* *
Pontos idő: 2024.03.29. 16:34

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2011.04.10. 16:44 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2006.08.15. 00:00
Hozzászólások: 84
Tartózkodási hely: Hampshire, Egyesult Kiralysag
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 1
Széria kód: E53
Motor tipusa: 4.4i V8
Évjárata: 2004
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok

2004-es E61 525D erdekes dolgot kezdett el csinalni. Neha gazadaskor, mikozben felfele megy a fordulatszam, furccsa nyikorgo/sipolo hangot ad ki az auto. Nem mindig csinalja, de 70%-ban igen.
A hang akkor is hallatszodik amikor a fordulat lefele esik. Az auto automata, ezert vezetes kozben inkabb csak elindulasnal vagy hirtelen gazadasnal hallani. Ha megallok, uresben nyomkodom a gazt akkor konnyebb eloidezni. A hang 1800-2500 RPM kozott hallatszodik. Erdekes hogy allando 2000-es fordulaton eddig csak 1x hallottam. Tehat akkor is szolt ha nem valtozott a fordulat.

Azt hittem csuszik ekszij, mert nagyon hasonlo a hang, de ez kb csak fele olyan hangos. Felhuzott ablaknal epphogy hallani. Ha kinyitom a gephaztetot es valaki nyomkodja a gazt akkor a fordulat emelkedese kozben, illetve csokkenese kozben hallani csak a hangot a turbotol. Nem ekszij, nem gorgocsapagy. A generatortol is messze van a hang :) A turbo kornyekerol jon szerintem. Fogyasztas 7-10L kozott mozog, attol fug varos/autopalya. Elegge toljuk is neki, minden OK.

A menetteljesitmeny nagyon jo, az auto rendesen huz, nem fustol egyaltalan, nincs semmi hang, es hibauzenet sem. Megprobalom majd felvenni nektek a hangot. A brit/usa oldalakon tobbeknek is elojott a dolog, es "wastegate" + "wastegate actuator" csere lett belole. De nekik leginkabb kereplo, zorgo hang volt, es nem sipolas.
Sok turbos autom volt mar, tudom milyen ha kifuj a turbo, volt mar hozza szerencsem, de az kozeltsem ilyen hangos.
Ha valakinek lenne otlete, szivesen varom. Jovo heten elviszem szervizbe megnezetni. Itt Angliaban sajnos a "szerviz" majdnem mindenre motorcsret, illetve "minden" cseret javasol, ami a hiba korul lehet, mert aranyarban van a munkadij. Olcsobb mindent kicsereltetni, mint 5x visszamenni, nezegetni.
Ma/holnap csinalok egy videot, is, es kerem irjatok segitsetek, mert itt Angliaban senkiben sem bizom.
UPDATE:
Itt a video a kocsirol hanggal.. :(
http://www.youtube.com/watch?v=SGEUkQlAWyo
Udv, Tamas

_________________
Tomi1000 (2004 E60 530d auto)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
HozzászólásElküldve: 2011.04.10. 23:07 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2006.08.15. 00:00
Hozzászólások: 84
Tartózkodási hely: Hampshire, Egyesult Kiralysag
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 1
Széria kód: E53
Motor tipusa: 4.4i V8
Évjárata: 2004
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (0)
Ha barkinek barmi otlete van, kerem irjatok.
-Ekszijak ok
-Huz az auto rendesen
-Semmi extra fust nem jon hatul a kipufogobol
-Az auto hangja normalis, kiveve a sipolast, ami a videon hallatszik
-Az alapjarat neha picit ingadozik, de max 50 rpm-et, es csak naponta 1x talan, amikor epp rajon. De ez lehet belefer a"normalis"- ba
-160.000 km van a kocsiban (100.000 merfold)
-Vezetett BMW szervizkonyves, leellenoriztem, nem volt elvileg visszatekerve az ora 1x sem
-Fordulatszam zuhanasa kozben egy kis kar megmozdul a turbonal, nem konnyu kivenni a videon, de latni. Angulul azt hiszem az a "wastegate regulator" kar. Ezt hogy hivjak magyarul? Nem talalom a realoem-en sem.
Az autom 2004.07. 525DA SE E61 jobbkormanyos :) Sajnos.

Ha volt mar valakinek ilyen hang a turbo korul, kerem irjon.
Itt a linkem ujra, 1 oraja videoztam :) :


Elore is koszi a valaszokat
:franko:
Tamas

_________________
Tomi1000 (2004 E60 530d auto)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2011.04.10. 23:14 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
tomi1000 írta:
Ha barkinek barmi otlete van, kerem irjatok.
-Ekszijak ok
-Huz az auto rendesen
-Semmi extra fust nem jon hatul a kipufogobol
-Az auto hangja normalis, kiveve a sipolast, ami a videon hallatszik
-Az alapjarat neha picit ingadozik, de max 50 rpm-et, es csak naponta 1x talan, amikor epp rajon. De ez lehet belefer a"normalis"- ba
-160.000 km van a kocsiban (100.000 merfold)
-Vezetett BMW szervizkonyves, leellenoriztem, nem volt elvileg visszatekerve az ora 1x sem
-Fordulatszam zuhanasa kozben egy kis kar megmozdul a turbonal, nem konnyu kivenni a videon, de latni. Angulul azt hiszem az a "wastegate regulator" kar. Ezt hogy hivjak magyarul? Nem talalom a realoem-en sem.
Az autom 2004.07. 525DA SE E61 jobbkormanyos :) Sajnos.

Ha volt mar valakinek ilyen hang a turbo korul, kerem irjon.
Itt a linkem ujra, 1 oraja videoztam :) :


Elore is koszi a valaszokat
:franko:
Tamas

Helo
Majd holnap meghallgatom a másik gépen mert nálam csak (( monó )) van
"wastegate regulator" === lefúvatószelep szabályozó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2011.04.10. 23:42 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12126
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Én ezt valami fémes hangnak hallom. Nem a turbora gondolnék első körben. Talán valami csapágy. Az szokott "sírni" így.
Az a baj, hogy nem behatárolható, hogy honnan jön.

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2011.04.10. 23:56 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2006.08.15. 00:00
Hozzászólások: 84
Tartózkodási hely: Hampshire, Egyesult Kiralysag
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 1
Széria kód: E53
Motor tipusa: 4.4i V8
Évjárata: 2004
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (0)
simi64 írta:
Én ezt valami fémes hangnak hallom. Nem a turbora gondolnék első körben. Talán valami csapágy. Az szokott "sírni" így.
Az a baj, hogy nem behatárolható, hogy honnan jön.


Nagyon fuleltem, es a turbo kornyekerol jon a hang. Igaz, valoban inkabb erosebb nyekergo hang, mint sipolas..
Turbocsapagy gondolom nem lehet, mert akkor okadna a kocsi az olajat, es fustolne + nem menne. Ilyen gondok nincsenek. Generatorcsapagyra is gondoltam, de oszinten meg sem talaltam a generatort mert mar sotet volt. A video egy parkolohazban keszult.
Udv, Tamas

_________________
Tomi1000 (2004 E60 530d auto)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2011.04.10. 23:57 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2006.08.15. 00:00
Hozzászólások: 84
Tartózkodási hely: Hampshire, Egyesult Kiralysag
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 1
Széria kód: E53
Motor tipusa: 4.4i V8
Évjárata: 2004
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (0)
lepke írta:
tomi1000 írta:
Ha barkinek barmi otlete van, kerem irjatok.
-Ekszijak ok
-Huz az auto rendesen
-Semmi extra fust nem jon hatul a kipufogobol
-Az auto hangja normalis, kiveve a sipolast, ami a videon hallatszik
-Az alapjarat neha picit ingadozik, de max 50 rpm-et, es csak naponta 1x talan, amikor epp rajon. De ez lehet belefer a"normalis"- ba
-160.000 km van a kocsiban (100.000 merfold)
-Vezetett BMW szervizkonyves, leellenoriztem, nem volt elvileg visszatekerve az ora 1x sem
-Fordulatszam zuhanasa kozben egy kis kar megmozdul a turbonal, nem konnyu kivenni a videon, de latni. Angulul azt hiszem az a "wastegate regulator" kar. Ezt hogy hivjak magyarul? Nem talalom a realoem-en sem.
Az autom 2004.07. 525DA SE E61 jobbkormanyos :) Sajnos.

Ha volt mar valakinek ilyen hang a turbo korul, kerem irjon.
Itt a linkem ujra, 1 oraja videoztam :) :


Elore is koszi a valaszokat
:franko:
Tamas

Helo
Majd holnap meghallgatom a másik gépen mert nálam csak (( monó )) van
"wastegate regulator" === lefúvatószelep szabályozó


Koszi:)
Az normalis hogy a lefuvoszelepbol nyitaskor jon egy kis fust?

Bar gondolom annak sok koze nincs ehhez a hanghoz.

Udv, Tamas

_________________
Tomi1000 (2004 E60 530d auto)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2011.04.11. 11:26 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2006.08.15. 00:00
Hozzászólások: 84
Tartózkodási hely: Hampshire, Egyesult Kiralysag
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 1
Széria kód: E53
Motor tipusa: 4.4i V8
Évjárata: 2004
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (0)
tomi1000 írta:
lepke írta:
tomi1000 írta:
Ha barkinek barmi otlete van, kerem irjatok.
-Ekszijak ok
-Huz az auto rendesen
-Semmi extra fust nem jon hatul a kipufogobol
-Az auto hangja normalis, kiveve a sipolast, ami a videon hallatszik
-Az alapjarat neha picit ingadozik, de max 50 rpm-et, es csak naponta 1x talan, amikor epp rajon. De ez lehet belefer a"normalis"- ba
-160.000 km van a kocsiban (100.000 merfold)
-Vezetett BMW szervizkonyves, leellenoriztem, nem volt elvileg visszatekerve az ora 1x sem
-Fordulatszam zuhanasa kozben egy kis kar megmozdul a turbonal, nem konnyu kivenni a videon, de latni. Angulul azt hiszem az a "wastegate regulator" kar. Ezt hogy hivjak magyarul? Nem talalom a realoem-en sem.
Az autom 2004.07. 525DA SE E61 jobbkormanyos :) Sajnos.

Ha volt mar valakinek ilyen hang a turbo korul, kerem irjon.
Itt a linkem ujra, 1 oraja videoztam :) :


Elore is koszi a valaszokat
:franko:
Tamas

Helo
Majd holnap meghallgatom a másik gépen mert nálam csak (( monó )) van
"wastegate regulator" === lefúvatószelep szabályozó


Koszi:)
Az normalis hogy a lefuvoszelepbol nyitaskor jon egy kis fust?

Bar gondolom annak sok koze nincs ehhez a hanghoz.

Udv, Tamas

Kaptam 1-2 valaszt a helyi forumon is: nezzetek meg ha erdekel valakit :)
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f15/2004-e61-525d-squeaky-noise-from-turbo-t79268/

_________________
Tomi1000 (2004 E60 530d auto)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.01.15. 00:03 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2006.08.15. 00:00
Hozzászólások: 84
Tartózkodási hely: Hampshire, Egyesult Kiralysag
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 1
Széria kód: E53
Motor tipusa: 4.4i V8
Évjárata: 2004
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (0)
Meglett a hiba oka.
A kipufogo lemomlo volt megrepedve. Ki kellett cserelni.
Most vettem csak eszre hogy nem irtam ide fel.
Hatha egyszer valakinek segit. Az 530D es az 525D -nel is allitolag eleg gyakori sajnos. Hegeszteni nem igen lehet mert az anyag tul vekony es allitolag ujra elreped hamar.

_________________
Tomi1000 (2004 E60 530d auto)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.01.15. 10:48 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2011.12.19. 22:09
Hozzászólások: 982
Tartózkodási hely: Vác/United Kingdom
Adott köszi: 61 alkalommal
Kapott köszik: 180 alkalommal
Széria kód: E53
Motor tipusa: 30D M57N2
Évjárata: 2005
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (0)
tomi1000 írta:
Meglett a hiba oka.
A kipufogo lemomlo volt megrepedve. Ki kellett cserelni.
Most vettem csak eszre hogy nem irtam ide fel.
Hatha egyszer valakinek segit. Az 530D es az 525D -nel is allitolag eleg gyakori sajnos. Hegeszteni nem igen lehet mert az anyag tul vekony es allitolag ujra elreped hamar.

Hát 4 évre reagálni mi volt a hiba :D ezt már minden e60/61 klubtárs tudja :D anyira nem 2006 utániakat már orvosolták ott már öntvény van és a e39 leömlö kompátibilis a e60/61 hez

_________________
Tedd vagy ne tedd de ne próbáld :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 9 hozzászólás ] 

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator