2017.03.11. 20:48
2017.03.11. 21:01
hamoriarpi írta:Vegyél egy kis km-es bontottat rá, olyat, amit abból az autóból szedtek ki, aminek láttad a kipuffvégét. Kell a helyes gázegyensúlyhoz az ellennyomás. Turbó sem fogja szeretni ha nincs. Katit és DPF-et is cserélj!
2017.03.11. 22:59
NagyMatyas írta:hamoriarpi írta:Vegyél egy kis km-es bontottat rá, olyat, amit abból az autóból szedtek ki, aminek láttad a kipuffvégét. Kell a helyes gázegyensúlyhoz az ellennyomás. Turbó sem fogja szeretni ha nincs. Katit és DPF-et is cserélj!
Kérdés, hogy találok-e ilyet. Megpróbálkozok egy tisztítással első körben, aztán én sem tudok jobbat. Egész nap nézegettem a herélés lehetőségét, de nem tűnik jónak.
Ma kétszer regeneráltam manuálisan, látszólag teszt alatt jó, meg jobb lett az autó érzésre, de nem az igazi. Elvileg üresben teszt közben 4 ezres fordulat 250 mbar kellene, hogy legyen az ellennyomás. Kérdezem én, hogy amikor padlón gyorsítok, akkor normális-e, hogy 4-5 ezres fordulat között 5-600 mbar az ellennyomás. Össze lehet égve a szűrőm?
2017.03.11. 23:17
hamoriarpi írta:NagyMatyas írta:hamoriarpi írta:Vegyél egy kis km-es bontottat rá, olyat, amit abból az autóból szedtek ki, aminek láttad a kipuffvégét. Kell a helyes gázegyensúlyhoz az ellennyomás. Turbó sem fogja szeretni ha nincs. Katit és DPF-et is cserélj!
Kérdés, hogy találok-e ilyet. Megpróbálkozok egy tisztítással első körben, aztán én sem tudok jobbat. Egész nap nézegettem a herélés lehetőségét, de nem tűnik jónak.
Ma kétszer regeneráltam manuálisan, látszólag teszt alatt jó, meg jobb lett az autó érzésre, de nem az igazi. Elvileg üresben teszt közben 4 ezres fordulat 250 mbar kellene, hogy legyen az ellennyomás. Kérdezem én, hogy amikor padlón gyorsítok, akkor normális-e, hogy 4-5 ezres fordulat között 5-600 mbar az ellennyomás. Össze lehet égve a szűrőm?
Én találtam és hidd el, 520d-hez nehezebb találni.
2017.03.12. 10:21
NagyMatyas írta:hamoriarpi írta:NagyMatyas írta:hamoriarpi írta:Vegyél egy kis km-es bontottat rá, olyat, amit abból az autóból szedtek ki, aminek láttad a kipuffvégét. Kell a helyes gázegyensúlyhoz az ellennyomás. Turbó sem fogja szeretni ha nincs. Katit és DPF-et is cserélj!
Kérdés, hogy találok-e ilyet. Megpróbálkozok egy tisztítással első körben, aztán én sem tudok jobbat. Egész nap nézegettem a herélés lehetőségét, de nem tűnik jónak.
Ma kétszer regeneráltam manuálisan, látszólag teszt alatt jó, meg jobb lett az autó érzésre, de nem az igazi. Elvileg üresben teszt közben 4 ezres fordulat 250 mbar kellene, hogy legyen az ellennyomás. Kérdezem én, hogy amikor padlón gyorsítok, akkor normális-e, hogy 4-5 ezres fordulat között 5-600 mbar az ellennyomás. Össze lehet égve a szűrőm?
Én találtam és hidd el, 520d-hez nehezebb találni.
Tegyük fel találok megfelelőt, kipucoltatom, akkor utána ajánlott lenne a dugózott szívósor helyett feltenni egy gyári újat? Ha ezeket rendbe rakom, akkor fog a 305 ezret futott autóm úgy működni, hogy ne duguljon be állandóan a dpf?
