* *
Pontos idő: 2024.04.19. 01:15

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 766 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 39  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.05. 16:31 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.22. 01:00
Hozzászólások: 3395
Adott köszi: 524 alkalommal
Kapott köszik: 609 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 20d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
fonyad írta:
Sziasztok,
Azt szeretném megkérdezni , hogy E39 multikormány belemegy az E36ba? Ha igen működni fog a vezérlő panel benne? Válaszokat előre is köszönöm..

Ittvalahogy beletették.

_________________
"Úgy élj ahogy gondolkodsz, mert előbb-utóbb úgy fogsz gondolkodni ahogy élsz!"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.05. 16:53 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1427 alkalommal
Kapott köszik: 1376 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
bmw520ds írta:
fonyad írta:
Sziasztok,
Azt szeretném megkérdezni , hogy E39 multikormány belemegy az E36ba? Ha igen működni fog a vezérlő panel benne? Válaszokat előre is köszönöm..

Ittvalahogy beletették.


Elég bonyolultnak tűnik, de egy hamoriarpi kaliberű elszánt egyén meg tudja oldani :roker:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.05. 17:01 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.22. 01:00
Hozzászólások: 3395
Adott köszi: 524 alkalommal
Kapott köszik: 609 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 20d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
kzolee írta:
bmw520ds írta:
fonyad írta:
Sziasztok,
Azt szeretném megkérdezni , hogy E39 multikormány belemegy az E36ba? Ha igen működni fog a vezérlő panel benne? Válaszokat előre is köszönöm..

Ittvalahogy beletették.


Elég bonyolultnak tűnik, de egy hamoriarpi kaliberű elszánt egyén meg tudja oldani :roker:

Így van! Lehetetlen nincs neki. :facepalm: :lol:

_________________
"Úgy élj ahogy gondolkodsz, mert előbb-utóbb úgy fogsz gondolkodni ahogy élsz!"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.05. 17:04 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.28. 00:00
Hozzászólások: 5155
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Adott köszi: 391 alkalommal
Kapott köszik: 934 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 204D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bmw520ds írta:
fonyad írta:
Sziasztok,
Azt szeretném megkérdezni , hogy E39 multikormány belemegy az E36ba? Ha igen működni fog a vezérlő panel benne? Válaszokat előre is köszönöm..

Ittvalahogy beletették.


A másik topicban írtam, hogy lehetetlen nincs :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.05. 17:46 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12126
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
barbrady írta:
bmw520ds írta:
fonyad írta:
Sziasztok,
Azt szeretném megkérdezni , hogy E39 multikormány belemegy az E36ba? Ha igen működni fog a vezérlő panel benne? Válaszokat előre is köszönöm..

Ittvalahogy beletették.


A másik topicban írtam, hogy lehetetlen nincs :D

Azért az lehet, hogy csak a nyilak működnek neki, mert a többit nem nyomkodja :!:

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.14. 01:02 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2012.06.28. 08:56
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: Veszprém
Adott köszi: 12 alkalommal
Kapott köszik: 12 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: N42B20A
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Kedves BMW-s kollégák!

Segítségetekre, egészen pontosan tapasztalatitokra lennék kíváncsi, mely nem feltétlenül E46-oshoz köthető, de mivel ennél a tipusnál merült fel így ide írom.

Kuplung néha beakad, 4.-ben simán jár.

Minden tippet, segítséget nagy reménnyel várok. Vagy aki esetleg tapasztalta ugyanezt, ott mi volt a probléma?

A segítséget nagyon szépen köszönöm előre is!

(Azóta megoldódott a probléma! :) )

_________________
BMW E46 318i, de -val!

Bővebben rólunk:


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára BMW_0902 2013.02.22. 22:49-kor.

Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Twitter  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.14. 02:06 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2010.01.27. 01:00
Hozzászólások: 724
Tartózkodási hely: Szentgotthárd
Adott köszi: 42 alkalommal
Kapott köszik: 36 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 320iAM52TU
Évjárata: 2000
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
BMW_0902 írta:
Kedves BMW-s kollégák!

Segítségetekre, egészen pontosan tapasztalatitokra lennék kíváncsi, mely nem feltétlenül E46-oshoz köthető, de mivel ennél a tipusnál merült fel így ide írom.

A helyzet/probléma/történet a következő:
Augusztus végén először halk, majd egyre hangosabb "kalapálás" után meghalt a kuplungom.
A tünetek:
- alapjáraton (szerintem) a nyeles-tengely ilyen tak-tak hangot hallat. Ha kinyomom a kuplungot elhallgat.
- beteszem egyesbe, majd mikor engedném fel a kuplungot akkor a legtöbbször félúton megakad, majd mintha hirtelen elengedne - felenged,
- közben, mintha súrlódna, olyan nehezen emelkedik el a pedál.
- ha elindultam, akkor a motor, egészen pontosan a váltó elég hangos.
- kettesben is akadozik a váltás, majd
- a harmadikba ha beteszem, és motorfékkel "megyek", gurulok, stb. éktelen surrogás, remegés, és magas hanghatás mellett egyszerűen hörög a kocsi. Rázkódik mint a nem is tudom mi.
- 4.-ben viszont minden elkussol.
- (5.-ben megint visszajön a surrogás, de már nem olyan intenzív, mint 3.-ban. 3.-ban mintha szét akarna esni a kocsi.)

Ez eddig egyszerű kuplung + kinyomó csere - gondolnánk, és gondoltam én is. Elvittem szerelőhöz, ott kicserélték a kuplungot és a kinyomót vadi újra. Egy ideig kőkemény 500km-ig meg is szűnt a probléma, csak a nyeles tengely "kalapált", kattogott halkan alapjáratban 800-as fordulat körül. Fölötte elkussolt.

Na de aztán minap - hangsúlyozom, vadonat új kuplung és 500 megtett km után - megint ugyanazt produkálja a kocsi. Ami esetleg kiválthatta a fent leírt tüneteket az az lenne, hogy fékeztem egyszer intenzíven? - mert másra nem emlékszem. (A fékezés kb 60-70-ről 0-ra történt, kinyomott kuplunggal, nem fulladt le, nem engedtem fel fékezés közben a kuplungot, stb. - meg nem hiszem, hogy egy fékezéstől szétmegy egy BMW... :( :? )

Szóval teljesen tanácstalan vagyok. Szerelőhöz csak pénteken tudom vinni legközelebb, akik elvileg 5.000km-ig, vagy 6 hónapig garit adnak.

A storyban persze az bosszant a legjobban, hogy egy kuplungcsere után - ami azért meg volt kopva - új kuplunggal is ugyanazt produkálja a kocsi. Azaz kiadtam ~ 100.000 Ft-ot, és mégsem vagyok előrébb...

Minden tippet, segítséget nagy reménnyel várok. Vagy aki esetleg tapasztalta ugyanezt, ott mi volt a probléma?

A segítséget nagyon szépen köszönöm előre is!


Ki lett cserélve a lendkerék, kuplungtárcsa és a kuplungszerkezet is? vagy csak tárcsa+ szerkezet+ kinyomocsapágy?mert nem mind1.. ha kopog a nyelestengely csapágy, főleg ha akadnak a sebességek akkor fel kell újítani a váltót, vagy venni egy bontottat amiböl jo sokat hirdetnek, biztos forrásbol jot kaphatsz , nemtul drágák ahogy nézem,,,kicsit belenyultal ebbe szerintem de nem avilág vége,megjegyzem nem mind1 kire bizod , egy pár éve engem iszonyat lehúztak budapesten , egy ilyen kuplungozzással, 100 ezret fizettem egy bontott munkahengerért,(empóver káefté) mint utólag kiderült, mind1 én is amatőr voltam...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek adam001 az itt látható tagok köszönték meg: BMW_0902
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.14. 09:39 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.15. 00:00
Hozzászólások: 2704
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület.
Adott köszi: 461 alkalommal
Kapott köszik: 514 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 204D4
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
BMW_0902 írta:
Kedves BMW-s kollégák!

Segítségetekre, egészen pontosan tapasztalatitokra lennék kíváncsi, mely nem feltétlenül E46-oshoz köthető, de mivel ennél a tipusnál merült fel így ide írom.


Ez kéttömegű lendkerékkel szerelt?Mert akkor nagy az esélye,de ahogy adam írta,a váltónak is.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Padre540 az itt látható tagok köszönték meg: BMW_0902
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.14. 10:56 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2012.06.28. 08:56
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: Veszprém
Adott köszi: 12 alkalommal
Kapott köszik: 12 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: N42B20A
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Padre540 írta:
BMW_0902 írta:
Kedves BMW-s kollégák!

Segítségetekre, egészen pontosan tapasztalatitokra lennék kíváncsi, mely nem feltétlenül E46-oshoz köthető, de mivel ennél a tipusnál merült fel így ide írom.


Ez kéttömegű lendkerékkel szerelt?Mert akkor nagy az esélye,de ahogy adam írta,a váltónak is.


Köszönöm a válaszokat!

Ami cserélve lett (ezen a képen: http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... ch/clutch/)
1., 2., 3., azaz szerintem kuplung szerkezet + kinyomó csapágy.

A váltó felújítása nem hangzik jól. Szimplán csak azt az egyet nem értem, hogy akkor a javítás után miért volt jó egy ideig? :oops:

_________________
BMW E46 318i, de -val!

Bővebben rólunk:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Twitter  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.14. 13:02 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2010.01.27. 01:00
Hozzászólások: 724
Tartózkodási hely: Szentgotthárd
Adott köszi: 42 alkalommal
Kapott köszik: 36 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 320iAM52TU
Évjárata: 2000
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
BMW_0902 írta:
Padre540 írta:
BMW_0902 írta:
Kedves BMW-s kollégák!

Segítségetekre, egészen pontosan tapasztalatitokra lennék kíváncsi, mely nem feltétlenül E46-oshoz köthető, de mivel ennél a tipusnál merült fel így ide írom.


Ez kéttömegű lendkerékkel szerelt?Mert akkor nagy az esélye,de ahogy adam írta,a váltónak is.


Köszönöm a válaszokat!

Ami cserélve lett (ezen a képen: http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... ch/clutch/)
1., 2., 3., azaz szerintem kuplung szerkezet + kinyomó csapágy.

A váltó felújítása nem hangzik jól. Szimplán csak azt az egyet nem értem, hogy akkor a javítás után miért volt jó egy ideig? :oops:



Akkor hogy tisztán láss : ami cserélve lett neked az a kuplungtárcsa, kuplungszerkezet, és a kinyomo csapágy,(ezt nevezik kuplungszett-nek) a kettőstömegü lendkerék nem! ez a legdrágább alkatrész a kuplungban, ha szerencséd van nem ezzel van a baj,mert kb 200ezer huf az uj, de bontottat abböl is sokat találni,azzal ne foglalkozz, hogy jo volt , mert most megint rossz és a hiba visszajött,vidd vissza oda akinél csináltad, és szegeltess fel egy másik váltót,hamár a "szaki "a lendkeréknél nem lát semmi gubancot, érdeklödj itt az oladlaon bontósoknál,válto után ,muszály ilyesmivel probálkoznod különben nem jutsz előrébb, szerintem...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.22. 18:08 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.22. 01:00
Hozzászólások: 3395
Adott köszi: 524 alkalommal
Kapott köszik: 609 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 20d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
BMW_0902 írta:
Kedves BMW-s kollégák!

Segítségetekre, egészen pontosan tapasztalatitokra lennék kíváncsi, mely nem feltétlenül E46-oshoz köthető, de mivel ennél a tipusnál merült fel így ide írom.

A helyzet/probléma/történet a következő:
Augusztus végén először halk, majd egyre hangosabb "kalapálás" után meghalt a kuplungom.
A tünetek:
- alapjáraton (szerintem) a nyeles-tengely ilyen tak-tak hangot hallat. Ha kinyomom a kuplungot elhallgat.
- beteszem egyesbe, majd mikor engedném fel a kuplungot akkor a legtöbbször félúton megakad, majd mintha hirtelen elengedne - felenged,
- közben, mintha súrlódna, olyan nehezen emelkedik el a pedál.
- ha elindultam, akkor a motor, egészen pontosan a váltó elég hangos.
- kettesben is akadozik a váltás, majd
- a harmadikba ha beteszem, és motorfékkel "megyek", gurulok, stb. éktelen surrogás, remegés, és magas hanghatás mellett egyszerűen hörög a kocsi. Rázkódik mint a nem is tudom mi.
- 4.-ben viszont minden elkussol.
- (5.-ben megint visszajön a surrogás, de már nem olyan intenzív, mint 3.-ban. 3.-ban mintha szét akarna esni a kocsi.)

Ez eddig egyszerű kuplung + kinyomó csere - gondolnánk, és gondoltam én is. Elvittem szerelőhöz, ott kicserélték a kuplungot és a kinyomót vadi újra. Egy ideig kőkemény 500km-ig meg is szűnt a probléma, csak a nyeles tengely "kalapált", kattogott halkan alapjáratban 800-as fordulat körül. Fölötte elkussolt.

Na de aztán minap - hangsúlyozom, vadonat új kuplung és 500 megtett km után - megint ugyanazt produkálja a kocsi. Ami esetleg kiválthatta a fent leírt tüneteket az az lenne, hogy fékeztem egyszer intenzíven? - mert másra nem emlékszem. (A fékezés kb 60-70-ről 0-ra történt, kinyomott kuplunggal, nem fulladt le, nem engedtem fel fékezés közben a kuplungot, stb. - meg nem hiszem, hogy egy fékezéstől szétmegy egy BMW... :( :? )

Szóval teljesen tanácstalan vagyok. Szerelőhöz csak pénteken tudom vinni legközelebb, akik elvileg 5.000km-ig, vagy 6 hónapig garit adnak.

A storyban persze az bosszant a legjobban, hogy egy kuplungcsere után - ami azért meg volt kopva - új kuplunggal is ugyanazt produkálja a kocsi. Azaz kiadtam ~ 100.000 Ft-ot, és mégsem vagyok előrébb...

Minden tippet, segítséget nagy reménnyel várok. Vagy aki esetleg tapasztalta ugyanezt, ott mi volt a probléma?

A segítséget nagyon szépen köszönöm előre is!

Nincs eltörve a főtengely?

_________________
"Úgy élj ahogy gondolkodsz, mert előbb-utóbb úgy fogsz gondolkodni ahogy élsz!"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.22. 18:46 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.10.01. 00:00
Hozzászólások: 3638
Tartózkodási hely: BUDAPEST Pestlőrinc
Adott köszi: 728 alkalommal
Kapott köszik: 799 alkalommal
Széria kód: F11
Motor tipusa: 530xd
Évjárata: 2011
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
bmw520ds írta:
BMW_0902 írta:
Kedves BMW-s kollégák!

Segítségetekre, egészen pontosan tapasztalatitokra lennék kíváncsi, mely nem feltétlenül E46-oshoz köthető, de mivel ennél a tipusnál merült fel így ide írom.

A helyzet/probléma/történet a következő:
Augusztus végén először halk, majd egyre hangosabb "kalapálás" után meghalt a kuplungom.
A tünetek:
- alapjáraton (szerintem) a nyeles-tengely ilyen tak-tak hangot hallat. Ha kinyomom a kuplungot elhallgat.
- beteszem egyesbe, majd mikor engedném fel a kuplungot akkor a legtöbbször félúton megakad, majd mintha hirtelen elengedne - felenged,
- közben, mintha súrlódna, olyan nehezen emelkedik el a pedál.
- ha elindultam, akkor a motor, egészen pontosan a váltó elég hangos.
- kettesben is akadozik a váltás, majd
- a harmadikba ha beteszem, és motorfékkel "megyek", gurulok, stb. éktelen surrogás, remegés, és magas hanghatás mellett egyszerűen hörög a kocsi. Rázkódik mint a nem is tudom mi.
- 4.-ben viszont minden elkussol.
- (5.-ben megint visszajön a surrogás, de már nem olyan intenzív, mint 3.-ban. 3.-ban mintha szét akarna esni a kocsi.)

Ez eddig egyszerű kuplung + kinyomó csere - gondolnánk, és gondoltam én is. Elvittem szerelőhöz, ott kicserélték a kuplungot és a kinyomót vadi újra. Egy ideig kőkemény 500km-ig meg is szűnt a probléma, csak a nyeles tengely "kalapált", kattogott halkan alapjáratban 800-as fordulat körül. Fölötte elkussolt.

Na de aztán minap - hangsúlyozom, vadonat új kuplung és 500 megtett km után - megint ugyanazt produkálja a kocsi. Ami esetleg kiválthatta a fent leírt tüneteket az az lenne, hogy fékeztem egyszer intenzíven? - mert másra nem emlékszem. (A fékezés kb 60-70-ről 0-ra történt, kinyomott kuplunggal, nem fulladt le, nem engedtem fel fékezés közben a kuplungot, stb. - meg nem hiszem, hogy egy fékezéstől szétmegy egy BMW... :( :? )

Szóval teljesen tanácstalan vagyok. Szerelőhöz csak pénteken tudom vinni legközelebb, akik elvileg 5.000km-ig, vagy 6 hónapig garit adnak.

A storyban persze az bosszant a legjobban, hogy egy kuplungcsere után - ami azért meg volt kopva - új kuplunggal is ugyanazt produkálja a kocsi. Azaz kiadtam ~ 100.000 Ft-ot, és mégsem vagyok előrébb...

Minden tippet, segítséget nagy reménnyel várok. Vagy aki esetleg tapasztalta ugyanezt, ott mi volt a probléma?

A segítséget nagyon szépen köszönöm előre is!

Nincs eltörve a főtengely?


" Tedd a kezed a TV-re " Sajnos ez váltó probléma.

" - 4.-ben viszont minden elkussol. " Azért, mert 4.-ben közvetlen kapcsolat van a nyelestengely, és bordástengely között, ezt úgy lehetne elképzelni, mintha egy direkt cső lenne a váltóban. A többi sebességfokozatban a csoportkeréken keresztül megy a nyomaték, ez a ferdefogazás miatt megfeszíti a nyelestengelyt.

_________________
http://www.muha.hu
Nyitva: H-P 8-tól 17-ig Sz.,V, Zárva.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.22. 20:23 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.22. 01:00
Hozzászólások: 3395
Adott köszi: 524 alkalommal
Kapott köszik: 609 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 20d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
muhaati írta:
bmw520ds írta:
BMW_0902 írta:
Kedves BMW-s kollégák!

Segítségetekre, egészen pontosan tapasztalatitokra lennék kíváncsi, mely nem feltétlenül E46-oshoz köthető, de mivel ennél a tipusnál merült fel így ide írom.

A helyzet/probléma/történet a következő:
Augusztus végén először halk, majd egyre hangosabb "kalapálás" után meghalt a kuplungom.
A tünetek:
- alapjáraton (szerintem) a nyeles-tengely ilyen tak-tak hangot hallat. Ha kinyomom a kuplungot elhallgat.
- beteszem egyesbe, majd mikor engedném fel a kuplungot akkor a legtöbbször félúton megakad, majd mintha hirtelen elengedne - felenged,
- közben, mintha súrlódna, olyan nehezen emelkedik el a pedál.
- ha elindultam, akkor a motor, egészen pontosan a váltó elég hangos.
- kettesben is akadozik a váltás, majd
- a harmadikba ha beteszem, és motorfékkel "megyek", gurulok, stb. éktelen surrogás, remegés, és magas hanghatás mellett egyszerűen hörög a kocsi. Rázkódik mint a nem is tudom mi.
- 4.-ben viszont minden elkussol.
- (5.-ben megint visszajön a surrogás, de már nem olyan intenzív, mint 3.-ban. 3.-ban mintha szét akarna esni a kocsi.)

Ez eddig egyszerű kuplung + kinyomó csere - gondolnánk, és gondoltam én is. Elvittem szerelőhöz, ott kicserélték a kuplungot és a kinyomót vadi újra. Egy ideig kőkemény 500km-ig meg is szűnt a probléma, csak a nyeles tengely "kalapált", kattogott halkan alapjáratban 800-as fordulat körül. Fölötte elkussolt.

Na de aztán minap - hangsúlyozom, vadonat új kuplung és 500 megtett km után - megint ugyanazt produkálja a kocsi. Ami esetleg kiválthatta a fent leírt tüneteket az az lenne, hogy fékeztem egyszer intenzíven? - mert másra nem emlékszem. (A fékezés kb 60-70-ről 0-ra történt, kinyomott kuplunggal, nem fulladt le, nem engedtem fel fékezés közben a kuplungot, stb. - meg nem hiszem, hogy egy fékezéstől szétmegy egy BMW... :( :? )

Szóval teljesen tanácstalan vagyok. Szerelőhöz csak pénteken tudom vinni legközelebb, akik elvileg 5.000km-ig, vagy 6 hónapig garit adnak.

A storyban persze az bosszant a legjobban, hogy egy kuplungcsere után - ami azért meg volt kopva - új kuplunggal is ugyanazt produkálja a kocsi. Azaz kiadtam ~ 100.000 Ft-ot, és mégsem vagyok előrébb...

Minden tippet, segítséget nagy reménnyel várok. Vagy aki esetleg tapasztalta ugyanezt, ott mi volt a probléma?

A segítséget nagyon szépen köszönöm előre is!

Nincs eltörve a főtengely?


" Tedd a kezed a TV-re " Sajnos ez váltó probléma.

" - 4.-ben viszont minden elkussol. " Azért, mert 4.-ben közvetlen kapcsolat van a nyelestengely, és bordástengely között, ezt úgy lehetne elképzelni, mintha egy direkt cső lenne a váltóban. A többi sebességfokozatban a csoportkeréken keresztül megy a nyomaték, ez a ferdefogazás miatt megfeszíti a nyelestengelyt.

Inkább hála az égnek!
Nekem a leírásból a hangok miatt ugrott be, Gabi barátom hasonlóan szopott, aztán a végén rájöttek, eltört a főtengely a 20d-jén. Végig kuplung és váltó problémára hajaztak, aztán puff neki. Az enyémből lett kibontva, mert akkor cseréltem motort. Persze, előtte új kuplungot kapott és azután is produkálta a hibát. Végül is, a kéttömegű volt a hunyó. :cry:

_________________
"Úgy élj ahogy gondolkodsz, mert előbb-utóbb úgy fogsz gondolkodni ahogy élsz!"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.22. 21:21 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.10.01. 00:00
Hozzászólások: 3638
Tartózkodási hely: BUDAPEST Pestlőrinc
Adott köszi: 728 alkalommal
Kapott köszik: 799 alkalommal
Széria kód: F11
Motor tipusa: 530xd
Évjárata: 2011
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
bmw520ds írta:
Inkább hála az égnek!
Nekem a leírásból a hangok miatt ugrott be, Gabi barátom hasonlóan szopott, aztán a végén rájöttek, eltört a főtengely a 20d-jén. Végig kuplung és váltó problémára hajaztak, aztán puff neki. Az enyémből lett kibontva, mert akkor cseréltem motort. Persze, előtte új kuplungot kapott és azután is produkálta a hibát. Végül is, a kéttömegű volt a hunyó. :cry:


A benzineseknél nagyon nem jellemző a főt.-törése. ( habár a d. BMW-k nél sem mindennapos! )

A látatlan, próbálatlan, meghallgatás nélküli leírásban a kulcsmondat a 4.-ikben csend.

Motor bármi, lendkerék, kuplung, kardán, difi, sok érdekes hibát tud produkálni, de csak negyedikben csendet egyik sem.
Viszont mint fent leírtam, a váltónak egyértelmű hibájára utal.

_________________
http://www.muha.hu
Nyitva: H-P 8-tól 17-ig Sz.,V, Zárva.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek muhaati az itt látható tagok köszönték meg: BMW_0902
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.22. 22:22 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.22. 01:00
Hozzászólások: 3395
Adott köszi: 524 alkalommal
Kapott köszik: 609 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 20d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
muhaati írta:
bmw520ds írta:
Inkább hála az égnek!
Nekem a leírásból a hangok miatt ugrott be, Gabi barátom hasonlóan szopott, aztán a végén rájöttek, eltört a főtengely a 20d-jén. Végig kuplung és váltó problémára hajaztak, aztán puff neki. Az enyémből lett kibontva, mert akkor cseréltem motort. Persze, előtte új kuplungot kapott és azután is produkálta a hibát. Végül is, a kéttömegű volt a hunyó. :cry:


A benzineseknél nagyon nem jellemző a főt.-törése. ( habár a d. BMW-k nél sem mindennapos! )

A látatlan, próbálatlan, meghallgatás nélküli leírásban a kulcsmondat a 4.-ikben csend.

Motor bármi, lendkerék, kuplung, kardán, difi, sok érdekes hibát tud produkálni, de csak negyedikben csendet egyik sem.
Viszont mint fent leírtam, a váltónak egyértelmű hibájára utal.

Logikus! Már emlékszem, azzal a kocsival el sem lehetett indulni, mert pedál benyomás után jöttek a hangok és a reszketés!
Mi okozhat váltóhibát? A motor ereje ugye itt kizárva, ha nem volt kenőanyag nélkül használva, nem kerülte meg a Földet, mi, mitől és miért ment tönkre benne? :roll:

_________________
"Úgy élj ahogy gondolkodsz, mert előbb-utóbb úgy fogsz gondolkodni ahogy élsz!"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.22. 22:25 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1427 alkalommal
Kapott köszik: 1376 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
bmw520ds írta:
muhaati írta:
bmw520ds írta:
Inkább hála az égnek!
Nekem a leírásból a hangok miatt ugrott be, Gabi barátom hasonlóan szopott, aztán a végén rájöttek, eltört a főtengely a 20d-jén. Végig kuplung és váltó problémára hajaztak, aztán puff neki. Az enyémből lett kibontva, mert akkor cseréltem motort. Persze, előtte új kuplungot kapott és azután is produkálta a hibát. Végül is, a kéttömegű volt a hunyó. :cry:


A benzineseknél nagyon nem jellemző a főt.-törése. ( habár a d. BMW-k nél sem mindennapos! )

A látatlan, próbálatlan, meghallgatás nélküli leírásban a kulcsmondat a 4.-ikben csend.

Motor bármi, lendkerék, kuplung, kardán, difi, sok érdekes hibát tud produkálni, de csak negyedikben csendet egyik sem.
Viszont mint fent leírtam, a váltónak egyértelmű hibájára utal.

Logikus! Már emlékszem, azzal a kocsival el sem lehetett indulni, mert pedál benyomás után jöttek a hangok és a reszketés!
Mi okozhat váltóhibát? A motor ereje ugye itt kizárva, ha nem volt kenőanyag nélkül használva, nem kerülte meg a Földet, mi, mitől és miért ment tönkre benne? :roll:


Kettős tömegű lendkerék ha bekakil, szétrázza egy idő után.

Azt nem szeretik cserélni, mert drága...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.26. 20:33 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
:hangos: Szerintem ez egy nagyszerű alkalom...
...az automatásításra. :mrgreen:

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.11.27. 17:27 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2012.06.28. 08:56
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: Veszprém
Adott köszi: 12 alkalommal
Kapott köszik: 12 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: N42B20A
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Mostanában semmi baja sincs. Néha egy nagyon-nagyon kicsit "akad". Kérdés persze hogy meddig...

A 4.-ben tényleg egyről a kettőre elkussolt. Simán járt, mintha semmi baja sem lenne. Vagy föl, vagy lekgangoláskor jött elő a baj.

Amúgy észrevettem, hogy amióta hallom a (szerintem) nyelestengelyt "kalapálni" (elöl ilyen tik-tik-tik hang, ha benyomom a kuplungot kuss) azóta nem akad a kuplung. ellenben amikor nincs hangja azaz a motor "tisztán" jár, akkor lehet számítani akadásra.

Aztán:
Amióta van ez a kuplung probléma, azóta hideg indítás után beremeg az egész autó. Nem nagyon, de azért megrázkódik. Aztán ahogy bemelegszik eltűnik a remegés.

/Amúgy télen amikor úgy sem lesz időm menni, akkor megy szerelőhöz./

_________________
BMW E46 318i, de -val!

Bővebben rólunk:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Twitter  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2012.12.04. 10:15 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2011.11.06. 15:49
Hozzászólások: 1569
Tartózkodási hely: BP XIII.
Adott köszi: 6 alkalommal
Kapott köszik: 204 alkalommal
Széria kód: E70
Motor tipusa: 35D
Évjárata: 2010
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (2)
Ígérem több helyre nem teszem be, :wink:

Idézet:
Egy kis reklámot szeretnék csinálni bontós Hemonoq cimborám eladó autójának.

BMW 330xd Touring FULL/MANUAL/BŐR

Ültem benne, szép, egyben lévő járgány. Ajánlom megtekinteni, valóban szép.. XD, manuál váltós!

_________________
Trust is good, control is better!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E46 általános.
HozzászólásElküldve: 2013.01.13. 19:57 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2012.09.01. 21:39
Hozzászólások: 45
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 6 alkalommal
Kapott köszik: 1
Széria kód: E46
Motor tipusa: 320d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül klíma nélküli e46-ba raktak sünit??valami leszívja szépen lassan az aksimat.erre gondoltam,de mivel nem klímás így nem vagyok biztos benne h a süni lesz a ludas.

Köszi Dávid


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 766 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 39  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator