2007.08.21. 17:21
2007.08.21. 20:01
geisz írta:Azt írja az autóm, hogy 3 ezer km múlva esedékes a cseréje a részecske szűrőnek.
Megkérdeztem hát hogy mennyibe is fog ez nekem fájni, mivel kalkuláljak. Aszonták 366366Ft És ez csak maga a szűrő!
Vajon mi alapján kalkulál az elektronika, kizárolag a megtett km alapján, vagy esetleg más paramétereket is figyelembe vesz?
Azt olvastam ezekről a filterekről, hogy 500-1000km-enként kiégeti magából a korom szemcséket használattól függően. Ennek a módja több féle típustól függően. Az egyik adalék anyag segítségével égeti ki magát, és ezt az adalék anyagot időnként pótolni kell egy tartályba, a másik fajta egybe van építve a katalizátorral, és a motorhoz közelebb van elhelyezve hogy könnyebben elérje a kívánt hőmérsékletet, itt a motorvezérlő elektronika segít az elégetésben, dúsabb keveréket ad, így a motor hatásfoka nagyon leromlik, de el tud égni a többlett gázolaj segítségével a korom. Itt meg a fogyasztás nő meg ilyenkor... Csak azt nem tom hogy mi öregszik el benne?
Ha mindent figyelembe veszünk, elég nagy ráfizetés ez az EURO4, eleve kénmentest kell tankolnod, ezek szerint a fogyasztásod is magassabb lehet egy ugyanolyan EURO3-hoz képest, ráadásul még cserélgetni is kell néha ezt a szűrőt.
Az állam meg mivel támogat, hogy ilyen környezetbarátok vagyunk? Módositották a sulyadót teljesitményadóvá, és valahogy eltünt a környezetvédelmi besorolás miatti adókedvezmény... Talán a regisztrációs díjban van egy kis kedvezmény.
Na mindegy ez csak úgy eszembe jutott... Minden esetre ha valakinek van már ilyen részecske szűrős tapasztalata, ossza meg a nagyérdeművel!
2007.08.22. 15:03
mentoslaci írta:geisz írta:Azt írja az autóm, hogy 3 ezer km múlva esedékes a cseréje a részecske szűrőnek.
Megkérdeztem hát hogy mennyibe is fog ez nekem fájni, mivel kalkuláljak. Aszonták 366366Ft És ez csak maga a szűrő!
Vajon mi alapján kalkulál az elektronika, kizárolag a megtett km alapján, vagy esetleg más paramétereket is figyelembe vesz?
Azt olvastam ezekről a filterekről, hogy 500-1000km-enként kiégeti magából a korom szemcséket használattól függően. Ennek a módja több féle típustól függően. Az egyik adalék anyag segítségével égeti ki magát, és ezt az adalék anyagot időnként pótolni kell egy tartályba, a másik fajta egybe van építve a katalizátorral, és a motorhoz közelebb van elhelyezve hogy könnyebben elérje a kívánt hőmérsékletet, itt a motorvezérlő elektronika segít az elégetésben, dúsabb keveréket ad, így a motor hatásfoka nagyon leromlik, de el tud égni a többlett gázolaj segítségével a korom. Itt meg a fogyasztás nő meg ilyenkor... Csak azt nem tom hogy mi öregszik el benne?
Ha mindent figyelembe veszünk, elég nagy ráfizetés ez az EURO4, eleve kénmentest kell tankolnod, ezek szerint a fogyasztásod is magassabb lehet egy ugyanolyan EURO3-hoz képest, ráadásul még cserélgetni is kell néha ezt a szűrőt.
Az állam meg mivel támogat, hogy ilyen környezetbarátok vagyunk? Módositották a sulyadót teljesitményadóvá, és valahogy eltünt a környezetvédelmi besorolás miatti adókedvezmény... Talán a regisztrációs díjban van egy kis kedvezmény.
Na mindegy ez csak úgy eszembe jutott... Minden esetre ha valakinek van már ilyen részecske szűrős tapasztalata, ossza meg a nagyérdeművel!
szia!
én ugy tudom kb 200-220 ezernél kell kicserélni ,na most ha a tiedében ennél lényegesen kevesebb van érdemes lenne Mászikával megvizsgáltatni az autod tényleges futás teljesitményét,hát ha trükköztek vele...
ird meg hogy mennyi pénzben állt meg a csere!!!
