2017.03.27. 19:18
2017.03.28. 06:05
Zsolt írta:Köszönöm mindenkinek a segítséget, végre elfogytak a hibakódok. Regenerál majd az autó magától, vagy van egyéb teendőm a javítást követően? (termosztátok, izzítógyertyák, üzemanyag szűrő előmelegítő cserélve)
2017.03.28. 10:16
Még sajnos nem tudtam, nincs meg a kábel a normális diaghoz.rockerekhu írta:Zsolt írta:Köszönöm mindenkinek a segítséget, végre elfogytak a hibakódok. Regenerál majd az autó magától, vagy van egyéb teendőm a javítást követően? (termosztátok, izzítógyertyák, üzemanyag szűrő előmelegítő cserélve)
Megnézted már az utolsó regenerálást óta megtet kmt? ha minden oks akkor igen regenerálnia kell.
2017.06.02. 11:30
2017.06.02. 21:52
kulix írta:Szép napot Urak!
Tegnap voltam diagnosztikán gyakori részecskeszűrő regenerálás(kb 60km-enként) miatt.Ki lett olvasva a hiba tároló abban 2darab izzítógyertya hiba volt,azon kívül semmi.Mértek ellenyomást is ami ilyen eredményt hozott:alapjáraton:12.9mbar,2000fordulaton:55.9mbar és 4000fordulaton:100.9mbar.Ez után lett csinálva egy kényszerregenerálás és utána szinte ugyan azok az értékek lettek.Alapjáraton:13.9mbar,2000fordulaton:53,9mbar és 4000fordulaton:99.9mbar.Kérdésem az lenne,hogy mennyire jó ez vagy mennyire nem?Azt javasolták a szervízben,hogy vagy cseréltessem ki,vagy ki kell belezni és szoftveresen is kiírni.Szivesen venném a javaslatokat,tanácsokat,esetleg,ha valaki árakat is tudna mondani azt megköszönném.
Üdv.
2017.06.03. 08:25
Zsolt írta:kulix írta:Szép napot Urak!
Tegnap voltam diagnosztikán gyakori részecskeszűrő regenerálás(kb 60km-enként) miatt.Ki lett olvasva a hiba tároló abban 2darab izzítógyertya hiba volt,azon kívül semmi.Mértek ellenyomást is ami ilyen eredményt hozott:alapjáraton:12.9mbar,2000fordulaton:55.9mbar és 4000fordulaton:100.9mbar.Ez után lett csinálva egy kényszerregenerálás és utána szinte ugyan azok az értékek lettek.Alapjáraton:13.9mbar,2000fordulaton:53,9mbar és 4000fordulaton:99.9mbar.Kérdésem az lenne,hogy mennyire jó ez vagy mennyire nem?Azt javasolták a szervízben,hogy vagy cseréltessem ki,vagy ki kell belezni és szoftveresen is kiírni.Szivesen venném a javaslatokat,tanácsokat,esetleg,ha valaki árakat is tudna mondani azt megköszönném.
Üdv.
Szia! Remélem majd a tapasztaltabb márkatársak is hozzászólnak, de nekem az a véleményem, hogy alapvetően nem tragikusak ezek az értékek (annyira semmiképp, hogy rohanj újat venni). Ha jól emlékszem korábban Muhaati azt írta, hogy alapjáraton max. 20mBar, 4000-es fordulaton max 100mBar lehet. Ami viszont ellentmondás, hogy elvileg a regeneráció feltétele a hibamentes tároló (én is ezért cseréltem 1db rossz izzítógyertya miatt az összeset). Hogy lehet, hogy ebben az esetben mégis a túl gyakori regeneráció a hiba? Megkérdezhetem, ezt hogy vetted észre?
2017.06.03. 10:54
Zsolt írta:kulix írta:Szép napot Urak!
Tegnap voltam diagnosztikán gyakori részecskeszűrő regenerálás(kb 60km-enként) miatt.Ki lett olvasva a hiba tároló abban 2darab izzítógyertya hiba volt,azon kívül semmi.Mértek ellenyomást is ami ilyen eredményt hozott:alapjáraton:12.9mbar,2000fordulaton:55.9mbar és 4000fordulaton:100.9mbar.Ez után lett csinálva egy kényszerregenerálás és utána szinte ugyan azok az értékek lettek.Alapjáraton:13.9mbar,2000fordulaton:53,9mbar és 4000fordulaton:99.9mbar.Kérdésem az lenne,hogy mennyire jó ez vagy mennyire nem?Azt javasolták a szervízben,hogy vagy cseréltessem ki,vagy ki kell belezni és szoftveresen is kiírni.Szivesen venném a javaslatokat,tanácsokat,esetleg,ha valaki árakat is tudna mondani azt megköszönném.
Üdv.
Szia! Remélem majd a tapasztaltabb márkatársak is hozzászólnak, de nekem az a véleményem, hogy alapvetően nem tragikusak ezek az értékek (annyira semmiképp, hogy rohanj újat venni). Ha jól emlékszem korábban Muhaati azt írta, hogy alapjáraton max. 20mBar, 4000-es fordulaton max 100mBar lehet. Ami viszont ellentmondás, hogy elvileg a regeneráció feltétele a hibamentes tároló (én is ezért cseréltem 1db rossz izzítógyertya miatt az összeset). Hogy lehet, hogy ebben az esetben mégis a túl gyakori regeneráció a hiba? Megkérdezhetem, ezt hogy vetted észre?
2017.06.03. 13:02
Zsolt írta:kulix írta:Szép napot Urak!
Tegnap voltam diagnosztikán gyakori részecskeszűrő regenerálás(kb 60km-enként) miatt.Ki lett olvasva a hiba tároló abban 2darab izzítógyertya hiba volt,azon kívül semmi.Mértek ellenyomást is ami ilyen eredményt hozott:alapjáraton:12.9mbar,2000fordulaton:55.9mbar és 4000fordulaton:100.9mbar.Ez után lett csinálva egy kényszerregenerálás és utána szinte ugyan azok az értékek lettek.Alapjáraton:13.9mbar,2000fordulaton:53,9mbar és 4000fordulaton:99.9mbar.Kérdésem az lenne,hogy mennyire jó ez vagy mennyire nem?Azt javasolták a szervízben,hogy vagy cseréltessem ki,vagy ki kell belezni és szoftveresen is kiírni.Szivesen venném a javaslatokat,tanácsokat,esetleg,ha valaki árakat is tudna mondani azt megköszönném.
Üdv.
Szia! Remélem majd a tapasztaltabb márkatársak is hozzászólnak, de nekem az a véleményem, hogy alapvetően nem tragikusak ezek az értékek (annyira semmiképp, hogy rohanj újat venni). Ha jól emlékszem korábban Muhaati azt írta, hogy alapjáraton max. 20mBar, 4000-es fordulaton max 100mBar lehet. Ami viszont ellentmondás, hogy elvileg a regeneráció feltétele a hibamentes tároló (én is ezért cseréltem 1db rossz izzítógyertya miatt az összeset). Hogy lehet, hogy ebben az esetben mégis a túl gyakori regeneráció a hiba? Megkérdezhetem, ezt hogy vetted észre?
2017.06.03. 13:09
rockerekhu írta:Zsolt írta:kulix írta:Szép napot Urak!
Tegnap voltam diagnosztikán gyakori részecskeszűrő regenerálás(kb 60km-enként) miatt.Ki lett olvasva a hiba tároló abban 2darab izzítógyertya hiba volt,azon kívül semmi.Mértek ellenyomást is ami ilyen eredményt hozott:alapjáraton:12.9mbar,2000fordulaton:55.9mbar és 4000fordulaton:100.9mbar.Ez után lett csinálva egy kényszerregenerálás és utána szinte ugyan azok az értékek lettek.Alapjáraton:13.9mbar,2000fordulaton:53,9mbar és 4000fordulaton:99.9mbar.Kérdésem az lenne,hogy mennyire jó ez vagy mennyire nem?Azt javasolták a szervízben,hogy vagy cseréltessem ki,vagy ki kell belezni és szoftveresen is kiírni.Szivesen venném a javaslatokat,tanácsokat,esetleg,ha valaki árakat is tudna mondani azt megköszönném.
Üdv.
Szia! Remélem majd a tapasztaltabb márkatársak is hozzászólnak, de nekem az a véleményem, hogy alapvetően nem tragikusak ezek az értékek (annyira semmiképp, hogy rohanj újat venni). Ha jól emlékszem korábban Muhaati azt írta, hogy alapjáraton max. 20mBar, 4000-es fordulaton max 100mBar lehet. Ami viszont ellentmondás, hogy elvileg a regeneráció feltétele a hibamentes tároló (én is ezért cseréltem 1db rossz izzítógyertya miatt az összeset). Hogy lehet, hogy ebben az esetben mégis a túl gyakori regeneráció a hiba? Megkérdezhetem, ezt hogy vetted észre?
Mindegyik regeneral egy rovidet kb 50-60 km kozot es kb 5 percet,220-250 kmkent csinalja vegig a 20 perces ciklust,ha nem tudja ezeket vegig csinal 500kmt megcsinalja meg rosz 2-3 db izzitogyertyaval is csak az nem egszseges neki mivel akkor nem tudja a tobblet gazolajat elegetni a olajbol mikor uto izzit.
Es azt is megneztek hogy mikor regeneralt utoljara metere pontosan,abbol jobban le tudod szurni,hogy vegig regeneralt vagy csak a 5 perces ciklusokat csinaltameg olyan kor nem nulaza az utolso regeneralas utani megtet tavolsagot.
Szia!Sajnos azt nem tudom,hogy megnézték-e?Lehetséges,hogy megnézték csak nekem nem mondták.
Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
2017.06.05. 00:14
kulix írta:Zsolt írta:kulix írta:Szép napot Urak!
Tegnap voltam diagnosztikán gyakori részecskeszűrő regenerálás(kb 60km-enként) miatt.Ki lett olvasva a hiba tároló abban 2darab izzítógyertya hiba volt,azon kívül semmi.Mértek ellenyomást is ami ilyen eredményt hozott:alapjáraton:12.9mbar,2000fordulaton:55.9mbar és 4000fordulaton:100.9mbar.Ez után lett csinálva egy kényszerregenerálás és utána szinte ugyan azok az értékek lettek.Alapjáraton:13.9mbar,2000fordulaton:53,9mbar és 4000fordulaton:99.9mbar.Kérdésem az lenne,hogy mennyire jó ez vagy mennyire nem?Azt javasolták a szervízben,hogy vagy cseréltessem ki,vagy ki kell belezni és szoftveresen is kiírni.Szivesen venném a javaslatokat,tanácsokat,esetleg,ha valaki árakat is tudna mondani azt megköszönném.
Üdv.
Szia! Remélem majd a tapasztaltabb márkatársak is hozzászólnak, de nekem az a véleményem, hogy alapvetően nem tragikusak ezek az értékek (annyira semmiképp, hogy rohanj újat venni). Ha jól emlékszem korábban Muhaati azt írta, hogy alapjáraton max. 20mBar, 4000-es fordulaton max 100mBar lehet. Ami viszont ellentmondás, hogy elvileg a regeneráció feltétele a hibamentes tároló (én is ezért cseréltem 1db rossz izzítógyertya miatt az összeset). Hogy lehet, hogy ebben az esetben mégis a túl gyakori regeneráció a hiba? Megkérdezhetem, ezt hogy vetted észre?
Szia!Úgy vettem észre,hogy a pillanatnyi fogyasztásmérőn a fogyasztás feljebb ment,magasabb fordulatszámon váltott(2200-2300ford/perc)és mély búgó hangja volt,a vízhőfok felment 99fokig és kb 15percig tartott.Én úgy tudom,ha ezeket a tüneteket produkálja akkor regenerál.Még annyit tennék hozzá,hogy a 2darab izzítgyertya hibára azt mondták nekem,hogy az nem befolyásolja a regenerálást.
2017.06.06. 22:06
rockerekhu írta:kulix írta:Zsolt írta:kulix írta:Szép napot Urak!
Tegnap voltam diagnosztikán gyakori részecskeszűrő regenerálás(kb 60km-enként) miatt.Ki lett olvasva a hiba tároló abban 2darab izzítógyertya hiba volt,azon kívül semmi.Mértek ellenyomást is ami ilyen eredményt hozott:alapjáraton:12.9mbar,2000fordulaton:55.9mbar és 4000fordulaton:100.9mbar.Ez után lett csinálva egy kényszerregenerálás és utána szinte ugyan azok az értékek lettek.Alapjáraton:13.9mbar,2000fordulaton:53,9mbar és 4000fordulaton:99.9mbar.Kérdésem az lenne,hogy mennyire jó ez vagy mennyire nem?Azt javasolták a szervízben,hogy vagy cseréltessem ki,vagy ki kell belezni és szoftveresen is kiírni.Szivesen venném a javaslatokat,tanácsokat,esetleg,ha valaki árakat is tudna mondani azt megköszönném.
Üdv.
Szia! Remélem majd a tapasztaltabb márkatársak is hozzászólnak, de nekem az a véleményem, hogy alapvetően nem tragikusak ezek az értékek (annyira semmiképp, hogy rohanj újat venni). Ha jól emlékszem korábban Muhaati azt írta, hogy alapjáraton max. 20mBar, 4000-es fordulaton max 100mBar lehet. Ami viszont ellentmondás, hogy elvileg a regeneráció feltétele a hibamentes tároló (én is ezért cseréltem 1db rossz izzítógyertya miatt az összeset). Hogy lehet, hogy ebben az esetben mégis a túl gyakori regeneráció a hiba? Megkérdezhetem, ezt hogy vetted észre?
Szia!Úgy vettem észre,hogy a pillanatnyi fogyasztásmérőn a fogyasztás feljebb ment,magasabb fordulatszámon váltott(2200-2300ford/perc)és mély búgó hangja volt,a vízhőfok felment 99fokig és kb 15percig tartott.Én úgy tudom,ha ezeket a tüneteket produkálja akkor regenerál.Még annyit tennék hozzá,hogy a 2darab izzítgyertya hibára azt mondták nekem,hogy az nem befolyásolja a regenerálást.
a viz max 95 ha regenerál is,és az a 2 db gyertya leirtam hogy miért nem jó mert az olajad higabb lesz mikor utó izzit regenerálás közben nem tudja elégetni a gázolajat,és csak higitja az olajat,a tökéletes regenerálshoz hibakódmentes motorvezérlönek kell lennie.jó turbó termosztát,egr,folytószelep,vácum rendszer,injektorok,légtümegmérö,izzitás vezérlö,gyertyák.ha a gyerták röszak akor csak az 500kmkenti kényszer regenerálst csinálja meg,ha azon kivül más hibaködod is van nem fogja meg csinálni a regenerálást.váleményem szerint inkább a te kocsid próbál regenerálni csak a ciklust nem tudja befejezni és mikor a viz kipufogód elég melleg ujra próbálja a ciklust végig csinálni.
2017.06.07. 17:06
kulix írta:rockerekhu írta:kulix írta:Zsolt írta:kulix írta:Szép napot Urak!
Tegnap voltam diagnosztikán gyakori részecskeszűrő regenerálás(kb 60km-enként) miatt.Ki lett olvasva a hiba tároló abban 2darab izzítógyertya hiba volt,azon kívül semmi.Mértek ellenyomást is ami ilyen eredményt hozott:alapjáraton:12.9mbar,2000fordulaton:55.9mbar és 4000fordulaton:100.9mbar.Ez után lett csinálva egy kényszerregenerálás és utána szinte ugyan azok az értékek lettek.Alapjáraton:13.9mbar,2000fordulaton:53,9mbar és 4000fordulaton:99.9mbar.Kérdésem az lenne,hogy mennyire jó ez vagy mennyire nem?Azt javasolták a szervízben,hogy vagy cseréltessem ki,vagy ki kell belezni és szoftveresen is kiírni.Szivesen venném a javaslatokat,tanácsokat,esetleg,ha valaki árakat is tudna mondani azt megköszönném.
Üdv.
Szia! Remélem majd a tapasztaltabb márkatársak is hozzászólnak, de nekem az a véleményem, hogy alapvetően nem tragikusak ezek az értékek (annyira semmiképp, hogy rohanj újat venni). Ha jól emlékszem korábban Muhaati azt írta, hogy alapjáraton max. 20mBar, 4000-es fordulaton max 100mBar lehet. Ami viszont ellentmondás, hogy elvileg a regeneráció feltétele a hibamentes tároló (én is ezért cseréltem 1db rossz izzítógyertya miatt az összeset). Hogy lehet, hogy ebben az esetben mégis a túl gyakori regeneráció a hiba? Megkérdezhetem, ezt hogy vetted észre?
Szia!Úgy vettem észre,hogy a pillanatnyi fogyasztásmérőn a fogyasztás feljebb ment,magasabb fordulatszámon váltott(2200-2300ford/perc)és mély búgó hangja volt,a vízhőfok felment 99fokig és kb 15percig tartott.Én úgy tudom,ha ezeket a tüneteket produkálja akkor regenerál.Még annyit tennék hozzá,hogy a 2darab izzítgyertya hibára azt mondták nekem,hogy az nem befolyásolja a regenerálást.
a viz max 95 ha regenerál is,és az a 2 db gyertya leirtam hogy miért nem jó mert az olajad higabb lesz mikor utó izzit regenerálás közben nem tudja elégetni a gázolajat,és csak higitja az olajat,a tökéletes regenerálshoz hibakódmentes motorvezérlönek kell lennie.jó turbó termosztát,egr,folytószelep,vácum rendszer,injektorok,légtümegmérö,izzitás vezérlö,gyertyák.ha a gyerták röszak akor csak az 500kmkenti kényszer regenerálst csinálja meg,ha azon kivül más hibaködod is van nem fogja meg csinálni a regenerálást.váleményem szerint inkább a te kocsid próbál regenerálni csak a ciklust nem tudja befejezni és mikor a viz kipufogód elég melleg ujra próbálja a ciklust végig csinálni.
Én is úgy gondolom,hogy valamiért nem tudja befejezni a regenerálást,de még az izzításvezérlőt és a gyertyákat kicseréltetem aztán kiderül lesz-e változás,elvileg akkor már hibakód mentes lesz az autó.
2017.06.09. 11:19
2018.02.19. 21:03
2018.02.19. 22:17
2018.02.19. 22:50
NagyMatyas írta:
Hiányolom belőle az okfejtést, hogy egy elfáradt DPF helyére, miért jó feltenni egy "gyári" tulajdonságokkal bírót? Mennyi idő múlva fog újra hasznavehetetlenül eldugulni?
2018.02.21. 22:05
2018.02.21. 22:15
kapitany írta:
Épp aktuális nekem, korábban másik topicban írtam, hogy E60 vásárlás előtt állok. (2009.01, 530xd, automata)
A mai napon vittem volna állapot felmérésre, de a szerelő családi okok miatt lemondta, ezért napolni kell sajnos. Azonban, a tulaj elmondta, hogy kb. fél éve eldugult a részecskeszűrő. Új szűrő cserére 400 ezres ajánlatot kapott, illetve felajánlották neki, hogy 45 ezer Ft-ért kiveszik neki. Sajnos az utóbbit választotta.
Az lenne a kérdésem, hogy ez mennyire nagy probléma? Bardinál találtam teljes áron kb. 200.000 Ft-ért új szűrőt, gondolom ez nem gyári de feltételezem azért 100.000 km-t kibír, ami nekem 3 év, így elég jó ajánlatnak tűnik. A szűrő beszerelése mennyire nagy munka, így hogy már egyszer ki lett szedve? Egyáltalán megoldható? (Gondolom a motorvezérlőt is át kell programozni.)
Köszönettel,
Tamás
2018.02.21. 22:33
NagyMatyas írta:kapitany írta:
Épp aktuális nekem, korábban másik topicban írtam, hogy E60 vásárlás előtt állok. (2009.01, 530xd, automata)
A mai napon vittem volna állapot felmérésre, de a szerelő családi okok miatt lemondta, ezért napolni kell sajnos. Azonban, a tulaj elmondta, hogy kb. fél éve eldugult a részecskeszűrő. Új szűrő cserére 400 ezres ajánlatot kapott, illetve felajánlották neki, hogy 45 ezer Ft-ért kiveszik neki. Sajnos az utóbbit választotta.
Az lenne a kérdésem, hogy ez mennyire nagy probléma? Bardinál találtam teljes áron kb. 200.000 Ft-ért új szűrőt, gondolom ez nem gyári de feltételezem azért 100.000 km-t kibír, ami nekem 3 év, így elég jó ajánlatnak tűnik. A szűrő beszerelése mennyire nagy munka, így hogy már egyszer ki lett szedve? Egyáltalán megoldható? (Gondolom a motorvezérlőt is át kell programozni.)
Köszönettel,
Tamás
Realoem szerint ott kezdődik a baj, hogy 2009-es XD-t nem is gyártottak, 2007.02-ben készült az utolsó. Ez már egy pár százezer forintos probléma.
30D-nél elég nagy baj, mert közvetlenül a turbó után van és egyben van a katalizátorral. Ha azt a kisiparosok kiherélik, akkor a turbónak nem lesz meg a kell fojtása, garantáltan károsodni fog amennyiben a motorvezérlőt nem programozzák úgy át, hogy ne pörögjön túl a turbó. Ez nem igazán szokott megtörténni, csak a regenerációt szokták kikapcsolni szoftveresen.
Hogy érdemes-e visszaállítani a gyári állapotot? Nem igazán. Többnyire nem azért dugul el a részecskeszűrő, mert lejárt a szavatossága, hanem azért, mert a turbó, porlasztók, érzékelők, szabályzók, szívótraktus állapota már nem üti meg a gyári szintet. Ha egy ilyen autóra felkerül egy gyári tulajdonságokkal bíró részecskeszűrő, akkor gyakorlatilag borítékolva van, hogy le fog dugulni. Az is borítékolva van, hogy az ez 1-200 ezer forintos Bárdis, Unixos részecskeszűrők, nem élnek meg többet pár ezer km-nél, mert gyakorlatilag, ahogy Gallaca is írta nincs bennük nemesfém, a platina pedig a gyári katalizátorok és DPF-ek elengedhetetlen kelléke.
Én egy ilyen autót elmondom neked meg sem vennék. Alapból is lehet ezekre költeni, de egy ilyen kiheréltre aztán garantáltan. Amennyiben E6X-ban látod a jövőt, akkor hozna kell egy olyan külföldrúl, amiben van kb 150 ezer garantált km és akkor még áldozás mentesen lehet autózni vele kisebb nagyobb karbantartások közepette még körülbelül ugyan ennyi kilométert.
2018.02.22. 14:57
NagyMatyas írta:kapitany írta:Épp aktuális nekem, korábban másik topicban írtam, hogy E60 vásárlás előtt állok. (2009.01, 530xd, automata)
Realoem szerint ott kezdődik a baj, hogy 2009-es XD-t nem is gyártottak, 2007.02-ben készült az utolsó. Ez már egy pár százezer forintos probléma.