Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Re: Kipufogórendszer

2013.09.24. 07:49

Gallaca írta:Üdv!
Nem tudja valaki véletlenül, hogy a 2000/03 hó előtti EU2 , és az utáni EU3 30d katalizátor miben különbözik? Ránézésre egyformák, de cikkszám szerint másak, és az EU besorolás is más, az ETK szerint.
Még egy cserélendő darab!?

Padrét hívd fel ha sürgős.

Re: Kipufogórendszer

2013.09.24. 08:27

Gallaca írta:Üdv!
Nem tudja valaki véletlenül, hogy a 2000/03 hó előtti EU2 , és az utáni EU3 30d katalizátor miben különbözik? Ránézésre egyformák, de cikkszám szerint másak, és az EU besorolás is más, az ETK szerint.
Még egy cserélendő darab!?


Biztos vagy benne hogy van EU2-es 30d? :roll:
Szerintem a TDS volt az.

Re: Kipufogórendszer

2013.09.24. 13:18

Padre540 írta:
Gallaca írta:Üdv!
Nem tudja valaki véletlenül, hogy a 2000/03 hó előtti EU2 , és az utáni EU3 30d katalizátor miben különbözik? Ránézésre egyformák, de cikkszám szerint másak, és az EU besorolás is más, az ETK szerint.
Még egy cserélendő darab!?


Biztos vagy benne hogy van EU2-es 30d? :roll:
Szerintem a TDS volt az.

Biztos nem vagyok benne, majd otthonról megnézem mégegyszer, de a 184 lovas szerintem eu2 mert csak a 193 lovas injektorai eu3-ok, és annak a katalizátorára van írva hogy eu3. Már ha jól értelmeztem... Ami korántsem biztos!
De a lényeg az az, hogy ki kell-e cserélnem azt a részt is, vagy elég csak a közepét!? :?

Re: Kipufogórendszer

2013.09.24. 13:39

Gallaca írta:Biztos nem vagyok benne, majd otthonról megnézem mégegyszer, de a 184 lovas szerintem eu2 mert csak a 193 lovas injektorai eu3-ok, és annak a katalizátorára van írva hogy eu3. Már ha jól értelmeztem... Ami korántsem biztos!
De a lényeg az az, hogy ki kell-e cserélnem azt a részt is, vagy elég csak a közepét!? :?


2 dolgot tudok elképzelni:
módosított injektor és motorvezérlő a 193 lovasban,ezáltal 2 katival is tudja az értékeket,nem kell 4.
vagy
kicsivel több nemesfém van benne,jobb a szűrőképesség,nem kell 4.
Ha jól tudom,ugyanúgy néz ki,mint a 184 lovasé,de más a cikkszáma ezért Én az utóbbit tudom elképzelni,de lehet az összes együtt..Ha 100%-ra akarsz menni akkor cseréld azt is.
Szerk:
Ebben a számúban:
7785909 2227922005
majdnem kétszer annyi a nemesfém,mint ebben:
7785909 CD9766
pedig ugyanaz a katalizátor,elöl a 2 kicsi közül a nagyobbik.
Ettől még nem 100% hogy a jobban bevont a 193 lovasé,lehet hogy nyugati importra szánt példányokban voltak jobban bevonva,főleg ahol sok a hideg,Svájc,Svéd,stb...

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Padre540 az itt látható tagok köszönték meg: Gallaca
Értékelés: 4.76%

Re: Kipufogórendszer

2013.09.24. 16:53

Pako írta:
jlaci74 írta:
hamoriarpi írta:
Pako írta:Sziasztok
530d-n kilyukadt a két rezó csövem ami elől van a váltónál, venni akartam de kérik a hoszot és az átmérőt :S valaki esetleg tud segiteni ebbe hogy milyen méretőt kell vennem stb ??? köszönöm előre is!

JLacit keresd.


Itt jól látszik miért kényes a szitu:

Kép

Az e39 alá 50 mm csőátmérőjű rezgőcső kell(ene) , de ennek a csőnek a hazai forgalomban olcsón kapható verziójának a külső átmérője 74 mm, ami azt jelenti, hogy a két egymás mellett elhelyezkedő cső összeér.
Tehát vagy leszűkíted 45-re , aminek a külseje csak 67 , vagy megveszed a jóval drágább német javítócsöveket, amik 50-esek de elférnek egymás mellett ( ráadásul csak az egyik végét kell hegeszteni mert ezek típus-specifikus csövek ).
Ráadásul megkavarja a dolgokat , hogy a piacon többféle rétegvastagságú cső van ...

Mindenki mérlegelhet ( pénztárca szerint ) :
- magyar csövek ( 45/50 ) - 4000 körül / db
- német csövek ( 45 ) - 12 000 körül / db
- német típus-specifikus csővek - 22-23 000 / db ( lásd a képen ) ( szerk. az ár, kicsit elírtam..., így már jó )

Kép



Köszönöm a tájékoztatást
http://kepfeltoltes.hu/130914/20130914_ ... es.hu_.jpg

De én ma alá mentem lefotóztam még nekem fent a gyári van de jól látszik ak épen is hogy legaláb a kettő között másfél centi hely van, ergo hétfőn hoznak nekem kettő db magyar 50x200 as rezó csövet aminek álitásod szerint 75mm a mérete, nem tudom fogalmam sincs de nagyon ugy nézki hogy simán elfér! De azért köszönöm szépen :)


Kipufogozni ajanlanam neked a Proex-et. Nagyon korrektek a sracok, nekem eddig mindent megoldottak. Katalizator hereles, dob gyartas, turbo cso keszites fembol, egyedi dobot, mindent. Legutobb is ok csinaltak meg a rendszerem mert az aki elotte takolta, ferdere rakta a rendszert. Csereltek a harmonika csoveket, es a leomlo vege gomb alaku, igy szinte korlatlan a variacio, hogy rakod vissza a rendszert. Ebben az esetben is elcsesztek, meghuztak lefele, igy a rendszer elorebb kerult, es feszult, illetve allandoan belevert az alvazba a hatso dob. Ott is a felutes gatlo kis lemezke felett volt a dob fule, holott alatte kellene lennie. A sracok 1 ora alatt rendberaktak. A flexi csovet is kicserelik, es le sem veszik a rendszert. Kivagjak, megmerik, hozzak az uj flexit, es a helyen felvarrjak. Van egy golfom, amin 4 eve csereltek, es azota is tokeletes. Smart 0.8 cdi-men is gyartottak egy dobot. Az viszont elsore nem sikerult, mert belevert a lokosombe. De ez sem az o hibajuk volt, hanem az enyem, mert szetszedett autot vittem nekik, h ne kuzdjenek sokat. De igy nem volt mihez allitani.

Re: Kipufogórendszer

2013.09.27. 20:59

Bugajauzsi írta:
Pako írta:
jlaci74 írta:
hamoriarpi írta:
Pako írta:Sziasztok
530d-n kilyukadt a két rezó csövem ami elől van a váltónál, venni akartam de kérik a hoszot és az átmérőt :S valaki esetleg tud segiteni ebbe hogy milyen méretőt kell vennem stb ??? köszönöm előre is!

JLacit keresd.


Itt jól látszik miért kényes a szitu:

Kép

Az e39 alá 50 mm csőátmérőjű rezgőcső kell(ene) , de ennek a csőnek a hazai forgalomban olcsón kapható verziójának a külső átmérője 74 mm, ami azt jelenti, hogy a két egymás mellett elhelyezkedő cső összeér.
Tehát vagy leszűkíted 45-re , aminek a külseje csak 67 , vagy megveszed a jóval drágább német javítócsöveket, amik 50-esek de elférnek egymás mellett ( ráadásul csak az egyik végét kell hegeszteni mert ezek típus-specifikus csövek ).
Ráadásul megkavarja a dolgokat , hogy a piacon többféle rétegvastagságú cső van ...

Mindenki mérlegelhet ( pénztárca szerint ) :
- magyar csövek ( 45/50 ) - 4000 körül / db
- német csövek ( 45 ) - 12 000 körül / db
- német típus-specifikus csővek - 22-23 000 / db ( lásd a képen ) ( szerk. az ár, kicsit elírtam..., így már jó )

Kép



Köszönöm a tájékoztatást
http://kepfeltoltes.hu/130914/20130914_ ... es.hu_.jpg

De én ma alá mentem lefotóztam még nekem fent a gyári van de jól látszik ak épen is hogy legaláb a kettő között másfél centi hely van, ergo hétfőn hoznak nekem kettő db magyar 50x200 as rezó csövet aminek álitásod szerint 75mm a mérete, nem tudom fogalmam sincs de nagyon ugy nézki hogy simán elfér! De azért köszönöm szépen :)


Kipufogozni ajanlanam neked a Proex-et. Nagyon korrektek a sracok, nekem eddig mindent megoldottak. Katalizator hereles, dob gyartas, turbo cso keszites fembol, egyedi dobot, mindent. Legutobb is ok csinaltak meg a rendszerem mert az aki elotte takolta, ferdere rakta a rendszert. Csereltek a harmonika csoveket, es a leomlo vege gomb alaku, igy szinte korlatlan a variacio, hogy rakod vissza a rendszert. Ebben az esetben is elcsesztek, meghuztak lefele, igy a rendszer elorebb kerult, es feszult, illetve allandoan belevert az alvazba a hatso dob. Ott is a felutes gatlo kis lemezke felett volt a dob fule, holott alatte kellene lennie. A sracok 1 ora alatt rendberaktak. A flexi csovet is kicserelik, es le sem veszik a rendszert. Kivagjak, megmerik, hozzak az uj flexit, es a helyen felvarrjak. Van egy golfom, amin 4 eve csereltek, es azota is tokeletes. Smart 0.8 cdi-men is gyartottak egy dobot. Az viszont elsore nem sikerult, mert belevert a lokosombe. De ez sem az o hibajuk volt, hanem az enyem, mert szetszedett autot vittem nekik, h ne kuzdjenek sokat. De igy nem volt mihez allitani.




Na sziasztok
Ma tudtam még csak megcsinálni az egészet mert ma értem rá, tehát megvettem 3800Ft/dbot a 50x200 as univerzális 3rétegű rezó csövet! Mivel kifogyott a huzalom a coból igy kénytelen voltam elektródával meghegeszteni helyszinen mindent :D lehet a varratok szépségre nem a legszebbek de tömörek :D nem ereszt, és lám elfér a kettő egymás melett sőtt van még kb 2mm rés is köztük!

http://kepfeltoltes.hu/130927/20130927_ ... es.hu_.jpg ilyen volt a régi, két rétegü és már csak a szövet tartotta :D
http://kepfeltoltes.hu/130927/20130927_ ... es.hu_.jpg itt a rés ami maradt még köztük alapból van jó másfél centi a gyárival de szerintem bőven elég ez is :DD
http://kepfeltoltes.hu/130927/20130927_ ... es.hu_.jpg ilyen lett le lett fújva feketére korrozió ellen :)

Szóval szerintem lehet a gyári német minőség stb jó drágán de ez is bőven elég és a célnak megfelel ;)

Re: Kipufogórendszer

2013.09.30. 22:33

Rezó cső kipufogóhoz.

ebay

Kép

Re: Kipufogórendszer

2014.04.09. 17:41

Sziasztok; 2002 530d alá tennék valami sport kipufogót. Van valakinek 530d alatt? Nem akarok üvöltőset mint a benzineseknél, a youtub-on van pár video és ott van egy-két dögös hangú. A legfontosabb kérdés viszont az hogy a dob kicserélésével éri valami technikai hátrány az autót? Gondolok ilyenre hogy visszaöblítés stb.

Re: Kipufogórendszer

2014.04.09. 21:03

Dunaújváros írta:Sziasztok; 2002 530d alá tennék valami sport kipufogót. Van valakinek 530d alatt?


Peteqee kollégát keresd.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kzolee az itt látható tagok köszönték meg: peteeqe
Értékelés: 4.76%

Re: Kipufogórendszer

2014.04.09. 21:06

Dunaújváros írta:Sziasztok; 2002 530d alá tennék valami sport kipufogót. Van valakinek 530d alatt? Nem akarok üvöltőset mint a benzineseknél, a youtub-on van pár video és ott van egy-két dögös hangú. A legfontosabb kérdés viszont az hogy a dob kicserélésével éri valami technikai hátrány az autót? Gondolok ilyenre hogy visszaöblítés stb.

Nem vagyok híve a "tuningolásnak", de dízelen egy jól tervezett(!!!) és profin kivitelezett(!!!) rendszer mindig szokott hozni lovakat. Ha "csak" szép hangot akarnék, akkor valami autóspecifikus Sebring vagy Remus végdobot néznék rá vagyonokért. Ha komolyabban bele akarsz mélyedni a dologba, akkor csak Proex. Van személyes tapasztalatom. Korlátozás nélkül tudom ajánlani.

Re: Kipufogórendszer

2014.04.10. 06:17

kzolee írta:
Dunaújváros írta:Sziasztok; 2002 530d alá tennék valami sport kipufogót. Van valakinek 530d alatt?


Peteqee kollégát keresd.


Hátul nekem egy univerzális sportdob van, egy ovál véggel, Szép kellemes hangja volt amíg gyári a rendszer többi része is :)
Most nincs alatta katalizátor se (4db) így se vészes, nem hangos, nem búg, lehet utazni vele

Re: Kipufogórendszer

2014.06.06. 17:15

Kipufogó véget szeretnék a verdára /e39 530D facelift M-lökös/ a meglévő dobra két csövet a végére (ilyen 66-os króm eredeti BMW véget gondoltam, amit csőre lehet ráhúzni), vagy diffuzor cserével kétoldalit (M5 design), de a kis hely és az 530D csavart félretolt hátsó kivezetése miatt Szegeden nem vállalják. Tudnátok valakit ajánlani? Vagy tippet képeket....

Re: Kipufogórendszer

2014.06.06. 22:58

csiatt írta:Kipufogó véget szeretnék a verdára /e39 530D facelift M-lökös/ a meglévő dobra két csövet a végére (ilyen 66-os króm eredeti BMW véget gondoltam, amit csőre lehet ráhúzni), vagy diffuzor cserével kétoldalit (M5 design), de a kis hely és az 530D csavart félretolt hátsó kivezetése miatt Szegeden nem vállalják. Tudnátok valakit ajánlani? Vagy tippet képeket....


M5 design nem M5nél
1. nagy
vagy
2. kontár
munka :D
http://forum.bmw5.co.uk/topic/85994-qua ... ion-query/

Re: Kipufogórendszer

2014.06.17. 08:31

Az 525D és az 530D hátsó dob megegyezik?
Illetve a gyári M-pakett lököshöz ugyanaz a dob van, mint a símához D esetén?

Re: Kipufogórendszer

2014.08.23. 19:14

Miért van az, hogy a benzines és a diesel kipufogó dob elméletileg nem kompatibilis gyáriban, de utángyártott doboknál meg mindegy mire teszi fel az ember?

Re: Kipufogórendszer

2014.08.24. 08:18

csiatt írta:Miért van az, hogy a benzines és a diesel kipufogó dob elméletileg nem kompatibilis gyáriban, de utángyártott doboknál meg mindegy mire teszi fel az ember?



Vissza térve az M kipuhoz.Nekem 523iA van és most alakitottam át az autót M-esre.A gyári dob végén egy rövid cső van ami lefelé néz.Az M-es pedig vizszintesen néz hátra kifelé a lökháritó kialakitásából a külvilágba.Egy kipufogóssal gyártattam hozzá saválló csövet ami nyújtott S alakú 80mm átmérőjü, felhegesztette a gyári dobra.Kinézete gyári M packet lett,hangja semmit nem változott.Jlaci ajánlotta a kipumágust ezuttal is köszi Laci!

Re: Kipufogórendszer

2014.08.24. 09:43

Mennyibe került a kipu átalakítása? Dilemmázok, hogy 30d gyári M dobot tegyem fel, vagy csináltassak a régi dobra valami szebb véget.



Ezt mobilról nyomtam.

Re: Kipufogórendszer

2014.08.24. 10:18

Gallaca írta:Mennyibe került a kipu átalakítása? Dilemmázok, hogy 30d gyári M dobot tegyem fel, vagy csináltassak a régi dobra valami szebb véget.



Ezt mobilról nyomtam.


6000.-ft-ot kért a mester mindennel együtt.Ennyit szerintem feltétlenül megér még akár többet is.
Az eredeti M kinézet volt a fő cél ami ezzel megvalósult,semmi esetre sem akartam sportdobot feltenni nem csak a hangja miatt hanem a rémisztően magas ára miatt is ha minőségi sportkipuról beszélünk.
A gyári dob mégis csak gyári,csak egyben van a kipufogórendszer nem lehet megbontani.Nem tudom dizelnél is igy van-e?Ha neked meg van a gyári M kipu,ami szerintem meg van....akkor lehet érdemes azt feltenni komplett.

Kipufogórendszer

2014.08.24. 10:30

Igen megvan, de nem igazán tetszik a dupla s kanyaros kacska gyári vég. Eléggé béna szerintem. Legszívesebben eltüntetném a diffúzorról a kivágást is, hogy ne látsszon!



KépKép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gallaca 2014.08.24. 11:05-kor.

Re: Kipufogórendszer

2014.08.24. 11:03

Gallaca írta:Igen megvan, de nem igazán tetszik a dupla s kanyaros kacska gyári vég. Eléggé béna szerintem. Legszívesebben eltüntetném a diffúzorról a kivágást is, hogy ne látsszon!



Ezt mobilról nyomtam.


Aahha.Akkor nem a gyári a cél hanem az izlésednek megfelelő kialakitás.Hhmm....akkor marad a savállóvég felhegesztése.
Hozzászólás küldése

VigLink badge