Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.02.28. 22:59

NagyMatyas írta:
dreizwanzig írta:Sziasztok!

Faceliftes 35d-be milyen dugókat ajánlotok a szívósorba? Fém vagy műanyag? 32mm-es való bele, ugye?
Például ez??


Igen jó bele ez, de ha kedves a DPF-ed, akkor ne dugózd le, hanem inkább szívósor csere. :franko: Tapasztalatból mondom.
koszi! Honnan erdemes venni a szivosort es mennyibe kerul?


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.01. 03:18

dreizwanzig írta:
NagyMatyas írta:
dreizwanzig írta:Sziasztok!

Faceliftes 35d-be milyen dugókat ajánlotok a szívósorba? Fém vagy műanyag? 32mm-es való bele, ugye?
Például ez??


Igen jó bele ez, de ha kedves a DPF-ed, akkor ne dugózd le, hanem inkább szívósor csere. :franko: Tapasztalatból mondom.
koszi! Honnan erdemes venni a szivosort es mennyibe kerul?


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Most éppen akciós a BMW-nél. Br. 175000ft

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.01. 07:40

Gallaca írta:
dreizwanzig írta:
NagyMatyas írta:
dreizwanzig írta:Sziasztok!

Faceliftes 35d-be milyen dugókat ajánlotok a szívósorba? Fém vagy műanyag? 32mm-es való bele, ugye?
Például ez??


Igen jó bele ez, de ha kedves a DPF-ed, akkor ne dugózd le, hanem inkább szívósor csere. :franko: Tapasztalatból mondom.
koszi! Honnan erdemes venni a szivosort es mennyibe kerul?


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Most éppen akciós a BMW-nél. Br. 175000ft
hmmm. köszi, ez megfontolandó.
Mondjuk ITT 90 a felújítás. Arról vélemény?

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.01. 15:49

dreizwanzig írta:
Gallaca írta:
dreizwanzig írta:
NagyMatyas írta:
dreizwanzig írta:Sziasztok!

Faceliftes 35d-be milyen dugókat ajánlotok a szívósorba? Fém vagy műanyag? 32mm-es való bele, ugye?
Például ez??


Igen jó bele ez, de ha kedves a DPF-ed, akkor ne dugózd le, hanem inkább szívósor csere. :franko: Tapasztalatból mondom.
koszi! Honnan erdemes venni a szivosort es mennyibe kerul?


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Most éppen akciós a BMW-nél. Br. 175000ft
hmmm. köszi, ez megfontolandó.
Mondjuk ITT 90 a felújítás. Arról vélemény?


Én hallomásból úgy tudom, hogy kb ugyan annyit ér, mint egy utángyártott, mivel az is felújított általában. Gallaca is írta, hogy hiányzik belőle platina, anélkül meg halottnak a csók.

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.01. 16:17

Koszi a valaszt! Ugy erzem kenytelen leszek megvenni azt a szivosort...

Na szoval megvan az uj verda. 535d touring 2007 FL. Kivulrol kicsit foglalkozos, valami balfek vezethette, le van huzva a ket lokos, meg a csomagtarto ajtaja be van horpadva. A felniket szetmarta a so, a gumik es az elso fekek cseresek. Ezeknek a javitasa Nemetorszagban nem egy olcso dolog, igy ennek fenyeben elegge jo aron jutottam hozza, de igazabol ami motivalt, hogy nagyon felszerelt a kocsi. Softclose ajtok es csomagter ajto, full elektromos sport ulesek, adaptiv tempomat, HUD, panorama tetoablak, kanyarkoveto fenyszorok, keyless go, stb... Tudom itt sokan ovva intettek bizonyos dolgoktol, de hat nem tudok mit tenni, ha erre vagyom :D
Szoval kell egy kicsit ra kolteni, de ezek otthon joval baratibb osszegbol megoldhatok, mint itt kint. Az autoban 177.000 km van. En ugy gondolom, hogy ez igaz is lehet, mivel megtalaltam a kocsiban egy 2012-es muszaki vizsga papirt, amin az akkori km allas 67.000 km. A belsejet elnezve is azt mondom, hogy ez igaz lehet, az ulesek sokkal szebb allapotban vannak, mint a 300.000 km-t futott e39-emen. Szoval elmentem, megneztem, azt mondtam, hogy szerintem kb. hiheto es megvettem.

