Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: E46 általános.

2017.10.07. 22:08

Fiúk, Lányok!

Szerettem volna jelezni, hogy ismét bimbammolok! :facepalm: 8)

E46 330D (204 ló) automata, gyári M packet, combtámaszos bőr, ülésfűtés, tolatóradar, nagynavi, S135 felnik, individual. Minden ami kell az aszfaltszaggatáshoz!

Muha mester jövő héten felkészíti az életre! :mrgreen:

Kép

Ezt a hozzászólást a szerzőnek PapaBoss az itt látható tagok köszönték meg: 2 jimbi525d, NagyMatyas
Értékelés: 9.52%

Re: E46 általános.

2017.10.07. 22:41

PapaBoss írta:Fiúk, Lányok!

Szerettem volna jelezni, hogy ismét bimbammolok! :facepalm: 8)

E46 330D (204 ló) automata, gyári M packet, combtámaszos bőr, ülésfűtés, tolatóradar, nagynavi, S135 felnik, individual. Minden ami kell az aszfaltszaggatáshoz!

Muha mester jövő héten felkészíti az életre! :mrgreen:

Kép

Tékozló fiú visszatért! Ez most nagyobb mint az XD volt? Úgy emlékszem az bokában szorított. :mrgreen: :nyelves:

Re: E46 általános.

2017.10.08. 09:39

Gallaca írta:Tékozló fiú visszatért! Ez most nagyobb mint az XD volt? Úgy emlékszem az bokában szorított. :mrgreen: :nyelves:


80 felett már összemegy az ember! :mrgreen: jót mosolyogtam, btw a combtámaszos üléssel sokkal kényelmesebben utazom, nincs úgy a nyakamban a lábam. Hobbiautónak vettem, hiányzott a márka 8)

Ezt a hozzászólást a szerzőnek PapaBoss az itt látható tagok köszönték meg: Gallaca
Értékelés: 4.76%

Re: E46 általános.

2017.11.09. 20:54

Sziasztok!

Szeretném kérdezni, hogy az alábbi képen sárga nyíllal jelölt vörös led mit jelez vissza?
Amennyiben jár a motor, akkor nem villog.

Továbbá, az E46 (318i) tartalmaz-e gyárilag immobilizert, vagy az extra felárért járt hozzá?
És ha van benne, annak van-e bármi jele valahol, ahol kideríthető?
VIN alapján semmi ilyen nem derült ki.
Barátom autója és érdekelné, hogy van-e benne bármilyen biztonsági rendszer alapból?

Kép

Re: E46 általános.

2017.11.09. 21:59

Bandi1978 írta:Sziasztok!

Szeretném kérdezni, hogy az alábbi képen sárga nyíllal jelölt vörös led mit jelez vissza?
Amennyiben jár a motor, akkor nem villog.

Továbbá, az E46 (318i) tartalmaz-e gyárilag immobilizert, vagy az extra felárért járt hozzá?
És ha van benne, annak van-e bármi jele valahol, ahol kideríthető?
VIN alapján semmi ilyen nem derült ki.
Barátom autója és érdekelné, hogy van-e benne bármilyen biztonsági rendszer alapból?

Kép

Immó (EWS) mindegyikben van. A lámpa az immó aktivitását jelzi elvileg.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: E46 általános.

2017.12.13. 10:38

Sziaaztok! M54B30-nal a katalizator utani lambdaszonda valoban csak egy diagnosztizalo szonda es nem folyasolja be a keverek kepzest? Valasztokat elore is koszonom!

Re: E46 általános.

2018.05.22. 12:03

Sziasztok!

Rá is térnék a lényegre.
Adott egy E46 318i, N42B20-as motorral.
A hibajelenség:
Menet közben felvillant a motorhiba lámpa, villogott, majd folyamatosan világított.
Az autóból elment az erő és dadogva járt, a kipufogó hangja pedig mint egy V2-es chopper motoré.
Scanner ezt adta ki:

DME (Google Drive link)

Ezután ki lettek cserélve a gyertyák, szép kormos volt mind, a 2-es hengerben lévő jobban mint a többi.
Trafók ki lettek próbálva, van egy új és azzal felcserélgetve végig lett zongorázva mind a négy ponton..., minden törlés után ugyanúgy rángatózik, dadog a motor és ugyanezt a hibakódot dobja.
Alapjáratot szépen megtalálja, gázadásra reagál.
Tehát a trafók rendben, gyertyák rendben.
Hol kereshető még a hiba?
A gyanúim:
-Motorvezérlő
-Kábel a 2-es trafójához
-Injektor

Létezne, hogy valamely szelep beragadt? Ez is felvetődött.

Köszi az esetleges válaszokat, ötleteket, tanácsokat!

Re: E46 általános.

2018.05.22. 12:57

Bandi1978 írta:Sziasztok!

Rá is térnék a lényegre.
Adott egy E46 318i, N42B20-as motorral.
A hibajelenség:
Menet közben felvillant a motorhiba lámpa, villogott, majd folyamatosan világított.
Az autóból elment az erő és dadogva járt, a kipufogó hangja pedig mint egy V2-es chopper motoré.
Scanner ezt adta ki:

DME (Google Drive link)

Ezután ki lettek cserélve a gyertyák, szép kormos volt mind, a 2-es hengerben lévő jobban mint a többi.
Trafók ki lettek próbálva, van egy új és azzal felcserélgetve végig lett zongorázva mind a négy ponton..., minden törlés után ugyanúgy rángatózik, dadog a motor és ugyanezt a hibakódot dobja.
Alapjáratot szépen megtalálja, gázadásra reagál.
Tehát a trafók rendben, gyertyák rendben.
Hol kereshető még a hiba?
A gyanúim:
-Motorvezérlő
-Kábel a 2-es trafójához
-Injektor

Létezne, hogy valamely szelep beragadt? Ez is felvetődött.

Köszi az esetleges válaszokat, ötleteket, tanácsokat!

Valvetronicgyanús.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: E46 általános.

2018.05.22. 15:23

Gallaca írta:Valvetronicgyanús.


Ez nem jutott eszembe, köszi.
Annyi gond van, hogy ezt a valvetronic motort nem tudom hogy lehetne tesztelni.
Egy cserés ellenőrzés meg cseredarab híján macerás, ráadásul ahhoz le kellene szedni a szelepfedelet is ha jól gondolom, mert óvatosan le kell tekerni az orsóját a félfogaskerékről.
Akkor meg már szelepfedél tömítés csere...
:facepalm:
Ha a sajátom lenne szétbontanám az egész hengerfejet, hogy rátaláljak a problémára.
Még a szívóágra és befecskendezőkre is gondoltam, hogy megérne egy alapos tisztítást talán, de ez úgy jó, ha magadnak csinálod és amennyiben 3 nap, úgy annyi, ha 15 nap, akkor annyi.
Kíváncsi vagyok mi lesz belőle, majd megírom, mert közben kollégám is nekiállt szerelő után battyogni.
:franko:

Re: E46 általános.

2018.05.22. 18:33

Bandi1978 írta:
Gallaca írta:Valvetronicgyanús.


Ez nem jutott eszembe, köszi.
Annyi gond van, hogy ezt a valvetronic motort nem tudom hogy lehetne tesztelni.
Egy cserés ellenőrzés meg cseredarab híján macerás, ráadásul ahhoz le kellene szedni a szelepfedelet is ha jól gondolom, mert óvatosan le kell tekerni az orsóját a félfogaskerékről.
Akkor meg már szelepfedél tömítés csere...
:facepalm:
Ha a sajátom lenne szétbontanám az egész hengerfejet, hogy rátaláljak a problémára.
Még a szívóágra és befecskendezőkre is gondoltam, hogy megérne egy alapos tisztítást talán, de ez úgy jó, ha magadnak csinálod és amennyiben 3 nap, úgy annyi, ha 15 nap, akkor annyi.
Kíváncsi vagyok mi lesz belőle, majd megírom, mert közben kollégám is nekiállt szerelő után battyogni.
:franko:

Az a baj, hogy ha a valvetronic csinálja, és csak 1 hengerre, akkor nem biztos, hogy a motor a ludas. Húzzátok la a valvetronic jeladójának a csatiját, akkor visszaáll normál fojtószelepes üzemre. Ha akkor kisimul a működés, akkor valvetronic baj van.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: E46 általános.

2018.05.22. 19:45

Gallaca írta:Az a baj, hogy ha a valvetronic csinálja, és csak 1 hengerre, akkor nem biztos, hogy a motor a ludas. Húzzátok la a valvetronic jeladójának a csatiját, akkor visszaáll normál fojtószelepes üzemre. Ha akkor kisimul a működés, akkor valvetronic baj van.

Köszi! Megnézzük akkor ezt holnap.
Ez a jeladó jól sejtem, hogy ITT a 4-es számú egységeket takarja?
Vagy ITT a 7-es az?
:oops:

Re: E46 általános.

2018.05.22. 21:05

Bandi1978 írta:
Gallaca írta:Az a baj, hogy ha a valvetronic csinálja, és csak 1 hengerre, akkor nem biztos, hogy a motor a ludas. Húzzátok la a valvetronic jeladójának a csatiját, akkor visszaáll normál fojtószelepes üzemre. Ha akkor kisimul a működés, akkor valvetronic baj van.

Köszi! Megnézzük akkor ezt holnap.
Ez a jeladó jól sejtem, hogy ITT a 4-es számú egységeket takarja?
Vagy ITT a 7-es az?
:oops:

A hetes az, a gyertyafedél alatt van.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: E46 általános.

2018.05.23. 17:11

Bandi1978 írta:Sziasztok!

Rá is térnék a lényegre.
Adott egy E46 318i, N42B20-as motorral.
A hibajelenség:
Menet közben felvillant a motorhiba lámpa, villogott, majd folyamatosan világított.
Az autóból elment az erő és dadogva járt, a kipufogó hangja pedig mint egy V2-es chopper motoré.
Scanner azt dobta, hogy a kettes hengerben gyújtáskimaradás.


Megoldódott:
Gyújtótrafó.
Tökre idegesít, ugyanis végig zongoráztuk a trafókat egy új darabbal és maradt a jelenség.
Ráadásul a Scanner mindig ugyanazt a hengert hozta ki hibásnak, a 2-est, a cserélgetések ellenére, törlés után is!
Injektorok is rendben voltak és a valvetronic rendszer is.
A szerelő kompressziót is mért, de semmi gond vele.
Az ügy tanulsága viszont:
A szerelő azt mondta, hogy az új Bosch trafó volt a gond, mert általában nem túl jó minőség.
Ami nekem feltűnt amikor a kezembe vettem, hogy a gyertyára illeszkedő része nem fémsapka, kis golyós rögzítővel mint a gyáriban, hanem egy egyszerű lapka, ami a gyertya tetejét érinti csak, így laikus számára is kétséges a megfelelő vezetési képesség egy folyamatosan rezgő motorban, üzem közben.
Tök hülyén jöttem ki így az ügyből, mert végül is jó volt az indító gondolat, de mégsem én oldottam meg az ügyet.
:(
Utána nézek ennek az INPA rendszernek, remélem az pontosabb.
Vagy nem is tudom...
Most depis lettem.
Hozzászólás küldése

VigLink badge