2018.02.28. 22:59
koszi! Honnan erdemes venni a szivosort es mennyibe kerul?NagyMatyas írta:dreizwanzig írta:Sziasztok!
Faceliftes 35d-be milyen dugókat ajánlotok a szívósorba? Fém vagy műanyag? 32mm-es való bele, ugye?
Például ez??
Igen jó bele ez, de ha kedves a DPF-ed, akkor ne dugózd le, hanem inkább szívósor csere. Tapasztalatból mondom.
2018.03.01. 03:18
dreizwanzig írta:koszi! Honnan erdemes venni a szivosort es mennyibe kerul?NagyMatyas írta:dreizwanzig írta:Sziasztok!
Faceliftes 35d-be milyen dugókat ajánlotok a szívósorba? Fém vagy műanyag? 32mm-es való bele, ugye?
Például ez??
Igen jó bele ez, de ha kedves a DPF-ed, akkor ne dugózd le, hanem inkább szívósor csere. Tapasztalatból mondom.
Gesendet von iPhone mit Tapatalk
2018.03.01. 07:40
hmmm. köszi, ez megfontolandó.Gallaca írta:dreizwanzig írta:koszi! Honnan erdemes venni a szivosort es mennyibe kerul?NagyMatyas írta:dreizwanzig írta:Sziasztok!
Faceliftes 35d-be milyen dugókat ajánlotok a szívósorba? Fém vagy műanyag? 32mm-es való bele, ugye?
Például ez??
Igen jó bele ez, de ha kedves a DPF-ed, akkor ne dugózd le, hanem inkább szívósor csere. Tapasztalatból mondom.
Gesendet von iPhone mit Tapatalk
Most éppen akciós a BMW-nél. Br. 175000ft
2018.03.01. 15:49
dreizwanzig írta:hmmm. köszi, ez megfontolandó.Gallaca írta:dreizwanzig írta:koszi! Honnan erdemes venni a szivosort es mennyibe kerul?NagyMatyas írta:dreizwanzig írta:Sziasztok!
Faceliftes 35d-be milyen dugókat ajánlotok a szívósorba? Fém vagy műanyag? 32mm-es való bele, ugye?
Például ez??
Igen jó bele ez, de ha kedves a DPF-ed, akkor ne dugózd le, hanem inkább szívósor csere. Tapasztalatból mondom.
Gesendet von iPhone mit Tapatalk
Most éppen akciós a BMW-nél. Br. 175000ft
Mondjuk ITT 90 a felújítás. Arról vélemény?
2018.03.01. 16:17
2018.03.01. 18:32
dreizwanzig írta:Koszi a valaszt! Ugy erzem kenytelen leszek megvenni azt a szivosort...
Na szoval megvan az uj verda. 535d touring 2007 FL. Kivulrol kicsit foglalkozos, valami balfek vezethette, le van huzva a ket lokos, meg a csomagtarto ajtaja be van horpadva. A felniket szetmarta a so, a gumik es az elso fekek cseresek. Ezeknek a javitasa Nemetorszagban nem egy olcso dolog, igy ennek fenyeben elegge jo aron jutottam hozza, de igazabol ami motivalt, hogy nagyon felszerelt a kocsi. Softclose ajtok es csomagter ajto, full elektromos sport ulesek, adaptiv tempomat, HUD, panorama tetoablak, kanyarkoveto fenyszorok, keyless go, stb... Tudom itt sokan ovva intettek bizonyos dolgoktol, de hat nem tudok mit tenni, ha erre vagyom
Szoval kell egy kicsit ra kolteni, de ezek otthon joval baratibb osszegbol megoldhatok, mint itt kint. Az autoban 177.000 km van. En ugy gondolom, hogy ez igaz is lehet, mivel megtalaltam a kocsiban egy 2012-es muszaki vizsga papirt, amin az akkori km allas 67.000 km. A belsejet elnezve is azt mondom, hogy ez igaz lehet, az ulesek sokkal szebb allapotban vannak, mint a 300.000 km-t futott e39-emen. Szoval elmentem, megneztem, azt mondtam, hogy szerintem kb. hiheto es megvettem.
A kerdes, hogy mit erdemes csereltetni ilyenkor, megelozes celjabol? Mivel ezzel jarnank haza, egy uzembiztos autot szeretnek, igy szeretnem csokkenteni a meghibasodasok lehetoseget. Szoval varom az ajanlatokat. Olyanra gondolok, mint pl. e39-en az ules alatti pumpa, ami eleg gyakori hogy megadja magat.
Vizpumpa es termosztat csereket mar beterveztem.
2018.03.01. 18:35
NagyMatyas írta:dreizwanzig írta:Koszi a valaszt! Ugy erzem kenytelen leszek megvenni azt a szivosort...
Na szoval megvan az uj verda. 535d touring 2007 FL. Kivulrol kicsit foglalkozos, valami balfek vezethette, le van huzva a ket lokos, meg a csomagtarto ajtaja be van horpadva. A felniket szetmarta a so, a gumik es az elso fekek cseresek. Ezeknek a javitasa Nemetorszagban nem egy olcso dolog, igy ennek fenyeben elegge jo aron jutottam hozza, de igazabol ami motivalt, hogy nagyon felszerelt a kocsi. Softclose ajtok es csomagter ajto, full elektromos sport ulesek, adaptiv tempomat, HUD, panorama tetoablak, kanyarkoveto fenyszorok, keyless go, stb... Tudom itt sokan ovva intettek bizonyos dolgoktol, de hat nem tudok mit tenni, ha erre vagyom
Szoval kell egy kicsit ra kolteni, de ezek otthon joval baratibb osszegbol megoldhatok, mint itt kint. Az autoban 177.000 km van. En ugy gondolom, hogy ez igaz is lehet, mivel megtalaltam a kocsiban egy 2012-es muszaki vizsga papirt, amin az akkori km allas 67.000 km. A belsejet elnezve is azt mondom, hogy ez igaz lehet, az ulesek sokkal szebb allapotban vannak, mint a 300.000 km-t futott e39-emen. Szoval elmentem, megneztem, azt mondtam, hogy szerintem kb. hiheto es megvettem.
A kerdes, hogy mit erdemes csereltetni ilyenkor, megelozes celjabol? Mivel ezzel jarnank haza, egy uzembiztos autot szeretnek, igy szeretnem csokkenteni a meghibasodasok lehetoseget. Szoval varom az ajanlatokat. Olyanra gondolok, mint pl. e39-en az ules alatti pumpa, ami eleg gyakori hogy megadja magat.
Vizpumpa es termosztat csereket mar beterveztem.
Jól hangzik! Sok szép együtt töltött percet kívánok.
Amiket én anno cseréltettem helyből:
- vízpumpa
- termosztátok
- olaj, szűrők (kartergáz szűrőt is)
- szívósor tömítései, pucolással egybekötve
- turbótól a szívósorig az összes tömítést
- mai fejjel az összes vákuumcsövet egybe cseréltetném gyárira, mert sok szopatástól megtudod kímélni magad. Ha ezekkel megvagy, akkor levenném a DPF-et és elmosatnám ultrahanggal mielőtt majd egyszer ledugul.
Ha ezeket megcsinálod, szerintem nem lesz gond egy 100 ezer km-ig.
Üzemanyagrendszerrel egyébként nekem nem volt soha gondom, preventív jelleggel fel lett újíttatva minden porlasztó 280 ezernél, lekopogom azóta se volt vele gond, még az üzemanyagpumpa se búg.
2018.03.01. 19:25
dreizwanzig írta:hmmm. köszi, ez megfontolandó.Gallaca írta:dreizwanzig írta:koszi! Honnan erdemes venni a szivosort es mennyibe kerul?NagyMatyas írta:dreizwanzig írta:Sziasztok!
Faceliftes 35d-be milyen dugókat ajánlotok a szívósorba? Fém vagy műanyag? 32mm-es való bele, ugye?
Például ez??
Igen jó bele ez, de ha kedves a DPF-ed, akkor ne dugózd le, hanem inkább szívósor csere. Tapasztalatból mondom.
Gesendet von iPhone mit Tapatalk
Most éppen akciós a BMW-nél. Br. 175000ft
Mondjuk ITT 90 a felújítás. Arról vélemény?
2018.03.01. 20:33
2018.03.01. 22:11
2018.03.01. 22:22
2018.03.01. 22:30
2018.03.01. 23:31
kzolee írta:Ez még mindig nem válasz a kérdésemre.
2018.03.02. 14:58
2018.03.02. 18:19
2018.03.02. 18:37
dreizwanzig írta:Na hát még meggondolom ezt a szívósor témát, de köszi az infót!
Jól tudom, hogy 5W30-as az ajánlott olaj és DOT4-es fékfolyadék kell a 35d-be? Mennyi fékfolyadék szükséges?
2018.03.02. 19:45
2018.03.02. 20:15
NagyMatyas írta:kzolee írta:Ez még mindig nem válasz a kérdésemre.
Miért nem?
Hogy egy klasszikust idézzek. Tökéletesen igaza van és nekem is.
"Jürgen nem véletlenül tette a szívósorba az örvénycsappantyúkat (nem csak azért, hogy kpl. cserélni kelljen vagy milliós kár keletkezzen).
Mint a nevében is benne van, arra való(k), hogy levegőbeszívás közben örvényáramlás keletkezzen és a keresztmetszet szűkítésével növekedjen a beszívott levegő sebessége is.
A befecskendezett üzemanyag ehhez az örvénylő levegőhöz és a jobb átöblítéshez van kalkulálva.
20d-n pl. az elmondások szerint jelentősen romlik a rugalmasság és az alsó fordulati nyomaték a flap eltávolítását követően. A DDE nem fog tudni arról, hogy kivetted a flapeket, ő ugyanannyi üzemanyag injektálására fog parancsot adni, mintha benne lenne. Ahol "sok" lesz a befecskendezett üzemanyag a körülményekhez képest, ott be fog kormolni, romlik az égés hatásfoka (esetleg majd felső lambdaértéknél fog a szonda a DDE fejére koppintani, hogy vegyél vissza öreg, mert marha büdös van....
Addig meg csak tolja, tolja a plusz GO-t.
Fogyasztásnövekedés, Kati és DPF idő előtti eltömődése és gyakoribb regenerációk lesz a válasz. Gyakoribb regen egyenlő nagyobb környezetterhelés.
Köszönöm, de nem!"
By HámoriÁrpi
2018.03.03. 10:24
és a műszakin gond nélkül átmegy a ledugózással?kzolee írta:NagyMatyas írta:kzolee írta:Ez még mindig nem válasz a kérdésemre.
Miért nem?
Hogy egy klasszikust idézzek. Tökéletesen igaza van és nekem is.
"Jürgen nem véletlenül tette a szívósorba az örvénycsappantyúkat (nem csak azért, hogy kpl. cserélni kelljen vagy milliós kár keletkezzen).
Mint a nevében is benne van, arra való(k), hogy levegőbeszívás közben örvényáramlás keletkezzen és a keresztmetszet szűkítésével növekedjen a beszívott levegő sebessége is.
A befecskendezett üzemanyag ehhez az örvénylő levegőhöz és a jobb átöblítéshez van kalkulálva.
20d-n pl. az elmondások szerint jelentősen romlik a rugalmasság és az alsó fordulati nyomaték a flap eltávolítását követően. A DDE nem fog tudni arról, hogy kivetted a flapeket, ő ugyanannyi üzemanyag injektálására fog parancsot adni, mintha benne lenne. Ahol "sok" lesz a befecskendezett üzemanyag a körülményekhez képest, ott be fog kormolni, romlik az égés hatásfoka (esetleg majd felső lambdaértéknél fog a szonda a DDE fejére koppintani, hogy vegyél vissza öreg, mert marha büdös van....
Addig meg csak tolja, tolja a plusz GO-t.
Fogyasztásnövekedés, Kati és DPF idő előtti eltömődése és gyakoribb regenerációk lesz a válasz. Gyakoribb regen egyenlő nagyobb környezetterhelés.
Köszönöm, de nem!"
By HámoriÁrpi
A DDE tud róla. Amint pöccintesz a pedálon, kinyílik. Arra voltam kíváncsi, hogy tudod -e miért és mennyiben befolyásolja a DPF élettartamát.
Nekem a ledugózás után 170 ezer kilóméter (plusz az előtte dugózás nélkül megtett 14x ezer kilóméter) kellett az eltömődéshez, de ebben szerepe volt a lanyhuló porlasztóknak is. Többek között.
Napi 5-8 kilómétert viszem suliba a gyerekeket, havonta, kéthavonta egy hosszabb etap, ez a felhasználás módja.
A csappantyúk megléténak a szerepe az alapjárati emisszió javítása és a regenerálás hatékonyságának a növelése. Lehet nélkülük élni, de ekkor néha el kell vinni hosszabb útra is az autót.
Egy apró adalék: nekem annó az egyik márkaszervíz végezte el a ledugózást...
2018.03.03. 13:13