2007.08.22. 15:22
geisz írta:mentoslaci írta:geisz írta:Azt írja az autóm, hogy 3 ezer km múlva esedékes a cseréje a részecske szűrőnek.
Megkérdeztem hát hogy mennyibe is fog ez nekem fájni, mivel kalkuláljak. Aszonták 366366Ft És ez csak maga a szűrő!
Vajon mi alapján kalkulál az elektronika, kizárolag a megtett km alapján, vagy esetleg más paramétereket is figyelembe vesz?
Azt olvastam ezekről a filterekről, hogy 500-1000km-enként kiégeti magából a korom szemcséket használattól függően. Ennek a módja több féle típustól függően. Az egyik adalék anyag segítségével égeti ki magát, és ezt az adalék anyagot időnként pótolni kell egy tartályba, a másik fajta egybe van építve a katalizátorral, és a motorhoz közelebb van elhelyezve hogy könnyebben elérje a kívánt hőmérsékletet, itt a motorvezérlő elektronika segít az elégetésben, dúsabb keveréket ad, így a motor hatásfoka nagyon leromlik, de el tud égni a többlett gázolaj segítségével a korom. Itt meg a fogyasztás nő meg ilyenkor... Csak azt nem tom hogy mi öregszik el benne?
Ha mindent figyelembe veszünk, elég nagy ráfizetés ez az EURO4, eleve kénmentest kell tankolnod, ezek szerint a fogyasztásod is magassabb lehet egy ugyanolyan EURO3-hoz képest, ráadásul még cserélgetni is kell néha ezt a szűrőt.
Az állam meg mivel támogat, hogy ilyen környezetbarátok vagyunk? Módositották a sulyadót teljesitményadóvá, és valahogy eltünt a környezetvédelmi besorolás miatti adókedvezmény... Talán a regisztrációs díjban van egy kis kedvezmény.
Na mindegy ez csak úgy eszembe jutott... Minden esetre ha valakinek van már ilyen részecske szűrős tapasztalata, ossza meg a nagyérdeművel!
szia!
én ugy tudom kb 200-220 ezernél kell kicserélni ,na most ha a tiedében ennél lényegesen kevesebb van érdemes lenne Mászikával megvizsgáltatni az autod tényleges futás teljesitményét,hát ha trükköztek vele...
ird meg hogy mennyi pénzben állt meg a csere!!!
Akkor nagyjából stimmel 2 kiló körül tartok, elég sokat megyek... Körbejárom a kérdést, majd megírom mennyiből fordulok ki.
2008.04.03. 16:46
2008.08.23. 16:09
2008.08.23. 20:10
penny525d írta:Sziasztok! E60 2004 525D-m van lassan esedékes nekem is a részecskeszűrő csere, hallottam valahol hogy ki lehet iktatni.Van valakinek erről infója?
2008.08.24. 05:53
2008.08.24. 17:44
penny525d írta:Szia geisz!Köszönöm a gyors választ, leírnád bővebben, hogy mit értesz "kiherélés" alatt és mennyiért csinálják, kell e programozni stb... . Miért nem ajánlod hosszú távon? Füstölni fog az autó?köszi
2008.08.24. 18:18
2008.08.24. 18:33
geisz írta:penny525d írta:Szia geisz!Köszönöm a gyors választ, leírnád bővebben, hogy mit értesz "kiherélés" alatt és mennyiért csinálják, kell e programozni stb... . Miért nem ajánlod hosszú távon? Füstölni fog az autó?köszi
Szia.
Egész egyszerűen leszedik a kipuff rendszeredet, a 25d-n a második dob a particulate filter melynek felvágják a tetejét, kidobják a közepét, majd visszavarják. kipuff rendszer vissza. Ezt bármelyik kipuffogó klinikán elvégzik...
1. Az autód ez után ugyan úgy fog kormolni mint egy EURO3-as autó.
2. A kipuffogó rendszer folytása nagy mértékben le fog csökkenni, ezáltal a motorod élettartalma lerövidül.
3. Műszaki vizsga bukta.
4. Eladáskor meg magyarázkodhatsz, mert elsumákolni nem fogod tudni.
Hidd el körbe jártam a témát mert nekem is fájt az a 350-400ezer, de én inkább a gyári megoldások híve vagyok. Nem utolsó sorban, soha nem volt lelkifurdalásom egyetlen egy autómnál sem, hogy átvágtam volna a vevőmet.
2008.08.24. 20:29
2008.08.25. 21:57
2009.04.01. 21:29
2009.04.01. 21:58
2009.04.01. 22:59
2009.04.01. 23:25
pappkari írta:köszi az infót ezt kiprobálom majd a talin még mutogathatod majd a trükköket:D
2009.04.15. 19:51
geisz írta:penny525d írta:Szia geisz!Köszönöm a gyors választ, leírnád bővebben, hogy mit értesz "kiherélés" alatt és mennyiért csinálják, kell e programozni stb... . Miért nem ajánlod hosszú távon? Füstölni fog az autó?köszi
Szia.
Egész egyszerűen leszedik a kipuff rendszeredet, a 25d-n a második dob a particulate filter melynek felvágják a tetejét, kidobják a közepét, majd visszavarják. kipuff rendszer vissza. Ezt bármelyik kipuffogó klinikán elvégzik...
1. Az autód ez után ugyan úgy fog kormolni mint egy EURO3-as autó.
2. A kipuffogó rendszer folytása nagy mértékben le fog csökkenni, ezáltal a motorod élettartalma lerövidül.
3. Műszaki vizsga bukta.
4. Eladáskor meg magyarázkodhatsz, mert elsumákolni nem fogod tudni.
Hidd el körbe jártam a témát mert nekem is fájt az a 350-400ezer, de én inkább a gyári megoldások híve vagyok. Nem utolsó sorban, soha nem volt lelkifurdalásom egyetlen egy autómnál sem, hogy átvágtam volna a vevőmet.
2009.04.15. 19:55
lepke írta:geisz írta:penny525d írta:Szia geisz!Köszönöm a gyors választ, leírnád bővebben, hogy mit értesz "kiherélés" alatt és mennyiért csinálják, kell e programozni stb... . Miért nem ajánlod hosszú távon? Füstölni fog az autó?köszi
Szia.
Egész egyszerűen leszedik a kipuff rendszeredet, a 25d-n a második dob a particulate filter melynek felvágják a tetejét, kidobják a közepét, majd visszavarják. kipuff rendszer vissza. Ezt bármelyik kipuffogó klinikán elvégzik...
1. Az autód ez után ugyan úgy fog kormolni mint egy EURO3-as autó.
2. A kipuffogó rendszer folytása nagy mértékben le fog csökkenni, ezáltal a motorod élettartalma lerövidül.
3. Műszaki vizsga bukta.
4. Eladáskor meg magyarázkodhatsz, mert elsumákolni nem fogod tudni.
Hidd el körbe jártam a témát mert nekem is fájt az a 350-400ezer, de én inkább a gyári megoldások híve vagyok. Nem utolsó sorban, soha nem volt lelkifurdalásom egyetlen egy autómnál sem, hogy átvágtam volna a vevőmet.
Helo
Még annyit szeretnék hozzá szólni, mint utolag kiderült a Völgyhidon kigyuladt E60-as éppen ennek a cseréje elmulasztása miatt történt TULMELEGEDETT
üdv zoli
2009.04.15. 20:17
lepke írta:geisz írta:penny525d írta:Szia geisz!Köszönöm a gyors választ, leírnád bővebben, hogy mit értesz "kiherélés" alatt és mennyiért csinálják, kell e programozni stb... . Miért nem ajánlod hosszú távon? Füstölni fog az autó?köszi
Szia.
Egész egyszerűen leszedik a kipuff rendszeredet, a 25d-n a második dob a particulate filter melynek felvágják a tetejét, kidobják a közepét, majd visszavarják. kipuff rendszer vissza. Ezt bármelyik kipuffogó klinikán elvégzik...
1. Az autód ez után ugyan úgy fog kormolni mint egy EURO3-as autó.
2. A kipuffogó rendszer folytása nagy mértékben le fog csökkenni, ezáltal a motorod élettartalma lerövidül.
3. Műszaki vizsga bukta.
4. Eladáskor meg magyarázkodhatsz, mert elsumákolni nem fogod tudni.
Hidd el körbe jártam a témát mert nekem is fájt az a 350-400ezer, de én inkább a gyári megoldások híve vagyok. Nem utolsó sorban, soha nem volt lelkifurdalásom egyetlen egy autómnál sem, hogy átvágtam volna a vevőmet.
Helo
Még annyit szeretnék hozzá szólni, mint utolag kiderült a Völgyhidon kigyuladt E60-as éppen ennek a cseréje elmulasztása miatt történt TULMELEGEDETT
üdv zoli