* *
Pontos idő: 2020.06.03. 17:46

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 540 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 23, 24, 25, 26, 27
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2018.10.25. 22:56 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2267
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 478 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
dreizwanzig írta:
Kép
Sziasztok!

Ez vajon mi lehet? Nem érzek semmi hibát a kocsin amúgy.


Nafene, már ISTA is kalkulál korom tartalmat? :D :D

Amúgy azt jelenti, hogy le fog járni a részecskeszűrőd szavatossága. Van a kocsiban egy számláló, azt hiszem talán 220 ezer km-ről számol visszafele. Úgy rémlik, hogy neked ettől alacsonyabb a futásteljesítményed. Valószínű, hogy azt a számlálót kellene újra indítanod. :wink:

_________________
BMW E39 528i -> BMW E60 535d -> Passat B8 2.0 CRTDI & Abarth 595 Competizione


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: dreizwanzig
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2018.10.25. 23:17 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.07. 10:36
Hozzászólások: 949
Tartózkodási hely: Ingolstadt / Budapest
Adott köszi: 194 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
dreizwanzig írta:
Kép
Sziasztok!

Ez vajon mi lehet? Nem érzek semmi hibát a kocsin amúgy.


Nafene, már ISTA is kalkulál korom tartalmat? :D :D

Amúgy azt jelenti, hogy le fog járni a részecskeszűrőd szavatossága. Van a kocsiban egy számláló, azt hiszem talán 220 ezer km-ről számol visszafele. Úgy rémlik, hogy neked ettől alacsonyabb a futásteljesítményed. Valószínű, hogy azt a számlálót kellene újra indítanod. :wink:

Koszi a gyors valaszt. 193ezer van a kocsiban. Tenyleg csak annyi lenne hogy nullazni kell? Mi ertelme ennek? Amug a dof elettartamra meg 70ezret ir.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2018.10.25. 23:36 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2267
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 478 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
dreizwanzig írta:
NagyMatyas írta:
dreizwanzig írta:
Sziasztok!

Ez vajon mi lehet? Nem érzek semmi hibát a kocsin amúgy.


Nafene, már ISTA is kalkulál korom tartalmat? :D :D

Amúgy azt jelenti, hogy le fog járni a részecskeszűrőd szavatossága. Van a kocsiban egy számláló, azt hiszem talán 220 ezer km-ről számol visszafele. Úgy rémlik, hogy neked ettől alacsonyabb a futásteljesítményed. Valószínű, hogy azt a számlálót kellene újra indítanod. :wink:

Koszi a gyors valaszt. 193ezer van a kocsiban. Tenyleg csak annyi lenne hogy nullazni kell? Mi ertelme ennek? Amug a dof elettartamra meg 70ezret ir.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk


Gyanítom, hogy ez az oka! Így jelen állás szerint futtass le egy DPF tesztet. Ki fog derülni belőle azonnal, hogy van-e szó bárminemű dugulásról vagy ennyi az üzenet oka. :franko:

_________________
BMW E39 528i -> BMW E60 535d -> Passat B8 2.0 CRTDI & Abarth 595 Competizione


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: dreizwanzig
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2018.11.03. 18:26 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.07. 10:36
Hozzászólások: 949
Tartózkodási hely: Ingolstadt / Budapest
Adott köszi: 194 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
dreizwanzig írta:
NagyMatyas írta:
dreizwanzig írta:
Sziasztok!

Ez vajon mi lehet? Nem érzek semmi hibát a kocsin amúgy.


Nafene, már ISTA is kalkulál korom tartalmat? :D :D

Amúgy azt jelenti, hogy le fog járni a részecskeszűrőd szavatossága. Van a kocsiban egy számláló, azt hiszem talán 220 ezer km-ről számol visszafele. Úgy rémlik, hogy neked ettől alacsonyabb a futásteljesítményed. Valószínű, hogy azt a számlálót kellene újra indítanod. :wink:

Koszi a gyors valaszt. 193ezer van a kocsiban. Tenyleg csak annyi lenne hogy nullazni kell? Mi ertelme ennek? Amug a dof elettartamra meg 70ezret ir.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk


Gyanítom, hogy ez az oka! Így jelen állás szerint futtass le egy DPF tesztet. Ki fog derülni belőle azonnal, hogy van-e szó bárminemű dugulásról vagy ennyi az üzenet oka. :franko:

ez volt a baja. Köszi! :franko:

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek dreizwanzig az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2018.11.04. 22:30 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1842 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 3 attila94, dreizwanzig, jimbi525d
Értékelés: 14.29%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2018.11.05. 15:25 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2267
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 478 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:


Úgy gondolod, hogy ez az egyetlen megoldás?

_________________
BMW E39 528i -> BMW E60 535d -> Passat B8 2.0 CRTDI & Abarth 595 Competizione


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2019.04.25. 12:44 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.05.29. 22:19
Hozzászólások: 207
Tartózkodási hely: Németország
Adott köszi: 39 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 2.5 D
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
Gallaca írta:


Úgy gondolod, hogy ez az egyetlen megoldás?


Nálam inkább az lenne a kérdés, hogy ez jó megoldás e, gondolok itt arra , hogy tartós ?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2020.04.02. 18:03 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2012.08.06. 21:20
Hozzászólások: 285
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 3 alkalommal
Kapott köszik: 10 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: M57D30TU2
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Szép napot, friss infó tapasztalatból. 525d LCI 257 ezer km, alapjárati 39 mbar ellennyomás volt, automatikusan ekkor már nem regenerál. Géppel szaki által ki lett kényszerítve a nagy regen (630 fokot mért a DPF előtt ezalatt), 40-50km úton, 7.8 mbar-ra lett tisztítva. Nem jelzett még előtte, de most nagyon jó értékre lett megoldva, lényeg hogy érdemes rendszeresen ránézni, ne legyen késő.

Érdekes visszaolvasni a téma elejére így 12 év távlatából, kifúrás, kötelező csere stb.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2020.04.12. 23:28 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2267
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 478 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
zoley88 írta:
Szép napot, friss infó tapasztalatból. 525d LCI 257 ezer km, alapjárati 39 mbar ellennyomás volt, automatikusan ekkor már nem regenerál. Géppel szaki által ki lett kényszerítve a nagy regen (630 fokot mért a DPF előtt ezalatt), 40-50km úton, 7.8 mbar-ra lett tisztítva. Nem jelzett még előtte, de most nagyon jó értékre lett megoldva, lényeg hogy érdemes rendszeresen ránézni, ne legyen késő.

Érdekes visszaolvasni a téma elejére így 12 év távlatából, kifúrás, kötelező csere stb.


Ha az autó nem regenerál, annak oka van. Leginkább a nem megfelelő használat, de lehetnek akár hibakódok is a motorvezérlőben.

A regenerálást egyébként 65 mbar-ig elindítja, csak sokszor már menet közben ilyenkor olyan magas az ellennyomás, hogy megszakítja folyamatosan. Olyat már csináltam, hogy nagyon óvatosan menve figyeltem, hogy ne menjen fel bizonyos szint fölé az ellennyomás és úgy sikerült szépen visszavinni.

Most az lenne a teendőd, hogy 4-500 km múlva megnézzétek, hogy regenerált-e a kocsi vagy sem. Ha minden jó legalább ennyit ki kellene bírnia két regenerálás között vegyes használat esetén. :D

_________________
BMW E39 528i -> BMW E60 535d -> Passat B8 2.0 CRTDI & Abarth 595 Competizione


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2020.04.28. 15:57 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2019.07.29. 21:52
Hozzászólások: 5
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok
E60 530D részecskeszűrő kiváltó csövet keresek. Mennyibe kerül? Hol tudok venni?
Másik kérdésem hogy dpf kiirása elott vagy utána kell kiszednem?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2020.05.02. 15:00 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2011.12.19. 22:09
Hozzászólások: 977
Tartózkodási hely: Vác/United Kingdom
Adott köszi: 61 alkalommal
Kapott köszik: 179 alkalommal
Széria kód: E53
Motor tipusa: 30D M57N2
Évjárata: 2005
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (0)
chelseafan1998 írta:
Sziasztok
E60 530D részecskeszűrő kiváltó csövet keresek. Mennyibe kerül? Hol tudok venni?
Másik kérdésem hogy dpf kiirása elott vagy utána kell kiszednem?

Nem ártana több infó a kocsirol tudni évjárat motor kód,és egyszere kell csinálni a kiirást és a kiszedést de elöbb a kiszedés kiirás nélkül is tudod használni de nem egeszséges.

_________________
Tedd vagy ne tedd de ne próbáld :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2020.05.03. 17:12 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2267
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 478 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
chelseafan1998 írta:
Sziasztok
E60 530D részecskeszűrő kiváltó csövet keresek. Mennyibe kerül? Hol tudok venni?
Másik kérdésem hogy dpf kiirása elott vagy utána kell kiszednem?


Nem lehetne inkább rászánni azt a kb. 300 ezer Ft-ot és rendbe rakni az autót :roll: ?

_________________
BMW E39 528i -> BMW E60 535d -> Passat B8 2.0 CRTDI & Abarth 595 Competizione


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2020.05.26. 12:43 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2020.05.26. 09:59
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Muhi
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E61
Motor tipusa: 530D
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
keknoob írta:
Idézet:

Én úgy tudom, hogy igen, illetve szerelő barátaim is megerősítettek, hogy teljesen máshogy szoktak után gyártottal viselkedni az autók, mint a gyárival. Ha felszerelés óta szar az autó, akkor a te esetedben is ez a probléma. :doglotlo:


Na egy kis update:

Nem régen volt egy szívósor, egr takarítás majd a szaki tanácsára ki lett iktatva az EGR szoftveresen, dpf meg minden maradt a helyén. Baszatott az üzemanyagba vmi adalékot is aztán hajtottam kb 200 km-t a következő regenerálásig. Utána elkezdtem nézni carlyval azt, hogyan változik a soot mass értéke. Utolsó regen óta mentem kb 60 km-ert (anno ilyenkor már azért volt benne cucc) csak városban. Napi szinten olyan 12 km-t. Persze most azért nem nyomtam neki annyira :D Bőszen figyelgettem az értékeket és itt tart: <a class="vglnk" href="https://kepkuldes.com/images/68d04a6ad645a6044534e336b78958f9.png" rel="nofollow"><span>https</span><span>://</span><span>kepkuldes</span><span>.</span><span>com</span><span>/</span><span>images</span><span>/</span><span>68d04a6ad645a6044534e336b78958f9</span><span>.</span><span>png</span></a>

Hát lekopogom azért, de eddig jónak tűnik. Remélem a jövőben is tartja magát ehhez :D 60km alatt nem regenerált, folyamat figyeltem. Lehet az EGR volt szar?


Ne foglalkozz a soot massal, mert csak fiktív, becsült érték.

Ellennyomást kell nézni ISTA-val. Ott van konkrét DPF teszt, szépen meg van adva, hogy alapjáraton, 2000-res fordulaton, 4000-es fordulaton milyen ellennyomás megengedett. Töltöttem is fel róla neked egy képet saját kocsiról. Láthatod, hogy messze nem éri még el a maximálisan megengedett értékeket, de én már ezt is szoktam érezni teljesítményben!

[url=<a class="vglnk" href="http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=20635d_dpf_test.jpg]Kép[/url" rel="nofollow"><span>http</span><span>://</span><span>www</span><span>.</span><span>kepfeltoltes</span><span>.</span><span>eu</span><span>/</span><span>view</span><span>.</span><span>php</span><span>?</span><span>filename</span><span>=</span><span>20635d</span><span>_</span><span>dpf</span><span>_</span><span>test</span><span>.</span><span>jpg</span><span>][</span><span>img</span><span>]</span><span>http</span><span>://</span><span>www</span><span>.</span><span>kepfeltoltes</span><span>.</span><span>eu</span><span>/</span><span>images</span><span>/</span><span>2018</span><span>/</span><span>10</span><span>/</span><span>20635d</span><span>_</span><span>dpf</span><span>_</span><span>test</span><span>.</span><span>jpg</span><span>[/</span><span>img</span><span>][/</span><span>url</span></a>]

Az EGR-rel égvilágon semmi gond nincs. A nagy szakidat péklapáttal csapkodnám agyon. Az EGR nem csak környezetvédelmi előírások miatt van beépítve az autódban. Pont most télen, ha le van kapcsolva sokkal nehezebben fog bemelegedni az autód. Nem értik a működését az emberek, azért akarják minden áron kiiktatni. Nagyjából úgy üzemszerű a működése, hogy alapjáraton, illetve kis gyorsításnál, folyamatos haladásnál van teljesen/részben nyitva. Intenzív gyorsításnál a töltőnyomás felépülése miatt zárva van. A visszavezetett kipufogógáz mennyisége nagyságrendileg 3% a teljes mért légtömeghez viszonyatva, DE a kipufogógáz koromtartalma értelem szerűen nem 100%, hanem egy jól működő diesel autónál <1%. Nagyon rondán füstölő autóknál a mért koromszázalék 5-10 százalék szokott lenni, de azt a DPF egyáltalán nem viselné el. Láthatod, hogyha a teljes mért légtömeget és a kipufogógáz füstértékét nézzük, akkor igen rossz esetben sem jelentős a visszavezetett kipufogógáz korom tartalma. :roll:

Ezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy kapcsoltasd vissza az EGR-t, mert több kárt okoz a lekapcsolása, mint használ, főleg, ha rövid távokon használod a kocsit, ahogy te magad is mondtad.

Ha azt szeretnénk, hogy az autód egy jól működő részecskeszűrővel, jól működjön, akkor az összes komponensének rendben kell lennie. Meg kellene nézni regeneráció után az ellennyomásokat, olyannak, aki már látott ilyet és tudja is értelmezni a számokat, nem csak azt mondani, hogy húúúúú határértéken belül van. :doglotlo: Egyik lehetőség az, hogy kibukik, hogy regeneráció után is magas az ellennyomás ergo alapból az autó telítettnek érzi a szűrőt , ezért hamar azt a látszatot kelti, mintha el lenne dugulva, B verzió kiderül, hogy jó a szűrő és akkor másfele kell elindulni. Ellenőrizni kell, hogy a mért és a referencia légtömeg és töltőnyomás mennyire mozog szépen együtt vagy éppen csúszik szét. Nem tudom, hogy manuális vagy automata váltós az autód? FLAPS-ekkel mi a helyzet? Aztán! Még mindig van lehetőség gyári diagnosztikával kicsit csalni, állítani a visszavezetett kipufogógáz mennyiségét, illetve a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, hátha éppen a lanyhuló porlasztóid okoznak gondot.

Ha szeretnéd megoldani ezt a problémát, akkor rendes szakemberhez kell fordulj, nem ilyen univerzális "szerelőkhöz". Fontos még, hogy ne hagyd magad vezetgetni. Öntöttetek bele most egy adalékot, húha, értelem szerűen jobb lesz a regenerálás, mert leviszi a korom égéshőjét, de legközelebb mi lesz, ha mondjuk a regeneráció hatásfoka se megfelelő? Na ugye..



Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon, de bmw-m már több is volt. Most egy E61 530D tulajdonosa vagyok lassan 1 éve. Egy elég rendben lévő példányt sikerült kifognom szerencsére, de ugye mindig van valami.. :)
A lényeg az, hogy az előző tulaj (nem tudom miért) ledugóztatta a szívósort, de a DPF, EGR minden más bent maradt. Na most ennek az lett a következménye hogy azóta ~ 50 ekm megtétele után telítettnek írja a DPF-et az ECU. Az a baj, hogy sokan nem is tudják, hogy itt már nem volt típushiba a behullás csak az olajszivárgás. Évi 1x ki lehet takarítani, megnézni a lapkák állapotát és kész. Az autó amúgy is nagyrészt autópályán jár (ezért is vettem dízelt). Mindenki ész nélkül kapkodja ki a lapkákat az összes bmw-ből amiben van, mert az első szériáknál a fém lapka behullott.. mert az még csavaros rögzítésű volt. Na elkalandoztam megint.. Szóval a lényeg, hogy most vissza szeretném alakítani a szívósort, német országból lehet is rendelni felújítottat CNC-zett lapkákkal, amire 3 év gari van, biztos hallottatok már róla, a PMG gyártja. Esetleg van-e valakinek tapasztalata ezekkel a szívósorokkal? Akikkel én beszéltem máshol, ott nem írtak problémáról több tíz ezer km után sem.

Azért gondolom, hogy ez lenne a gond, mert sűrűn regenerál az autóm, de amikor befejezi bizony 10 mbar alá csökken az ellennyomás, tehát nem marad magas. Előtte mondjuk 20 körül volt. De hiába ilyen jó az érték, megyek vele kb 50 km-t és megint elkezdi a regenerálást. Ilyenkor megint 4-5 mbar-ra lemegy az ellennyomás. Ja ISTA-val nézem mindig! A DPF teszten is jó. Úgy vélem hogy amikor közlekedek vele pont abban a tartományban (1300-1700 rpm) amikor a lapkáknak zárva kéne lenniük most ugye nyitottak mert nincs ott semmi ami elzárná - rossz a hatásfok. Nem ég úgy el az üzemanyag ergó több a korom és menet közben megnő a koromképződés. Különben ha teljesen rossz lenne a DPF, akkor regenerálás után is 20-30 mbar-nak kellene lennie, de ez nem így van. Nem tudom jól gondolom-e a dolgot, már elég sokat olvastam utána külföldi fórumokon is és egyébként az ISTA is írja mint gyári program, hogy a regeneráláshoz elengedhetetlen a falp-ek megléte csak úgy mint a jó injektorok...na ez lenne a következő lépés ha a szívósor nem válik be teljesen, hogy kiszedném és beméretném őket. 315 ezer km van az autóban és még nem voltak kiszedve tudtommal. A korrekciós értékek jók progival nézve 0.6 a legrosszabb is. Persze mint ti is írtátok már itt ez nem releváns mérés, attól még lehet gatya a fele.

Most elsősorban az lenne a legfontosabb kérdésem, jól gondolom-e azt hogy a szívósor lapkák szükségesek a regeneráláshoz és javulhat-e a koromképződés a fent leírt észrevételek alapján. Tehát hogy regenerálás után bizony 4-5 mbar-ra is lemegy az ellennyomás, aztán megyek vele megint fel megy 20-ra , kér egy regenerációt, megint 10 alá le megy stb ..stb.. :)

Köszönöm szépen előre is a válaszokat!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2020.05.27. 22:16 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2010.06.09. 00:00
Hozzászólások: 1552
Tartózkodási hely: Győr
Adott köszi: 101 alkalommal
Kapott köszik: 80 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 2.5d
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Lassan 2 éve eladtam az e61 525d-t. Azóta is hiányzik. Mindegy. Én is mentem 4 évet ledugózott szívósorral, jó dpf-fel. Soha nem volt gondom. Hogy miért dudózzák le? Dugózás 15 ezer, új szívósor 170 ezer. Nem esnek ki a lapkák persze, csak ömlik az olaj az izzításvezérlőre.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2020.05.28. 08:04 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2020.05.26. 09:59
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Muhi
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E61
Motor tipusa: 530D
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Rjani530d írta:
Lassan 2 éve eladtam az e61 525d-t. Azóta is hiányzik. Mindegy. Én is mentem 4 évet ledugózott szívósorral, jó dpf-fel. Soha nem volt gondom. Hogy miért dudózzák le? Dugózás 15 ezer, új szívósor 170 ezer. Nem esnek ki a lapkák persze, csak ömlik az olaj az izzításvezérlőre.



Az oké, hogy f**sa az olajat, arra van egy viszonylagosan jó megoldás. A tengelyek mentén pasztázás, ügyesen kell megcsinálni hogy ne szoruljon de mégis tömítsen. + évente takarítás. De ezt amúgy is érdemes. Ennek a gyári felújított, erősített szívósornak az ára 53 ezer ft, tehát nem vészes (3 év garival). Itt csak az a kérdés, hogy ez megoldaná-e vajon a problémámat vagy sem esetleg csak javítana rajta. Már akkor az injektorokat is beméretném/ felújítattnám. A turbóval viszont nem tudom mi a helyzet, még az is lehetne hogy az hordja nagyon az olajat, még sosem volt leszedve. Viszont az olajat meg nem fogyaszt egyáltalán.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2020.05.30. 10:21 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2011.12.19. 22:09
Hozzászólások: 977
Tartózkodási hely: Vác/United Kingdom
Adott köszi: 61 alkalommal
Kapott köszik: 179 alkalommal
Széria kód: E53
Motor tipusa: 30D M57N2
Évjárata: 2005
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (0)
adams22 írta:
NagyMatyas írta:
keknoob írta:
Idézet:

Én úgy tudom, hogy igen, illetve szerelő barátaim is megerősítettek, hogy teljesen máshogy szoktak után gyártottal viselkedni az autók, mint a gyárival. Ha felszerelés óta szar az autó, akkor a te esetedben is ez a probléma. :doglotlo:


Na egy kis update:

Nem régen volt egy szívósor, egr takarítás majd a szaki tanácsára ki lett iktatva az EGR szoftveresen, dpf meg minden maradt a helyén. Baszatott az üzemanyagba vmi adalékot is aztán hajtottam kb 200 km-t a következő regenerálásig. Utána elkezdtem nézni carlyval azt, hogyan változik a soot mass értéke. Utolsó regen óta mentem kb 60 km-ert (anno ilyenkor már azért volt benne cucc) csak városban. Napi szinten olyan 12 km-t. Persze most azért nem nyomtam neki annyira :D Bőszen figyelgettem az értékeket és itt tart: <a class="vglnk" href="https://kepkuldes.com/images/68d04a6ad645a6044534e336b78958f9.png" rel="nofollow"><span>https</span><span>://</span><span>kepkuldes</span><span>.</span><span>com</span><span>/</span><span>images</span><span>/</span><span>68d04a6ad645a6044534e336b78958f9</span><span>.</span><span>png</span></a>

Hát lekopogom azért, de eddig jónak tűnik. Remélem a jövőben is tartja magát ehhez :D 60km alatt nem regenerált, folyamat figyeltem. Lehet az EGR volt szar?


Ne foglalkozz a soot massal, mert csak fiktív, becsült érték.

Ellennyomást kell nézni ISTA-val. Ott van konkrét DPF teszt, szépen meg van adva, hogy alapjáraton, 2000-res fordulaton, 4000-es fordulaton milyen ellennyomás megengedett. Töltöttem is fel róla neked egy képet saját kocsiról. Láthatod, hogy messze nem éri még el a maximálisan megengedett értékeket, de én már ezt is szoktam érezni teljesítményben!

[url=<a class="vglnk" href="http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=20635d_dpf_test.jpg]Kép[/url" rel="nofollow"><span>http</span><span>://</span><span>www</span><span>.</span><span>kepfeltoltes</span><span>.</span><span>eu</span><span>/</span><span>view</span><span>.</span><span>php</span><span>?</span><span>filename</span><span>=</span><span>20635d</span><span>_</span><span>dpf</span><span>_</span><span>test</span><span>.</span><span>jpg</span><span>][</span><span>img</span><span>]</span><span>http</span><span>://</span><span>www</span><span>.</span><span>kepfeltoltes</span><span>.</span><span>eu</span><span>/</span><span>images</span><span>/</span><span>2018</span><span>/</span><span>10</span><span>/</span><span>20635d</span><span>_</span><span>dpf</span><span>_</span><span>test</span><span>.</span><span>jpg</span><span>[/</span><span>img</span><span>][/</span><span>url</span></a>]

Az EGR-rel égvilágon semmi gond nincs. A nagy szakidat péklapáttal csapkodnám agyon. Az EGR nem csak környezetvédelmi előírások miatt van beépítve az autódban. Pont most télen, ha le van kapcsolva sokkal nehezebben fog bemelegedni az autód. Nem értik a működését az emberek, azért akarják minden áron kiiktatni. Nagyjából úgy üzemszerű a működése, hogy alapjáraton, illetve kis gyorsításnál, folyamatos haladásnál van teljesen/részben nyitva. Intenzív gyorsításnál a töltőnyomás felépülése miatt zárva van. A visszavezetett kipufogógáz mennyisége nagyságrendileg 3% a teljes mért légtömeghez viszonyatva, DE a kipufogógáz koromtartalma értelem szerűen nem 100%, hanem egy jól működő diesel autónál <1%. Nagyon rondán füstölő autóknál a mért koromszázalék 5-10 százalék szokott lenni, de azt a DPF egyáltalán nem viselné el. Láthatod, hogyha a teljes mért légtömeget és a kipufogógáz füstértékét nézzük, akkor igen rossz esetben sem jelentős a visszavezetett kipufogógáz korom tartalma. :roll:

Ezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy kapcsoltasd vissza az EGR-t, mert több kárt okoz a lekapcsolása, mint használ, főleg, ha rövid távokon használod a kocsit, ahogy te magad is mondtad.

Ha azt szeretnénk, hogy az autód egy jól működő részecskeszűrővel, jól működjön, akkor az összes komponensének rendben kell lennie. Meg kellene nézni regeneráció után az ellennyomásokat, olyannak, aki már látott ilyet és tudja is értelmezni a számokat, nem csak azt mondani, hogy húúúúú határértéken belül van. :doglotlo: Egyik lehetőség az, hogy kibukik, hogy regeneráció után is magas az ellennyomás ergo alapból az autó telítettnek érzi a szűrőt , ezért hamar azt a látszatot kelti, mintha el lenne dugulva, B verzió kiderül, hogy jó a szűrő és akkor másfele kell elindulni. Ellenőrizni kell, hogy a mért és a referencia légtömeg és töltőnyomás mennyire mozog szépen együtt vagy éppen csúszik szét. Nem tudom, hogy manuális vagy automata váltós az autód? FLAPS-ekkel mi a helyzet? Aztán! Még mindig van lehetőség gyári diagnosztikával kicsit csalni, állítani a visszavezetett kipufogógáz mennyiségét, illetve a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, hátha éppen a lanyhuló porlasztóid okoznak gondot.

Ha szeretnéd megoldani ezt a problémát, akkor rendes szakemberhez kell fordulj, nem ilyen univerzális "szerelőkhöz". Fontos még, hogy ne hagyd magad vezetgetni. Öntöttetek bele most egy adalékot, húha, értelem szerűen jobb lesz a regenerálás, mert leviszi a korom égéshőjét, de legközelebb mi lesz, ha mondjuk a regeneráció hatásfoka se megfelelő? Na ugye..



Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon, de bmw-m már több is volt. Most egy E61 530D tulajdonosa vagyok lassan 1 éve. Egy elég rendben lévő példányt sikerült kifognom szerencsére, de ugye mindig van valami.. :)
A lényeg az, hogy az előző tulaj (nem tudom miért) ledugóztatta a szívósort, de a DPF, EGR minden más bent maradt. Na most ennek az lett a következménye hogy azóta ~ 50 ekm megtétele után telítettnek írja a DPF-et az ECU. Az a baj, hogy sokan nem is tudják, hogy itt már nem volt típushiba a behullás csak az olajszivárgás. Évi 1x ki lehet takarítani, megnézni a lapkák állapotát és kész. Az autó amúgy is nagyrészt autópályán jár (ezért is vettem dízelt). Mindenki ész nélkül kapkodja ki a lapkákat az összes bmw-ből amiben van, mert az első szériáknál a fém lapka behullott.. mert az még csavaros rögzítésű volt. Na elkalandoztam megint.. Szóval a lényeg, hogy most vissza szeretném alakítani a szívósort, német országból lehet is rendelni felújítottat CNC-zett lapkákkal, amire 3 év gari van, biztos hallottatok már róla, a PMG gyártja. Esetleg van-e valakinek tapasztalata ezekkel a szívósorokkal? Akikkel én beszéltem máshol, ott nem írtak problémáról több tíz ezer km után sem.

Azért gondolom, hogy ez lenne a gond, mert sűrűn regenerál az autóm, de amikor befejezi bizony 10 mbar alá csökken az ellennyomás, tehát nem marad magas. Előtte mondjuk 20 körül volt. De hiába ilyen jó az érték, megyek vele kb 50 km-t és megint elkezdi a regenerálást. Ilyenkor megint 4-5 mbar-ra lemegy az ellennyomás. Ja ISTA-val nézem mindig! A DPF teszten is jó. Úgy vélem hogy amikor közlekedek vele pont abban a tartományban (1300-1700 rpm) amikor a lapkáknak zárva kéne lenniük most ugye nyitottak mert nincs ott semmi ami elzárná - rossz a hatásfok. Nem ég úgy el az üzemanyag ergó több a korom és menet közben megnő a koromképződés. Különben ha teljesen rossz lenne a DPF, akkor regenerálás után is 20-30 mbar-nak kellene lennie, de ez nem így van. Nem tudom jól gondolom-e a dolgot, már elég sokat olvastam utána külföldi fórumokon is és egyébként az ISTA is írja mint gyári program, hogy a regeneráláshoz elengedhetetlen a falp-ek megléte csak úgy mint a jó injektorok...na ez lenne a következő lépés ha a szívósor nem válik be teljesen, hogy kiszedném és beméretném őket. 315 ezer km van az autóban és még nem voltak kiszedve tudtommal. A korrekciós értékek jók progival nézve 0.6 a legrosszabb is. Persze mint ti is írtátok már itt ez nem releváns mérés, attól még lehet gatya a fele.

Most elsősorban az lenne a legfontosabb kérdésem, jól gondolom-e azt hogy a szívósor lapkák szükségesek a regeneráláshoz és javulhat-e a koromképződés a fent leírt észrevételek alapján. Tehát hogy regenerálás után bizony 4-5 mbar-ra is lemegy az ellennyomás, aztán megyek vele megint fel megy 20-ra , kér egy regenerációt, megint 10 alá le megy stb ..stb.. :)

Köszönöm szépen előre is a válaszokat!

Szia!
Akkor egy kicsit tegyük tisztába a dolgokat a regenerálásrol,gyárilag hibakódmentes Ecu ,Injektorok,turbó,egr termosztátok vácumrendszer,izzitók,250-300km utána kezdi el a kb 15-20 perces regenerálást 250c kipufogó,80c fok felleti üzemmeleg motornál és 80km/h sebbeségnél.ez a normális,de olyan 50-60km ként csinál egy rövid regenerálást az kb5 percig tart persze ha a viz és a sebbeség megvan,ez azért kell ne egyszere nyomja ki a 300km alat lerakódó kormot és a dpf is tövább birja.Mivel közel 600 fokra heviti fel a dpft.Nyugodtan hagyhatod ledugózva attol még regenerál a kocsi rendesen évekig ugy használtam,éves egr és szivótakaritás inkább ugy is évente kell izzitás vezérlöt cserélni sajnos.

_________________
Tedd vagy ne tedd de ne próbáld :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: 2020.05.30. 15:21 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2020.05.26. 09:59
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Muhi
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E61
Motor tipusa: 530D
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
adams22 írta:
Rjani530d írta:
Lassan 2 éve eladtam az e61 525d-t. Azóta is hiányzik. Mindegy. Én is mentem 4 évet ledugózott szívósorral, jó dpf-fel. Soha nem volt gondom. Hogy miért dudózzák le? Dugózás 15 ezer, új szívósor 170 ezer. Nem esnek ki a lapkák persze, csak ömlik az olaj az izzításvezérlőre.



Az oké, hogy f**sa az olajat, arra van egy viszonylagosan jó megoldás. A tengelyek mentén pasztázás, ügyesen kell megcsinálni hogy ne szoruljon de mégis tömítsen. + évente takarítás. De ezt amúgy is érdemes. Ennek a gyári felújított, erősített szívósornak az ára 53 ezer ft, tehát nem vészes (3 év garival). Itt csak az a kérdés, hogy ez megoldaná-e vajon a problémámat vagy sem esetleg csak javítana rajta. Már akkor az injektorokat is beméretném/ felújítattnám. A turbóval viszont nem tudom mi a helyzet, még az is lehetne hogy az hordja nagyon az olajat, még sosem volt leszedve. Viszont az olajat meg nem fogyaszt egyáltalán.
rockerekhu írta:
adams22 írta:
NagyMatyas írta:
keknoob írta:
Idézet:

Én úgy tudom, hogy igen, illetve szerelő barátaim is megerősítettek, hogy teljesen máshogy szoktak után gyártottal viselkedni az autók, mint a gyárival. Ha felszerelés óta szar az autó, akkor a te esetedben is ez a probléma. :doglotlo:


Na egy kis update:

Nem régen volt egy szívósor, egr takarítás majd a szaki tanácsára ki lett iktatva az EGR szoftveresen, dpf meg minden maradt a helyén. Baszatott az üzemanyagba vmi adalékot is aztán hajtottam kb 200 km-t a következő regenerálásig. Utána elkezdtem nézni carlyval azt, hogyan változik a soot mass értéke. Utolsó regen óta mentem kb 60 km-ert (anno ilyenkor már azért volt benne cucc) csak városban. Napi szinten olyan 12 km-t. Persze most azért nem nyomtam neki annyira :D Bőszen figyelgettem az értékeket és itt tart: <a class="vglnk" href="<a class="vglnk" href="https://kepkuldes.com/images/68d04a6ad645a6044534e336b78958f9.png" rel="nofollow"><span>https</span><span>://</span><span>kepkuldes</span><span>.</span><span>com</span><span>/</span><span>images</span><span>/</span><span>68d04a6ad645a6044534e336b78958f9</span><span>.</span><span>png</span></a>" rel="nofollow"><span>https</span><span>://</span><span>kepkuldes</span><span>.</span><span>com</span><span>/</span><span>images</span><span>/</span><span>68d04a6ad645a6044534e336b78958f9</span><span>.</span><span>png</span></a>

Hát lekopogom azért, de eddig jónak tűnik. Remélem a jövőben is tartja magát ehhez :D 60km alatt nem regenerált, folyamat figyeltem. Lehet az EGR volt szar?


Ne foglalkozz a soot massal, mert csak fiktív, becsült érték.

Ellennyomást kell nézni ISTA-val. Ott van konkrét DPF teszt, szépen meg van adva, hogy alapjáraton, 2000-res fordulaton, 4000-es fordulaton milyen ellennyomás megengedett. Töltöttem is fel róla neked egy képet saját kocsiról. Láthatod, hogy messze nem éri még el a maximálisan megengedett értékeket, de én már ezt is szoktam érezni teljesítményben!

[url=<a class="vglnk" href="<a class="vglnk" href="http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=20635d_dpf_test.jpg]Kép[/url" rel="nofollow"><span>http</span><span>://</span><span>www</span><span>.</span><span>kepfeltoltes</span><span>.</span><span>eu</span><span>/</span><span>view</span><span>.</span><span>php</span><span>?</span><span>filename</span><span>=</span><span>20635d</span><span>_</span><span>dpf</span><span>_</span><span>test</span><span>.</span><span>jpg</span><span>][</span><span>img</span><span>]</span><span>http</span><span>://</span><span>www</span><span>.</span><span>kepfeltoltes</span><span>.</span><span>eu</span><span>/</span><span>images</span><span>/</span><span>2018</span><span>/</span><span>10</span><span>/</span><span>20635d</span><span>_</span><span>dpf</span><span>_</span><span>test</span><span>.</span><span>jpg</span><span>[/</span><span>img</span><span>][/</span><span>url</span></a>" rel="nofollow"><span>http</span><span>://</span><span>www</span><span>.</span><span>kepfeltoltes</span><span>.</span><span>eu</span><span>/</span><span>view</span><span>.</span><span>php</span><span>?</span><span>filename</span><span>=</span><span>20635d</span><span>_</span><span>dpf</span><span>_</span><span>test</span><span>.</span><span>jpg</span><span>][</span><span>img</span><span>]</span><span>http</span><span>://</span><span>www</span><span>.</span><span>kepfeltoltes</span><span>.</span><span>eu</span><span>/</span><span>images</span><span>/</span><span>2018</span><span>/</span><span>10</span><span>/</span><span>20635d</span><span>_</span><span>dpf</span><span>_</span><span>test</span><span>.</span><span>jpg</span><span>[/</span><span>img</span><span>][/</span><span>url</span></a>]

Az EGR-rel égvilágon semmi gond nincs. A nagy szakidat péklapáttal csapkodnám agyon. Az EGR nem csak környezetvédelmi előírások miatt van beépítve az autódban. Pont most télen, ha le van kapcsolva sokkal nehezebben fog bemelegedni az autód. Nem értik a működését az emberek, azért akarják minden áron kiiktatni. Nagyjából úgy üzemszerű a működése, hogy alapjáraton, illetve kis gyorsításnál, folyamatos haladásnál van teljesen/részben nyitva. Intenzív gyorsításnál a töltőnyomás felépülése miatt zárva van. A visszavezetett kipufogógáz mennyisége nagyságrendileg 3% a teljes mért légtömeghez viszonyatva, DE a kipufogógáz koromtartalma értelem szerűen nem 100%, hanem egy jól működő diesel autónál <1%. Nagyon rondán füstölő autóknál a mért koromszázalék 5-10 százalék szokott lenni, de azt a DPF egyáltalán nem viselné el. Láthatod, hogyha a teljes mért légtömeget és a kipufogógáz füstértékét nézzük, akkor igen rossz esetben sem jelentős a visszavezetett kipufogógáz korom tartalma. :roll:

Ezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy kapcsoltasd vissza az EGR-t, mert több kárt okoz a lekapcsolása, mint használ, főleg, ha rövid távokon használod a kocsit, ahogy te magad is mondtad.

Ha azt szeretnénk, hogy az autód egy jól működő részecskeszűrővel, jól működjön, akkor az összes komponensének rendben kell lennie. Meg kellene nézni regeneráció után az ellennyomásokat, olyannak, aki már látott ilyet és tudja is értelmezni a számokat, nem csak azt mondani, hogy húúúúú határértéken belül van. :doglotlo: Egyik lehetőség az, hogy kibukik, hogy regeneráció után is magas az ellennyomás ergo alapból az autó telítettnek érzi a szűrőt , ezért hamar azt a látszatot kelti, mintha el lenne dugulva, B verzió kiderül, hogy jó a szűrő és akkor másfele kell elindulni. Ellenőrizni kell, hogy a mért és a referencia légtömeg és töltőnyomás mennyire mozog szépen együtt vagy éppen csúszik szét. Nem tudom, hogy manuális vagy automata váltós az autód? FLAPS-ekkel mi a helyzet? Aztán! Még mindig van lehetőség gyári diagnosztikával kicsit csalni, állítani a visszavezetett kipufogógáz mennyiségét, illetve a befecskendezett üzemanyag mennyiségét, hátha éppen a lanyhuló porlasztóid okoznak gondot.

