2012.12.12. 21:22
Padre540 írta:bmw520ds írta:Valaki utána tud járni annak, hogy egy hatsebességes váltót hogyan lehet egy öt sebességes helyett felrakni?
Ugye a motor ugyan az mint a 3er-ben.
Az E39-ben ugyanaz a CR blokk van mint az E46 150 lovasa,csak butítva?
2012.12.12. 21:46
barbrady írta:Padre540 írta:bmw520ds írta:Valaki utána tud járni annak, hogy egy hatsebességes váltót hogyan lehet egy öt sebességes helyett felrakni?
Ugye a motor ugyan az mint a 3er-ben.
Az E39-ben ugyanaz a CR blokk van mint az E46 150 lovasa,csak butítva?
Nem, az e39 még adagolós. E46-ban is van ugyanilyen 136 lovas.
2012.12.12. 22:07
Padre540 írta:bmw520ds írta:Valaki utána tud járni annak, hogy egy hatsebességes váltót hogyan lehet egy öt sebességes helyett felrakni?
Ugye a motor ugyan az mint a 3er-ben.
Az E39-ben ugyanaz a CR blokk van mint az E46 150 lovasa,csak butítva?
2012.12.12. 22:12
jlaci74 írta:barbrady írta:Padre540 írta:bmw520ds írta:Valaki utána tud járni annak, hogy egy hatsebességes váltót hogyan lehet egy öt sebességes helyett felrakni?
Ugye a motor ugyan az mint a 3er-ben.
Az E39-ben ugyanaz a CR blokk van mint az E46 150 lovasa,csak butítva?
Nem, az e39 még adagolós. E46-ban is van ugyanilyen 136 lovas.
Gabi! Nincs lehetetlen csak tehetetlen !
A 6-os váltó fizikailag is hosszabb, úgyhogy másik kardán és kulissza is kell valószínűleg.
Ha nem stimmel a motorblokkhoz csatlakozás akkor egyszerűen le szokták vágni az eredeti harang elejét és áthegesztik az új váltóra. Neked Turboá-ék nincsenek messze ( Soltvadkert ) , biztosan megoldják. Esetleg Powered Ákos ( Baksa ) , ő is csinált már ilyet, igaz benzines váltón, de itt nem az a lényeg.
2012.12.12. 22:48
bmw520ds írta:jlaci74 írta:barbrady írta:Padre540 írta:bmw520ds írta:Valaki utána tud járni annak, hogy egy hatsebességes váltót hogyan lehet egy öt sebességes helyett felrakni?
Ugye a motor ugyan az mint a 3er-ben.
Az E39-ben ugyanaz a CR blokk van mint az E46 150 lovasa,csak butítva?
Nem, az e39 még adagolós. E46-ban is van ugyanilyen 136 lovas.
Gabi! Nincs lehetetlen csak tehetetlen !
A 6-os váltó fizikailag is hosszabb, úgyhogy másik kardán és kulissza is kell valószínűleg.
Ha nem stimmel a motorblokkhoz csatlakozás akkor egyszerűen le szokták vágni az eredeti harang elejét és áthegesztik az új váltóra. Neked Turboá-ék nincsenek messze ( Soltvadkert ) , biztosan megoldják. Esetleg Powered Ákos ( Baksa ) , ő is csinált már ilyet, igaz benzines váltón, de itt nem az a lényeg.
http://i.ebayimg.com/t/BMW-E39-E46-Getr ... ~60_35.JPG
http://up.picr.de/12021602kj.jpg
Ott kezdődik hogy kéttömegű és kuplungszerkezet csere...Na ez kidobott pénz számomra mivel ebben a szekérben ez még bejáratós! Miki tudásával nem szeretnék visszaélni, sok apró de annál fontosabb átalakításra volna szükség, akkor meg már egy 30d motor manual váltóval sokkal olcsóbb volna, de felesleges is egyben...
De köszönöm a tippet!
2012.12.13. 00:23
bmw520ds írta:Az E39 közvetlen befecskendezéses. A CR a hármasnál a továbbfejlesztett változat. Mivel 2000 évben volt E39-nél a Face Lift és ezzel párhuzamosan pár motor nyugdíjba ment, míg helyüket átvették az újak, nem állt érdekükbe belerakni a CR négyhengerest, mikor a hármasnál váltás történt. De ez csak az én véleményem.
204d1 barátom elmondta hogyan lehet átalakítani. Eldöntöttem, nem lesz...
2012.12.13. 14:55
Padre540 írta:bmw520ds írta:Az E39 közvetlen befecskendezéses. A CR a hármasnál a továbbfejlesztett változat. Mivel 2000 évben volt E39-nél a Face Lift és ezzel párhuzamosan pár motor nyugdíjba ment, míg helyüket átvették az újak, nem állt érdekükbe belerakni a CR négyhengerest, mikor a hármasnál váltás történt. De ez csak az én véleményem.
204d1 barátom elmondta hogyan lehet átalakítani. Eldöntöttem, nem lesz...
Direct injection turbodiesel
Ez tulajdonképpen micsoda,ha nem adagolós,de nem is közös nyomócsöves?
2012.12.13. 16:21
bmw520ds írta:Nem szívesen írok, mert nem szakszerű, ha arra vagy kíváncsi, az nem fog menni...
A CR egy gyűjtőcsöves rendszer. Abban a csőben áll rendelkezésre a kellő nyomás amit a CR pumpa előállít, a csőről ágazik le minden hengerhez a nyomócső. A DDE végzi a vezérlését a porlasztóknak gyújtási sorrend szerin és befecskendezési mennyiségek és számok szerint is. Lágyabb az égés mert több részre van osztva, halkabb, fogyasztásban és nyomatékban jobb mint a régi motorok.
A közvetlen befecskendezés azt jelenti, hogy az égéstérben közvetlenül a dugattyú tetejére fecskendez be. Nincs előkamra.
A CR is ilyen.
A VP adagolós üzemanyag ellátás szemmel láthatóan abban tér el, hogy nincs gyűjtőcső, maga az adagoló állítja elő a relatív nagy nyomást, az adagolóból megegyező számú nyomócső van kötve a porlasztókhoz. Alkalmas akár 1800 Bar előállítására is. Magán az adagolón van egy nagy méretű elektronika, aminsegítségével a DDE vezérli a befecskendezést, míg a CR-nél a nagynyomású porlasztót vezérli. Ha pontatlan és félrevezető, ne haragudj, én ezt látom ami alapban megkülönbözteti a kettőt egymástól! Van két oldal szöveg amit 204d1 fejből monotonon hozzátenne, szenzorokról, beállítási értékekről, stb...
2012.12.13. 16:29
IgenPadre540 írta:bmw520ds írta:Nem szívesen írok, mert nem szakszerű, ha arra vagy kíváncsi, az nem fog menni...
A CR egy gyűjtőcsöves rendszer. Abban a csőben áll rendelkezésre a kellő nyomás amit a CR pumpa előállít, a csőről ágazik le minden hengerhez a nyomócső. A DDE végzi a vezérlését a porlasztóknak gyújtási sorrend szerin és befecskendezési mennyiségek és számok szerint is. Lágyabb az égés mert több részre van osztva, halkabb, fogyasztásban és nyomatékban jobb mint a régi motorok.
A közvetlen befecskendezés azt jelenti, hogy az égéstérben közvetlenül a dugattyú tetejére fecskendez be. Nincs előkamra.
A CR is ilyen.
A VP adagolós üzemanyag ellátás szemmel láthatóan abban tér el, hogy nincs gyűjtőcső, maga az adagoló állítja elő a relatív nagy nyomást, az adagolóból megegyező számú nyomócső van kötve a porlasztókhoz. Alkalmas akár 1800 Bar előállítására is. Magán az adagolón van egy nagy méretű elektronika, aminsegítségével a DDE vezérli a befecskendezést, míg a CR-nél a nagynyomású porlasztót vezérli. Ha pontatlan és félrevezető, ne haragudj, én ezt látom ami alapban megkülönbözteti a kettőt egymástól! Van két oldal szöveg amit 204d1 fejből monotonon hozzátenne, szenzorokról, beállítási értékekről, stb...
Tehát akkor ez ugyanaz a motor mint az E46 136 lovasa?
2012.12.13. 16:36
Padre540 írta:bmw520ds írta:Az E39 közvetlen befecskendezéses. A CR a hármasnál a továbbfejlesztett változat. Mivel 2000 évben volt E39-nél a Face Lift és ezzel párhuzamosan pár motor nyugdíjba ment, míg helyüket átvették az újak, nem állt érdekükbe belerakni a CR négyhengerest, mikor a hármasnál váltás történt. De ez csak az én véleményem.
204d1 barátom elmondta hogyan lehet átalakítani. Eldöntöttem, nem lesz...
Direct injection turbodiesel
Ez tulajdonképpen micsoda,ha nem adagolós,de nem is közös nyomócsöves?
2012.12.13. 17:19
Padre540 írta:bmw520ds írta:Nem szívesen írok, mert nem szakszerű, ha arra vagy kíváncsi, az nem fog menni...
A CR egy gyűjtőcsöves rendszer. Abban a csőben áll rendelkezésre a kellő nyomás amit a CR pumpa előállít, a csőről ágazik le minden hengerhez a nyomócső. A DDE végzi a vezérlését a porlasztóknak gyújtási sorrend szerin és befecskendezési mennyiségek és számok szerint is. Lágyabb az égés mert több részre van osztva, halkabb, fogyasztásban és nyomatékban jobb mint a régi motorok.
A közvetlen befecskendezés azt jelenti, hogy az égéstérben közvetlenül a dugattyú tetejére fecskendez be. Nincs előkamra.
A CR is ilyen.
A VP adagolós üzemanyag ellátás szemmel láthatóan abban tér el, hogy nincs gyűjtőcső, maga az adagoló állítja elő a relatív nagy nyomást, az adagolóból megegyező számú nyomócső van kötve a porlasztókhoz. Alkalmas akár 1800 Bar előállítására is. Magán az adagolón van egy nagy méretű elektronika, aminsegítségével a DDE vezérli a befecskendezést, míg a CR-nél a nagynyomású porlasztót vezérli. Ha pontatlan és félrevezető, ne haragudj, én ezt látom ami alapban megkülönbözteti a kettőt egymástól! Van két oldal szöveg amit 204d1 fejből monotonon hozzátenne, szenzorokról, beállítási értékekről, stb...
Tehát akkor ez ugyanaz a motor mint az E46 136 lovasa?
2012.12.14. 00:23
2012.12.14. 11:01
hamoriarpi írta:Törölni kellene ezt az értelmetlen topicot.
Kézi váltót nem újítunk fel, hanem ha végre tönkremegy, akkor automatásítunk!
Így sok további felesleges kiadástól óvjuk meg magunkat. Nincs rudazat, kéttömegű marhaság, kuplungtárcsa, alsó és felső munkahenger...
2012.12.14. 11:49
kzolee írta:hamoriarpi írta:Törölni kellene ezt az értelmetlen topicot.
Kézi váltót nem újítunk fel, hanem ha végre tönkremegy, akkor automatásítunk!
Így sok további felesleges kiadástól óvjuk meg magunkat. Nincs rudazat, kéttömegű marhaság, kuplungtárcsa, alsó és felső munkahenger...
Van ismeretségi körben E61 kézi 650e km-el, eredeti kettőstömegűvel, bontatlan váltóval...
Győzheted kivárni, mire egy 350 ezret futott autóban tönkremegy
2012.12.14. 14:13
hamoriarpi írta:kzolee írta:hamoriarpi írta:Törölni kellene ezt az értelmetlen topicot.
Kézi váltót nem újítunk fel, hanem ha végre tönkremegy, akkor automatásítunk!
Így sok további felesleges kiadástól óvjuk meg magunkat. Nincs rudazat, kéttömegű marhaság, kuplungtárcsa, alsó és felső munkahenger...
Van ismeretségi körben E61 kézi 650e km-el, eredeti kettőstömegűvel, bontatlan váltóval...
Győzheted kivárni, mire egy 350 ezret futott autóban tönkremegy
Akkor a reumatológusra , térdspecialistára, meg a gyógytornászra megy sokáig a pénz.
2012.12.14. 14:34
jlaci74 írta:hamoriarpi írta:kzolee írta:hamoriarpi írta:Törölni kellene ezt az értelmetlen topicot.
Kézi váltót nem újítunk fel, hanem ha végre tönkremegy, akkor automatásítunk!
Így sok további felesleges kiadástól óvjuk meg magunkat. Nincs rudazat, kéttömegű marhaság, kuplungtárcsa, alsó és felső munkahenger...
Van ismeretségi körben E61 kézi 650e km-el, eredeti kettőstömegűvel, bontatlan váltóval...
Győzheted kivárni, mire egy 350 ezret futott autóban tönkremegy
Akkor a reumatológusra , térdspecialistára, meg a gyógytornászra megy sokáig a pénz.
Az automatánál meg az ideggyógyászra...
2012.12.14. 18:37
hamoriarpi írta:jlaci74 írta:hamoriarpi írta:kzolee írta:hamoriarpi írta:Törölni kellene ezt az értelmetlen topicot.
Kézi váltót nem újítunk fel, hanem ha végre tönkremegy, akkor automatásítunk!
Így sok további felesleges kiadástól óvjuk meg magunkat. Nincs rudazat, kéttömegű marhaság, kuplungtárcsa, alsó és felső munkahenger...
Van ismeretségi körben E61 kézi 650e km-el, eredeti kettőstömegűvel, bontatlan váltóval...
Győzheted kivárni, mire egy 350 ezret futott autóban tönkremegy
Akkor a reumatológusra , térdspecialistára, meg a gyógytornászra megy sokáig a pénz.
Az automatánál meg az ideggyógyászra...
Akkora nyugalommal vagyok, mint soha előtte.
2012.12.14. 19:32
2012.12.14. 19:32
2012.12.14. 22:26