2016.09.12. 13:20
2016.09.12. 21:23
Jerry írta:Van valakinek már E46-nál újabb 3-asa?
2016.09.13. 08:07
Gallaca írta:Jerry írta:Van valakinek már E46-nál újabb 3-asa?
Gabesz81-nek E90.
2016.09.13. 17:51
2016.09.14. 05:40
Nitrox5 írta:Ha nem tévedek nekem nyílt
..de akkor már 2en vagyunk
2016.09.14. 15:35
Jerry írta:Van valakinek már E46-nál újabb 3-asa?
2016.09.15. 12:58
vaszarig írta:Jerry írta:Van valakinek már E46-nál újabb 3-asa?
Öcsém is egy E91-el rohangál, amit lehet átveszek tőle, ha elmenne az X5!
2016.09.15. 13:19
2017.08.29. 22:49
2017.08.30. 12:07
spnq írta:Hali!
Ha barkinek van jotanacsa az alabb reszletezett problemaval kapcsolatban, azt nagyon szivesen fogadom, elore is koszonet. Amennyiben valakinek konkret javaslata lenne, legyszi PM et irjon, mert nem lesz idom vadaszni a forumot, de mindenkepp idenezek olyan surun, ahogy az idom engedi.
Egy jobaratomnak probalok segiteni az alabb reszletezett problemaban:
2010/5 318i N43B20A
Szervizben olajcserekor jeleztek a tulajnak, hogy fem szemcsek vannak az olajban, es kuka a motor. Hollandiaban elnek, ott hasznaljak az autot, es a beerkezett ajanlatok a komplett motorcserere eleg borsosak, ezert feljott opciokent, hogy alternativ megoldaskent hazatrelerezni, es magyarorszagon megcsinaltatni a motorcseret.
Egy masik kinti ceg szerint muanyag darabok tortek le valahonnan, es azok tomitik el az olaj utjat, amiert nincs megfelelo kenes, es ezert nyirbal bele femszemcseket az olajba. Ugyan muszaki(info) teruleten dolgozom angolul, nem tudtam megfejteni biztonsaggal, hogy mi az a distribution guide. Ezt irtak vissza a masodik szervizben, ahol tudtommal egyelore csak irasban erdeklodott a tulaj:
"guiders of the distribution break down and the pieces (of plastic material) end up in the engine oil"
- Biztosan csak motorcserevel oldhato meg ez, felujitani nem lehet ? (nem kivanom tavdiagnosztizaltatni senkivel, de azt irjak , meg mondjak mindenhol, hogy ez tipushiba, igy aki ert hozza, nagy valoszinuseggel tudja, hogy pontosan mi a problema, es mit lehet vele tenni.
- Tud barki hozzaerto mondani egy hozzavetoleges arat motorra, es munkadijra, esetleg szerelot ajanlani ?
- Most ha egy ugyanilyen motor kerul bele, annal is fennal ugyanennek a lehetosege, erdemes egyaltalan rakolteni a javitasra nagyobb osszeget ?
- Barmilyen egyeb epito jellegu hozzaszolast nagy orommel fogadok.
+1: letezik egyaltalan 2010 ota normalis es megbizhato benzines bmw motor 2-3000ccm meretben ? mert a vegen meg eladja, es atul egy accord kombiba a sokk utan, csaladja van neki is, es o is oreg mar az ilyen szivasokhoz
Koszi szepen,
Andras
2017.08.30. 15:01
NagyMatyas írta:spnq írta:Hali!
Ha barkinek van jotanacsa az alabb reszletezett problemaval kapcsolatban, azt nagyon szivesen fogadom, elore is koszonet. Amennyiben valakinek konkret javaslata lenne, legyszi PM et irjon, mert nem lesz idom vadaszni a forumot, de mindenkepp idenezek olyan surun, ahogy az idom engedi.
Egy jobaratomnak probalok segiteni az alabb reszletezett problemaban:
2010/5 318i N43B20A
Szervizben olajcserekor jeleztek a tulajnak, hogy fem szemcsek vannak az olajban, es kuka a motor. Hollandiaban elnek, ott hasznaljak az autot, es a beerkezett ajanlatok a komplett motorcserere eleg borsosak, ezert feljott opciokent, hogy alternativ megoldaskent hazatrelerezni, es magyarorszagon megcsinaltatni a motorcseret.
Egy masik kinti ceg szerint muanyag darabok tortek le valahonnan, es azok tomitik el az olaj utjat, amiert nincs megfelelo kenes, es ezert nyirbal bele femszemcseket az olajba. Ugyan muszaki(info) teruleten dolgozom angolul, nem tudtam megfejteni biztonsaggal, hogy mi az a distribution guide. Ezt irtak vissza a masodik szervizben, ahol tudtommal egyelore csak irasban erdeklodott a tulaj:
"guiders of the distribution break down and the pieces (of plastic material) end up in the engine oil"
- Biztosan csak motorcserevel oldhato meg ez, felujitani nem lehet ? (nem kivanom tavdiagnosztizaltatni senkivel, de azt irjak , meg mondjak mindenhol, hogy ez tipushiba, igy aki ert hozza, nagy valoszinuseggel tudja, hogy pontosan mi a problema, es mit lehet vele tenni.
- Tud barki hozzaerto mondani egy hozzavetoleges arat motorra, es munkadijra, esetleg szerelot ajanlani ?
- Most ha egy ugyanilyen motor kerul bele, annal is fennal ugyanennek a lehetosege, erdemes egyaltalan rakolteni a javitasra nagyobb osszeget ?
- Barmilyen egyeb epito jellegu hozzaszolast nagy orommel fogadok.
+1: letezik egyaltalan 2010 ota normalis es megbizhato benzines bmw motor 2-3000ccm meretben ? mert a vegen meg eladja, es atul egy accord kombiba a sokk utan, csaladja van neki is, es o is oreg mar az ilyen szivasokhoz
Koszi szepen,
Andras
Ha tippelnem kellene, akkor a láncvezető tört darabokra, ismerősöm ilyen motorjában az olajteknőben hevert félbe törve, ha valahogy benyeli és lecsökken az olajnyomás, akkor vélhetően mindent visz. Engem hosszú évek óta k*rvára bosszant az olajgombák működése, hiszen gyakorlatilag csak akkor jeleznek, amikor már annyira kevés az olajnyomás, hogy a nullához konvergál. (0.5-0.8 bar általában). Ha ezt a szintet nem éri el, hanem az ideálishoz képest csak 1-2 barral kevesebb az olajnyomás, akkor szép csöndben halálosan elkopik a motor.
Megoldás:
- Szerintem is motorcsere. Ha a csapágyakról teljesen elfogyott a csapágyfém (ón-ólom bevonat), akkor utána a bronz/réz megeszik mindent. Esetleg a főtengely még egy köszörüléssel valószínűleg menthető lenne, de a henger nicasilos és gondolni kell az olajpumpától távol eső alkatrészekre is, mint a hengerfej. Ha van jó motor, akkor szerintem gyorsan bele kell tenni egyet, aztán megválni az autótól és venni valami mást. Ezek feltételezések voltak, de én nem bontogatnám a motort, mert ilyenkor a gépműhely munkája mindig megkérdőjelezhető és kétlem, hogy megérné egy ilyen anyagi kockázatot felvállalni.
Szerintem BMW-ben egyébként már nem létezik jó benzines sajnos, de prémiumban másból sem.
2017.09.01. 14:10
Gallaca írta:Ha még nem vettek észre semmi rendellenes működést a motorban, lehet, hogy csak a vezérlés(lánc, kerekek) van csak szétkopva, annak a forgácsait látni. Ha már halálosan szétkopott minden, annak a valvetronic azonnal jelét adja, úgy jár mint egy dragster, aztán már valvetronic módban be sem indul, stb, stb.
Ha a láncvezető széthullott, márpedig sanszos, a darabkák eltávolítására úgyis le kell venni a kartert, akkor meg lehet nézni a hajtókarcsapágyak állapotát.
Motorcserét én ettől, a kompresszióméréstől, (valvetronic illetve fojtószelep módban is)tenném függővé, a cseremotoron is vezérléscserével kell nyitni. Megbontatlan motort nem temetnék első blikkre.
2017.09.01. 18:28
muhaati írta:Gallaca írta:Ha még nem vettek észre semmi rendellenes működést a motorban, lehet, hogy csak a vezérlés(lánc, kerekek) van csak szétkopva, annak a forgácsait látni. Ha már halálosan szétkopott minden, annak a valvetronic azonnal jelét adja, úgy jár mint egy dragster, aztán már valvetronic módban be sem indul, stb, stb.
Ha a láncvezető széthullott, márpedig sanszos, a darabkák eltávolítására úgyis le kell venni a kartert, akkor meg lehet nézni a hajtókarcsapágyak állapotát.
Motorcserét én ettől, a kompresszióméréstől, (valvetronic illetve fojtószelep módban is)tenném függővé, a cseremotoron is vezérléscserével kell nyitni. Megbontatlan motort nem temetnék első blikkre.
Elnézést a belekottyért.............. Az N43 nem valvetronic.
2017.09.01. 18:41
Gallaca írta:muhaati írta:Gallaca írta:Ha még nem vettek észre semmi rendellenes működést a motorban, lehet, hogy csak a vezérlés(lánc, kerekek) van csak szétkopva, annak a forgácsait látni. Ha már halálosan szétkopott minden, annak a valvetronic azonnal jelét adja, úgy jár mint egy dragster, aztán már valvetronic módban be sem indul, stb, stb.
Ha a láncvezető széthullott, márpedig sanszos, a darabkák eltávolítására úgyis le kell venni a kartert, akkor meg lehet nézni a hajtókarcsapágyak állapotát.
Motorcserét én ettől, a kompresszióméréstől, (valvetronic illetve fojtószelep módban is)tenném függővé, a cseremotoron is vezérléscserével kell nyitni. Megbontatlan motort nem temetnék első blikkre.
Elnézést a belekottyért.............. Az N43 nem valvetronic.
Lehet, hogy rosszul értelmeztem ez az oldalt.?
http://www.unixnerd.demon.co.uk/n46.html
2017.09.01. 19:34
muhaati írta:Gallaca írta:muhaati írta:Gallaca írta:Ha még nem vettek észre semmi rendellenes működést a motorban, lehet, hogy csak a vezérlés(lánc, kerekek) van csak szétkopva, annak a forgácsait látni. Ha már halálosan szétkopott minden, annak a valvetronic azonnal jelét adja, úgy jár mint egy dragster, aztán már valvetronic módban be sem indul, stb, stb.
Ha a láncvezető széthullott, márpedig sanszos, a darabkák eltávolítására úgyis le kell venni a kartert, akkor meg lehet nézni a hajtókarcsapágyak állapotát.
Motorcserét én ettől, a kompresszióméréstől, (valvetronic illetve fojtószelep módban is)tenném függővé, a cseremotoron is vezérléscserével kell nyitni. Megbontatlan motort nem temetnék első blikkre.
Elnézést a belekottyért.............. Az N43 nem valvetronic.
Lehet, hogy rosszul értelmeztem ez az oldalt.?
http://www.unixnerd.demon.co.uk/n46.html
Lehet. Sosem volt az N43 valvetronicos. N42, N46, azok igen. A 43 az az N 40 "direct injection" változata. DE természetesen, tévedhetek, hiszen emberek vagyunk.
N43 , 2010 . 20i
2017.09.01. 20:17
Gallaca írta:muhaati írta:
Lehet. Sosem volt az N43 valvetronicos. N42, N46, azok igen. A 43 az az N 40 "direct injection" változata. DE természetesen, tévedhetek, hiszen emberek vagyunk.
N43 , 2010 . 20i
Hááát igen, itt én sem találok valvetronicra utaló nyomokat, akkor ezek szerint korrekt a táblázat.
2017.09.01. 21:17
muhaati írta:Gallaca írta:muhaati írta:
Lehet. Sosem volt az N43 valvetronicos. N42, N46, azok igen. A 43 az az N 40 "direct injection" változata. DE természetesen, tévedhetek, hiszen emberek vagyunk.
N43 , 2010 . 20i
Hááát igen, itt én sem találok valvetronicra utaló nyomokat, akkor ezek szerint korrekt a táblázat.
Mondjuk speciell a fentebb kérdezett hibához ennek nincs is köze a valvetronicnak. STEP 1. : Karter le, állapot bevizsgálása.
2017.11.08. 22:32
2019.03.21. 12:18
2020.06.01. 10:19