Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: E60-as váltó

2013.09.06. 13:52

stukker1987 írta:
nagy.matyika írta:
stukker1987 írta:Sziasztok BMW tulajok!

Nemrégiben vásároltam(1 hónapja) egy BMW 525D 2005-ös automata gépszörnyet! (240.000km) :franko:
Azóta átolvastam nagyon sok fórumot,természetesen ezt is.

Eddig negatív tapasztalatom nincs,viszont egy dolog nem hagy nyugodni!
Az automata váltó olajcsere kérdése!

Itt pár ember azon az állásponton van,hogy magas kilométerállásnál árthat a dolog,de igazából nem értem hogyan!
Ha ezt valaki elmagyarázná nagyon hálás lennék!

Esetleg van-e tt valaki,aki negatív gyakorlati tapasztalatokról tud beszámolni és nem csak hallott róla?

Az én véleményem alapesetben az hogy egy 5-9 éves használt olaj és teli koszos szűrőnél minden csak jobb lehet....


A forumon e39 5er topicban található erről a témáról egy altopic. Évek óta folyamatosan vesézik ezt témát. Igazából nem az olajcsere árt a váltónak, hanem ennek a helytelen elvégzése. Az a probléma, hogy általában sima olajleengedés történik és ilyenkor a váltóban található olaj 5/9 ede távozik. A maradék pedig keveredik a friss olajjal, valamint az évek során lemorzsolódott fémszemcsékkel. Ilyenkor következik be az a jelenség, hogy a mindenféle helyről előkerült fémszemcsék tönkre teszik a váltót. A helyes eljárás a váltó komplett kiszerelése és szétszedése. Ilyenkor a wandlerből is eltávolítható a maradék olaj. Szépen ki kell pucolni mindent és utána mehet is vissza a helyére a friss olajjal. Ezután pedig be kell tanítani a váltót. Ez teljes szakértelmet kíván, na meg a megfelelő anyagiakat. Ilyen esetben van értelme a váltó olajcseréjének! Olvass bele a fent említett topicba. Sok érvet/ellenérvet olvashatsz, valamint megtalálod a bevált szakemberek elérhetőségeit. Minden jót!



Ez nem lenne egy rossz magyarázat,de azért nem hiszem,hogy egy olajcseréhez szét kellene bombázni egy váltót.
Ez nagy FAIL,ha ilyen mutatvány....

Ez nem magyarázat, hanem a puszta tényállás. Vagy elfogadja valaki, vagy kapcsolgat.
A kettő közti megoldás az a poklok pokla azzal a bizonyos rollerrel.

Re: E60-as váltó

2013.09.06. 14:43

Még mindig olcsóbb normálisan kicseréltetni az olajat a váltóban, mint utána szívni. Lehet próbálkozni bontott váltóval, de annak többnyire ismeretlen az előélete, vagy jöhet a váltófelújítás, ami majd valahogyan sikerül. Ha a fent leírtakat követitek olajcserénél, akkor a váltód ésszerű használattal túl fogja élni az autót!

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%

Re: E60-as váltó

2013.09.06. 17:21

nagy.matyika írta:Még mindig olcsóbb normálisan kicseréltetni az olajat a váltóban, mint utána szívni. Lehet próbálkozni bontott váltóval, de annak többnyire ismeretlen az előélete, vagy jöhet a váltófelújítás, ami majd valahogyan sikerül. Ha a fent leírtakat követitek olajcserénél, akkor a váltód ésszerű használattal túl fogja élni az autót!

Végre már ketten fújjuk ugyanazta a marhaságot. ;-)

Re: E60-as váltó

2013.09.06. 23:05

Más téren megtanultam, hogy ha az ember valamivel kapcsolatban lusta, akkor később biztos, hogy megfogja bánni. Ha kicseréltetheted elsőre rendesen az olajat, akkor minek kísérletezni?

Re: E60-as váltó

2013.09.06. 23:19

nagy.matyika írta:Más téren megtanultam, hogy ha az ember valamivel kapcsolatban lusta, akkor később biztos, hogy megfogja bánni. Ha kicseréltetheted elsőre rendesen az olajat, akkor minek kísérletezni?