Ha szeretnéd megoldani ezt a problémát, akkor rendes szakemberhez kell fordulj, nem ilyen univerzális "szerelőkhöz". Fontos még, hogy ne hagyd magad vezetgetni. Öntöttetek bele most egy adalékot, húha, értelem szerűen jobb lesz a regenerálás, mert leviszi a korom égéshőjét, de legközelebb mi lesz, ha mondjuk a regeneráció hatásfoka se megfelelő? Na ugye..



Sziasztok!

Új vagyok itt a fórumon, de bmw-m már több is volt. Most egy E61 530D tulajdonosa vagyok lassan 1 éve. Egy elég rendben lévő példányt sikerült kifognom szerencsére, de ugye mindig van valami.. :)
A lényeg az, hogy az előző tulaj (nem tudom miért) ledugóztatta a szívósort, de a DPF, EGR minden más bent maradt. Na most ennek az lett a következménye hogy azóta ~ 50 ekm megtétele után telítettnek írja a DPF-et az ECU. Az a baj, hogy sokan nem is tudják, hogy itt már nem volt típushiba a behullás csak az olajszivárgás. Évi 1x ki lehet takarítani, megnézni a lapkák állapotát és kész. Az autó amúgy is nagyrészt autópályán jár (ezért is vettem dízelt). Mindenki ész nélkül kapkodja ki a lapkákat az összes bmw-ből amiben van, mert az első szériáknál a fém lapka behullott.. mert az még csavaros rögzítésű volt. Na elkalandoztam megint.. Szóval a lényeg, hogy most vissza szeretném alakítani a szívósort, német országból lehet is rendelni felújítottat CNC-zett lapkákkal, amire 3 év gari van, biztos hallottatok már róla, a PMG gyártja. Esetleg van-e valakinek tapasztalata ezekkel a szívósorokkal? Akikkel én beszéltem máshol, ott nem írtak problémáról több tíz ezer km után sem.

Azért gondolom, hogy ez lenne a gond, mert sűrűn regenerál az autóm, de amikor befejezi bizony 10 mbar alá csökken az ellennyomás, tehát nem marad magas. Előtte mondjuk 20 körül volt. De hiába ilyen jó az érték, megyek vele kb 50 km-t és megint elkezdi a regenerálást. Ilyenkor megint 4-5 mbar-ra lemegy az ellennyomás. Ja ISTA-val nézem mindig! A DPF teszten is jó. Úgy vélem hogy amikor közlekedek vele pont abban a tartományban (1300-1700 rpm) amikor a lapkáknak zárva kéne lenniük most ugye nyitottak mert nincs ott semmi ami elzárná - rossz a hatásfok. Nem ég úgy el az üzemanyag ergó több a korom és menet közben megnő a koromképződés. Különben ha teljesen rossz lenne a DPF, akkor regenerálás után is 20-30 mbar-nak kellene lennie, de ez nem így van. Nem tudom jól gondolom-e a dolgot, már elég sokat olvastam utána külföldi fórumokon is és egyébként az ISTA is írja mint gyári program, hogy a regeneráláshoz elengedhetetlen a falp-ek megléte csak úgy mint a jó injektorok...na ez lenne a következő lépés ha a szívósor nem válik be teljesen, hogy kiszedném és beméretném őket. 315 ezer km van az autóban és még nem voltak kiszedve tudtommal. A korrekciós értékek jók progival nézve 0.6 a legrosszabb is. Persze mint ti is írtátok már itt ez nem releváns mérés, attól még lehet gatya a fele.

Most elsősorban az lenne a legfontosabb kérdésem, jól gondolom-e azt hogy a szívósor lapkák szükségesek a regeneráláshoz és javulhat-e a koromképződés a fent leírt észrevételek alapján. Tehát hogy regenerálás után bizony 4-5 mbar-ra is lemegy az ellennyomás, aztán megyek vele megint fel megy 20-ra , kér egy regenerációt, megint 10 alá le megy stb ..stb.. :)

Köszönöm szépen előre is a válaszokat!

Szia!
Akkor egy kicsit tegyük tisztába a dolgokat a regenerálásrol,gyárilag hibakódmentes Ecu ,Injektorok,turbó,egr termosztátok vácumrendszer,izzitók,250-300km utána kezdi el a kb 15-20 perces regenerálást 250c kipufogó,80c fok felleti üzemmeleg motornál és 80km/h sebbeségnél.ez a normális,de olyan 50-60km ként csinál egy rövid regenerálást az kb5 percig tart persze ha a viz és a sebbeség megvan,ez azért kell ne egyszere nyomja ki a 300km alat lerakódó kormot és a dpf is tövább birja.Mivel közel 600 fokra heviti fel a dpft.Nyugodtan hagyhatod ledugózva attol még regenerál a kocsi rendesen évekig ugy használtam,éves egr és szivótakaritás inkább ugy is évente kell izzitás vezérlöt cserélni sajnos.


Szia!
Én ezt mind tudom és értem is. Van a folyamatos regeneráció és az időszakos/periódikus. De nekem kb 50 km-ként mindig 20 percet regenerál, nem nagyon van 5 perces. De azért előfordult már olyan is. Azt onnan veszem észre hogy olyankor nem nullázza le a km-t. Lehet már a dpf-em is el van fáradva. Én az injektorokat mindenképpen ki akarom szedni és beméretni/felújíttatni már csak megnyugvásképpen is. Van benne 316 ezer km és még a gyáriak. Tudom sokat kibírnak, mindig prémium gázolajat kap. ISTA szerint nincs rá hibakód és a legrosszabb is 0.6-os korrekcióval rendelkezik. Nem tudom hogy így érdemes-e megnézetnem, lehet hogy felesleges lesz de legalább tudnám hogy rendben vannak.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: Ma, 10:27 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2267
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 478 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
adams22 írta:
Szia!
Én ezt mind tudom és értem is. Van a folyamatos regeneráció és az időszakos/periódikus. De nekem kb 50 km-ként mindig 20 percet regenerál, nem nagyon van 5 perces. De azért előfordult már olyan is. Azt onnan veszem észre hogy olyankor nem nullázza le a km-t. Lehet már a dpf-em is el van fáradva. Én az injektorokat mindenképpen ki akarom szedni és beméretni/felújíttatni már csak megnyugvásképpen is. Van benne 316 ezer km és még a gyáriak. Tudom sokat kibírnak, mindig prémium gázolajat kap. ISTA szerint nincs rá hibakód és a legrosszabb is 0.6-os korrekcióval rendelkezik. Nem tudom hogy így érdemes-e megnézetnem, lehet hogy felesleges lesz de legalább tudnám hogy rendben vannak.


Ha ilyen szépen visszamegy az ellennyomás, akkor elvileg minimális a hamu tartalma a szűrőben. Azért még sokat segítene, ha megnéznéd mondjuk üresben 3000-res fordulaton regen után. Kipu vége kormos vagy fémtiszta?

Injektorokra ráférhet a beméretés, 316 ezer km már nem kevés, a korrekciók meg amúgy is csak tájékoztató jellegűek. Szerintem érdemes megejteni, mert legalább kap új tűzkarikákat.

Szívósor dugózás az jó meglátás, hogy rontja a működés hatásfokát, emiatt is előbb telítődik a DPF, de nem ennyivel azért. Ha cél a gyári állapot, akkor vegyél rá egy új gyári szívósort szerintem. 200 ezer km nyugalom.

Véleményem szerint vagy a légtömegmérőd pontatlan már, vagy pedig EGR gondod van. Ez a kettő tudja idő előtt televágni a szűrőt. Ha gondolod keress privátban, előbb utóbb válaszolok is. :)

_________________
BMW E39 528i -> BMW E60 535d -> Passat B8 2.0 CRTDI & Abarth 595 Competizione


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: Ma, 13:21 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2020.05.26. 09:59
Hozzászólások: 5
Tartózkodási hely: Muhi
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E61
Motor tipusa: 530D
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
adams22 írta:
Szia!
Én ezt mind tudom és értem is. Van a folyamatos regeneráció és az időszakos/periódikus. De nekem kb 50 km-ként mindig 20 percet regenerál, nem nagyon van 5 perces. De azért előfordult már olyan is. Azt onnan veszem észre hogy olyankor nem nullázza le a km-t. Lehet már a dpf-em is el van fáradva. Én az injektorokat mindenképpen ki akarom szedni és beméretni/felújíttatni már csak megnyugvásképpen is. Van benne 316 ezer km és még a gyáriak. Tudom sokat kibírnak, mindig prémium gázolajat kap. ISTA szerint nincs rá hibakód és a legrosszabb is 0.6-os korrekcióval rendelkezik. Nem tudom hogy így érdemes-e megnézetnem, lehet hogy felesleges lesz de legalább tudnám hogy rendben vannak.


Ha ilyen szépen visszamegy az ellennyomás, akkor elvileg minimális a hamu tartalma a szűrőben. Azért még sokat segítene, ha megnéznéd mondjuk üresben 3000-res fordulaton regen után. Kipu vége kormos vagy fémtiszta?

Injektorokra ráférhet a beméretés, 316 ezer km már nem kevés, a korrekciók meg amúgy is csak tájékoztató jellegűek. Szerintem érdemes megejteni, mert legalább kap új tűzkarikákat.

Szívósor dugózás az jó meglátás, hogy rontja a működés hatásfokát, emiatt is előbb telítődik a DPF, de nem ennyivel azért. Ha cél a gyári állapot, akkor vegyél rá egy új gyári szívósort szerintem. 200 ezer km nyugalom.

Véleményem szerint vagy a légtömegmérőd pontatlan már, vagy pedig EGR gondod van. Ez a kettő tudja idő előtt televágni a szűrőt. Ha gondolod keress privátban, előbb utóbb válaszolok is. :)



Meg fogom nézni, 2000-res fordulaton néztem eddig (mert ugye arra van előírás 75 mbar) kb. 30-35 volt. Regen után.

Hidegen picit sípol is valami, lehet hogy már átégett tűzkarika..

Az gyári szívósorral csak az a bajom, hogy az megint ugyan úgy beeshet (ha megszorul). Ez a PMG által gyártott lapkák pedig egy anyagból vannak kimunkálva (a tengely és a lapka), nincs csavar, nincs szegecs, nincs olyan része ahol ki lenne könnyítve. Több magyar honfitársunk is használja már több tízezer megtett km-el gond nélkül. Na majd meglátom...

A légköri és töltő nyomás rendben van. Illetve a specifikált töltőnyomást is követi a valós. +/- 5 mbar-t lehet hogy eltér, de az minimális. A rail nyomás szintén szépen követi fordulatra az előírtat.
Lehet, hogy egy adaptáció törlés mondjuk nem ártana, kitudja mikor volt.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: PARTICULATE FILTER
HozzászólásElküldve: Ma, 15:31 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2267
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 478 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Meg fogom nézni, 2000-res fordulaton néztem eddig (mert ugye arra van előírás 75 mbar) kb. 30-35 volt. Regen után.
- ez ok!

Hidegen picit sípol is valami, lehet hogy már átégett tűzkarika..
- a tűzkarika nem sípol, meg látszik egyébként le vett motorburkolatnál, ha kifúj

Az gyári szívósorral csak az a bajom, hogy az megint ugyan úgy beeshet (ha megszorul). Ez a PMG által gyártott lapkák pedig egy anyagból vannak kimunkálva (a tengely és a lapka), nincs csavar, nincs szegecs, nincs olyan része ahol ki lenne könnyítve. Több magyar honfitársunk is használja már több tízezer megtett km-el gond nélkül. Na majd meglátom...
- a gyári lapkák azért estek bele sok autó, mert mocskos mennyiségű km volt már azokban és sose lett kimosva a szívósor. Ha megszorul zárt állapotban persze, hogy beletöri a töltőnyomás..

A légköri és töltő nyomás rendben van. Illetve a specifikált töltőnyomást is követi a valós. +/- 5 mbar-t lehet hogy eltér, de az minimális. A rail nyomás szintén szépen követi fordulatra az előírtat.
Lehet, hogy egy adaptáció törlés mondjuk nem ártana, kitudja mikor volt.

- ha nullás az adaptáció, akkor kár is törölni :)

EGR-t lehúznám diagnosztikai célzattal, aztán megnézném úgy, hogy az 50 km az mennyivel lesz több. Úgy emlékszem, hogy nem szól érte a motorvezérlő, ha le van húzva róla a vákuum.

Mostani szívósorod mennyire van tele? És a szívócsatornák?

_________________
BMW E39 528i -> BMW E60 535d -> Passat B8 2.0 CRTDI & Abarth 595 Competizione


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 540 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 23, 24, 25, 26, 27

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator