Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

E90-F30 és társaik

2016.09.12. 13:20

Van valakinek már E46-nál újabb 3-asa? :roll:

Re: E90-F30 és társaik

2016.09.12. 21:23

Jerry írta:Van valakinek már E46-nál újabb 3-asa? :roll:

Gabesz81-nek E90.

Re: E90-F30 és társaik

2016.09.13. 08:07

Gallaca írta:
Jerry írta:Van valakinek már E46-nál újabb 3-asa? :roll:

Gabesz81-nek E90.

Akkor most már van topikja is. :D

Re: E90-F30 és társaik

2016.09.13. 17:51

Ha nem tévedek nekem nyílt :)
..de akkor már 2en vagyunk :D

Re: E90-F30 és társaik

2016.09.14. 05:40

Nitrox5 írta:Ha nem tévedek nekem nyílt :)
..de akkor már 2en vagyunk :D

:e39
:bmwkiraly

Re: E90-F30 és társaik

2016.09.14. 15:35

Jerry írta:Van valakinek már E46-nál újabb 3-asa? :roll:



Öcsém is egy E91-el rohangál, amit lehet átveszek tőle, ha elmenne az X5! :wink:

Re: E90-F30 és társaik

2016.09.15. 12:58

vaszarig írta:
Jerry írta:Van valakinek már E46-nál újabb 3-asa? :roll:



Öcsém is egy E91-el rohangál, amit lehet átveszek tőle, ha elmenne az X5! :wink:

kicsit szűkösnek fogod érezni az X5 után :drive

Re: E90-F30 és társaik

2016.09.15. 13:19

Feleségemnek is van egy e91-es 318d. A 143 lovas.
Nagyon jó, megbízható autó, csak kicsit kicsi.

Re: E90-F30 és társaik

2017.08.29. 22:49

Hali!

Ha barkinek van jotanacsa az alabb reszletezett problemaval kapcsolatban, azt nagyon szivesen fogadom, elore is koszonet. Amennyiben valakinek konkret javaslata lenne, legyszi PM et irjon, mert nem lesz idom vadaszni a forumot, de mindenkepp idenezek olyan surun, ahogy az idom engedi.

Egy jobaratomnak probalok segiteni az alabb reszletezett problemaban:

2010/5 318i N43B20A
Szervizben olajcserekor jeleztek a tulajnak, hogy fem szemcsek vannak az olajban, es kuka a motor. Hollandiaban elnek, ott hasznaljak az autot, es a beerkezett ajanlatok a komplett motorcserere eleg borsosak, ezert feljott opciokent, hogy alternativ megoldaskent hazatrelerezni, es magyarorszagon megcsinaltatni a motorcseret.

Egy masik kinti ceg szerint muanyag darabok tortek le valahonnan, es azok tomitik el az olaj utjat, amiert nincs megfelelo kenes, es ezert nyirbal bele femszemcseket az olajba. Ugyan muszaki(info) teruleten dolgozom angolul, nem tudtam megfejteni biztonsaggal, hogy mi az a distribution guide. Ezt irtak vissza a masodik szervizben, ahol tudtommal egyelore csak irasban erdeklodott a tulaj:
"guiders of the distribution break down and the pieces (of plastic material) end up in the engine oil"

- Biztosan csak motorcserevel oldhato meg ez, felujitani nem lehet ? (nem kivanom tavdiagnosztizaltatni senkivel, de azt irjak , meg mondjak mindenhol, hogy ez tipushiba, igy aki ert hozza, nagy valoszinuseggel tudja, hogy pontosan mi a problema, es mit lehet vele tenni.

- Tud barki hozzaerto mondani egy hozzavetoleges arat motorra, es munkadijra, esetleg szerelot ajanlani ?

- Most ha egy ugyanilyen motor kerul bele, annal is fennal ugyanennek a lehetosege, erdemes egyaltalan rakolteni a javitasra nagyobb osszeget ?

-Barmilyen egyeb epito jellegu hozzaszolast nagy orommel fogadok.

+1: letezik egyaltalan 2010 ota normalis es megbizhato benzines bmw motor 2-3000ccm meretben ? mert a vegen meg eladja, es atul egy accord kombiba a sokk utan, csaladja van neki is, es o is oreg mar az ilyen szivasokhoz

Koszi szepen,
Andras

Re: E90-F30 és társaik

2017.08.30. 12:07

spnq írta:Hali!

Ha barkinek van jotanacsa az alabb reszletezett problemaval kapcsolatban, azt nagyon szivesen fogadom, elore is koszonet. Amennyiben valakinek konkret javaslata lenne, legyszi PM et irjon, mert nem lesz idom vadaszni a forumot, de mindenkepp idenezek olyan surun, ahogy az idom engedi.

Egy jobaratomnak probalok segiteni az alabb reszletezett problemaban:

2010/5 318i N43B20A
Szervizben olajcserekor jeleztek a tulajnak, hogy fem szemcsek vannak az olajban, es kuka a motor. Hollandiaban elnek, ott hasznaljak az autot, es a beerkezett ajanlatok a komplett motorcserere eleg borsosak, ezert feljott opciokent, hogy alternativ megoldaskent hazatrelerezni, es magyarorszagon megcsinaltatni a motorcseret.

Egy masik kinti ceg szerint muanyag darabok tortek le valahonnan, es azok tomitik el az olaj utjat, amiert nincs megfelelo kenes, es ezert nyirbal bele femszemcseket az olajba. Ugyan muszaki(info) teruleten dolgozom angolul, nem tudtam megfejteni biztonsaggal, hogy mi az a distribution guide. Ezt irtak vissza a masodik szervizben, ahol tudtommal egyelore csak irasban erdeklodott a tulaj:
"guiders of the distribution break down and the pieces (of plastic material) end up in the engine oil"

- Biztosan csak motorcserevel oldhato meg ez, felujitani nem lehet ? (nem kivanom tavdiagnosztizaltatni senkivel, de azt irjak , meg mondjak mindenhol, hogy ez tipushiba, igy aki ert hozza, nagy valoszinuseggel tudja, hogy pontosan mi a problema, es mit lehet vele tenni.

- Tud barki hozzaerto mondani egy hozzavetoleges arat motorra, es munkadijra, esetleg szerelot ajanlani ?

- Most ha egy ugyanilyen motor kerul bele, annal is fennal ugyanennek a lehetosege, erdemes egyaltalan rakolteni a javitasra nagyobb osszeget ?

- Barmilyen egyeb epito jellegu hozzaszolast nagy orommel fogadok.

+1: letezik egyaltalan 2010 ota normalis es megbizhato benzines bmw motor 2-3000ccm meretben ? mert a vegen meg eladja, es atul egy accord kombiba a sokk utan, csaladja van neki is, es o is oreg mar az ilyen szivasokhoz

Koszi szepen,
Andras


Ha tippelnem kellene, akkor a láncvezető tört darabokra, ismerősöm ilyen motorjában az olajteknőben hevert félbe törve, ha valahogy benyeli és lecsökken az olajnyomás, akkor vélhetően mindent visz. Engem hosszú évek óta k*rvára bosszant az olajgombák működése, hiszen gyakorlatilag csak akkor jeleznek, amikor már annyira kevés az olajnyomás, hogy a nullához konvergál. (0.5-0.8 bar általában). Ha ezt a szintet nem éri el, hanem az ideálishoz képest csak 1-2 barral kevesebb az olajnyomás, akkor szép csöndben halálosan elkopik a motor.

Megoldás:
- Szerintem is motorcsere. Ha a csapágyakról teljesen elfogyott a csapágyfém (ón-ólom bevonat), akkor utána a bronz/réz megeszik mindent. Esetleg a főtengely még egy köszörüléssel valószínűleg menthető lenne, de a henger nicasilos és gondolni kell az olajpumpától távol eső alkatrészekre is, mint a hengerfej. Ha van jó motor, akkor szerintem gyorsan bele kell tenni egyet, aztán megválni az autótól és venni valami mást. Ezek feltételezések voltak, de én nem bontogatnám a motort, mert ilyenkor a gépműhely munkája mindig megkérdőjelezhető és kétlem, hogy megérné egy ilyen anyagi kockázatot felvállalni. :doglotlo:

Szerintem BMW-ben egyébként már nem létezik jó benzines sajnos, de prémiumban másból sem.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: spnq
Értékelés: 4.76%

Re: E90-F30 és társaik

2017.08.30. 15:01

NagyMatyas írta:
spnq írta:Hali!

Ha barkinek van jotanacsa az alabb reszletezett problemaval kapcsolatban, azt nagyon szivesen fogadom, elore is koszonet. Amennyiben valakinek konkret javaslata lenne, legyszi PM et irjon, mert nem lesz idom vadaszni a forumot, de mindenkepp idenezek olyan surun, ahogy az idom engedi.

Egy jobaratomnak probalok segiteni az alabb reszletezett problemaban:

2010/5 318i N43B20A
Szervizben olajcserekor jeleztek a tulajnak, hogy fem szemcsek vannak az olajban, es kuka a motor. Hollandiaban elnek, ott hasznaljak az autot, es a beerkezett ajanlatok a komplett motorcserere eleg borsosak, ezert feljott opciokent, hogy alternativ megoldaskent hazatrelerezni, es magyarorszagon megcsinaltatni a motorcseret.

Egy masik kinti ceg szerint muanyag darabok tortek le valahonnan, es azok tomitik el az olaj utjat, amiert nincs megfelelo kenes, es ezert nyirbal bele femszemcseket az olajba. Ugyan muszaki(info) teruleten dolgozom angolul, nem tudtam megfejteni biztonsaggal, hogy mi az a distribution guide. Ezt irtak vissza a masodik szervizben, ahol tudtommal egyelore csak irasban erdeklodott a tulaj:
"guiders of the distribution break down and the pieces (of plastic material) end up in the engine oil"

- Biztosan csak motorcserevel oldhato meg ez, felujitani nem lehet ? (nem kivanom tavdiagnosztizaltatni senkivel, de azt irjak , meg mondjak mindenhol, hogy ez tipushiba, igy aki ert hozza, nagy valoszinuseggel tudja, hogy pontosan mi a problema, es mit lehet vele tenni.

- Tud barki hozzaerto mondani egy hozzavetoleges arat motorra, es munkadijra, esetleg szerelot ajanlani ?

- Most ha egy ugyanilyen motor kerul bele, annal is fennal ugyanennek a lehetosege, erdemes egyaltalan rakolteni a javitasra nagyobb osszeget ?

- Barmilyen egyeb epito jellegu hozzaszolast nagy orommel fogadok.

+1: letezik egyaltalan 2010 ota normalis es megbizhato benzines bmw motor 2-3000ccm meretben ? mert a vegen meg eladja, es atul egy accord kombiba a sokk utan, csaladja van neki is, es o is oreg mar az ilyen szivasokhoz

Koszi szepen,
Andras


Ha tippelnem kellene, akkor a láncvezető tört darabokra, ismerősöm ilyen motorjában az olajteknőben hevert félbe törve, ha valahogy benyeli és lecsökken az olajnyomás, akkor vélhetően mindent visz. Engem hosszú évek óta k*rvára bosszant az olajgombák működése, hiszen gyakorlatilag csak akkor jeleznek, amikor már annyira kevés az olajnyomás, hogy a nullához konvergál. (0.5-0.8 bar általában). Ha ezt a szintet nem éri el, hanem az ideálishoz képest csak 1-2 barral kevesebb az olajnyomás, akkor szép csöndben halálosan elkopik a motor.

Megoldás:
- Szerintem is motorcsere. Ha a csapágyakról teljesen elfogyott a csapágyfém (ón-ólom bevonat), akkor utána a bronz/réz megeszik mindent. Esetleg a főtengely még egy köszörüléssel valószínűleg menthető lenne, de a henger nicasilos és gondolni kell az olajpumpától távol eső alkatrészekre is, mint a hengerfej. Ha van jó motor, akkor szerintem gyorsan bele kell tenni egyet, aztán megválni az autótól és venni valami mást. Ezek feltételezések voltak, de én nem bontogatnám a motort, mert ilyenkor a gépműhely munkája mindig megkérdőjelezhető és kétlem, hogy megérné egy ilyen anyagi kockázatot felvállalni. :doglotlo:

Szerintem BMW-ben egyébként már nem létezik jó benzines sajnos, de prémiumban másból sem.

Ha még nem vettek észre semmi rendellenes működést a motorban, lehet, hogy csak a vezérlés(lánc, kerekek) van csak szétkopva, annak a forgácsait látni. Ha már halálosan szétkopott minden, annak a valvetronic azonnal jelét adja, úgy jár mint egy dragster, aztán már valvetronic módban be sem indul, stb, stb.
Ha a láncvezető széthullott, márpedig sanszos, a darabkák eltávolítására úgyis le kell venni a kartert, akkor meg lehet nézni a hajtókarcsapágyak állapotát.
Motorcserét én ettől, a kompresszióméréstől, (valvetronic illetve fojtószelep módban is)tenném függővé, a cseremotoron is vezérléscserével kell nyitni. Megbontatlan motort nem temetnék első blikkre.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 2 NagyMatyas, spnq
Értékelés: 9.52%

Re: E90-F30 és társaik

2017.09.01. 14:10

Gallaca írta:Ha még nem vettek észre semmi rendellenes működést a motorban, lehet, hogy csak a vezérlés(lánc, kerekek) van csak szétkopva, annak a forgácsait látni. Ha már halálosan szétkopott minden, annak a valvetronic azonnal jelét adja, úgy jár mint egy dragster, aztán már valvetronic módban be sem indul, stb, stb.
Ha a láncvezető széthullott, márpedig sanszos, a darabkák eltávolítására úgyis le kell venni a kartert, akkor meg lehet nézni a hajtókarcsapágyak állapotát.
Motorcserét én ettől, a kompresszióméréstől, (valvetronic illetve fojtószelep módban is)tenném függővé, a cseremotoron is vezérléscserével kell nyitni. Megbontatlan motort nem temetnék első blikkre.


Elnézést a belekottyért.............. Az N43 nem valvetronic.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek muhaati az itt látható tagok köszönték meg: Gallaca
Értékelés: 4.76%

Re: E90-F30 és társaik

2017.09.01. 18:28

muhaati írta:
Gallaca írta:Ha még nem vettek észre semmi rendellenes működést a motorban, lehet, hogy csak a vezérlés(lánc, kerekek) van csak szétkopva, annak a forgácsait látni. Ha már halálosan szétkopott minden, annak a valvetronic azonnal jelét adja, úgy jár mint egy dragster, aztán már valvetronic módban be sem indul, stb, stb.
Ha a láncvezető széthullott, márpedig sanszos, a darabkák eltávolítására úgyis le kell venni a kartert, akkor meg lehet nézni a hajtókarcsapágyak állapotát.
Motorcserét én ettől, a kompresszióméréstől, (valvetronic illetve fojtószelep módban is)tenném függővé, a cseremotoron is vezérléscserével kell nyitni. Megbontatlan motort nem temetnék első blikkre.


Elnézést a belekottyért.............. Az N43 nem valvetronic.

Lehet, hogy rosszul értelmeztem ez az oldalt.?
http://www.unixnerd.demon.co.uk/n46.html

Re: E90-F30 és társaik

2017.09.01. 18:41

Gallaca írta:
muhaati írta:
Gallaca írta:Ha még nem vettek észre semmi rendellenes működést a motorban, lehet, hogy csak a vezérlés(lánc, kerekek) van csak szétkopva, annak a forgácsait látni. Ha már halálosan szétkopott minden, annak a valvetronic azonnal jelét adja, úgy jár mint egy dragster, aztán már valvetronic módban be sem indul, stb, stb.
Ha a láncvezető széthullott, márpedig sanszos, a darabkák eltávolítására úgyis le kell venni a kartert, akkor meg lehet nézni a hajtókarcsapágyak állapotát.
Motorcserét én ettől, a kompresszióméréstől, (valvetronic illetve fojtószelep módban is)tenném függővé, a cseremotoron is vezérléscserével kell nyitni. Megbontatlan motort nem temetnék első blikkre.


Elnézést a belekottyért.............. Az N43 nem valvetronic.

Lehet, hogy rosszul értelmeztem ez az oldalt.?
http://www.unixnerd.demon.co.uk/n46.html


Lehet. Sosem volt az N43 valvetronicos. N42, N46, azok igen. A 43 az az N 40 "direct injection" változata. DE természetesen, tévedhetek, hiszen emberek vagyunk. :)

N43 , 2010 . 20i

Re: E90-F30 és társaik

2017.09.01. 19:34

muhaati írta:
Gallaca írta:
muhaati írta:
Gallaca írta:Ha még nem vettek észre semmi rendellenes működést a motorban, lehet, hogy csak a vezérlés(lánc, kerekek) van csak szétkopva, annak a forgácsait látni. Ha már halálosan szétkopott minden, annak a valvetronic azonnal jelét adja, úgy jár mint egy dragster, aztán már valvetronic módban be sem indul, stb, stb.
Ha a láncvezető széthullott, márpedig sanszos, a darabkák eltávolítására úgyis le kell venni a kartert, akkor meg lehet nézni a hajtókarcsapágyak állapotát.
Motorcserét én ettől, a kompresszióméréstől, (valvetronic illetve fojtószelep módban is)tenném függővé, a cseremotoron is vezérléscserével kell nyitni. Megbontatlan motort nem temetnék első blikkre.


Elnézést a belekottyért.............. Az N43 nem valvetronic.

Lehet, hogy rosszul értelmeztem ez az oldalt.?
http://www.unixnerd.demon.co.uk/n46.html


Lehet. Sosem volt az N43 valvetronicos. N42, N46, azok igen. A 43 az az N 40 "direct injection" változata. DE természetesen, tévedhetek, hiszen emberek vagyunk. :)

N43 , 2010 . 20i

Hááát igen, itt én sem találok valvetronicra utaló nyomokat, akkor ezek szerint korrekt a táblázat. :?

Re: E90-F30 és társaik

2017.09.01. 20:17

Gallaca írta:
muhaati írta:
Lehet. Sosem volt az N43 valvetronicos. N42, N46, azok igen. A 43 az az N 40 "direct injection" változata. DE természetesen, tévedhetek, hiszen emberek vagyunk. :)

N43 , 2010 . 20i

Hááát igen, itt én sem találok valvetronicra utaló nyomokat, akkor ezek szerint korrekt a táblázat. :?


Mondjuk speciell a fentebb kérdezett hibához ennek nincs is köze a valvetronicnak. STEP 1. : Karter le, állapot bevizsgálása.

Re: E90-F30 és társaik

2017.09.01. 21:17

muhaati írta:
Gallaca írta:
muhaati írta:
Lehet. Sosem volt az N43 valvetronicos. N42, N46, azok igen. A 43 az az N 40 "direct injection" változata. DE természetesen, tévedhetek, hiszen emberek vagyunk. :)

N43 , 2010 . 20i

Hááát igen, itt én sem találok valvetronicra utaló nyomokat, akkor ezek szerint korrekt a táblázat. :?


Mondjuk speciell a fentebb kérdezett hibához ennek nincs is köze a valvetronicnak. STEP 1. : Karter le, állapot bevizsgálása.

Öööö ezt elfelejtettem odaírni, hogy a valvetronicos bakitól eltekintve tartom amit írtam. Köszi! :D

Re: E90-F30 és társaik

2017.11.08. 22:32

Üdv Urak!

Pár mondatban szeretnék beszámolni 2 napi tapasztalataimról egy 318i F31-ről.
Tudtam, hogy 2 napig kirándulni fogok, így hát ki akartam bérelni egy autót, de nem volt épp olyan, amilyet szerettem volna, de felajánlottak helyette egy fehér, M paketttes új 3-as Touringot, automatat.Mivel tetszett nagyon a kis dög, mondtam jöhet :)
Először is: 318i, mai BMW nyelven 1.5 motor, 3 henger, 136 Le. amúgy 530i-m van, automata , touring.
Szóval dupla motor, plusz majd 100le.
Ennek ellenére azt kell mondjam, nem megy rosszul ezzel a kis motorral az autó.Nyilvány könnyebb, ügyesebb a váltója, egyedül pályán, nagyobb tempónál fogy el, de 150ig simán jól autózható.Hangja nyitott motorháztetőnél fura kicsit, de nem vészes, mint ahogy sok újságíró lefesti.Belülről, még huzatva is teljesen rendben van.Picit dieseles feeling.
Nem 6 hengeres gurgulázás, de mondom, nem vészes egyáltalán. Viszont 8 litert eszik (4 felnőtt, autópálya, országút, dugó, kis város). Menetteljesítményhez képest nem rossz, de lehetne kevesebb, ha már 3 hengeres. De szerintem minden mai kis turbómotor ilyen, ha lassan gurulsz, tud keveset enni, normális közlekedéssel meg annyit, mint egy korábbi hasonló teljesítményű nagyobb szívó.Tartósságára majd jó pár év múlva rájövünk......
30i-mben 295ezer km van, 10 liter körül járok vele, motor topp.15 éves.
Méretek: csomagtartó katalógus szerint 410liter e39, 495 f31. Valóságban persze kisebb a 3-as csomagtere.Nem tudom, mi szerint mérnek...
Utastér: átagos méretű felnőttek jól elférnek már ebben a 3-asban.
Rövid ideig teszteltem egy 318d Touringot is, automatát, 150 loerővel, az 6,5 litert evett.
Nekem bejön az f30/f31, nagyon jó vezetni, i drive jól kezelhető, futómű pazar, anyagok jók, de azért érezni-főleg a belső dizajnon, hogy 5 éve a piacon van.
Szóval hajrá, tudom itt szinte mindenki 3 hengeres BMW-re vágyik, most egy kis megerősítést kaptatok.... :D :facepalm: :roker:

Re: E90-F30 és társaik

2019.03.21. 12:18

Sziasztok!
Ha bárkinek van jótanácsa az alább részletezett problémával kapcsolatban, azt nagyon szívesen fogadom, előre is köszönet.
Adott egy E91 n47d20c 318d. Hibakódot nem ad de Delphin illetve INPAN nézve a töltőnyomás túl nagy elvileg. A beszívott levegő hőmérséklete sem biztató szerintem. A MAP és MAF szenzort tisztítottam. https://www.youtube.com/watch?v=H-niaHzo9TU

Re: E90-F30 és társaik

2020.06.01. 10:19

Sziasztok !
Tesóm kocsijában meghalt a ccc modul . Tudnátok ajánlani valakit , aki normális áron javít ilyeneket ? Pesten javítanak több helyen is 100e-ért . Ezt kicsit soknak találom annak tükrében , hogy már elég elavult rendszer . Esetleg létezik valamilyen megoldás a kiváltására ?
Válaszokat előre is köszönöm !
Üdv :
Norbert
Hozzászólás küldése

VigLink badge