2018.07.02. 05:58
Kaya írta:Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulok a közösséghez, amit még az autószerelők is találgatnak. 530d-t vezetek. Arra lettem figyelmes, hogy a gumi vízcsövek eléggé kemények. Ez önmagában még nem volna probléma, hiszen nyomás alatt lévő rendszer.
Viszont az én csöveim szerintem túl kemények és leállítás után hallom a hűtősapkában lévő szelepet sziszegni, a nyomást leengedni. Összehasonlítottam másik ugyanilyen autóval és nála a cső nem keményedett be ennyire, ebből gondoltam,hogy valami hiba mégis lehet. A benzineseknél 2Bar, a dizelnél 1,4Bar van a sapkára írva. Tehát a hűtőkör simán ennél többet kibír és nem is durrant még el soha. Nem megy olaj a vízbe, víz az olajba. Nem füstöl se kéken se fehéren. Sőt, a városi araszolás után a pályán az első gyorsításkor kilőtt pamacstól eltekintve semennyire. A szerviz menü szerint 83-86 C fokon jár a motor és nagyon 90 fölé sem megy. Én hengerfej hibára gyanakodtam de több szerelőt is kikérdezve szinte egyik sem hallott még hengerfejes 30d motorról. A vízpumpa forgatja a vizet mert a kupak alatt szépen pisil a kis cső és gázadáskor is rákeményít a csövekre. Azt mondják, hogy ha hengerfej hiba lenne, az égéstermék látszana a fagyálló folyadékon. Ez nálam olyan tiszta, ha elém raknák málnaszörpnek, meginnám. Tegnap szintén baráti tanácsra kikötöttem és egy csővel áthidaltam az egr hűtőt, hátha abban van egy hajszál repedés és ott mehet nyomás a vízkörbe. Hiába. Pár melegen megtett kilométer után ismét kőkemény csővel találtam magam szemben. A csövek reggelre sem engedik el a nyomást. Másik autónkkal ellentétben kemények maradnak. Cseréltem már két kölcsön hűtősapkát is. az egyiknél ami hibás is lehetett, nem autón volt, gejzír volt a végeredmény, a másik sapka pedig a puha csövű Bmw-ről származott, ugyanúgy keményedtünk. Már olyan ötletelések is voltak a baráti körben, hogy egy pici csőben dugulás lehet valahol és ott kiforr a víz ami megemeli a nyomást de ezt leszámítva minden rendben van.
Remélem nem toltam túl hosszúra.
Előre is köszönöm a válaszokat
2018.07.02. 10:34
2020.08.24. 20:05
2020.08.24. 20:29
Johny540 írta:Sziasztok!
Ez mennyire gyakori hogy onnan szivárog a hűtőfolyadék,ahonnan a képen jelöltem a piros nyíllal?
Azon a pici lyukon csordogál szépen.Először azt hittem a tömítésnél,de ha megnyomkodom a vízcsövet,akkor szépen szemerkél kifelé.
Mi a pontos neve ennek az alkatrésznek?Eddig nem találtam meg.Ez maga az EGR termosztát?
(M47N2)
Köszönöm!
2020.08.24. 21:31
muhaati írta:Johny540 írta:Sziasztok!
Ez mennyire gyakori hogy onnan szivárog a hűtőfolyadék,ahonnan a képen jelöltem a piros nyíllal?
Azon a pici lyukon csordogál szépen.Először azt hittem a tömítésnél,de ha megnyomkodom a vízcsövet,akkor szépen szemerkél kifelé.
Mi a pontos neve ennek az alkatrésznek?Eddig nem találtam meg.Ez maga az EGR termosztát?
(M47N2)
Köszönöm!
Általában nem jut el eddig, mert ki szoktuk cserélni a víz visszahűlése miatt . Viszont amelyik már elment 300.000.-km ert, annak szerintem megbocsátható. Azoknál igen, szokott elöregedni a műanyag.
2020.08.28. 19:19
2020.08.29. 14:31
Johny540 írta:Sziasztok!
Figyelgettem a napokba a titkos menübe a vízhőfokot.
Úgy gondolom zárt rendszerben normális....de
Nyugtassatok meg hogy araszolásnál normális a 97C°.
2020.10.03. 12:03
2020.10.28. 16:32
Johny540 írta:Sziasztok!
Tegnap azt a szokatlan dolgot tapasztaltam,hogy első elindulás után pár Km-el (amellett hogy a szokásosnál szemmel láthatóan is gyorsabban ment fel) a kis skála ami a fordulatszámmérő körül van,a képen látható módon továbbment a szokásosnál.A felső nyíllal az eddig megszokottat jelöltem üzemmelegen,az alsóval a tegnapi egyszeri állapotot,az alsó nyíl hegyéig ment fel.
Ezután para,titkos menü ezerrel,de pár Km-el utána tudtam félreállni,de még akkor is 71C°-t mutatott.Következő elindulás után (kb. 1óra) minden a megszokott volt.Sokat mentem utána még vele,de semmi rendellenes nem volt.Minden rendbe van látszólag,minden a helyén van.Mi lehet ennek az oka?Kinek hol áll egyébként?Ugyanilyen motorral szerelt autó lenne a mérvadó
6 nap elteltével is minden rendben.
2024.04.23. 19:03