári. Ahol hatalmas különbség van, az az adagolhatóság. A Textar egy nagyon kemény betét, kis pedálerőre sokkal nagyobbat fog, mint a gyári, de a fék elveszíti adagolhatóságának nagy részét. Valamit valamiért. Nekem innentől kezdve gyári. :franko:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: 2 kzolee, NagyMatyas
Értékelés: 9.52%

Re: Féktárcsa-Fékbetét

2018.06.16. 21:53

Helló!

2008/12. havi 20d-hez vettem most gyári első betéteket (34116767580). Pont azt, amit 06/21/2005 — 09/15/2010 között gyártottak. Real OEM-en láttam, hogy 3 további cikkszám is van, amit ajánl a gyár helyettesítő termékként.

Ami azért érdekes, mert amikor nézelődtem ATE Ceramic után, akkor a fenti cikkszámra ezt adta be: 13.0470-7167.2 LD7167

Míg a frissebb 34116794918 és 34116794916 cikkszámokra a 13.0470-7296.2 LD7296 terméket.

Tudna-e esetleg segíteni valaki, hogy a két ATE termék között mi lehet a különbség?

Előre is köszönöm.
Hozzászólás küldése

VigLink badge