A kerdes, hogy mit erdemes csereltetni ilyenkor, megelozes celjabol? Mivel ezzel jarnank haza, egy uzembiztos autot szeretnek, igy szeretnem csokkenteni a meghibasodasok lehetoseget. Szoval varom az ajanlatokat. Olyanra gondolok, mint pl. e39-en az ules alatti pumpa, ami eleg gyakori hogy megadja magat.
Vizpumpa es termosztat csereket mar beterveztem.

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.01. 18:32

dreizwanzig írta:Koszi a valaszt! Ugy erzem kenytelen leszek megvenni azt a szivosort...

Na szoval megvan az uj verda. 535d touring 2007 FL. Kivulrol kicsit foglalkozos, valami balfek vezethette, le van huzva a ket lokos, meg a csomagtarto ajtaja be van horpadva. A felniket szetmarta a so, a gumik es az elso fekek cseresek. Ezeknek a javitasa Nemetorszagban nem egy olcso dolog, igy ennek fenyeben elegge jo aron jutottam hozza, de igazabol ami motivalt, hogy nagyon felszerelt a kocsi. Softclose ajtok es csomagter ajto, full elektromos sport ulesek, adaptiv tempomat, HUD, panorama tetoablak, kanyarkoveto fenyszorok, keyless go, stb... Tudom itt sokan ovva intettek bizonyos dolgoktol, de hat nem tudok mit tenni, ha erre vagyom :D
Szoval kell egy kicsit ra kolteni, de ezek otthon joval baratibb osszegbol megoldhatok, mint itt kint. Az autoban 177.000 km van. En ugy gondolom, hogy ez igaz is lehet, mivel megtalaltam a kocsiban egy 2012-es muszaki vizsga papirt, amin az akkori km allas 67.000 km. A belsejet elnezve is azt mondom, hogy ez igaz lehet, az ulesek sokkal szebb allapotban vannak, mint a 300.000 km-t futott e39-emen. Szoval elmentem, megneztem, azt mondtam, hogy szerintem kb. hiheto es megvettem.

A kerdes, hogy mit erdemes csereltetni ilyenkor, megelozes celjabol? Mivel ezzel jarnank haza, egy uzembiztos autot szeretnek, igy szeretnem csokkenteni a meghibasodasok lehetoseget. Szoval varom az ajanlatokat. Olyanra gondolok, mint pl. e39-en az ules alatti pumpa, ami eleg gyakori hogy megadja magat.
Vizpumpa es termosztat csereket mar beterveztem.


Jól hangzik! Sok szép együtt töltött percet kívánok.

Amiket én anno cseréltettem helyből:
- vízpumpa
- termosztátok
- olaj, szűrők (kartergáz szűrőt is)
- szívósor tömítései, pucolással egybekötve
- turbótól a szívósorig az összes tömítést
- mai fejjel az összes vákuumcsövet egybe cseréltetném gyárira, mert sok szopatástól megtudod kímélni magad. Ha ezekkel megvagy, akkor levenném a DPF-et és elmosatnám ultrahanggal mielőtt majd egyszer ledugul.

Ha ezeket megcsinálod, szerintem nem lesz gond egy 100 ezer km-ig. :franko:

Üzemanyagrendszerrel egyébként nekem nem volt soha gondom, preventív jelleggel fel lett újíttatva minden porlasztó 280 ezernél, lekopogom azóta se volt vele gond, még az üzemanyagpumpa se búg.

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.01. 18:35

NagyMatyas írta:
dreizwanzig írta:Koszi a valaszt! Ugy erzem kenytelen leszek megvenni azt a szivosort...

Na szoval megvan az uj verda. 535d touring 2007 FL. Kivulrol kicsit foglalkozos, valami balfek vezethette, le van huzva a ket lokos, meg a csomagtarto ajtaja be van horpadva. A felniket szetmarta a so, a gumik es az elso fekek cseresek. Ezeknek a javitasa Nemetorszagban nem egy olcso dolog, igy ennek fenyeben elegge jo aron jutottam hozza, de igazabol ami motivalt, hogy nagyon felszerelt a kocsi. Softclose ajtok es csomagter ajto, full elektromos sport ulesek, adaptiv tempomat, HUD, panorama tetoablak, kanyarkoveto fenyszorok, keyless go, stb... Tudom itt sokan ovva intettek bizonyos dolgoktol, de hat nem tudok mit tenni, ha erre vagyom :D
Szoval kell egy kicsit ra kolteni, de ezek otthon joval baratibb osszegbol megoldhatok, mint itt kint. Az autoban 177.000 km van. En ugy gondolom, hogy ez igaz is lehet, mivel megtalaltam a kocsiban egy 2012-es muszaki vizsga papirt, amin az akkori km allas 67.000 km. A belsejet elnezve is azt mondom, hogy ez igaz lehet, az ulesek sokkal szebb allapotban vannak, mint a 300.000 km-t futott e39-emen. Szoval elmentem, megneztem, azt mondtam, hogy szerintem kb. hiheto es megvettem.

A kerdes, hogy mit erdemes csereltetni ilyenkor, megelozes celjabol? Mivel ezzel jarnank haza, egy uzembiztos autot szeretnek, igy szeretnem csokkenteni a meghibasodasok lehetoseget. Szoval varom az ajanlatokat. Olyanra gondolok, mint pl. e39-en az ules alatti pumpa, ami eleg gyakori hogy megadja magat.
Vizpumpa es termosztat csereket mar beterveztem.


Jól hangzik! Sok szép együtt töltött percet kívánok.

Amiket én anno cseréltettem helyből:
- vízpumpa
- termosztátok
- olaj, szűrők (kartergáz szűrőt is)
- szívósor tömítései, pucolással egybekötve
- turbótól a szívósorig az összes tömítést
- mai fejjel az összes vákuumcsövet egybe cseréltetném gyárira, mert sok szopatástól megtudod kímélni magad. Ha ezekkel megvagy, akkor levenném a DPF-et és elmosatnám ultrahanggal mielőtt majd egyszer ledugul.

Ha ezeket megcsinálod, szerintem nem lesz gond egy 100 ezer km-ig. :franko:

Üzemanyagrendszerrel egyébként nekem nem volt soha gondom, preventív jelleggel fel lett újíttatva minden porlasztó 280 ezernél, lekopogom azóta se volt vele gond, még az üzemanyagpumpa se búg.

Koszi!

Az olaj, illetve a szurok az nyilvan alap, hogy cserelve lesz :) A vakuumcsoveken en is gondolkodtam, de orulok, hogy megerositettel ebben.
A tobbi tippet is koszi!

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.01. 19:25

dreizwanzig írta:
Gallaca írta:
dreizwanzig írta:
NagyMatyas írta:
dreizwanzig írta:Sziasztok!

Faceliftes 35d-be milyen dugókat ajánlotok a szívósorba? Fém vagy műanyag? 32mm-es való bele, ugye?
Például ez??


Igen jó bele ez, de ha kedves a DPF-ed, akkor ne dugózd le, hanem inkább szívósor csere. :franko: Tapasztalatból mondom.
koszi! Honnan erdemes venni a szivosort es mennyibe kerul?


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Most éppen akciós a BMW-nél. Br. 175000ft
hmmm. köszi, ez megfontolandó.
Mondjuk ITT 90 a felújítás. Arról vélemény?



én ettöl a cégtöl vettem az enyémbe a felujitottat ebay

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.01. 20:33

Levibéka írta:
én ettöl a cégtöl vettem az enyémbe a felujitottat ebay

koszi! Es ez jo? Mert itt azt irjak, hogy a felujitott is gazos, mert nincs benne a platina!?
ITT találtam egyet nagyon jó áron... csak hát kérdés, hogy mennyire jó

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.01. 22:11

Mi köze a ledugózásnak a DPF-hez?

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.01. 22:22

Az, hogy nem véletlenül találták ki oda. Működési elvét tekintve, nem túlgondolva is egyértelműen gáz a hiánya, mert lelassul kis fordulaton a szívósorban a beszívott levegő sebessége. A hiánya rontja az emissziót, még ha ezt a gázpedálon állva nem is érzed. Én is belefutottam. Amióta ki lett herélve nem olyan az autó, mint előtte. Vissza fogom állítani az eredeti állapotot hamarosan. Leginkább városi használat esetén okoz gondot, ha pályán van használva az autó, akkor azt mondom dugózza le mindenki, de nyilván ez nem mindig kivitelezhető. Városban 200 km alatt ledugul az enyém. :doglotlo:

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.01. 22:30

Ez még mindig nem válasz a kérdésemre.

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.01. 23:31

kzolee írta:Ez még mindig nem válasz a kérdésemre.


Miért nem?

Hogy egy klasszikust idézzek. :!: Tökéletesen igaza van és nekem is.

"Jürgen nem véletlenül tette a szívósorba az örvénycsappantyúkat (nem csak azért, hogy kpl. cserélni kelljen vagy milliós kár keletkezzen).
Mint a nevében is benne van, arra való(k), hogy levegőbeszívás közben örvényáramlás keletkezzen és a keresztmetszet szűkítésével növekedjen a beszívott levegő sebessége is.
A befecskendezett üzemanyag ehhez az örvénylő levegőhöz és a jobb átöblítéshez van kalkulálva.
20d-n pl. az elmondások szerint jelentősen romlik a rugalmasság és az alsó fordulati nyomaték a flap eltávolítását követően. A DDE nem fog tudni arról, hogy kivetted a flapeket, ő ugyanannyi üzemanyag injektálására fog parancsot adni, mintha benne lenne. Ahol "sok" lesz a befecskendezett üzemanyag a körülményekhez képest, ott be fog kormolni, romlik az égés hatásfoka (esetleg majd felső lambdaértéknél fog a szonda a DDE fejére koppintani, hogy vegyél vissza öreg, mert marha büdös van....
Addig meg csak tolja, tolja a plusz GO-t.
Fogyasztásnövekedés, Kati és DPF idő előtti eltömődése és gyakoribb regenerációk lesz a válasz. Gyakoribb regen egyenlő nagyobb környezetterhelés.
Köszönöm, de nem!"

By HámoriÁrpi

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: stupeki69
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.02. 14:58

dreizwanzig írta:
Levibéka írta:
én ettöl a cégtöl vettem az enyémbe a felujitottat ebay

koszi! Es ez jo? Mert itt azt irjak, hogy a felujitott is gazos, mert nincs benne a platina!?
ITT találtam egyet nagyon jó áron... csak hát kérdés, hogy mennyire jó



a két hirdetés egy cég, csak én rossz linket küldtem neked, a szivósorban tudtommal nincs platina az a DPF-ben van, én tavaly tavaszal cseréltem azóta 23e. km mentem, semmi gond nélkül, és ez idö alatt a DPF hátralévö élettartalma csak 10e. km csökkent a számitógép szerint, a kipufom harmat tiszta még nyoma sincs a koromnak bárhogy dörzsölöm bele az ujjam, órám szerint 353e. km van a vasban :))

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.02. 18:19

Na hát még meggondolom ezt a szívósor témát, de köszi az infót!

Jól tudom, hogy 5W30-as az ajánlott olaj és DOT4-es fékfolyadék kell a 35d-be? Mennyi fékfolyadék szükséges?

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.02. 18:37

dreizwanzig írta:Na hát még meggondolom ezt a szívósor témát, de köszi az infót!

Jól tudom, hogy 5W30-as az ajánlott olaj és DOT4-es fékfolyadék kell a 35d-be? Mennyi fékfolyadék szükséges?



én ezt használom, CASTROL EDGE TITANIUM FST 5W-30, 15e. km után csere + szürök és 0 lityi hiány, fékf. dot 4, gondolom 1 lityiböl kijön a csere

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Levibéka az itt látható tagok köszönték meg: dreizwanzig
Értékelés: 4.76%

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.02. 19:45

Sziasztok!

1 hét használat után kezdem megszokni az autót, azonban felmerült bennem néhány kérdés aminek megválaszolásában a segítségetek kérném.

Az első a kormánnyal kapcsolat. Ezzel a kormánnyal szerelt az autóm. Nem tudom mire a jó az alsó gomb (a média forrás választó gomb alatt). Illetve a kormány bal oldalán van a hangvezérlés gomb amit hiába nyomok nem reagál rá az autó. Egyébként CIC-es az autó, telefonnal, com modullal.

A második kérdésem az USB porttal kapcsolatos. Ha a könyöklő alatt lévő portba dugom az USB-t (ha jól tudom com. box) akkor tudok róla zenét lejátszani, de ha a kesztyűtartóba akkor nem olvassa be. Rossz a port, vagy más funkciója van annak?

További kérdésem az ülésfűtéssel kapcsolatos. Vásárlás előtt ezt írta a diag:
009E5E SMFA: Rapid heating field, seat cushion. Annyit veszek észre, hogy a támlát erősebben fűti mint az ülőlapot, még akkor is, ha a beállításokban teljesen az ülőlapra irányítóm. Mi lehet a gond? Menjek autóvillamosságihoz?

A navit hogy tudnám frissíteni? Ha jól tudom merevlemezen került tárolásra, onnan olvassa, még 2009-es a térkép és a firmware is. Illetve az autónak mindene 2009-es, nem kapott még egyszer sem szoftver frissítést.

Egylőre ezekkel nem vagyok tisztában, ha tudnátok rá választ adni, azt megköszönném :)

(UI: Eladó lett a régi E39-em, rozsdamentes állapotban, jó áron. Ha esetleg valakit érdekel írjon)

Üdvözlettel,
Tamás

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.02. 20:15

NagyMatyas írta:
kzolee írta:Ez még mindig nem válasz a kérdésemre.


Miért nem?

Hogy egy klasszikust idézzek. :!: Tökéletesen igaza van és nekem is.

"Jürgen nem véletlenül tette a szívósorba az örvénycsappantyúkat (nem csak azért, hogy kpl. cserélni kelljen vagy milliós kár keletkezzen).
Mint a nevében is benne van, arra való(k), hogy levegőbeszívás közben örvényáramlás keletkezzen és a keresztmetszet szűkítésével növekedjen a beszívott levegő sebessége is.
A befecskendezett üzemanyag ehhez az örvénylő levegőhöz és a jobb átöblítéshez van kalkulálva.
20d-n pl. az elmondások szerint jelentősen romlik a rugalmasság és az alsó fordulati nyomaték a flap eltávolítását követően. A DDE nem fog tudni arról, hogy kivetted a flapeket, ő ugyanannyi üzemanyag injektálására fog parancsot adni, mintha benne lenne. Ahol "sok" lesz a befecskendezett üzemanyag a körülményekhez képest, ott be fog kormolni, romlik az égés hatásfoka (esetleg majd felső lambdaértéknél fog a szonda a DDE fejére koppintani, hogy vegyél vissza öreg, mert marha büdös van....
Addig meg csak tolja, tolja a plusz GO-t.
Fogyasztásnövekedés, Kati és DPF idő előtti eltömődése és gyakoribb regenerációk lesz a válasz. Gyakoribb regen egyenlő nagyobb környezetterhelés.
Köszönöm, de nem!"

By HámoriÁrpi


A DDE tud róla. Amint pöccintesz a pedálon, kinyílik. Arra voltam kíváncsi, hogy tudod -e miért és mennyiben befolyásolja a DPF élettartamát.

Nekem a ledugózás után 170 ezer kilóméter (plusz az előtte dugózás nélkül megtett 14x ezer kilóméter) kellett az eltömődéshez, de ebben szerepe volt a lanyhuló porlasztóknak is. Többek között.

Napi 5-8 kilómétert viszem suliba a gyerekeket, havonta, kéthavonta egy hosszabb etap, ez a felhasználás módja.

A csappantyúk megléténak a szerepe az alapjárati emisszió javítása és a regenerálás hatékonyságának a növelése. Lehet nélkülük élni, de ekkor néha el kell vinni hosszabb útra is az autót.

Egy apró adalék: nekem annó az egyik márkaszervíz végezte el a ledugózást...

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.03. 10:24

kzolee írta:
NagyMatyas írta:
kzolee írta:Ez még mindig nem válasz a kérdésemre.


Miért nem?

Hogy egy klasszikust idézzek. :!: Tökéletesen igaza van és nekem is.

"Jürgen nem véletlenül tette a szívósorba az örvénycsappantyúkat (nem csak azért, hogy kpl. cserélni kelljen vagy milliós kár keletkezzen).
Mint a nevében is benne van, arra való(k), hogy levegőbeszívás közben örvényáramlás keletkezzen és a keresztmetszet szűkítésével növekedjen a beszívott levegő sebessége is.
A befecskendezett üzemanyag ehhez az örvénylő levegőhöz és a jobb átöblítéshez van kalkulálva.
20d-n pl. az elmondások szerint jelentősen romlik a rugalmasság és az alsó fordulati nyomaték a flap eltávolítását követően. A DDE nem fog tudni arról, hogy kivetted a flapeket, ő ugyanannyi üzemanyag injektálására fog parancsot adni, mintha benne lenne. Ahol "sok" lesz a befecskendezett üzemanyag a körülményekhez képest, ott be fog kormolni, romlik az égés hatásfoka (esetleg majd felső lambdaértéknél fog a szonda a DDE fejére koppintani, hogy vegyél vissza öreg, mert marha büdös van....
Addig meg csak tolja, tolja a plusz GO-t.
Fogyasztásnövekedés, Kati és DPF idő előtti eltömődése és gyakoribb regenerációk lesz a válasz. Gyakoribb regen egyenlő nagyobb környezetterhelés.
Köszönöm, de nem!"

By HámoriÁrpi


A DDE tud róla. Amint pöccintesz a pedálon, kinyílik. Arra voltam kíváncsi, hogy tudod -e miért és mennyiben befolyásolja a DPF élettartamát.

Nekem a ledugózás után 170 ezer kilóméter (plusz az előtte dugózás nélkül megtett 14x ezer kilóméter) kellett az eltömődéshez, de ebben szerepe volt a lanyhuló porlasztóknak is. Többek között.

Napi 5-8 kilómétert viszem suliba a gyerekeket, havonta, kéthavonta egy hosszabb etap, ez a felhasználás módja.

A csappantyúk megléténak a szerepe az alapjárati emisszió javítása és a regenerálás hatékonyságának a növelése. Lehet nélkülük élni, de ekkor néha el kell vinni hosszabb útra is az autót.

Egy apró adalék: nekem annó az egyik márkaszervíz végezte el a ledugózást...
és a műszakin gond nélkül átmegy a ledugózással?


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Re: Kérdések-válaszok E60

2018.03.03. 13:13

Igen.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kzolee az itt látható tagok köszönték meg: dreizwanzig
Értékelés: 4.76%
Hozzászólás küldése

VigLink badge