* *
Pontos idő: 2024.03.28. 19:09

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 267 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Jogi ismeret emberi nyelven :)
HozzászólásElküldve: 2009.09.13. 22:30 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7552
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 262 alkalommal
Kapott köszik: 314 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
H!

Mostanság több jogi dolog előkerült paragrafusokkal,cikkelyekkel mind kettő "oldalról" legyen ezen topik a gyűjtőhelye.

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.13. 22:33 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7552
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 262 alkalommal
Kapott köszik: 314 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Oroszlán írásából:

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
Izzólámpakészletre és biztosítékokra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
105. § Minden gépjárművön, mezőgazdasági vontatón és lassú járművön készenlétben kell tartani az első és hátsó helyzetjelző lámpában, a tompított fényszóróban, a féklámpában és az irányjelző lámpában használt izzólámpák minden fajtájából legalább egy-egy darabot, az izzólámpacsere elvégzéséhez szükséges szerszámokat, valamint a járművön alkalmazott olvadóbiztosíték minden fajtájából egy-egy darabot. Nem vonatkozik e kötelezettség azokra az izzólámpákra, amelyek cseréjéhez a gyártó szakműhely igénybevételét írja elő.

35/2000. (XI. 30.) BM rendelet
a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról

46/A. § (1) Az új típusú rendszámtáblához tartozó regisztrációs matrica személygépjármű, tehergépjármű, autóbusz és vontató járműnyilvántartásba történő vételét és a hatósági jelzés valódiságát igazolja. A Hivatal tulajdonát képező regisztrációs matrica gyártótól történő megrendelése és a közlekedési igazgatási hatóság matricával történő ellátása a Hivatal, az ügyfélnek történő kiadása a közlekedési igazgatási hatóság hatáskörébe tartozik.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott új típusú rendszámtábla regisztrációs matrica nélkül érvénytelen.
(3) A regisztrációs matricát a jármű első szélvédőjén belülről - kívülről jól látható módon - a jobb alsó sarokban kell az ügyfélnek elhelyeznie.

A rendszámtábla érvénytelenítése és a forgalmi engedély helyszíni elvétele
84. § (1) A rendőr a forgalmi engedélyt, illetve az ideiglenes forgalomban tartási engedélyt a helyszínen elveszi, ha

h) az új típusú rendszámmal rendelkező járművön nincs regisztrációs matrica elhelyezve, és azt a jármű vezetője nem tudja a helyszínen bemutatni, illetőleg a matrica utángyártására vagy egyedi gyártására vonatkozó kérelemmel sem rendelkezik.
_________________
üdv Oroszlan
Inkább legyek első a pokolban, mint utolsó a menyországban !

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.13. 22:40 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7552
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 262 alkalommal
Kapott köszik: 314 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Ablakfólia:

A szélvédő sötétítő fóliáival kapcsolatban az alábbi előírások hatályosak:

• a szélvédő esetében ha a fényáteresztő képesség legalább: Tmin=75%;
• a vezetőtéri oldalablakok üvegei (amelyen keresztül a gépjármű vezetője részére az oldalra való kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő hátralátás biztosítva van), valamint a személygépkocsi hátsó ablaküvege esetében legalább: Tmin=70%;
• egyéb ablakok (pl. utastéri) üvegei esetében nincs követelmény.
A rendőrnek kell bizonyítania a szabálysértés elkövetését, ezesetben lehetetlen, hogy ránézésre (hiteles mérés hiányában) megmondja, hogy pl. több mint 25%-kal sötétít a szélvédő. Pedig ezt neki kell bizonyítania.

Sajnos, ha a helyszíni bírság alkalmával az elkövető elismeri a szabálysértést, akkor már nincs helye jogorvoslatnak!

Javaslom, hogy kérje az illetékes Közlekedési Felügyelet tanácsát, hogy engedély nélkül felszerelhető-e a fólia, vagy Felügyelet alkalmazási engedélye szükséges hozzá. Ha szükséges az alkalmazási engedély, úgy ha ennek hiányában van átalakítva az autó, akkor a rendőr a helyszínen elveheti a forgalmit és feljelentése alapján a szabálysértési hatóság 30.000 forintig bírságolhatja.

Egyebekben a rendőr nem veheti el az autó kulcsait és nem kapartathatja le a fóliákat sem. Ezért a szabálysértésért (Szabs. r. 53.§) előéleti pont sem jár.

Tisztelettel: dr. Herpy Miklós

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.13. 22:48 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7552
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 262 alkalommal
Kapott köszik: 314 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Xenon:

Aki utólagos xenont vesz, már valamennyire tájékozódott, vagyis tudja, hogy van valamiféle korlátozás ezen a téren. Tehát a vásárláskor megkérdezi: "Ezért nem büntet a rendőr véletlenül?" "Nem" - mondja magabiztosan a forgalmazó. Ahogy már említettük, dinamikus magasságállító és fényszórómosó volna szükséges, de a szabály megkerülhető.
A KRESZ ilyen szempontból nem mérvadó. A műszaki előírásokat a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet tartalmazza, pontosabban a 37-71. paragrafusokat felölelő része. A rendelet nagyon hosszú, de az gyorsan kideríthető belőle, hogy a távolsági, a tompított és a ködlámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki. Ettől ugyan a kékes színű xenon még nem lett kék, hiszen a legelterjedtebb fajta izzó K-száma a napfényéhez közelít, tehát alkalmazható. Nagyon fontos megjegyezni, hogy az 5500 K-es szám az átlagos, derült idős napfényre értendő, viszont a napszakok, a földrajzi hely és az időjárási viszonyok függvényében többezres eltérést mutathat. Így bizonyítsa be valaki, hogy a tízezer kelvines kék izzó nem fehér, ha egyszer a fehér napfény is produkálhatja ezt az értéket! A xenonos szakértő tud olyan eljárásról, amelyet megszüntettek, mert a szabálysértő bebizonyította, hogy az a kék a fehér tartományba esik.

Csakhogy a rendeletben a paragrafusok után következnek a kiegészítések. Mindjárt az 1. számú melléklet, amely előírja, hogy minden tekintetben meg kell felelni a Magyar Köztársaság által elfogadott ENSZ-EGB (az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága) előírásainak, a 2. számú melléklet pedig felsorolja azokat a bizonyos elfogadott előírásokat. Ezek közül a xenon esetében figyelembe kell venni a 48-as (Gépjárművek világító és fényjelző berendezéseinek beépítése), a 45-ös (Fényszórótisztító) és a 98-as (Gázkisülésű izzólámpás fényszórók) számú előírásokat, ráadásként át lehet bogarászni a 99-est (Gázkisülésű izzólámpa) is. Nézzük sorban, mit olvastunk ki mi az egészből.
Az utólagos xenonkészletek gyártható és beépíthető eszközök, a kérdés a kötelező kiegészítő berendezések körül forog. Alapként a 98-as előírja: "a fényszórókat úgy gyártsák, hogy alkalmas gázkisülő fényforrással, kápráztatás nélkül, megfelelő megvilágítást adjanak tompított fénnyel és jó megvilágítást távolsági fénnyel" (6.1.1.), és "a fényszóró tompított fénye által okozott zavarást (vakítás, káprázás) ellenőrizni kell" (7. pont). Lábjegyzetbe odabiggyesztették: "ez a követelmény ajánlás tárgya lesz a hatóságok felé". Ki ellenőrizzen, mit, hogyan?
Konkrétan fogalmaz a 48-as, amikor a tompított fény beállítási határértékeit közli (6.2.6.1.), és itt van az első, kézzel fogható mondat: "olyan esetben, amikor a fényszóróhoz szintkiegyenlítő készülék szükséges a 6.2.6.1.1. és 6.2.6.1.2. bekezdések követelményeinek teljesítéséhez, ez a készülék automatikus legyen". Ez világos, tehát ha a xenonnal az előírt magasságba akarunk világítani, akkor azt automatikus szintállítóval kell szabályoznunk.

És a mosóberendezés? 48-as előírás, 6.2.9. pont: "Olyan objektív fényárammal rendelkező fényforrással ellátott tompított fényű fényszórót, amely nem haladja meg a 2000 lument, csak a 45. számú Előírás szerinti fényszórótisztító készülékkel együtt szerelhetnek fel." Logikusan a nagy fényerejű lámpához kellene tisztító, nem? Itt mégis a 2000 lumen alatti fényforrásra írják elő. A megoldást a szöveg angol nyelvű változata adja, amely a 2000 lument meghaladó ("which exceeds 2000 lumen") eszközre írja elő ugyanazt. Ki fordította ezt? Valószínűleg az illetékesek is értetlenkedtek, mert valaki belecsempészett egy mondatot, ami sem az angol, sem a francia szövegváltozatban nincs benne: "Gáztöltésű fényforrással rendelkező tompított fényszórót csak fényszórótisztító készülékkel párosítva használhatnak a 45. számú Előírás szerint.

Betű szerint, ha a KöHÉM rendelettől eltérő világítóberendezést szereltek fel a járműre, és azt működtetik, a cselekmény a jármű engedély nélküli átalakításának minősül, és kimeríti a közúti közlekedési igazgatási szabályok megsértését (218/1999. Kormányrendelet, 53. paragrafus). Ez harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható. A szabálysértés miatt a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. BM rendelet 84. paragrafus (1) bekezdésének a) pontja alapján ("ha a járművet a külön jogszabályban meghatározott engedély nélkül átalakították") a rendőr a jármű forgalmi engedélyét a helyszínen elveszi, és az elkövető ellen szabálysértési feljelentést tesz. A feljelentés nyomán a Nemzeti Közlekedési Hatóság illetékes kirendeltsége a járművet soron kívüli műszaki vizsgára küldheti - és bizonyára küldi is.

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.14. 11:29 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
MChris írta:
Xenon:

Aki utólagos xenont vesz, már valamennyire tájékozódott, vagyis tudja, hogy van valamiféle korlátozás ezen a téren. Tehát a vásárláskor megkérdezi: "Ezért nem büntet a rendőr véletlenül?" "Nem" - mondja magabiztosan a forgalmazó. Ahogy már említettük, dinamikus magasságállító és fényszórómosó volna szükséges, de a szabály megkerülhető.
A KRESZ ilyen szempontból nem mérvadó. A műszaki előírásokat a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet tartalmazza, pontosabban a 37-71. paragrafusokat felölelő része. A rendelet nagyon hosszú, de az gyorsan kideríthető belőle, hogy a távolsági, a tompított és a ködlámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki. Ettől ugyan a kékes színű xenon még nem lett kék, hiszen a legelterjedtebb fajta izzó K-száma a napfényéhez közelít, tehát alkalmazható. Nagyon fontos megjegyezni, hogy az 5500 K-es szám az átlagos, derült idős napfényre értendő, viszont a napszakok, a földrajzi hely és az időjárási viszonyok függvényében többezres eltérést mutathat. Így bizonyítsa be valaki, hogy a tízezer kelvines kék izzó nem fehér, ha egyszer a fehér napfény is produkálhatja ezt az értéket! A xenonos szakértő tud olyan eljárásról, amelyet megszüntettek, mert a szabálysértő bebizonyította, hogy az a kék a fehér tartományba esik.

Csakhogy a rendeletben a paragrafusok után következnek a kiegészítések. Mindjárt az 1. számú melléklet, amely előírja, hogy minden tekintetben meg kell felelni a Magyar Köztársaság által elfogadott ENSZ-EGB (az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága) előírásainak, a 2. számú melléklet pedig felsorolja azokat a bizonyos elfogadott előírásokat. Ezek közül a xenon esetében figyelembe kell venni a 48-as (Gépjárművek világító és fényjelző berendezéseinek beépítése), a 45-ös (Fényszórótisztító) és a 98-as (Gázkisülésű izzólámpás fényszórók) számú előírásokat, ráadásként át lehet bogarászni a 99-est (Gázkisülésű izzólámpa) is. Nézzük sorban, mit olvastunk ki mi az egészből.
Az utólagos xenonkészletek gyártható és beépíthető eszközök, a kérdés a kötelező kiegészítő berendezések körül forog. Alapként a 98-as előírja: "a fényszórókat úgy gyártsák, hogy alkalmas gázkisülő fényforrással, kápráztatás nélkül, megfelelő megvilágítást adjanak tompított fénnyel és jó megvilágítást távolsági fénnyel" (6.1.1.), és "a fényszóró tompított fénye által okozott zavarást (vakítás, káprázás) ellenőrizni kell" (7. pont). Lábjegyzetbe odabiggyesztették: "ez a követelmény ajánlás tárgya lesz a hatóságok felé". Ki ellenőrizzen, mit, hogyan?
Konkrétan fogalmaz a 48-as, amikor a tompított fény beállítási határértékeit közli (6.2.6.1.), és itt van az első, kézzel fogható mondat: "olyan esetben, amikor a fényszóróhoz szintkiegyenlítő készülék szükséges a 6.2.6.1.1. és 6.2.6.1.2. bekezdések követelményeinek teljesítéséhez, ez a készülék automatikus legyen". Ez világos, tehát ha a xenonnal az előírt magasságba akarunk világítani, akkor azt automatikus szintállítóval kell szabályoznunk.

És a mosóberendezés? 48-as előírás, 6.2.9. pont: "Olyan objektív fényárammal rendelkező fényforrással ellátott tompított fényű fényszórót, amely nem haladja meg a 2000 lument, csak a 45. számú Előírás szerinti fényszórótisztító készülékkel együtt szerelhetnek fel." Logikusan a nagy fényerejű lámpához kellene tisztító, nem? Itt mégis a 2000 lumen alatti fényforrásra írják elő. A megoldást a szöveg angol nyelvű változata adja, amely a 2000 lument meghaladó ("which exceeds 2000 lumen") eszközre írja elő ugyanazt. Ki fordította ezt? Valószínűleg az illetékesek is értetlenkedtek, mert valaki belecsempészett egy mondatot, ami sem az angol, sem a francia szövegváltozatban nincs benne: "Gáztöltésű fényforrással rendelkező tompított fényszórót csak fényszórótisztító készülékkel párosítva használhatnak a 45. számú Előírás szerint.

Betű szerint, ha a KöHÉM rendelettől eltérő világítóberendezést szereltek fel a járműre, és azt működtetik, a cselekmény a jármű engedély nélküli átalakításának minősül, és kimeríti a közúti közlekedési igazgatási szabályok megsértését (218/1999. Kormányrendelet, 53. paragrafus). Ez harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható. A szabálysértés miatt a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. BM rendelet 84. paragrafus (1) bekezdésének a) pontja alapján ("ha a járművet a külön jogszabályban meghatározott engedély nélkül átalakították") a rendőr a jármű forgalmi engedélyét a helyszínen elveszi, és az elkövető ellen szabálysértési feljelentést tesz. A feljelentés nyomán a Nemzeti Közlekedési Hatóság illetékes kirendeltsége a járművet soron kívüli műszaki vizsgára küldheti - és bizonyára küldi is.

Helo
Ide nem sokat fogok írni :lol:
üdv zoli


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.14. 12:54 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
lepke írta:
Helo
Ide nem sokat fogok írni :lol:
üdv zoli


De hogynem, például hogy ezt vagy azt nem értem fordítsátok le emberi nyelvre (elvégre ez lenne a topik célja).

Jackson, aki kérte ezt a topikot

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.14. 13:03 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
lepke írta:
Helo
Ide nem sokat fogok írni :lol:
üdv zoli


De hogynem, például hogy ezt vagy azt nem értem fordítsátok le emberi nyelvre (elvégre ez lenne a topik célja).

Jackson, aki kérte ezt a topikot

Helo
Most legyünk őszinték :cry: A Klubban vagyunk 2845-en nem akarok megsérteni senkit
de ezt a Bekezdés-Paragrafus-BM rendelet-a TAGOKNAK 1% esetleg ha érti miről van szó. AZ AZ 28-tag
Elnézést ha valakit ezzel megsértettem
üdv zoli


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.14. 13:10 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
lepke írta:
jackson írta:
lepke írta:
Helo
Ide nem sokat fogok írni :lol:
üdv zoli


De hogynem, például hogy ezt vagy azt nem értem fordítsátok le emberi nyelvre (elvégre ez lenne a topik célja).

Jackson, aki kérte ezt a topikot

Helo
Most legyünk őszinték :cry: A Klubban vagyunk 2845-en nem akarok megsérteni senkit
de ezt a Bekezdés-Paragrafus-BM rendelet-a TAGOKNAK 1% esetleg ha érti miről van szó. AZ AZ 28-tag
Elnézést ha valakit ezzel megsértettem
üdv zoli


Na pont erről van szó hogy fordítsuk le emberi nyelvre. Mindjárt ha van időm neki rugaszkodom az egyik szövegnek.

Jackson, aki jogról ember-e próbál fordítani

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.14. 13:11 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.10. 01:00
Hozzászólások: 3357
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 71 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 525i
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
lepke írta:
jackson írta:
lepke írta:
Helo
Ide nem sokat fogok írni :lol:
üdv zoli


De hogynem, például hogy ezt vagy azt nem értem fordítsátok le emberi nyelvre (elvégre ez lenne a topik célja).

Jackson, aki kérte ezt a topikot

Helo
Most legyünk őszinték :cry: A Klubban vagyunk 2845-en nem akarok megsérteni senkit
de ezt a Bekezdés-Paragrafus-BM rendelet-a TAGOKNAK 1% esetleg ha érti miről van szó. AZ AZ 28-tag
Elnézést ha valakit ezzel megsértettem
üdv zoli


Mi szeretünk Téged Zoli !
Anélkül is, hogy bárkit megértenél vagy megsértenél.

_________________
üdv Oroszlan
Inkább legyek első a pokolban, mint utolsó a menyországban !


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.14. 13:13 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2009.09.09. 00:00
Hozzászólások: 890
Tartózkodási hely: Baja
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 16 alkalommal
Széria kód: E53
Motor tipusa: 306D2
Évjárata: 2004
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
És akkor most nekem kell izzókészletnek lenni az autómban, vagy ez is csak szakszervízben cserélhető. Ha már van erre paragrafus, gondolom az e60-nál nem kell , sejtem csak az enyémből kispórolta az előző tulaj. Esetleg mondom a rendőrnek és vagy beveszi vagy nem. 8)

_________________
Két dolgot lehet tövig nyomni, ......a másik a gázpedál!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.14. 13:37 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Oroszlan írta:
lepke írta:
jackson írta:
lepke írta:
Helo
Ide nem sokat fogok írni :lol:
üdv zoli


De hogynem, például hogy ezt vagy azt nem értem fordítsátok le emberi nyelvre (elvégre ez lenne a topik célja).

Jackson, aki kérte ezt a topikot

Helo
Most legyünk őszinték :cry: A Klubban vagyunk 2845-en nem akarok megsérteni senkit
de ezt a Bekezdés-Paragrafus-BM rendelet-a TAGOKNAK 1% esetleg ha érti miről van szó. AZ AZ 28-tag
Elnézést ha valakit ezzel megsértettem
üdv zoli


Mi szeretünk Téged Zoli !
Anélkül is, hogy bárkit megértenél vagy megsértenél.

Helo Oroszlán
Gondoltam rá hogy te leszel az első aki hozzászól
Mivel TE ezt tanultad, megérted és feltudod venni igazoltatásnál a rendőrrel a versenyt mint ahogyan
ezt leírtad már a múlt héten
De Én aki nem ezt tanulta gőzöm sincs róla mik ezek a jogi dolgok
üdv zoli


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.14. 13:37 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Oroszlan írta:
lepke írta:
jackson írta:
lepke írta:
Helo
Ide nem sokat fogok írni :lol:
üdv zoli


De hogynem, például hogy ezt vagy azt nem értem fordítsátok le emberi nyelvre (elvégre ez lenne a topik célja).

Jackson, aki kérte ezt a topikot

Helo
Most legyünk őszinték :cry: A Klubban vagyunk 2845-en nem akarok megsérteni senkit
de ezt a Bekezdés-Paragrafus-BM rendelet-a TAGOKNAK 1% esetleg ha érti miről van szó. AZ AZ 28-tag
Elnézést ha valakit ezzel megsértettem
üdv zoli


Mi szeretünk Téged Zoli !
Anélkül is, hogy bárkit megértenél vagy megsértenél.

Helo Oroszlán
Gondoltam rá hogy te leszel az első aki hozzászól
Mivel TE ezt tanultad, megérted és feltudod venni igazoltatásnál a rendőrrel a versenyt mint ahogyan
ezt leírtad már a múlt héten
De Én aki nem ezt tanulta gőzöm sincs róla mik ezek a jogi dolgok
üdv zoli


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.14. 14:40 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
MChris írta:
Oroszlán írásából:

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
Izzólámpakészletre és biztosítékokra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
105. § Minden gépjárművön, mezőgazdasági vontatón és lassú járművön készenlétben kell tartani az első és hátsó helyzetjelző lámpában, a tompított fényszóróban, a féklámpában és az irányjelző lámpában használt izzólámpák minden fajtájából legalább egy-egy darabot, az izzólámpacsere elvégzéséhez szükséges szerszámokat, valamint a járművön alkalmazott olvadóbiztosíték minden fajtájából egy-egy darabot. Nem vonatkozik e kötelezettség azokra az izzólámpákra, amelyek cseréjéhez a gyártó szakműhely igénybevételét írja elő.


Tehát gyökvonás után.

Milyen izzót kell tartani mindegyikből egy darabot (azaz ha a 4 index ugyan az akkor csak egy darab kell belölle)
- helyzetjelző (nem angyalkás és/vagy nem hátsó ledes esetén),
- tompított (ha nem xenon - nem gyári xenont úgyse fogja tudni),
- féklámpa (nem Led-es esetén)
- index (nem Led-es esetén)
- és biztosíték mindegyik méretben egy darab!!!
No mentesség csak az olyan égőkre van mint gyári xenon. Ha pattog a rendőr akkor a fenti szöveget kell az orr alá nyomni és ha a xenon-t meg nem hiszi el akkor a használati útmutató 178.oldalán lévőt:
Xenon fényszóró: ... Felkiáltójelnél A teljes világítórendszeren végzett bármilyen munkát, beleértve a lámpa cseréjét is, csak szakemberrel végeztessék el, mert a nagyfeszültségű rendszer életveszélyes."

Szerintem a legegyszerűbb kinyomtatva elrakni a kesztyűtartóba és ha pattog a szerv akkor elő ezt kis okost és elmehet a sunyiba.
Amúgy ha firnyákosabb lett volna megbassza Oroszlánt, mivel azért biztosítékot kellett volna tartania ha mást nem is. Tippelem, de E60-ban azt azért még lehet cserélni.

Jackson, aki tömörítette.

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.14. 17:08 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7552
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 262 alkalommal
Kapott köszik: 314 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
lepke írta:
Helo
Ide nem sokat fogok írni :lol:
üdv zoli


De hogynem, például hogy ezt vagy azt nem értem fordítsátok le emberi nyelvre (elvégre ez lenne a topik célja).

Jackson, aki kérte ezt a topikot


Így van nem lesz olvasottsági rekord topik de egy helyen van-lesz minden akkor könnyebb meglelni ill értelmezni ha felmerült már,ha nem akkor kérdezni kell :P

Pont az átláthatóság miatt emeltem ki a fólia és a xenon szavakat is.

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.09.14. 18:51 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.10. 01:00
Hozzászólások: 3357
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 71 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 525i
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
MChris írta:
Oroszlán írásából:

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
Izzólámpakészletre és biztosítékokra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
105. § Minden gépjárművön, mezőgazdasági vontatón és lassú járművön készenlétben kell tartani az első és hátsó helyzetjelző lámpában, a tompított fényszóróban, a féklámpában és az irányjelző lámpában használt izzólámpák minden fajtájából legalább egy-egy darabot, az izzólámpacsere elvégzéséhez szükséges szerszámokat, valamint a járművön alkalmazott olvadóbiztosíték minden fajtájából egy-egy darabot. Nem vonatkozik e kötelezettség azokra az izzólámpákra, amelyek cseréjéhez a gyártó szakműhely igénybevételét írja elő.


Tehát gyökvonás után.

Milyen izzót kell tartani mindegyikből egy darabot (azaz ha a 4 index ugyan az akkor csak egy darab kell belölle)
- helyzetjelző (nem angyalkás és/vagy nem hátsó ledes esetén),
- tompított (ha nem xenon - nem gyári xenont úgyse fogja tudni),
- féklámpa (nem Led-es esetén)
- index (nem Led-es esetén)
- és biztosíték mindegyik méretben egy darab!!!
No mentesség csak az olyan égőkre van mint gyári xenon. Ha pattog a rendőr akkor a fenti szöveget kell az orr alá nyomni és ha a xenon-t meg nem hiszi el akkor a használati útmutató 178.oldalán lévőt:
Xenon fényszóró: ... Felkiáltójelnél A teljes világítórendszeren végzett bármilyen munkát, beleértve a lámpa cseréjét is, csak szakemberrel végeztessék el, mert a nagyfeszültségű rendszer életveszélyes."

Szerintem a legegyszerűbb kinyomtatva elrakni a kesztyűtartóba és ha pattog a szerv akkor elő ezt kis okost és elmehet a sunyiba.
Amúgy ha firnyákosabb lett volna megbassza Oroszlánt, mivel azért biztosítékot kellett volna tartania ha mást nem is. Tippelem, de E60-ban azt azért még lehet cserélni.

Jackson, aki tömörítette.


Meg még egy dolgot nem kért a rendőr: pótkerék.
Akkor sem lett volna szerencséje, mert a kerekek defekttűrőek, van RPA, de ennek ellenére van teljes értékű pótkerék is van benn. + megvan az emelő és a szerszámok is.

_________________
üdv Oroszlan
Inkább legyek első a pokolban, mint utolsó a menyországban !


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.05. 19:26 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.10. 00:00
Hozzászólások: 687
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 4 alkalommal
Kapott köszik: 6 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 523i
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
A jármű üvegeinek sötétítése, fóliázása
Egyre gyakoribb, hogy a járművek üvegeit különféle sötétítő, a napsugárzást elnyelő
vagy az üvegek betörését gátoló fóliával borítják be utólag. Napjainkban egyre gyakrabban fordul elő, hogy a karosszériára is kerül valamilyen fólia, díszítő, védő célzattal.
Egy jármű üvegeinek utólagos fóliázásához nem szükséges a közlekedési hatóság előzetes engedélye, ha figyelembe veszik az alábbiakat:
Az MR a fényáteresztő képesség csökkentésére vonatkozóan az alábbiakban idézett előírásokat
tartalmazza.
„97. § (5) A személygépkocsi ablakain - kivéve a lakófelépítmény ablakait - menet közben nem
szabad függönyt, vagy olyan más megoldást (fólia, üvegre felhordott fényelnyelő vagy
fényvisszaverő réteg stb.) alkalmazni, amely a személygépkocsi ablakain a kilátást, illetőleg az
átlátást megakadályozza.
(6) Az (5) bekezdésben meghatározott követelmény nem vonatkozik a gépkocsi szélvédőjének és
ablakainak fényáteresztő képességét csökkentő olyan eszközre, amely alkalmazására az NKH
Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága az ER. 2. § (3) bekezdés h) pontja alapján, az
ENSZ-EGB 43. számú előírás 21. számú mellékletében meghatározott, a biztonsági üvegezés
járműbe szerelésére vonatkozó műszaki követelmények figyelembevételével engedélyt adott.”
Tehát: az idézett előírás szerint az alkalmazható fóliának rendelkeznie kell a jogszabály alapján
kiadott alkalmazási engedéllyel. A fólia felhelyezését végző vállalkozás a fóliázott
üvegfelületeken köteles feltüntetni az engedély számát, továbbá műbizonylatot kell kiállítania,
melynek tartalmaznia kell az alkalmazott fólia típusjelét, a minőségi jelet, továbbá azt is, hogy az
adott fólia mely ablakokra helyezhető fel. A jármű műszaki megvizsgálásakor ellenőrzik az
engedély számának feltüntetését a fóliázott üvegeken, valamint be kell mutatni a műbizonylatot
is.
A fentieken túl a fóliázott felületek fényáteresztő képessége meg kell feleljen az ER. 5. számú
melléklet, IV. fejezet, 4. pont, 4.1.bekezdésében előírt követelményeknek:
„ 4.1. Követelmény
A fényáteresztő-képesség mértéke megfelelő:
a) a szélvédő esetében - kivéve a lehajtott napellenzők által takart üvegfelület - ha a fényáteresztőképesség
legalább: Tmin=75%;
b) a vezetőtéri oldalablakok üvegei (amelyen keresztül a gépjármű vezetője részére az oldalra való
kilátás, valamint a visszapillantó tükrökkel a jármű mellett lévő mindkét forgalmi sávra történő
hátralátás biztosítva van) legalább: Tmin=70%;
c) egyéb ablakok (utastéri, raktéri oldal és hátsó ablakok) üvegei esetében nincs követelmény.”
17. oldal, összesen: 23
A szélvédő felső részére helyezhető fényszűrő csíkra vonatkozó követelmény az ER. 97. §-a
szerint: (e csík célszerűen készüljön a fenti követelményeknek megfelelő fóliából)
„Nem kell a kilátást zavarónak tekinteni...
b) a szélvédő felső részén elhelyezett olyan fényszűrőt, amely a kilátást nem akadályozza,
magassága a járműre felszerelt belső napellenző magasságánál nem nagyobb, rajta keresztül a
közúti jelzések színe tévedésmentesen felismerhető;”
A jármű ablakok különböző célú fóliázására engedélyezett fóliák közül egy adott ablak
sötétítésére csak az alkalmazható, melynek felhelyezése esetén a fólia és az üveg együttes
fényáteresztő képessége nem kisebb, mint az idézett jogszabályban meghatározott vonatkozó
érték. A hátsó ablak sötétítő fóliázása esetén a járműnek rendelkeznie kell jobb oldali
visszapillantó tükörrel.
Lehetséges előnyök:
- optikailag kedvezőbb megjelenés
- napsugárzás elleni védelem,
- az előbbiből adódó kedvezőbb komfort
- korlátozott betekintési lehetőség az
autóba
- üvegek betörés elleni védelme
- karosszéria védelme

A kipufogó oldali „tuning”

A kipufogó rendszer elemeinek átalakítás, részleges vagy teljes cseréje a teljesítménynövekedés nagyságától függetlenül csak a közlekedési hatóság előzetes engedélyével végezhető el, mivel a végrehajtott változtatások eredményeképpen a jármű környezetvédelmi szempontból fontos (emissziós) tulajdonságai (kipufogó-gáz összetétele, zajkibocsátás) megváltozhatnak. Az ilyen átalakítások engedélyezésénél a hatóság általában előírja, hogy a változtatást követően a járművet szakértői vizsgálatnak is alá kell vetni. Az átalakított jármű csak akkor
helyezhető forgalomba, ha a szakértői vizsgálat tanúsította, hogy a környezetvédelmi jellemző(k) az eredeti állapothoz képest nem romlottak.
A cseréhez csak a vonatkozó előírások szerint jóváhagyott alkatrészek, részegységek
használhatók fel.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.23. 22:06 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Helo
Most voltam Mezőkövesden megbüntettek 5-000ezer forintra
az első ablakok sötétítése miatt
üdv zoli


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.23. 22:49 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12126
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
lepke írta:
Helo
Most voltam Mezőkövesden megbüntettek 5-000ezer forintra
az első ablakok sötétítése miatt
üdv zoli

Biztos olyan gyorsan mentél, hogy a menetszél levitte a szerv sapkáját, csak nem tudta Rád bizonyítani. :lol:

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.10.23. 22:51 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12126
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Ja, és ronda MAFFIÓZÓ! :hangos: :pisztolyos :lovoldozos :pisztolyos

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.11.12. 18:38 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2008.10.10. 00:00
Hozzászólások: 687
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 4 alkalommal
Kapott köszik: 6 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 523i
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Az első figyelmeztetés - 12 pont

Amennyiben a büntetőpontok nagysága eléri a 12-t a központi nyílvántartóból értesítenek minket arról, hogy miként lehet csökkenteni ezen pontok számát. Ekkor általában továbbképzésre lehet mennünk, amelyen ha résztveszünk, akkor a pontjaink csökkennek. Ennek mértéke attól függ, hogy éppen hol állunk a gyűjtésben, mert 12 pontig 9 ponttal, 13-17 pont között 6 ponttal csökken a "számlánk". Így érdemes már 9-10 pontnál részt venni egy képzésen, mert lényegében lenullázhatjuk magunkat, de jó tudni, hogy önkéntesen csak évente egyszer vehetünk ilyenen részt.

Ha megtörtént a baj
- 18 pont

Ha nem voltunk elég körültekintőek és a pontjaink száma elére a 18-at, akkor nyílvántartó értesíti az Önkormányzatot 3 napon belül, akik rendeletben 8 napon belül visszavonják a jogsinkat. A jó hír ebben, hogy törlik a pontjainkat, a rossz, hogy nem kapajuk vissza a jogosítványunkat, csak ha a következő feltételeknek elegettettünk:

* továbbképzésen vettünk részt
* eltelt 6 hónap
* a jogszabály szerint még vezetésre alkalmasak vagyunk

Ezeknek a feltételeknek együttesen kell megfelelni, annyi kitétellel, hogy továbbképzésként a bíróság elrendelhet különböző jártassági vizsgákat. A lényeg, hogy elvételkor közlik velünk, hoyg pontosan mit és hogyan kell tennünk a jogosítvány visszaszerzéséért.

Mennyi az annyi? - Pontlista

Hivatalosan a pontok elkövetését a szabályszegés súlyosságához kötik:

* szabálysértés elkövetése - 1-5 pont
* gondatlan bűncselekmény - 6 pont
* szándékos bűncselekmény esetén - 9 pont

A mi esetünkben a bűncselekményeknek minősülő tetteket jó tételesen is ismerni, így hát itt egy lista róluk:

* Segítségnyújtás elmulasztása
* Közúti veszélyeztetés
* Járművezetés ittasan vagy bódultan
* Járművezetés átengedése olyannak, akinek nem lehetne
* Cserbenhagyás

Ezek a 9 pontos cselekedetek. Érdekes megjegyezni, hogy a közúti baleset okozása "csak" 6 pont. Kívánom mindenkinek, hogy a balesetben a legnagyobb problémája a 6 pont legyen!

Persze nem ilyen egyszerű a képlet... A baj csőstől jön, így a pontrendszert is felkészítettek arra, hogy egyszerre egy marék hibát elkövetünk, tehát ilyen esetben a számítási rendszer a következő:

* a bűncselekmények közül a legmagasabb értékéhez kell 4-et hozzáadni
* a szabálysértéseknél a legmagasabb pontértékűhöz kell hozzáadni a legkissebb értékének a felét

Végezetül csak annyit, hogy talán nem épp a legjobb hír, de ide tartozik, hogy ha a bíróság eltílt minket a vezetéstől, nem kapunk büntetőpontot.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 267 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator