Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2014.06.18. 21:45

Haminda írta:
cszsolti írta:
Mindenképpen ledugózom,pár napig ugy marad tesztelésre! De ha már itt tartunk mire szolgál a másik cső ha megtudhatom? 8)

Szépen magyarul: Onnan jön az Auspuff Gas/Exhaust Gas Recirkulációra-innen a szelep neve.

Tapatalk-kal küldve az én LT26i-el

Lehet, hogy nem pont erre gondolt, a TDS EGR vákuumdobján 2 db cső van, az egyik a konverterről jön, a másik valahonnan elölről a hengerfej aljától. Olyan, mintha ellen tudna dolgozni, a membrán 2 oldala.

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2014.06.19. 07:59

Gallaca írta:
Haminda írta:
cszsolti írta:
Mindenképpen ledugózom,pár napig ugy marad tesztelésre! De ha már itt tartunk mire szolgál a másik cső ha megtudhatom? 8)

Szépen magyarul: Onnan jön az Auspuff Gas/Exhaust Gas Recirkulációra-innen a szelep neve.

Tapatalk-kal küldve az én LT26i-el

Lehet, hogy nem pont erre gondolt, a TDS EGR vákuumdobján 2 db cső van, az egyik a konverterről jön, a másik valahonnan elölről a hengerfej aljától. Olyan, mintha ellen tudna dolgozni, a membrán 2 oldala.

Igy van,pontosan! Ezert is voltam bizonytalan,hogy melyik mi mert amit eddig lattam azon csak 1 cso volt...

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2014.06.19. 08:08

cszsolti írta:
Gallaca írta:
Haminda írta:
cszsolti írta:
Mindenképpen ledugózom,pár napig ugy marad tesztelésre! De ha már itt tartunk mire szolgál a másik cső ha megtudhatom? 8)

Szépen magyarul: Onnan jön az Auspuff Gas/Exhaust Gas Recirkulációra-innen a szelep neve.

Tapatalk-kal küldve az én LT26i-el

Lehet, hogy nem pont erre gondolt, a TDS EGR vákuumdobján 2 db cső van, az egyik a konverterről jön, a másik valahonnan elölről a hengerfej aljától. Olyan, mintha ellen tudna dolgozni, a membrán 2 oldala.

Igy van,pontosan! Ezert is voltam bizonytalan,hogy melyik mi mert amit eddig lattam azon csak 1 cso volt...

Bocsánat az értetlenkedesemért, nem tudtam hogy a tds szelepe más.

Tapatalk-kal küldve az én LT26i-el

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2014.06.19. 12:28

Gallaca írta:Lehet, hogy nem pont erre gondolt, a TDS EGR vákuumdobján 2 db cső van, az egyik a konverterről jön, a másik valahonnan elölről a hengerfej aljától. Olyan, mintha ellen tudna dolgozni, a membrán 2 oldala.

Érdekes! Az én TDS-emen csak egy ilyen cső van. :shock:

Gondolom a 4-esről beszélünk. :roll:
Az nekem nincs. Miért? És mit okoz ennek a hiánya?
Kép

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2014.06.19. 21:43

Jerry írta:
Gallaca írta:Lehet, hogy nem pont erre gondolt, a TDS EGR vákuumdobján 2 db cső van, az egyik a konverterről jön, a másik valahonnan elölről a hengerfej aljától. Olyan, mintha ellen tudna dolgozni, a membrán 2 oldala.

Érdekes! Az én TDS-emen csak egy ilyen cső van. :shock:

Gondolom a 4-esről beszélünk. :roll:
Az nekem nincs. Miért? És mit okoz ennek a hiánya?
Kép

Igen,pontosan az a "4"-es számú cső az! Sajnos tegnap is meg ma is már csak sötétben tudtam bele kukkantani a motortérbe igy nem tudom hova megy pontosan,de a hengerfej oldalán tart elölre a kipufogo oldal felé,de nem sikerült kinéznem hova pontosan...Csak kiváncsi volnék mi az... :roker:

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2014.06.20. 02:36

Jerry írta:
Gallaca írta:Lehet, hogy nem pont erre gondolt, a TDS EGR vákuumdobján 2 db cső van, az egyik a konverterről jön, a másik valahonnan elölről a hengerfej aljától. Olyan, mintha ellen tudna dolgozni, a membrán 2 oldala.

Érdekes! Az én TDS-emen csak egy ilyen cső van. :shock:

Gondolom a 4-esről beszélünk. :roll:
Az nekem nincs. Miért? És mit okoz ennek a hiánya?
Kép

Az ETK szerint sincs mindben. Az elülső pajzsban van a cső vége, egy kis csonkra csatlakoztatva. Van amelyikben a csonk helyén csak egy zárócsavar van. A robbantott ábrát nézve úgy tűnik, hogy kis cső, a turbo által felhordott olajat vezeti vissza a karterba.

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2014.06.20. 10:38

Gallaca írta:...A robbantott ábrát nézve úgy tűnik, hogy kis cső, a turbo által felhordott olajat vezeti vissza a karterba.

Ha ez igaz, akkor nagyon kéne nekem is, mert bizony össze-összegyűlik egy kis olaj időnként.

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2014.07.31. 11:01

Mostanra már biztos klasszikus, de mit csinál a (dízel :nyelves: ) bmw-s, ha van 1 szabad órája? Agr-t takarít...

Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zoomon 2014.08.02. 10:30-kor.

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2014.08.01. 20:59

zoomon írta:Mostanra már biztos klasszikus, de mit csinál a bmw-s, ha van 1 szabad órája? Agr-t takarít...


Nem mindegyik, van, akinek szívó benzinese van. :nyelves:

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2014.08.01. 21:07

kzolee írta:
zoomon írta:Mostanra már biztos klasszikus, de mit csinál a bmw-s, ha van 1 szabad órája? Agr-t takarít...


Nem mindegyik, van, akinek szívó benzinese van. :nyelves:

Hahaha

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2018.05.22. 14:42

Sziasztok!

EGR ledugózással van valakinek tapasztalata? Készletre gondoltam és 525D-ről lenne szó.

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2018.05.22. 20:52

MArpad írta:Sziasztok!

EGR ledugózással van valakinek tapasztalata? Készletre gondoltam és 525D-ről lenne szó.

:facepalm:
DPF át van már fúrva?

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: bendegúz
Értékelés: 4.76%

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2018.05.22. 22:46

hamoriarpi írta:
MArpad írta:Sziasztok!

EGR ledugózással van valakinek tapasztalata? Készletre gondoltam és 525D-ről lenne szó.

:facepalm:
DPF át van már fúrva?


DPF? Én úgy tudom ebben nincs DPF, de alá nézek majd. Eddig még csak a szívósorban az örvénycsappantyúk lettek kiszedve és falazva a nyugodt alvás végett.

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2018.05.23. 07:38

MArpad írta:
hamoriarpi írta:
MArpad írta:Sziasztok!

EGR ledugózással van valakinek tapasztalata? Készletre gondoltam és 525D-ről lenne szó.

:facepalm:
DPF át van már fúrva?


DPF? Én úgy tudom ebben nincs DPF, de alá nézek majd. Eddig még csak a szívósorban az örvénycsappantyúk lettek kiszedve és falazva a nyugodt alvás végett.

Mi bajod az EGR-el?

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2018.05.23. 10:47

bendegúz írta:
MArpad írta:
hamoriarpi írta:
MArpad írta:Sziasztok!

EGR ledugózással van valakinek tapasztalata? Készletre gondoltam és 525D-ről lenne szó.

:facepalm:
DPF át van már fúrva?


DPF? Én úgy tudom ebben nincs DPF, de alá nézek majd. Eddig még csak a szívósorban az örvénycsappantyúk lettek kiszedve és falazva a nyugodt alvás végett.

Mi bajod az EGR-el?


EGR tökéletesen ellátja a szerepét, sajnos amikor levettem a szívósort szörnyű látvány fogadott. Én még ilyen kokszos szívósorral életemben nem találkoztam, ilyen lehet a kipufogó oldal... gondolj bele hogy ami a szivóba lerakódik az lerakodik a szelepek tetején is. Szerintem ez nem igazán egészséges. Persze tudjuk azt is hogy a gyár nem tervez ilyen hosszú időre egy motorral, én azért még szívesen beleraknék az autóba pár 100 ezer kilométert mivel most 230 ezer van benne. Persze mondták már hogy én agyalom túl a dolgokat minden téren, a magyar mentalitás igazából nem ez tudom. Én csupán arra lettem volna csak kíváncsi hogy valaki aki hasonló módon járt el az tapasztalt-e valami negatív hatást.

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2018.05.23. 11:26

MArpad írta:
bendegúz írta:
MArpad írta:
hamoriarpi írta:
MArpad írta:Sziasztok!

EGR ledugózással van valakinek tapasztalata? Készletre gondoltam és 525D-ről lenne szó.

:facepalm:
DPF át van már fúrva?


DPF? Én úgy tudom ebben nincs DPF, de alá nézek majd. Eddig még csak a szívósorban az örvénycsappantyúk lettek kiszedve és falazva a nyugodt alvás végett.

Mi bajod az EGR-el?


EGR tökéletesen ellátja a szerepét, sajnos amikor levettem a szívósort szörnyű látvány fogadott. Én még ilyen kokszos szívósorral életemben nem találkoztam, ilyen lehet a kipufogó oldal... gondolj bele hogy ami a szivóba lerakódik az lerakodik a szelepek tetején is. Szerintem ez nem igazán egészséges. Persze tudjuk azt is hogy a gyár nem tervez ilyen hosszú időre egy motorral, én azért még szívesen beleraknék az autóba pár 100 ezer kilométert mivel most 230 ezer van benne. Persze mondták már hogy én agyalom túl a dolgokat minden téren, a magyar mentalitás igazából nem ez tudom. Én csupán arra lettem volna csak kíváncsi hogy valaki aki hasonló módon járt el az tapasztalt-e valami negatív hatást.

Inkább azon kellene agyalni, hogy miért megy vissza annyi koksz a motorba. Ott nyilván nincs minden rendben az égéssel. Szét kellene nézni porlasztó, légtömegmérő, turbó, turbó-EGR vezérlés fronton. Ha jól működik a motor nem kormol, így visszaszívni sincs mit.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: bendegúz
Értékelés: 4.76%

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2018.05.23. 22:35

Gallaca írta:Inkább azon kellene agyalni, hogy miért megy vissza annyi koksz a motorba. Ott nyilván nincs minden rendben az égéssel. Szét kellene nézni porlasztó, légtömegmérő, turbó, turbó-EGR vezérlés fronton. Ha jól működik a motor nem kormol, így visszaszívni sincs mit.


El kell keserítselek. Még az egészséges dízelmotor is kormol. EGR-rel pedig mégjobban.

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2018.05.23. 23:18

bzsoltie írta:
Gallaca írta:Inkább azon kellene agyalni, hogy miért megy vissza annyi koksz a motorba. Ott nyilván nincs minden rendben az égéssel. Szét kellene nézni porlasztó, légtömegmérő, turbó, turbó-EGR vezérlés fronton. Ha jól működik a motor nem kormol, így visszaszívni sincs mit.


El kell keserítselek. Még az egészséges dízelmotor is kormol. EGR-rel pedig mégjobban.

Tényleg elkeserítettél, akkor a feleségem kocsijában motort kell cserélnem! :mrgreen: :doglotlo: :doglotlo: Ugyanitt hibás porlasztókat keresek, rossz légtömegmérőt, lyukas vákuumcsöveket és motorbakokat. :facepalm: Na ez vicc volt, remélem te is annak szántad...
Természetesen nem hegyilevegőt termel egyik sem, de ha egészséges, semmiképp nem termel annyi kokszot, hogy el kelljen csodálkozni, hogy mennyi retek van a szívósorban mint ahogy feljebb olvasom. Hidd el, hogy átment a kezemben már pár száz ilyen motor, egyik sem volt jó, kivétel nélkül javításra szorult (volna) mindegyik!

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 2 Bandi1978, bendegúz
Értékelés: 9.52%

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2018.05.24. 08:06

Kiollóztam egy írást, aki akarja olvassa, aztán aki még mindig dugózni akar az dugózzon, de ott is ahol én gondolom! Lacinak pedig tök igaza van! Egyszerűbb dugózni, mint kijavítani a hibákat! :doglotlo:
Miért van szükség az EGR szelepre?

Nitrogén-oxidoknak nevezzük a nitrogén (N) és az oxigén (O) alkotta vegyületeket, így a nitrogénoxidot (NO), valamint a nitrogén-dioxidot (NO2) is. Ezekről a gázokról azt kell tudni, hogy igen nagy szerepük van a környezetszennyezésben, továbbá az emberi szervezetre is ártalmasok.

A nitrogénoxid légzőszervi megbetegedéseket okoz, míg nagyobb koncentrációban akár a tüdő szövetét is roncsolja, és a mérgező nitrogén-dioxid is káros ez emberi egészségére.

Mivel a forgalomban lévő autók száma évről évre nő, ezért mindenképp szükség van olyan megoldásokra, amik csökkentik a veszélyes gázok kibocsátását. Az EGR szelep feladata, hogy a kipufogógázt visszavezesse a motor égésterébe, ahonnan az újbóli égetés után már sokkal tisztább keverék távozik, olyan, aminek jóval kisebb a nitrogénoxid tartalma.

Az EGR szelep tehát egyrészt a környezet, és ezzel együtt az ember egészségének védelméért felel, másrészt az égéstérbe kerülő levegő hőmérsékletét is szabályozza.

Hogyan működik az EGR szelep?

Az EGR szelep a működésekor egy meghatározott mennyiségű kipufogógázt vezet vissza a motor égésterébe. Tulajdonképpen ez az alkatrész biztosít összeköttetést a kipufogócső, valamint a szívócső között, és eközben szabályozza a visszajuttatott gáz mennyiségét is.

Amikor a forró kipufogógáz visszakerül az égéstérbe, és ott vegyül a hidegebb, friss beszívott levegővel, jelentősen csökken az égési hőmérséklet. Ennek következtében csökken a nitrogénnel reakcióba léphető oxigén mennyisége, a folyamat eredménye pedig kevesebb nitrogénoxid, azaz kevésbé koncentrált kipufogógáz lesz.

Hogy hogyan? A magyarázat egyszerű: nitrogénoxidok hő hatására keletkeznek, amikor is a levegőben található nitrogén és oxigén reakcióba lép egymással. Minél magasabb a hőmérséklet, annál intenzívebb a reakció, így amikor a visszavezetett kipufogógáz lehűti az égésteret, a keletkező nitrogénoxidok mennyisége is csökken.

Az EGR szelep működése benzines és dízelüzemű autók esetén

Az EGR szelep működése eltér egymástól a benzines, valamint a dízelüzemű autók esetén.

A benzinmotoroknál üresjáraton az EGR szelep teljes mértékben zárva van. De még ha a szelep teljesen nyitva is van, akkor is csak maximum 5-10% kipufogógázt képes az égéstérbe visszajuttatni, ami nem nevezhető túl impozáns mennyiségnek.

A dízelüzemű autóknál ezzel szemben fordított a helyzet. Ezeknél a gépkocsiknál a szelep üresjárat esetén van teljesen nyitva, és akár 50%-nyi kipufogógázt is vissza tud juttatni az égéstérbe. Azzal párhuzamosan, ahogy a motor terhelését növeljük, csökken a visszavezetett kipufogógáz mennyisége is, egészen addig a pontig, amíg a teljes terhelést el nem érjük, ekkor ugyanis a szelep lezár.

A szelep még két további esetben is zárt állapotba kerül: ha a motor felmelegszik, vagy ha nagy a tengerszint feletti magasság, ahol az autót vezetjük.

Köszi, hogy elolvastad!

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bendegúz az itt látható tagok köszönték meg: 4 attila94, Bandi1978, Gallaca, NagySándor
Értékelés: 19.05%

Re: AGR / EGR és csatolt alkatrészei.

2018.05.24. 14:10

Gallaca írta:
bzsoltie írta:
Gallaca írta:Inkább azon kellene agyalni, hogy miért megy vissza annyi koksz a motorba. Ott nyilván nincs minden rendben az égéssel. Szét kellene nézni porlasztó, légtömegmérő, turbó, turbó-EGR vezérlés fronton. Ha jól működik a motor nem kormol, így visszaszívni sincs mit.


El kell keserítselek. Még az egészséges dízelmotor is kormol. EGR-rel pedig mégjobban.

Tényleg elkeserítettél, akkor a feleségem kocsijában motort kell cserélnem! :mrgreen: :doglotlo: :doglotlo: Ugyanitt hibás porlasztókat keresek, rossz légtömegmérőt, lyukas vákuumcsöveket és motorbakokat. :facepalm: Na ez vicc volt, remélem te is annak szántad...
Természetesen nem hegyilevegőt termel egyik sem, de ha egészséges, semmiképp nem termel annyi kokszot, hogy el kelljen csodálkozni, hogy mennyi retek van a szívósorban mint ahogy feljebb olvasom. Hidd el, hogy átment a kezemben már pár száz ilyen motor, egyik sem volt jó, kivétel nélkül javításra szorult (volna) mindegyik!


Köszönöm a választ, értem a marketinget csupán nem ez volt a kérdés. Írtad hogy több száz motor átszaladt a kezed alatt, egy olyan esettel se találkoztál ahol le lett volna dugózva az EGR? Gondolom azért csak van különbség illetve ha diagról beszélünk akkor csak van valami tapasztalatod nem? Szerintem ha vissza olvasol a fórumban és látod a fórumtársak véleményét akik szabadidejükben EGR szelepet tisztogatnak akkor valószínűleg mindenki autójával problémák lehetnek. Én 1-szer szedtem le eddig kb. olyan koromlerakodás volt az EGR szelepen illetve a szívóban amit simán féktisztítóval tudtam takarítani, nem volt összeállt koksz illetve nem kellett beáztatnom és igen eléggé meglepő volt. Szerintem neked ez természetes. Mondjuk csak térjünk vissza a kályhához, barátomnak Audi 80 1,6-os TD-je van, nincs EGR és patika szívósor tehát azért ne mondjuk már azt hogy jót tesz a motornak... a kipufogógázban van korom nekem ne mond hogy nincs. A környezetvédelmi megközelítést értem és igen ha tehetném akkor egy Teslában ücsörögnék de nem tehetem.
Hozzászólás küldése

VigLink badge