* *
Pontos idő: 2017.09.23. 16:45

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 104 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2016.12.26. 16:57 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2405
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 139 alkalommal
Kapott köszik: 357 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530da
Évjárata: 2004
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
Amennyire én tudom, sajnos - mivel fejlesztői szoftverről van szó, bíróságok előtt nincs bizonyító ereje. Éppen ezért vásárlás előtt és nem után ajánlott a km kiolvasása.
Hívd Maszikát és pontos információt fog adni.


Én meg leírom, hogy mi a gyakorlat:

- a bírónak fingja sincs arról, hogy az autóban fejlesztői szoftver van (jelentsen a kifejezés bármit is :mrgreen: ) , vagy bármilyen másik fajta
- szerintem a bizonyítási teher úgy van, hogy annak kell bizonyítani, aki valamit állít, azaz, ha az óraállásod mondjuk 150ekm-t mutat, de a biztosító szerint az autóban több van, akkor azt neki kell bizonyítani
- a bizonyítás történhet okirattal (rendesen vezetett szervízkönyv, szakszervizes gyári karbantartási dokumentáció , stb.) és szakértői úton, ilyenkor a iü-i bíróság szakértőt rendel ki a névjegyzékből
- ha bizonytalan a km futás, de van szervízkönyv, akkor sem kizárt, hogy a bíróság szakértő bevonásának szükségességét jelzi a peres feleknek
- eddigi munkám során kb. 10 iü-i műszaki szakértővel találkoztam, és akár hiszitek, akár nem, egyiknek sem volt még csak lövése sem arról, hogy mi az az ETK, TIS, INPA, stb, amit itt az oldalon már szinte mindenki úgy kezel, mint az okostelefont
- mit is tesz ilyen kirendeléskor a szakértő? A szemlét szakszervbízben tartja meg, berendeli oda az autót, és a szakszervíz olvassa ki a km futást, illetve mondja meg, hogy mennyi a valós, vagy, hogy felmerül-e manipuláció gyanúja
- a szakértő csak az esetleges külső jegyekből tud következtetni a valós futásra, pl. ülés - kormánykopás, pedálgumik, kavicsfelverődések, stb., de a valós futásteljesítményt ő nem tudja megmondani
- a szakszervíz által adott információk alapján készíti el a szakvéleményt, ami alapján a bíró döntést tud hozni az ügyben

Nyilván lehet gyorsítani az eljáráson, pl. úgy, hogy a bírói út előtt az ügyfél már eleve beszerez egy igazolást a szakszervíztől, hogy az autó valóságos km futása mekkora, hiteles-e az óraállás, és az állapot megfelel a km futásnak is. Ez egy ász a tulajdonos kezében, de ettől a biztosító még mondhatja azt, hogy nem fogadja el, és menjen perre akinek nem tetszik.
Nem lehet elkerülni ekkor sem a szakértői vizsgálatot, bár ezt már leírtam Gallacának egy másik topikban, de úgy látszik nem nagyon akar hinni nekem.
Órákat lehetne írni róla, leírom röviden: szabad bizonyítási rendszer van a magyar Pp-ben, a bíró a bizonyítékokat egyenként és összességükben értékeli. Nincs olyan, hogy pl. egy szervízkönyv vagy egy angol papír a mindent ütő ász, és ha azt felmutatod, akkor nyertél. A bizonyítékoknak rendszert kell alkotni, és ebben csak egy elem a " papír".
Mivel a bírónak nincs mindenható tudása, ezért azokban az ügyekben, ahová speciális szakismeret szükséges - pl. gépjármű ütközés, értékfelmérés, stb. - oda megfelelő szakértőt rendel ki, mert a szakértő segít neki az ügy eldöntésében.
Ha szakértő bevonása válik szükségessé egy perben, akkor azt a bíróság jelzi a feleknek, hogy anélkül nem lehet az ügyet eldönteni.
Ma nagyon elment errefelé az igazságszolgáltatás, azt is szokták mondani, hogy szakértői bíráskodás van, mert alig van már olyan ügy, ahová ne rendelnének ki szakértőt.
Remélem kicsit helyre tudtam tenni a dolgokat.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
HozzászólásElküldve: 2016.12.26. 21:28 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5391
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1136 alkalommal
Kapott köszik: 1188 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
kovessyroli írta:
hamoriarpi írta:
Amennyire én tudom, sajnos - mivel fejlesztői szoftverről van szó, bíróságok előtt nincs bizonyító ereje. Éppen ezért vásárlás előtt és nem után ajánlott a km kiolvasása.
Hívd Maszikát és pontos információt fog adni.


Én meg leírom, hogy mi a gyakorlat:

- a bírónak fingja sincs arról, hogy az autóban fejlesztői szoftver van (jelentsen a kifejezés bármit is :mrgreen: ) , vagy bármilyen másik fajta
- szerintem a bizonyítási teher úgy van, hogy annak kell bizonyítani, aki valamit állít, azaz, ha az óraállásod mondjuk 150ekm-t mutat, de a biztosító szerint az autóban több van, akkor azt neki kell bizonyítani
- a bizonyítás történhet okirattal (rendesen vezetett szervízkönyv, szakszervizes gyári karbantartási dokumentáció , stb.) és szakértői úton, ilyenkor a iü-i bíróság szakértőt rendel ki a névjegyzékből
- ha bizonytalan a km futás, de van szervízkönyv, akkor sem kizárt, hogy a bíróság szakértő bevonásának szükségességét jelzi a peres feleknek
- eddigi munkám során kb. 10 iü-i műszaki szakértővel találkoztam, és akár hiszitek, akár nem, egyiknek sem volt még csak lövése sem arról, hogy mi az az ETK, TIS, INPA, stb, amit itt az oldalon már szinte mindenki úgy kezel, mint az okostelefont
- mit is tesz ilyen kirendeléskor a szakértő? A szemlét szakszervbízben tartja meg, berendeli oda az autót, és a szakszervíz olvassa ki a km futást, illetve mondja meg, hogy mennyi a valós, vagy, hogy felmerül-e manipuláció gyanúja
- a szakértő csak az esetleges külső jegyekből tud következtetni a valós futásra, pl. ülés - kormánykopás, pedálgumik, kavicsfelverődések, stb., de a valós futásteljesítményt ő nem tudja megmondani
- a szakszervíz által adott információk alapján készíti el a szakvéleményt, ami alapján a bíró döntést tud hozni az ügyben

Nyilván lehet gyorsítani az eljáráson, pl. úgy, hogy a bírói út előtt az ügyfél már eleve beszerez egy igazolást a szakszervíztől, hogy az autó valóságos km futása mekkora, hiteles-e az óraállás, és az állapot megfelel a km futásnak is. Ez egy ász a tulajdonos kezében, de ettől a biztosító még mondhatja azt, hogy nem fogadja el, és menjen perre akinek nem tetszik.
Nem lehet elkerülni ekkor sem a szakértői vizsgálatot, bár ezt már leírtam Gallacának egy másik topikban, de úgy látszik nem nagyon akar hinni nekem.
Órákat lehetne írni róla, leírom röviden: szabad bizonyítási rendszer van a magyar Pp-ben, a bíró a bizonyítékokat egyenként és összességükben értékeli. Nincs olyan, hogy pl. egy szervízkönyv vagy egy angol papír a mindent ütő ász, és ha azt felmutatod, akkor nyertél. A bizonyítékoknak rendszert kell alkotni, és ebben csak egy elem a " papír".
Mivel a bírónak nincs mindenható tudása, ezért azokban az ügyekben, ahová speciális szakismeret szükséges - pl. gépjármű ütközés, értékfelmérés, stb. - oda megfelelő szakértőt rendel ki, mert a szakértő segít neki az ügy eldöntésében.
Ha szakértő bevonása válik szükségessé egy perben, akkor azt a bíróság jelzi a feleknek, hogy anélkül nem lehet az ügyet eldönteni.
Ma nagyon elment errefelé az igazságszolgáltatás, azt is szokták mondani, hogy szakértői bíráskodás van, mert alig van már olyan ügy, ahová ne rendelnének ki szakértőt.
Remélem kicsit helyre tudtam tenni a dolgokat.

Mondom a bibit.
A szakszervíz nem tudja kiolvasni a valós futást. Innentől megbukik a dolog.
Állapot alapján több 100e Km-t lehet tévedni aszerint, hogy egy autó Németországban, napi 300Km-es munkába járásra lett-e használva, vagy Budapesten futott 90%-ban, pl taxiként.

_________________
MOTUL olajválasztó
VALVOLINE olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
HozzászólásElküldve: 2016.12.26. 23:09 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2405
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 139 alkalommal
Kapott köszik: 357 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530da
Évjárata: 2004
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:

Mondom a bibit.
A szakszervíz nem tudja kiolvasni a valós futást. Innentől megbukik a dolog.
Állapot alapján több 100e Km-t lehet tévedni aszerint, hogy egy autó Németországban, napi 300Km-es munkába járásra lett-e használva, vagy Budapesten futott 90%-ban, pl taxiként.


Az igazságszolgáltatásban nemlétező kifejezés, hogy: ................nem tudja kiolvasni a valós futást....................
Ki fogja olvasni, amit ki tud, és azt fogja leírni.
Ha a vezérlőkben eltérő értékek szerepelnek, akkor pedig azt a tényt fogja leírni, hogy manipulált és a pervesztes fél viseli a következményeket.
Más kérdés, hogyha tényleg minden helyen átírják, amit a szakszervíz olvasni tud, akkor egy valótlan adat fog szolgálni az ítélet alapjául.


Most, hogy ezeket leírtam, jöttem rá, hogy az eltérő álláspontunk miből keletkezik:
Te a tényleges, valós adatokat keresed, én pedig azokat, amik egy bírósági eljárásban felperesként érvényesíthetők, és bizonyíthatóak, de nem biztos, hogy megfelelnek a valós adatoknak.
A topik számára az első, míg Gallaca számára ez utóbbi a lényeg.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kovessyroli az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.12.27. 15:17 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.11.22. 01:00
Hozzászólások: 3392
Adott köszi: 520 alkalommal
Kapott köszik: 607 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 20d
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
Hogy miért ágálok:
NAGYON nem tetszik, hogy hozzá nem értők, VALÓTLAN információk alapján (28 helyről lehet kiolvasni, csak pénz kérdése mindenhonnan eltüntetni, stb, stb...) próbálják mások bizniszét tönkretenni, beködösíteni. Olyanokét, akiknek ebben embertelen sok munkája van.

Tiszteljük már meg a topic indítóját annyival, hogy aki nem ismeri PONTOSAN, hogy miről van szó, az lehetőleg ne áltudományoskodjon.

Tehát mégegyszer:
Akárki, akármennyi pénzt költ el a MR AUTOHACKER WORLD nyertesénél, hogy írja át mind a 28(?) :mrgreen: helyet, a valós futás mindentől függetlenül kiolvasható minden BMW-ből az E60/61 szériától kezdődően. F-esekből is. Mindből.

Van egy mondás: Attól hogy te nem tudsz valamiről, az még létezik.
Amit nem értek:
Ha bárki, kételkedik ebben a fekete mágiában, akkor miért nem szán rá húszezer pénzt és megy el, ellenőrizteti és mondjuk lepecsételt borítékba a valótlan kilométerével megvárja a folyamat végét...
Kár rajt pörögni! Nem lehet megírni úgy, hogy ne vegyék észre!
Ha megírtad bárki, bárhogy, akkor is észreveszik.
Hogy ebből részesedik aki kiolvassa?
Nem átverés, nem lenyúlás.
Sőt!!! Ha ott szervizeltetsz, csak úgy ránéz arra is. Ingyé...
Árpi! Tetőt sem lehet cserélni a kocsin! Nem tudtad? :D

_________________
"Úgy élj ahogy gondolkodsz, mert előbb-utóbb úgy fogsz gondolkodni ahogy élsz!"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bmw520ds az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 104 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator