Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

2010.08.15. 12:12

barbrady írta:Nem hiba, de talán ide illik a legjobban. ASC-ről DSC-re upgrade-hez mire van szükség? Nagy meló az átalakítás? Egyébként az ASC csak sima kipörgésgátló, vagy van egyéb funkciója is?

Gyanitom, hogy ez is egy olyan project, aminek ha sikeresen a végére érsz megbánod, hogy belefogtál.

Persze tök nem értek hozzá, ez csak egy érzés. De itt az elektronikák általában nem csak egyszerü biztipatkolásról szolnak. Sajnos... :)

2010.08.15. 18:22

Imco írta:
barbrady írta:Nem hiba, de talán ide illik a legjobban. ASC-ről DSC-re upgrade-hez mire van szükség? Nagy meló az átalakítás? Egyébként az ASC csak sima kipörgésgátló, vagy van egyéb funkciója is?

Gyanitom, hogy ez is egy olyan project, aminek ha sikeresen a végére érsz megbánod, hogy belefogtál.

Persze tök nem értek hozzá, ez csak egy érzés. De itt az elektronikák általában nem csak egyszerü biztipatkolásról szolnak. Sajnos... :)

Vállalkozó szellemű vagyok, de ebbe én sem nagyon fognék bele.

2010.08.16. 07:13

barbrady írta:Nem hiba, de talán ide illik a legjobban. ASC-ről DSC-re upgrade-hez mire van szükség? Nagy meló az átalakítás? Egyébként az ASC csak sima kipörgésgátló, vagy van egyéb funkciója is?


DSC gombra és hitre :wink:

2010.08.16. 09:17

MChris írta:
barbrady írta:Nem hiba, de talán ide illik a legjobban. ASC-ről DSC-re upgrade-hez mire van szükség? Nagy meló az átalakítás? Egyébként az ASC csak sima kipörgésgátló, vagy van egyéb funkciója is?


DSC gombra és hitre :wink:

:D :D :D :D :D

2010.08.16. 09:26

Imco írta:
barbrady írta:Nem hiba, de talán ide illik a legjobban. ASC-ről DSC-re upgrade-hez mire van szükség? Nagy meló az átalakítás? Egyébként az ASC csak sima kipörgésgátló, vagy van egyéb funkciója is?

Gyanitom, hogy ez is egy olyan project, aminek ha sikeresen a végére érsz megbánod, hogy belefogtál.

Persze tök nem értek hozzá, ez csak egy érzés. De itt az elektronikák általában nem csak egyszerü biztipatkolásról szolnak. Sajnos... :)


Nem ragaszkodok az átépítéshez, csak elgondolkodtam rajta. Szerintem a kerekek sebességét az abs jeladókról megkapja, valószínűleg kell még jel arról hogy állnak a kerekek a kasztnihoz képest (mint a xenon állító), egy vezérlő ami figyeli a pördületet (azaz az autóra ható G-ket), és olyan abs egység ami tudja külön fékezni a kerekeket. De ez csak az én tippem, lehet hogy kell még más is hozzá.

2010.08.16. 11:29

barbrady írta:
Imco írta:
barbrady írta:Nem hiba, de talán ide illik a legjobban. ASC-ről DSC-re upgrade-hez mire van szükség? Nagy meló az átalakítás? Egyébként az ASC csak sima kipörgésgátló, vagy van egyéb funkciója is?

Gyanitom, hogy ez is egy olyan project, aminek ha sikeresen a végére érsz megbánod, hogy belefogtál.

Persze tök nem értek hozzá, ez csak egy érzés. De itt az elektronikák általában nem csak egyszerü biztipatkolásról szolnak. Sajnos... :)


Nem ragaszkodok az átépítéshez, csak elgondolkodtam rajta. Szerintem a kerekek sebességét az abs jeladókról megkapja, valószínűleg kell még jel arról hogy állnak a kerekek a kasztnihoz képest (mint a xenon állító), egy vezérlő ami figyeli a pördületet (azaz az autóra ható G-ket), és olyan abs egység ami tudja külön fékezni a kerekeket. De ez csak az én tippem, lehet hogy kell még más is hozzá.

Igy szokott ez kezdödni! :D
Majd kiderül hogy csak az új compjuterrel beszél amihez kell egy új vezérlő elektronika is.
Majd miután hátradölsz, hogy ok minden akkor szolnak hogy kell egy új kábelköteg is ami természetesen
más fajta csatlakozokkal rendelkezik mint a régi ezért még némi átalakitás szükséges.

Na ehhez kell szeretni az autónkat! :D ;)

2010.08.16. 12:36

Imco írta:
barbrady írta:
Imco írta:
barbrady írta:Nem hiba, de talán ide illik a legjobban. ASC-ről DSC-re upgrade-hez mire van szükség? Nagy meló az átalakítás? Egyébként az ASC csak sima kipörgésgátló, vagy van egyéb funkciója is?

Gyanitom, hogy ez is egy olyan project, aminek ha sikeresen a végére érsz megbánod, hogy belefogtál.

Persze tök nem értek hozzá, ez csak egy érzés. De itt az elektronikák általában nem csak egyszerü biztipatkolásról szolnak. Sajnos... :)


Nem ragaszkodok az átépítéshez, csak elgondolkodtam rajta. Szerintem a kerekek sebességét az abs jeladókról megkapja, valószínűleg kell még jel arról hogy állnak a kerekek a kasztnihoz képest (mint a xenon állító), egy vezérlő ami figyeli a pördületet (azaz az autóra ható G-ket), és olyan abs egység ami tudja külön fékezni a kerekeket. De ez csak az én tippem, lehet hogy kell még más is hozzá.

Igy szokott ez kezdödni! :D
Majd kiderül hogy csak az új compjuterrel beszél amihez kell egy új vezérlő elektronika is.
Majd miután hátradölsz, hogy ok minden akkor szolnak hogy kell egy új kábelköteg is ami természetesen
más fajta csatlakozokkal rendelkezik mint a régi ezért még némi átalakitás szükséges.

Na ehhez kell szeretni az autónkat! :D ;)


Nem is a sok munkával van a gond, mert szívesen megcsinálnám (ez hobbi), csak nincs rá idő...

2010.08.16. 12:37

Imco írta:
barbrady írta:
Imco írta:
barbrady írta:Nem hiba, de talán ide illik a legjobban. ASC-ről DSC-re upgrade-hez mire van szükség? Nagy meló az átalakítás? Egyébként az ASC csak sima kipörgésgátló, vagy van egyéb funkciója is?

Gyanitom, hogy ez is egy olyan project, aminek ha sikeresen a végére érsz megbánod, hogy belefogtál.

Persze tök nem értek hozzá, ez csak egy érzés. De itt az elektronikák általában nem csak egyszerü biztipatkolásról szolnak. Sajnos... :)


Nem ragaszkodok az átépítéshez, csak elgondolkodtam rajta. Szerintem a kerekek sebességét az abs jeladókról megkapja, valószínűleg kell még jel arról hogy állnak a kerekek a kasztnihoz képest (mint a xenon állító), egy vezérlő ami figyeli a pördületet (azaz az autóra ható G-ket), és olyan abs egység ami tudja külön fékezni a kerekeket. De ez csak az én tippem, lehet hogy kell még más is hozzá.

Igy szokott ez kezdödni! :D
Majd kiderül hogy csak az új compjuterrel beszél amihez kell egy új vezérlő elektronika is.
Majd miután hátradölsz, hogy ok minden akkor szolnak hogy kell egy új kábelköteg is ami természetesen
más fajta csatlakozokkal rendelkezik mint a régi ezért még némi átalakitás szükséges.

Na ehhez kell szeretni az autónkat! :D ;)


Szia!
Kicsit bonyolultabb a DSC mint ahogy elgondolod működésileg és felépítésileg is.....http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo itt egy kis videó mire is jó....mondjuk it egy e60 van de ua az e39 is.
Nem csak a vezérlő modult / modulokat kell beépíteni hanem a hidraulikát is ami működteti az egészet...
Szerintem ha kell a DSC akkor vegyél egy olyan kocsit amiben benne van gyárilag....
Üdv!

2010.08.16. 15:09

Pocilaci írta:
Imco írta:
barbrady írta:
Imco írta:
barbrady írta:Nem hiba, de talán ide illik a legjobban. ASC-ről DSC-re upgrade-hez mire van szükség? Nagy meló az átalakítás? Egyébként az ASC csak sima kipörgésgátló, vagy van egyéb funkciója is?

Gyanitom, hogy ez is egy olyan project, aminek ha sikeresen a végére érsz megbánod, hogy belefogtál.

Persze tök nem értek hozzá, ez csak egy érzés. De itt az elektronikák általában nem csak egyszerü biztipatkolásról szolnak. Sajnos... :)


Nem ragaszkodok az átépítéshez, csak elgondolkodtam rajta. Szerintem a kerekek sebességét az abs jeladókról megkapja, valószínűleg kell még jel arról hogy állnak a kerekek a kasztnihoz képest (mint a xenon állító), egy vezérlő ami figyeli a pördületet (azaz az autóra ható G-ket), és olyan abs egység ami tudja külön fékezni a kerekeket. De ez csak az én tippem, lehet hogy kell még más is hozzá.

Igy szokott ez kezdödni! :D
Majd kiderül hogy csak az új compjuterrel beszél amihez kell egy új vezérlő elektronika is.
Majd miután hátradölsz, hogy ok minden akkor szolnak hogy kell egy új kábelköteg is ami természetesen
más fajta csatlakozokkal rendelkezik mint a régi ezért még némi átalakitás szükséges.

Na ehhez kell szeretni az autónkat! :D ;)


Szia!
Kicsit bonyolultabb a DSC mint ahogy elgondolod működésileg és felépítésileg is.....http://www.youtube.com/watch?v=ncE-Vk7egRo itt egy kis videó mire is jó....mondjuk it egy e60 van de ua az e39 is.
Nem csak a vezérlő modult / modulokat kell beépíteni hanem a hidraulikát is ami működteti az egészet...
Szerintem ha kell a DSC akkor vegyél egy olyan kocsit amiben benne van gyárilag....
Üdv!


Haverom megcsinálta E46-ba, cserélni kellett neki pár dolgot hozzá, de azt mondta, hogy különösebb gond nélkül ment, és megérte! :lol: Mondjuk nagy mágus, ért a bömösökhöz, azóta már 6-os váltója is van, ja és az autója 99 évvégi, amikor ezek még sehol nem voltak E46-ba! :)

2010.08.16. 16:10

Én is csatlakoznék a vegyél DSC-s kocsit mivel az olcsóbb és sokkal egyszerűbb elmélethez.
Idő hiányában nem sorolnám fel a mit kéne átalakitani listát, de higyél nekem letudlak beszélni róla.

Az az E46-ot nem szeretném diagolni amikor összevissza pakolt kocsit hoznak és semmi sem kommunikál normálisan a többi vezérlővel.
Például van olyan korai E39 amiben nem volt DSC-s opció lehetőség. Csak ASC-vel létezett.

Jackson, aki látta már diag közben olyat

2010.08.16. 16:17

jackson írta:Én is csatlakoznék a vegyél DSC-s kocsit mivel az olcsóbb és sokkal egyszerűbb elmélethez.
Idő hiányában nem sorolnám fel a mit kéne átalakitani listát, de higyél nekem letudlak beszélni róla.

Az az E46-ot nem szeretném diagolni amikor összevissza pakolt kocsit hoznak és semmi sem kommunikál normálisan a többi vezérlővel.
Például van olyan korai E39 amiben nem volt DSC-s opció lehetőség. Csak ASC-vel létezett.

Jackson, aki látta már diag közben olyat


Nem fogok belekezdeni, csak elmorfondíroztam rajta kicsit:-) Egyébként realoem szerint a 20d-t nem is szerelték DSC-vel.

2010.08.16. 16:20

barbrady írta:
jackson írta:Én is csatlakoznék a vegyél DSC-s kocsit mivel az olcsóbb és sokkal egyszerűbb elmélethez.
Idő hiányában nem sorolnám fel a mit kéne átalakitani listát, de higyél nekem letudlak beszélni róla.

Az az E46-ot nem szeretném diagolni amikor összevissza pakolt kocsit hoznak és semmi sem kommunikál normálisan a többi vezérlővel.
Például van olyan korai E39 amiben nem volt DSC-s opció lehetőség. Csak ASC-vel létezett.

Jackson, aki látta már diag közben olyat


Nem fogok belekezdeni, csak elmorfondíroztam rajta kicsit:-) Egyébként realoem szerint a 20d-t nem is szerelték DSC-vel.


Jól sejtettem akkor még felprogramozni se lehet. Sok adat van megadva hozzá kocsi tömege, nyomaték motor tipus, anyám kinja stb. amit tud a DSC és ez alapján számolja a kicsúszási/beavatkozási adatokat.

Jackson, aki inkább DSC-set vett

2010.08.16. 17:00

jackson írta:
barbrady írta:
jackson írta:Én is csatlakoznék a vegyél DSC-s kocsit mivel az olcsóbb és sokkal egyszerűbb elmélethez.
Idő hiányában nem sorolnám fel a mit kéne átalakitani listát, de higyél nekem letudlak beszélni róla.

Az az E46-ot nem szeretném diagolni amikor összevissza pakolt kocsit hoznak és semmi sem kommunikál normálisan a többi vezérlővel.
Például van olyan korai E39 amiben nem volt DSC-s opció lehetőség. Csak ASC-vel létezett.

Jackson, aki látta már diag közben olyat


Nem fogok belekezdeni, csak elmorfondíroztam rajta kicsit:-) Egyébként realoem szerint a 20d-t nem is szerelték DSC-vel.


Jól sejtettem akkor még felprogramozni se lehet. Sok adat van megadva hozzá kocsi tömege, nyomaték motor tipus, anyám kinja stb. amit tud a DSC és ez alapján számolja a kicsúszási/beavatkozási adatokat.

Jackson, aki inkább DSC-set vett


Mióta lehet E46-ban DSC-t programozni???
A 20d-t szerelték DSC I-el és DSC III-al is, pont ezért lett beépítve.

0210 00000000 0000000000000400 0000000000 1 DSC3 //Dynamische Stab. Control III (DSCIII)
MK60 N1099 00000000 0000000000000000 0002000000 1 MK60 // alle Fzg mit ASC oder DSC MK60
Ha 2001 előtti, akkor az SA-t, ha 2001 utáni az autó akkor a 210-es FA kell hozzáadni és teljesen gyári lesz a rendszer, nem lesz gond a diagnosztikával, mivel a GT vagy ISID az FA-ból és a zeitkriteriumból dönti el a vezérlőlistát. A gyártási évvel nincs baj, az FA-ba is benne van, nem értem mi a problémád....

A DSC paraméterek zeitkritérium alapján, a megfelelő codierdatennel vannak beállítva, tehát ez is gyári....

2010.08.16. 19:41

204d1 írta:Mióta lehet E46-ban DSC-t programozni???
A 20d-t szerelték DSC I-el és DSC III-al is, pont ezért lett beépítve.

0210 00000000 0000000000000400 0000000000 1 DSC3 //Dynamische Stab. Control III (DSCIII)
MK60 N1099 00000000 0000000000000000 0002000000 1 MK60 // alle Fzg mit ASC oder DSC MK60
Ha 2001 előtti, akkor az SA-t, ha 2001 utáni az autó akkor a 210-es FA kell hozzáadni és teljesen gyári lesz a rendszer, nem lesz gond a diagnosztikával, mivel a GT vagy ISID az FA-ból és a zeitkriteriumból dönti el a vezérlőlistát. A gyártási évvel nincs baj, az FA-ba is benne van, nem értem mi a problémád....

A DSC paraméterek zeitkritérium alapján, a megfelelő codierdatennel vannak beállítva, tehát ez is gyári....


Tessék? Lehetne kicsit érthetőbben?

2010.08.16. 20:52

barbrady írta:
204d1 írta:Mióta lehet E46-ban DSC-t programozni???
A 20d-t szerelték DSC I-el és DSC III-al is, pont ezért lett beépítve.

0210 00000000 0000000000000400 0000000000 1 DSC3 //Dynamische Stab. Control III (DSCIII)
MK60 N1099 00000000 0000000000000000 0002000000 1 MK60 // alle Fzg mit ASC oder DSC MK60
Ha 2001 előtti, akkor az SA-t, ha 2001 utáni az autó akkor a 210-es FA kell hozzáadni és teljesen gyári lesz a rendszer, nem lesz gond a diagnosztikával, mivel a GT vagy ISID az FA-ból és a zeitkriteriumból dönti el a vezérlőlistát. A gyártási évvel nincs baj, az FA-ba is benne van, nem értem mi a problémád....

A DSC paraméterek zeitkritérium alapján, a megfelelő codierdatennel vannak beállítva, tehát ez is gyári....


Tessék? Lehetne kicsit érthetőbben?


Én nem akarok beszálni ebbe a vitába :) ,de a lényeg, hogy meg lehet csinálni, csak picit érteni kell a dolgokhoz! :wink:

2010.08.16. 20:57

vaszarig írta:Én nem akarok beszálni ebbe a vitába :) ,de a lényeg, hogy meg lehet csinálni, csak picit érteni kell a dolgokhoz! :wink:


Ha nem akarsz akkor ne szálj be :D

2010.08.16. 21:46

barbrady írta:
vaszarig írta:Én nem akarok beszálni ebbe a vitába :) ,de a lényeg, hogy meg lehet csinálni, csak picit érteni kell a dolgokhoz! :wink:


Ha nem akarsz akkor ne szálj be :D


Szerintem vegyél egy DSC gombot! :lol:

2010.08.16. 21:58

barbrady írta:
Tessék? Lehetne kicsit érthetőbben?


Az a lényeg, hogy teljesen gyárira kiépíthető, és nincs gond se a diaggal se a működéssel.

A DSC III már 96/08-tól támogatott (igen, már a gyártás előtt ! ) A továbbfejlesztett MK60-as DSC pedig 99/07-évjárattól beépíthető bármelyik E46-ba.

2010.09.05. 21:52

204d1 írta:
barbrady írta:
Tessék? Lehetne kicsit érthetőbben?


Az a lényeg, hogy teljesen gyárira kiépíthető, és nincs gond se a diaggal se a működéssel.

A DSC III már 96/08-tól támogatott (igen, már a gyártás előtt ! ) A továbbfejlesztett MK60-as DSC pedig 99/07-évjárattól beépíthető bármelyik E46-ba.


Én azért az ilyen hozzászólásokkal óvatosabb lennék a helyedbe. Persze mindent meg lehet csinálni, csak gondolj a klubtagok nagy részére és gondolkodj "zöldségesül". A Sufni körülmények között nem fog tudni pontosan össze szedni egy olyan rendszert.
Ha meg összetákolta a rendszert és valamelyik kanyarban kiszállva meghall akkor van nálad garancia? Mert én inkább óvatos vagyok és nem ösztökélem őket.

Vaszarig irta: "Haverom megcsinálta E46-ba .... Mondjuk nagy mágus, ért a bömösökhöz, azóta már 6-os váltója is van, ja és az autója 99 évvégi, amikor ezek még sehol nem voltak E46-ba!"
Na az ilyen nagy buherátorokat nem bátoritanám, mivel nem biztos, hogy végig gondolja az összes következményét a tettének. Avagy nagy különbség van a bátor (tudja milyen veszélyes de szembe száll) illetve vakmerő között (akinek fogalma sincs milyen veszélynek teszi ki magát.
Ez alapján varrhatnák vagy cosmagolhatnánk vissza légzsákokat és hegeszthetnék össze 5 darabból autókat is. Csak ne én üljek benne a következő csatt-nál.

Arról nem is beszélve messze drágábban épiti bele egy kocsiba mintha kocsit cserélne. Gazdaságosan csak megvenni tudja.

Jackson, aki próbálja megvilágitani miért is nem javasolja

2010.09.05. 21:56

jackson írta:
Én azért az ilyen hozzászólásokkal óvatosabb lennék a helyedbe. Persze mindent meg lehet csinálni, csak gondolj a klubtagok nagy részére és gondolkodj "zöldségesül". A Sufni körülmények között nem fog tudni pontosan össze szedni egy olyan rendszert.
Ha meg összetákolta a rendszert és valamelyik kanyarban kiszállva meghall akkor van nálad garancia? Mert én inkább óvatos vagyok és nem ösztökélem őket.

Vaszarig irta: "Haverom megcsinálta E46-ba .... Mondjuk nagy mágus, ért a bömösökhöz, azóta már 6-os váltója is van, ja és az autója 99 évvégi, amikor ezek még sehol nem voltak E46-ba!"
Na az ilyen nagy buherátorokat nem bátoritanám, mivel nem biztos, hogy végig gondolja az összes következményét a tettének. Avagy nagy különbség van a bátor (tudja milyen veszélyes de szembe száll) illetve vakmerő között (akinek fogalma sincs milyen veszélynek teszi ki magát.
Ez alapján varrhatnák vagy cosmagolhatnánk vissza légzsákokat és hegeszthetnék össze 5 darabból autókat is. Csak ne én üljek benne a következő csatt-nál.

Arról nem is beszélve messze drágábban épiti bele egy kocsiba mintha kocsit cserélne. Gazdaságosan csak megvenni tudja.

Jackson, aki próbálja megvilágitani miért is nem javasolja


Ha értenéd, miről van szó, nem írkálnál ilyeneket, de sebaj, amit te nem tudsz azt nem lehet vagy életveszélyes. A kályha nem buherálás, váltószelep nélkül?
Hozzászólás küldése

VigLink badge