2017.03.12. 13:12
rockerekhu írta:NagyMatyas írta:hamoriarpi írta:NagyMatyas írta:hamoriarpi írta:Vegyél egy kis km-es bontottat rá, olyat, amit abból az autóból szedtek ki, aminek láttad a kipuffvégét. Kell a helyes gázegyensúlyhoz az ellennyomás. Turbó sem fogja szeretni ha nincs. Katit és DPF-et is cserélj!
Kérdés, hogy találok-e ilyet. Megpróbálkozok egy tisztítással első körben, aztán én sem tudok jobbat. Egész nap nézegettem a herélés lehetőségét, de nem tűnik jónak.
Ma kétszer regeneráltam manuálisan, látszólag teszt alatt jó, meg jobb lett az autó érzésre, de nem az igazi. Elvileg üresben teszt közben 4 ezres fordulat 250 mbar kellene, hogy legyen az ellennyomás. Kérdezem én, hogy amikor padlón gyorsítok, akkor normális-e, hogy 4-5 ezres fordulat között 5-600 mbar az ellennyomás. Össze lehet égve a szűrőm?
Én találtam és hidd el, 520d-hez nehezebb találni.
Tegyük fel találok megfelelőt, kipucoltatom, akkor utána ajánlott lenne a dugózott szívósor helyett feltenni egy gyári újat? Ha ezeket rendbe rakom, akkor fog a 305 ezret futott autóm úgy működni, hogy ne duguljon be állandóan a dpf?
Nekem gyari 525 lci szivosorom ami gyarilag lapka mentes,van fent igaz felujitot motor uj turbo uj dpf,mobil1 esp olajat hasznalok,mar a felujitas ota mentem kb 120xxx km semmi problema,nem tudom nalad a 305xxx km utan milyen alapotban vannak a turboid pl,kompreszio.520dben elfogadom amit Arpi mond a lapkakrol azokbol nem szabad kiszedni,de 525-530-535,ugyan az a block.Muha Atti mondta egyszer nekem hogy az 535 vagy jo vagy nagyon szopat.
Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
2017.03.13. 22:43
NagyMatyas írta:
TIS egyébként valami röhejesen nagy eltérést enged meg kompresszióra. Nem tudom fedi-e a valóságot.
2017.03.13. 23:04
hamoriarpi írta:NagyMatyas írta:
TIS egyébként valami röhejesen nagy eltérést enged meg kompresszióra. Nem tudom fedi-e a valóságot.
Mennyit konkrétan?
2017.03.19. 16:45
2017.03.19. 17:53
2017.03.19. 18:35
Köszönöm, meg is csináltam (izzítógyertyákat cseréltem tegnap, egy hibás volt, emiatt gondolom előtte nem regenerált). Közben az élőadatok szerint 680-700fok között mozgott a DPF előtti kipufogógáz hőmérséklet. Talán 2 alkalommal kellett komolyabban lelassítanom a forgalom miatt, de kb 22-25 perc után állt le a folyamat. Most alapjáraton 3,9mbar, 2000-es fordulaton 15mbar, 4000-es fordulaton pedig 33mbar körüli értékeket kapok. Még van egy hibakódom sajnos (4587 - Üzemanyag szűrő felmelegítő szakadt). Emiatt a jövőben sem fog magától regenerálni?kzolee írta:Nem kell hozzá autópálya, csak ott egyszerűbb, ha ki kell kerülni egy traktort pont amikor szépen regenerál.
Tárolt hiba ami az üzemanyagellátással, kipufogógázelvezetéssel kapcsolatos ne legyen az autóban, mert akkor nem engedi elindítani. Minimum negyedig legyen tankolva, de inkább félig.
Üzemi hőfokra felmelegítve el lehet indítani a laptopról, ezután kb. húsz percig 70 km/óra felett haladni. A hatás/hőmérséklet fokozása érdekében alacsonyabb sebességfokozat - magasabb fordulatszám választása segíthet. Ha a regenerálás rendben lezajlott, ellennyomás mérése javasolt, innen látható, milyen eredményt sikerült elérni.
2017.03.19. 20:31
2017.03.19. 20:50
Hajajj... Külön nem tudok fűtőt venni? Ma megnéztem, hogy esetleg nem a csatlakozó vagy más probléma van-e, és egy kosszal kicseréltem a régi szűrőt.kzolee írta:Igen, ez akadályozza az automatikus regenerálást. Nézd a jó oldalát, egyúttal üzemanyag szűrőt is cserélsz, mert azzal együtt jön a fűtő.
Az ellennyomás értékeid rendben vannak, úgy tűnik a koromszűrőd még jó.
2017.03.19. 21:53
2017.03.20. 13:19
NagyMatyas írta:6-700 fok? Nekem regenerálás közben 500 fok max. Ez alapján jól sejtem, hogy nálam nem működik a hátsó dobban lévő flaps? Emiatt valószínűleg a regenerálás hatásfoka is elmarad, ráadásul nekem 4000-res fordulaton 150 mbar körül van az ellennyomás, hogyha pedig élő adatokban nézem, akkor 4000-res fordulat fölött pl 4.ben már ilyen 5-6-700 mbar az ellennyomás. Jól van az úgy?
Más: Amikor be lett vákuum csövezve az autó, akkor elindultak normálisan a turbók és végre azt éreztem, hogy amikor a lámpánál elindulok, akkor legkisebb gázra is fölényesen megy az autó, illetve a váltó is úgy viselkedett, mintha szinte manuális váltó lenne, tehát másodikban, harmadikban nem konstans 1700-on állt a fordulat és csúsztatott, hanem 1300-tól szépen felfele nőt direkten a fordulat. Most megint olyan érzésem van, mintha egy rágógumin keresztül menne át az erő a hátsó kerekre. Rálépek a gázra és ványadtan indul el az autó, közben pedig elmennek mellettem. Ha rendesen odalépek, akkor azért elindul, de szerintem a jótól messze van. Élő adatok alapján a töltőnyomás oké, váltó is 30 ezer km-mel ezelőtt lett felújítva, teljesen jól teszi a dolgát. Végsebesség is van, 200 fölött még rendesen megy az autó, de mondjuk 130-ról ha csak D-ben olyan erőteljesebben odalépek, de nem kickdown, akkor nem igazán úgy megy az autó, ahogy szokott. Lehet ez a DPF dugulás hozadéka? Látszólag pedig két regenerálás után teszt szerint normálisak az értékek. Mit tegyek? Csapjak fel egy bontott, pucolt DPF-et, aztán próba szerencse?
2017.03.20. 13:51
Nálam is 680-695fok közötti értékek voltak. Az általam megadott ellennyomások is álló autónál értendőek (3,9 / 15 / 33mbar), de haladás közben, magas fordulaton sem emlékszem 220-225 feletti értékre, ha ez segít viszonyítani.rockerekhu írta:NagyMatyas írta:6-700 fok? Nekem regenerálás közben 500 fok max. Ez alapján jól sejtem, hogy nálam nem működik a hátsó dobban lévő flaps? Emiatt valószínűleg a regenerálás hatásfoka is elmarad, ráadásul nekem 4000-res fordulaton 150 mbar körül van az ellennyomás, hogyha pedig élő adatokban nézem, akkor 4000-res fordulat fölött pl 4.ben már ilyen 5-6-700 mbar az ellennyomás. Jól van az úgy?
Más: Amikor be lett vákuum csövezve az autó, akkor elindultak normálisan a turbók és végre azt éreztem, hogy amikor a lámpánál elindulok, akkor legkisebb gázra is fölényesen megy az autó, illetve a váltó is úgy viselkedett, mintha szinte manuális váltó lenne, tehát másodikban, harmadikban nem konstans 1700-on állt a fordulat és csúsztatott, hanem 1300-tól szépen felfele nőt direkten a fordulat. Most megint olyan érzésem van, mintha egy rágógumin keresztül menne át az erő a hátsó kerekre. Rálépek a gázra és ványadtan indul el az autó, közben pedig elmennek mellettem. Ha rendesen odalépek, akkor azért elindul, de szerintem a jótól messze van. Élő adatok alapján a töltőnyomás oké, váltó is 30 ezer km-mel ezelőtt lett felújítva, teljesen jól teszi a dolgát. Végsebesség is van, 200 fölött még rendesen megy az autó, de mondjuk 130-ról ha csak D-ben olyan erőteljesebben odalépek, de nem kickdown, akkor nem igazán úgy megy az autó, ahogy szokott. Lehet ez a DPF dugulás hozadéka? Látszólag pedig két regenerálás után teszt szerint normálisak az értékek. Mit tegyek? Csapjak fel egy bontott, pucolt DPF-et, aztán próba szerencse?
az 500c az kevés nem csinálja meg rendesen nekem mikor regenerál 610c-650c,nyomást álló helyzetben kell mérjél a diag szerint,én néztem menetközben az ellen nyomásomat de az max 250mbar volt a fordulatra nem emlékszem,nekem soknak tünik ami neked van,
a másik nyomj már istával tesztet hogy a nyomás szenzorok jók turbó geot mozgatja rendesen,de ha jó emlékszem neked volt gondod a légtömegmérövel lehet roszul emlékszem de neked nem gyári van benne hanem bosch,na az még szivathat.
2017.03.20. 17:27
rockerekhu írta:NagyMatyas írta:6-700 fok? Nekem regenerálás közben 500 fok max. Ez alapján jól sejtem, hogy nálam nem működik a hátsó dobban lévő flaps? Emiatt valószínűleg a regenerálás hatásfoka is elmarad, ráadásul nekem 4000-res fordulaton 150 mbar körül van az ellennyomás, hogyha pedig élő adatokban nézem, akkor 4000-res fordulat fölött pl 4.ben már ilyen 5-6-700 mbar az ellennyomás. Jól van az úgy?
az 500c az kevés nem csinálja meg rendesen nekem mikor regenerál 610c-650c,nyomást álló helyzetben kell mérjél a diag szerint,én néztem menetközben az ellen nyomásomat de az max 250mbar volt a fordulatra nem emlékszem,nekem soknak tünik ami neked van,
a másik nyomj már istával tesztet hogy a nyomás szenzorok jók turbó geot mozgatja rendesen,de ha jó emlékszem neked volt gondod a légtömegmérövel lehet roszul emlékszem de neked nem gyári van benne hanem bosch,na az még szivathat.
2017.03.21. 01:20
NagyMatyas írta:rockerekhu írta:NagyMatyas írta:6-700 fok? Nekem regenerálás közben 500 fok max. Ez alapján jól sejtem, hogy nálam nem működik a hátsó dobban lévő flaps? Emiatt valószínűleg a regenerálás hatásfoka is elmarad, ráadásul nekem 4000-res fordulaton 150 mbar körül van az ellennyomás, hogyha pedig élő adatokban nézem, akkor 4000-res fordulat fölött pl 4.ben már ilyen 5-6-700 mbar az ellennyomás. Jól van az úgy?
az 500c az kevés nem csinálja meg rendesen nekem mikor regenerál 610c-650c,nyomást álló helyzetben kell mérjél a diag szerint,én néztem menetközben az ellen nyomásomat de az max 250mbar volt a fordulatra nem emlékszem,nekem soknak tünik ami neked van,
a másik nyomj már istával tesztet hogy a nyomás szenzorok jók turbó geot mozgatja rendesen,de ha jó emlékszem neked volt gondod a légtömegmérövel lehet roszul emlékszem de neked nem gyári van benne hanem bosch,na az még szivathat.
Álló autónál néztem már többször is tesztet, akkor 4 ezres fordulaton 150/250 volt. Azért néztem élő adatokat, mert nekem gyanús. Autó át lett vákuumcsövezve, légtömegmérő pedig igaz, hogy Bosch, de JLaci is ezt adta volna nekem nyugodt szívvel. Egyébként sincs légtömeg, illetve tőltőnyomás gondom, ezt már párszor végigzongoráztam. Egyszerűen szerintem a DPF teszt egy fáradtabb szűrő esetén nem fedi a valóságot, mert igaz, hogy egy helyben átmegy a teszten, de menet közben szokás használni az autót Erre kellene nekem valami egzakt adat, hogy mondjuk hasonlóan, ahogy én megnéztem, ki milyen ellennyomást kap.
2017.03.21. 12:35
rockerekhu írta:csütörtökön már otthon vagyok,és remélehetöleg addigra ösze lesz rakva a verda és megnézem neked a ellen nyomásokat menet közben.
2017.03.27. 14:39