Erre van egy nagyon találó közmondás: "A rest kétszer fárad!"

Re: E60-as váltó

2013.09.25. 16:01

Sziasztok.


Engem sem hagy nyugodni ez az olajcsere téma.....ebből kifolyólag megnéztem milyen az olaj 260000 km után.Ránézésre olyan mint az új.Aranybarna és tiszta.Szerintem elég a szintellenőrzés és az utántöltés!
Aztán lehet, hogy valaki korábban már cserélt szűrőt és olajat, mert amikor levettem a váltót takaró burkolatot találtam rajta egy krovafejet.Olyat ami a dekni leszedéséhez is kell.

Lifeguard 6 olajat hol tudnék venni kedvező áron?1l minimum kéne az utántöltéshez.

Re: E60-as váltó

2013.09.25. 22:38

Norbert27 írta:Sziasztok.


Engem sem hagy nyugodni ez az olajcsere téma.....ebből kifolyólag megnéztem milyen az olaj 260000 km után.Ránézésre olyan mint az új.Aranybarna és tiszta.Szerintem elég a szintellenőrzés és az utántöltés!
Aztán lehet, hogy valaki korábban már cserélt szűrőt és olajat, mert amikor levettem a váltót takaró burkolatot találtam rajta egy krovafejet.Olyat ami a dekni leszedéséhez is kell.

Lifeguard 6 olajat hol tudnék venni kedvező áron?1l minimum kéne az utántöltéshez.

JLaci hozta nekem is.

Re: E60-as váltó

2013.09.25. 23:24

hamoriarpi írta:
Norbert27 írta:Sziasztok.


Engem sem hagy nyugodni ez az olajcsere téma.....ebből kifolyólag megnéztem milyen az olaj 260000 km után.Ránézésre olyan mint az új.Aranybarna és tiszta.Szerintem elég a szintellenőrzés és az utántöltés!
Aztán lehet, hogy valaki korábban már cserélt szűrőt és olajat, mert amikor levettem a váltót takaró burkolatot találtam rajta egy krovafejet.Olyat ami a dekni leszedéséhez is kell.

Lifeguard 6 olajat hol tudnék venni kedvező áron?1l minimum kéne az utántöltéshez.

JLaci hozta nekem is.

Jlaci74?

Re: E60-as váltó

2013.09.26. 06:56

Norbert27 írta:Jlaci74?

Igen.

Re: E60-as váltó

2013.09.28. 18:57

Sziasztok.

Utántöltés miatt folalkozom a váltóval és azt vettem észre, hogy az olajteknőn lévő műanyag bordák között szivárog az olaj.Semmilyen mechanikai sérülés nem látszik az olajteknőn mégis van egy pici hajszálrepedés.
Ezen a repedésen folyamatosan csöpögött az olaj.Már csak arra vagyok kiváncsi, hogy majd mennyi olajat kell utántölteni.Műanyaghegesztés lett a dologból....úgy néz ki hogy ok lett!

Elképzelhető, hogy szintcsökkenés okozta aztokat a dolgokat, amit múltkor tapasztaltam.Nevezetesen a "dübögő" hangot, ami olyan furi egyenetlen alapjáratot csinált pár másodpercre+ 1×2× volt olyan mintha magasabb fordulaton szeretne elváltani.Amúgy nagyon szépen vált nincs semmi gond vele.

Azért írtam ezt,mert érdemes mindenkinek időnként megnézni a váltót.....ezt tuti valamilyen gyártási hiba.Csak úgy nem repedhet el egy műanyag , ráadásul olyan helyen ahol semmi sem érhet hozzá.

Re: E60-as váltó

2013.09.28. 19:24

Szerintem nem a hegesztés a megfelelő kezelés ilyen esetben egy olyan alkatrészen, ami amúgy is szervízalkatrész. Nem tudom, hogy a helyén hogy lehet megcsinálni tökéletesen, főleg hogy a bakelitet szerintem nem lehet hegeszteni (hőre keményedő műanyagok képviselője). Jó helyről 25 ezer egy gyári teknő, benne az új szűrővel...

Re: E60-as váltó

2013.09.28. 19:33

Norbert27 írta:Sziasztok.

Utántöltés miatt folalkozom a váltóval és azt vettem észre, hogy az olajteknőn lévő műanyag bordák között szivárog az olaj.Semmilyen mechanikai sérülés nem látszik az olajteknőn mégis van egy pici hajszálrepedés.
Ezen a repedésen folyamatosan csöpögött az olaj.Már csak arra vagyok kiváncsi, hogy majd mennyi olajat kell utántölteni.Műanyaghegesztés lett a dologból....úgy néz ki hogy ok lett!

Elképzelhető, hogy szintcsökkenés okozta aztokat a dolgokat, amit múltkor tapasztaltam.Nevezetesen a "dübögő" hangot, ami olyan furi egyenetlen alapjáratot csinált pár másodpercre+ 1×2× volt olyan mintha magasabb fordulaton szeretne elváltani.Amúgy nagyon szépen vált nincs semmi gond vele.

Azért írtam ezt,mert érdemes mindenkinek időnként megnézni a váltót.....ezt tuti valamilyen gyártási hiba.Csak úgy nem repedhet el egy műanyag , ráadásul olyan helyen ahol semmi sem érhet hozzá.


Nem semmi megoldás! "Műanyaghegesztés lett a dologból"

Sajnos ez teljesen normális hiba, és ezért még nem is a BMW-t kell szidni, ezért biza a ZF- a hunyó.
Kis idő múlva szivárogni fog máshol.
Cserélni kell, mivel az a szűrő is egyben. +az átvezető gyűrűt is cserélni kell, erre is adott ki bulletint a BMW!

Re: E60-as váltó

2013.09.28. 20:41

hamoriarpi írta:Szerintem nem a hegesztés a megfelelő kezelés ilyen esetben egy olyan alkatrészen, ami amúgy is szervízalkatrész. Nem tudom, hogy a helyén hogy lehet megcsinálni tökéletesen, főleg hogy a bakelitet szerintem nem lehet hegeszteni (hőre keményedő műanyagok képviselője). Jó helyről 25 ezer egy gyári teknő, benne az új szűrővel...



Nem szeretnék olajat cserélni, mert több helyen azt mondták, hogy ettől is baja lehet.
A teknő nem bakelitből van, hanem hőre lágyuló műanyagból. Természetesen ha ismételten folyatni kezd valahol akkor kénytelen leszek cserélni.

1, 9l olajat kellett utántölteni.Csoda, hogy gond nélkül működött....

Re: E60-as váltó

2013.10.05. 00:30

hamoriarpi írta:
nagy.matyika írta:Még mindig olcsóbb normálisan kicseréltetni az olajat a váltóban, mint utána szívni. Lehet próbálkozni bontott váltóval, de annak többnyire ismeretlen az előélete, vagy jöhet a váltófelújítás, ami majd valahogyan sikerül. Ha a fent leírtakat követitek olajcserénél, akkor a váltód ésszerű használattal túl fogja élni az autót!

Végre már ketten fújjuk ugyanazta a marhaságot. ;-)


Helo
Én meg ellene vagyok

Re: E60-as váltó

2013.12.03. 22:18

Adaptációtörlés kulcsos E60-nál, gép hiányában:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: kzolee
Értékelés: 4.76%

Re: E60-as váltó

2014.03.29. 11:58

Tegnap vegre egy ideig pont kerult a valto gondom vegere. Szokasos dolgok, fel-le valtasoknal rugdos neha illetve Rbe helyezve akkorat rant mintha elorol belem jottek volna.... 290,000 a kocsiban stb...

Sajnos mar vagy 3 honapja jelen volt de sose tudtam lejutni Mikihez Nyiregyre.

Tegnap mikor felraktuk emelore latszott, h uszik kb a valto alja az olajban ugyhogy utana is ontottek egy keveset. Kozel egy liter hianyzott(ami igen eleg sok). Miutan potolva lett az olajszint utana ujra adaptalta es kb mintha uj lenne. Persze 1-2 heten belul meg kell majd egy szurot teknot + olajcseret elvegezni mivel a peremnel meg mindig szivarog az oraj.

Lenyeg a lenyeg Miki nagyon profin csinalja a dolgokat, barmi kerdes van egybol valaszol szoval szivesen ajanlom barkinek. En Pestrol mentem le hozza Arpi ajanlasaval de feltetlenul megerte.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek rebel az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%

Re: E60-as váltó

2014.03.29. 12:09

rebel írta:Tegnap vegre egy ideig pont kerult a valto gondom vegere. Szokasos dolgok, fel-le valtasoknal rugdos neha illetve Rbe helyezve akkorat rant mintha elorol belem jottek volna.... 290,000 a kocsiban stb...

Sajnos mar vagy 3 honapja jelen volt de sose tudtam lejutni Mikihez Nyiregyre.

Tegnap mikor felraktuk emelore latszott, h uszik kb a valto alja az olajban ugyhogy utana is ontottek egy keveset. Kozel egy liter hianyzott(ami igen eleg sok). Miutan potolva lett az olajszint utana ujra adaptalta es kb mintha uj lenne. Persze 1-2 heten belul meg kell majd egy szurot teknot + olajcseret elvegezni mivel a peremnel meg mindig szivarog az oraj.

Lenyeg a lenyeg Miki nagyon profin csinalja a dolgokat, barmi kerdes van egybol valaszol szoval szivesen ajanlom barkinek. En Pestrol mentem le hozza Arpi ajanlasaval de feltetlenul megerte.


Az nem Miki volt ..., lehetetlen ... :mrgreen: :nyelves: :lol:

Re: E60-as váltó

2014.03.29. 20:43

Pár napja megtörtént az automata váltó ellenőrzése egy számomra megbízhatónak tűnő helyi autószerelő által.

A szaki szerint a váltó a fokozatok között lassan és "viszonylag" nagyon rántva váltott.

Nekem ugye nincs összehasonlítási alapom mert ez az első automata a sejhajom alatt,bár ismerős Sharanjában annyi érzékeltem hogy talán kicsit gyorsabban történnek a váltások.

Szerinte az olaj állapota alapján időszerű lenne egy olajcserét eszközölni.
Elmondása szerint pár hete is volt egy BMW nála hasonló beavatkozáson,ott már néhány fokozatot nem is igazán akart venni a szerkezet. Elvileg 8l olajat sikerült leengedni egy teljes hétvégi "csöpögtetés" alkalmával. Aztán szokásos cseréket ejtette meg és elmondása szerint újra használható állapotba került a autó.


Én egyenlőre még emésztgetem a csere gondolatát,de egy utántöltést azért kértem. Elvileg fél litert kellett utántölteni. Adaptáció törlés is megtörtént.

Ezen kívül valamilyen fordulatszám jeladó értékeit hozta még helyre,amihez hibakód is társult és azt mondja hogy ez is okozhatta a váltó "érdekes" viselkedését. Az étékeket elvileg valahogy sikerült heylre raknia és a hibaüzi nem jött vissza a próbák során.
Ezzel kapcsolatban kérdezném tőletek,hogy milyen fordulatszám érzékelő továbbít adatot a váltó felé,találkozott-e valaki ilyennel már?


A váltások sebessége és időzítése felfelé és visszafelé is jobb lett,illetve a rántások is eltűntek.

Az számomra még nem tisztázott,hogy melyik beavatkozás hozott pozitív eredményt végül....

Re: E60-as váltó

2014.05.09. 01:01

Sajnos tul sokaig ment keves olajjal a valto es megégett par dolog odabent. Nem maradt más, mint a felujitas de megérte - jobb lett, mint mikor hozzám került :)

Re: E60-as váltó

2014.05.21. 16:47

Sziasztok ! Valaki megtudná adni 204d1 fórum társ elérhetőségét ? Plusz egy nevet ha nem vagyok pofátlan :oops: (hogy kit keresek)
Köszönöm :lol:
Hozzászólás küldése

VigLink badge