2010.12.04. 18:19
2010.12.04. 18:24
Jeeeh írta:Sziasztok!
A multkori reggeli első indításkor jelentkező mindenféle hibaüzi megszünt, fesszabályzó volt a hunyó!
Most megint reggelente carakodik a darab. Ma reggel 4.-re indult be, -5fok) hibaüzi nincs, egész nap pöcc röff indul, megy mint a golyó. Az izzító gyertyákat már megrendeltem, szerintem az lessz a baj.
Az volna a kérdésem, hogy az újakat hány Nm-rel kell meghúzni, hogy jó legyen, mert ezt az adatot sehol nem találom a neten. Meg van az új éxij tárcsa is, azt 4db M10 es csavar rögzíti a főtengelyhez. Ezen csavarok meghúzási nyomatéka is érdekelne, ha cserélem, mennyivel húzzam meg?
Ötleteket, tanácsokat, instrukciókat előre is köszönöm!
2010.12.04. 18:27
simi64 írta:Jeeeh írta:Sziasztok!
A multkori reggeli első indításkor jelentkező mindenféle hibaüzi megszünt, fesszabályzó volt a hunyó!
Most megint reggelente carakodik a darab. Ma reggel 4.-re indult be, -5fok) hibaüzi nincs, egész nap pöcc röff indul, megy mint a golyó. Az izzító gyertyákat már megrendeltem, szerintem az lessz a baj.
Az volna a kérdésem, hogy az újakat hány Nm-rel kell meghúzni, hogy jó legyen, mert ezt az adatot sehol nem találom a neten. Meg van az új éxij tárcsa is, azt 4db M10 es csavar rögzíti a főtengelyhez. Ezen csavarok meghúzási nyomatéka is érdekelne, ha cserélem, mennyivel húzzam meg?
Ötleteket, tanácsokat, instrukciókat előre is köszönöm!
Leszkikapsz az új topicért
2010.12.04. 18:51
Jeeeh írta:simi64 írta:Jeeeh írta:Sziasztok!
A multkori reggeli első indításkor jelentkező mindenféle hibaüzi megszünt, fesszabályzó volt a hunyó!
Most megint reggelente carakodik a darab. Ma reggel 4.-re indult be, -5fok) hibaüzi nincs, egész nap pöcc röff indul, megy mint a golyó. Az izzító gyertyákat már megrendeltem, szerintem az lessz a baj.
Az volna a kérdésem, hogy az újakat hány Nm-rel kell meghúzni, hogy jó legyen, mert ezt az adatot sehol nem találom a neten. Meg van az új éxij tárcsa is, azt 4db M10 es csavar rögzíti a főtengelyhez. Ezen csavarok meghúzási nyomatéka is érdekelne, ha cserélem, mennyivel húzzam meg?
Ötleteket, tanácsokat, instrukciókat előre is köszönöm!
Leszkikapsz az új topicért
Bocsika, nem tudtam, hogy ezt a gombot nem lehet használni!
2010.12.04. 19:16
Jeeeh írta:Sziasztok!
A multkori reggeli első indításkor jelentkező mindenféle hibaüzi megszünt, fesszabályzó volt a hunyó!
Most megint reggelente carakodik a darab. Ma reggel 4.-re indult be, -5fok) hibaüzi nincs, egész nap pöcc röff indul, megy mint a golyó. Az izzító gyertyákat már megrendeltem, szerintem az lessz a baj.
Az volna a kérdésem, hogy az újakat hány Nm-rel kell meghúzni, hogy jó legyen, mert ezt az adatot sehol nem találom a neten. Meg van az új éxij tárcsa is, azt 4db M10 es csavar rögzíti a főtengelyhez. Ezen csavarok meghúzási nyomatéka is érdekelne, ha cserélem, mennyivel húzzam meg?
Ötleteket, tanácsokat, instrukciókat előre is köszönöm!
Gewinde M 8: 10 Nm
Gewinde M 9: 12 Nm
Gewinde M 10: 15 Nm
Gewinde M 12: 22 Nm
2010.12.04. 19:26
kzolee írta:Jeeeh írta:Sziasztok!
A multkori reggeli első indításkor jelentkező mindenféle hibaüzi megszünt, fesszabályzó volt a hunyó!
Most megint reggelente carakodik a darab. Ma reggel 4.-re indult be, -5fok) hibaüzi nincs, egész nap pöcc röff indul, megy mint a golyó. Az izzító gyertyákat már megrendeltem, szerintem az lessz a baj.
Az volna a kérdésem, hogy az újakat hány Nm-rel kell meghúzni, hogy jó legyen, mert ezt az adatot sehol nem találom a neten. Meg van az új éxij tárcsa is, azt 4db M10 es csavar rögzíti a főtengelyhez. Ezen csavarok meghúzási nyomatéka is érdekelne, ha cserélem, mennyivel húzzam meg?
Ötleteket, tanácsokat, instrukciókat előre is köszönöm!
Faterom mindig azt mondta: Mielőtt megszakad, fél fordulattal előtte kell abbahagyni
Izzítógyertya meghúzási nyomatékok a BERU szerint:Gewinde M 8: 10 Nm
Gewinde M 9: 12 Nm
Gewinde M 10: 15 Nm
Gewinde M 12: 22 Nm
Muhaatti szerint meleg motornál egyszerűbb kitekerni, visszarakni pedig bronzpasztával érdemes, hogy legközelebb könnyebb legyen.
2010.12.04. 20:23
Jeeeh írta:kzolee írta:Jeeeh írta:Sziasztok!
A multkori reggeli első indításkor jelentkező mindenféle hibaüzi megszünt, fesszabályzó volt a hunyó!
Most megint reggelente carakodik a darab. Ma reggel 4.-re indult be, -5fok) hibaüzi nincs, egész nap pöcc röff indul, megy mint a golyó. Az izzító gyertyákat már megrendeltem, szerintem az lessz a baj.
Az volna a kérdésem, hogy az újakat hány Nm-rel kell meghúzni, hogy jó legyen, mert ezt az adatot sehol nem találom a neten. Meg van az új éxij tárcsa is, azt 4db M10 es csavar rögzíti a főtengelyhez. Ezen csavarok meghúzási nyomatéka is érdekelne, ha cserélem, mennyivel húzzam meg?
Ötleteket, tanácsokat, instrukciókat előre is köszönöm!
Faterom mindig azt mondta: Mielőtt megszakad, fél fordulattal előtte kell abbahagyni
Izzítógyertya meghúzási nyomatékok a BERU szerint:Gewinde M 8: 10 Nm
Gewinde M 9: 12 Nm
Gewinde M 10: 15 Nm
Gewinde M 12: 22 Nm
Muhaatti szerint meleg motornál egyszerűbb kitekerni, visszarakni pedig bronzpasztával érdemes, hogy legközelebb könnyebb legyen.
Szia!
Nagyon szépen köszönöm az adatokat, meg a gyors választ, hamar mentem a kis BMW Könyvtáramba!
Remélem 1 napon meghálálhatom a segítséged! Már keresem a bronz paszta beszerzési lehetőségeket.
Köszönettel: Jani
2010.12.04. 22:29
2010.12.04. 23:25
kzolee írta:Valóban, a gyári izzítógyertyánál 18 Nm:
2010.12.04. 23:49
2010.12.05. 00:25
tibi666 írta:Én csak meg szoktam húzni, ésszel, hogy legközelebb ki is tudjam szedni. Semmi nyomatékkulcs....
2010.12.05. 00:32
lepke írta:tibi666 írta:Én csak meg szoktam húzni, ésszel, hogy legközelebb ki is tudjam szedni. Semmi nyomatékkulcs....
Helo
Ilyen jellegű alkatrészeknél illik nyomatékkulcsot használni
Nem mindenki egyforma erős
2010.12.05. 18:28
2010.12.05. 18:35
Jeeeh írta:Hali mind!
Ma reggel már alig indult el a darab! Gyanús, hogy nem az ízzító gyertya lesz, ezért ott hagytam a fűtött műhelyben, kíváncsi vagyok mi lesz holnap majnalban! Lecseréltem az ékszíj tárcsát is ma, és közben, azaz utánna vettem észre, hogy a gyujtás ráadása után, be nem indítva a mocit nem áll le a szivattyú a tankban, és mint ha valaki a lavorba pisilne, olyan hang jön belőle. Mint ha a nyomás nem alakulna ki a nagynyomású szivattyú elött, hanem egyszerűen visszafolyna a cucc a tankba.
Holnap meg jönnek az új gyertyák, adandó alkalommal kicserélem őket, azt beszámolok mi volt az eredmény.
Minden esetre érdekes a dolog, mert ha egyszer az adott nap bepöccent a darab, már mindig indul, akár 6 órás kintállás után is -6 fokban. Ezért gyanús hogy nem az izzítással van a baj.
Remélem nem a kompresszióval van a baj, mert akko ellopatom, és lelöketem egy szakadékba az biztos!
Ui: Köszi a sok nyomaték táblát mindenkinek! ha sikerül megszerezem az ESI Tronic-ot akinek kell áttolom
2010.12.06. 00:49
Jeeeh írta:Hali mind!
Ma reggel már alig indult el a darab! Gyanús, hogy nem az ízzító gyertya lesz, ezért ott hagytam a fűtött műhelyben, kíváncsi vagyok mi lesz holnap majnalban! Lecseréltem az ékszíj tárcsát is ma, és közben, azaz utánna vettem észre, hogy a gyujtás ráadása után, be nem indítva a mocit nem áll le a szivattyú a tankban, és mint ha valaki a lavorba pisilne, olyan hang jön belőle. Mint ha a nyomás nem alakulna ki a nagynyomású szivattyú elött, hanem egyszerűen visszafolyna a cucc a tankba.
Holnap meg jönnek az új gyertyák, adandó alkalommal kicserélem őket, azt beszámolok mi volt az eredmény.
Minden esetre érdekes a dolog, mert ha egyszer az adott nap bepöccent a darab, már mindig indul, akár 6 órás kintállás után is -6 fokban. Ezért gyanús hogy nem az izzítással van a baj.
Remélem nem a kompresszióval van a baj, mert akko ellopatom, és lelöketem egy szakadékba az biztos!
Ui: Köszi a sok nyomaték táblát mindenkinek! ha sikerül megszerezem az ESI Tronic-ot akinek kell áttolom
2010.12.22. 21:04
jackson írta:Jeeeh írta:Hali mind!
Ma reggel már alig indult el a darab! Gyanús, hogy nem az ízzító gyertya lesz, ezért ott hagytam a fűtött műhelyben, kíváncsi vagyok mi lesz holnap majnalban! Lecseréltem az ékszíj tárcsát is ma, és közben, azaz utánna vettem észre, hogy a gyujtás ráadása után, be nem indítva a mocit nem áll le a szivattyú a tankban, és mint ha valaki a lavorba pisilne, olyan hang jön belőle. Mint ha a nyomás nem alakulna ki a nagynyomású szivattyú elött, hanem egyszerűen visszafolyna a cucc a tankba.
Holnap meg jönnek az új gyertyák, adandó alkalommal kicserélem őket, azt beszámolok mi volt az eredmény.
Minden esetre érdekes a dolog, mert ha egyszer az adott nap bepöccent a darab, már mindig indul, akár 6 órás kintállás után is -6 fokban. Ezért gyanús hogy nem az izzítással van a baj.
Remélem nem a kompresszióval van a baj, mert akko ellopatom, és lelöketem egy szakadékba az biztos!
Ui: Köszi a sok nyomaték táblát mindenkinek! ha sikerül megszerezem az ESI Tronic-ot akinek kell áttolom
Lelöketés előtt szóljál jó lesz diagolós dumy-nak.
Amúgy sok szerencsét és nyomjál bele alpesi dízelt hátha szar a gázolaj mint alap anyag is.
Jackson, aki más népgazdasági hasznosítást is el tud képzelni
2010.12.23. 02:46
Jeeeh írta:Sziasztok!
A fenti indítási probléma oka a következő volt: IZZÍTÓ ELEKTRONIKA
Az izzító elektrónika belsejében, ahol bevezetik a generátor pozitív kivezetéséről érkező kb 5mm2 es kábelt, arról a lemezről letörtek az izzító elektrónika ponthegesztett vezetékei a rázkódástól. Ezt a bemenő illetve a kijövő 6 izzító vezetéket nem figyeli, ha ez leszakad nem megy hibába, nem mutatja sehol, nem diagnosztizálható, csak baromi nehezen. Mivel az elektronika vezérlő része máshonnan kap tápot, így látszólag jól működik, a nagy hidegben még mutatja is, hogy ízzít. Na ez a szégyen, hogy ezt semmilyen formában nem kötötték rá a fedélzetire.
Szétszedve, majd a kiöntő taknyot kibányászva, és látva a hiba okát, gondoltam vissza forrasztom a letöredezett 6db átvezető drótocskát, lessz egy tarcsim, ha megint becarna. NA NEM ÚGY VAN ÁM KÉREM! Ha hiszitek, ha se, nem forrasztható sem a bevezető nyelv, sem a letört vezetékek, sem a panelen lévő tönköcskék, ugyanis aluminiumból vannak!
Itt is gondoskodtak a javíthatatlanságról!
Nah erről ennyit, gondoltam leírom, hátha valakinek egyszer majd jól jön ez a kis infó!
Üdv: Jani
2012.02.03. 12:14
2012.02.03. 12:25
Marc528i írta:Üdv srácok! Mivel ma bejöttek ezek a -10ek nekem is előjöttek a bajok. Reggel megyek le izzitom beröffent kicsit leállt. Újból indítás kis gázadással beindult. Kéken elkezdett füstölni (kb egy autónyi füst) és ingadozott az alapjárat majd 5 másodperc és nem füstölt és az alapjárat is helyre állt. Segítsetek légyszi. Előre is köszönöm
2012.02.03. 12:31
kzolee írta:Marc528i írta:Üdv srácok! Mivel ma bejöttek ezek a -10ek nekem is előjöttek a bajok. Reggel megyek le izzitom beröffent kicsit leállt. Újból indítás kis gázadással beindult. Kéken elkezdett füstölni (kb egy autónyi füst) és ingadozott az alapjárat majd 5 másodperc és nem füstölt és az alapjárat is helyre állt. Segítsetek légyszi. Előre is köszönöm
Minden henger járt?
Lehet izzítógyertya vagy izzításvezérlő is. Nekem az izzításvezérlőt kellett cserélni tavaly. Ha a diag szerint mind a 6 izzítógyertya rossz, akkor a vezérlő adta meg magát nagy valószínűséggel.