* *
Pontos idő: 2024.05.12. 21:05

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 154 hozzászólás ]  Oldal ElÅ‘zÅ‘  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  KövetkezÅ‘
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2012.07.18. 20:09 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2012.05.30. 19:13
Hozzászólások: 50
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 6 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Nem nagyon pörög ez a topik -szerencsére, ez azt jelenti hogy megbízhatóak az e60-as automaták? :) esetleg valamilyen javítási tapasztalat tavaly óta?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2012.07.18. 21:49 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
madrian írta:
Nem nagyon pörög ez a topik -szerencsére, ez azt jelenti hogy megbízhatóak az e60-as automaták? :) esetleg valamilyen javítási tapasztalat tavaly óta?

Helo
Tavaly óta rendesen döcög a váltó ... 300-ezer kilométer .... majdnem normál körűlmények között :wink:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2012.07.19. 19:57 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1427 alkalommal
Kapott köszik: 1376 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
240 ezer kilómétrnél 204d1 Miki javaslatára lecseréltem a váltóolajat. AlpinaFan-nak ezúton is köszönöm az olaj és egyéb alkatrészek beszerzésben nyújtott segítséget! :franko:

A váltóolajcsere egy kuplungszett cserével is egybeesett, most olyan a váltás érzetre, mintha új lenne az autó. A kéziváltóban sem tűnik örök életűnek a "Lifetime" olajfeltöltés, szerintem érdemes. A kettős tömegű lendkereket nem volt szükséges cserélni, egyenlőre hibátlanul teszi a dolgát, nem mutat rendellenes működésre utaló jeleket.

Ilyenkor, ha már lent van a váltó, érdemes cserélni a hátsó főtengelyszimmeringet, illetve a váltó kapcsolótengely szimmeringjét, így újabb 200 ezer kilóméterre nyugodt vagyok :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2012.07.19. 20:07 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12126
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
kzolee írta:
240 ezer kilómétrnél 204d1 Miki javaslatára lecseréltem a váltóolajat. AlpinaFan-nak ezúton is köszönöm az olaj és egyéb alkatrészek beszerzésben nyújtott segítséget! :franko:

A váltóolajcsere egy kuplungszett cserével is egybeesett, most olyan a váltás érzetre, mintha új lenne az autó. A kéziváltóban sem tűnik örök életűnek a "Lifetime" olajfeltöltés, szerintem érdemes. A kettős tömegű lendkereket nem volt szükséges cserélni, egyenlőre hibátlanul teszi a dolgát, nem mutat rendellenes működésre utaló jeleket.

Ilyenkor, ha már lent van a váltó, érdemes cserélni a hátsó főtengelyszimmeringet, illetve a váltó kapcsolótengely szimmeringjét, így újabb 200 ezer kilóméterre nyugodt vagyok :D

Itt többen árakat is akarnak!

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2012.07.19. 20:12 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.15. 00:00
Hozzászólások: 2704
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület.
Adott köszi: 461 alkalommal
Kapott köszik: 514 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 204D4
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
kzolee írta:
240 ezer kilómétrnél 204d1 Miki javaslatára lecseréltem a váltóolajat. AlpinaFan-nak ezúton is köszönöm az olaj és egyéb alkatrészek beszerzésben nyújtott segítséget! :franko:

A váltóolajcsere egy kuplungszett cserével is egybeesett, most olyan a váltás érzetre, mintha új lenne az autó. A kéziváltóban sem tűnik örök életűnek a "Lifetime" olajfeltöltés, szerintem érdemes. A kettős tömegű lendkereket nem volt szükséges cserélni, egyenlőre hibátlanul teszi a dolgát, nem mutat rendellenes működésre utaló jeleket.

Ilyenkor, ha már lent van a váltó, érdemes cserélni a hátsó főtengelyszimmeringet, illetve a váltó kapcsolótengely szimmeringjét, így újabb 200 ezer kilóméterre nyugodt vagyok :D


Milyen olaj került bele?Az enyémbe ilyet raktam:

Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2012.07.19. 20:39 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1427 alkalommal
Kapott köszik: 1376 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
simi64 írta:
Itt többen árakat is akarnak!


1,6 liter olaj megy a váltóba, most nem mennék bele hitvitába 100 Ft/liter különbség miatt. :roker:

A kapcsolótengely szimmering háromezer volt gyáriban.


Padre540 írta:

Milyen olaj került bele?Az enyémbe ilyet raktam:

Kép


Igen, gyári olaj került bele.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2012.07.19. 20:42 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.28. 00:00
Hozzászólások: 5155
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Adott köszi: 391 alkalommal
Kapott köszik: 934 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 204D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Padre540 írta:
kzolee írta:
240 ezer kilómétrnél 204d1 Miki javaslatára lecseréltem a váltóolajat. AlpinaFan-nak ezúton is köszönöm az olaj és egyéb alkatrészek beszerzésben nyújtott segítséget! :franko:

A váltóolajcsere egy kuplungszett cserével is egybeesett, most olyan a váltás érzetre, mintha új lenne az autó. A kéziváltóban sem tűnik örök életűnek a "Lifetime" olajfeltöltés, szerintem érdemes. A kettős tömegű lendkereket nem volt szükséges cserélni, egyenlőre hibátlanul teszi a dolgát, nem mutat rendellenes működésre utaló jeleket.

Ilyenkor, ha már lent van a váltó, érdemes cserélni a hátsó főtengelyszimmeringet, illetve a váltó kapcsolótengely szimmeringjét, így újabb 200 ezer kilóméterre nyugodt vagyok :D


Milyen olaj került bele?Az enyémbe ilyet raktam:

Kép


Ez biztos jó, mert még a Castrol is ezt ajánlja:

Castrol kalkulátor


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2012.07.19. 20:52 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1427 alkalommal
Kapott köszik: 1376 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
barbrady írta:

Ez biztos jó, mert még a Castrol is ezt ajánlja:

Castrol kalkulátor


Azért erre a kalkulátorra még ne vegyél mérget, az E61-emet még eltalálta, de az egyik E28-nál már hibázott. Tutit csak gyártási dátum alapján lehet, anno ugyanazon modelleket szerelték több féle Getrag illetve ZF kézi váltóval is, a szinkrongyűrűk anyagában is volt eltérés. Némely kéziváltóba ATF olaj való. A kalkulátor úgy gondolja, hogy nem így van, ezzel azonban ki is lehet nyírni a váltót....


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kzolee az itt látható tagok köszönték meg: barbrady
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2012.07.20. 07:41 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.09.15. 00:00
Hozzászólások: 2704
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület.
Adott köszi: 461 alkalommal
Kapott köszik: 514 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 204D4
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Csak azért kérdeztem,mert a Castrol ATF és ez között semmi különbséget nem észleltem.A tapasztalatra lettem volna kíváncsi,de az új kuplunggal más a helyzet.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2013.07.23. 16:45 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.05. 00:00
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Warrington - GB
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E92
Motor tipusa: M57TU2D30
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2013.07.23. 19:35 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
MPowerPH írta:
ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?

Fel lett tanítva olajcsere után?

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2013.07.23. 20:40 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.05. 00:00
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Warrington - GB
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E92
Motor tipusa: M57TU2D30
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
MPowerPH írta:
ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?

Fel lett tanítva olajcsere után?


Fogalmam sincs, még az előző tulaj csináltatta. Eladás előtti nagy szerviz. Egyébként eddig jó volt, tegnap előtt vettem észre, hogy valami nem kóser, és kicsit nagyobb RPM kell neki a felváltáshoz.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2013.07.23. 20:54 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
MPowerPH írta:
hamoriarpi írta:
MPowerPH írta:
ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?

Fel lett tanítva olajcsere után?


Fogalmam sincs, még az előző tulaj csináltatta. Eladás előtti nagy szerviz. Egyébként eddig jó volt, tegnap előtt vettem észre, hogy valami nem kóser, és kicsit nagyobb RPM kell neki a felváltáshoz.

Első körben szintet ellenőriztetnék. Ha minden ok, akkor alacsony az olajnyomás vagy szolenoid hiba, ami biztosan zsebbenyúlós. Specialistával tárgyalj!

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: MPowerPH
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2013.07.23. 21:16 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.05. 00:00
Hozzászólások: 360
Tartózkodási hely: Warrington - GB
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E92
Motor tipusa: M57TU2D30
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
MPowerPH írta:
hamoriarpi írta:
MPowerPH írta:
ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?

Fel lett tanítva olajcsere után?


Fogalmam sincs, még az előző tulaj csináltatta. Eladás előtti nagy szerviz. Egyébként eddig jó volt, tegnap előtt vettem észre, hogy valami nem kóser, és kicsit nagyobb RPM kell neki a felváltáshoz.

Első körben szintet ellenőriztetnék. Ha minden ok, akkor alacsony az olajnyomás vagy szolenoid hiba, ami biztosan zsebbenyúlós. Specialistával tárgyalj!


Érdekes a dolog... Most elugrottam melóhelyre, meg guminyomást állítani, és minden ok volt. Az autó még 1 hónapig garanciális, szóval miután megjövünk a nyaralásból, és lesz vele valami probléma, akkor visszaviszem. Na meg otthon Atival ezt is csekkoltatom.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2013.08.01. 23:04 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
MPowerPH írta:
hamoriarpi írta:
MPowerPH írta:
ZF 6HP26 váltónál a következő furcsaságra lettem figyelmes a napokban. 3. fokozatból kicsit később kapcsol 4.-be, mint ahogy azt a többiben teszi. Olyan 1800-1900RPM-ig engedi el.(pont ciki, mert 50-nél még nem vált) Hiba nincs a tárolóban, a fokozatok között szépen, észrevétlenül kapcsolgat, nem rángat. 2000 mérfölddel ezelőtt volt cserélve váltóolaj és szűrő. Vélemény?

Fel lett tanítva olajcsere után?


Fogalmam sincs, még az előző tulaj csináltatta. Eladás előtti nagy szerviz. Egyébként eddig jó volt, tegnap előtt vettem észre, hogy valami nem kóser, és kicsit nagyobb RPM kell neki a felváltáshoz.

Helo
A programozás lényerges dolog
Csak azt nem értem minek kellet váltóolajat cserélni :roll: :roll:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2013.09.06. 11:15 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.08.26. 13:58
Hozzászólások: 22
Tartózkodási hely: Eger
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57TUD25
Évjárata: 2005
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok BMW tulajok!

Nemrégiben vásároltam(1 hónapja) egy BMW 525D 2005-ös automata gépszörnyet! (240.000km) :franko:
Azóta átolvastam nagyon sok fórumot,természetesen ezt is.

Eddig negatív tapasztalatom nincs,viszont egy dolog nem hagy nyugodni!
Az automata váltó olajcsere kérdése!

Itt pár ember azon az állásponton van,hogy magas kilométerállásnál árthat a dolog,de igazából nem értem hogyan!
Ha ezt valaki elmagyarázná nagyon hálás lennék!

Esetleg van-e tt valaki,aki negatív gyakorlati tapasztalatokról tud beszámolni és nem csak hallott róla?

Az én véleményem alapesetben az hogy egy 5-9 éves használt olaj és teli koszos szűrőnél minden csak jobb lehet....


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2013.09.06. 11:21 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1427 alkalommal
Kapott köszik: 1376 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
Pont itt az első oldalon olvashatsz róla. :wink:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2013.09.06. 12:06 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
stukker1987 írta:
Sziasztok BMW tulajok!

Nemrégiben vásároltam(1 hónapja) egy BMW 525D 2005-ös automata gépszörnyet! (240.000km) :franko:
Azóta átolvastam nagyon sok fórumot,természetesen ezt is.

Eddig negatív tapasztalatom nincs,viszont egy dolog nem hagy nyugodni!
Az automata váltó olajcsere kérdése!

Itt pár ember azon az állásponton van,hogy magas kilométerállásnál árthat a dolog,de igazából nem értem hogyan!
Ha ezt valaki elmagyarázná nagyon hálás lennék!

Esetleg van-e tt valaki,aki negatív gyakorlati tapasztalatokról tud beszámolni és nem csak hallott róla?

Az én véleményem alapesetben az hogy egy 5-9 éves használt olaj és teli koszos szűrőnél minden csak jobb lehet....

Igazad van. Tapasztalat.

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2013.09.06. 12:25 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
stukker1987 írta:
Sziasztok BMW tulajok!

Nemrégiben vásároltam(1 hónapja) egy BMW 525D 2005-ös automata gépszörnyet! (240.000km) :franko:
Azóta átolvastam nagyon sok fórumot,természetesen ezt is.

Eddig negatív tapasztalatom nincs,viszont egy dolog nem hagy nyugodni!
Az automata váltó olajcsere kérdése!

Itt pár ember azon az állásponton van,hogy magas kilométerállásnál árthat a dolog,de igazából nem értem hogyan!
Ha ezt valaki elmagyarázná nagyon hálás lennék!

Esetleg van-e tt valaki,aki negatív gyakorlati tapasztalatokról tud beszámolni és nem csak hallott róla?

Az én véleményem alapesetben az hogy egy 5-9 éves használt olaj és teli koszos szűrőnél minden csak jobb lehet....


A forumon e39 5er topicban található erről a témáról egy altopic. Évek óta folyamatosan vesézik ezt témát. Igazából nem az olajcsere árt a váltónak, hanem ennek a helytelen elvégzése. Az a probléma, hogy általában sima olajleengedés történik és ilyenkor a váltóban található olaj 5/9 ede távozik. A maradék pedig keveredik a friss olajjal, valamint az évek során lemorzsolódott fémszemcsékkel. Ilyenkor következik be az a jelenség, hogy a mindenféle helyről előkerült fémszemcsék tönkre teszik a váltót. A helyes eljárás a váltó komplett kiszerelése és szétszedése. Ilyenkor a wandlerből is eltávolítható a maradék olaj. Szépen ki kell pucolni mindent és utána mehet is vissza a helyére a friss olajjal. Ezután pedig be kell tanítani a váltót. Ez teljes szakértelmet kíván, na meg a megfelelő anyagiakat. Ilyen esetben van értelme a váltó olajcseréjének! Olvass bele a fent említett topicba. Sok érvet/ellenérvet olvashatsz, valamint megtalálod a bevált szakemberek elérhetőségeit. Minden jót!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: E60-as váltó
HozzászólásElküldve: 2013.09.06. 12:51 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.08.26. 13:58
Hozzászólások: 22
Tartózkodási hely: Eger
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57TUD25
Évjárata: 2005
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
nagy.matyika írta:
stukker1987 írta:
Sziasztok BMW tulajok!

Nemrégiben vásároltam(1 hónapja) egy BMW 525D 2005-ös automata gépszörnyet! (240.000km) :franko:
Azóta átolvastam nagyon sok fórumot,természetesen ezt is.

Eddig negatív tapasztalatom nincs,viszont egy dolog nem hagy nyugodni!
Az automata váltó olajcsere kérdése!

Itt pár ember azon az állásponton van,hogy magas kilométerállásnál árthat a dolog,de igazából nem értem hogyan!
Ha ezt valaki elmagyarázná nagyon hálás lennék!

Esetleg van-e tt valaki,aki negatív gyakorlati tapasztalatokról tud beszámolni és nem csak hallott róla?

Az én véleményem alapesetben az hogy egy 5-9 éves használt olaj és teli koszos szűrőnél minden csak jobb lehet....


A forumon e39 5er topicban található erről a témáról egy altopic. Évek óta folyamatosan vesézik ezt témát. Igazából nem az olajcsere árt a váltónak, hanem ennek a helytelen elvégzése. Az a probléma, hogy általában sima olajleengedés történik és ilyenkor a váltóban található olaj 5/9 ede távozik. A maradék pedig keveredik a friss olajjal, valamint az évek során lemorzsolódott fémszemcsékkel. Ilyenkor következik be az a jelenség, hogy a mindenféle helyről előkerült fémszemcsék tönkre teszik a váltót. A helyes eljárás a váltó komplett kiszerelése és szétszedése. Ilyenkor a wandlerből is eltávolítható a maradék olaj. Szépen ki kell pucolni mindent és utána mehet is vissza a helyére a friss olajjal. Ezután pedig be kell tanítani a váltót. Ez teljes szakértelmet kíván, na meg a megfelelő anyagiakat. Ilyen esetben van értelme a váltó olajcseréjének! Olvass bele a fent említett topicba. Sok érvet/ellenérvet olvashatsz, valamint megtalálod a bevált szakemberek elérhetőségeit. Minden jót!



Ez nem lenne egy rossz magyarázat,de azért nem hiszem,hogy egy olajcseréhez szét kellene bombázni egy váltót.
Ez nagy FAIL,ha ilyen mutatvány....


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 154 hozzászólás ]  Oldal ElÅ‘zÅ‘  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  KövetkezÅ‘

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator