2013.09.06. 13:52
stukker1987 írta:nagy.matyika írta:stukker1987 írta:Sziasztok BMW tulajok!
Nemrégiben vásároltam(1 hónapja) egy BMW 525D 2005-ös automata gépszörnyet! (240.000km)
Azóta átolvastam nagyon sok fórumot,természetesen ezt is.
Eddig negatív tapasztalatom nincs,viszont egy dolog nem hagy nyugodni!
Az automata váltó olajcsere kérdése!
Itt pár ember azon az állásponton van,hogy magas kilométerállásnál árthat a dolog,de igazából nem értem hogyan!
Ha ezt valaki elmagyarázná nagyon hálás lennék!
Esetleg van-e tt valaki,aki negatív gyakorlati tapasztalatokról tud beszámolni és nem csak hallott róla?
Az én véleményem alapesetben az hogy egy 5-9 éves használt olaj és teli koszos szűrőnél minden csak jobb lehet....
A forumon e39 5er topicban található erről a témáról egy altopic. Évek óta folyamatosan vesézik ezt témát. Igazából nem az olajcsere árt a váltónak, hanem ennek a helytelen elvégzése. Az a probléma, hogy általában sima olajleengedés történik és ilyenkor a váltóban található olaj 5/9 ede távozik. A maradék pedig keveredik a friss olajjal, valamint az évek során lemorzsolódott fémszemcsékkel. Ilyenkor következik be az a jelenség, hogy a mindenféle helyről előkerült fémszemcsék tönkre teszik a váltót. A helyes eljárás a váltó komplett kiszerelése és szétszedése. Ilyenkor a wandlerből is eltávolítható a maradék olaj. Szépen ki kell pucolni mindent és utána mehet is vissza a helyére a friss olajjal. Ezután pedig be kell tanítani a váltót. Ez teljes szakértelmet kíván, na meg a megfelelő anyagiakat. Ilyen esetben van értelme a váltó olajcseréjének! Olvass bele a fent említett topicba. Sok érvet/ellenérvet olvashatsz, valamint megtalálod a bevált szakemberek elérhetőségeit. Minden jót!
Ez nem lenne egy rossz magyarázat,de azért nem hiszem,hogy egy olajcseréhez szét kellene bombázni egy váltót.
Ez nagy FAIL,ha ilyen mutatvány....
2013.09.06. 14:43
2013.09.06. 17:21
nagy.matyika írta:Még mindig olcsóbb normálisan kicseréltetni az olajat a váltóban, mint utána szívni. Lehet próbálkozni bontott váltóval, de annak többnyire ismeretlen az előélete, vagy jöhet a váltófelújítás, ami majd valahogyan sikerül. Ha a fent leírtakat követitek olajcserénél, akkor a váltód ésszerű használattal túl fogja élni az autót!
2013.09.06. 23:05
2013.09.06. 23:19
nagy.matyika írta:Más téren megtanultam, hogy ha az ember valamivel kapcsolatban lusta, akkor később biztos, hogy megfogja bánni. Ha kicseréltetheted elsőre rendesen az olajat, akkor minek kísérletezni?
2013.09.25. 16:01
2013.09.25. 22:38
Norbert27 írta:Sziasztok.
Engem sem hagy nyugodni ez az olajcsere téma.....ebből kifolyólag megnéztem milyen az olaj 260000 km után.Ránézésre olyan mint az új.Aranybarna és tiszta.Szerintem elég a szintellenőrzés és az utántöltés!
Aztán lehet, hogy valaki korábban már cserélt szűrőt és olajat, mert amikor levettem a váltót takaró burkolatot találtam rajta egy krovafejet.Olyat ami a dekni leszedéséhez is kell.
Lifeguard 6 olajat hol tudnék venni kedvező áron?1l minimum kéne az utántöltéshez.
2013.09.25. 23:24
hamoriarpi írta:Norbert27 írta:Sziasztok.
Engem sem hagy nyugodni ez az olajcsere téma.....ebből kifolyólag megnéztem milyen az olaj 260000 km után.Ránézésre olyan mint az új.Aranybarna és tiszta.Szerintem elég a szintellenőrzés és az utántöltés!
Aztán lehet, hogy valaki korábban már cserélt szűrőt és olajat, mert amikor levettem a váltót takaró burkolatot találtam rajta egy krovafejet.Olyat ami a dekni leszedéséhez is kell.
Lifeguard 6 olajat hol tudnék venni kedvező áron?1l minimum kéne az utántöltéshez.
JLaci hozta nekem is.
2013.09.26. 06:56
Norbert27 írta:Jlaci74?
2013.09.28. 18:57
2013.09.28. 19:24
2013.09.28. 19:33
Norbert27 írta:Sziasztok.
Utántöltés miatt folalkozom a váltóval és azt vettem észre, hogy az olajteknőn lévő műanyag bordák között szivárog az olaj.Semmilyen mechanikai sérülés nem látszik az olajteknőn mégis van egy pici hajszálrepedés.
Ezen a repedésen folyamatosan csöpögött az olaj.Már csak arra vagyok kiváncsi, hogy majd mennyi olajat kell utántölteni.Műanyaghegesztés lett a dologból....úgy néz ki hogy ok lett!
Elképzelhető, hogy szintcsökkenés okozta aztokat a dolgokat, amit múltkor tapasztaltam.Nevezetesen a "dübögő" hangot, ami olyan furi egyenetlen alapjáratot csinált pár másodpercre+ 1×2× volt olyan mintha magasabb fordulaton szeretne elváltani.Amúgy nagyon szépen vált nincs semmi gond vele.
Azért írtam ezt,mert érdemes mindenkinek időnként megnézni a váltót.....ezt tuti valamilyen gyártási hiba.Csak úgy nem repedhet el egy műanyag , ráadásul olyan helyen ahol semmi sem érhet hozzá.
2013.09.28. 20:41
hamoriarpi írta:Szerintem nem a hegesztés a megfelelő kezelés ilyen esetben egy olyan alkatrészen, ami amúgy is szervízalkatrész. Nem tudom, hogy a helyén hogy lehet megcsinálni tökéletesen, főleg hogy a bakelitet szerintem nem lehet hegeszteni (hőre keményedő műanyagok képviselője). Jó helyről 25 ezer egy gyári teknő, benne az új szűrővel...
2013.10.05. 00:30
hamoriarpi írta:nagy.matyika írta:Még mindig olcsóbb normálisan kicseréltetni az olajat a váltóban, mint utána szívni. Lehet próbálkozni bontott váltóval, de annak többnyire ismeretlen az előélete, vagy jöhet a váltófelújítás, ami majd valahogyan sikerül. Ha a fent leírtakat követitek olajcserénél, akkor a váltód ésszerű használattal túl fogja élni az autót!
Végre már ketten fújjuk ugyanazta a marhaságot.
2013.12.03. 22:18
2014.03.29. 11:58
2014.03.29. 12:09
rebel írta:Tegnap vegre egy ideig pont kerult a valto gondom vegere. Szokasos dolgok, fel-le valtasoknal rugdos neha illetve Rbe helyezve akkorat rant mintha elorol belem jottek volna.... 290,000 a kocsiban stb...
Sajnos mar vagy 3 honapja jelen volt de sose tudtam lejutni Mikihez Nyiregyre.
Tegnap mikor felraktuk emelore latszott, h uszik kb a valto alja az olajban ugyhogy utana is ontottek egy keveset. Kozel egy liter hianyzott(ami igen eleg sok). Miutan potolva lett az olajszint utana ujra adaptalta es kb mintha uj lenne. Persze 1-2 heten belul meg kell majd egy szurot teknot + olajcseret elvegezni mivel a peremnel meg mindig szivarog az oraj.
Lenyeg a lenyeg Miki nagyon profin csinalja a dolgokat, barmi kerdes van egybol valaszol szoval szivesen ajanlom barkinek. En Pestrol mentem le hozza Arpi ajanlasaval de feltetlenul megerte.
2014.03.29. 20:43
2014.05.09. 01:01
2014.05.21. 16:47