2017.06.14. 15:14
2017.06.14. 16:19
kovessyroli írta:Én nem tennék bele 1mft-ot a motorfelújításba egy 300 + km-t futott autónál, kivéve ha emocionális alapon döntenék.
Bármit cserélhetsz rajta, sosem lesz olyan, mint 150ekm-nél, mert elfárad a kasztni, kiülődnek az ülésrugók, nem úgy záródnak az ajtók, nem olyan lesz a bőr tapintása, stb.
Ésszerű kereteken belül kell tartani a felújítási költséget, ami még így is elég komoly összeg egy ilyen korú autónál.
Persze szerintem.
2017.06.16. 18:53
2017.06.17. 14:27
2017.06.20. 12:25
tökmöc írta:Szebb napot mindenkinek!!!
Nos van pár apróság ami mostanában vagyis 1.5 hónapja zavar. Az egész a hátsó kábelszakadás helyre állítás után történt! Kicserélték a kábeleket a csomagtér ajtónál és azóta mintha gyengébben fogná a rádió jelet. Az off autón minden tökéletes " lehet mert újabb autó 2011-es " !!! A másik 3 hét után az aksi annyira lemerül, hogy elkezdi bedobálni a hibákat mint például a féklámpa, tolatólámpa és segély hívásra nincs esély de pár perc múlva minden jó! Van köze a kábelekhez vagy ezt is a gyenge aksi okozza?
Van egy másik bajom mégpedig a Wandler féle tünetnek! A szerelő " teljesen megbízok benne " aki cserélte ez előtt 4 éve és újította a váltott fel ő mondta annak nem lehet baja hisz azóta csak 50 ezer kilométer ment bele az autóba! Szerinte a váltóban az olaj is tud hasonló tünetet okozni! Szerintetek is tud olyat a fáradt váltó olaj, hogy menet közben enyhe rántásokat csinál? Persze még mindig néha és az mindegy dombnak fel vagy lejtőn le jövök!
2017.06.20. 14:31
tökmöc írta:tökmöc írta:Szebb napot mindenkinek!!!
Nos van pár apróság ami mostanában vagyis 1.5 hónapja zavar. Az egész a hátsó kábelszakadás helyre állítás után történt! Kicserélték a kábeleket a csomagtér ajtónál és azóta mintha gyengébben fogná a rádió jelet. Az off autón minden tökéletes " lehet mert újabb autó 2011-es " !!! A másik 3 hét után az aksi annyira lemerül, hogy elkezdi bedobálni a hibákat mint például a féklámpa, tolatólámpa és segély hívásra nincs esély de pár perc múlva minden jó! Van köze a kábelekhez vagy ezt is a gyenge aksi okozza?
Van egy másik bajom mégpedig a Wandler féle tünetnek! A szerelő " teljesen megbízok benne " aki cserélte ez előtt 4 éve és újította a váltott fel ő mondta annak nem lehet baja hisz azóta csak 50 ezer kilométer ment bele az autóba! Szerinte a váltóban az olaj is tud hasonló tünetet okozni! Szerintetek is tud olyat a fáradt váltó olaj, hogy menet közben enyhe rántásokat csinál? Persze még mindig néha és az mindegy dombnak fel vagy lejtőn le jövök!
Szép napot!
Nos választ sajnos nem kaptam szerencsére más nem járt így! Voltam ma a szerelőnél aki teljesen átnézet minden kötést és még diaggal is leellenőrizte de hiba nincs szóval nagy eséllyel az aksi haldoklik 1.5 év után és az kavar be a rádiónak és egyéb hibakódnak! Azt is megtudtam végre hogy ha az osztóműben olajat cseréltett valaki azt valahogy tudatni kell az autóba mert hibát fog írni. Sajnos nem érzékeli, hogy friss az olaj vagy sem még a mennyiségre tud hibát írni de ezt majd nyár végén mikor teljes váltó olaj csere lesz akkor ismét megnézi!
A Wandlerra hasonlító rántásra ő azt mondja van rá esély a váltóolajnak de én mondtam hidegen van egy kicsiny kék pamacs hogy lehetséges hiszen nem olyan régen volt turbó cserélve és valószínű porlasztó kezd haldokolni és ezt a dig is megerősítette hogy határ értéken van vagyis még jó de lehetne jobb is! Tehát vissza a rántásra ez is közre játszhat úgyhogy ősszel lesz egy kis kutatás!
Nos azért szeretném megkérdezni egy porlasztó bemérése vagy le ellenőrzése az milyen áron szokott menni? Olvastam már hogy ki hova viszi de már pontosan nem emlékszem ezért kérdezem.
2017.06.20. 15:10
NagyMatyas írta:tökmöc írta:tökmöc írta:Szebb napot mindenkinek!!!
Nos van pár apróság ami mostanában vagyis 1.5 hónapja zavar. Az egész a hátsó kábelszakadás helyre állítás után történt! Kicserélték a kábeleket a csomagtér ajtónál és azóta mintha gyengébben fogná a rádió jelet. Az off autón minden tökéletes " lehet mert újabb autó 2011-es " !!! A másik 3 hét után az aksi annyira lemerül, hogy elkezdi bedobálni a hibákat mint például a féklámpa, tolatólámpa és segély hívásra nincs esély de pár perc múlva minden jó! Van köze a kábelekhez vagy ezt is a gyenge aksi okozza?
Van egy másik bajom mégpedig a Wandler féle tünetnek! A szerelő " teljesen megbízok benne " aki cserélte ez előtt 4 éve és újította a váltott fel ő mondta annak nem lehet baja hisz azóta csak 50 ezer kilométer ment bele az autóba! Szerinte a váltóban az olaj is tud hasonló tünetet okozni! Szerintetek is tud olyat a fáradt váltó olaj, hogy menet közben enyhe rántásokat csinál? Persze még mindig néha és az mindegy dombnak fel vagy lejtőn le jövök!
Szép napot!
Nos választ sajnos nem kaptam szerencsére más nem járt így! Voltam ma a szerelőnél aki teljesen átnézet minden kötést és még diaggal is leellenőrizte de hiba nincs szóval nagy eséllyel az aksi haldoklik 1.5 év után és az kavar be a rádiónak és egyéb hibakódnak! Azt is megtudtam végre hogy ha az osztóműben olajat cseréltett valaki azt valahogy tudatni kell az autóba mert hibát fog írni. Sajnos nem érzékeli, hogy friss az olaj vagy sem még a mennyiségre tud hibát írni de ezt majd nyár végén mikor teljes váltó olaj csere lesz akkor ismét megnézi!
A Wandlerra hasonlító rántásra ő azt mondja van rá esély a váltóolajnak de én mondtam hidegen van egy kicsiny kék pamacs hogy lehetséges hiszen nem olyan régen volt turbó cserélve és valószínű porlasztó kezd haldokolni és ezt a dig is megerősítette hogy határ értéken van vagyis még jó de lehetne jobb is! Tehát vissza a rántásra ez is közre játszhat úgyhogy ősszel lesz egy kis kutatás!
Nos azért szeretném megkérdezni egy porlasztó bemérése vagy le ellenőrzése az milyen áron szokott menni? Olvastam már hogy ki hova viszi de már pontosan nem emlékszem ezért kérdezem.
Porlasztó okozhat rángatást! Saját tapasztalatom alapján nem foglalkoznék beméretéssel és felújítással. 6 db gyári felújítottat javasolnék, ha hosszú távra tervezel. Én a Benedeczki műhelyben csináltattam Kecelen, Bosch szerviz ide vagy oda büdös szaga volt a dolognak, a kocsi meg nem lett jobb egy lehelettel se. Nem vesződnék felújítással. Ha van korrekt bontós ismerősöd, akkor valami keveset futott angol is játszhat, nekem anno több bontós saját tapasztalatból azt mondta, hogy futottak az autójukon egy kört, majd ment bele a bontott.
Sok gázolaj egyébként nem kékes, inkább szürkés, a kék füst az egyértelműen olaj. Kartergáz szűrőd mikor volt cserélve?
Korrekciós értékeid egyébként milyenek?
2017.06.20. 15:25
tökmöc írta:NagyMatyas írta:tökmöc írta:tökmöc írta:Szebb napot mindenkinek!!!
Nos van pár apróság ami mostanában vagyis 1.5 hónapja zavar. Az egész a hátsó kábelszakadás helyre állítás után történt! Kicserélték a kábeleket a csomagtér ajtónál és azóta mintha gyengébben fogná a rádió jelet. Az off autón minden tökéletes " lehet mert újabb autó 2011-es " !!! A másik 3 hét után az aksi annyira lemerül, hogy elkezdi bedobálni a hibákat mint például a féklámpa, tolatólámpa és segély hívásra nincs esély de pár perc múlva minden jó! Van köze a kábelekhez vagy ezt is a gyenge aksi okozza?
Van egy másik bajom mégpedig a Wandler féle tünetnek! A szerelő " teljesen megbízok benne " aki cserélte ez előtt 4 éve és újította a váltott fel ő mondta annak nem lehet baja hisz azóta csak 50 ezer kilométer ment bele az autóba! Szerinte a váltóban az olaj is tud hasonló tünetet okozni! Szerintetek is tud olyat a fáradt váltó olaj, hogy menet közben enyhe rántásokat csinál? Persze még mindig néha és az mindegy dombnak fel vagy lejtőn le jövök!
Szép napot!
Nos választ sajnos nem kaptam szerencsére más nem járt így! Voltam ma a szerelőnél aki teljesen átnézet minden kötést és még diaggal is leellenőrizte de hiba nincs szóval nagy eséllyel az aksi haldoklik 1.5 év után és az kavar be a rádiónak és egyéb hibakódnak! Azt is megtudtam végre hogy ha az osztóműben olajat cseréltett valaki azt valahogy tudatni kell az autóba mert hibát fog írni. Sajnos nem érzékeli, hogy friss az olaj vagy sem még a mennyiségre tud hibát írni de ezt majd nyár végén mikor teljes váltó olaj csere lesz akkor ismét megnézi!
A Wandlerra hasonlító rántásra ő azt mondja van rá esély a váltóolajnak de én mondtam hidegen van egy kicsiny kék pamacs hogy lehetséges hiszen nem olyan régen volt turbó cserélve és valószínű porlasztó kezd haldokolni és ezt a dig is megerősítette hogy határ értéken van vagyis még jó de lehetne jobb is! Tehát vissza a rántásra ez is közre játszhat úgyhogy ősszel lesz egy kis kutatás!
Nos azért szeretném megkérdezni egy porlasztó bemérése vagy le ellenőrzése az milyen áron szokott menni? Olvastam már hogy ki hova viszi de már pontosan nem emlékszem ezért kérdezem.
Porlasztó okozhat rángatást! Saját tapasztalatom alapján nem foglalkoznék beméretéssel és felújítással. 6 db gyári felújítottat javasolnék, ha hosszú távra tervezel. Én a Benedeczki műhelyben csináltattam Kecelen, Bosch szerviz ide vagy oda büdös szaga volt a dolognak, a kocsi meg nem lett jobb egy lehelettel se. Nem vesződnék felújítással. Ha van korrekt bontós ismerősöd, akkor valami keveset futott angol is játszhat, nekem anno több bontós saját tapasztalatból azt mondta, hogy futottak az autójukon egy kört, majd ment bele a bontott.
Sok gázolaj egyébként nem kékes, inkább szürkés, a kék füst az egyértelműen olaj. Kartergáz szűrőd mikor volt cserélve?
Korrekciós értékeid egyébként milyenek?
Szia!
A kartergáz szűrő most tavasszal lett cserélve! Én is mondtam neki kékes füst csakis olaj és csakis hidegen van egy kevés.
Az értéket nem mondta meg csak annyit hogy határ esett az egyik a többi mind jó érték!
Szerelő is mondta fel lehet újítani de zsír új olyan 100 ezer körül van vagy még a bontottat mondta ő is! Hát ha tényleg sokba kerül a beméretés akkor majd ránézek én is a géppel mi menyi aztán kiderül!
2017.06.20. 20:13
2017.06.21. 10:32
Levibéka írta:hali!
kartergázszüröt csak gyárira érdemes cserélni, v. valami utángyártottra is érdemes??
Febi, Vaico, Maxgear, Swag??
2017.06.21. 10:47
tökmöc írta:NagyMatyas írta:tökmöc írta:tökmöc írta:Szebb napot mindenkinek!!!
Nos van pár apróság ami mostanában vagyis 1.5 hónapja zavar. Az egész a hátsó kábelszakadás helyre állítás után történt! Kicserélték a kábeleket a csomagtér ajtónál és azóta mintha gyengébben fogná a rádió jelet. Az off autón minden tökéletes " lehet mert újabb autó 2011-es " !!! A másik 3 hét után az aksi annyira lemerül, hogy elkezdi bedobálni a hibákat mint például a féklámpa, tolatólámpa és segély hívásra nincs esély de pár perc múlva minden jó! Van köze a kábelekhez vagy ezt is a gyenge aksi okozza?
Van egy másik bajom mégpedig a Wandler féle tünetnek! A szerelő " teljesen megbízok benne " aki cserélte ez előtt 4 éve és újította a váltott fel ő mondta annak nem lehet baja hisz azóta csak 50 ezer kilométer ment bele az autóba! Szerinte a váltóban az olaj is tud hasonló tünetet okozni! Szerintetek is tud olyat a fáradt váltó olaj, hogy menet közben enyhe rántásokat csinál? Persze még mindig néha és az mindegy dombnak fel vagy lejtőn le jövök!
Szép napot!
Nos választ sajnos nem kaptam szerencsére más nem járt így! Voltam ma a szerelőnél aki teljesen átnézet minden kötést és még diaggal is leellenőrizte de hiba nincs szóval nagy eséllyel az aksi haldoklik 1.5 év után és az kavar be a rádiónak és egyéb hibakódnak! Azt is megtudtam végre hogy ha az osztóműben olajat cseréltett valaki azt valahogy tudatni kell az autóba mert hibát fog írni. Sajnos nem érzékeli, hogy friss az olaj vagy sem még a mennyiségre tud hibát írni de ezt majd nyár végén mikor teljes váltó olaj csere lesz akkor ismét megnézi!
A Wandlerra hasonlító rántásra ő azt mondja van rá esély a váltóolajnak de én mondtam hidegen van egy kicsiny kék pamacs hogy lehetséges hiszen nem olyan régen volt turbó cserélve és valószínű porlasztó kezd haldokolni és ezt a dig is megerősítette hogy határ értéken van vagyis még jó de lehetne jobb is! Tehát vissza a rántásra ez is közre játszhat úgyhogy ősszel lesz egy kis kutatás!
Nos azért szeretném megkérdezni egy porlasztó bemérése vagy le ellenőrzése az milyen áron szokott menni? Olvastam már hogy ki hova viszi de már pontosan nem emlékszem ezért kérdezem.
Porlasztó okozhat rángatást! Saját tapasztalatom alapján nem foglalkoznék beméretéssel és felújítással. 6 db gyári felújítottat javasolnék, ha hosszú távra tervezel. Én a Benedeczki műhelyben csináltattam Kecelen, Bosch szerviz ide vagy oda büdös szaga volt a dolognak, a kocsi meg nem lett jobb egy lehelettel se. Nem vesződnék felújítással. Ha van korrekt bontós ismerősöd, akkor valami keveset futott angol is játszhat, nekem anno több bontós saját tapasztalatból azt mondta, hogy futottak az autójukon egy kört, majd ment bele a bontott.
Sok gázolaj egyébként nem kékes, inkább szürkés, a kék füst az egyértelműen olaj. Kartergáz szűrőd mikor volt cserélve?
Korrekciós értékeid egyébként milyenek?
Szia!
A kartergáz szűrő most tavasszal lett cserélve! Én is mondtam neki kékes füst csakis olaj és csakis hidegen van egy kevés.
Az értéket nem mondta meg csak annyit hogy határ esett az egyik a többi mind jó érték!
Szerelő is mondta fel lehet újítani de zsír új olyan 100 ezer körül van vagy még a bontottat mondta ő is! Hát ha tényleg sokba kerül a beméretés akkor majd ránézek én is a géppel mi menyi aztán kiderül!
2017.06.21. 10:48
rockerekhu írta:Sajnos ezeket a piezo porlasztokat nem lehet felujitani vagy uj vagy bontot jatszik.Injektorok bemeres kiszedesel kb 10000-15000ft amirol en tudok.ha te viszed ofa kiszedve akkor 6000kb.
Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
2017.06.21. 13:13
NagyMatyas írta:Levibéka írta:hali!
kartergázszüröt csak gyárira érdemes cserélni, v. valami utángyártottra is érdemes??
Febi, Vaico, Maxgear, Swag??
Szia! Csak gyári.
2017.06.21. 13:56
kovessyroli írta:NagyMatyas írta:Levibéka írta:hali!
kartergázszüröt csak gyárira érdemes cserélni, v. valami utángyártottra is érdemes??
Febi, Vaico, Maxgear, Swag??
Szia! Csak gyári.
Van erre valami tudományos elmélet?
Én Febit vettem, és jó lenne tudnom, hogy mit rontottam el az utángyártottal.
Ebben már nem is igazi szűrő van, csak egy bolygóbelsős lecsapató Jedi fej.
2017.06.21. 14:35
NagyMatyas írta:kovessyroli írta:NagyMatyas írta:Levibéka írta:hali!
kartergázszüröt csak gyárira érdemes cserélni, v. valami utángyártottra is érdemes??
Febi, Vaico, Maxgear, Swag??
Szia! Csak gyári.
Van erre valami tudományos elmélet?
Én Febit vettem, és jó lenne tudnom, hogy mit rontottam el az utángyártottal.
Ebben már nem is igazi szűrő van, csak egy bolygóbelsős lecsapató Jedi fej.
Nem bírja a membránjuk az után gyártottaknak. Innentől meg értelmét veszti az egész, mert nem veszed észre, hogy rossz, csak azt, hogy meghalt a turbód. Gyári 50 ezret biztosan kibír. Aki akar az kockáztat.
2017.06.21. 15:00
NagyMatyas írta:rockerekhu írta:Sajnos ezeket a piezo porlasztokat nem lehet felujitani vagy uj vagy bontot jatszik.Injektorok bemeres kiszedesel kb 10000-15000ft amirol en tudok.ha te viszed ofa kiszedve akkor 6000kb.
Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével
Fellehet, csak a próbapad nem ad valós képet az autóban uralkodó viszonyokról, illetve számolni kell a porlasztóház kopásával is, amit előszeretettel leszarnak. Én próbáltam, kár erőltetni. +30k/db áron kaptam volna gyári felújítottat, ami tudja azt, mint az új. Már nagyon bánom így utólag.
2017.06.21. 15:02
reiterpr írta:NagyMatyas írta:kovessyroli írta:NagyMatyas írta:Levibéka írta:hali!
kartergázszüröt csak gyárira érdemes cserélni, v. valami utángyártottra is érdemes??
Febi, Vaico, Maxgear, Swag??
Szia! Csak gyári.
Van erre valami tudományos elmélet?
Én Febit vettem, és jó lenne tudnom, hogy mit rontottam el az utángyártottal.
Ebben már nem is igazi szűrő van, csak egy bolygóbelsős lecsapató Jedi fej.
Nem bírja a membránjuk az után gyártottaknak. Innentől meg értelmét veszti az egész, mert nem veszed észre, hogy rossz, csak azt, hogy meghalt a turbód. Gyári 50 ezret biztosan kibír. Aki akar az kockáztat.
Sziasztok!
A membránnál a "fedélről" vagy a Jedi fejről beszélünk?
Legutóbb csak Jodát cseréltem, a fedelet nem. Most neten csekkolva a fedélben el tudom képzelni, hogy van membrán (azt nevezik szelepnek is), de a Jediben, amikor forgattam a kezemben, nem gondoltam, hogy van bármiféle dinamikus alkotóelem. Az egy leválasztónak hívott izé, azt gondolom, h az egy sima "olajcsapda" labirint elven. Nem is értettem miért kell cserélni, az ember azt gondolná, hogy mosható is lehet akár.
Szóval holnap cserélek izzítókat, szűrőket, meg Jedit. Akkor ezek szerint érdemes a "fedelet" is megrendelni gyorsba, és ez a második legyen mindenképp gyári. Legalábbis most én így gondolom. Persze a tévedés jogát fenntartom!
2017.06.21. 15:27
tökmöc írta:reiterpr írta:NagyMatyas írta:kovessyroli írta:NagyMatyas írta:
Szia! Csak gyári.
Van erre valami tudományos elmélet?
Én Febit vettem, és jó lenne tudnom, hogy mit rontottam el az utángyártottal.
Ebben már nem is igazi szűrő van, csak egy bolygóbelsős lecsapató Jedi fej.
Nem bírja a membránjuk az után gyártottaknak. Innentől meg értelmét veszti az egész, mert nem veszed észre, hogy rossz, csak azt, hogy meghalt a turbód. Gyári 50 ezret biztosan kibír. Aki akar az kockáztat.
Sziasztok!
A membránnál a "fedélről" vagy a Jedi fejről beszélünk?
Legutóbb csak Jodát cseréltem, a fedelet nem. Most neten csekkolva a fedélben el tudom képzelni, hogy van membrán (azt nevezik szelepnek is), de a Jediben, amikor forgattam a kezemben, nem gondoltam, hogy van bármiféle dinamikus alkotóelem. Az egy leválasztónak hívott izé, azt gondolom, h az egy sima "olajcsapda" labirint elven. Nem is értettem miért kell cserélni, az ember azt gondolná, hogy mosható is lehet akár.
Szóval holnap cserélek izzítókat, szűrőket, meg Jedit. Akkor ezek szerint érdemes a "fedelet" is megrendelni gyorsba, és ez a második legyen mindenképp gyári. Legalábbis most én így gondolom. Persze a tévedés jogát fenntartom!
Kartergáz szűrőt én gyárit rakattam bele tízen pár ezerért után gyártottat nem is nagyon találtam!
2017.06.21. 15:59
reiterpr írta:Na hát ez az, hogy szűrő! Javítsatok ki ha tévedek, de ezekben a motorokban a klasszikus értelembe vett szűrő, kartergáz viszonylatban nincs. Van a szelep ami egy fedélnek látszó tárgy, gondolom ami az áramlást szabályozza valamiképp, és alatta az egyik "oldalon" az olajleválasztó ami egy jedinek látszó tárgy, ami az olaj leválasztásáról (ezt nem volt nehéz kitalálnom) és visszavezetéséről gondoskodik. Na most a fedelet azt találtam gyáriba, de az olajleválasztó izét azt nem, még a realoem se jelzi. Februárban vettem a vasat, akkor nagy lendülettel meg is rendeltem hozzá minden szűrőt, köztük ezt is, akkor fedél nélkül (a Bárdi is szűrőnek nevezi a Jedit). Cserénél vettem észre, hogy az enyémben nem volt ez a kis izé, de beraktam ha már megvettem. Mondjuk azóta a szívóoldal nem annyira olaj-taknyos, mint előtte. Gondolom szorgosan válassza az olajat lefele, ha már így hívják.
Szóval gyári szelep, utángyártott leválasztó kombó jó megoldás lehet?
2017.06.21. 16:03