Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: E60-as üzemben tartási költsége

2018.05.09. 23:57

csrobcsi írta:És aztán szmogriadó esetén nem ülhetsz majd bele. A kinti, németországi, majd ezután meghozásra kerülő szabályokba belegondolni sem merek. Én is filózom mi legyen, mert hasonló szinten felújítottam mint te, és még most a csinosítás részére tértem volna rá de valszeg elmarad, és max 1 éven belül megpróbálom eladni :( Én pl idén októbertől szmogriadó esetén asszem nem mehetek be Bpre (530D, EU3).

Ez azert kozel sem igy van. A birosagi dontes arrol szol, hogy az euro 6 alatti diesel autok kitiltHATOK (a feltetes mod ott van), ha arra szukseg van es nincs mas megoldas. Valamint senkinek semmilyen karpotlasi kotelessege nincsen, azaz senki nem fog karpotolni, hiaba van mondjuk euro 5-os diesel autod, ami csupan par eves, senki nem tartozik emiatt felelosseggel.
Jelenleg ez a tema 2 varosban "forro": Stuttgartban es Hamburgban, ahol egyelore nincs semmilyen komoly szigoritas, 1-2 kisebb ovezetbol valoszinuleg ki lesznek tilvtva a regebbi dieselek es talan szmogriado eseten mashol is (Stuttgartban es Hamburgban). Ez a dontes persze precedens erteku lehet tovabbi kb 20 nagyobb nemet varosban, ahol a szmog szinten problemas. A nemet kormany azonban kijelentette, hogy celjuk, hogy a diesel tilalmat elkeruljek es a problemat maskeppen megoldjak. Szoval a dolog egyelore bizonytalan, de teny, hogy talan most nem annyira tanacsos diesel autot venni. Mindazonaltal en nem latom, hogy az emberek fejvesztve szabadulnanak meg az euro 4-5-os diesel autoiktol...

Az en esetmre leforditva: most nem tudok bemenni Stuttgartban egy kisebb zonaba, illetve majd talan ev vege fele szmogriado eseten Stuttgartba ese Hamburga, ahol eddig sem es ezutan sem lesz dolgom. TALAN majd 1-2 ev mulva nem tudok bemenni Münchenbe, ahova talan evente egyszer kell mennem, tehat majd ebben az esetben ki kell adnom kb 20 eurot arra, hogy vonattal menjek el. Ez azt hiszem nem egy nagy osszeg. Szoval egyelore ugy nez ki, hogy itt a varosomban, valamint a kornyeken, illetve Nemetorsza es Magyarorszag kozott meg jo par evig kozlekedhetek az EURO4-es dieselemmel. Nem erzem ugy, hogy nagyon rafaztam volna.

A lipcsei testület szerint az önkormányzatok a hatályos jogszabályok alapján megtilthatják a dízelüzemű járművek használatát azzal a céllal, hogy a település levegőjének minősége megfeleljen az európai uniós előírásoknak, de ügyelniük kell az arányosság elvének betartására, és csak végső megoldásként rendelhetik el a tiltást.

Re: E60-as üzemben tartási költsége

2018.05.12. 16:09

dreizwanzig írta:
csrobcsi írta:És aztán szmogriadó esetén nem ülhetsz majd bele. A kinti, németországi, majd ezután meghozásra kerülő szabályokba belegondolni sem merek. Én is filózom mi legyen, mert hasonló szinten felújítottam mint te, és még most a csinosítás részére tértem volna rá de valszeg elmarad, és max 1 éven belül megpróbálom eladni :( Én pl idén októbertől szmogriadó esetén asszem nem mehetek be Bpre (530D, EU3).

Ez azert kozel sem igy van. A birosagi dontes arrol szol, hogy az euro 6 alatti diesel autok kitiltHATOK (a feltetes mod ott van), ha arra szukseg van es nincs mas megoldas. Valamint senkinek semmilyen karpotlasi kotelessege nincsen, azaz senki nem fog karpotolni, hiaba van mondjuk euro 5-os diesel autod, ami csupan par eves, senki nem tartozik emiatt felelosseggel.
Jelenleg ez a tema 2 varosban "forro": Stuttgartban es Hamburgban, ahol egyelore nincs semmilyen komoly szigoritas, 1-2 kisebb ovezetbol valoszinuleg ki lesznek tilvtva a regebbi dieselek es talan szmogriado eseten mashol is (Stuttgartban es Hamburgban). Ez a dontes persze precedens erteku lehet tovabbi kb 20 nagyobb nemet varosban, ahol a szmog szinten problemas. A nemet kormany azonban kijelentette, hogy celjuk, hogy a diesel tilalmat elkeruljek es a problemat maskeppen megoldjak. Szoval a dolog egyelore bizonytalan, de teny, hogy talan most nem annyira tanacsos diesel autot venni. Mindazonaltal en nem latom, hogy az emberek fejvesztve szabadulnanak meg az euro 4-5-os diesel autoiktol...

Az en esetmre leforditva: most nem tudok bemenni Stuttgartban egy kisebb zonaba, illetve majd talan ev vege fele szmogriado eseten Stuttgartba ese Hamburga, ahol eddig sem es ezutan sem lesz dolgom. TALAN majd 1-2 ev mulva nem tudok bemenni Münchenbe, ahova talan evente egyszer kell mennem, tehat majd ebben az esetben ki kell adnom kb 20 eurot arra, hogy vonattal menjek el. Ez azt hiszem nem egy nagy osszeg. Szoval egyelore ugy nez ki, hogy itt a varosomban, valamint a kornyeken, illetve Nemetorsza es Magyarorszag kozott meg jo par evig kozlekedhetek az EURO4-es dieselemmel. Nem erzem ugy, hogy nagyon rafaztam volna.

A lipcsei testület szerint az önkormányzatok a hatályos jogszabályok alapján megtilthatják a dízelüzemű járművek használatát azzal a céllal, hogy a település levegőjének minősége megfeleljen az európai uniós előírásoknak, de ügyelniük kell az arányosság elvének betartására, és csak végső megoldásként rendelhetik el a tiltást.


Véletlen sem akarok ebből vitát indítani, csak azon filóztam, hogy pár év múlva annyira bizonytalan lesz a helyzet hogy teljesen letettem arról hogy a továbbiakban hosszú távon gondolkozzam a 30d-ben... Az általad kifejtett szabályzás rendben is van, de ez sajna (szerintem) csak az aktuális helyzet, idén télen majd megint mindenki elborzad, és tovább szigorítanak, vagy nem tudom. Számomra az aktuális, hogy idén télen már nem mehetek be Bp-re. Jövőre te sem. Illetve ha németből - vagy nem tudom merre vagy - hazafelé már te sem használhatod pl az M0-t... Egyelőre ez persze csak szmogriadó esetén. Jövőre vagy utána meg ki tudja. Attól függ polgártársaink mennyivel több gumicsizmát, pet palackot, nejlonzacskót, stb-t dobálnak a tűzre idén.
Mindenesetre addig senki sem szokta nálunk elhinni hogy gond lesz, amíg pl lesz egy nap amikor munkába igyekvők fele-negyede, nem ülhet aznap autóba, és persze a buszra-metróra-villamosra- vonatra sem fér majd fel. Aztán aznap este mindenki egyszerre rakja fel a régi dízelét a hahu-ra. Na én ezt nem szeretném csak megvárni. Vagy marad a bimmer csak nyárra, autópályára :)

Re: E60-as üzemben tartási költsége

2018.05.13. 10:13

csrobcsi írta:
dreizwanzig írta:
csrobcsi írta:És aztán szmogriadó esetén nem ülhetsz majd bele. A kinti, németországi, majd ezután meghozásra kerülő szabályokba belegondolni sem merek. Én is filózom mi legyen, mert hasonló szinten felújítottam mint te, és még most a csinosítás részére tértem volna rá de valszeg elmarad, és max 1 éven belül megpróbálom eladni :( Én pl idén októbertől szmogriadó esetén asszem nem mehetek be Bpre (530D, EU3).

Ez azert kozel sem igy van. A birosagi dontes arrol szol, hogy az euro 6 alatti diesel autok kitiltHATOK (a feltetes mod ott van), ha arra szukseg van es nincs mas megoldas. Valamint senkinek semmilyen karpotlasi kotelessege nincsen, azaz senki nem fog karpotolni, hiaba van mondjuk euro 5-os diesel autod, ami csupan par eves, senki nem tartozik emiatt felelosseggel.
Jelenleg ez a tema 2 varosban "forro": Stuttgartban es Hamburgban, ahol egyelore nincs semmilyen komoly szigoritas, 1-2 kisebb ovezetbol valoszinuleg ki lesznek tilvtva a regebbi dieselek es talan szmogriado eseten mashol is (Stuttgartban es Hamburgban). Ez a dontes persze precedens erteku lehet tovabbi kb 20 nagyobb nemet varosban, ahol a szmog szinten problemas. A nemet kormany azonban kijelentette, hogy celjuk, hogy a diesel tilalmat elkeruljek es a problemat maskeppen megoldjak. Szoval a dolog egyelore bizonytalan, de teny, hogy talan most nem annyira tanacsos diesel autot venni. Mindazonaltal en nem latom, hogy az emberek fejvesztve szabadulnanak meg az euro 4-5-os diesel autoiktol...

Az en esetmre leforditva: most nem tudok bemenni Stuttgartban egy kisebb zonaba, illetve majd talan ev vege fele szmogriado eseten Stuttgartba ese Hamburga, ahol eddig sem es ezutan sem lesz dolgom. TALAN majd 1-2 ev mulva nem tudok bemenni Münchenbe, ahova talan evente egyszer kell mennem, tehat majd ebben az esetben ki kell adnom kb 20 eurot arra, hogy vonattal menjek el. Ez azt hiszem nem egy nagy osszeg. Szoval egyelore ugy nez ki, hogy itt a varosomban, valamint a kornyeken, illetve Nemetorsza es Magyarorszag kozott meg jo par evig kozlekedhetek az EURO4-es dieselemmel. Nem erzem ugy, hogy nagyon rafaztam volna.

A lipcsei testület szerint az önkormányzatok a hatályos jogszabályok alapján megtilthatják a dízelüzemű járművek használatát azzal a céllal, hogy a település levegőjének minősége megfeleljen az európai uniós előírásoknak, de ügyelniük kell az arányosság elvének betartására, és csak végső megoldásként rendelhetik el a tiltást.


Véletlen sem akarok ebből vitát indítani, csak azon filóztam, hogy pár év múlva annyira bizonytalan lesz a helyzet hogy teljesen letettem arról hogy a továbbiakban hosszú távon gondolkozzam a 30d-ben... Az általad kifejtett szabályzás rendben is van, de ez sajna (szerintem) csak az aktuális helyzet, idén télen majd megint mindenki elborzad, és tovább szigorítanak, vagy nem tudom. Számomra az aktuális, hogy idén télen már nem mehetek be Bp-re. Jövőre te sem. Illetve ha németből - vagy nem tudom merre vagy - hazafelé már te sem használhatod pl az M0-t... Egyelőre ez persze csak szmogriadó esetén. Jövőre vagy utána meg ki tudja. Attól függ polgártársaink mennyivel több gumicsizmát, pet palackot, nejlonzacskót, stb-t dobálnak a tűzre idén.
Mindenesetre addig senki sem szokta nálunk elhinni hogy gond lesz, amíg pl lesz egy nap amikor munkába igyekvők fele-negyede, nem ülhet aznap autóba, és persze a buszra-metróra-villamosra- vonatra sem fér majd fel. Aztán aznap este mindenki egyszerre rakja fel a régi dízelét a hahu-ra. Na én ezt nem szeretném csak megvárni. Vagy marad a bimmer csak nyárra, autópályára :)

ja, teljesen igazad van, bizonytalan a helyzet. szerintem 2-3-4 évnél hosszabb időre nem éri meg tervezni euro 3-4-es diesellel. En is olyan 3 evre tervezek. Aztan meglatjuk mi lesz.

Re: E60-as üzemben tartási költsége

2018.05.16. 07:18

Tudtommal a kitiltás csak a belső területekre vonatkozik.
Üdv. Zoli

Re: E60-as üzemben tartási költsége

2018.05.16. 19:26

Ez csak hiszti. Németo. - Magyaro. ingázásnál tök mindegy, hogy mit tiltanak ki a belvárosból. Szerintem az F10 vásárlást akarja indokolni magának. Nem kell indokolni, az egy újabb, szebb, jobb autó. Ha van rá pénz (fenntartani is) akkor meg kell venni. A lehetséges kitiltás nem indokolja.

Más kérdés, hogy azoknak is van nyűgjük, viszont kevesebb a fórumos segítség a kevesebb közvetlen tapasztalat miatt, a válság látszik a haznált autó flottán is.

Re: E60-as üzemben tartási költsége

2018.05.16. 20:48

kzolee írta:Ez csak hiszti. Németo. - Magyaro. ingázásnál tök mindegy, hogy mit tiltanak ki a belvárosból. Szerintem az F10 vásárlást akarja indokolni magának. Nem kell indokolni, az egy újabb, szebb, jobb autó. Ha van rá pénz (fenntartani is) akkor meg kell venni. A lehetséges kitiltás nem indokolja.

Más kérdés, hogy azoknak is van nyűgjük, viszont kevesebb a fórumos segítség a kevesebb közvetlen tapasztalat miatt, a válság látszik a haznált autó flottán is.


Na utánaolvastam, az M0 úgy néz ki nem lesz érintett, de egész Bp közigazgatási területe igen. Nem csak a belváros... És egyenlőre csak riasztási fokozat esetén. Kíváncsi vagyok mikor kerülnek célkeresztbe majd a nagy benzinesek is...

https://net.jogtar.hu/rendelet?docid=A0 ... t=20191001

Re: E60-as üzemben tartási költsége

2018.05.17. 11:30

kzolee írta:Ez csak hiszti. Németo. - Magyaro. ingázásnál tök mindegy, hogy mit tiltanak ki a belvárosból. Szerintem az F10 vásárlást akarja indokolni magának. Nem kell indokolni, az egy újabb, szebb, jobb autó. Ha van rá pénz (fenntartani is) akkor meg kell venni. A lehetséges kitiltás nem indokolja.

Más kérdés, hogy azoknak is van nyűgjük, viszont kevesebb a fórumos segítség a kevesebb közvetlen tapasztalat miatt, a válság látszik a haznált autó flottán is.

epp ezt mondtam, hogy nekem ugy tunik, hogy semennyire nem fog fajni a kitiltas, mar ha lesz...
viszont ha majd esetleg tenyleg ott leszek, hogy meg kell valjak az e61-tol emiatt, na akkor szarban leszek, mert az f11-el is ugyanaz a szitu, mint az e61-el, hogy nagyon keves benzines van belole....

Re: E60-as üzemben tartási költsége

2018.05.17. 19:53

Avart égetni F10/11 tulajoknak sem lesz szabad.

Re: E60-as üzemben tartási költsége

2018.05.17. 21:46

kzolee írta:Avart égetni F10/11 tulajoknak sem lesz szabad.

pedig azt hittem, ha elég drága kocsid van, mindent szabad :facepalm:
:D :D :D

Re: E60-as üzemben tartási költsége

2018.05.22. 15:14

Na, kb erről beszéltem... Akár e hó végétől. Pff...

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/ ... paign=link
Hozzászólás küldése

VigLink badge