Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbségek...

2011.09.30. 10:59

Üdv!

Bizonyára sokunkban felmerült a kérdés, jobbkormányos autó alkatrésznek...
Na de mégis mik a buktatói, mennyire különböznek műszakilag a balkormányostól?
Melyek azok az alkatrészek, amelyek használhatatlanok számunkra?
Milyen arányban különböznek és mikben?
Megéri-e egyáltalán ennek fényében jobbkormányost szerezni alkatrésznek?
Ilyen és ehhez hasonló kérdésekben lenne jó boncolgatni a témát...
Jó lenne a témában tapasztalt kollégák hozzászólása...
Engem kifejezetten az alkatrészek közötti különbségek érdekelnének, tehát nem a jobbkormányos autó forgalomba helyezése itthon... Bár az átalakítás miatt az alkatrészek különbsége miatt felmerül a probléma ott is...

Amiben minden bizonnyal különböznek:
fényszóró, pedálsor, kormánymű, kormányoszlop, fékrendszer egyes elemei, középkonzol (kézifékkar), műszerfal és valszeg a mögötte lévő szerelvények (pl. fűtés/szellőzés) egy része is, ajtókárpitok, ablaktörlő szerkezet, vezetőoldali ülés és az anyósülés között is lehet különbség, napellenző, kábelezés...

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.09.30. 12:40

kok írta:
Amiben minden bizonnyal különböznek:
fényszóró, pedálsor, kormánymű, kormányoszlop, fékrendszer egyes elemei, középkonzol (kézifékkar), műszerfal és valszeg a mögötte lévő szerelvények (pl. fűtés/szellőzés) egy része is, ajtókárpitok, ablaktörlő szerkezet, vezetőoldali ülés és az anyósülés között is lehet különbség, napellenző, kábelezés...


A topic ötlet tetszik.

A kormányoszlop egyforma, egyhetes infóim szerint.

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.09.30. 14:57

kok írta:Üdv!

Bizonyára sokunkban felmerült a kérdés, jobbkormányos autó alkatrésznek...
Na de mégis mik a buktatói, mennyire különböznek műszakilag a balkormányostól?
Melyek azok az alkatrészek, amelyek használhatatlanok számunkra?
Milyen arányban különböznek és mikben?
Megéri-e egyáltalán ennek fényében jobbkormányost szerezni alkatrésznek?
Ilyen és ehhez hasonló kérdésekben lenne jó boncolgatni a témát...
Jó lenne a témában tapasztalt kollégák hozzászólása...
Engem kifejezetten az alkatrészek közötti különbségek érdekelnének, tehát nem a jobbkormányos autó forgalomba helyezése itthon... Bár az átalakítás miatt az alkatrészek különbsége miatt felmerül a probléma ott is...

Amiben minden bizonnyal különböznek:
fényszóró, pedálsor, kormánymű, kormányoszlop, fékrendszer egyes elemei, középkonzol (kézifékkar), műszerfal és valszeg a mögötte lévő szerelvények (pl. fűtés/szellőzés) egy része is, ajtókárpitok, ablaktörlő szerkezet, vezetőoldali ülés és az anyósülés között is lehet különbség, napellenző, kábelezés...


Az enyémbe nemrég került "angol" bőr. A vezető és anyósülés között semmi különbség, max. az ülésfoglaltságjelzővel lehet majd egy pici gond (még nem tudom mert nincs bekötve).

Az angol lámpák nem jók az európai autókba, de ha jól tudom éppen az E39-é jó, ha van felül egy gömbölyű "pöcök". Ezt elfordítva már EUs is a lámpa.

Ami viszont nincs a felsorolásban - a visszapillantó tükrök.

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.09.30. 15:03

kiara írta: Az enyémbe nemrég került "angol" bőr. A vezető és anyósülés között semmi különbség, max. az ülésfoglaltságjelzővel lehet majd egy pici gond (még nem tudom mert nincs bekötve).

Az angol lámpák nem jók az európai autókba, de ha jól tudom éppen az E39-é jó, ha van felül egy gömbölyű "pöcök". Ezt elfordítva már EUs is a lámpa.

Ami viszont nincs a felsorolásban - a visszapillantó tükrök.


Az üléseknél akkor van probléma, ha azok elektromosak. Annó PMiki kivesézte a témát a nagy közös ülés topikban. A lényeg, hogy a vezérlő a vezetőüléssel kommunikál, ami értelemszerűen a másik oldalon van.
Épp most küzdök egy ilyennel és biztos, hogy nem lesz egyszerű mutatvány az átkábelezés. Igen, az ülésfoglaltság jelző is a másik oldalon van, de szerencsére akár egy szimpla üléslap cserével az könnyen orvosolható, ha nem akarod nagyon szétrobbantani a lócát. Kiara, ha érdekel valamelyik hétvégén rendezhetnénk egy ülésszerelő napot nálad vagy nálam. (természetesen a gulyás készítést rád bíznám! )
Amúgy hogyhogy nincs bekötve? És akkor most folyamatosan világít a lufis ember a műszerfalon?
Ha jól tudom, akkor a lámpáknál sem olyan egyszerű a helyzet, mert bár valóban EU-sítható a kis pöcökkel, de vizsgán még így sem menne át.

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.09.30. 17:11

kiara írta:Az angol lámpák nem jók az európai autókba, de ha jól tudom éppen az E39-é jó, ha van felül egy gömbölyű "pöcök". Ezt elfordítva már EUs is a lámpa.


Na ez nem igaz. Az a pöcök arra jó, mint a kis matrica amit a fényszóróra kell ragasztani ha ellenkező oldali közlekedésű helyre mész, tehát csak kitakar egy részt a vetített fényből, hogy ne vakítsd el a szembejövőket.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek barbrady az itt látható tagok köszönték meg: bmw520ds
Értékelés: 4.76%

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.09.30. 21:15

barbrady írta:
kiara írta:Az angol lámpák nem jók az európai autókba, de ha jól tudom éppen az E39-é jó, ha van felül egy gömbölyű "pöcök". Ezt elfordítva már EUs is a lámpa.


Na ez nem igaz. Az a pöcök arra jó, mint a kis matrica amit a fényszóróra kell ragasztani ha ellenkező oldali közlekedésű helyre mész, tehát csak kitakar egy részt a vetített fényből, hogy ne vakítsd el a szembejövőket.


Igen vízszintes lesz a fény és nem látod a jobb szélén haladó biciglit. Mellesleg a vizsgán se engednek át vele.

Jackson, aki Bömbölőtől tanulta

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.10.01. 01:59

Jerry írta:
kiara írta: Az enyémbe nemrég került "angol" bőr. A vezető és anyósülés között semmi különbség, max. az ülésfoglaltságjelzővel lehet majd egy pici gond (még nem tudom mert nincs bekötve).

Az angol lámpák nem jók az európai autókba, de ha jól tudom éppen az E39-é jó, ha van felül egy gömbölyű "pöcök". Ezt elfordítva már EUs is a lámpa.

Ami viszont nincs a felsorolásban - a visszapillantó tükrök.


Az üléseknél akkor van probléma, ha azok elektromosak. Annó PMiki kivesézte a témát a nagy közös ülés topikban. A lényeg, hogy a vezérlő a vezetőüléssel kommunikál, ami értelemszerűen a másik oldalon van.
Épp most küzdök egy ilyennel és biztos, hogy nem lesz egyszerű mutatvány az átkábelezés. Igen, az ülésfoglaltság jelző is a másik oldalon van, de szerencsére akár egy szimpla üléslap cserével az könnyen orvosolható, ha nem akarod nagyon szétrobbantani a lócát. Kiara, ha érdekel valamelyik hétvégén rendezhetnénk egy ülésszerelő napot nálad vagy nálam. (természetesen a gulyás készítést rád bíznám! )
Amúgy hogyhogy nincs bekötve? És akkor most folyamatosan világít a lufis ember a műszerfalon?
Ha jól tudom, akkor a lámpáknál sem olyan egyszerű a helyzet, mert bár valóban EU-sítható a kis pöcökkel, de vizsgán még így sem menne át.


Igen, folyamatosan világít. Még! Az ülésszerelés jó ötlet, meg a gulyás is. Majd megbeszéljük, hogy mikor.

A lámpáról mindenkinek kösz az infót. Még jó, hogy nem vettem meg az angol lámpákat.

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.10.01. 09:06

Hali,
Én bal ajtókárpitot raktam be angol autóból. Járható a dolog csak meg kell lennie az eredeti könyöklőnek illetve az azt körbefoglaló szövetrésznek. Le kell furkálni belülről a tartó műanyag patentek fejét, kicserélni, majd kárpitos alátéttel és 3,5x8, 3,5x6-os pozdorja csavarral gyönyörűen a helyére lehet illeszteni és becsavarni.
Hát ennyi. kb 15 perc. :franko:

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.10.01. 13:39

kiara írta:
kok írta:Üdv!

Bizonyára sokunkban felmerült a kérdés, jobbkormányos autó alkatrésznek...
Na de mégis mik a buktatói, mennyire különböznek műszakilag a balkormányostól?
Melyek azok az alkatrészek, amelyek használhatatlanok számunkra?
Milyen arányban különböznek és mikben?
Megéri-e egyáltalán ennek fényében jobbkormányost szerezni alkatrésznek?
Ilyen és ehhez hasonló kérdésekben lenne jó boncolgatni a témát...
Jó lenne a témában tapasztalt kollégák hozzászólása...
Engem kifejezetten az alkatrészek közötti különbségek érdekelnének, tehát nem a jobbkormányos autó forgalomba helyezése itthon... Bár az átalakítás miatt az alkatrészek különbsége miatt felmerül a probléma ott is...

Amiben minden bizonnyal különböznek:
fényszóró, pedálsor, kormánymű, kormányoszlop, fékrendszer egyes elemei, középkonzol (kézifékkar), műszerfal és valszeg a mögötte lévő szerelvények (pl. fűtés/szellőzés) egy része is, ajtókárpitok, ablaktörlő szerkezet, vezetőoldali ülés és az anyósülés között is lehet különbség, napellenző, kábelezés...


Az enyémbe nemrég került "angol" bőr. A vezető és anyósülés között semmi különbség, max. az ülésfoglaltságjelzővel lehet majd egy pici gond (még nem tudom mert nincs bekötve).

Az angol lámpák nem jók az európai autókba, de ha jól tudom éppen az E39-é jó, ha van felül egy gömbölyű "pöcök". Ezt elfordítva már EUs is a lámpa.

Ami viszont nincs a felsorolásban - a visszapillantó tükrök.


Örülök, hogy pereg a topik... :)

A visszapillantó tükröknél mi a különbség?? :?:

Az ülésfoglaltságjelző probléma megoldódását remélem megtudhatjuk, ha megoldódik.....

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.10.01. 16:50

kok írta:
kiara írta:
kok írta:Üdv!

Bizonyára sokunkban felmerült a kérdés, jobbkormányos autó alkatrésznek...
Na de mégis mik a buktatói, mennyire különböznek műszakilag a balkormányostól?
Melyek azok az alkatrészek, amelyek használhatatlanok számunkra?
Milyen arányban különböznek és mikben?
Megéri-e egyáltalán ennek fényében jobbkormányost szerezni alkatrésznek?
Ilyen és ehhez hasonló kérdésekben lenne jó boncolgatni a témát...
Jó lenne a témában tapasztalt kollégák hozzászólása...
Engem kifejezetten az alkatrészek közötti különbségek érdekelnének, tehát nem a jobbkormányos autó forgalomba helyezése itthon... Bár az átalakítás miatt az alkatrészek különbsége miatt felmerül a probléma ott is...

Amiben minden bizonnyal különböznek:
fényszóró, pedálsor, kormánymű, kormányoszlop, fékrendszer egyes elemei, középkonzol (kézifékkar), műszerfal és valszeg a mögötte lévő szerelvények (pl. fűtés/szellőzés) egy része is, ajtókárpitok, ablaktörlő szerkezet, vezetőoldali ülés és az anyósülés között is lehet különbség, napellenző, kábelezés...


Az enyémbe nemrég került "angol" bőr. A vezető és anyósülés között semmi különbség, max. az ülésfoglaltságjelzővel lehet majd egy pici gond (még nem tudom mert nincs bekötve).

Az angol lámpák nem jók az európai autókba, de ha jól tudom éppen az E39-é jó, ha van felül egy gömbölyű "pöcök". Ezt elfordítva már EUs is a lámpa.

Ami viszont nincs a felsorolásban - a visszapillantó tükrök.


Örülök, hogy pereg a topik... :)

A visszapillantó tükröknél mi a különbség?? :?:

Az ülésfoglaltságjelző probléma megoldódását remélem megtudhatjuk, ha megoldódik.....


Én úgy tudom, hogy más szögben mozog a vezető és az utasoldali. (ugye a vezető oldalinak szélessebb részt kell "látnia")

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.10.02. 08:59

km óra is más,nem csak mert mérföldben van hanem a bc-n is fordítva jelzi az ajtónyitást

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.10.02. 13:25

A főegységek, mint váltó és motor ugyanaz, vagy azért itt is vannak-e különbségek?? :roll:

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.10.02. 17:46

kok írta:Az ülésfoglaltságjelző probléma megoldódását remélem megtudhatjuk, ha megoldódik.....

Nincs vele probléma. Nekem is angol autóból került bele az elektromos ülés. Szimplán csak ki kell szedni abból, amelyikben van és berakni a másikba és műxik.

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.10.05. 23:16

Sziasztok,
meg tudná mondani valaki, hogy hogy lehet felismerni az angol első fényszórókat, ha nincsenek beépítve?
Köszi!

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.10.07. 22:22

briganti írta:Sziasztok,
meg tudná mondani valaki, hogy hogy lehet felismerni az angol első fényszórókat, ha nincsenek beépítve?
Köszi!

Helo
Rá van írva HOGY Englis

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.10.07. 22:33

lepke írta:
briganti írta:Sziasztok,
meg tudná mondani valaki, hogy hogy lehet felismerni az angol első fényszórókat, ha nincsenek beépítve?
Köszi!

Helo
Rá van írva HOGY Englis

Ilyesmi biztosan nincsen ráírva :lol:

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.12.26. 12:35

én építettem be angol autóból motort magyarba,más a kipufogó is mert az angolnál azon az oldalon van a kormányrudazat és el kell annak is férnie.ezenkivül volt még a motoron egy szelepszerű valami ami le kellet dugózni.

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2011.12.26. 13:39

helo mindenkinek ezt azert irom mert lehet masnak sem vag azonnal az agyaba hogy a gephazteto zar sem jo eus autokhoz

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2012.01.20. 11:39

Óracsoport körüli műanyag keret sem kompatibilis. A világítás és ködlámpa kapcsoló ugyan még megcserélhető, de a csavarok fülei rossz helyen vannak.

Re: Jobbkormányos és balkormányos közötti műszaki különbsége

2012.03.22. 14:10

Ismét bővült a lista.
A 97 előtt gyártott E39-nél a főfékhenger sem kompatibilis. Másik oldalon jön ki a fékcső belőle. Az jó kérdés, hogy miért nem fúrták elő mindkét oldalra a menetet, így kompatibilissá téve mindkét autótípushoz. (az utángyártók már így csinálják)
Hozzászólás küldése

VigLink badge